Miksi Vartiotorniseura valehtelee systemaattisesti ex-todistajista ?

Anonyymi

Vartiotorniseuran hallintoelin on ollut edellisenkin kuluneen vuoden aikana huomattavan aktiivinen entisiin uskotovereihin, luopioihin kohdistamissaan suoranaisissa vihapuheissaan.

Toistamiseen ja systemaatisesti se yleistäen syyttää ex-todistajien harrastavan osatotuuksilla taitavaa valehtelua, manipulointia ja harhaanjohtamista.

Nuo toistuvat syytteet huomioon ottaen, niin senhän tulisi voida helposti tuoda pilvin pimein esimerkkejä esille noista käärmeen kaltaisista valheista, mutta kuin sattuneesta syystä johtuen se ei sitä kykene tekemään.

Paradoksaalia onkin, miten se noita yleisluontoisia syytöksiään tehtaillessaan syyllistyy itse toistamiseen juuri siihen mistä se entisiä uskontovereitaan syyttää ja se tekee tämän täysin tietoisesti ja laskelmoidusti.

Ohessa laaja katsaus järjestön harrastamiin luopioihin kohdistuviin _yleistäen_ tehtyihin syytöksiin.

Kultit eivät siedä avointa ja vapaata keskkustelua ja tekemisiensä puolesta ja vastaan punnintaa ja tervettä faktoihin perustuvaa kritiikkiä .

*

"Everything They Said About Apostates at the 2021 Convention"

- https://www.youtube.com/watch?v=hEk-EjnN8vA&list=RDLVhEk-EjnN8vA&start_radio=1&rv=hEk-EjnN8vA&t=123

*

Ohessa faktaa tekstilainauksineen ja viitelähteineen siitä millaisia epärehellisiä osalainauksia ja asiantuntijoiden tutkimustuloksien valheellisia vääristelyitä Vartiotorniseura harrastaa.

"Dishonest Information"

"The articles linked to in this section prove otherwise by presenting numerous Watchtower examples of misquotes, misdirection, lies and rhetorical fallacies."

- https://www.jwfacts.com/watchtower/misquotes-deception-lies-intro.php

.

18

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska he ovat isästään perkuleesta.

    • Anonyymi

      Vartiotorniseuran ja sen omnipotentin hallintoelimen joutuessa ansaitun ja faktuellisti perustellun kritiikin kohteksi, järjestön hyvin tuntevien entisten todistajien taholta, niin se luokittelee tilanteen sodaksi ... "This is War!"

      * David Splane ends his apostate rant by telling Jehovah's Witnesses "This is war!"

      - https://www.youtube.com/watch?v=ch5lgZ5vRxk

    • Anonyymi

      "Nuo toistuvat syytteet huomioon ottaen, niin senhän tulisi voida helposti tuoda pilvin pimein esimerkkejä esille noista käärmeen kaltaisista valheista, mutta kuin sattuneesta syystä johtuen se ei sitä kykene tekemään."

      Tarkkojen esimerkkien antaminen antaisi todistajille jotain mistä tehdä tutkimustyötä. Jos todistajat tekisivät tutkimustyönsä, he huomaisivat ex-jäsenten puhuvan totta. Tämä ei käy päinsä, joten järjestö joutuu epämääräisesti puhumaan jäsenilleen huhuista ja negatiivisista uutisista. Negatiivinen uutinenhan ei automaattisesti suinkaan tarkoita valheellista uutista. Venäjän tapa kohdella Jehovan todistajia on varmasti monellekin negatiivinen uutinen, mutta merkillisesti järjestö ei silti ole kumonnut uutista sen negatiivisuudestaan huolimatta valheellisena.

      • Anonyymi

        "Tarkkojen esimerkkien antaminen antaisi todistajille jotain mistä tehdä tutkimustyötä. Jos todistajat tekisivät tutkimustyönsä, he huomaisivat ex-jäsenten puhuvan totta."

        Joskus taannoin vuonna x oli muuan kansainvälinen kesän konventti ja siinä puhesarja jossa järjestö koetti vastata kohta kohdalta tiettyyn sarjaan kritiikkiä.

        Ainakin omalla kohdallani annettujen vastineiden ja niiden sävyn (mm. ad hominem) vaikutus oli vastakkainen, ne vain vahvistivat jo olleita epäilyksiä ja kimmoke alkaa kaivaa lisää ja svemmin infoa juurikin ko. asioista. Tutkimustyötä tehdessä sitten luonnollisestikin tuli vastaan dominon tavoin myös paljon muutakin yhden asian johtaessa toiseen.

        Valitettavasti en tiennyt mitä ohjelmassa oli tulossa, sillä muutoin olisin varustautunut voidakseni tallentaa ko. puhesarjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarkkojen esimerkkien antaminen antaisi todistajille jotain mistä tehdä tutkimustyötä. Jos todistajat tekisivät tutkimustyönsä, he huomaisivat ex-jäsenten puhuvan totta."

        Joskus taannoin vuonna x oli muuan kansainvälinen kesän konventti ja siinä puhesarja jossa järjestö koetti vastata kohta kohdalta tiettyyn sarjaan kritiikkiä.

        Ainakin omalla kohdallani annettujen vastineiden ja niiden sävyn (mm. ad hominem) vaikutus oli vastakkainen, ne vain vahvistivat jo olleita epäilyksiä ja kimmoke alkaa kaivaa lisää ja svemmin infoa juurikin ko. asioista. Tutkimustyötä tehdessä sitten luonnollisestikin tuli vastaan dominon tavoin myös paljon muutakin yhden asian johtaessa toiseen.

        Valitettavasti en tiennyt mitä ohjelmassa oli tulossa, sillä muutoin olisin varustautunut voidakseni tallentaa ko. puhesarjan.

        "Ainakin omalla kohdallani annettujen vastineiden ja niiden sävyn (mm. ad hominem) vaikutus oli vastakkainen, ne vain vahvistivat jo olleita epäilyksiä ja kimmoke alkaa kaivaa lisää ja svemmin infoa juurikin ko. asioista. "

        Näin varmasti helposti kävisi, sillä Jehovan todistajat ovat kummallisista uskomuksistaan huolimatta pikemminkin tietämättömiä kuin tyhmiä. Heiltä siis puuttuu oikeaa tietoa ja heille on syötetty väärää tietoa ja tunneperäistä manipulointia, mutta oikeanlaisilla ideoilla ja signaaleilla mieli saattaisi alkaa kaivata lisää tietoa askarrella järjestölle kriittisellä alueella.


    • Anonyymi

      Tuossa tuo kuulu tulitikku- & savuleikki, jossa Vartiotorniseuran hallintoelimen jäsen A.Morris kertoo miten he ovat suorastaan kärsimättömiä näkemään luopioden kuoleman ja häviämisen ikuisiksi ajoiksi kuin savuna ilmaan ... "viimeinkin pääsemme eroon heistä"

      "Taking On Tony VII: Apostates & Maggots"

      - https://www.youtube.com/watch?v=zztW_E20-ZI

      Hengellinen maglomania roolinsa kuvitelmissa tuhoaa jopa ihmisen normaalin ja terveen ihmisyyden ja suhteellisuudentajun.

      • Anonyymi

        "Ei sillä, että iloitsisimme kenenkään kuolemaa, MUTTA..."


      • Anonyymi

        A.Morris on vanha Vietnaminsodan veteraani ja hekumoi yhä verta.
        Monet veteraanit sairastavat eräänlaista jälkitraumaa sodasta ja tietyissä tilanteissa tulevat hetkeksi väkivaltaisiksi, tavalla tai toisella, puheella tai jopa käytöksellä.
        A.Morriisilla on tämä väkivallalla ihannointi puheena.
        Taitaa hänellä kuolakin silloin muuttua punaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A.Morris on vanha Vietnaminsodan veteraani ja hekumoi yhä verta.
        Monet veteraanit sairastavat eräänlaista jälkitraumaa sodasta ja tietyissä tilanteissa tulevat hetkeksi väkivaltaisiksi, tavalla tai toisella, puheella tai jopa käytöksellä.
        A.Morriisilla on tämä väkivallalla ihannointi puheena.
        Taitaa hänellä kuolakin silloin muuttua punaiseksi.

        Ketähän Morrisin on pitänyt nuolla päästäkseen hallintoelimeen? Ei Jeesusta ainakaan. Uskomatonta, että tuollainen tyyppi on sinne valittu. Luulisi Vt-seuran jo oman imagonsa takia huolehtivan, ettei hallintoelimeen ketä tahansa valita. Kyseessä on kuitenkin miljardibisnes. Toki muiden kannalta hyvä: mitä kummallisempia ukkoja videolla pyörii, sitä enemmän todistajia saattaa alkaa heräillä todellisuuteen.


    • Valehtelu on lahkolla niin verissä, että sitä tulee automaattisesti. Eihän yksikään jt asia ole totta. Ja niissäkin saduissa mieli muuttuu kuin lapsella. No ehkä osoite, johon voi lähettää rahaa, on oikein.

    • Anonyymi

      Karttakaa ateisteja ja lahkolaisia.
      Tervetuloa JT seuraan kristilliseen

      • Anonyymi

        Pidä hyvänäsi. Minulle ei valehtelijoiden klubi kelpaa.
        San.14:5.
        "Luotettava ( Jehovan ) todistaja ei valehtele. (Kaikki ootte epäluotettavia ),
        vilpillinen ( Jehovan todistaja ) on VALHETTA täynnä." (Kaikki ootte semmosia )


      • Anonyymi

        Ateisteissa en ole havainnut mitään vikaa. Käsky karttaa lahkolaisia puolestaan on outo, sillä olet itsekin sellainen. Voin toki toiveesi mukaisesti laittaa Vartiotornin karttamisopin käytäntöön ja soveltaa sitä Jehovan todistajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteissa en ole havainnut mitään vikaa. Käsky karttaa lahkolaisia puolestaan on outo, sillä olet itsekin sellainen. Voin toki toiveesi mukaisesti laittaa Vartiotornin karttamisopin käytäntöön ja soveltaa sitä Jehovan todistajiin.

        Tätä olen tehnyt jo pitkään.
        Kun tulevat ovelleni, käännän heille selkäni ja sanon:" väisty taakseni saakuti, sillä sinä puhut ihmisten asioita, etkä Jumalan".


      • Anonyymi

        Miksi kritilliset Jehovan todistajat sitten tuppautuvat lahkolaisten ja ateistien seuraan jos ohjeistuksena on heidän karttaminen ?
        Ja lahkolaisten ja ateistien pitäisi vielä tulla antautumaan salille ?

        Tämä lienee jotakin Jehovan todistajien teokraattisen markkinointitragediapalaverin syvästä ideariihestä, jossa heitellään kaikkia kreisejä ajatuksia ilmaan ja otetaan koppi hulluimmista.
        Uskovatko aikuisten oikeasti edes itse mitä suu suoltaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kritilliset Jehovan todistajat sitten tuppautuvat lahkolaisten ja ateistien seuraan jos ohjeistuksena on heidän karttaminen ?
        Ja lahkolaisten ja ateistien pitäisi vielä tulla antautumaan salille ?

        Tämä lienee jotakin Jehovan todistajien teokraattisen markkinointitragediapalaverin syvästä ideariihestä, jossa heitellään kaikkia kreisejä ajatuksia ilmaan ja otetaan koppi hulluimmista.
        Uskovatko aikuisten oikeasti edes itse mitä suu suoltaa ?

        Kunnon hypnoosissa sitä uskoo vaikka mitä skeidaa.


    • Anonyymi

      Vartiotorniseura syyttää yleistäen leimaamalla ex-todistajia vääristelystä, osatotuuksin valehtelusta, peräti käärmeellisten valheiden tuottajiksi heitä nimitellen, mutta se ei tuo väitteidensä tueksi ja todisteeksi konkreettisia esimerkkejä.

      Sen sijaan sen itsensä harrastama julkea ja täysin laskelmoitu valheellisuus oman oppihistoriansakin suhteen on todistettavissa mustaa valkoisella sen omalla kirjallisuudella, josta alla olevassa artikkelissa on todisteena tekstilainaukset viitelähteineen.

      Mutta sattuneesta syystä johtuuen, Vartiotorniseura ei laita omaa vanhempaa (muuttamatonta) materiaaliaan vapaasti kakkien saataville, jotta jokainen voisi asiat itse varmistaa.

      Yksi Vartiotorniseuran kestovale on se mitä se väittää opettaneensa ja ennustaneensa edeltä käsin vuotta 1914 koskien.

      Kyse ei suinkaan ollut lopunajan alustan vaan lopunajan lopusta. Kaksi täysin eri asiaa merkitykseltään ja ajoitukseltaan.

      *

      " 1914 : Failed Watchtower Prophecy"

      "One of the most misleading statements in Watchtower publications is that they accurately foretold 1914 to be the “start” of the conclusion of this system of things."

      "Rather, Watchtower falsely predicted 1914 to be the “end” of the system of things, the conclusion of Armageddon and the start of the earthly paradise."

      - https://www.jwfacts.com/watchtower/failed-1914-predictions.php

    • Anonyymi

      Vartiotorni kirjoitti Suomessakin, että 1914 perustetaan Messiaan valtakunta maan päälle, kaiken vartiotornin ensin luetteleman tuhoutumisen jälkeen.

      Tuon vanhan vartiotornin kyseinen sivu onkin hyvä toimittaa valokopiona todistajapostiluukkuun.
      Miksei punaviivan pätkä vaikkapa sanotun kohdan alle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe