Tampere hurmaantui raitiotiestään

Turun sanomissa tänään ti 4.1..2022 kokosivun (broadsheet) juttu juhlavalla otsikolla: Tampere hurmaantui raititiotiestään. Tarina jatkuu ylvään mahtipontisesti :"Raitiotien suosio kasvanut vuosi vuodelta." Erikoinen väite. Eihän se teidän mansen ratikkasysteemi a.k.a ensimäinen osuus ole ollut käytössä vasta kuin elokuusta 2021 lähtien. Miten nuo kuukaudet nyt vuosiksi muuttuvat hetkessä? All right ??
Lehtijutussa Tampereen Raitiotie oy:n tj. P. Sirviö hehkuttaa ja antaa palaa:
"ihmisten aito ilo ja innostus ratikkaa kohtaan on ollut selvästi nähtävissä, mutta näin upeaa kuluttajatutkimuksen tulosta emme osanneet silti arvata". Kertokaa ja avautukaa nyt manselaiset mikä on totuus, Pienipäinen turkulainen haluaa ymmärtää. Tuntuu niin sokeriselta lukea tuollaista tampereen ratikan ylistystä vieläpä Turun Sanomista . Vai onko niin että meitä turkulaisia ja alueen ympäristökuntien ihmisiä manipuloidaan ylhäältäpäin ratikkamyönteisiksi.

87

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmiset äänestää jaloillaan.
      Keskusta autioituu, palvelut loppuu.
      Vaikka paikallislehdet hehkuttaa vaikka mitä niin totuus on että Pora kulkee tyhjänä.

      • Anonyymi

        Mihin kellonaikoihin pora kulkee tyhjänä? Ei ainakaan silloin oo kulkenut tyhjänä, kun minä olen sillä kulkenut. Enkä kulje ruuhka-aikoina.


    • Anonyymi

      Sanna Marin, boomerit jäitä laittakaa hattuunne.
      Tampereen ratikkahan on vain sosialismin sympooli, ettei se unohtusi. Ei sillä ole juuri mitään käyttöä.
      Sosialismi kaatuu suuriin velkoihin, perseaukiisia ei ole millä rahoittaa ja tyytymättömyys sosialismiin kokonaisvaltaista maassa.

      • Anonyymi

        eikös se ratikka kuitenkin ole kapitalismin kruunu. Siksihän se tehtiin että grynderit ja kiinteistösijoittajat saavat ihmisten sielut ja ruumiin. Ahdettua ihmiset kaupungin keskustaan. Jos sosialimista olisi kyse niin silloin panostettaisiin eriarvoisuuden ja syrjäytimisen poistoon eikä ratikoihin,


    • Anonyymi

      Vihreä politiikka tuo työttömyyttä.
      Työttömyys köyhyyttä.
      Köyhyys ympäristö ongelmia.
      Ympäristöongelmat sairauksia ja lisää köyhyyttä.
      Kohta Tampere on kuin joku kehitysmaa jossa jätteet ajetaan kuormautoilla suoraan tammerkoskeen.
      Tätä on vihervasemmistolaisuus kaikessa kaameudessaan.

      • Anonyymi

        vai oiskos kuitenkin ihan vaan kapitalimista kyse. Hehän se hyödyn korjaavat kiinteistöillänsä.
        Vihreät vaihtoehdot liittyen ilmastonsuojeluun ja ympäristönsuojeluun ovat ihan hyviä tavoitteita. Ne tulevat myös työllistämään ihmisiä. Ratikka sen sijaan on jopa vastoin vihervasemmistolaisia periaatteita,Miksi he sellaista lähtivät ajamaan. Tosin moni vasuri oli ja on ratikkaa vastaankin. Etenkin ne punavasurit eivät tykkää. Ei ne köyhät pääse asumaan kallisiin keskustan lukaaleihin. Heidän on asuttava ankeissa lähiöissä joissa ratikka ei rullaa. Ratikasta hyötyy grynderit ja keskiluokka. Lähiöiden ja reuna-aluiden palvelutaso eikä yhteisöllisyys parane ratikan avulla. Päin vastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai oiskos kuitenkin ihan vaan kapitalimista kyse. Hehän se hyödyn korjaavat kiinteistöillänsä.
        Vihreät vaihtoehdot liittyen ilmastonsuojeluun ja ympäristönsuojeluun ovat ihan hyviä tavoitteita. Ne tulevat myös työllistämään ihmisiä. Ratikka sen sijaan on jopa vastoin vihervasemmistolaisia periaatteita,Miksi he sellaista lähtivät ajamaan. Tosin moni vasuri oli ja on ratikkaa vastaankin. Etenkin ne punavasurit eivät tykkää. Ei ne köyhät pääse asumaan kallisiin keskustan lukaaleihin. Heidän on asuttava ankeissa lähiöissä joissa ratikka ei rullaa. Ratikasta hyötyy grynderit ja keskiluokka. Lähiöiden ja reuna-aluiden palvelutaso eikä yhteisöllisyys parane ratikan avulla. Päin vastoin.

        Tämähän tässä mielenkiintoista onkin. Grynderien unelma pystyttiin lobbaamaan vasureille ja vihreille niin hyvin, että nämä rupesivat hanketta kannattamaan ja jopa sitä ajamaan. Paikallispoliitikkojen järjenjuoksu on sen verran heikkoa, että gryndereiden lobbarit sekoitti ne täysin. Nyt kaupunkilaisten velkapiikkiin tehty hanke jyskyttää kahisevaa gryndereiden tilille. Se että he pystyivät vihreät ja vasurit tähän k#settamaan mukaan ei ole edes noille onnettomille vielä avautunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän tässä mielenkiintoista onkin. Grynderien unelma pystyttiin lobbaamaan vasureille ja vihreille niin hyvin, että nämä rupesivat hanketta kannattamaan ja jopa sitä ajamaan. Paikallispoliitikkojen järjenjuoksu on sen verran heikkoa, että gryndereiden lobbarit sekoitti ne täysin. Nyt kaupunkilaisten velkapiikkiin tehty hanke jyskyttää kahisevaa gryndereiden tilille. Se että he pystyivät vihreät ja vasurit tähän k#settamaan mukaan ei ole edes noille onnettomille vielä avautunut.

        Millä tavoin ratikka jyskyttää rahaa grynderien tileille? Tuo väite on ratikasta marmattajien suosiossa, mutta kukaan ei ole osannut selittää sitä. Osaatko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin ratikka jyskyttää rahaa grynderien tileille? Tuo väite on ratikasta marmattajien suosiossa, mutta kukaan ei ole osannut selittää sitä. Osaatko sinä?

        Pitääkö sinun kaltaiselle kommunistille kaikki vääntää rautalangasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö sinun kaltaiselle kommunistille kaikki vääntää rautalangasta?

        Niin. Kukaan ei osaa tuohon vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin ratikka jyskyttää rahaa grynderien tileille? Tuo väite on ratikasta marmattajien suosiossa, mutta kukaan ei ole osannut selittää sitä. Osaatko sinä?

        Ratikkareitin varrelle voi rakentaa asuntoja, jotka menevät helposti kaupaksi, joko ymmärsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkareitin varrelle voi rakentaa asuntoja, jotka menevät helposti kaupaksi, joko ymmärsit?

        Jos kukaan ei halua käyttää ratikkaa, niin miksi ne kämpät menevät helposti kaupaksi? Onko se joku suurikin elämys asua reitin varrella…?


    • Anonyymi

      Lobbari lobbaa ja rahaa saa .

      • Anonyymi

        Tampereella ensin lobbari lobbaa, grynderi gryndää ja sitten asuntosijoittaja keinottelee. Lopuksi Kela maksaa kaiken. Näin Suomen eniten kelaetuuksia saavassa pienessä sisävesikaupungissa, jossa jo järviä täytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella ensin lobbari lobbaa, grynderi gryndää ja sitten asuntosijoittaja keinottelee. Lopuksi Kela maksaa kaiken. Näin Suomen eniten kelaetuuksia saavassa pienessä sisävesikaupungissa, jossa jo järviä täytetään.

        Täytyy täyttää vielä järvetkin, että loputkin vesistönäkymät menetetään. Autoilijana ei enää tiedä, että Tampere on kahden vesistön välissä, koska henkilöautosta ei enää vettä näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy täyttää vielä järvetkin, että loputkin vesistönäkymät menetetään. Autoilijana ei enää tiedä, että Tampere on kahden vesistön välissä, koska henkilöautosta ei enää vettä näe.

        Ei ihme että siellä Rantaväylällä kolisee jatkuvasti, kun porukka ajaessa ihailee järvimaisemaa


    • Anonyymi

      Kyllä ratikka aloitti matkustajaliikenteen jo toukokuussa. Sitä sanottiin koeliikenteeksi, koska bussilinjat ajoivat silloin entisillä reiteillään ja aikatauluillaan.

      • Anonyymi

        Ei siitä siltikään tule edes vuotta, jos toukokuustakin laskisi.


    • Anonyymi

      Kyllä asia voidaan tulkita niin, että ratikkaan ollaan vuosi vuodelta tyytyväisempiä. Ja, että Tampere kuva on muuttunut positiivisemmaksi myös muuallakin, kun on ratikka. Vaikka joukkoliikennekäyttöön ratikka on otettu vasta sitten, kun järjestelmä on ollut suunnitellusti siihen valmis.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa Tampere kuva.
      Kuva ennen ja nyt.
      Kadut täynnä ihmisiä tai niinkuin nykyään autiokadut?

    • Anonyymi

      Entä vastustajat. Pysytte bunkkereissanne loppuelämän. Ratikka on ja pysyy. Kaavoitus tuo uudet asukkaat ja käyttäjä määrät kasvaa.

      • Anonyymi

        Viistokatu takaisin ja heti!


      • Anonyymi

        Pysy vahvana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viistokatu takaisin ja heti!

        Ja Itsenäisyydenkatu takaisin Puolimatkankaduksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Itsenäisyydenkatu takaisin Puolimatkankaduksi

        Näsinneula on romutettava. Rantatunneli on tukittava!


    • Anonyymi

      Matkustajamäärä tilastot ei tue Poran suosiota kansan keskuudessa.
      Monella on päivittäinen työmatka-aika lisääntynyt tunneilla.
      Mutta onhan se kiva laite, vaikkei mitään järkevää käyttöä olekaan.
      Aivan kuin Särkänniemen possujuna.

      • Anonyymi

        Mutta eikö Turkulaisillakin ole oma possujuna siellä Kakolanmäellä? Vaan eipä se taida kovin usein olla liikenteessä, rikki vähän välä. Olisitte Turkulaiset suosineet Suomalaista niin kuin me täällä Tampereella.


      • Anonyymi

        Työmatka-aika ei lisäänny millään tunneilla ratikan toiminta-alueella. Toiseksi ratikalla on kyllä järkevää käyttöä. Ratikka on ihan paras, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmatka-aika ei lisäänny millään tunneilla ratikan toiminta-alueella. Toiseksi ratikalla on kyllä järkevää käyttöä. Ratikka on ihan paras, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.

        Ratikalla saa nopeasti huumeet Hervannasta Koskipuistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmatka-aika ei lisäänny millään tunneilla ratikan toiminta-alueella. Toiseksi ratikalla on kyllä järkevää käyttöä. Ratikka on ihan paras, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.

        Miten on parempaa koskaan istua ratikan penkillä kuin bussin penkillä ?
        Bussilla onvainhelvetin paljon halvempaa


      • Anonyymi

        Tosi hyvin kiteytetty. Joissakin ulkomaankaupungeissa on jätetty näitä vanhoja vaunuja ihan tarkoituksella liikenteeseen turismin vuoksi. Tampereella vaan kuluu aikaa, ennen kuin nykyiset vaunut muuttuvat antiikiksi.


    • Anonyymi

      Syksyllä kerrottin, että ratikan päivittäinen käyttö on n. 30 000 matkaa. Etukäteen sen arvioitiin olevan 45 000 matkaa. Kapasiteestista käytössä on vain pieni osa ja ratikka palvelee vain 5 % tamperelaisista. Silti kaupungin johto ja paikaillinen pravda sitä joka käänteessä hehkuttaa.

    • Anonyymi

      Rakentaminen pysyi aikataulussa ja kustannukset kurissa, Lopullinen kustannus oli 98 % suunnitelluista. Paikaillinen pravda kertoi fake newsina, että kustannusalitus olisi ollut 30 miljoonaa. Kun budjetti oli n. 300 miljoonaa niin siitä 2 % on vain 6 miljoonaa.

    • Anonyymi

      Maksumuurin takana Turun sanomien juttu.
      Mutta otsikossa tärkein asia:
      "Turku perustaa pian raitsikkayhtiön"

    • Anonyymi

      Monorail sopisi hyvin turkuun se voisi liikennöidä uljaasti Aurajoen yllä. Aurarail? Kyllä kiitos.

      • Anonyymi

        samaan tyylin kuin saksan wuppertalissa. Monorailin etu on siinä ettei se varasta tilaa muilta liikennemuodoilta. Monorail lisäisi liikkumisen vapautta ja monimuotoisuutta. Niinhän ei tietenkään tapahdu. Isoa irtiottoa ei saa tehdä. Parempi mennä siitä missä aita on matalin. Turku varmasti kopioi ja peesaa Tamperetta. Apinoimalla Mansea luulee olevansa niin edistyksellinen. Deja-vu.


    • Anonyymi

      Turkuun mennessä monoraipe olisi monotami.

      • Anonyymi

        Tampere hurmaantuu Monotamista, Monoraipe pettymys unohtuu


    • Anonyymi

      Missä se lossi viipyy?

    • Anonyymi

      Ratikka rakennetaan, jotta muu liikenne saadaan loppumaan. Hyvin onnistunut hanke. Liiketoiminta kukoistaa tulevilla j nykyisillä ratikka alueilla. Tulevaisuus kiittää.

    • Anonyymi

      Turkulaisten aivopesu on alkanut. Toivottavasti eivät tuhoa kaunista kaupunkiaan lopullisesti, kuten tampere.

      • Anonyymi

        Muutappa turkuun, ku noi huolettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutappa turkuun, ku noi huolettaa.

        Melko sekavat ajatukset sinulla, oletko ottanut muutaman piikin liikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutappa turkuun, ku noi huolettaa.

        Hämeenkatu - Sammonkatu - Insinöörinkatu ovat aivan järkyttävän rumia jratikanjäljiltä .
        Ennen niin viihtyisät kadut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämeenkatu - Sammonkatu - Insinöörinkatu ovat aivan järkyttävän rumia jratikanjäljiltä .
        Ennen niin viihtyisät kadut

        Se päättymätön jono busseja oli tosi hieno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se päättymätön jono busseja oli tosi hieno.

        Toisinaan oli kolme nysseä pysäkillä, useimmiten ei yhtäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan oli kolme nysseä pysäkillä, useimmiten ei yhtäkään.

        Kun ei sinne mahtunut enempää. Kymmenkunta odotti vuoroaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se päättymätön jono busseja oli tosi hieno.

        Se oli taas liikennesuunnittelun vika, kun busseja ei voinut aikatauluttaa niin, että olisivat manneet vaikka kymmenen minuutin välein. Ei niiden piti kaikkien lähteä päätyepysäkeiltään samaan aikaan ja sitten keskusta ruuhkautui ihan totaalisesti aina puolen tunnin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli taas liikennesuunnittelun vika, kun busseja ei voinut aikatauluttaa niin, että olisivat manneet vaikka kymmenen minuutin välein. Ei niiden piti kaikkien lähteä päätyepysäkeiltään samaan aikaan ja sitten keskusta ruuhkautui ihan totaalisesti aina puolen tunnin välein.

        Se taas johtui siitä, että niitä bussilinjoja oli niin paljon. Tilaa pysäkeillä ei ollut tarpeeksi. No nyt se ongelma on onneksi ratkaistu.


    • Anonyymi

      85% tamperelaisista vastusti, niin pormestarit vihreiden kanssa väkisin ajoivat gryndereitten asiaa, nyt jästipää Jäntti on iloinen, kun saa järveäkin täyttää ratikan takia ja jopa rakentaa taloja järven päälle?Ei varmaan turussa näin hulluja olla, kuin tampereen tuppukylässä. Kokoomuksen, vihreiden ja kristillisten syytä. Samalla hinnalla oltaisiin saatu 50-vuodeksi ilmaiset bussit ja ilmaiset matkat, nyt keskustaan ei mene kukaan, kuin pakosta asioille ja paskasakki istuu pääkadulla 40:llä terassilla. Ei viitsi sitä örinää kuunnella. JTK

      • Anonyymi

        Mikä oli se, mitä 85% vastusti? Ratikka meni valtuustossa läpi selvin luvuin 41-25-1. Järven täyttämisestä olen samaa mieltä, että se olisi pitänyt kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli se, mitä 85% vastusti? Ratikka meni valtuustossa läpi selvin luvuin 41-25-1. Järven täyttämisestä olen samaa mieltä, että se olisi pitänyt kieltää.

        Valtuustossa ratikkahanke meni läpi ja pienien uhkailujen jälkeen ei halukkaatkin suostui, ettei virka mene. Kaikki gallupit, joita tehtiin kyselyinä netissä, ym. niin 85% sanoi ei Tampereen asukkaista, ehkä nyt ei ihan lapsilta kysytty. JTK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtuustossa ratikkahanke meni läpi ja pienien uhkailujen jälkeen ei halukkaatkin suostui, ettei virka mene. Kaikki gallupit, joita tehtiin kyselyinä netissä, ym. niin 85% sanoi ei Tampereen asukkaista, ehkä nyt ei ihan lapsilta kysytty. JTK

        Mikä virka olisi menetetty, jos ei olisi suostuttu? Laitatko linkit niihin kaikkiin galluppeihin, joihin viittaat.


    • Anonyymi

      Superbussit,mahtavat pitkät.
      Onko se vaihtoehto.
      Samoja väyliä pitkin kuin ratikat.
      Käyttömukavuuden kannalta toinenko parempi.

      • Anonyymi

        Bussit pystyy joustamaan ja vaihtamaan reittiä joka minuutti, mutta ratikka on, kuin jäykkä paska. Raidetta tässä kaupungissa ei kukaan pysty siirtämään, jos sattuu vaikka tie pettämään, suurehko kolari, tulipalo, tai muu katastrofi. Niin bussin pyörät kääntyy, on sen verran hyviä kuljettajia, että osaa ilman nettiä rattia kääntää? Netin tuijottajathan eksyy ilman älykännykkäänsä jo toisella puolen kaupunkia. JTK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussit pystyy joustamaan ja vaihtamaan reittiä joka minuutti, mutta ratikka on, kuin jäykkä paska. Raidetta tässä kaupungissa ei kukaan pysty siirtämään, jos sattuu vaikka tie pettämään, suurehko kolari, tulipalo, tai muu katastrofi. Niin bussin pyörät kääntyy, on sen verran hyviä kuljettajia, että osaa ilman nettiä rattia kääntää? Netin tuijottajathan eksyy ilman älykännykkäänsä jo toisella puolen kaupunkia. JTK

        Miksi sitä raidetta pitäisi siirtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä raidetta pitäisi siirtää?

        Ratikka seisoo niin kauan, kuin katua korjataan, jos sattuu onnettomuuksia, tie pettää, kolari, tms. Bussit pääsee kiertään, miten ratikka? Oletko vähän tyhmä? JTK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka seisoo niin kauan, kuin katua korjataan, jos sattuu onnettomuuksia, tie pettää, kolari, tms. Bussit pääsee kiertään, miten ratikka? Oletko vähän tyhmä? JTK

        Kuinka usein noin on tapahtunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein noin on tapahtunut?

        Aika usein, taisi olla tällä viikolla viimeksi, kun hervannassa otti bussi ja ratikka osumaa, kun ratikka ei mahtunut kulkemaan bussin ohi, vaikka kuski niin luuli. Ratikan pyörät eivät kääntyneet senttiäkään, joten päin mentiin ja liikenne oli seis. Ratikka on oikeasti paska ratkaisu joukkoliikenteen ja erityisesti ihmisten kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika usein, taisi olla tällä viikolla viimeksi, kun hervannassa otti bussi ja ratikka osumaa, kun ratikka ei mahtunut kulkemaan bussin ohi, vaikka kuski niin luuli. Ratikan pyörät eivät kääntyneet senttiäkään, joten päin mentiin ja liikenne oli seis. Ratikka on oikeasti paska ratkaisu joukkoliikenteen ja erityisesti ihmisten kannalta.

        Kauanko liikenne oli seis? Olisiko raiteita ollut tarpeen siirtää?


    • Anonyymi

      Ratikka on hieno, kestävä ratkaisu joukkoliikenteen ja erityisesti ihmisten kannalta. Toimintavarma ja edullinen. Pysäkit ovat kohdallaan sekä kesällä että talvella lumen aikaan.

      Euroalueen inflaatio nousee nyt kovaa vauhtia. Ratikkavelka otettiin täsmälleen oikeaan aikaan. Rakennustyöt maksettiin matalan inflaation aikana.

    • Anonyymi

      Mikä oli se ongelma jonka takia ratikka piti rakentaa ?
      Aivan , pelkkä poliittinen päätös ilman perusteita.

      • Anonyymi

        Ja mikäkö ongelma? Eikö ole hienoa, kun tietämättömyyttään voi kirjoitella kaikkea mitä sylki suuhun tuo.


      • Anonyymi

        Entä mikä oli se ongelma, minkä takia rantatunneli ja keskusareena piti rakentaa? Ratikka sentään kuljettaa viikossa enemmän matkustajia, mitä Nokia-Areenalla käy koko vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä mikä oli se ongelma, minkä takia rantatunneli ja keskusareena piti rakentaa? Ratikka sentään kuljettaa viikossa enemmän matkustajia, mitä Nokia-Areenalla käy koko vuoden aikana.

        Tai se, minkä takia mikään kaupunki on perustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikäkö ongelma? Eikö ole hienoa, kun tietämättömyyttään voi kirjoitella kaikkea mitä sylki suuhun tuo.

        Niin selitä mikä ongelma oli jonka poistamiseksi ratikka rakennettiin ?
        Vai oliko se siis ihan turhaa kerskarakentamista ilman mitään tarvetta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin selitä mikä ongelma oli jonka poistamiseksi ratikka rakennettiin ?
        Vai oliko se siis ihan turhaa kerskarakentamista ilman mitään tarvetta ?

        Ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin selitä mikä ongelma oli jonka poistamiseksi ratikka rakennettiin ?
        Vai oliko se siis ihan turhaa kerskarakentamista ilman mitään tarvetta ?

        Ratikka ei ole kerskarakentamista, vaan se palvelee tavallisia ihmisiä arjen liikkumisessa. Sen sijaan tunneli ja areena ovat kerskarakentamista.


    • Anonyymi

      Milloin verotus kevenee? Ratikka on tahkonnut rahaa jo puoli vuotta.

      • Anonyymi

        Ei koskaa. Rahat tuplana takaisin. Mutta ei kaupunkilaisille. Ne menee muihin taskuihin.


    • Anonyymi

      Ratikka on rakennettu ja verkkoa laajennetaan. Tänne laitettujen kirjoitusten perusteella kiskoja ei pureta eikä vaunuja romuteta. Paras vaan hyväksyä tosiasiat. Piste.

      • Anonyymi

        Näinhän se on.

        Onkin pakko ostaa oma auto. Nääs kun ratikka on tehnyt liikkumisestani liian hankalaa, raskasta ja turhauttavaa.

        Uskon, että en ole ainoa auton ostoa suunnitteleva.

        Onnea vihreät ja kokkarit, saitte tahtonne läpi! Muistakaa luopua autoistanne ja käyttää ratikkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on.

        Onkin pakko ostaa oma auto. Nääs kun ratikka on tehnyt liikkumisestani liian hankalaa, raskasta ja turhauttavaa.

        Uskon, että en ole ainoa auton ostoa suunnitteleva.

        Onnea vihreät ja kokkarit, saitte tahtonne läpi! Muistakaa luopua autoistanne ja käyttää ratikkaa!

        Minä olen ostanut ratikan takia jo neljä autoa. Kohta ostan viidennen. Kyllä niitä sitten harmittaa!


    • Anonyymi

      Just näin on asia, että teitä yritetään mediakasvattaa ratikan puolelle. Tosi vanhanaikaista sukkuloida autojen keskellä. No Tampere on todella vihamielinen yksityisautoille, joten täällä tietenkin toimitaan näin, mutta siellä Varsinai-Suomessa luulisi olevan toisin. Älkää uskoko. Ratikka on Tampereen emämunaus. Kansi-Areena on toinen ja pahin on Sara Hilden-museon aikaa kestävän rakennuksen käytön lopettaminen ja näyttelytoiminnan siirtäminen ahtaaseen keskustaa, jonne yksityisautolla ei pääse, tai pääsee, mutta pysäköinti maksaa maltaita.

    • Anonyymi

      Ratikka tuo Hervannan YH-äideille lisä-arvoa.

    • Anonyymi

      Turhista maailman turhakkeista kaikkein turhin on Tampereen ratikka .

      • Anonyymi

        Turhista turhakkeista turhin on Kokoomus-Areena rautatieaseman kupeessa. Ratikka kuljettaa viikossa sen määrän matkustajia, mitä Areenalla käy koko vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhista turhakkeista turhin on Kokoomus-Areena rautatieaseman kupeessa. Ratikka kuljettaa viikossa sen määrän matkustajia, mitä Areenalla käy koko vuodessa.

        Piti vielä lisätä, että minkä ongelman poistamiseksi Kokoomus-areena rakennettiin? Olihan meillä jäähalli jo ennestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhista turhakkeista turhin on Kokoomus-Areena rautatieaseman kupeessa. Ratikka kuljettaa viikossa sen määrän matkustajia, mitä Areenalla käy koko vuodessa.

        Eikö siellä saa käydä ollenkaa demarit ja persut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä lisätä, että minkä ongelman poistamiseksi Kokoomus-areena rakennettiin? Olihan meillä jäähalli jo ennestään.

        Ratikkaa varten se tehtiin. Nyt Hakametsän hallin parkkipaikat, hiekkakenttä ja puisto saadaan rakentaa täyteen kerrostaloja. Näin saadaan masiian ratikkaan ja matrkustajia lisää. Odota vaan niin pian se metsikkö hakataan myös nurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikkaa varten se tehtiin. Nyt Hakametsän hallin parkkipaikat, hiekkakenttä ja puisto saadaan rakentaa täyteen kerrostaloja. Näin saadaan masiian ratikkaan ja matrkustajia lisää. Odota vaan niin pian se metsikkö hakataan myös nurin.

        Masiian ratikka ja matrkustajat on ihan tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä lisätä, että minkä ongelman poistamiseksi Kokoomus-areena rakennettiin? Olihan meillä jäähalli jo ennestään.

        Eihän sitä minkään ongelman poistamiseksi tehty vaan niiden lisäämiseksi, kuten ratikkakin. Molemmat mm. tukkivat todella tehokkaasti liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä minkään ongelman poistamiseksi tehty vaan niiden lisäämiseksi, kuten ratikkakin. Molemmat mm. tukkivat todella tehokkaasti liikennettä.

        Joo toi on totta. Kaikkea tehdään vaan ongelmien lisäämiseksi. Ja ne tekee sen ihan tahalteen.


    • Anonyymi

      Kumpi tuo enemmän rahaa kaupungin kassaan. Nokia areena vai ratikka?

      • Anonyymi

        Se on helppo tietää kumpi sitä enemmän vie.


      • Anonyymi

        Jos kumpikaan ei tuo niin kysymys pitää asetella; Kumpi sitä vähemmän vie?


    • Anonyymi

      Kumpi tuo enemmän rahaa kaupungin kassaan? Kansi areena vai Pora.
      Yksinkertainen kysymys kaikentietäjille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe