Olin työntekijä joka sulautui tapettiin

Sitten läksin demareista, alkoi elämä jossa voi itsekkin ajatella.
Siitä jo aikaa kyllin kauan että voi jo keskustellakkin asiasta.
Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja ei voi näin jälestä sanoa että hyvä oli ostos. Metsän ostamisessa on monta huomioitavaa asiaa onnistuneiden kauppojen tekemiseksi. Ostaa itselleen oman kuntosalin, puuhamaan, jossa voi puuhailla vapaasti ja nauttia metsästä kaikin tavoin. Vaimon kanssa ollaan eräätkin hetket metsässä vietetty, tulee huvi ja hyöty täytetyksi. Metsässä samaan syssyyn saa risusavotta puut uuden muodon ja suoraan tilavaan peräkärryyn joka traktorin perässä. Kätevä sirkkeli traktorin perässä johon saa kouraralla nostettua kerralla useammankin rangan, siitä katkoo ja suoraan hihnaa pitkin peräkärryyn. Kun pienempää raivaus puuta pääosin sitä ei tarve halkaista lainkaan. kotona kippaus väljään talousrakennukseen jossa hyvin ilmastointi pohjassa -kuormalavojen päälle. Siitä sitten käyttöön etukuormaajan lumikauhalla, niin välttyy kaikelta pinoamiselta. Pannuhuoneen eteiseen jossa siilo johon kaato. Siinä sitten ensimmäinen käsi kosketus puuhun kun pesään laitetaan. Siilon rakensin paloturvallisuusyistä, luukku kiinni niin ei tapahdu mitään vaaraa.

Varmaan kaupunkilaisille outoa asiaa, kun itse pitää asuntonsa lämmittääkin. Talven puun saa näine vehkeineen hyvin helposti, kustannusta tule juuri mitään, meillä parilla joutilas eläkeläisellä.
Kumpikin olemme eläkeläis opettajia,niin se "veri" veti tällaiseen silloin eläkkeelle päästiin, kun meillä opettajilla vähän vielä alhaisempi eläkeikä. Tila oli jos hankittuna ennen eläkeikää.

Keskusta väelle suurkiitokset jotka oli apunamme eri koukeroissa kun tila hankittiin. Myös sen jälkeen monissa metsäasioissa olemme kääntyneet puoleensa.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja ei voi näin jälestä sanoa että hyvä oli ostos. "

      Tuo tarkoittaa suomeksi: "Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja voi näin jälestä päin sanoa että huono oli ostos." Otamme osaa suruunne.

      • Punikilla oma mielenilmaus.


    • Anonyymi

      Mitä kärpänen sanoi toiselle ? "Tuu kattoon kattoon, mun kaveri tapettiin tapettiin."

      • Anonyymi

        Kommarit katossa.


    • Anonyymi

      Itse perin vanhemmiltani runsaasti metsää, joten ei ole ollut tarvetta lähteä metsää ostamaan saadakseni kotiini lämmityksen. Toki perintöveroa jouduin aikanaan maksamaan, joten ei tarvitse kuvitella, että ilmaiseksi olisin kaiken saanut, mutta suhteellisen edullisesti kuitenkin.

      Polttopuiden kaatamisen ja rankojen kuljetuksen olen ostanut paikallisilta urakoitsijoilta. Kustannukset molemmista 17 kiintokuutiolta yhteensä vain noin 300-400 euroa. Tähän asti olen hoitanut sahauksen ja pilkkomisen itse, mutta iän lisäännyttyä harkitsen, että jatkossa ostan senkin työn ulkopuolisilta. Sen verran halpaa tuo kokonaisuus olisi, että uskallan äänestää jatkossakin demareita.

      • Anonyymi

        Miksi demareita? Kai tunnet Sdp punakapinan 1918, 60000 Suomalaista kuoli sen aiheuuttamana kaikkiaan, ku Sdp idoli Stalin vielä paenneita punaisia tapatti 30 luvulla.


    • Anonyymi

      Jo on Opella Oulusta harvinaisen paljon virheitä äidinkielen kirjoituksessaan ollakseen mikään ope.

      • Anonyymi

        ... ettei olisi tiedeministerin tekstiä?


    • Anonyymi

      Jestas sentään. Piti tulla siis tänne kertomaan iltasatu aikuisille,

      Juttu kuitenkin alkaa oikeasti: ostimme kylmillään vuosia olleen asumattoman mökin korvesta, johon kuului muutama hehtaari hakattua metsämaata, josta nyt eläkepäivinä yritän saada istutusten jälkeen metsän kasvamaan. Puhaa riittää eläkepäiviksi, mutta aikuisia lapsiani ei paskankaan vertaa kiinnosta tulla avuksi tähän elämäni
      tyhmimpään projektiin, jossa menee lopulta terveys ja loputkin lasteni perintörahat. Eihän kukaan mitään mahtavaa open palkalla saa, mutta voihan minä persuna valehdella, josko joku tyhmä uskoisi!

      • Anonyymi

        Ei ope persu ole, vaan kepulainen, käsitin entinen demari, jossa ei omaa mielipidettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ope persu ole, vaan kepulainen, käsitin entinen demari, jossa ei omaa mielipidettä.

        Samaa saa vain kertoa kuin sosialisti johtajat.


    • Anonyymi

      Ei eläkeläisen virheet ole edes mainittavia, kuin jokin uuno niitä muistelee.

    • Anonyymi

      Jaahas, autokoulunopettaja meni eläkkeellä metsään.
      Hyvä!
      Työssä ollessaan olikin parempi pysyä sieltä pois.
      Kaksi tonttua metsämökin ikkunasta kurkistaa.

    • Anonyymi

      Miksi sinä et pysy totuudessa ?

      Martti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1404
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1109
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      77
      780
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      721
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe