-Kaksi fiksua nuorehkoa ihmistä
-Sisältöä ainakin yritetään tehdä ilman liioittelua ja paljasta pintaa. Sisältö on myös amatöörien tuottamaksi peruslaadukasta.
-Paljon on tehty itse, vanhasta veneestä on saatu kelpo maailmanmatkaaja.
-Moottorina sähkömoottori, jonka rajoitteista ei vaieta, joskaan ei niitä mainostetakaan. Moottoria käytetään vain rannan lähellä. Tämä pariskunta ihan oikeasti purjehtii.
-Purjehdusta pohjoisessa jäiden seassa, ei vain lämmintä ja aurinkoa.
Kaikkinensa esimerkki siitä, että kun on järki päässä ja pitkänteisyyttä, voi tehdä onnistuneesti poikkeavia valintoja.
https://www.youtube.com/channel/UCXbWsGV_cjG3gOsSnNJPVlg
Eniten arvostan Sailing Umaa
7
81
Vastaukset
- Anonyymi
Makunsa kullakin...
- Anonyymi
On mielenkiintoinen!!!
- Anonyymi
Kyllä olen katsonut jo yli 50 kertaa kaikki jaksot, ihan mahtavaa, upeeta pelkkää asiaa, ei yhtään asian vierestä, nyt kaikki tilamaan tämä super hyvä yotube kanava, just!
👍👍👍👍👍⚓⚓⚓⚓⚓👄👄👄👄🤭 - Anonyymi
Parhaasta päästä, tienasivatkin tolla hommalla melkein 200 000 dollaria vuonna 2020 ilman pyllistelyä ja paljasta pintaa. Ja alun videoita kun katsoo, niin eivät lähteneet millään ahneella pyrkyrilinjalla liikkeelle, suosio yllättänyt varmasti.
Tuossa kerrotaan mistä ja miten ansiot kertyi
https://youtu.be/NQ-5l8MAGVg - Anonyymi
Itsellä taas meni maku sähkömoottorihehkutukseen. Ei mukamas kiire mihinkään, mutta hyvin useissa jaksoissa tuskaillaan kun ei meinata päästä kevyessä kelissä "koskaan" perille.
Perustelevat sähkömoottoria ekologisuudella, mutta aivan hyvin voivat käyttää kumivenettä bensamoottorilla vaikka omistavat myös torqueedon sähköperämoottorin.- Anonyymi
Olen ehkä turhan sivusilmällä seurannut Umaa, mutta suurin tuskailu sähkömoottoorin tuppaa olemaan rannikkopurjehduksessa, jossa perille pääseminen on usein tärkeämpää kuin purjehdus. Pimeässä ahtaissa vesissä ohjauskyvyttömän on hieman ahdistavaa. Mikäs sitä oikealla merellä on pläkässä lillua.
Uma on kyllä hyvä. Erityisesti rehelliseltä vaikuttava kerronta ilman mitään ihme draamaa parista pikku aallosta tai navakasta tuulista. Heiluuhan se vene, mutta sellaistahan se purjehdus on.
Uma taitaa olla harvoja wanhoja kanavia, jotka eivät ole heittäytyneet kokonaan parempaan elämään tulojen kasvettua samalla tuhoten katsojakokemuksen täysin. Esim. Sailing Project Atticus oli mielenkiintoinen vanhalla ruoskalla tiukalla budjetilla seilatessa ja seikkaillessa, nyt ollaan paremman väen veneessä niin kermapeseenä, ostetaan kunnostustyöt ulkopuolelta ja eksoottisin seikkaulu on luokkaa satama ilman laiturisähköä.
Käytännössä moni vanha ja eteenkin menestyneet kanavat ovat muuttuneet lähinnä purjehdusvlogien kardashianeiksi. Mikäs siinä jos tykkää muovista meressä.
- Anonyymi
How to Sail Oceans youtubessa. Kahvelirikattu muovivene, ei moottoria. Kauan Sitten purjehti pallon ympäri ilman konetta, nyt näyttää purjehtivan USAn itärannikolta Karibialle ja takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423