Yhden tutun uskovaisen vakuutus ihmetyttää

Uskovaisella on henkivakuutus.

Onko yleisestikin henkivakuutus uskovaisilla ja jos on niin minkä takia?

22

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Peseehän uskovainen hampaatkin.

      • Hampaiden pesu tai joku itsemurha on ihan eri juttu.

        Me ateistit otetaan yleensä henkivakuutus rakkaidemme takia, mutta uskovalla ei saa olla muita rakkaita kuin Jeesus.

        Uskovainen tekee mielessään vakuutuspetoksen, koska ei usko oikeasti kuolevansa vai miten se menee?


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Hampaiden pesu tai joku itsemurha on ihan eri juttu.

        Me ateistit otetaan yleensä henkivakuutus rakkaidemme takia, mutta uskovalla ei saa olla muita rakkaita kuin Jeesus.

        Uskovainen tekee mielessään vakuutuspetoksen, koska ei usko oikeasti kuolevansa vai miten se menee?

        Rakkaiden vuoksihan uskovatkin sen ottavat, ja tämän maanpäällisen elämän vuoksi. Se, ettei saisi olla muita rakkaita on tosi kummallinen ajatus, eikä tietenkään yhtään totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaiden vuoksihan uskovatkin sen ottavat, ja tämän maanpäällisen elämän vuoksi. Se, ettei saisi olla muita rakkaita on tosi kummallinen ajatus, eikä tietenkään yhtään totta.

        Uskovakin siis uskoo oikeasti kuolevansa, eikä pelastuvansa.


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Hampaiden pesu tai joku itsemurha on ihan eri juttu.

        Me ateistit otetaan yleensä henkivakuutus rakkaidemme takia, mutta uskovalla ei saa olla muita rakkaita kuin Jeesus.

        Uskovainen tekee mielessään vakuutuspetoksen, koska ei usko oikeasti kuolevansa vai miten se menee?

        Tulee mieleen Porin Omenahotelli.
        Vanha huonokuntoinen kerrostalohotelli joka oli lähes purkukunnossa, paloi yhtäkkiä kattotasanteelta, ja palokunta kasteli koko rakennuksen purkukuntoon.
        Rakennettiin kokonaan uusi samanmoinen, mutta ei hotelliksi vaan vuokra- asunnoiksi. Juuri valmistumassa.
        Kävi melkoinen onni onnettomuudessa omistajille, jos uskoo. Ateistihan ei usko. Meni raha rahan luo, Omistaja iso patruuna.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Hampaiden pesu tai joku itsemurha on ihan eri juttu.

        Me ateistit otetaan yleensä henkivakuutus rakkaidemme takia, mutta uskovalla ei saa olla muita rakkaita kuin Jeesus.

        Uskovainen tekee mielessään vakuutuspetoksen, koska ei usko oikeasti kuolevansa vai miten se menee?

        Vai olet sinä kateellinen jo uskovien vakuutuksistakin. 😹😹😹


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovakin siis uskoo oikeasti kuolevansa, eikä pelastuvansa.

        Miten muka vainaja hyötyy henkivakuutuksestaan? 😹
        Eikös se oteta ateisteillakin ihan jälkeenjäävien taloudellisesti turvaksi?


    • Anonyymi

      RAHA RATKAISEE 🤣

      • Anonyymi

        Entäs sen puute?
        😬


    • Anonyymi

      Henkivakuutuksen ottanut uskovainen ilahduttaa lähimmäisiään kuolemalla.

      • Anonyymi

        Lähimmäiset odottavat vesi kielellä.


      • Eiköhän noita etupäässä oteta perheen turvaksi tietyssä elämänvaiheessa , etenkin kun sen maksetun summan voi sitten kätevästi vanhempana siirtää eläkerahastoon.

        Eihän se raha sitä ihmistä korvaa tai takaisin tuo mutta on aika selvää, että rahallakin on merkityksensä jos perheessä on lapsia ja usein nuorelle puolisolle jää asunto-tai talolaina .


    • Anonyymi

      Ensin ajattelin, että nyt on Pe.ku seonnut, mutta tuossahan onkin melkein haussu amisvitsi (mitä järkeä on ottaa vakuutus jos tietää olevansa kuolematon),

      • Sitäpä juuri, kun uskovainen on omasta mielestään kuolematon.
        Uskovainen on siis epärehellinen ottaessaan henkivakuutuksen.

        Patmos-lähetyssäätiön mukaan rahaa voi kyllä käyttää maanpäällisiin asioihin vielä taivaassa ollessaan jos on testamentannut omaisuutensa Patmokselle.
        Patmos toimii maan ja taivaan välikätenä, vaikka Raamatun mukaan Jeesus on se välikäsi.

        En tiedä onko uskovaisten henkivakuutuksessa vakuutusrahojen saajana Patmos.


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Sitäpä juuri, kun uskovainen on omasta mielestään kuolematon.
        Uskovainen on siis epärehellinen ottaessaan henkivakuutuksen.

        Patmos-lähetyssäätiön mukaan rahaa voi kyllä käyttää maanpäällisiin asioihin vielä taivaassa ollessaan jos on testamentannut omaisuutensa Patmokselle.
        Patmos toimii maan ja taivaan välikätenä, vaikka Raamatun mukaan Jeesus on se välikäsi.

        En tiedä onko uskovaisten henkivakuutuksessa vakuutusrahojen saajana Patmos.

        Sivistymättömyytesi jaksaa aina vain yllättää.
        Eikö sinulla ole henkivakuutusta? Eräoppaan palkoilla ei ole vara sellaista maksaa?


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Sitäpä juuri, kun uskovainen on omasta mielestään kuolematon.
        Uskovainen on siis epärehellinen ottaessaan henkivakuutuksen.

        Patmos-lähetyssäätiön mukaan rahaa voi kyllä käyttää maanpäällisiin asioihin vielä taivaassa ollessaan jos on testamentannut omaisuutensa Patmokselle.
        Patmos toimii maan ja taivaan välikätenä, vaikka Raamatun mukaan Jeesus on se välikäsi.

        En tiedä onko uskovaisten henkivakuutuksessa vakuutusrahojen saajana Patmos.

        Patmos on edelleen kivi huopatossussasi?


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Sitäpä juuri, kun uskovainen on omasta mielestään kuolematon.
        Uskovainen on siis epärehellinen ottaessaan henkivakuutuksen.

        Patmos-lähetyssäätiön mukaan rahaa voi kyllä käyttää maanpäällisiin asioihin vielä taivaassa ollessaan jos on testamentannut omaisuutensa Patmokselle.
        Patmos toimii maan ja taivaan välikätenä, vaikka Raamatun mukaan Jeesus on se välikäsi.

        En tiedä onko uskovaisten henkivakuutuksessa vakuutusrahojen saajana Patmos.

        Aika vilunkia kun kerjäävät testamentteja sillä verukkeella että kuoleman jälkeen voisi tehdä päätöksiä maallisesta entisestä omaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vilunkia kun kerjäävät testamentteja sillä verukkeella että kuoleman jälkeen voisi tehdä päätöksiä maallisesta entisestä omaisuudesta.

        Testamentti tehdään eläessä, hupsu!


    • Anonyymi

      Olipa outo kysymys. Henkivakuutuksia otetaan läheisten takia. Ettei oma äkillinen poismeno aiheuta heille taloudellisia vaikeuksia.

      • Anonyymi

        Puheet että Jumala pitää omistaan huolta on siis huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheet että Jumala pitää omistaan huolta on siis huijausta.

        Ei vaan totta. Jumala ei hylkää omiaan vaikka sallii heille koettelemuksia.
        vrt. Jeesus.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole muita vakuutuksia kuin pakolliset liikennevakuutukset ajoneuvoissa. Eläkevakuutusrahastojen varat taitaa olla jo hassattu. Ei tee mieli pöhöttää noita yhtiöitä yhtään lisää.

      Terv.serious

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe