Mies, 60 v. Ei lääkityksiä. Jalkaterissä on ollut ongelmia jo 3 kk. Päkiät puutuu, varpaat puutuu (etenkin pienet), välillä jalkapohjia kuumottaa ja aristaa. Välillä nilkoissa on outoja tuntemuksia. Yöt menee hyvin. Varsinaista kipua ei ole missään. Kävin ortopedillä, joka oli täysi nolla. Ei edes tutkinu jalkateriä vaan väiti että kyse on 100% varmuudella polyneuropatiasta. ENMG on tehty. Polyneuropatiaa se ei kuitenkaan ole. Fysioterapeutillakin kävin. Hänen mukaansa päkiöiden alla ei kaikki ole kunnossa. Antoi jumppaohjeita, mutta olo ei vaan parane. Mihinköhän tässä pitäisi mennä?
Jalkaterien ongelmat
7
261
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ei ole tähän hetkeen antaa sinulle neuvoja, mutta haluaisin sen verran sanoa, että jos tunnottomuus pahenee tai huomaat kärsiväsi katkokävelystä, niin hakeuduthan verisuonikirurgin juttusille.
Olisikohan toisen ortopedin mielipide tarvittava tilanteessasi? Tyypillisesti he otattavat röntgenkuvat pienellä kynnyksellä oireilevasta alueesta.- Anonyymi
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minulla ei ole katkokävelyn oireita. Liikun paljon ja kävelen kuntoportaita ilman ongelmia. Jalkojen pulssi on lääkärissä käsituntumalla todettu hyväksi. Olen lukenut ohutsäieneuropatiasta, joka ei näy ENMGssä. Jalkaterien iho ei kuitenkaan ole kosketusarka. Lisäksi jalkojen värinätunto on heikentynyt, joka ei lukemani mukaan kuulu ohutsäieneuropatiaan. Seuraavaksi olen menossa jalkahierontaan.
- Anonyymi
Motonin neuroomaa voisiko olla?
- Anonyymi
Mortonin siis.
- Anonyymi
Olen alkuperäinen kysyjä. Kävin jalkahieronnassa. Se helpotti ongelmaa etenkin 1 kerran jälkeen. Pohkeissa oli tosi kireitä lihaksia. Jalkapohjiakin hierottiin. Vaiva ei ole kuitenkaan kokonaan lähtenyt. Edelleen on lievää puutumisen tunnetta jalkapohjissa ja ikävää kuumotusta nilkkoihin asti. Välillä olo on täysin terve. Yöllä ei ole ongelmia. Päkiät tulevat halposti kipeäksi. Olen lukenut paljon Mortonin neuroomasta ja metatarsalgiasta. Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä.
- Anonyymi
Kai sinulta on suljettu pois diabeteksen mahdollisuus? Sen todennäköisyys on nykyisin aika huima, ja aiheuttaa hermovaurioita.
Tosin aika monesti ihmisellä taitaa olla oikea diagnoosi jo itsellään tutkimuksiin mennessään. Eli kannattaisi varmaan suoraan mennä asiaa tuntevalle yksityiselle erikoislääkärille, niin ei mene kuukausia tai vuosia julkisessa terveydenhuollossa edes takaisin pallotellessa.- Anonyymi
Veriarvoni ovat hyvät. Sokerin rasituskoetta ei ole tehty. Olen käynyt vain yksityisellä puolella ja saanut surkeaa palvelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863587Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921919Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871753- 1441612
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651468- 1621463
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961416Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671381Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861277