Niistähän täällä ei enää saisi puhua. Mutta kerron nyt kuitenkin. Asuin yli kymmenen vuotta sitten samassa talossa erään vanhan JT mummon kanssa. Meillä ei ollut mitään huonoja välejä, eikä muutenkaan mitään ongelmia keskenämme. Mutta kumpikin kunnioitimme toistemme yksityisyyttä, ja halua elää omassa rauhassa elämäämme. Asuin 30 vuotta samassa talossa. Kävin vain kerran tämän JT luona koko sinä aikana, ja samoin hän kävi luonani vain kerran. Jos joskus satuimme harvoin näkemään kadulla vastaantullessa, juttelimme tietenkin aivan normaalisti. Mutta muuten emme mitään yhteyttä pitäneet. Ja se sopi meille kummallekin, koska olimme niin erilaisia, että meillä ei uskonnon lisäksi ollut muuta yhteistä. Sitten kerran eräs hänen sukulaisensa soitti minulle, että voisinko alkaa käymään hänen luonaan, koska hän kuulemma eristäytyy. Olin vaivaantunut, koska kyllä minäkin olen enimmäkseen omissa oloissani. Mutta lupasin sitten käydä soittamassa hänen ovikelloaan, vaikka vastentahtoisesti. Mummo avasi oven, ja ei välittänyt yhtään, että tulin ovelle. Hän ei pyytänyt sisälle, vaan sulki pian oven. Hänellä oli muuta tekemistä. Yritin sitten toisena päivänä soitta, mutta sama juttu. Hän halusi olla rauhassa. Ymmärsin hyvin, koska itse olen samanlainen. Sukulainen sanoi, että mene vaan soittelemaan ovikelloa uudelleen ja yritä uudelleen. Tuollainen ei ole minun tapaistani. Mikä siinä on, että JT ei hyväksy sitä, että toiset jaluavat olla omassa rauhassa, eivätkä ole niin sosiaalisia kuin toiset? Kyllä minäkin haluan olla omissa oloissani, enkä pidä yllätysvieraista. Eräs JT sanoi minulle napakasti painottaen, että hän on sisarten kanssa, kun olen omissa oloissani. Niin mitä sitten? Mutta minä olen kotonani yksin. Kukin taaplaa tyylillään.
JT ihmissuhteista
20
65
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen saanut olla rauhassa kun lähdin JT porukasta.
Ottivat niin nokkiinsa, että.
Ja kun vielä en mennyt edes heidän pirullisiin komideoihinsa. Kieltäydyin 100%:sesti heidän sepustuksistaan ja hölynpölystään.
Minun ei tarvitse olla koskaan edes JT sukulaisteni kanssa.
Ihanaa!- Anonyymi
Kyllä minäkin nykyisin saan olla rauhassa. Olen pannut välit poikki joka suuntaan. Jatkosta en vielä tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin nykyisin saan olla rauhassa. Olen pannut välit poikki joka suuntaan. Jatkosta en vielä tiedä.
JT sukulaiseni jos tulee luokseni sanon heille:" "kiss mai ääs".
- Anonyymi
Kaikilla uskovaisilla on joku ihme tarve ja oikeutus puuttua toisten ihmisten yksityisasioihin ja tunkeutua kotirauhan piiriin ?
Tässä jopa omaa yksityisyyttään arvostanut uskovainen alkoi vieraan ihmisen puhelinsoiton perusteella häiriköimään rauhassa elävää naapuriaan, Jehovan todistajaa.
Suo siellä vetelä täällä.- Anonyymi
Et tainnut oikein ymmärtää, mistä oli kyse. Hänen sukulaisensa oli myös JT. Ei kai hän muuten minua tuntisi, ja olisi minulle soittanut. Minäkin haluan olla rauhassa, enkä pelkän saman uskonnon takia halua seurustella kenenkään kanssa, jos ei muuta yhteistä ole. Ja muutenkin viihdyn omassa rauhassa, enkä liikoja seuraa kaipaa. Tämän mummon sukulainen oli JT, ja huolissaan hänen eristäytymisestään. Enhän olisi itsekään halunnut mennä tämän mummon rauhas häiritsemään, mutta koska hänen sukulaisensa pyysi minua menemään. En kehdannut kieltäytyäkään. Tämä sukulainen asui sen verran kaukana, että ei voinut usein käydä hänen luonaan. Halusin vain sanoa tällä, että JT vaativat näkyvyyttä ja mukana olemista ja pyörimistä toisten seurassa, eivätkä antaisi millään ihmisten viihtyä omissa oloissaan. Mutta kuten näkyy, niin on monia, jotka haluavat olla rauhassa, eivätkä kaipaa seuraa jatkuvasti. JT eivät salli sellaista. Ja kyllä se suututtaa, kun haluaa olla yksin. Väkisin pitäisi olla jonkun seurassa, vaikka ei mitään yhteistä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut oikein ymmärtää, mistä oli kyse. Hänen sukulaisensa oli myös JT. Ei kai hän muuten minua tuntisi, ja olisi minulle soittanut. Minäkin haluan olla rauhassa, enkä pelkän saman uskonnon takia halua seurustella kenenkään kanssa, jos ei muuta yhteistä ole. Ja muutenkin viihdyn omassa rauhassa, enkä liikoja seuraa kaipaa. Tämän mummon sukulainen oli JT, ja huolissaan hänen eristäytymisestään. Enhän olisi itsekään halunnut mennä tämän mummon rauhas häiritsemään, mutta koska hänen sukulaisensa pyysi minua menemään. En kehdannut kieltäytyäkään. Tämä sukulainen asui sen verran kaukana, että ei voinut usein käydä hänen luonaan. Halusin vain sanoa tällä, että JT vaativat näkyvyyttä ja mukana olemista ja pyörimistä toisten seurassa, eivätkä antaisi millään ihmisten viihtyä omissa oloissaan. Mutta kuten näkyy, niin on monia, jotka haluavat olla rauhassa, eivätkä kaipaa seuraa jatkuvasti. JT eivät salli sellaista. Ja kyllä se suututtaa, kun haluaa olla yksin. Väkisin pitäisi olla jonkun seurassa, vaikka ei mitään yhteistä ole.
Jatkan vielä, että tämä sukulainen olisi halunnut, että alan pitämään yhteyttä tähän mummoon, ja käyn usein hänen luonaan. Kyllä me todellakin tunnettiin tämän mummon kanssa, mutta emme välittäneet pitää yhteyttä, kun olimme erilaisia. Eihän siitä pitkää yhteydenpitoa olisi tullut, kun oli väkinäistä yrittää yhdistää kaksi erilaista ihmistä pelkän uskonnon takia. Ja toinen ihminen puuttuu toisten seurusteluun. Se on järjetöntä. Kyllä me ihmiset odataan itsekin valita seuramme, jos kiinnostaa. JT puuttuu liikaa toisten asioihin. Tässä yksi esimerkki toisten ohjailusta, miten järjetöntä se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä, että tämä sukulainen olisi halunnut, että alan pitämään yhteyttä tähän mummoon, ja käyn usein hänen luonaan. Kyllä me todellakin tunnettiin tämän mummon kanssa, mutta emme välittäneet pitää yhteyttä, kun olimme erilaisia. Eihän siitä pitkää yhteydenpitoa olisi tullut, kun oli väkinäistä yrittää yhdistää kaksi erilaista ihmistä pelkän uskonnon takia. Ja toinen ihminen puuttuu toisten seurusteluun. Se on järjetöntä. Kyllä me ihmiset odataan itsekin valita seuramme, jos kiinnostaa. JT puuttuu liikaa toisten asioihin. Tässä yksi esimerkki toisten ohjailusta, miten järjetöntä se on.
Et tainnut itse ymmärtää.
Arvostat omaa rauhaasi ja yksityisyyttä ja sitten lähdet jonkun vieraan ihmisen puhelinsoiton perusteella naapurin ovikelloa soittelemaan. Naapuri ilmaisee, ettei ole kiinnostunut yhteydenotoistasi mutta jatkat niitä siitä huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut itse ymmärtää.
Arvostat omaa rauhaasi ja yksityisyyttä ja sitten lähdet jonkun vieraan ihmisen puhelinsoiton perusteella naapurin ovikelloa soittelemaan. Naapuri ilmaisee, ettei ole kiinnostunut yhteydenotoistasi mutta jatkat niitä siitä huolimatta.Et tainnut vieläkään ymmärtää. Hän ei ollut vieras ihminen, vaan minun tuttuni. Hän PYYSI APUANI. Kieltäytyisitkö itse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut vieläkään ymmärtää. Hän ei ollut vieras ihminen, vaan minun tuttuni. Hän PYYSI APUANI. Kieltäytyisitkö itse?
Näköjään ymmärryskyvyssäsi on jotakin vikaa. Hän oli minun TUTTUNI samoin kuin tämä mummo. Yhtä tuttuja olivat kumpikin. Kumpikaan ei ollut tuntematon. Ymmärsitkö nyt? Tunsin vuosia heidät kummatkin. Nyt oli kyseessä JT TAPA, että pitää olla yhteydessä toisiin JT, vaikka ei kiinnosta. Et ymmärtänyt sitäkään. JT tapa on, että eivät anna ihmisten olla rauhassa, vaan vaativat seurustelua kenen tahansa kanssa, joka on JT. Viis siitä, kiinnostaako vai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään ymmärryskyvyssäsi on jotakin vikaa. Hän oli minun TUTTUNI samoin kuin tämä mummo. Yhtä tuttuja olivat kumpikin. Kumpikaan ei ollut tuntematon. Ymmärsitkö nyt? Tunsin vuosia heidät kummatkin. Nyt oli kyseessä JT TAPA, että pitää olla yhteydessä toisiin JT, vaikka ei kiinnosta. Et ymmärtänyt sitäkään. JT tapa on, että eivät anna ihmisten olla rauhassa, vaan vaativat seurustelua kenen tahansa kanssa, joka on JT. Viis siitä, kiinnostaako vai ei.
Siis tämän mummon sukulainen ei halunnut antaa mummon olla rauhassa, vaan halusi hätyyteltävän häntä soittamalla ovikelloa, kun hän ei saanut tähän mummoon puhelimella yhteyttä. JT ei tykkää, jos eristäytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tämän mummon sukulainen ei halunnut antaa mummon olla rauhassa, vaan halusi hätyyteltävän häntä soittamalla ovikelloa, kun hän ei saanut tähän mummoon puhelimella yhteyttä. JT ei tykkää, jos eristäytyy.
Ja juuri niin, niin kuin sanoit, että uskovaiset potävät jonakin ihmeoikeitena puuttua toisten yksityisasioihin ja kotirauhan rikkomiseen, kerroinko olevani ihastunut siitä? Lue vähän tarkemmin, ennen kuin pillastut. Enntykännyt yhtään mennä sinne rimputtelemaan hänen pvikelloaan, kerroinhan sen. Vai kerroinko, että lähdin intoa täynnä laukkaamaan hänen ovelleen? Sitä juuri toivoisin, että JT jättäisivät ihmiset rauhasn, ja antaisivat olla omassa raihassa. Jos haluaa olla yksin, niin antaisivat olla. Kyllä minullakin on kokemusta siitä. Siksi en ole avannut ovea kenellekään enää yli kymmeneen vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juuri niin, niin kuin sanoit, että uskovaiset potävät jonakin ihmeoikeitena puuttua toisten yksityisasioihin ja kotirauhan rikkomiseen, kerroinko olevani ihastunut siitä? Lue vähän tarkemmin, ennen kuin pillastut. Enntykännyt yhtään mennä sinne rimputtelemaan hänen pvikelloaan, kerroinhan sen. Vai kerroinko, että lähdin intoa täynnä laukkaamaan hänen ovelleen? Sitä juuri toivoisin, että JT jättäisivät ihmiset rauhasn, ja antaisivat olla omassa raihassa. Jos haluaa olla yksin, niin antaisivat olla. Kyllä minullakin on kokemusta siitä. Siksi en ole avannut ovea kenellekään enää yli kymmeneen vuoteen.
Sitä yritin myöskin sanoa, että kyllä on monia JT , jotka haluavat olla kotonaan rauhassa, eivätkä pidä siitä, että tullaan yllättäen soittamaan ovikelloa. Minulle ovat jotkut, siis useampi, sanonut, että käyvät katsomassa ovisilmästä, kuka oven takana on, ja vetävät välioven kiinni. Kun vierailu ei sovi, niin se ei sovi pitäisi vähän kunnioittaa toisten yksityisyyttä. Kaikki eivät ole yhteisön omaisuutta. En todellakaan ole ainoa, joka ei niin sosiaalinen ole. Tiedän siitä, kun jotkut ovat itse kertoneet samaa. Uskonnolliset yhteisöt ovat usein sellaisia, että luullaan, sttä he omistavat ihmiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tainnut vieläkään ymmärtää. Hän ei ollut vieras ihminen, vaan minun tuttuni. Hän PYYSI APUANI. Kieltäytyisitkö itse?
Et oikein ymmärrä, sanoisinko näin.
Ei kolmannen ulkopuolisen henkilön pyyntö ole sinulle oikeutus alkaa häiriköimään ihmistä joka ei halua tulla häirityksi.
Ei tarkoittaa ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä yritin myöskin sanoa, että kyllä on monia JT , jotka haluavat olla kotonaan rauhassa, eivätkä pidä siitä, että tullaan yllättäen soittamaan ovikelloa. Minulle ovat jotkut, siis useampi, sanonut, että käyvät katsomassa ovisilmästä, kuka oven takana on, ja vetävät välioven kiinni. Kun vierailu ei sovi, niin se ei sovi pitäisi vähän kunnioittaa toisten yksityisyyttä. Kaikki eivät ole yhteisön omaisuutta. En todellakaan ole ainoa, joka ei niin sosiaalinen ole. Tiedän siitä, kun jotkut ovat itse kertoneet samaa. Uskonnolliset yhteisöt ovat usein sellaisia, että luullaan, sttä he omistavat ihmiset.
Miksi sitä yksinäistä JT mummua häiriköit ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitä yksinäistä JT mummua häiriköit ?
Ei näköjään kannata keskustella tästä asiasta, kun ei leikkaa. Etkö millään ymmärrä, että hänen sukulaisensä halusi AUTTAA mummoa. Sitähän JT aina tekevät. Tässä asiassa vastuu on pyynnön esittäjällä. En ota vastuuta asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oikein ymmärrä, sanoisinko näin.
Ei kolmannen ulkopuolisen henkilön pyyntö ole sinulle oikeutus alkaa häiriköimään ihmistä joka ei halua tulla häirityksi.
Ei tarkoittaa ei.Miksi JT käskevät häiriköimään ihmisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näköjään kannata keskustella tästä asiasta, kun ei leikkaa. Etkö millään ymmärrä, että hänen sukulaisensä halusi AUTTAA mummoa. Sitähän JT aina tekevät. Tässä asiassa vastuu on pyynnön esittäjällä. En ota vastuuta asiasta.
Mikseivät mene itse mummunsa luo?
Ja tekosyynä ei ole , että väimatkaa on 500km.
Kyllähän sitä konventteihinkin mennään vaikka maailman ääriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukulainen halusi "auttaa" sukulaistaan ja soitti sukulaisen naapurille eli sinulle ja sinä aloit "auttamaan" naapuriasi yhteydenotoilla joita hän ei toivonut.
Etkö ymmärrä mitä ei tarkoittaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tässä asiassa vastuu on pyynnön esittäjällä. En ota vastuuta asiasta."
Menit kuitenkin vapaasta tahdosta mummoa häiriköimään eli miten ulkoistat vastuun teoistasi tilaajalle ?
Minun mummon kotipossulla oli todella henkisttytynyt ja toimiva keino pitää jt loitolla. Aikoinaanhan oli tapana kasvattaa possu, ja pistää se tiinuun talveksi.
Arvatkaapa mikä keino. Se alkaa P-kirjaimella. Isolla P:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802