Eli aspergillus-sukuun kuuluva homesieni löytyi suolistosta. Vatsavaivoja ym. olikin ollut jo lähemmäs kymmenen vuotta ennen kuin löytyi lääkäriehdotti sieniviljelyä.
silti jäin epätietoiseksi mikä tuollainen sieni on jamistä se voi tulla. Antibiootteja aikonan söin vuosikaudet, joten varmaan otollinen kohde muuten olin.
Päänahahasta löytyi myös saman tyyppistä, jotain pullohiivaa, tarkempaa nimeä sille en saanut.
Sain antibioottia nimelta Fluconazol kahden kuukauden kuurin. Onko muilta tällaisia home- ja hiivasieniä häädetty niille tarkoitetuilla antibiooteilla ja mitkä on tulokset olleet.
Lääkäri on myös homeopaatti, joten antibiioottikuurin jälkeen myös muuta hoitoa saisin kuin pelkkiä antibiiootteja. Lääkärilta en vain nyt voi kysyä, kun olen muuttanut toiseen kaupunkiin ja lääkäriä ei oikein puhelimella saa kiinni.
Vielä en silti osaa sanoa miten vaikuttaa. Kaksi viikkoa olen syönyt ja päänahka ainakin on vähän parempi eikä ehkä vehnäjauhosta naama turpoa niin pahasti. Vehnäjauhoa tosin en muuten juuri syö, mutta nyt olen pari tippaleipää syönyt. Kielestäkin tuntuisi sellainen valkoinen peite ehkä vähenevän, mutta samalla tuntuisi tulevan myös jotain haavaumia kieleen. Ainakin on tullut sellaisia kirkkaita läikkiä missä ei sitä valkoista "karvaa" kasva. Normaalisti kieli on ihan valkoinen.
Homesieni suolistossa
6
1348
Vastaukset
- kaisa
Minulla samanlainen tarina. Sain ton saman antibiootin ja kaksi kuuria söin ennen kuin auttoi. Tosin huomasin suuni puhdistuvan ja olon paranevan, kun aloin syömään puolukoita ( sokeroimattomia ). Kuulin nimittäin, että puolukat auttavat hiivasyndroomaan ja niin vain kävi, että suu ainakin parani aika nopeesti.
- ihan
pakaste puolukoita vai millaisia? Ja minkä verran? Karpaloitakin jossain on ehdotettu syötäväksi. Ainakin noita puolukoita voisin koittaa.
Toivottavasti mulla auttaisi noi lääkkeet yhtä hyvin. Siniviljelyssä oli kuulemma yksi plussa, mitä se sitten tarkoittaakin. Tosin olin pitkään syönyt sellaista ruokaa mistä ei oireita tule ja ehdin muuton takia syömään vain n. puoli päivää oireita auheuttavaa ruokaa niin en tiedä kuink paha tilanne oikeasti on ollut. - sama
ihan kirjoitti:
pakaste puolukoita vai millaisia? Ja minkä verran? Karpaloitakin jossain on ehdotettu syötäväksi. Ainakin noita puolukoita voisin koittaa.
Toivottavasti mulla auttaisi noi lääkkeet yhtä hyvin. Siniviljelyssä oli kuulemma yksi plussa, mitä se sitten tarkoittaakin. Tosin olin pitkään syönyt sellaista ruokaa mistä ei oireita tule ja ehdin muuton takia syömään vain n. puoli päivää oireita auheuttavaa ruokaa niin en tiedä kuink paha tilanne oikeasti on ollut.onko ne puolukoita vai karpaloita kun et vaan paa sokeria.Mehunakin on kätevä,voi purskutella joka puolelle suuhun.Auttaa kurkkukipuunkin.Happamuus taitaa olla syynä parantamiseen.
- Kaisa
ihan kirjoitti:
Toivottavasti mulla auttaisi noi lääkkeet yhtä hyvin. Siniviljelyssä oli kuulemma yksi plussa, mitä se sitten tarkoittaakin. Tosin olin pitkään syönyt sellaista ruokaa mistä ei oireita tule ja ehdin muuton takia syömään vain n. puoli päivää oireita auheuttavaa ruokaa niin en tiedä kuink paha tilanne oikeasti on ollut.Söin pakastepuolukoita ja makeuttamatonta puolukkahilloa. Minäkin napsin karpaloita välillä ihan sellaisenaan pakkasesta. Ystäväni oli niitä poiminut pakkaseen. Ruokavalion pitäisi olla hiivatonta ja sokeritonta. Onhan niitä hiivanhäätökuurejakin, mutta onneksi en niitä tarvinnut.
Minulle syöminen oli aika vaikeaa, kun suu ja nielu oli valkean katteen peitossa ja vatsa valitti. Laihduin 7 kiloa ja olin tosi sairas.
Lääkärikään ei heti uskonut hiivaan, vaikka sitä ehdotin diagnoosiksi. Näytteenotto siirtyi kolmella viikolla ennen kuin sain vaadittua viljelyä. Selkeä hiiva todettiin ja lääke määrättiin.
Jälkeenpäin työpaikalla todettiin sädesieni ja kosteusvauriot, joten syynä kai tähän hiivasyndroomaan oli juuri se. Vaikka ei sitä työterveyslääkärit eivätkä erikoislääkäritkään myönnä. Työpaikalle odotellaan remonttia ja minun allergisoituminen on tullut niin pahaksi,e tten voi enää paikassa työskennellä.
Että sellasta... - Peppi
Kaisa kirjoitti:
Söin pakastepuolukoita ja makeuttamatonta puolukkahilloa. Minäkin napsin karpaloita välillä ihan sellaisenaan pakkasesta. Ystäväni oli niitä poiminut pakkaseen. Ruokavalion pitäisi olla hiivatonta ja sokeritonta. Onhan niitä hiivanhäätökuurejakin, mutta onneksi en niitä tarvinnut.
Minulle syöminen oli aika vaikeaa, kun suu ja nielu oli valkean katteen peitossa ja vatsa valitti. Laihduin 7 kiloa ja olin tosi sairas.
Lääkärikään ei heti uskonut hiivaan, vaikka sitä ehdotin diagnoosiksi. Näytteenotto siirtyi kolmella viikolla ennen kuin sain vaadittua viljelyä. Selkeä hiiva todettiin ja lääke määrättiin.
Jälkeenpäin työpaikalla todettiin sädesieni ja kosteusvauriot, joten syynä kai tähän hiivasyndroomaan oli juuri se. Vaikka ei sitä työterveyslääkärit eivätkä erikoislääkäritkään myönnä. Työpaikalle odotellaan remonttia ja minun allergisoituminen on tullut niin pahaksi,e tten voi enää paikassa työskennellä.
Että sellasta...se viljely tehtiin? Ulosteestako? Suun limakalvoilta?
- varma
Mene colonic-hoitoon! Auttaa varmasti. Kokemusta on. Katso www.colonic.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155