Nopeus maantiellä

Anonyymi

Jos tiellä on nopeusrajoitus 80 km/h ja ajokeli normaali talvikeli, mitä teidän auton mittari näyttää?

95

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota Corolla hybridi 2020. Kun näyttötaulun kohdalla ajaa 80 km se näyttää 72 km

      • Anonyymi

        Jos tiellä ei ole muita, joiden nopeuteen pitää sopeutua, autoni mittari näyttää 88 km/h. Silloin sen todellinen nopeus on aika lailla kahdeksaakymppiä. Automaattikamerat eivät räpsy. Eivätkä rekkakuskit pyri ohi, vaikka välillä tulevat kyllä hyvinkin lähelle takapuskuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tiellä ei ole muita, joiden nopeuteen pitää sopeutua, autoni mittari näyttää 88 km/h. Silloin sen todellinen nopeus on aika lailla kahdeksaakymppiä. Automaattikamerat eivät räpsy. Eivätkä rekkakuskit pyri ohi, vaikka välillä tulevat kyllä hyvinkin lähelle takapuskuria.

        Jos rekka ilmestyy hyvin lähelle autoni takapuskuria, niin autoni nopeus alkaa hiljalleen hidastua. Nopeus palautuu, kun puskurissa ei enää roikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rekka ilmestyy hyvin lähelle autoni takapuskuria, niin autoni nopeus alkaa hiljalleen hidastua. Nopeus palautuu, kun puskurissa ei enää roikuta.

        Sillä rekkamies paralla ei ole oikein muuta tapaa kertoa, että voisit ajaa joko hieman nopeammin tai siirtyä hetkeksi vaikka linja-autopysäkille, että varsin kireiden aikataulujen kanssa kamppaileva ammattilainen pääsisi ohi ja jatkamaan matkaansa turvallisesti.
        Tuollainen "hiljalleen nopeuden laskeminen" on sitä pahinta kiusantekoa ja jopa vaarantamista jota rekoille voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rekka ilmestyy hyvin lähelle autoni takapuskuria, niin autoni nopeus alkaa hiljalleen hidastua. Nopeus palautuu, kun puskurissa ei enää roikuta.

        Ja sitten kun tulee äkkitilanne niin rekkakuski tuo sulle kukkia kun makaat vihanneksena laitoksessa. Mä en leikkisi liikenteessä koska sä et voi tietää mitä takanatulevan päässä liikkuu tai oma tai kaluston ajokunto on…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä rekkamies paralla ei ole oikein muuta tapaa kertoa, että voisit ajaa joko hieman nopeammin tai siirtyä hetkeksi vaikka linja-autopysäkille, että varsin kireiden aikataulujen kanssa kamppaileva ammattilainen pääsisi ohi ja jatkamaan matkaansa turvallisesti.
        Tuollainen "hiljalleen nopeuden laskeminen" on sitä pahinta kiusantekoa ja jopa vaarantamista jota rekoille voi tehdä.

        Sillä rekkakuskilla on vapaus valita pitää asiallinen turvaväli. Jos se ei osaa, niin sitten täytyy alkaa sovittaa nopeutta siihen pieneen turvaväliin. Se on tietysti harmi, jos sillä on kireä aikataulu, mutta minä en sitä ole laatinut. Jos se ei ole ollenkaan kiinnostunut turvallisuudestani, niin en minäkään jaksa olla kiinnostunut sen aikataulusta.

        No, seuraavan ylämäen jälkeen se onkin sitten jo paljon kauempana takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä rekkakuskilla on vapaus valita pitää asiallinen turvaväli. Jos se ei osaa, niin sitten täytyy alkaa sovittaa nopeutta siihen pieneen turvaväliin. Se on tietysti harmi, jos sillä on kireä aikataulu, mutta minä en sitä ole laatinut. Jos se ei ole ollenkaan kiinnostunut turvallisuudestani, niin en minäkään jaksa olla kiinnostunut sen aikataulusta.

        No, seuraavan ylämäen jälkeen se onkin sitten jo paljon kauempana takana.

        Edelleen en leikkisi liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen en leikkisi liikenteessä.

        Nimenomaan rekkakuskin pitäisi ymmärtää että liikenteessä ei painosteta.
        Kenenkään ei ole pakko rikkoa lakia.

        Ite ajan GPSn kertoman mukaan 1-2km/h yli sallitun. Jos rekka on aivan takapuskurissa kovin pitkään niin soitan poliisille asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen en leikkisi liikenteessä.

        Eihän tuossa leikkimisestä ole kyse, vaan oman turvallisuuden varmistamisesta. Tai pikemminkin pyrkimyksestä poistaa omaa henkeä uhkaava, jonkun muun aiheuttama tilanne. Eikö sen rekkakuskin pitäisi jättää turvallinen pippeli väli? Mitä se hyötyy siitä puskurissa roikkumisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä rekkakuskilla on vapaus valita pitää asiallinen turvaväli. Jos se ei osaa, niin sitten täytyy alkaa sovittaa nopeutta siihen pieneen turvaväliin. Se on tietysti harmi, jos sillä on kireä aikataulu, mutta minä en sitä ole laatinut. Jos se ei ole ollenkaan kiinnostunut turvallisuudestani, niin en minäkään jaksa olla kiinnostunut sen aikataulusta.

        No, seuraavan ylämäen jälkeen se onkin sitten jo paljon kauempana takana.

        Vaikka sinua ei rekan aikataulut kiinnostaisi niin luulisi oma turvallisuutesi kiinnostavan.
        Asennevammasi ja valtavan kiusaamishalusi ja suuren egosi takia se turvallisuutesi voi tosiaan olla pahoin vaarantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan rekkakuskin pitäisi ymmärtää että liikenteessä ei painosteta.
        Kenenkään ei ole pakko rikkoa lakia.

        Ite ajan GPSn kertoman mukaan 1-2km/h yli sallitun. Jos rekka on aivan takapuskurissa kovin pitkään niin soitan poliisille asiasta.

        Tuskin se rekkakuski ketään painostaa lakia rikkomaan.
        Tuo poliisille soitto on aivan oikein, kunhan ensin tavalla tai toisella lakkaat estämästä sen rekan sallitulla nopeudella kulkemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa leikkimisestä ole kyse, vaan oman turvallisuuden varmistamisesta. Tai pikemminkin pyrkimyksestä poistaa omaa henkeä uhkaava, jonkun muun aiheuttama tilanne. Eikö sen rekkakuskin pitäisi jättää turvallinen pippeli väli? Mitä se hyötyy siitä puskurissa roikkumisesta?

        Sinulle poikkeavalle pippelisi vatkaajalle se rekan jättämä väli on riittävä, olkoon se mitä tahansa.
        Ja kyllä se rekan edessä tehtävä tarpeeton hidastelu on juurikin sitä leikkimistä ja vakavan vaaran aiheuttamista ennen kaikkea muille mutta myös itselleen.
        Kai ymmärrät, vaikka poikkeava olet, ei sillä rekkakuskilla ole juuri muuta mahdollisuutta kertoa tumpelolle, että on jopa tumpeloijan omakin etu saada tuotteet liikkumaan aikataulujen mukaan turvallisesti, ilman kenenkään leikkimisellään aiheuttamaa vakavaa uhkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinua ei rekan aikataulut kiinnostaisi niin luulisi oma turvallisuutesi kiinnostavan.
        Asennevammasi ja valtavan kiusaamishalusi ja suuren egosi takia se turvallisuutesi voi tosiaan olla pahoin vaarantunut.

        Nimenomaan oma turvallisuus kiinnostaa. Siksi reagoin minuun kohdistettuun hengenvaaraan siten, että pyrin poistamaan sen. Jos tämä kertoo asennevammasta, kiusaamisenhalusta ja suuresta egosta (en tiedä, miten, etkä sinäkään osannut perustella), niin mistä se rekkakuskin aiheuttama hengenvaara mielestäsi kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinua ei rekan aikataulut kiinnostaisi niin luulisi oma turvallisuutesi kiinnostavan.
        Asennevammasi ja valtavan kiusaamishalusi ja suuren egosi takia se turvallisuutesi voi tosiaan olla pahoin vaarantunut.

        Niinpä. Mutta antaa tuon asenteen olla nyt vallitseva, kysytään sitten kun sattuu jotain, on orpo olla jos tietää että oli oikeassa mutta toinen ajoi yli. Ei mun eikä läheistesi elämää ainakaan pilaa yks rekkakuski. Sulle se voi olla ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta antaa tuon asenteen olla nyt vallitseva, kysytään sitten kun sattuu jotain, on orpo olla jos tietää että oli oikeassa mutta toinen ajoi yli. Ei mun eikä läheistesi elämää ainakaan pilaa yks rekkakuski. Sulle se voi olla ok

        Se vasta hieno asenne onkin, että kyllä mulla on oikeus vaarantaa muiden henki että pääsen perille kaksi sekuntia aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan oma turvallisuus kiinnostaa. Siksi reagoin minuun kohdistettuun hengenvaaraan siten, että pyrin poistamaan sen. Jos tämä kertoo asennevammasta, kiusaamisenhalusta ja suuresta egosta (en tiedä, miten, etkä sinäkään osannut perustella), niin mistä se rekkakuskin aiheuttama hengenvaara mielestäsi kertoo?

        Ei se oma turvallisuutesi ainakaan rekan edessä leikkimisestä mitenkään parane.
        Sinähän sen hengenvaaran tempullasi aiheutat ei suinkaan se rekkakuski, jolla ei vaan ole muuta mahdollisuutta kertoa ettet sinä ole se joka ko. kohdassa on oikeutettu määräämään käytettävän nopeuden. Mikä siinä on niin vaikeaa väistää sitä ammatti liikennettä jos ja kun itse haluaa ajaa "rekkavauhtia" huomattavasti hitaammin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta antaa tuon asenteen olla nyt vallitseva, kysytään sitten kun sattuu jotain, on orpo olla jos tietää että oli oikeassa mutta toinen ajoi yli. Ei mun eikä läheistesi elämää ainakaan pilaa yks rekkakuski. Sulle se voi olla ok

        Ei se yks rekkakuski sinun eikä läheistesi elämää mitenkään pilaa, voisi sanoa jopa päin vastoin, toimittamalla tarvikkeet sinunkin saataville silloin kun niitä kaupasta kyselet.
        Eikä se rekka ylitsesi aja kunhan annat sille mahdollisuuden liikkua omaa nopeuttaan.
        Eikä silti aja ylitsesi vaikka sen aikataulua , jostakin syystä haluatkin pahoin häiritä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se oma turvallisuutesi ainakaan rekan edessä leikkimisestä mitenkään parane.
        Sinähän sen hengenvaaran tempullasi aiheutat ei suinkaan se rekkakuski, jolla ei vaan ole muuta mahdollisuutta kertoa ettet sinä ole se joka ko. kohdassa on oikeutettu määräämään käytettävän nopeuden. Mikä siinä on niin vaikeaa väistää sitä ammatti liikennettä jos ja kun itse haluaa ajaa "rekkavauhtia" huomattavasti hitaammin?

        Mitä leikkimistä tarkoitat? En minä päätä, että se rekka tulee puskuriin roikkumaan ja uhkaamaan kaikkien autossani olevien henkeä. Rekkakuski sen tekee. Onko sinun mielestäsi väärin pyrkiä lisäämään tilanteen turvallisuutta, tai ehkä paremminkin vähentää sen vaarallisuutta? Mitä mieltä olet, voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä leikkimistä tarkoitat? En minä päätä, että se rekka tulee puskuriin roikkumaan ja uhkaamaan kaikkien autossani olevien henkeä. Rekkakuski sen tekee. Onko sinun mielestäsi väärin pyrkiä lisäämään tilanteen turvallisuutta, tai ehkä paremminkin vähentää sen vaarallisuutta? Mitä mieltä olet, voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin?

        Älä jaksa. On se jännä että ihmiset on valmiita haukkumaan toisia tekemättä itse asian eteen mitään…
        Mistähän johtuu ettei minun perässä roiku ikinä rekkoja.
        Olisiko siitä että 80 alueella jos rekka ilmestyy taakse niin ei se taivaasta sinne putoa vaan olen ajanut tarpeettoman hiljaa.
        Mikä tuolla enempää vituttaa ja saa käymään vittuilemassa kun menee vaikka samaan kauppaan kun se joka hitsaa rekan edessä ja tekee jonoa niin helvetisti.
        9 tapausta 10 jonoa vetää henkilöauto paskajalka nykyään. Ei rekka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa. On se jännä että ihmiset on valmiita haukkumaan toisia tekemättä itse asian eteen mitään…
        Mistähän johtuu ettei minun perässä roiku ikinä rekkoja.
        Olisiko siitä että 80 alueella jos rekka ilmestyy taakse niin ei se taivaasta sinne putoa vaan olen ajanut tarpeettoman hiljaa.
        Mikä tuolla enempää vituttaa ja saa käymään vittuilemassa kun menee vaikka samaan kauppaan kun se joka hitsaa rekan edessä ja tekee jonoa niin helvetisti.
        9 tapausta 10 jonoa vetää henkilöauto paskajalka nykyään. Ei rekka

        Onko sinun mielestäsi väärin vähentää sen tilanteen vaarallisuutta, jonka rekkakuski aiheuttaa? Et vastannut. Suurimman sallitun ajaminen ei ole tarpeettoman hitaasti ajamista. Voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin, kuten esimerkiksi pitää turvavälin hyvänä? En ymmärrä ihan kaikkea, mitä yrität sanoa, mutta ei se haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun mielestäsi väärin vähentää sen tilanteen vaarallisuutta, jonka rekkakuski aiheuttaa? Et vastannut. Suurimman sallitun ajaminen ei ole tarpeettoman hitaasti ajamista. Voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin, kuten esimerkiksi pitää turvavälin hyvänä? En ymmärrä ihan kaikkea, mitä yrität sanoa, mutta ei se haittaa.

        No lue viikko lehtiä alkaen 13.1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä leikkimistä tarkoitat? En minä päätä, että se rekka tulee puskuriin roikkumaan ja uhkaamaan kaikkien autossani olevien henkeä. Rekkakuski sen tekee. Onko sinun mielestäsi väärin pyrkiä lisäämään tilanteen turvallisuutta, tai ehkä paremminkin vähentää sen vaarallisuutta? Mitä mieltä olet, voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin?

        Sitä tahallista ja tarpeetonta hidasteluasi rekan edessä. Kyllä sen tulo on ihan sinun päätöksesi jolla vaarannat niin omasi kuin matkustajiesi ja jopa monen muun ulkopuolisen hengen. Rekkakuski ei sitä tee vaan se on täysin sinun valinta.
        Sinä heikennät tilanteen turvallisuutta lisäämällä sen vaarallisuutta.
        Kysy itseltäsi voisitko sinä toimia tilanteessa järkevämmin ja turvallisuutta edistävästi, nykyisen vaarantamisesi sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tahallista ja tarpeetonta hidasteluasi rekan edessä. Kyllä sen tulo on ihan sinun päätöksesi jolla vaarannat niin omasi kuin matkustajiesi ja jopa monen muun ulkopuolisen hengen. Rekkakuski ei sitä tee vaan se on täysin sinun valinta.
        Sinä heikennät tilanteen turvallisuutta lisäämällä sen vaarallisuutta.
        Kysy itseltäsi voisitko sinä toimia tilanteessa järkevämmin ja turvallisuutta edistävästi, nykyisen vaarantamisesi sijaan.

        Ei se ole tarpeetonta, vaan välttämätöntä vaarallisen tilanteen lopettamiseksi. Tietysti paljon parempi vaihtoehto on se, että rekkakuski pitää turvallisen välin. Erittäin suuri enemmistö niin tekeekin, mutta surkeimmista surkeimmat eivät osaa. Millä tavoin nopeuden hidastaminen turvaväliä vastaavaksi heikentää turvallisuutta? Voisiko rekkakuski tehdä jotain turvavälin kasvattamiseksi?

        Jännä juttu, ettet suostu vastaamaan kysymyksiini mitään. Siitä on helppo tehdä päätelmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä rekkakuskilla on vapaus valita pitää asiallinen turvaväli. Jos se ei osaa, niin sitten täytyy alkaa sovittaa nopeutta siihen pieneen turvaväliin. Se on tietysti harmi, jos sillä on kireä aikataulu, mutta minä en sitä ole laatinut. Jos se ei ole ollenkaan kiinnostunut turvallisuudestani, niin en minäkään jaksa olla kiinnostunut sen aikataulusta.

        No, seuraavan ylämäen jälkeen se onkin sitten jo paljon kauempana takana.

        Lopeta tuo minä, minä, minä-asenne ensin ja opettele sitten tavoille. Kannattaa ajetella niin päin, että sitä sinun turvallisuuttasi ei kukaan muu ajattele kun sinä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan rekkakuskin pitäisi ymmärtää että liikenteessä ei painosteta.
        Kenenkään ei ole pakko rikkoa lakia.

        Ite ajan GPSn kertoman mukaan 1-2km/h yli sallitun. Jos rekka on aivan takapuskurissa kovin pitkään niin soitan poliisille asiasta.

        Siirry kuitenkin heti sivuun soittamaan kun rekka on takanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä leikkimistä tarkoitat? En minä päätä, että se rekka tulee puskuriin roikkumaan ja uhkaamaan kaikkien autossani olevien henkeä. Rekkakuski sen tekee. Onko sinun mielestäsi väärin pyrkiä lisäämään tilanteen turvallisuutta, tai ehkä paremminkin vähentää sen vaarallisuutta? Mitä mieltä olet, voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin?

        Onko sulla joku rekkakuski-ongelma. Siirry heti julkisiin ja lopeta täällä kirjoittelu kun et mistään mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tuo minä, minä, minä-asenne ensin ja opettele sitten tavoille. Kannattaa ajetella niin päin, että sitä sinun turvallisuuttasi ei kukaan muu ajattele kun sinä itse.

        Niin, tuossa tilanteessa se henkeni vaarantava rekkakuski ei ajattele turvallisuuttani. Minä ajattelen, joten vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole tarpeetonta, vaan välttämätöntä vaarallisen tilanteen lopettamiseksi. Tietysti paljon parempi vaihtoehto on se, että rekkakuski pitää turvallisen välin. Erittäin suuri enemmistö niin tekeekin, mutta surkeimmista surkeimmat eivät osaa. Millä tavoin nopeuden hidastaminen turvaväliä vastaavaksi heikentää turvallisuutta? Voisiko rekkakuski tehdä jotain turvavälin kasvattamiseksi?

        Jännä juttu, ettet suostu vastaamaan kysymyksiini mitään. Siitä on helppo tehdä päätelmät.

        Kyllä se oman ja matkustajiesi hengen vaarantaminen on tarpeetonta, vaikka sitten itse sitä kuinka tarpeellisena pitäisit.
        Se paras vaihtoehto kuitenkin on, ettet ala sen rekan edessä leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuossa tilanteessa se henkeni vaarantava rekkakuski ei ajattele turvallisuuttani. Minä ajattelen, joten vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?

        Tuossa tilanteessa sinä et ajattele kuinka henkesi tahallisesti vaarannat. Sen vaarannat sinä itse. Katsos kun ei se rekka sinne taaksesi ole tyhjästä ilmestynyt.
        Nopeutesi ei ole normaali jos ja kun rekkakuski käyttää sitä ainoaa käytettävissään olevaa merkkiä, että voisit ajaa hieman nopeammin tai siirtyä sivuun rekalle tietä antaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa sinä et ajattele kuinka henkesi tahallisesti vaarannat. Sen vaarannat sinä itse. Katsos kun ei se rekka sinne taaksesi ole tyhjästä ilmestynyt.
        Nopeutesi ei ole normaali jos ja kun rekkakuski käyttää sitä ainoaa käytettävissään olevaa merkkiä, että voisit ajaa hieman nopeammin tai siirtyä sivuun rekalle tietä antaen.

        En vaarana, vaan se rekkakuski vaarantaa. Hiljentämällä vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se oma turvallisuutesi ainakaan rekan edessä leikkimisestä mitenkään parane.
        Sinähän sen hengenvaaran tempullasi aiheutat ei suinkaan se rekkakuski, jolla ei vaan ole muuta mahdollisuutta kertoa ettet sinä ole se joka ko. kohdassa on oikeutettu määräämään käytettävän nopeuden. Mikä siinä on niin vaikeaa väistää sitä ammatti liikennettä jos ja kun itse haluaa ajaa "rekkavauhtia" huomattavasti hitaammin?

        Jos on oikeasti ammattilainen rekan ratissa, tietää varmasti, miten menetellään: muiden turvallisuudella ei leikitä ja liikenteessä edetään liikenteen rytmissä. Mikään aikatau ei mene turvallisuuden edelle. Ei mene teollisuudessakaan. Miksi menisi liikenteessä.

        Toisia painostamalla ette pääse yhtään nopeammin perille. Päinvastoin kuten edellä jotkut ovat jo kertoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikeasti ammattilainen rekan ratissa, tietää varmasti, miten menetellään: muiden turvallisuudella ei leikitä ja liikenteessä edetään liikenteen rytmissä. Mikään aikatau ei mene turvallisuuden edelle. Ei mene teollisuudessakaan. Miksi menisi liikenteessä.

        Toisia painostamalla ette pääse yhtään nopeammin perille. Päinvastoin kuten edellä jotkut ovat jo kertoneet.

        Jos ja kun olet sitä mieltä, ettei turvallisuudella leikitä, niin miksi siinä rekan edessä sitten "hiljalleen nopeutta alentamalla" oman ja toisten turvallisuuden leikkimiselläsi vaarannat?
        Jotain siinä omassa ajonopeudessa täytyy olla pielessä jos se rekka on takakontista sisään pyrkimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaarana, vaan se rekkakuski vaarantaa. Hiljentämällä vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?

        Valitettavasti vaarannat, niin itsesi kuin muut, alkaessasi sen rekan edessä mieltäsi osoittamaan.
        Mikähän on se käyttämäsi "normaali" nopeus, jossa rekka liian lähelle ajautuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti vaarannat, niin itsesi kuin muut, alkaessasi sen rekan edessä mieltäsi osoittamaan.
        Mikähän on se käyttämäsi "normaali" nopeus, jossa rekka liian lähelle ajautuu?

        En osoita mieltäni, vaan vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin? Normaali nopeus on joko sen jonon nopeus, jossa olemme, tai sitten suurin sallittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osoita mieltäni, vaan vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin? Normaali nopeus on joko sen jonon nopeus, jossa olemme, tai sitten suurin sallittu.

        Noh kolme päivää seurasin ja totta se on. Perä edellä tuli vastaan vain näitä oikeinajattelijoita nopeudella rajoitus - vajaa 10km/h ajajia.

        Jos yhtään sykkii että olet sellainen ja alat kouluttaa rekkoja niin sinut on bongattu.
        Muutama huvittava oli sellainen että ajaa 70km/h kehällä keskikaistaa, oikealta tulee rampilta auto reippaasti niin tämä yksilö nosti nopeutta jopa sataseen asti ettei sieltä tulla eteen.
        Ja kun se tuli siitä huolimatta niin oikein jalkaa jarrulle ja vauhti takaisin 70km/h.
        Onni on omistaa auto jossa on tutkatoiminto joka näyttää muiden nopeuksia.
        Kovin nopeus näkyi oli kehällä 155km/h, siinä ei mietitty ehtiikö olemaan jaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuossa tilanteessa se henkeni vaarantava rekkakuski ei ajattele turvallisuuttani. Minä ajattelen, joten vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?

        Miksi et voi mennä laitaan ja päästää sen rekkakuskin menemään ja tekemään työtään. Ei se rekkakuskikaan tule sinun työmaalle neuvomaan sinua miten sinun työ pitää tehdä. Sillä minä minä minä ajattelulla pääsee hengestään ihan helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh kolme päivää seurasin ja totta se on. Perä edellä tuli vastaan vain näitä oikeinajattelijoita nopeudella rajoitus - vajaa 10km/h ajajia.

        Jos yhtään sykkii että olet sellainen ja alat kouluttaa rekkoja niin sinut on bongattu.
        Muutama huvittava oli sellainen että ajaa 70km/h kehällä keskikaistaa, oikealta tulee rampilta auto reippaasti niin tämä yksilö nosti nopeutta jopa sataseen asti ettei sieltä tulla eteen.
        Ja kun se tuli siitä huolimatta niin oikein jalkaa jarrulle ja vauhti takaisin 70km/h.
        Onni on omistaa auto jossa on tutkatoiminto joka näyttää muiden nopeuksia.
        Kovin nopeus näkyi oli kehällä 155km/h, siinä ei mietitty ehtiikö olemaan jaloissa.

        höpöhöpö.. sua ei usko kukaan höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et voi mennä laitaan ja päästää sen rekkakuskin menemään ja tekemään työtään. Ei se rekkakuskikaan tule sinun työmaalle neuvomaan sinua miten sinun työ pitää tehdä. Sillä minä minä minä ajattelulla pääsee hengestään ihan helposti.

        Kyllä se rekkakuski saa ohi mennä, enkä todellakaan ala estellä jos menee. Mutta jos tulee vaarantamaan henkeni, niin reagoin vähentämällä itseeni kohdistuvaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osoita mieltäni, vaan vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin? Normaali nopeus on joko sen jonon nopeus, jossa olemme, tai sitten suurin sallittu.

        Noilla nopeuksilla on varsin epätodennäköistä, että rekka takakonttiin olisi tulossa.
        Se mielenosoituksesi rekan edessä edelleen vaarantaa itsesi ja monet muut liikenteessä liikkuvat, mieti nyt vielä kerran kannattaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh kolme päivää seurasin ja totta se on. Perä edellä tuli vastaan vain näitä oikeinajattelijoita nopeudella rajoitus - vajaa 10km/h ajajia.

        Jos yhtään sykkii että olet sellainen ja alat kouluttaa rekkoja niin sinut on bongattu.
        Muutama huvittava oli sellainen että ajaa 70km/h kehällä keskikaistaa, oikealta tulee rampilta auto reippaasti niin tämä yksilö nosti nopeutta jopa sataseen asti ettei sieltä tulla eteen.
        Ja kun se tuli siitä huolimatta niin oikein jalkaa jarrulle ja vauhti takaisin 70km/h.
        Onni on omistaa auto jossa on tutkatoiminto joka näyttää muiden nopeuksia.
        Kovin nopeus näkyi oli kehällä 155km/h, siinä ei mietitty ehtiikö olemaan jaloissa.

        Kiva tarina, mutta en tiedä, miksi kerrot sen vastauksena minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpöhöpö.. sua ei usko kukaan höpöhöpö

        Kovin totuudenmukainen ja jokaisen jopa itse tarkistettavissa olevasta kertomuksesta on kysymys, joten paremminkin noihin höpöttelyysi se uskomattomuus kohdistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla nopeuksilla on varsin epätodennäköistä, että rekka takakonttiin olisi tulossa.
        Se mielenosoituksesi rekan edessä edelleen vaarantaa itsesi ja monet muut liikenteessä liikkuvat, mieti nyt vielä kerran kannattaako?

        Ei se onneksi olekaan yleistä. Se hidastaminen ei ole mielenosoitusta, vaan rekkakuskin aiheuttaman vaaran vähentämistä ja poistamista. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää hyvän turvavälin? Mitä mieltä olet, vaarantaako liian pieni turvaväli edessä ajavien turvallisuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh kolme päivää seurasin ja totta se on. Perä edellä tuli vastaan vain näitä oikeinajattelijoita nopeudella rajoitus - vajaa 10km/h ajajia.

        Jos yhtään sykkii että olet sellainen ja alat kouluttaa rekkoja niin sinut on bongattu.
        Muutama huvittava oli sellainen että ajaa 70km/h kehällä keskikaistaa, oikealta tulee rampilta auto reippaasti niin tämä yksilö nosti nopeutta jopa sataseen asti ettei sieltä tulla eteen.
        Ja kun se tuli siitä huolimatta niin oikein jalkaa jarrulle ja vauhti takaisin 70km/h.
        Onni on omistaa auto jossa on tutkatoiminto joka näyttää muiden nopeuksia.
        Kovin nopeus näkyi oli kehällä 155km/h, siinä ei mietitty ehtiikö olemaan jaloissa.

        Jännä että tää tulee toisille yllätyksenä.
        Mutta noin se menee, yhdyn ajatuksiisi.
        Itsellä on myös auto jolla näkee muiden nopeudet ja tuo on juuri noin tuolla kun liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osoita mieltäni, vaan vähennän rekkakuskin aiheuttamaa vaaraa. Voisiko se rekkakuski mielestäsi pitää turvavälin hyvänä ihan siinä normaalissa nopeudessakin? Normaali nopeus on joko sen jonon nopeus, jossa olemme, tai sitten suurin sallittu.

        Haha just niin 😂😂
        Voi uuvatti sentään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rekka ilmestyy hyvin lähelle autoni takapuskuria, niin autoni nopeus alkaa hiljalleen hidastua. Nopeus palautuu, kun puskurissa ei enää roikuta.

        Ja se nopeus siis palautuu siihen samaan, reilusti alle sallittuun mitä se oli ennen kuin huomasit rekan sillä takanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun mielestäsi väärin vähentää sen tilanteen vaarallisuutta, jonka rekkakuski aiheuttaa? Et vastannut. Suurimman sallitun ajaminen ei ole tarpeettoman hitaasti ajamista. Voisiko se rekkakuski toimia tilanteessa toisin, kuten esimerkiksi pitää turvavälin hyvänä? En ymmärrä ihan kaikkea, mitä yrität sanoa, mutta ei se haittaa.

        Ei ole väärin vähentää sen tilanteen vaarallisuutta, muta ne sinun käyttämät keinot, eli koulutat muita sopeutumaan omaan liikennerytmiisi, sen sijaan jos vaikka nostaist nopeuttasi pari- kolme pykälää ylemmäksi, et silti saa sakkoja. Toivottavasti ymmärrät yskän.


    • Anonyymi

      Mittari näyttää 80km/h. Todellinen nopeus ei tiedossa.

    • Anonyymi

      Jos ajelen yksin kolminumeroista tietä, niin mittarivauhti on n. 90km/h

      Jos on vatkaaja edessä, niin ohitan ja ajan n. 90km/h mittarivauhtia.

    • Anonyymi

      Mittarilukema nopeusmittarissa riippu ihan siitä, miten sitä oikeanpuoleista pedaalia painaa. Sillä ei ole merktiystä, onko talvikeli vaiko kesä.

      • Anonyymi

        Merkitystä on sillä, onko alla kesä- vai talvirenkaat. Ei kuitenkaan paljon.


    • Anonyymi

      Vähä riippuu, yksin ajellessa 90 ja jos muita näkyy niin pyrin pitämään 110-120 kokoajan. Ei noiden epävarmojen 80 ajajien mukana uskalla mennä vaan ohi vaan ja reippaasti.

      • Anonyymi

        Tämä. Ajattelisivat kaikki näin. Ainakin tässä Hämeenlinna Hyvinkää Vantaa välillä tuntuu että on ne taapertajat ja sitten ne 30-40 ajavat.
        Ihmetelly vaan miksi ne hitaammin ajavat on siellä penkoilla sitten… 🤔


      • Anonyymi

        Voisiko se reilua 80 ajava olla yhteisiä sääntöjä noudattava lainkuuliainen kansalainen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko se reilua 80 ajava olla yhteisiä sääntöjä noudattava lainkuuliainen kansalainen ?

        Lainkuuliainen kansalainen ajaa mittarin mukaan 80km/h, ei hieman yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainkuuliainen kansalainen ajaa mittarin mukaan 80km/h, ei hieman yli.

        Hyi viddu, sitten pitää vaan mennä sitä eikä huolehtia muista. En ymmärrä miksei voi ajaa muiden mukana, 5 autoa jos menee niin eiköhän se kuudes keksi että onkin parempi ajaa hiljaa ja ne 5 meneekin sit menojaan.
        Tän takia tulee ajettua yleensä 15-20 yli rajoituksen ja ohi vaan kaikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi viddu, sitten pitää vaan mennä sitä eikä huolehtia muista. En ymmärrä miksei voi ajaa muiden mukana, 5 autoa jos menee niin eiköhän se kuudes keksi että onkin parempi ajaa hiljaa ja ne 5 meneekin sit menojaan.
        Tän takia tulee ajettua yleensä 15-20 yli rajoituksen ja ohi vaan kaikista.

        Helpompi olisi nostaa jalka kaasulta. Mutta joillakin idiooteilla alkaa päässä keittämään jos niin joutuu tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi olisi nostaa jalka kaasulta. Mutta joillakin idiooteilla alkaa päässä keittämään jos niin joutuu tekemään.

        No ei tuolla ilkeä olla kenenkään haittana. Tulee kohta seuraava joka avautuu somessa kun ajetaan hiljaa jonossa ja siinä kohti voi olla onnellinen ettei itse ole siellä jonossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainkuuliainen kansalainen ajaa mittarin mukaan 80km/h, ei hieman yli.

        joo ja autosi kulkeetodellista nopeutta n 70-75 olet tukkona


      • Anonyymi

        "Vähä riippuu, yksin ajellessa 90 ja jos muita näkyy niin pyrin pitämään 110-120 kokoajan. Ei noiden epävarmojen 80 ajajien mukana uskalla mennä vaan ohi vaan ja reippaasti."

        Hienoa, että vielä on teitä, joilla ei ole vastaantulijoita. Täällä rintamailla, jossa tapaa olla liikennettä molempiin suuntiin, on turhaa stressaantua yrittämällä tuollaisia nopeuksia ylläpitää. Jatkuvaa kiihdyttämistä ja jarruttamista tuosta vain seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja autosi kulkeetodellista nopeutta n 70-75 olet tukkona

        Ja sekös on kamalaa. Reilua seitsemää kymppiä hyvä ajella Toyotalla jonon kärjessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekös on kamalaa. Reilua seitsemää kymppiä hyvä ajella Toyotalla jonon kärjessä.

        Tottahan siellä kärkipaikalla on varsin mukava ajella.
        Varsinkin kun ei yhtään piittaa siitä kuinka paljon takana tulevia haittaa, hidastaa ja häiritsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja autosi kulkeetodellista nopeutta n 70-75 olet tukkona

        Elä ny ku jos toinen on ostanu vaikka jonkun patteriliihvin tai yriksen ja akku tekee kuolemaa… viimeksi eilen ajoi yks muumitesla motaria 77 km/h 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi olisi nostaa jalka kaasulta. Mutta joillakin idiooteilla alkaa päässä keittämään jos niin joutuu tekemään.

        No se voi olla mutta kyllä tuolla niin kusipäisiä on liikkeellä kiusaa tekemässä että hohhoijaa… senverran on työkseen liikkuvia kavereita joilla on leipä tiellä ja kun kuuntelee juttuja niin pakko on tälleen vähän nöyryyttää kun tuolla itse käy ajelee 😂
        Sitten saa lukea köyhien ja arkojen itkua täällä,
        Kyllä, mulla on halvat huvit, sanoisin että jopa ilmaiset 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainkuuliainen kansalainen ajaa mittarin mukaan 80km/h, ei hieman yli.

        Pitää tietää, mikä on mittarinopeus ja ajaa tiellä määrättyä nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainkuuliainen kansalainen ajaa mittarin mukaan 80km/h, ei hieman yli.

        Lainkuuliainen voi ajaa mittarivirhe huomioiden laillista nopeutta. Tiedän että oman autoni mittari valehtelee 80 km/h vauhdissa 6 km/h. Jos ajan mittarini mukaan 86 km/h, niin todellinen nopeuteni on silloin tasan 80 km/h. Ajan siis sallittua nopeutta, en ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo ja autosi kulkeetodellista nopeutta n 70-75 olet tukkona

        Jos et tuosta vauhdista pääse ohi niin ajele perässä vaan ja kerää jonoa taaksesi. Minun takana olet vain sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tuosta vauhdista pääse ohi niin ajele perässä vaan ja kerää jonoa taaksesi. Minun takana olet vain sinä.

        Käyttämälläsi nopeudella siellä takanasi on varsin pitkä jono, eikä syy ole niissä takanasi olevissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämälläsi nopeudella siellä takanasi on varsin pitkä jono, eikä syy ole niissä takanasi olevissa.

        Jos ne on sinne taakse tulleet niin miksi ei voi ajaa ohi kun on kiire.


    • Anonyymi

      Riippuu siitä kuinka kovaa ajaa.

    • Anonyymi

      80km/h

    • Anonyymi

      Kierroslukumittari näyttää 1900 rpm, volttimittari 14,5V,
      öljynpainemittari näyttää n. 40 PSI, lämpömittari n. 185 F°,
      bensamittari mitä milloinkin.
      Nopeusmittari ei toimi.

    • Anonyymi

      Sellaiset 85km/h. Saattaa välillä olla vähemmänkin, edessä olevan liikenteen takia, mutta se ei haittaa.

    • Anonyymi

      Se näyttää sitä nopeutta mitä sattuu milloinkin missäkin nopeudessa näyttämään.

    • Tasaisella 92. Kesäkeleillä vähemmän. Todellinen nopeus molemmilla keleillä 87 km/h.

      Jos on liukasta, lumipöllyä tai muuten vaikeat olosuhteet, lasken nopeutta.

    • Anonyymi

      Yleensä en katsele nopeusmittaria kuin kameratolpan kohdilla tai jos jokin paku seisoo mäen alla tai heti rajoitusmerkin jälkeen. Nopeusrajoitukset ovat sen verran tiukat tai siis liikenneturvalliset, että harvoin siellä saa sataa ajaa. Yleensä jurnutetaan sitä 80 km/h. Perä edellä vastaan tulleet henkilöautot ohitan. Raskaan kaluston jätän ohittamatta, kun he sentään pystyvät ajamaan näissä haastavissa olosuhteissa sentään sen 80 kmh ellei heidän edellä satu olemaan joku tientukko.

      • Anonyymi

        Hyvä jos et jää kenenkään takapuskuriin osoittamaan mieltä.
        Säälittävimpiä ovat ne joiden mielestä pitäisi ajaa lujempaa mutta eivät uskalla ohittaa.

        Jos on mennäkseen niin sitten menee eikä roiku puskurissa painostamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos et jää kenenkään takapuskuriin osoittamaan mieltä.
        Säälittävimpiä ovat ne joiden mielestä pitäisi ajaa lujempaa mutta eivät uskalla ohittaa.

        Jos on mennäkseen niin sitten menee eikä roiku puskurissa painostamassa.

        Se meneminen kun erisyistä saattaa olla joskus varsin haastavaa niin voidaanko vastavuoroisesti kysyä, että mikä se estää sitä edellä menijää ajamasta hiukan nopeammin, tai jos ei halu tai pysty niin sitten koukkaamasta vaikka linja-autopysäkin kautta ohituksen helpottamiseksi?


    • Anonyymi

      En tiedä, mutta nopeusnäyttötaulun näyttäessä 40 km/h, mittarissani on 42 km/h. Auto on Opel.

    • Nopeusmittari näyttää noin 85, toisinaan melkein 90. Moottorin lämpömittari sattumalta saman verran. ; )

      Ulkolämpömittari on mallia pöljäke, eli ajotietokoneessa useamman naksuttelun takana, joten sen annan olla.

    • Anonyymi

      Aina kun on pimeetä tai pilvessä tai luvannut huonoa keliä ajan aika hiljaa.
      Yleensä pääsen kotia eikä se jono takana ole ikinä tullut perästä.
      Joskus joudun hiljentämään aika paljon kun en ole varma mitä näen tai tunnen kun liikun.
      Siksi en mene ikinä moottoritielle kun siellä pelottaa ohittajat.
      Jos näen auton joka ajaa rekan keulassa kiinni koetan mennä siihen väliin koska se rekan edessä menee yleensä hiljaa ja varovasti ja sitä on hyvä hiillostaa puskurissa, saan siitä turvaa itselle.

      • Anonyymi

        Pitäisiköhän sinun luopua mahdollisesta ajo-oikeudestasi tai korjata varsin erikoista asennettasi tai opetella kirjoittamaan parempaa satiiria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän sinun luopua mahdollisesta ajo-oikeudestasi tai korjata varsin erikoista asennettasi tai opetella kirjoittamaan parempaa satiiria.

        Et kai sinä noin huonoon trollaukseen lankea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisiköhän sinun luopua mahdollisesta ajo-oikeudestasi tai korjata varsin erikoista asennettasi tai opetella kirjoittamaan parempaa satiiria.

        No tuo on kooste esim tuosta kylän Shellin baarista tai prisman kahvilasta kun muutaman aamun kuuntelee juttuja


      • Anonyymi

        Muisteletko vanhoja? Näin kerran kehä 1 :llä kun rekan edessä poikittain oli Ford Sierra ja siinä se pysyi kunnes rekka pysähtyi. Olitko sinä ?? Ajotyylisi sopisi kyllä.


    • Anonyymi

      Tojotan vetämässä jonossa noin 75, jonojen välissä vähän enemmän.

    • Anonyymi

      Tänään ajoin pimeässä sateella mittarin mukaan 75. Ei ollut jonoa takana. Muutkin ajoivat samaa nopeutta. T. Corollapappa.

      • Anonyymi

        No et sitten ollu se kuka veti jonoa mt130.
        Kymmenen auton takaa piti vähän polkaista ohi, ihme nysvääjä korollassa oli keulalla.
        160 riittää ohitukseen hyvin, kyllä me muut väistää.
        Ois ollut vara mutta jaksa kun koht joku itkee täällä että bmw kaahaa 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sitten ollu se kuka veti jonoa mt130.
        Kymmenen auton takaa piti vähän polkaista ohi, ihme nysvääjä korollassa oli keulalla.
        160 riittää ohitukseen hyvin, kyllä me muut väistää.
        Ois ollut vara mutta jaksa kun koht joku itkee täällä että bmw kaahaa 😂😂😂😂

        Kaikki itkee säälistä kun joku viitsii ajaa pmv llä


    • Anonyymi

      Mun näyttää mittari nollaa!

    • Anonyymi

      Meidän mittari näyttää 3 km/h yli todellisen nopeuden, joka puolestaan voi vaihdella tilanteen mukaan. Toki siellä se 80 rajoituskin on yksi tilanteeseen vaikuttava asia, mutta ei kuitenkaan ainoa.

    • Anonyymi

      Se näyttää sitä nopeutta jota sattuu ajamaan. Mittarivirhe toki tiedossa ja virhe on tuossa nopeudessa 6 km/h luokkaa.

    • Anonyymi

      Siinä 100 mittarinopeutta ja kameran kohdalla pudotan noin 90.

    • Anonyymi

      Karkeasti auton mittari näyttää 5 . . 7 km/h liian paljon. Eli 80 km/h ajettaessa todellinen nopeus voi olla vain 73 km/h. Hyvä tietolähde on esimerkiksi TM:n koeajot jossa on kerrottu mittarivirheen määrä eri nopeuksilla. Rengaskoko ja renkaan kuluminen vaikuttaa myös asiaan.

    • Anonyymi

      Pyrin pitämään mittarin 90:ssä,
      niin todellinen nopeus on n 80kmh.

      Jos ei ole muita edessä, niin etenen tuolla nopeudella, oli kameroita tai ei.
      En anna mäkien, mutkien, meluaitojen, poliisien, yms vaikuttaa nopeuteeni.

    • Anonyymi

      100km/h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

      Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe