Usko mihin?

Anonyymi

Semmoista olisin vaan kyselly, että mistä löytäisin Raamatusta sellaisen kohdan, jossa sanotaan, että pitää uskoa Jeesuksen nousseen kuolleista, jotta pelastuu. Löytyykö ja mistä?

20

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet jo lähtökohtaisesti hakoteillä. Ei meidän uskovien pidä uskoa mihinkään, me vain uskomme, uskolla, jonka Jumala on meihin luonut. Jumala on mielistynyt meihin, joissa on usko Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen ja hänen kuolleista nousemiseensa. Ei uskominen ole käskyn noudattamista. Me emme edes pyri noudattamaan Jumalan käskyjä vaan Jeesus meissä vaikuttaa, että olisimme hänelle otollisia. Aito usko on Jumalan teko ja se pysyy meissä.

      • Anonyymi

        ...
        Jokainen voi miettiä mitä Jumala tekee ihmisten uskolla. Ei mitään. Ihminen tarvitsee Jumalalta uskoa Jeesukseen, ei Jumala ihmiseltä. Jos siis haluat olla kristitty, niin rukoile Jumalalta että hän opettaisi sinut tuntemaan Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan ja häneen uskomaan. Sinä et itse pysty mihinkään.


      • Anonyymi

        Mutta mitä jos minulla on se Jeesuksen usko mutta en pysty uskomaan sitä, että Jeesus olisi herätetty kuolleista. Se on vaikeaa. Ootko varma, että nuo on ne asiat, jotka siihen Jeesuksen antaman uskoon kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä jos minulla on se Jeesuksen usko mutta en pysty uskomaan sitä, että Jeesus olisi herätetty kuolleista. Se on vaikeaa. Ootko varma, että nuo on ne asiat, jotka siihen Jeesuksen antaman uskoon kuuluu?

        Jeesus kertoo ihmisen sydämelle kaiken mitä hän on. Hän ei valehtele itsestään. Uskovien sydän kertoo meille että on totta se mitä Raamattu ilmoittaa. Väität ettet voi uskoa, Kaikkivaltiaan Jumalan, kuka hallitsee koko maailman kaikkeutta ja sen tapahtumia, kuka on luonut kaiken ja kenen antamasta voimasta kaikki liikkuu ja pysyy kasassa, pystyvän herättämään kuolleista? Uskotko että tietokonepeliin koodatun pelihahmon voi herättää eloon kun se kuolee?


    • [Room 10:9]
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      Tuossa se taitaa olla.

    • Anonyymi

      Uskoontullessaan ihminen kohtaa Jeesukseen ja kyllä siihen sitten liittyy se, että hän alkaa uskoa Jeesuksen ylösnousemukseen myös.

    • Anonyymi

      Jeesuksen vapaaehtoinen syntiemme sovitus, on Uudentestamentin ydin. Kannattaa lukea koko Uusitestamentti. Pyydä Pyhää Henkeä avaamaan tämän Pyhän kirjan sanoma. Älä usko tämän palstan kirjoittajia, ennenkuin olet saanut varmuuden, erottaa oikea usko harhauttajista. Käy TV7:n nettisivuilla, siellä Pyhän Hengen inspiroimat opettajat, vahvistavat sinulle Raamatun sanomaa luotettavasti. Mutta kysymykseesi löytyy vastaus monesta paikasta Uuttatestamenttia. Pyri kuitenkin saamaan käsitys Jeesuksen sovitustyöstä Golgatalla, koska se on pelastuksen ydin. Jeesus on lempeä kaltaistasi janoavaa kohtaan, hänelle voit kertoa kaikki ongelmasi rehellisesti.

      • Anonyymi

        No niin minä ajattelinkin, että Jeesuksen kuolemaan uskominen riittää. Se on kaiken ydin.


    • Anonyymi

      Room. 10:9 löytyy vastaus. Vinttisi on säkkipimeä.

      • Anonyymi

        Onkos joku muukin sitä meiltä kuin Paavali?


    • Anonyymi

      Asutko Sotkamon korvessa teltassa ? Kyllä se onnistuu hyvinkin.

    • Anonyymi

      En ymmärrä, miksi siihen ylösnousemukseen tarvitsisi uskoa. Eikös se riitä, että Jeesus kuoli, että me saisimme ikuisen elämän. Voihan olla ettei Jeesus vielä ylösnoussut vaan vasta sitten kun hän tulee takaisin Jumala herättää hänet?

      • Anonyymi

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.

        Jeesuksen mukaan teot ovat välttämättömiä, jotta hän voi tunnustaa jonkun omakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan teot ovat välttämättömiä, jotta hän voi tunnustaa jonkun omakseen.

        "teot", niitä tekoja mitä Jeesus sanoo kastekäskyssä,

        "pitämään kaikki mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää"
        Matt: 28: 20

        lähimmäisenrakkaus, kaste, ehtoollinen, ei tuomita ketään.

        siinä muutama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuuden ulkopuolelta mielipide.

        Raamattuun on kirjoitettu monia kohtia tavalla, joka saattaa kuulostaa kaksimieliseltä. Että pelastutaanko teoilla, vai ilman tekoja. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Joka uskoo ja tunnustaa uskoansa, pelastuu. Joka uskoo ja tekee jotain muuta, pelastuu. Tekopyhät lukevat näitä kohtia ja päättelevät: pitää tehdä näitä ja näitä tekoja, jotta saisi pelastuksen. Uskovat päättelevät: nämä tekopyhät eivät ole uskovia.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Tämä kysymys, että eikö Jeesuksen uhraaminen riittänyt, on sinällään ihan järkevä. Kyllä se riittää.

        Jotenkin olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Kuka nämä pelastuksen säännöt oikein saa päättää. Mistä ne alunperin tulevat?

      • Anonyymi

        Asut kehä III:n sisäpuolella. Siellä on monella vintti pimeä, kuten sinulla.


    • Anonyymi

      Joh.11:23-26 Jeesus sanoi hänelle: Sinun veljesi on nouseva ylös. Martta sanoi hänelle: Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä. Jeesus sanoi hänelle: Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen? Joh.6:35

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe