Suurin osa luterilaista papeista ei edes usko uskontunnustustaan

Anonyymi

Siitäkin nypintään vain itselle sopivat kohdat.

Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on hyvä mittari siihen, kuka on aito uskovainen.

      • Anonyymi

        Kyllä, uskot ja elät todeksi jokaisen kohdan tai et mitään.


    • Anonyymi

      Pukit ovat kaalimaan vartijoina kirkossa.

    • Anonyymi

      Leipäpapit lukevat tuotakin uskomatta siitä sanaakaan.

      • Anonyymi

        että siis USKONTUUNUSTUSKIN joillekin "punanen vaate", ovat niitä "muka-uskovaisia", joilla ainoa elämäntehtävä kytätä lähimmäisiään, kun pitäis tulla/olla, "heidän kaltaisekseen" !!


        milläs mitalla TE mittaatte !!

        raamatussa: "Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        että siis USKONTUUNUSTUSKIN joillekin "punanen vaate", ovat niitä "muka-uskovaisia", joilla ainoa elämäntehtävä kytätä lähimmäisiään, kun pitäis tulla/olla, "heidän kaltaisekseen" !!


        milläs mitalla TE mittaatte !!

        raamatussa: "Millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan"

        Minä mitään Raamatun sanan mukaan.
        Minkä sinä?


    • Valitettavan totta.

      • Anonyymi

        aloittajan mielestä pitäis siis uskontunnustuskin olla j OMILLA monisananaisilla sanoilla, niin sittenkö se olisi"oikeaoppista !!
        Jeesus sanoo raamatussa rukouksesta:

        Rukoilkaa te näin:

        "Isä meidän, joka olet taivaissa !
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaissa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme, äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti."
        Matt: 6; 9 - 13

        eikö sitten uskontunnustus voi olla "valmis malli", niinkuin Jeesus antoi valmiin mallin rukoukseen, ja :

        "jotka luulevat että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan"
        Matt: 6: 7
        "monisanaisuus > jokaisellako pitäis olla se oma erillinen tai erilainen rukous ja uskontunnustus, siitä ainakin tulis se "moninnainen", kun kaikki sopertais omia erilaisia rukousmuotojaan ja rukoussanoja .

        miettiä sopii !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloittajan mielestä pitäis siis uskontunnustuskin olla j OMILLA monisananaisilla sanoilla, niin sittenkö se olisi"oikeaoppista !!
        Jeesus sanoo raamatussa rukouksesta:

        Rukoilkaa te näin:

        "Isä meidän, joka olet taivaissa !
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaissa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme, äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti."
        Matt: 6; 9 - 13

        eikö sitten uskontunnustus voi olla "valmis malli", niinkuin Jeesus antoi valmiin mallin rukoukseen, ja :

        "jotka luulevat että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan"
        Matt: 6: 7
        "monisanaisuus > jokaisellako pitäis olla se oma erillinen tai erilainen rukous ja uskontunnustus, siitä ainakin tulis se "moninnainen", kun kaikki sopertais omia erilaisia rukousmuotojaan ja rukoussanoja .

        miettiä sopii !

        Mikä on ongelmasi?


    • Suuri luopumus....ei ne vartijat välittäneet ,ketkä laumaa oli laitettu vartioimaan.
      Voiko oksettavampaa olla kuin leipäpappi...

      • Anonyymi

        Voiko oksettavampaa olla kuin henkilö, joka haluaa kuulua lammaslaumaan, jonka johtajalammas on kirottu ja teurastettu ja sitten syö sen itse uhrina.


      • Anonyymi

        "Isä meidän" rukous, ei sitäkään kai saisi omana rukouksenaan pitää, sehän on näille "aitovuskoville" pelkkä "fraasi !!!

        te "aitouskovat" mihinkään Jumalan sanaan usko, vaan omiin höpinöihinne.


    • Anonyymi

      Ei se mikään ihme ole, jos uskontunnustukseen ei uskota. Ja miksi siihen pitäisi uskoa?! Siksikö, että hokee vain yhteistä auktoriteettikulttikuuliaisuutta Jumalaan, joka saattaa kiusaukseen? Uskoa Jeesuksen Paavalin ristille kiroamiseen niin, että tämä joutuu helvettiin?

      Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

      Saatanan avulla kirotaan, eikä Jumalan.

      • Anonyymi

        niin.

        Jeesus vain sanoo , että:
        "jotka LUULEVAT, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan"
        Matt: 6: 7

        monisanaista on jokainen tekee itse itselleen "sopivan" tunnustuksen, ja kaikki puhuu ääneen ERILAISIA tunnustuksia yhtäaikaa. Just joo !!


      • Anonyymi

        onks uskontunnustus jollekin "lain kirous " , öh, öh.


    • Anonyymi

      Niinpä niin.
      Valehtelevat uudesta liitosta silmät kirkkaasti, vaikka:
      "Matt. 5: 17.
      17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

      😁

    • Uskontunnustusta ei ole Raamatussa vaan se on muotoiltu myöhemmissä kirkolliskokouksissa harmaapartaisten äijien toimesta.

      • Anonyymi

        Olisiko se parempi jos naiset olisivat päässeet muotoilemaan sen?


    • Anonyymi

      Leipäpappi on sellainen.

      • Anonyymi

        leipäpappeja on kaikki lahkot täynnä, siellähän ne elatuksensa "leipänsä" kerää rivijäseniltä.


    • Anonyymi

      Papit elävät valheessa.

    • Anonyymi

      Uskon kohteemme ei ole Raamattu eikä uskontunnustukset vaan Kristus.

      luterilainen

    • Anonyymi

      Eivät usko?
      Miten voit sellaisen tietää? Miten voi arvostella toisen ihmisen uskoa?
      Mitä itse uskot?
      Uskot ainakin, etteivät papit usko.
      Mitä muuta?

      • Ihan itse sanovat ja kirkon tutkimuslaitoksen tutkimukset.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ihan itse sanovat ja kirkon tutkimuslaitoksen tutkimukset.

        Elääkö ihminen uskoaan todeksi arvostelemalla toisia, vai onko arvostelu osoitus oman uskon tilasta jolla yritetään itselle ja kavereille osoittaa miten hyvä sitä itse voikaan olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elääkö ihminen uskoaan todeksi arvostelemalla toisia, vai onko arvostelu osoitus oman uskon tilasta jolla yritetään itselle ja kavereille osoittaa miten hyvä sitä itse voikaan olla.

        Ehkä sinä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ehkä sinä.

        Onkon uskon ja uudestisyntymisen päätarkoitus oikeasti arvostella toisten ihmisten Raamatunmukaisuuden noudattamista, siis vaikka itsekään ei noudateta edes Jumalan ihmiselle antamia tehtäviä ja käskyjä, laista puhumattakaan.
        Kovin monessa uskonnollisessa yhteisössä (vast) suomessa ei ilmeisesti edes rukoilla sillä kielellä, jolla alkuseurakuntien uskovat tuhansia vuosia sitten rukoilivat ja silti vaaditaan Raamatun kirjaimentarkkaa noudattamista toisilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkon uskon ja uudestisyntymisen päätarkoitus oikeasti arvostella toisten ihmisten Raamatunmukaisuuden noudattamista, siis vaikka itsekään ei noudateta edes Jumalan ihmiselle antamia tehtäviä ja käskyjä, laista puhumattakaan.
        Kovin monessa uskonnollisessa yhteisössä (vast) suomessa ei ilmeisesti edes rukoilla sillä kielellä, jolla alkuseurakuntien uskovat tuhansia vuosia sitten rukoilivat ja silti vaaditaan Raamatun kirjaimentarkkaa noudattamista toisilta.

        Jokaisen uskovan on pidettävä Jumalan tahto esillä ja varoitettava sen vastaisesta toiminnasta.
        Kuka sen tekisi jos eivät uskovat?


    • Anonyymi

      Valitettavasti.

    • Anonyymi

      Millaista on elävä usko?
      Kukaanhan meistä ei elämässään tee asioita niinkuin Raamatussa kerrotaan.
      Synnymme terveydenhuoltoalan ammattilaisten avustamana, syömme teollisesti valmistettua ravintoa, juomme hanavettä, käytämme kenkiä ja housuja ja eri kuiduista valmistettuja vaatteita, etc.
      Rukoilemme ja elämme lähes kaikessa eri tavalla kuin Raamatussa on kerrottu ja tärkein tehtävämme ilmeisesti on osoitella toisiamme etteivät he noudata Raamattua.

      • Anonyymi

        Tiedät harvinaisen vähän asiasta josta luulet tietäväsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät harvinaisen vähän asiasta josta luulet tietäväsi.

        Näitä täällä riittää...


    • Anonyymi

      Se on liberalismia.

      • Anonyymi

        aloittajalle:

        ja sinäkö tunnet kaikki "suurimman osan" luterilaisuuden papeista , toisekseen aloittajalleko pitäisi pappien tunnustaa uskoaan . . .
        eiköhän se ole ihan ihmisen ja Jumalan välinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloittajalle:

        ja sinäkö tunnet kaikki "suurimman osan" luterilaisuuden papeista , toisekseen aloittajalleko pitäisi pappien tunnustaa uskoaan . . .
        eiköhän se ole ihan ihmisen ja Jumalan välinen asia.

        Kirkon tutkimuskeskus on selvittänyt asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon tutkimuskeskus on selvittänyt asiaa.

        sattusko oleen linkkiä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sattusko oleen linkkiä ??

        Etsi itse!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      184
      3052
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      161
      2171
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      66
      1976
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1429
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      81
      1378
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1294
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      94
      1214
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1100
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1093
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      22
      973
    Aihe