Olen raskaana

Anonyymi

Elämäni menee päin persettä. Niin sen vois tiivistää.
Elikkä oon 19 vuotias nainen, ja mä oon raskaana.
Oon halunnut lasta, mutta sen on aina ollut tarkoitus olla unelma, joka tapahtuu about kymmenen vuoden päästä.

Asun siis vanhemmillani vielä, minulla ei ole vakituista työtä. Miehen kanssa oli keskeytettyä yhdyntää, mutta oli tullut sittenkin sisään useamman kerran.
En tiedä haluaako hän olla isä, kuulemma ei halua.

Pitää varmaan keskeyttää, vaikka mä en sitä halua.

8

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidä lapsi. Mieti kun voisit käydä kerhoissa lapsesi kanssa ja katsoa kuinka hän kasvaa. Elämä muuttuisi kerralla ja saisit oman perheen.
      Olet vielä nuori ja ehdit työhommia ja opiskelua miettiä aivan rauhassa vielä. Nykyisinhän firmat käyttävät tarpeensa mukaan ihmisiä eikä mitään pysyvää useinkaan ole. Pätkätöitä kyllä riittää eli huonosti palkattua hanttihommaa.
      Kun lapsesi aloittaisi koulun aloita itse opiskelu tai suuntaa silloin työelämään.
      Lapsen kanssa vietetty aika 100 kertaa antoisampaa kuin hanttihommien etsintä!
      Juttele tilanteesta vanhempiesi kanssa. Uskon heidän auttavan sinua. Selviät varsin hyvin ilman kumppaniasikin jos se ei halua isäksi. Elä anna sen mielipiteen vaikuttaa vaan mieti mitä itse haluat. Varaa aika neuvolaan.
      Voi olla jos päätyisit keskeytykseen alkaisit katua ja miettisit loppuikäsi aikana että nyt lapsi olisi sen ikäinen, aloittaisi koulun, menisi rippikouluun, kirjoittaisi ylioppilaaksi jne.
      Olet nuori ja jaksat paremmin nyt rasitukset kuin jos jätät viimetippaan lapsien tekemisen mikä näkyy olevan trendinä. Silloin myös erilaisia komplikaatioita raskauksissa eikä raskaaksi tulekkaan enää noin vain.
      Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Kiitos paljon tuesta! Löytyy hyviä näkökulmia.
        Ikävä asia tässä on se, että ei olla miehen kanssa enää yhdessä. Eikä vanhemmatkaan tätä oikein tue. Tulojakaan ei tule mistään. Ei taida muita vaihtohtoja olla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon tuesta! Löytyy hyviä näkökulmia.
        Ikävä asia tässä on se, että ei olla miehen kanssa enää yhdessä. Eikä vanhemmatkaan tätä oikein tue. Tulojakaan ei tule mistään. Ei taida muita vaihtohtoja olla...

        Missä päin Suomea asut? Onko jotain ratkaisuja mitä keksitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon tuesta! Löytyy hyviä näkökulmia.
        Ikävä asia tässä on se, että ei olla miehen kanssa enää yhdessä. Eikä vanhemmatkaan tätä oikein tue. Tulojakaan ei tule mistään. Ei taida muita vaihtohtoja olla...

        Elä jää murehtimaan sen miehen perään vaan keskity hyvinvointiisi. Miehiä kyllä ehtii tulla ja mennä jos niin tahdot..
        Ehkä vanhempiesikin mieli vielä muuttuu? Jos ei, voit hakea ensikotiin. Ehkä sosiaalityöntekijä voisi neuvoa sinne hakemisessa ja käytännön asioissa joten varaa soskuun aika niin asia etenee. Käy myös neuvolassa. Terveysasiat ovat tärkeitä.
        Kelelta saisit pientä avustusta, äitiyspäivärahaa ja vanhempainpäivärahaa (muistaakseni) ja lapsilisää ja asumiskustannuksiin tukea jos et kotona enää asuisi. Kirkon diakoniatyökin voisi antaa tiukassa paikassa avustuskortin kauppaan. Lasten vaunut kuuluvat varmaankin harkinnanvaraiseen toimeentulotukeen ja vauvan tarvikkeita on Kelan äitiyspakkauksessa. (Sen voi myös rahana ottaa.) Jos viitsii tehdä löytöjä, kirpparilla on edullisia lasten vaatteita, kirjoja sekä leluja.
        Kyllä sinä pärjäät. Rohkeasti vain kohti uutta, parempaa.


    • Anonyymi

      Älä keskeytä, voin tukea sinut ja lisää lapsia mun kanssa

    • Anonyymi

      Kun asut vanhempien nurkissa,et ole lähelläkän kasvanut aikuiseksi 19 vuotiaana. Ihan itsesi ja sikiön kannalta. Menen heti hakee keskeytys. Jos ehkäisy jäi väliin,miksi et heti hakenut katumuspileri terveyskeskus? Kesketetty yhdyntä ei ole mikän ehkäisy. Siitiöt kulkee jo kohtuun ennen siemen syöksyä. Missä metsässä elät,kun et asioita tiedä? linsasitko koulun terveysoppi tunnit? Aivan varmasti.Vanhempasi on hommansa hoitanut, älä laske heidän varan yhtään mitään.Kasva aikuiseksi!

      • Anonyymi

        Nuoret nyt ovat usein vielä hyvinkin ajattelemattomia. Elämäntilanteen muuttuessa voi kypsyminen tapahtua pikavauhtia. Ei tarvitsis olla noin ärjynä, lannistamassa.


    • Anonyymi

      Mäkin sanon että pidä lapsi. Vaikkei mies olisi enää kuvassa mukana. (Hän joutuu kyllä maksamaan elatusta, ainakin vaadittaessa )
      Monille on tullut koko loppuelämänmittainen draama ja taakka jos he ovat antaneet abortoida lapsensa. Ja monet lapsen isovanhemmat ovat alun torjunnan jälkeen olleet hyvin iloisia lapsenlapsestaan (jollet ole antanut lastasi adoptioon minä sekin on yksi mahdollisuus).
      Niinkuin ylläkin on tsempattu niin nykyään saa yhteiskunnalta välttämättömimpään erilaisia apuja (niin perheelliset kuin ns. yksinäisetkin äidit). Eli tsemppiä Sinulle ja lapsesi elämälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe