Usko mihin?

Anonyymi

Semmoista olisin vaan kyselly, että mistä löytäisin Raamatusta sellaisen kohdan, jossa sanotaan, että pitää uskoa Jeesuksen nousseen kuolleista, jotta pelastuu. Löytyykö ja mistä?

20

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet jo lähtökohtaisesti hakoteillä. Ei meidän uskovien pidä uskoa mihinkään, me vain uskomme, uskolla, jonka Jumala on meihin luonut. Jumala on mielistynyt meihin, joissa on usko Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen ja hänen kuolleista nousemiseensa. Ei uskominen ole käskyn noudattamista. Me emme edes pyri noudattamaan Jumalan käskyjä vaan Jeesus meissä vaikuttaa, että olisimme hänelle otollisia. Aito usko on Jumalan teko ja se pysyy meissä.

      • Anonyymi

        ...
        Jokainen voi miettiä mitä Jumala tekee ihmisten uskolla. Ei mitään. Ihminen tarvitsee Jumalalta uskoa Jeesukseen, ei Jumala ihmiseltä. Jos siis haluat olla kristitty, niin rukoile Jumalalta että hän opettaisi sinut tuntemaan Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan ja häneen uskomaan. Sinä et itse pysty mihinkään.


      • Anonyymi

        Mutta mitä jos minulla on se Jeesuksen usko mutta en pysty uskomaan sitä, että Jeesus olisi herätetty kuolleista. Se on vaikeaa. Ootko varma, että nuo on ne asiat, jotka siihen Jeesuksen antaman uskoon kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä jos minulla on se Jeesuksen usko mutta en pysty uskomaan sitä, että Jeesus olisi herätetty kuolleista. Se on vaikeaa. Ootko varma, että nuo on ne asiat, jotka siihen Jeesuksen antaman uskoon kuuluu?

        Jeesus kertoo ihmisen sydämelle kaiken mitä hän on. Hän ei valehtele itsestään. Uskovien sydän kertoo meille että on totta se mitä Raamattu ilmoittaa. Väität ettet voi uskoa, Kaikkivaltiaan Jumalan, kuka hallitsee koko maailman kaikkeutta ja sen tapahtumia, kuka on luonut kaiken ja kenen antamasta voimasta kaikki liikkuu ja pysyy kasassa, pystyvän herättämään kuolleista? Uskotko että tietokonepeliin koodatun pelihahmon voi herättää eloon kun se kuolee?


    • [Room 10:9]
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      Tuossa se taitaa olla.

    • Anonyymi

      Uskoontullessaan ihminen kohtaa Jeesukseen ja kyllä siihen sitten liittyy se, että hän alkaa uskoa Jeesuksen ylösnousemukseen myös.

    • Anonyymi

      Jeesuksen vapaaehtoinen syntiemme sovitus, on Uudentestamentin ydin. Kannattaa lukea koko Uusitestamentti. Pyydä Pyhää Henkeä avaamaan tämän Pyhän kirjan sanoma. Älä usko tämän palstan kirjoittajia, ennenkuin olet saanut varmuuden, erottaa oikea usko harhauttajista. Käy TV7:n nettisivuilla, siellä Pyhän Hengen inspiroimat opettajat, vahvistavat sinulle Raamatun sanomaa luotettavasti. Mutta kysymykseesi löytyy vastaus monesta paikasta Uuttatestamenttia. Pyri kuitenkin saamaan käsitys Jeesuksen sovitustyöstä Golgatalla, koska se on pelastuksen ydin. Jeesus on lempeä kaltaistasi janoavaa kohtaan, hänelle voit kertoa kaikki ongelmasi rehellisesti.

      • Anonyymi

        No niin minä ajattelinkin, että Jeesuksen kuolemaan uskominen riittää. Se on kaiken ydin.


    • Anonyymi

      Room. 10:9 löytyy vastaus. Vinttisi on säkkipimeä.

      • Anonyymi

        Onkos joku muukin sitä meiltä kuin Paavali?


    • Anonyymi

      Asutko Sotkamon korvessa teltassa ? Kyllä se onnistuu hyvinkin.

    • Anonyymi

      En ymmärrä, miksi siihen ylösnousemukseen tarvitsisi uskoa. Eikös se riitä, että Jeesus kuoli, että me saisimme ikuisen elämän. Voihan olla ettei Jeesus vielä ylösnoussut vaan vasta sitten kun hän tulee takaisin Jumala herättää hänet?

      • Anonyymi

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.

        Jeesuksen mukaan teot ovat välttämättömiä, jotta hän voi tunnustaa jonkun omakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan teot ovat välttämättömiä, jotta hän voi tunnustaa jonkun omakseen.

        "teot", niitä tekoja mitä Jeesus sanoo kastekäskyssä,

        "pitämään kaikki mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää"
        Matt: 28: 20

        lähimmäisenrakkaus, kaste, ehtoollinen, ei tuomita ketään.

        siinä muutama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.

        Jotenkin olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Kuka nämä pelastuksen säännöt oikein saa päättää. Mistä ne alunperin tulevat?

      • Anonyymi

        Asut kehä III:n sisäpuolella. Siellä on monella vintti pimeä, kuten sinulla.


    • Anonyymi

      Joh.11:23-26 Jeesus sanoi hänelle: Sinun veljesi on nouseva ylös. Martta sanoi hänelle: Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä. Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen? Joh.6:35

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe