Sitten läksin demareista, alkoi elämä jossa voi itsekkin ajatella.
Siitä jo aikaa kyllin kauan että voi jo keskustellakkin asiasta.
Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja ei voi näin jälestä sanoa että hyvä oli ostos. Metsän ostamisessa on monta huomioitavaa asiaa onnistuneiden kauppojen tekemiseksi. Ostaa itselleen oman kuntosalin, puuhamaan, jossa voi puuhailla vapaasti ja nauttia metsästä kaikin tavoin. Vaimon kanssa ollaan eräätkin hetket metsässä vietetty, tulee huvi ja hyöty täytetyksi. Metsässä samaan syssyyn saa risusavotta puut uuden muodon ja suoraan tilavaan peräkärryyn joka traktorin perässä. Kätevä sirkkeli traktorin perässä johon saa kouraralla nostettua kerralla useammankin rangan, siitä katkoo ja suoraan hihnaa pitkin peräkärryyn. Kun pienempää raivaus puuta pääosin sitä ei tarve halkaista lainkaan. kotona kippaus väljään talousrakennukseen jossa hyvin ilmastointi pohjassa -kuormalavojen päälle. Siitä sitten käyttöön etukuormaajan lumikauhalla, niin välttyy kaikelta pinoamiselta. Pannuhuoneen eteiseen jossa siilo johon kaato. Siinä sitten ensimmäinen käsi kosketus puuhun kun pesään laitetaan. Siilon rakensin paloturvallisuusyistä, luukku kiinni niin ei tapahdu mitään vaaraa.
Varmaan kaupunkilaisille outoa asiaa, kun itse pitää asuntonsa lämmittääkin. Talven puun saa näine vehkeineen hyvin helposti, kustannusta tule juuri mitään, meillä parilla joutilas eläkeläisellä.
Kumpikin olemme eläkeläis opettajia,niin se "veri" veti tällaiseen silloin eläkkeelle päästiin, kun meillä opettajilla vähän vielä alhaisempi eläkeikä. Tila oli jos hankittuna ennen eläkeikää.
Keskusta väelle suurkiitokset jotka oli apunamme eri koukeroissa kun tila hankittiin. Myös sen jälkeen monissa metsäasioissa olemme kääntyneet puoleensa.
Olin työntekijä joka sulautui tapettiin
14
64
Vastaukset
- Anonyymi
"Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja ei voi näin jälestä sanoa että hyvä oli ostos. "
Tuo tarkoittaa suomeksi: "Ostimme suurehkon metsätilan rakennuksineen, ja voi näin jälestä päin sanoa että huono oli ostos." Otamme osaa suruunne. - Anonyymi
Mitä kärpänen sanoi toiselle ? "Tuu kattoon kattoon, mun kaveri tapettiin tapettiin."
- Anonyymi
Kommarit katossa.
- Anonyymi
Itse perin vanhemmiltani runsaasti metsää, joten ei ole ollut tarvetta lähteä metsää ostamaan saadakseni kotiini lämmityksen. Toki perintöveroa jouduin aikanaan maksamaan, joten ei tarvitse kuvitella, että ilmaiseksi olisin kaiken saanut, mutta suhteellisen edullisesti kuitenkin.
Polttopuiden kaatamisen ja rankojen kuljetuksen olen ostanut paikallisilta urakoitsijoilta. Kustannukset molemmista 17 kiintokuutiolta yhteensä vain noin 300-400 euroa. Tähän asti olen hoitanut sahauksen ja pilkkomisen itse, mutta iän lisäännyttyä harkitsen, että jatkossa ostan senkin työn ulkopuolisilta. Sen verran halpaa tuo kokonaisuus olisi, että uskallan äänestää jatkossakin demareita.- Anonyymi
Miksi demareita? Kai tunnet Sdp punakapinan 1918, 60000 Suomalaista kuoli sen aiheuuttamana kaikkiaan, ku Sdp idoli Stalin vielä paenneita punaisia tapatti 30 luvulla.
- Anonyymi
Jo on Opella Oulusta harvinaisen paljon virheitä äidinkielen kirjoituksessaan ollakseen mikään ope.
- Anonyymi
... ettei olisi tiedeministerin tekstiä?
- Anonyymi
Jestas sentään. Piti tulla siis tänne kertomaan iltasatu aikuisille,
Juttu kuitenkin alkaa oikeasti: ostimme kylmillään vuosia olleen asumattoman mökin korvesta, johon kuului muutama hehtaari hakattua metsämaata, josta nyt eläkepäivinä yritän saada istutusten jälkeen metsän kasvamaan. Puhaa riittää eläkepäiviksi, mutta aikuisia lapsiani ei paskankaan vertaa kiinnosta tulla avuksi tähän elämäni
tyhmimpään projektiin, jossa menee lopulta terveys ja loputkin lasteni perintörahat. Eihän kukaan mitään mahtavaa open palkalla saa, mutta voihan minä persuna valehdella, josko joku tyhmä uskoisi!- Anonyymi
Ei ope persu ole, vaan kepulainen, käsitin entinen demari, jossa ei omaa mielipidettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ope persu ole, vaan kepulainen, käsitin entinen demari, jossa ei omaa mielipidettä.
Samaa saa vain kertoa kuin sosialisti johtajat.
- Anonyymi
Ei eläkeläisen virheet ole edes mainittavia, kuin jokin uuno niitä muistelee.
- Anonyymi
Jaahas, autokoulunopettaja meni eläkkeellä metsään.
Hyvä!
Työssä ollessaan olikin parempi pysyä sieltä pois.
Kaksi tonttua metsämökin ikkunasta kurkistaa. - Anonyymi
Miksi sinä et pysy totuudessa ?
Martti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä4243647Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944543180- 1301796
- 631769
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1071559- 611108
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s261102En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä321042Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39985SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul186960