Jalkaterien ongelmat

Anonyymi

Mies, 60 v. Ei lääkityksiä. Jalkaterissä on ollut ongelmia jo 3 kk. Päkiät puutuu, varpaat puutuu (etenkin pienet), välillä jalkapohjia kuumottaa ja aristaa. Välillä nilkoissa on outoja tuntemuksia. Yöt menee hyvin. Varsinaista kipua ei ole missään. Kävin ortopedillä, joka oli täysi nolla. Ei edes tutkinu jalkateriä vaan väiti että kyse on 100% varmuudella polyneuropatiasta. ENMG on tehty. Polyneuropatiaa se ei kuitenkaan ole. Fysioterapeutillakin kävin. Hänen mukaansa päkiöiden alla ei kaikki ole kunnossa. Antoi jumppaohjeita, mutta olo ei vaan parane. Mihinköhän tässä pitäisi mennä?

7

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla ei ole tähän hetkeen antaa sinulle neuvoja, mutta haluaisin sen verran sanoa, että jos tunnottomuus pahenee tai huomaat kärsiväsi katkokävelystä, niin hakeuduthan verisuonikirurgin juttusille.

Olisikohan toisen ortopedin mielipide tarvittava tilanteessasi? Tyypillisesti he otattavat röntgenkuvat pienellä kynnyksellä oireilevasta alueesta.

• Anonyymi

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minulla ei ole katkokävelyn oireita. Liikun paljon ja kävelen kuntoportaita ilman ongelmia. Jalkojen pulssi on lääkärissä käsituntumalla todettu hyväksi. Olen lukenut ohutsäieneuropatiasta, joka ei näy ENMGssä. Jalkaterien iho ei kuitenkaan ole kosketusarka. Lisäksi jalkojen värinätunto on heikentynyt, joka ei lukemani mukaan kuulu ohutsäieneuropatiaan. Seuraavaksi olen menossa jalkahierontaan.

• Anonyymi

Motonin neuroomaa voisiko olla?

• Anonyymi

Mortonin siis.

• Anonyymi

Olen alkuperäinen kysyjä. Kävin jalkahieronnassa. Se helpotti ongelmaa etenkin 1 kerran jälkeen. Pohkeissa oli tosi kireitä lihaksia. Jalkapohjiakin hierottiin. Vaiva ei ole kuitenkaan kokonaan lähtenyt. Edelleen on lievää puutumisen tunnetta jalkapohjissa ja ikävää kuumotusta nilkkoihin asti. Välillä olo on täysin terve. Yöllä ei ole ongelmia. Päkiät tulevat halposti kipeäksi. Olen lukenut paljon Mortonin neuroomasta ja metatarsalgiasta. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä.

• Anonyymi

Kai sinulta on suljettu pois diabeteksen mahdollisuus? Sen todennäköisyys on nykyisin aika huima, ja aiheuttaa hermovaurioita.

Tosin aika monesti ihmisellä taitaa olla oikea diagnoosi jo itsellään tutkimuksiin mennessään. Eli kannattaisi varmaan suoraan mennä asiaa tuntevalle yksityiselle erikoislääkärille, niin ei mene kuukausia tai vuosia julkisessa terveydenhuollossa edes takaisin pallotellessa.

• Anonyymi

Veriarvoni ovat hyvät. Sokerin rasituskoetta ei ole tehty. Olen käynyt vain yksityisellä puolella ja saanut surkeaa palvelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13416
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9731
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9148
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      8046
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      39
      6770
    6. Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      148
      6178
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3335
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      21
      1635
    9. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      397
      1265
    10. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1184
    Aihe