Moikkelis taas kaupunkilaiset

Tiedättekös, luin yhden ulkopaikkakuntalaisen kertomuksen perheensä kanssa viettämästään ajasta täällä Kokkolassa. Olivat käyneet vähän siellä sun täällä tutustumassa kaupungin eri kohteissa. Mukana oli myös valokuvia, jotka olivat todella kauniita.

Jotenkin tuntuu, että täällä asuvana on tullut sokeaksi kaikelle sille, että meillä todellakin on täällä monenlaista hienoa paikkaa ja rakennusta. Ajatellaanpa esimerkiksi tuota Neristania. Ihania vanhoja taloja, joista oikein huokuu vanha aika :)
Arvostetaan sitä mitä meillä täällä on. Kaunis pieni kaupunki ja ihana meri lähellä.

Toinen tärkeä asia, joka tuli tänään mieleen, kun kuulin ikäviäkin asioita :(

Muistakaa aina sanoa läheisillenne ja ystävillenne, kuinka tärkeitä ja rakkaita he ovat ❤

124

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli ei muuta kuin käymään turistikierroksella! 🙂 Mukavaa ja voi oppia jotain uutta.

      • Mä oon usein lukenu kirjoituksia kaupungin vanhoista rakennuksista, ja ne on kyllä mielenkiintoisia.

        Olishan se tosiaan mukava mennä joskus sellaselle opastetulle kierrokselle, jossa kerrotaan eri paikkojen historiasta :)

        Miten muutes sun tautis laita? Joko alat olemaan kunnossa?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Mä oon usein lukenu kirjoituksia kaupungin vanhoista rakennuksista, ja ne on kyllä mielenkiintoisia.

        Olishan se tosiaan mukava mennä joskus sellaselle opastetulle kierrokselle, jossa kerrotaan eri paikkojen historiasta :)

        Miten muutes sun tautis laita? Joko alat olemaan kunnossa?

        Onko muuten Kokkolasta mitään kirjaa?

        Kyllä, tuollainen opastettu kierros olisi mielenkiintoinen!

        Noh, ilta taas menee köhiessä.. Huomenna hoitaja soittaa tuloksista..


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Onko muuten Kokkolasta mitään kirjaa?

        Kyllä, tuollainen opastettu kierros olisi mielenkiintoinen!

        Noh, ilta taas menee köhiessä.. Huomenna hoitaja soittaa tuloksista..

        Kuules kun Kokkolan historia on kovissa kansissa kirjastossa, jos rakennukset kiinnostaa. Ihmiset taas ovat kirkonkirjoissa tai väestörekisterissä. Tuon tietämistä kutsutaan yleissivistykseksi. Teitä "rekattuja" taitaa vain kiehtoa kioskikirjallisuus ja kissavideot, valitettavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules kun Kokkolan historia on kovissa kansissa kirjastossa, jos rakennukset kiinnostaa. Ihmiset taas ovat kirkonkirjoissa tai väestörekisterissä. Tuon tietämistä kutsutaan yleissivistykseksi. Teitä "rekattuja" taitaa vain kiehtoa kioskikirjallisuus ja kissavideot, valitettavasti.

        Ajattelin jotain tiettyä hyvää kirjaa..

        Itse luen kirjoja joka päivä! Kun yksi kirja on luettu, aloitan seuraavan! En ole proffa, mutta tykkään lukea kaikenlaista.

        Jos ei meidän rekattujen äly kiinnosta, niin ole hiljaa.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Onko muuten Kokkolasta mitään kirjaa?

        Kyllä, tuollainen opastettu kierros olisi mielenkiintoinen!

        Noh, ilta taas menee köhiessä.. Huomenna hoitaja soittaa tuloksista..

        Meinaakko minkä tyyppistä kirjaa?

        Hyvä, ku saat huomenna selvyyttä, niin voit olla sitten sen puoleen huoleti :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules kun Kokkolan historia on kovissa kansissa kirjastossa, jos rakennukset kiinnostaa. Ihmiset taas ovat kirkonkirjoissa tai väestörekisterissä. Tuon tietämistä kutsutaan yleissivistykseksi. Teitä "rekattuja" taitaa vain kiehtoa kioskikirjallisuus ja kissavideot, valitettavasti.

        Noin viisaan ihmisen ei luulis täällä palloilevan, joten meneppä omies joukkoon.

        Pienenä vinkkinä voisit etsiä kirjan, miten käyttäydytään ihmisittäin.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Meinaakko minkä tyyppistä kirjaa?

        Hyvä, ku saat huomenna selvyyttä, niin voit olla sitten sen puoleen huoleti :)

        Hmm.. Ehkä sellainen yleinen olisi hyvä, saisi vähän kertausta? Toki historia kiinnostaa myös. Täytyy ottaa selvää, vaikka ostaakin kirja?

        Minulla on kirjahyllyssä paljon kirjoja... 🙂 Viimeksi ostin Kyllikki Saaren murhasta kertovan kirjan, tuli luettua jo!


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Noin viisaan ihmisen ei luulis täällä palloilevan, joten meneppä omies joukkoon.

        Pienenä vinkkinä voisit etsiä kirjan, miten käyttäydytään ihmisittäin.

        Kiitos viisauteni kehumisesta. Oletkos ajatellut, että viisauden kehuminen on synonyymi tyhmyyden haukkumiselle. Otappas tuo huomioon, kun kapellimestarina tuota laumaasi pyörität. Älä Sinä viitsi ryhtyä palstapoliisiksi, eiköhän palstanpitäjä ole se joka päättää missä ja mitä kukin täällä kirjoittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viisauteni kehumisesta. Oletkos ajatellut, että viisauden kehuminen on synonyymi tyhmyyden haukkumiselle. Otappas tuo huomioon, kun kapellimestarina tuota laumaasi pyörität. Älä Sinä viitsi ryhtyä palstapoliisiksi, eiköhän palstanpitäjä ole se joka päättää missä ja mitä kukin täällä kirjoittelee.

        No menes nyt siitä, hus!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Hmm.. Ehkä sellainen yleinen olisi hyvä, saisi vähän kertausta? Toki historia kiinnostaa myös. Täytyy ottaa selvää, vaikka ostaakin kirja?

        Minulla on kirjahyllyssä paljon kirjoja... 🙂 Viimeksi ostin Kyllikki Saaren murhasta kertovan kirjan, tuli luettua jo!

        Googleta, niin sieltä kyllä löytyy eri kirjoja.

        Mä oon lehdistä lukenu paljon tuosta Saaren tapauksesta. On kyllä todella mielenkiintoinen, samoin kuin Bodomjärven tapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viisauteni kehumisesta. Oletkos ajatellut, että viisauden kehuminen on synonyymi tyhmyyden haukkumiselle. Otappas tuo huomioon, kun kapellimestarina tuota laumaasi pyörität. Älä Sinä viitsi ryhtyä palstapoliisiksi, eiköhän palstanpitäjä ole se joka päättää missä ja mitä kukin täällä kirjoittelee.

        No meneppä nyt vaan kiltisti esittelemään noita "viisauksiasi" muille. He varmasti osaavat arvostaa niitä...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Googleta, niin sieltä kyllä löytyy eri kirjoja.

        Mä oon lehdistä lukenu paljon tuosta Saaren tapauksesta. On kyllä todella mielenkiintoinen, samoin kuin Bodomjärven tapaus.

        Juu, täytyy ottaa selvää kirjoista. 🙂

        Niin on mielenkiintoinen tapaus, ja samoin tuo Bodom. Oletko katsonut ne ei vanhene koskaan-sarjat? Missä Åke Lindman kertoo selvittämättömistä tapauksista? Löytyy YouTubesta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, täytyy ottaa selvää kirjoista. 🙂

        Niin on mielenkiintoinen tapaus, ja samoin tuo Bodom. Oletko katsonut ne ei vanhene koskaan-sarjat? Missä Åke Lindman kertoo selvittämättömistä tapauksista? Löytyy YouTubesta.

        Tuo on varmasti tullu joskus telkkarista, ja katsoin silloin.

        Tuo Lindman sopi hyvin siihen ohjelmaan.

        Luin tuosta Bodomin tapauksesta joskus Iltasanomista. Oli pitkä juttu kuvineen, ja siinä kerrottiin hyvin siitä tyttöjen reissusta.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuo on varmasti tullu joskus telkkarista, ja katsoin silloin.

        Tuo Lindman sopi hyvin siihen ohjelmaan.

        Luin tuosta Bodomin tapauksesta joskus Iltasanomista. Oli pitkä juttu kuvineen, ja siinä kerrottiin hyvin siitä tyttöjen reissusta.

        On tullut TV:sitä joo monta vuotta sitten. YouTubessa ne nyt löytyy.

        Joo, minulla on noita iltalehtien liitteistä tallessa, niissä on tosiaan paljon luettavaa noista rikostapauksista.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        On tullut TV:sitä joo monta vuotta sitten. YouTubessa ne nyt löytyy.

        Joo, minulla on noita iltalehtien liitteistä tallessa, niissä on tosiaan paljon luettavaa noista rikostapauksista.

        Mites daamit uskaltaa tollasii tsiigailla? Nukuttekos te sit sen jälkeen toinen silmä auki niinku varmuuden vuoksi? ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Mites daamit uskaltaa tollasii tsiigailla? Nukuttekos te sit sen jälkeen toinen silmä auki niinku varmuuden vuoksi? ;)

        Noita kyllä uskaltaa, mut jos olis jotai kummitusjuttuja, niin IIK :{


      • artagnan kirjoitti:

        Mites daamit uskaltaa tollasii tsiigailla? Nukuttekos te sit sen jälkeen toinen silmä auki niinku varmuuden vuoksi? ;)

        Ei pelota, kiinnostaa vaan.


    • Anonyymi

      Rakastan teitä!

      • Anonyymi

        Parasta sarkasmia hetkeen.


    • Hitto, että mua ärsyttää nuo rokotevastaiset ihmiset, jotka koko ajan ovat väheksyneet koronaa, ja väittävät pikkuflunssaksi :/

      Tuo uusi muunnos saattaa olla muita lievempi, mutta koronaan on kuollut hirveästi ihmisiä, ja monet on joutunu taistelemaan kuukausia hengestään teho-osastoilla!

      Tekis mieli toivoa tässä ilkeästi jotain, mutta enpä alennu kuitenkaan sellaiseen...

      • Ihmiset osaavat olla tyhmiä...

        Minun verikoe ja nielunäyte olivat kunnossa. Huomenna tsekataan keuhkot..


      • Anonyymi

        Otan rokotteen heti kun hyvä ja kunnollinen tehdään. Siihen asti mökillä tulee nautittua olosta. 😊


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ihmiset osaavat olla tyhmiä...

        Minun verikoe ja nielunäyte olivat kunnossa. Huomenna tsekataan keuhkot..

        Okei...
        Tulipas tuosta nyt hankala juttu :(

        Onko sulla muita oireita ku yskä?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei...
        Tulipas tuosta nyt hankala juttu :(

        Onko sulla muita oireita ku yskä?

        Väsymys ja nenän tukkoisuus ja tuo köhä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otan rokotteen heti kun hyvä ja kunnollinen tehdään. Siihen asti mökillä tulee nautittua olosta. 😊

        No eiköhän tuo rokote ole kuitenkin ajanu oman asiansa.

        Jos sitä olis pystyny pitkäks aikaa erakoitumaan johonki korpeen, niin silloin kai olis sama ottaako vai ei. Harvalla vaan on sitä mahdollisuutta.

        Minä oon ainakin tyytyväinen, ku oon ottanu jo kaikki saatavilla olevat.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Väsymys ja nenän tukkoisuus ja tuo köhä..

        No hyvä, kun tutkivat vielä noi keuhkot, niin siitäki näkee jo paljon. Onko sun miehes säästyny tuolta taudilta?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No hyvä, kun tutkivat vielä noi keuhkot, niin siitäki näkee jo paljon. Onko sun miehes säästyny tuolta taudilta?

        Juu, niin on hyvä. On tämä köhä kiusannut 4 viikkoa.. Miehelläni oli ihan lievä tauti, on nyt terve.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No eiköhän tuo rokote ole kuitenkin ajanu oman asiansa.

        Jos sitä olis pystyny pitkäks aikaa erakoitumaan johonki korpeen, niin silloin kai olis sama ottaako vai ei. Harvalla vaan on sitä mahdollisuutta.

        Minä oon ainakin tyytyväinen, ku oon ottanu jo kaikki saatavilla olevat.

        Joko olet saanut kolmannen rokotteen? Minä en vielä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, niin on hyvä. On tämä köhä kiusannut 4 viikkoa.. Miehelläni oli ihan lievä tauti, on nyt terve.

        Joskus saattaa jatkua useamman viikon, vaikkei oliskaa mitään sen kummempaa. Toisinaa pitkittyy ja sitten se pikkuhiljaa häippäsee.
        Toivotaan, että sullaki menee niin.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Joko olet saanut kolmannen rokotteen? Minä en vielä.

        Oon mä ottanu jo kolmannenkin.
        Tän enempää ei ehkä enää tarvi, ainakaan ihan lähiaikoina.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Oon mä ottanu jo kolmannenkin.
        Tän enempää ei ehkä enää tarvi, ainakaan ihan lähiaikoina.

        Hyvä! Minun pitää vielä odottaa ennenkuin saan kolmannen hakea.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Joskus saattaa jatkua useamman viikon, vaikkei oliskaa mitään sen kummempaa. Toisinaa pitkittyy ja sitten se pikkuhiljaa häippäsee.
        Toivotaan, että sullaki menee niin.

        Toivottavasti.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Hyvä! Minun pitää vielä odottaa ennenkuin saan kolmannen hakea.

        Nykyäänhän sen saa, jos edellisestä on 4 kuukautta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, niin on hyvä. On tämä köhä kiusannut 4 viikkoa.. Miehelläni oli ihan lievä tauti, on nyt terve.

        Onpas toi hemmetinmoinen tauti, sitkee ku mikä :( Syötkö sä d-vitamiinii ku se taisi parantaa vastustuskykyy?


      • artagnan kirjoitti:

        Onpas toi hemmetinmoinen tauti, sitkee ku mikä :( Syötkö sä d-vitamiinii ku se taisi parantaa vastustuskykyy?

        Keuhkot on kunnossa, on vaan sitkeä flunssa.. Sain lääkekuurin yskään.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Keuhkot on kunnossa, on vaan sitkeä flunssa.. Sain lääkekuurin yskään.

        Tuo oli tosi hyvä uutinen!! :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuo oli tosi hyvä uutinen!! :)

        Kiitos! ❤️ Lääke on sellainen tabletti mikä otetaan 2 kertaa päivässä yskään


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kiitos! ❤️ Lääke on sellainen tabletti mikä otetaan 2 kertaa päivässä yskään

        Oliskohan samoja, joita mä sain joskus yskään. Oli todella tehokkaita, toisin ku ne pullolitkut.


    • Tää on ihan magee landemesta mut kyl toi kaupunki-nimitys on liioitteluu monen paikkakunnan kohdalla. Otetaan esim. Kalajoki. Sä et tiedä missä siellä on cityn keskusta. Tulipas vaan mieleen ku tuli käytyy sielläpäin.

      • On kyllä aikaa, ku oon Kalajoella käyny.
        Silloinkin piipahdin muistaakseni ainaski Halpahallissa. Oliskohan se ollu keskustassa, en tiiä :)))


    • Minäkin varmaan touhuan taas unissani, ku oon (kuulemma) tehny aloituksen ilman mun nimmaria :))))

      Joskus muksuna muutes olin oikeasti unissani vieny mun peiton kaappiin :}

      • Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡

        Herranen aika! Menitkö sitten itse takaisin sisälle??

        Mun vilkas mielikuvitus lähti heti liikkeelle tuosta sun ulkona kävelystä...
        Muistui mieleen Röllipeikon jakso, joka tuli joskus telkusta. Siinä laulettiin usvametsän neidosta. Tykkäsin niin kauheesti siitä laulusta :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Herranen aika! Menitkö sitten itse takaisin sisälle??

        Mun vilkas mielikuvitus lähti heti liikkeelle tuosta sun ulkona kävelystä...
        Muistui mieleen Röllipeikon jakso, joka tuli joskus telkusta. Siinä laulettiin usvametsän neidosta. Tykkäsin niin kauheesti siitä laulusta :))

        Piti oikein käydä Youtubesta kuuntelemassa tuo laulu. Edelleen niin kaunis! ❤


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡

        Juu puut ovat toki mukavia halailla:)

        Onnekseni keksin sulle kuitenkin paremman halailun kohteeen ja nyt söpöt varpaasikin pysyvät kuivina...♡♡♡


      • Anonyymi

        Melkoista taitavuutta ja jopa unissasi? Laitappas linkkiä niin katsotaan!


      • Toljanter kirjoitti:

        Juu puut ovat toki mukavia halailla:)

        Onnekseni keksin sulle kuitenkin paremman halailun kohteeen ja nyt söpöt varpaasikin pysyvät kuivina...♡♡♡

        Eikä ole ötököitä ;)


      • Anonyymi
        Toljanter kirjoitti:

        Juu puut ovat toki mukavia halailla:)

        Onnekseni keksin sulle kuitenkin paremman halailun kohteeen ja nyt söpöt varpaasikin pysyvät kuivina...♡♡♡

        Tohtiikos kysyä että minkä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista taitavuutta ja jopa unissasi? Laitappas linkkiä niin katsotaan!

        Kenelle tarkoitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohtiikos kysyä että minkä?

        Veikataan että sängynjalan, heh:D


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kenelle tarkoitit?

        Linkkiä rekkaamattomaan 'avaukseesi', kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Linkkiä rekkaamattomaan 'avaukseesi', kiitos!

        Osaa tällä vehkeellä linkittää, mut se on tuo "tykkäättekö vaeltaa...jotai semmosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikataan että sängynjalan, heh:D

        Pyykkitelineen, naulakon?


      • No nii minäki arvelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikataan että sängynjalan, heh:D

        Rullalle kääräistyn maton? Se on taatusti raskas halattava.


      • Eihän se muuta voi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullalle kääräistyn maton? Se on taatusti raskas halattava.

        Ei ole sisätiloissa, ulkona oleva ihmisen kokoinen 'mikä lie'? Pointtina kuitenkin että jalat pysyy kuivina.


      • Anonyymi


      • Iskä sanoi että lapsena nousin istualleen sängyssä ja puhuin unissa että haluan oikean kissan. No, saatin kissa. 🙂


      • Anonyymi

        Miten on aspan tekosia?


      • Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡

        Venäjän hyökkäyksen pelossa, alkaako arvon neito palstan väen kotiry$$äksi?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Iskä sanoi että lapsena nousin istualleen sängyssä ja puhuin unissa että haluan oikean kissan. No, saatin kissa. 🙂

        Oho :))

        Olisit seuraavana yönä toivonu vielä muutakin ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän hyökkäyksen pelossa, alkaako arvon neito palstan väen kotiry$$äksi?

        Eikö sinunkaan nupissas ole ketään kotona??

        Jotenkin aivan älytön ja typerä viesti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tohtiikos kysyä että minkä?

        Tosissasiko kysyit??


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Eikö sinunkaan nupissas ole ketään kotona??

        Jotenkin aivan älytön ja typerä viesti!

        Typeryydestä sen verran vaan, kotiry§§ä on sivistyssanakirjan termi venäläiselle johon on luottamukselliset ja ystävällismieliset välit. Ry§§Ä nimitys on kait alkujaan sanasta russija (Venäjä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryydestä sen verran vaan, kotiry§§ä on sivistyssanakirjan termi venäläiselle johon on luottamukselliset ja ystävällismieliset välit. Ry§§Ä nimitys on kait alkujaan sanasta russija (Venäjä)

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kotiryssä

        Tuolla lisää


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Typeryydestä sen verran vaan, kotiry§§ä on sivistyssanakirjan termi venäläiselle johon on luottamukselliset ja ystävällismieliset välit. Ry§§Ä nimitys on kait alkujaan sanasta russija (Venäjä)

        Olen tuon lukenut, mutta usein tuota sanaa käytetty negatiivisessa merkityksessä, ja siks en tykännyt.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Olen tuon lukenut, mutta usein tuota sanaa käytetty negatiivisessa merkityksessä, ja siks en tykännyt.

        Samoilla linjoilla. Löytykööt vaikka Kalevalasta mutta käyttö kielii tökeryydestä.

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡

        Ollos tervehditty sinä leimuavahiuksinen kaunis neito, smaragdisilmäinen valkyyria.

        Palstan kuningattaren uskollinen alamainen


      • Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Myös mulla oli ennen ihan kamala unissakävelyongelma, eli saatoin päätyä pahimmillaan jopa ulos saakka halailemaan puita. Onneksi mun ihanan rakas Toljanter sai sen sitten rauhoittumaan... (◠‿◠✿)♡

        100 000 tuommoista kaunotarta itärajan takaa Suomeen ja maa olisi vallattu niine hyvineen.


      • Anonyymi
        Toljanter kirjoitti:

        Juu puut ovat toki mukavia halailla:)

        Onnekseni keksin sulle kuitenkin paremman halailun kohteeen ja nyt söpöt varpaasikin pysyvät kuivina...♡♡♡

        Vinkkaa, jos olet joskus vapaa:) Ihastuin suhun monia vuosia sitten kun kirjoitettiin palstalla. Ei vaan riittänyt rohkeus avata suuta:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkaa, jos olet joskus vapaa:) Ihastuin suhun monia vuosia sitten kun kirjoitettiin palstalla. Ei vaan riittänyt rohkeus avata suuta:)

        Olen kiikun kaakun laittaako tänne meiliosoite? No, jänistetään vielä tää kerta, enkä laita:D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiikun kaakun laittaako tänne meiliosoite? No, jänistetään vielä tää kerta, enkä laita:D

        No jos sä olet tuon edellisen viestin kirjoittaja, niin ei kannata, kun hän ei nyt satu olemaan vapaa...

        Oli ny vaa pakko tää sanoa, ku hämmästyttää tuo, että ku selvästi näkee, että ei ole vapaita, nii siltiki tuollasia viestejä...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No jos sä olet tuon edellisen viestin kirjoittaja, niin ei kannata, kun hän ei nyt satu olemaan vapaa...

        Oli ny vaa pakko tää sanoa, ku hämmästyttää tuo, että ku selvästi näkee, että ei ole vapaita, nii siltiki tuollasia viestejä...

        No mietin vaan että jospa tilanne muuttuu. Tyhmäähän toi oli, myönnetään. Älkää kivittäkö jos munasin:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietin vaan että jospa tilanne muuttuu. Tyhmäähän toi oli, myönnetään. Älkää kivittäkö jos munasin:(

        Toi oli vaan, että pitkään oli ihastuksen tunteita. Mutta jotenkin vaan ei riittänyt uskallus. Nyt sitten parin viinilasillisen jälkeen, no huomenna morkkis:(


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mietin vaan että jospa tilanne muuttuu. Tyhmäähän toi oli, myönnetään. Älkää kivittäkö jos munasin:(

        Ei mulla kiviä ole, ku lumen alla kaikki...

        Mulle tulee vaa tollasista jutuista mielee, että silloin vähän niinku kävelellään toisten suhteen yli, ku ei huomioida nykytilannetta.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ei mulla kiviä ole, ku lumen alla kaikki...

        Mulle tulee vaa tollasista jutuista mielee, että silloin vähän niinku kävelellään toisten suhteen yli, ku ei huomioida nykytilannetta.

        Ok, pyydän anteeksi:( Tökeröä toi oli kai? Olen luullut että toi on vaan yksipuolista ihastumista, tms. Unohdetaan koko juttu, eikö vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, pyydän anteeksi:( Tökeröä toi oli kai? Olen luullut että toi on vaan yksipuolista ihastumista, tms. Unohdetaan koko juttu, eikö vaan.

        Pakko tuon partanikin on heittää sille vastakommentti, tajuaa sen vanha erkkikin. Toivoo taatusti hengessään ettei ottaisi sitä esiin joka käänteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko tuon partanikin on heittää sille vastakommentti, tajuaa sen vanha erkkikin. Toivoo taatusti hengessään ettei ottaisi sitä esiin joka käänteessä.

        Yleensä otan kissaa pois pöydältä, mutta nostetaanpa täällä se sinne...

        Ihmettelen aina näitä viestejä, joissa väitetään, että suhteen osapuoli olisi väkinäisesti mukana, kun kaikkihan sen näkee, ettei tuo pidä paikkansa.

        Miksi siis moisia viestejä?
        No, kateus, katkeruus, toive, että noin olisi, mutta kun ei ole :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollos tervehditty sinä leimuavahiuksinen kaunis neito, smaragdisilmäinen valkyyria.

        Palstan kuningattaren uskollinen alamainen

        Leimuavahiuksinen? Tuo nalleko?? :}


    • Anonyymi

      Mitähän tuoki nyt taas tarkoittaa

    • Ei hitto, suunnittelevat Yleveron nostoa :/

      Kallis jo muutenkin..

      • Anonyymi

        Ei saa Tana, pitääkö paikkaansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa Tana, pitääkö paikkaansa?

        Iltasanomissa oli uutinen tuosta.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo pitäisi olla vapaaehtoinen, tekee ison loven pienituloisen lompakkoon. Ylen sisältökin on nykyään yhtä kuraa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo pitäisi olla vapaaehtoinen, tekee ison loven pienituloisen lompakkoon. Ylen sisältökin on nykyään yhtä kuraa.

        No siinäpä se, kun sais edes vastinetta rahoilleen.

        Ennen tuli yksi tv-lupamaksu. Nyt esimerkisi avioparikin pulittaa oman maksunsa.
        Niin, ja joutuuhan tuon maksamaan, vaikkei telkkua oliskaan.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No siinäpä se, kun sais edes vastinetta rahoilleen.

        Ennen tuli yksi tv-lupamaksu. Nyt esimerkisi avioparikin pulittaa oman maksunsa.
        Niin, ja joutuuhan tuon maksamaan, vaikkei telkkua oliskaan.

        Conibear kun napsahtaa niin lemmikki kissa kuolee, hahahahahaaaa haha hahahah


    • Lehdissä ku on kaikenmoisia testejä, nii hurahdin taas tekemään yhden.

      Testin aiheena oli, että minkä vuodenajan ihminen olet?

      No mulle tuli talvi :}
      Talvi jää mun lemppareista viimeiseksi, kun olen kesäihmisiä.

      Mietin kyllä tässä, että jos mä oikeesti olisinkin talvi-ihminen, mutten vaa ole päästäny sitä irti ;))
      Oon kylläki sellanen vilukinttu, niin ei siihen sovi talvi :)

      Eikös ole immeiset mukavaa, kun on viikonloppu?
      Ei tartte aamulla kiirehtiä mihinkään, ja saa sumpitkin juoda rauhassa :)

      • Anonyymi

        Laitapas linkkiä niin teen itekkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitapas linkkiä niin teen itekkin.

        No, kun en osaa tällä pienellä laittaa, enkä varsinkaa Iltasanomista, josta tuo löytyy.


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Kivoja neuvoja sulla. Onko mukavaa neuvo ihmisiä.

      • No ei tuossa nyt mitään monia neuvoja ollu...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No ei tuossa nyt mitään monia neuvoja ollu...

        Toki palstan kuningattaren tehtäviin kuuluu opastaa alamaisiaan. Mitä enempi, sitä parempi.

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki palstan kuningattaren tehtäviin kuuluu opastaa alamaisiaan. Mitä enempi, sitä parempi.

        Uskollinen alamaisesi

        Okei, no sitten täytyy alkaa oikein urakalla pitämään teille jöötä ;)


    • Ihmisen pitäisi syödä terveellisesti, nukkua tarpeeksi ja liikkua paljon.

      Tuo ohje kuulemma pitää ihmisen terveenä, mutta eihän se oikeasti ihan niinkään ole 🙄

      Pahitteeks ei tietystikkään ole elää terveellisesti,en mä sitä kiellä.
      Aattelin vaa, että elän miten elän, nii kupsahdan ennemmin tai myöhemmin, joten aion elää tän elämäni nauttien herkuista ja paheistakin...

      • Anonyymi

        Rohkenen kysäistä paheista. Oletko kuten jälkeläiseni joka uhkasi laittaa tupakaksi kun pää ylettyy kassalinjan yläpuolelle? Toistaiseksi toki tyytyy pitämään tikkua suupielessään.

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rohkenen kysäistä paheista. Oletko kuten jälkeläiseni joka uhkasi laittaa tupakaksi kun pää ylettyy kassalinjan yläpuolelle? Toistaiseksi toki tyytyy pitämään tikkua suupielessään.

        Uskollinen alamaisesi

        No mun paheet on enimmäkseen makeat jutut. Karkit ja keksit sitten kahvikupin kanssa :)

        Tuli mieleen aika, kun kokeilin olla kasvissyöjä, kun ajattelin elää siten terveellisesti. Ei se hääviä ollut, kun piti kieltää itseltään kaikki herkut.

        Siihen mä lopetinkin, ku aattelin, että kerran täällä vaan eletään. Nyt syön kaikkea mikä maistuu, ja hyvällä omallatunnolla :)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No mun paheet on enimmäkseen makeat jutut. Karkit ja keksit sitten kahvikupin kanssa :)

        Tuli mieleen aika, kun kokeilin olla kasvissyöjä, kun ajattelin elää siten terveellisesti. Ei se hääviä ollut, kun piti kieltää itseltään kaikki herkut.

        Siihen mä lopetinkin, ku aattelin, että kerran täällä vaan eletään. Nyt syön kaikkea mikä maistuu, ja hyvällä omallatunnolla :)

        Samoilla linjoilla ollaan. En ole vähentänyt punaisen lihan syöntiä vaikka vaimo onkin kasvissyöjä, toki ei mikään saarnaajaluonne tai aiheesta napisija. Minäkin suon hänelle makeat jälkiruuat, leivonnaiset. Jälkeläinen on enemmän liharuokien perään, poronkäristys taitaa olla lemppari.

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla ollaan. En ole vähentänyt punaisen lihan syöntiä vaikka vaimo onkin kasvissyöjä, toki ei mikään saarnaajaluonne tai aiheesta napisija. Minäkin suon hänelle makeat jälkiruuat, leivonnaiset. Jälkeläinen on enemmän liharuokien perään, poronkäristys taitaa olla lemppari.

        Uskollinen alamaisesi

        Ihan hyvä se on, että jokainen syö sitä mikä maistuu, ja jokainen saa elää oman maun mukaan.


    • Anonyymi

      Mattojen tamppaus kutsuu alamaista, alamainen poistuu nöyrästi kumartaen.

      Uskollinen alamaisesi

    • Minua on pidetty tosi hyvästä Kokkolassa. Onko teillä ketään jota pidätte hyvästä? 🤗

      • No sehän on mukavaa, jos noin on...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No sehän on mukavaa, jos noin on...

        Tuli taas ikävä Kokkolaan. 🥰


    • Anonyymi

      Komppaan edellistä.Turhan lässyttäjä tuo aloittaja.

      • No se "edellinen" häipyi yhtä nopeasti kuin tulikin, joten häivy sinäkin inisemästä.

        Näitä "turhia" ei ole edelleenkään pakko lukea.


    • Anonyymi

      Hohhoijaa muahan et määräile

      • Mene ny tehtailemaan noita aloituksia, ku kerran aloitit, ja vastaa taas itsellesi :))))))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mene ny tehtailemaan noita aloituksia, ku kerran aloitit, ja vastaa taas itsellesi :))))))

        Niin että jos joku muu kun sinä saa kommentteja niin se on itsekseen vastailua? Mistäs moinen väite kumpuaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin että jos joku muu kun sinä saa kommentteja niin se on itsekseen vastailua? Mistäs moinen väite kumpuaa?

        No saattaa sirllä joku yksittäinen olla jonku toisen, mut enemmistö omias.

        Ei täällä niin hirveesti porukkaa ole aina yhtäaikaa paikalla, että mitään vastausryntäystä tulis.


    • Anonyymi

      älä ota enään tinttu-liina kun oot noin sekasin.ite oot ketjun alottanu hohhoijaa

      • Niin olenkin tämän aloituksen tehnyt, en ole muuta väittänytkään.


    • Onko teillä muilla lähipiirissä tai työpaikalla sellaista koronarokotevastaista ihmistä?

      On sitä saanut kuulla vaikka minkälaista uhkakuvaa....

      On varmaa, että muutamien kuukausien päästä käy meikäläiselle huonosti, kun olen myrkkyä ottanut itseeni :}

      • Anonyymi

        Koronan levittäminen rokottuna on hyväksyttävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan levittäminen rokottuna on hyväksyttävää?

        *Rokotettuna


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koronan levittäminen rokottuna on hyväksyttävää?

        Kirjoitinko niin?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kirjoitinko niin?

        Et toki, mutta monet ajattelevat oikeasti noin. Lähinnä tulee mieleen, että miten rokottamattomalta saatu tauti eriää rokotetulta. Kysymyksiä johon tuskin saa mistään vastausta. :D


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe