Huumekauppiaat

Anonyymi

Kyllä nuo huumekauppiaat pitäis saada äkkiä pois tuolta kaduilta. Taas oli yksi tytön kaveri kuollut. :( Tuskin oli viimeinen, sillä sen verran villiä menoa on. Onneksi omat lapset ovat tajunneet pysyä erossa noista. Harrastukset pitävät paremmin ruodussa. Jos lopettaa harrastamisen, niin helpommin ajautuu mieron tielle.

81

5469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää olla tarjontaa kerta on kysyntää !
      Mitähän seuraavaksi?

• Anonyymi

Harvinaisen pöljä kommentti, no mitäs sitä tyhjästä päästä muuta saisikaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvinaisen pöljä kommentti, no mitäs sitä tyhjästä päästä muuta saisikaan

Taas pamahti Hanski linjoille!

• Anonyymi

Synkäksi vetää. Yliannostus kuulemma kyseessä. Taas. Voimia läheisille ja sinulle apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synkäksi vetää. Yliannostus kuulemma kyseessä. Taas. Voimia läheisille ja sinulle apua.

Onko Iisalmessa paljon narkkareita.
        Tän yhden suvun tiedän jossa käytetään aineita jo toisessapolvessa. Surullista tämä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tän yhden suvun tiedän jossa käytetään aineita jo toisessapolvessa. Surullista tämä on

Taidat olla oikea tilastojen laatija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kiva tietää miten varmalta pohjalta tää tieto taas on . Koska mä uskon ettei tää tyttö oo sortunut uudestaan aineisiin..sen verran tärkeet asiat hällä ollu käynnissä nimittäin seuloissa käynyt Tuskin halunnut pilata sitä huumeita käyttämällä🙄se on jännä miten jutut lähtee liikkeelle ilman tarkempaa tietoa!!
        Nim.kuolleen tytön äiti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kiva tietää miten varmalta pohjalta tää tieto taas on . Koska mä uskon ettei tää tyttö oo sortunut uudestaan aineisiin..sen verran tärkeet asiat hällä ollu käynnissä nimittäin seuloissa käynyt Tuskin halunnut pilata sitä huumeita käyttämällä🙄se on jännä miten jutut lähtee liikkeelle ilman tarkempaa tietoa!!
        Nim.kuolleen tytön äiti

Muutoinkin on äärimmäisen typerää alkaa käsittelemmään suruasioita julkisesti. Toivon voimia omaisille, varsinkin kun luulen tietäväni, että kenestä on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutoinkin on äärimmäisen typerää alkaa käsittelemmään suruasioita julkisesti. Toivon voimia omaisille, varsinkin kun luulen tietäväni, että kenestä on kyse.

Niin tiedän minäkin kenestä on kyse :( mut se siitä..voimia tarvitaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tiedän minäkin kenestä on kyse :( mut se siitä..voimia tarvitaan

Kyllä pienellä paikkakunnalla on se huono puoli että toisten asiat tiedetään paremmin kuin omat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pienellä paikkakunnalla on se huono puoli että toisten asiat tiedetään paremmin kuin omat.

Joskus jopa toisten asiat tiedetään paremmin, kuin se toinen itse. Tai siis luullaan tietävänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt et tainut ymmärtää lukemaasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nim.kuolleen tytön äiti

Niinköhän tytön äiti jaksais tänne vielä kirjoitella. En oikein usko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmannessa polvessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmannessa polvessa

Osa on vieläkin Os. kar...... nykyinen hyv..... onkx nää näitä saasteita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sen kaupungit ylimääräset aineet tappaa, ku laatu on nii huonoa nii sinne sekaa keksitää millo mitäki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ste(B)roidilapsen hiilijalanjälki tiirailevampi kuin tavallisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teeppä poika työsi ja opi pelaamaan. Minnekkäs ne valmentajat unohtui, heeeeei onko se jalkapallo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa on vieläkin Os. kar...... nykyinen hyv..... onkx nää näitä saasteita

Kristerin pentu

• Anonyymi

No tärkeintä olisi muistaa että Vihreille ei anneta yhden yhtä ääntä. Hehän laillistaisivat mielellään kaikki huumeet. Iisalmenkin Vihreistä tiedän näitä huumeidenkäyttäjiä.

• Anonyymi

Huumausaineet ovat paheneva ongelma saamme kärsiä näiden psykoosi potilaiden seurasta kouluissa, työpaikoilla, naapureissa...

• Anonyymi

Kuinkahan pitkäaikainen ongelma taustalla tällä kuolleella nuorella on ollutkaan.. ilmeisesti ihan normi kotitausta kuitenkin. Ajautunut vaan ehkä väärään seuraan :( hirveä tapaus mutta valitettavasti näyttää olevan yleistyvä trendi

• Anonyymi

Tilanne kotona usein toinen, mitä ulospäin näyttää. Kommentti ei koske kyseistä tapausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilanne kotona usein toinen, mitä ulospäin näyttää. Kommentti ei koske kyseistä tapausta.

Eipä yritetä ennakoida vaientelevasti kirjoituksia joita ihmiset tänne kirjoittelevat ettei muodostu turvallisuusriskejä kyseisellä alueella.

• Anonyymi

Viherpiipertäjäthän ajavat kannabiksen laillistamista...

• Anonyymi

Kerrotko, että kuinka moni on kuollut suoraan kannabiksen takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrotko, että kuinka moni on kuollut suoraan kannabiksen takia?

Aika monikin. Kannabiksen vaikutuksen alaisena, tai siitä johtuvissa tiloissa on tehty esimerkiksi paljon itsemurhia. Lisäksi kerrannaisvaikutuksena muu oheistoiminta, psykoosit, masennus ynnä muu.

Lisäksi kannabis toimii porttihuumeena kovempiin aineisiin. Ja tämä on täysin fakta, jota kannabiksen käyttäjät, tai sen käyttöön myönteisesti suhtautuvat eivät suostu myöntämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika monikin. Kannabiksen vaikutuksen alaisena, tai siitä johtuvissa tiloissa on tehty esimerkiksi paljon itsemurhia. Lisäksi kerrannaisvaikutuksena muu oheistoiminta, psykoosit, masennus ynnä muu.

Lisäksi kannabis toimii porttihuumeena kovempiin aineisiin. Ja tämä on täysin fakta, jota kannabiksen käyttäjät, tai sen käyttöön myönteisesti suhtautuvat eivät suostu myöntämään.

Niin ja päihde siinä missä muutkin. Älkääkä vaan tulki sanonaan, että kahvikin on! Kuinka monta rikosta on tehty "kahvipäissään"??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko porttiteoria on tyrmätty jo aikoja sitten. Ole hupattamatta, kun et aiheesta mitään oikeasti tiedä. Itse olen koko aikuisikäni työskennellyt päihderiippuvaisten parissa ja olen erittäin kouluttautunut alalleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja päihde siinä missä muutkin. Älkääkä vaan tulki sanonaan, että kahvikin on! Kuinka monta rikosta on tehty "kahvipäissään"??

Ainahan niitä päihteitä on ollut ja tulee olemaan mutta viisas hän joka pysyy niistä erillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko porttiteoria on tyrmätty jo aikoja sitten. Ole hupattamatta, kun et aiheesta mitään oikeasti tiedä. Itse olen koko aikuisikäni työskennellyt päihderiippuvaisten parissa ja olen erittäin kouluttautunut alalleni.

Taitaa olla kanusta ihan oman käden kokemusta. Tosi ammattilainen in vivo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla kanusta ihan oman käden kokemusta. Tosi ammattilainen in vivo!

Suureksi pettymykseksi en ole käyttänyt huumeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuli kyllä sellaista höpöhöpöä että piti ihan revetä ääneen :D

Porttiteoriaa ei ole kumottu muiden, kuin huumeita käyttävien mielestä. Ja jos sinäkin olisit oikeasti työskennellyt päihderiippuvaisten parissa ja kouluttautunut, tietäisit sinäkin tämän asian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt tuli kyllä sellaista höpöhöpöä että piti ihan revetä ääneen :D

Porttiteoriaa ei ole kumottu muiden, kuin huumeita käyttävien mielestä. Ja jos sinäkin olisit oikeasti työskennellyt päihderiippuvaisten parissa ja kouluttautunut, tietäisit sinäkin tämän asian.

Luepa vaikka tästä https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201803282200845498

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepa vaikka tästä https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201803282200845498

Niin. Vissiin sinullakin on kannabis tuhonnut sen verran aivoja, että et ymmärtänyt koko juttua jonka linkkasit.

Siinähän juurikin tämä A-klinikkasäätiön johtava ylilääkäri kertoo että tupakasta ei suoraan siirrytä vahvempiin aineisiin, mutta kannabiksen käytöllä on mahdollisuuksia siihen.

Porttiteoria siis pitää edelleen paikkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noniin, olisit käyttäny nii ei olis tarvinnu pettyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä pannaani onko ?.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä sporttiteoria

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettäkö ihan sporttiteoriakinko siinä apuna ja ja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvinpäin autoillutkin vain olen.

• Anonyymi

Kannabis johtaa mielenterveys häiriöhin sitä kautta kuolemaan!

• Anonyymi

Varmasti kannabis jatkuvasti käytettynä aiheuttaa ongelmia siinä missä alkoholikin. Ongelma on varmaan se, että nämä kauppiaat tarjoavat "ilmaisia näytteitä" vahvemmista tuotteista, joilla nuori saadaan koukkuun. Ilmaisia lounaita ei ole.

• Anonyymi

Kuinkahan moni on kuollut suoraan alkoholin takia?

• Anonyymi

Arviolta yksi tai kaksi 1700- luvun jälkeen

• Anonyymi

Onkohan totta?

• Anonyymi

Se on niin helppo niiden ihmisten tuomita, jotka ei ole huumehelvettiä lähipiirissään kokenut. Huumeidenkäyttäjä on jonkun lapsi, sisko, veli tai ystävä. Perhesuhteet, lapsuus tai perheen sosioekonominen asema ei määritä sitä, kuka käyttäjäksi päätyy. Yksikään lapsi tai nuori ei käyttöä aloittaessa täysin ymmärrä, mihin helvettiin sekaantuu. Huume ei katso tai valitse, kenet se vie. Kaikilla -myös käyttäjillä - on ihmisarvo. Huumeet vaan saa aikaan sen, että inhimillisyys alkaa hiipua huumeen viedessä kaiken. Toivon ja rukoilen, että yhdenkään vanhemman ei tarvitsisi saattaa omaa lasta hautaan. Jaksamista kaikille ja olkaa toistenne tukena.

• Anonyymi

Kirjoitit asiaa ja olen samaa mieltä kanssasi huumeista.

• Anonyymi

Silloin kun lapsi/nuori alkaa käyttää huumeita pitäisi asiaan puuttua napakalla otteella. Näin ei aina menetellä. Esim. sosiaalipuoli sanoo että ei ole resursseja ja virkamiehet ikävä kyllä katsoo kannabiskokeiluja läpi sormien.

• Anonyymi

Alle 18- vuotiaille kotiintuloaika, olen ihmetellyt miksi 14 kesäiset ympäri päissään saavat kulkea kaupungilla vielä puolenyön jälkeen. Huolehtikaa niistä lapsistanne !

• Anonyymi

Ei voi kun pitää saada itekkii ne viikonloppukännit

• Anonyymi

Itsellä niin moni kaveri piti kannabista harmittona eväänä. Oikein kehuivat sitä, nyt kavereista osa on huumeiden takia haudassa ja osa nistejä. Muistakaa nälkä kasvaa syödessä

• Anonyymi

Huumeitten käyttäjien läheiset kärsivät kun joutuvat katsomaan miten täysi ikäinen luisuu huumeitten kanssa vaan syvemmälle suohon. Järkipuhe ei auta kun aivot ovat aineitten käytössä "tuhoutuneet". Jokainen läheinen joka käy tämän helvetin läpi tietää miltä se tuntuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumeitten käyttäjien läheiset kärsivät kun joutuvat katsomaan miten täysi ikäinen luisuu huumeitten kanssa vaan syvemmälle suohon. Järkipuhe ei auta kun aivot ovat aineitten käytössä "tuhoutuneet". Jokainen läheinen joka käy tämän helvetin läpi tietää miltä se tuntuu.

Olisikohan vapaan kasvatuksen tulosta tämä nuorten käyttäytyminen? Tietysti onhan huumeita käytetty iät ja ajat. Nuoren kanssa pitäisi keskustella rauhallisesti eikä huutaa naama punaisena. Ei huutamalla ja alistamalla kasvateta vaan paneutumalla nuoren ongelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisikohan vapaan kasvatuksen tulosta tämä nuorten käyttäytyminen? Tietysti onhan huumeita käytetty iät ja ajat. Nuoren kanssa pitäisi keskustella rauhallisesti eikä huutaa naama punaisena. Ei huutamalla ja alistamalla kasvateta vaan paneutumalla nuoren ongelmiin.

Koko ketjun asiallisin kommentti, kasvatusvastuu on vanhemmilla että ihan turha etsiä tekosyitä jos ei kasvatus oo kiinnostanut

• Anonyymi

Olen kuullut henkilöistä jotka kuolivat jo ensimmäiseen kannabispiikkiin!

• Anonyymi

Onko sitten montakin tyttäresi kaveria kuollut huumeiden vuoksi?

• Anonyymi

Ihan noloja jotkut huumekauppiaat 🤣 kuvittelevat olevansa joitain gangstereita 🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Muistan 20-vuotta sitten kun pelotti käydä iisalmen uimahallissa, kun iisalmessa liikkui väärää rahaa ja jotenkin se liittyi karjalankatuun. Siihen aikaan oli vielä käteistä rahaa jolla usein maksettiin, esimerkiksi se uimahallissa käynti. Pelotti sitten että jos saa vaihtorahana väärää rahaa. Pienet oli silloin murheet. Nyt pitää pelätä ihan muita asijoita.

• Anonyymi

Nyt on oikein mukavalla suunnalla kirjoittelu kerro lisää mitä "muita asioita".

• Anonyymi

Minä taas muistan kun pelotti käydä autoputkolassa kun siellä myytiin ooppeleita. Kolme kertaa menin kahtomaan ja aina oli lähtiissä uudempi vectra alla. Kerran menin iisalmen urheiluliikkeeseen 4000 markkaa takataskussa ja ajattelin että nyt en autoa osta, nii jo siellä ford tarttui alle. Nykyään ei saa autoa ostettua vaikka haluisi. Käteinen ei kelpaa ja myyjät ei edes tiedä mitä se on.

• Anonyymi

Tötterötukka "jenkkiautoharrastajat" pyörittävät muun rikollisen toimintansa ohessa myös huumekauppaa.

• Anonyymi

Enemmän näyttää vag kuskit pyörittävän sitä kauppaa torilla.

• Anonyymi

Kovin oot nyt pihalla kuin pässi, ei taida noissa porukoissa aineet olla. Alkoholi kyllä mutta ei kemikaalit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän näyttää vag kuskit pyörittävän sitä kauppaa torilla.

Ajavatko ne peiteautolla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajavatko ne peiteautolla

Pelaavatko ne golffia tauoilla

• Anonyymi

Iso ongelma on se, että Iisalmessa on aika paljon päihteitä (alkoholia) runsaasti käyttäviä vanhempia jotka antavat nuorelleen kuvan että kännääminen on hauskaa. Tätä ei nykyään ääneen saa sanoa, mutta äitien päihdemyönteisyys ja päihteiden käyttö lisää lasten riskiä käyttää runsaasti alkoholia ja myös huumeita.

Samoissa perheissä missä on runsas päihdekäyttö, annetaan lapsien riekkua vapaina yökaudet missä haluaa. Koska ei kiinnosta. Ja koska rajoittaminen ja vastuun kanto on ikävää ja raskasta puuhaa.
      Sitten kun lapsi on huumekoukussa ihmetellään, kun sillä on niin hyvä perhe ja silti...
      Kunnollisen ja hyvän perheen määritelmä on kovin laaja.

• Anonyymi

Totta, nähty sekin kun nuori laittanut 14 vuotiaasta alkaen känni/tupakointikuvia instaansa jota oma äiti seuraa. Samainen äiti laittanut omia kännikuvia myös someen. On se sitten ihme, miksi nuoresta tullut mikä on tullut.. Joillekin oma juhliminen on tärkeämpää kuin lasten hyvinvointi.

• Anonyymi

Iisalmen kylmärinki 🤣🤣🤣

• Anonyymi

?????

• Anonyymi

🤣🤣🤣 <=3.

• Anonyymi

Aina kun luulet päässeesi ylä-savossa vahtailemaan palkkiona siitä kun luuilet päässeesi vielä puuhillesi edelleenkin kuin koira veräjästä, ei sinun kannata.

• Anonyymi

Ap kirjoittaa että huumeiden myyjät pitää saada pois kaduilta koska taas kuollut joku nuori.
      Kyllä se on nuoren oma valinta kun lähtee käyttämään huumeita.
      Tuolla logiikalla pitäisi kaikki ylikulkusillatkin poistaa koska niiltä voi hyvät ja kuolla.

• Anonyymi

Jopa on tyhmä kommentti! Noin tyhmien ja epäselvien kommentointien logiikalla vois määrätä koulut uudelleen käytäviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa on tyhmä kommentti! Noin tyhmien ja epäselvien kommentointien logiikalla vois määrätä koulut uudelleen käytäviksi.

Ei ole tyhmä kommentti. Kaikenlaisia houkutuksia maailmassa on jolla voi tuhota elämänsä joten kyllä se lähtökohtaisesti on nuoren oma asia mihin päänsä työntää ja lisäksi on vanhempien asia puhua näistä asioista nuorille mutta epäilen että suomalaisessa perheessä ei juurikaan nuorten kanssa puhuta. Raapaistaan ehkä pintaa vain eli ohi mennen huudetaan että älä sitten sekaannu mihinkään.
        Lapsia/nuoria täytyy opettaa pienestä pitäen että pöydän ääressä voidaan puhua asiasta vaikka tunti tai kaksi että asia menee perille.
        Miksi ei sitten kaikki nuoret sorru huumeisiin?? Siksi koska heille on puhuttu ja heillä on hyvä koti ja hyvät vanhemmat. He eivät ole antaneet otettaan nuoresta luisua.
        Se on vähän niin kuin hevosenkin kasvatus, heti kun annat vähänkin löysää niin alkaa menemään homma väärään suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin sentään apukoulun priimus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olin sentään apukoulun priimus!

No jo on kehumisen aihe. En ilkeis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jo on kehumisen aihe. En ilkeis.

No oletko sinä priimus ollut jossain koulussa? Et varmaankaan mutta minäpä olen. Apukoulussa vuonna 1983 olin priimus, sain stipendin👍

• Anonyymi

Kannabis kauppoihin vapaasti saataville, ei ikärajaa. Sehän on luonnon tuote niin kuin luontaistuotteet.
      Kannabis voisi tuoda iloa monen elämään ja apua kipuihin.
      Vähemmän haittoja kuin alkoholilla.

• Anonyymi

S-ryhmällä Kotimaista-kannabis ja Keskolla Pirkka-piri. Mitä muuta voisi olla? Euroshopper-ekstaasi?

• Anonyymi

Vieremä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3103
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      82
      3024
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      193
      2522
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2215
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1539
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1413
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13