Olen tullut kyyniseksi. Armahtavaa Jumalaa ei ole!

Anonyymi

Jo vuosikymmeniä olen rämpinyt. On ollu ylä- ja alamäkeä. Aikalailla selviytymiskamppailua ollut pääosin. En jaksa enää uskoa mihinkään reiluun Jumalaan, enkä oikeastaan mihinkään. Enkä jaksa avautua nykytilanteestanikaan, koska aiemminkaan siitä ei oo ollu mitään hyötyä. Haluan vain tällä postauksella tuoda ilmi, ettei Jumala ole mikään kaikkia kuunteleva isä taivaassa. Homma vain menee niin, että vahvat porskuttaa ja heikommat rämpii miten rämpii. Osa jättää lopulta leikin sikseen…. Monilla voi olla useita itsariyrityksiä takana ennen, ku onnistuvat lähtee täältä…

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Armahtavaa Jumalaa ei ole!

      En usko, jos Jumala ei olisi armahtava, kukaan meistä ei olisi enää elossa.

      Mutta, ei kaikki silti mene aina niin kuin itse haluaisi. Ehkä siihen on hyvä syy. Suosittelen toimimaan tämän mukaan:

      "...älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa."
      Luuk. 12:22-31

    • Anonyymi

      Näinhän tämä menee.
      Minullakin oli samanlaiset tilanne ja tunnelmat monta vuotta.
      Lopetin seuroissakin käymisen, kun kukaan ei koskaan edes tervehtinyt.
      Paitsi yksi mummo, kun sattui olemaan samaaan aikaan, toivotti Jumalan tervettä.
      Se tekisisimmässä todella hyvää ja tuota henkilöä arvostan muistossa vieläkin.
      Muita en.
      En minä uskoani pois heittänyt ja siinä ehkä syy,että selvisin noista ajoista.
      Koin, että neuvoja enimäkseen antoivat ne, joilla asiat olivat hyvin.

      Itsariajatuksia ja "hyviä " toteuutamis kikkoja pyöri mielessä.
      En niitä tänne laita, ettei joku ota niista onkeensa.
      Nykyään minulla menee paremmn, mutta tuo aika oli yhtä maanpäällistä helvettiä.

      • Anonyymi

        Yritä päästä terapiaan, tarvitset apua.


      • Anonyymi

        "Lopetin seuroissakin käymisen, kun kukaan ei koskaan edes tervehtinyt.
        Paitsi yksi mummo, kun sattui olemaan samaaan aikaan, toivotti Jumalan tervettä."

        Ei pidä odottaa, että muiden pitäisi huomioida. Pitää itsensä yrittää huomioida muita. Ei pidä kuvitella, että on oikeus olla vain saavana osapuolena. Keskinäinen kanssakäyminen tapahtuu yksilöiden kesken eikä yksilön ja joukon kesken.


      • Anonyymi

        "Lopetin seuroissakin käymisen, kun kukaan ei koskaan edes tervehtinyt.
        Paitsi yksi mummo, kun sattui olemaan samaaan aikaan, toivotti Jumalan tervettä."

        Ei pidä odottaa, että muiden pitäisi huomioida. Pitää itsensä yrittää huomioida muita. Ei pidä kuvitella, että on oikeus olla vain saavana osapuolena. Keskinäinen kanssakäyminen tapahtuu yksilöiden kesken eikä yksilön ja joukon kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lopetin seuroissakin käymisen, kun kukaan ei koskaan edes tervehtinyt.
        Paitsi yksi mummo, kun sattui olemaan samaaan aikaan, toivotti Jumalan tervettä."

        Ei pidä odottaa, että muiden pitäisi huomioida. Pitää itsensä yrittää huomioida muita. Ei pidä kuvitella, että on oikeus olla vain saavana osapuolena. Keskinäinen kanssakäyminen tapahtuu yksilöiden kesken eikä yksilön ja joukon kesken.

        Kohteliaisiin tapoihin kuuluu osata tervehtiä, myös uskovaisten jumalanterveellä. Jos aloittaja on kokenut, että koko seuraväessä tervehti vain ja ainoastaan yksi vanhus ( tahallisesti unohtaen yrittikö aloittaja itse tervehtiä ensin), kyllä se kertoo aika paljon vähäisestä lähimmäisen huomioimisesta. Ehkäpä ylpeydestäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliaisiin tapoihin kuuluu osata tervehtiä, myös uskovaisten jumalanterveellä. Jos aloittaja on kokenut, että koko seuraväessä tervehti vain ja ainoastaan yksi vanhus ( tahallisesti unohtaen yrittikö aloittaja itse tervehtiä ensin), kyllä se kertoo aika paljon vähäisestä lähimmäisen huomioimisesta. Ehkäpä ylpeydestäkin.

        Seuroissa onkin viileähkö ilmapiiri. Ei lämmin, eikä rakkaudellinen. Joidenkin kesken tottakai on, mutta yleisesti ei.


    • Anonyymi

      Aivan. Ei ole mitään merkkejä armahtavasta jumalasta. Jos käy jossain asiassa hyvin, uskovaiset mielellään sanovat sitä jumalan armoksi. Mutta jos käy huonosti, harvemmin he mainostavat sitä jumalan tahdoksi. Eli armahtava jumala on vain niillä, jotka siihen haluavat uskoa. Mitään konkreettista näyttöä ei kuitenkaan ole.

      Mutta elämään voi vaikuttaa jonkin verran itsekin. Hoitokokousjakson jälkeen ymmärsin, että kaikki tämä on ihmisten piirileikkiä. Se oli hyvä oivallus. Itse olen suhteellisen heikoista lähtökodista lähtenyt liikkeelle ja käynyt taisteluni. Aika paljon on kiinni ahkeruudesta ja asenteesta. Siksi toivon sinulle voimia ponnistaa, aloittaja.

      • Anonyymi

        Jumala armahtaa myös sinuakin, jos avaat mielesi oven Jeesukselle ja Hänen sovitustyölleen Golgatalla. Sinun on itse pyydettävä Jeesusta sisälle. Hän kunnioittaa sinun vapaata tahtoasi niin paljon, ettei tunge väkisin mieleesi, vaikka Hän kolkuttaakin ovellesi herkkinä hetkinäsi. Hän aloittaa mieluusti opetus prosessin mielessäsi, Pyhän Hengen kanssa. Hän ohjaa sinua lempeästi oikealle tielle. Tulet huomaamaan tuon ihanan johdatuksen, joka antaa sinulle horjumattoman uskon Jumalan kokonaisvaltaiseen hyvyyteen. Lopulta kiität Taivaan Isää, Jeesusta, syntiemme sovittajaa ja Pyhää Henkeä, riemuiten kaikesta mitä Hän meille antaa, sillä Hänen tahtonsa on aina hyvä, vaikkei siltä tuntuisikaan. Luota hyvän Isämme viisauteen ja ylistä Häntä aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala armahtaa myös sinuakin, jos avaat mielesi oven Jeesukselle ja Hänen sovitustyölleen Golgatalla. Sinun on itse pyydettävä Jeesusta sisälle. Hän kunnioittaa sinun vapaata tahtoasi niin paljon, ettei tunge väkisin mieleesi, vaikka Hän kolkuttaakin ovellesi herkkinä hetkinäsi. Hän aloittaa mieluusti opetus prosessin mielessäsi, Pyhän Hengen kanssa. Hän ohjaa sinua lempeästi oikealle tielle. Tulet huomaamaan tuon ihanan johdatuksen, joka antaa sinulle horjumattoman uskon Jumalan kokonaisvaltaiseen hyvyyteen. Lopulta kiität Taivaan Isää, Jeesusta, syntiemme sovittajaa ja Pyhää Henkeä, riemuiten kaikesta mitä Hän meille antaa, sillä Hänen tahtonsa on aina hyvä, vaikkei siltä tuntuisikaan. Luota hyvän Isämme viisauteen ja ylistä Häntä aina.

        Tuon olen käynyt läpi ja falskiksi kokenut. Vl: stä lähdön jälkeen on ollut joitakin todella vaikeita hetkiä, mutta koskaan ei ole hetkeäkään tullut mieleen enää turvautua tuohon. Aikaa kuitenkin kulunut vuosikymmeniä. Olen oikein onnellinen tästä, ettei tarvitse olla toisten kauniisti sanottuna ohjailtavana noiden asioiden tiimoilta. Elämä helpottui valtavasti. Kuolemanpelkokin hävisi. Elämä alkoi tuntumaan varsin mukavalta. Ja kun katsoo kinasteluanne opillisista kysymyksistä harmittaa puolestanne. Jos armahtava jumala olisi olemassa, tuskin paljon riitelisitte .


    • Anonyymi

      Minä armahdan. Jumala ei.

    • Anonyymi

      Pitäisikö lopettaa uhriutuminen?

      Jokaisella on kädessään ne kortit, mitkä juuri nyt on, riippumatta millainen käsi on joskus ollut.
      Jokaisen omalla vastuulla on pelata niillä, kuten parhaaksi näkee.

      Musut sanoo, että tabularasa, pöytä puhtaaksi joka aamu, ja kohti uusia pettymyksiä puhtaalta pöydältä.

      Kristityt sanovat, että anna anteeksi itsellesi, niin menneisyyden taakka ja syyllisyys eivät vääristä liikaa näkymiä.

      Mm bushidossa verrataan mieltä lammen pintaan.
      Peilityyni pinta heijastaa kuun siitä kirkkaasti, mutta pienikin tuulen väre häiritsee heijastusta.
      Kuohuva mieli näkee vain sekavuutta.

      Samoin heikäläisten tiehen kuuluu ajatella rehellisesti.
      Siihen ei oikein jumalaopit sovi tänä päivänä.

      Voimia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe