Ohituskaistat on järjettömän liukkaat pakkasilman jatkuessa pitkään.Suola ei pure ja niiden vähäisen liikenteen vuoksi ei kulu ja karhene.Paluun omalle kaistalle uusillakin nastoilla saa tehdä kieli keskellä suuta.
Eikä siinä kaikki lumipölläkässä auto tulee
2 viikkoa sitten ohituskaistaa vika vuorolla.Onni oli että kaikki takanakin olevat eivät lähteneet ohi.
Ihmisille kehutaan kaikenmaailman luistonestoista ja muusta helkkarin kaistavahdeista. Renkaissa on vain pienet kämmenen alat jotka sinut pitää tiellä.Ja turvallisuus penkin ja ratin välissä.
Valvonta tiellä liian vähäistä. IHMISET AJAVAT JOUSTAMATTOMINA IDIOOTTEINA NYKYISIN LIIKENTEESSÄ.
EI ENNAKOINTIA ..MINÄ MINÄ ENSIN ASENTEELLA...JA TURVAVÄLIT...VITUT..TAKALUUKUSSA AINA JOKU VAIKKA AJAISIT HIUKAN YLIN...IHMISET SUORASTAAN JANOAA PÄÄSTÄ SAIRAALAAN
LETKUIHIN JA HAUTAAN.
Konninkangas taas esimerkki turhasta kiireestä.
22
665
Vastaukset
- Anonyymi
Noh luonto karsii heikommat
- Anonyymi
Jooppa joo, puhut asiaa veli Hopea, mutta koska kelit ovat hankalia, niin silloin pitää ottaa se järki kouran silmään, eikä ajella päättömästi. Vanha sanonta kuuluu: " jos epäilet ohituksen onnistumista, niin älä ohita!"
Kas kun tätä ohittamisen onnistumista ei osata tai haluta epäillä, mutta kaikkea muuta kyllä epäillään. Jos taas uskot ohituksesi onnistuvan, niin silloin voit ohittaa. Tätä ajatusta varmaan kaikki ohittajat noudattaa, mutta eivät osaa aavistaa sen epäonnistumista. Tässä onnettomassa tapahtumassa oli mukana sitä tavanomaista ennakoimattomuuden puutetta tai osaamattomuutta.
Rekkoja ei kantsu ohitella, koska nehän paahtaa rajoitusta vastaan niin kovaa kuin suinkin, eli 80-90 km.n vauhtia. Tämmöisissä vaikeissa talvikeleissä se ohittaminen on aina riski ja kannattas miettiä kaksi tai kolmekin kertaa, onko viisasta lähtiä ohittamaan vain sen tavan vuoksi. On paljon helpompaa antaa sen rekan mennä edellä hyvän matkan päässä tietä raivaten, kuin lähteä yltiöpäisesti ohittelemaan. Kelejä ja tien huonoa kuntoa ei kannate alkaa syyttävällä sormella osoittelemaan, vaan itsellä se täytyy olla se järkikulta mukana tuolla liikenteen joskus puuroisissa olosuhteissa.- Anonyymi
Älä. Mutta kato kun on kiire.. rekan takana ei voi ajaa.
Kuolemaa uhmaten ohi vaan 🤭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä. Mutta kato kun on kiire.. rekan takana ei voi ajaa.
Kuolemaa uhmaten ohi vaan 🤭Ei kuolemaa kantsuu uhmata. Siellä haudassa ehtii kyllä loikoilemaan paljon myöhemminkin, kuin nuorena tai keski-ikäisenä.
- Anonyymi
Luonto voisi karsia etelä- suomalaiset paljon tehokkaammin pois muita vaarantamasta tien päältä !
- Anonyymi
Suurin osa kuolonkolareista tapahtuu Keski-Suomessa. Täällä etelässä on turvallisimmat autot ja fiksuimmat kuskit.
- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa kuolonkolareista tapahtuu Keski-Suomessa. Täällä etelässä on turvallisimmat autot ja fiksuimmat kuskit.
No johan vitsin murjaisit!
- Anonyymi
Suolaliemen jäätyessä asfalttiin tienpinnoista tulee hengenvaaralisen liukkaita jääratoja. Tämä on tullut todettua monta kertaa. Lapsikin kykenee tämän ymmärtämään.
- Anonyymi
Mutta ei tiepidosta vastaava insinööri. No toisaalta ei uskalleta jättää suolausta poiskaan, sillä jos tapahtuu niin aletaan syyttää kun ei ollut suolattu.
- Anonyymi
Jääradoille sopiva nopeusrajoitus olisi max 40 km/h.
- Anonyymi
Kiinnostaisi tietää mitkä renkaat oli alla. Oliko pohjoismaiset talvirenkaat vai ehkä keskieuroopan kitkat tai ympärivuotisrenkaat?
Jos oli pohjoismaiset talvirenkaat, olivatko tarpeeksi tuoreita (alle 10v sitten valmistettuja) ja mikä oli urasyvyys, nastarenkaissa myös nastamäärä.
Vaikka oliskin ollut ylinopeutta tai huono näkyvyys ohitettavan aiheuttaman lumipöllyn takia, hyvät talvirenkaat pelastaisi monesta tilanteesta. - Anonyymi
Liian tehokas auto tottumattomalle kuljettajalle. Lähti lapasesta kun ei ymmärtänyt liukkautta. Jäärataharjoittelu pakolliseksi vuosittain, kaikille.
- Anonyymi
Se mutka kaartaa ylämäkeen oikealle. Rekka edessä ja ohitat vasemmalta kaartaen oikealle.
Lunta ohituskaistalla ja pölyä ilmassa.
Vastaan tulee auto vasenta kaistaa.
Paska paikka.
Saamarin vaarallinen ohitustilanne - Anonyymi
"Jäärataharjoittelu pakolliseksi vuosittain, kaikille."
Ei yhtään pöllömpi ajatus. Moni harjoittelisi ilman pakkoakin, mutta kun vihreä on keksinet ettei jääratoja saa olla/pitää.
On tänäkin talvena sen verran pakkasia pitänyt, että olisi varsin mainiot jääradat, ilman vihreiden vouhakkeiden vouhotusta, voinut monille järvien jäille aurata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jäärataharjoittelu pakolliseksi vuosittain, kaikille."
Ei yhtään pöllömpi ajatus. Moni harjoittelisi ilman pakkoakin, mutta kun vihreä on keksinet ettei jääratoja saa olla/pitää.
On tänäkin talvena sen verran pakkasia pitänyt, että olisi varsin mainiot jääradat, ilman vihreiden vouhakkeiden vouhotusta, voinut monille järvien jäille aurata.Ei tarvita mitään jäärata harjoittelu, vaan ymmärrys löysätä sitä kaasujalkaa tien näyttäessä olevan sitä sun tätä näin talvis aikaan. Nopeuden pudotus on se kaikkein helpoin tapa pysyä omalla kaistallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mutka kaartaa ylämäkeen oikealle. Rekka edessä ja ohitat vasemmalta kaartaen oikealle.
Lunta ohituskaistalla ja pölyä ilmassa.
Vastaan tulee auto vasenta kaistaa.
Paska paikka.
Saamarin vaarallinen ohitustilanneJoo, kyllä järkikullan pitäisi leikata ja jättää ohittelut tuollaisessa paikassa tekemättä
- Anonyymi
Juurikin idioottimaiset ohittelut ovat Etelä- Suomen ajoneuvosten osaamisen erikoisaluetta kuten viime talvenakin ja niin monena muunakin !
- Anonyymi
No hitto ku just oppi ni törmäs vastaantulijaan
- Anonyymi
Koska seuraava osaaja hommaa itsensä lehtien otsikoihin ??
- Anonyymi
Uusissa autoissahan on nykyään kaiken maailman avustimet. Kuskin ei tarvitse enää silloin kuin painaa kaasua, jarrua, ja ohjata. Kaiken muun hoitaa itse auto.
Beavis, and Butthead. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa autoissahan on nykyään kaiken maailman avustimet. Kuskin ei tarvitse enää silloin kuin painaa kaasua, jarrua, ja ohjata. Kaiken muun hoitaa itse auto.
Beavis, and Butthead.Ei näköjään ihan kaikkea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881234
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1511046En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse61788Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll14730Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli287695- 60694
Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107688Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?37646En oikeastaan usko että sinä tai kukaan
Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt42634- 60628