On anteeksiantamatonta ja suorastaan häpeällistää, ettei Savonlinnasta ole junayhteyttä lännen suuntaan. Rautatie Pieksämäeltä Savonlinnaan ja edelleen Parikkalan kautta Imatralle ja Lpr'aan on rakennettu 100v sitte ja Huutokoski-S-linna väli on kunnostettu parikymmentä vuotta sitten, mutta yhtään matkustajajunaa siinä ei kulje, tuksin tavarajuniakaan. Puuttuu silta Savonlinnassa. Katsoin VR'n aikataulusta matka-aika Sla- Varkaus on jotain päälle 4h, Sla Kuopio luokkaa 5h. Oopperajuhllle Kuopiosta, Varkaudesta, Mikkelista, Jyväakyläastä ei tulla, kun matka-aika on 4...5h.
Kyllä Savonlinnaan, joka ainakin musiikin osalta kulttuurikaupunki ja kohtalainen matkailukaupunki , pitäisi voida saapua IC-junalla molemmista suunniosta. Aiva hyvin voisi olla päivittäinen pari-kolme IC-junayhteyttä välillä Lappeemranta - J-kylä - Vaasa. Se nostaisi kaupungin statusta.
Pari pv sitten TV1'ssä jossain ohjelmassa voivoteltiin julkisen liiketeen (junat, bussit, taksit) näivettymistä ja loppumista Itä-Suomessa. Tottahan se on. Esim Lieksasta Nurmeksen kautta Kontiomäelle on rautatie ollut 80v ajan, mutta yhtään matkustajajunaa siellä ei nyt kulje.
Kyllä Savonlinnan johdon ja päättäjien tulisiryhtyä ripeisiin ja määrätirtoisiin toimiin, jotta junatta kulttuurikaupunki Savonlinnaan pääsee IC-junalla myös Länsi-Suomesta.
Junaliikenne Savonlinnasta länteen on aikaansaatava
39
1777
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti VR:n, väyläviraston ja liikenneministeriön väki lukee tätä, koska uusi bisnes on syntynyt.
Suomen ainoa ilman verotukia syntyvä junaväylä on kätilöä vaille valmis.
Ei tarvita kuin silta ja riittävästi kalustoa, että kaikki junaan tahtovat mahtuvat kyytiin.
Oi sitä auvoista aikaa, kun junalla pääsee kaikki sadat tuhannet matkustajat Savonlinnasta itään ja länteen.
Rahaakin säästyy, kun ei tarvii VT14:sta rempata, kun kaikki kulkee junalla.
Pitäskö varalta aloittaa tornihotellin ja Savonnimen kylpylähankkeen lisäksi kolmas turistimajoitushanke, että kaikki tulijat mahtuu yöpymään ja viihtymään.- Anonyymi
Sittä on kyllä jo sattunna mualiman kahekssaas ihme jos Laettaatsalammeen joskus tulloo raatatiesilta:D:D Taettaa keretä usseempi sukupolovi muatuva ennen sitä:D:D:D Tahikka loppuva viimmesettii eläjät tältä seovvulta:D:D
- Anonyymi
Aloittaja on täysin oikeassa.Ihmiset liikkuisivat tänä päivänä junilla jos niitä vain kulkisi.Ihan älytöntä pitää hyvää rataverkkoa käyttämättömänä!Kuka Itä-Suomen poliitikoista lähtee ajamaan asiaa.Olisi samalla melkoinen ympäristöteko!
- Anonyymi
pääseekö 2030 alkaen Kiskobussilla parikkalasta Savonlinnaan ja IC Junalla pääsee Parikkalasta Savonlinnaan tai Pikajunalla Parikkalasta Savonlinnaan tai Sinisellä Vaunulla Parikkalasta Savonlinnaan 2030 Alkaen Kalustoa VR Uusii 250 miljooa Euroa
- Anonyymi
Eihän Sln-Pieksämäki välillä kulkenut ennenkään junilla kuin muutama hupsu. Radan kunnostus oli tuhoon tuomittu yritys jo alun perinkin. Muistaakseni sitä ajoi suurimmalla innolla muuan vihreä kansanedustaja Kerimäen suunnalta.
- Anonyymi
Vihreitten Heli Järvinen sanoi "Olen eniten ylpeä Huutokosken rautatiestä!"
Ajoi sen asiaa kuin "käärmettä pyssyyn".
42 milj AIVAN turhaan... Rakentaja "VR Track'in" sanoi niin, mutta tekivät kun saivat isot rahat.
Ei Heli, ja Vihreät taustavoimat, edes tienneet että kaikki matkustajajunat tarvitsevat sähköä! Sen verkoston rakentaminen olisi maksanut toiset 40 miljoonaa.
Unohtakaa koko rautatie siihen suuntaan. Ainoat jotka sitä olisivat tarvinneet ovat viimeiset Pieksämäkiläiset poistumaan paikkakunnalta. On nääs Savonlinnaakin kurjempi paikka.- Anonyymi
Millähän voimalla ne junat kulkee esim. Pieksämäen ja Nurmeksen väliä??Kohta autoilu on niin kallista, että junasta tulee hyvä vaihtoehto!
- Anonyymi
Kyllä se oli Vehviläinen joka sen rataremontin järjesti.
"Veromaksajille käy sittenkin kalliiksi Huutokoski-Savonlinnan välinen junarata, jota entinen liikenne- ja viestintäministeri Anu Vehviläinen (kesk) korjautti noin 40 miljoonalla eurolla."
Järvinen vaan toimii niin kuin vihreät yleensä, jos jotain tapahtuu niin kunnia yritetään ottaa itselle. Sanoihan se Ohisalokin että ydinvoima on aina ollu osa vihreiden energiapalettia kun Olkiluoto saatii käyntiin. - Anonyymi
42 milj AIVAN turhaan... Rakentaja "VR Track'in" sanoi niin, mutta tekivät kun saivat isot rahat.Aholahteen Rakennetaan Uutta Juna-asemaa Ennen PIEKSÄMÄELLE
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se oli Vehviläinen joka sen rataremontin järjesti.
"Veromaksajille käy sittenkin kalliiksi Huutokoski-Savonlinnan välinen junarata, jota entinen liikenne- ja viestintäministeri Anu Vehviläinen (kesk) korjautti noin 40 miljoonalla eurolla."
Järvinen vaan toimii niin kuin vihreät yleensä, jos jotain tapahtuu niin kunnia yritetään ottaa itselle. Sanoihan se Ohisalokin että ydinvoima on aina ollu osa vihreiden energiapalettia kun Olkiluoto saatii käyntiin.Niinpä niin teki ja sitten rata katkaistiin ... oi ihana Anu Vehviläinen.
Yli 40 miljoonan euron ratainvestointi Etelä-Savossa on valunut täysin hukkaan. Kiskoja on jo purettu ja rata katkaistu. Lasku keskustahallituksen ratafarssista osoitetaan veronmaksajille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201708252200348182
- Anonyymi
Pitäisi saada Silvolan Asemalle uudestaan auki Lipunmyynti saa Junalippuja Ostettuja pääsee IC Junaan ja Kiskobussiin ja Pikajunaan tai Sinisen Vaunuun tai Vanhan Ajan Junaan 2030 alkaen
- Anonyymi
Toivottavasti VR:n, väyläviraston ja liikenneministeriön väki lukee tätä, koska uusi bisnes on syntynyt.
Suomen ainoa ilman verotukia syntyvä junaväylä on kätilöä vaille valmis.
Ei tarvita kuin silta ja riittävästi kalustoa, että kaikki junaan tahtovat mahtuvat kyytiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti VR:n, väyläviraston ja liikenneministeriön väki lukee tätä, koska uusi bisnes on syntynyt.
Suomen ainoa ilman verotukia syntyvä junaväylä on kätilöä vaille valmis.
Ei tarvita kuin silta ja riittävästi kalustoa, että kaikki junaan tahtovat mahtuvat kyytiin.pitäisi saada Kulennoisten Asema käytöön pääsee IC Junaan ja Kiskobussiin ja Pikajunaan tai Sinisen Vaunuun tai Vanhan Ajan Junaan 2030 alkaen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitäisi saada Kulennoisten Asema käytöön pääsee IC Junaan ja Kiskobussiin ja Pikajunaan tai Sinisen Vaunuun tai Vanhan Ajan Junaan 2030 alkaen
MTK Punkaharjun ja Punkaharjun Yrittäjien kansanedustajatapaamisessa keskusteltiin myös kiskobussiliikenteestä. Punkaharjun Yrittäjien puheenjohtaja Ruth Lähdeaho-Kero totesi, että tarvetta olisi saada kiskobussi pysähtymään Punkaharjun Putikossa ja Parikkalan Särkisalmella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti VR:n, väyläviraston ja liikenneministeriön väki lukee tätä, koska uusi bisnes on syntynyt.
Suomen ainoa ilman verotukia syntyvä junaväylä on kätilöä vaille valmis.
Ei tarvita kuin silta ja riittävästi kalustoa, että kaikki junaan tahtovat mahtuvat kyytiin.Ei siihen siltaa tarvita!Junaan voi nousta salmen länsipuolelta samalla lailla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen siltaa tarvita!Junaan voi nousta salmen länsipuolelta samalla lailla!
alkaen suunniteltiin. Tarkoitan tietysti rautatiesillan puuttumista Laitaatsalmen rakennushankkeesta. Maan hallitus on
- Anonyymi
Kummaa ettei Varkaudesta pääse etelään junalla ilman helvetinmoisia kiertämisiä.
- Anonyymi
Ministeri Marin: Nopeiden ratahankkeiden suunnittelu kuntoon ennen rakentamista - EU-rahaa mahdollista saada enintään 20% rakentamiskustannuksista
- Anonyymi
Laitaatsillan junasillan sijaan siinä voi olla Kapulalossi!
Montako on sellaisen nähnyt? Toisi turisteja Savonlinnaan sen kokemaan! Turistit saisivat liikuntaa kun "kapuloisivat" juna yli...
Muistan kulkeneeni lapsena jossakin ja isä joutui "kapuloimaan". Ei ollut miehitetty, oli itsepalvelu 24/7. Hyvin päästiin yli. Kesti vain tunnin...
WiKi;
Puulossien ongelmana oli niiden nopea kuluminen.[8] Näiden lossien kuljettaminen tapahtui vetokapulalla ohjausvaijeria kiskoen.[11] Käyttöön tuli kapulalossi-nimitys. Lossivahdit valmistivat käyttämänsä vetokapulat koivuhaloista. Keskeinen osa pituudeltaan 80–100 cm pitkää kapulaa on kärkiosassa poikittain oleva hahlo eli vetoura, jolla vaijeriin tartutaan kiinni.[" - Anonyymi
Suomi on hylännyt Itä-Suomen, kun kaikki väki on muuttanut ensin Ruotsiin ja loput KehäIII sisäpuolelle. Onneksi korona toi pienen takaisinmuuttosysäyksen, joka valitettavasti ohimenevä. On kansallinen menetys, kun maan luonnonkaunein osa on vailla elinvoimaa ja ihmisiä. 100 vuotta sitte näkemys oli toinen, kun rautatie rakennettiin mm P-möki-Savonlinna-Imatra ja P-mäki-Huutokoski-Varkaus-Joensuu-Nurmes-Kontiomäki jne jne ja niillä kaikilla ajoi paikallis- ja jopa pikajuna. Aikanaan vielä 60-luvulla Pendolino edeltäjä ns kiitojuna ajoi Jyväskylä Savonlinna väliä. Toivottavasti ei itäinen naapurimaa jonain päivänä toteaa, että ettehän te noin isoa maata tarvitse, kun kaikki väkenne asuu KehäIII sisäpuolella.
- Anonyymi
Savonlinnassa on mahdollista kesällä mennä kapulalossilla.
- Anonyymi
VR hankkimassa uusia yöjunavaunuja 35–40 miljoonalla eurolla
- Anonyymi
Hyvä näin, mutta ne kaikki ajaa etelä-pohj suunnassa. Ei yhtään kaukojunat itä länsi suunnassa Suomen leveimmällä vyötäröllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä näin, mutta ne kaikki ajaa etelä-pohj suunnassa. Ei yhtään kaukojunat itä länsi suunnassa Suomen leveimmällä vyötäröllä
Itä-Suomessa on rata valmiina Ouluun asti!Nurmes - Kontiomäki väli vaatii kunnostusta.Sen jälkeen pääsee junalla Helsingistä Imatran ja Joensuun kautta Ouluun ja Kolariin tai Kemijärvelle saakka!Nyt kaikki liikenne ajetaan monella junalla länsirataa pitkin pohjoiseen.Itäinen reitti olisi matkailun ja ympäristön kannalta pikkuvaivalla toteutettavissa.Ja samalla viesti siitä, että idässäkin on vielä elämää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itä-Suomessa on rata valmiina Ouluun asti!Nurmes - Kontiomäki väli vaatii kunnostusta.Sen jälkeen pääsee junalla Helsingistä Imatran ja Joensuun kautta Ouluun ja Kolariin tai Kemijärvelle saakka!Nyt kaikki liikenne ajetaan monella junalla länsirataa pitkin pohjoiseen.Itäinen reitti olisi matkailun ja ympäristön kannalta pikkuvaivalla toteutettavissa.Ja samalla viesti siitä, että idässäkin on vielä elämää!
Juuri näin itsekin ajattelen. Helsinki - Lapin IC-junien oikea reitti, tai ainakin 50% vuoroista pitäisi kulkea HKI-MLI-P-mäki-Varkaus-Joensuu-Lieksa-Nurmes-Kontiomäki etc tai HKI-Lpr-Joensuu-Lieksa-Nurmes -Kontiomäki kautta. Siksi Joensuu-Nurmes-Kontiomäki rata pitäsi kunnostaa ja sähköistää. Kyllä elinkeinoja ja asukkaita sinne alkaa syntyä, kun on ensin nykyaikaiset liikenneyhteydet. Ensimmäisenä lähtee liikkeelle matkailu, sillä luonnonkaunis Pielisen takainen Karjala kiinnostaa. Samalla tavalla Savonlinnaan on saatava sellainen ja riittävän korkea silta, että kaukojunat (IC-junat) voivat alkaa ajaa esim Lpr-Imatra-Savonlinna-P-mäki-Haapamäki-Seinäjoki-Vaasa väliä samalla kun rahtilaivaliikenne Itämereltä Saimaan kanavan kautta Savonlinna ohi Varkauteen, Kuopioon, Siilinjärvelle ja toisaalta koilliseen Joensuuhun ja Pielisen satamiin voi jatkua ja lisääntyä. Nyky-EU'ssa vihreä junaliikenne on kasvava trendi. Eli mainitut radat pitää kunnostaa ja sähköistää. Aikanaan VR'llä oli kotimaassa ns. rengasmatkat. Ne pitäsi ottaa yhteistyössä hotellien kanssa uuteen käyttöön. Varmasti keräisivät oman maan turisteja pk-seudulta ja Länsi-Suomessa, mutta kasvavasti tusiteja myös eksottisesta Itä-Suomesta. Ja Itä-Suomen junamatkailun keskeinen kohde olisi Savonlinna ooopperajuhlat. Junamatkailu, kun junissa ovat hyvätasoiset ravintolavaunut ja reiteillä sopimushotelleja on kivaa ja turvallista ja tulevasuuden kasvava lovanviettomuotö Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin itsekin ajattelen. Helsinki - Lapin IC-junien oikea reitti, tai ainakin 50% vuoroista pitäisi kulkea HKI-MLI-P-mäki-Varkaus-Joensuu-Lieksa-Nurmes-Kontiomäki etc tai HKI-Lpr-Joensuu-Lieksa-Nurmes -Kontiomäki kautta. Siksi Joensuu-Nurmes-Kontiomäki rata pitäsi kunnostaa ja sähköistää. Kyllä elinkeinoja ja asukkaita sinne alkaa syntyä, kun on ensin nykyaikaiset liikenneyhteydet. Ensimmäisenä lähtee liikkeelle matkailu, sillä luonnonkaunis Pielisen takainen Karjala kiinnostaa. Samalla tavalla Savonlinnaan on saatava sellainen ja riittävän korkea silta, että kaukojunat (IC-junat) voivat alkaa ajaa esim Lpr-Imatra-Savonlinna-P-mäki-Haapamäki-Seinäjoki-Vaasa väliä samalla kun rahtilaivaliikenne Itämereltä Saimaan kanavan kautta Savonlinna ohi Varkauteen, Kuopioon, Siilinjärvelle ja toisaalta koilliseen Joensuuhun ja Pielisen satamiin voi jatkua ja lisääntyä. Nyky-EU'ssa vihreä junaliikenne on kasvava trendi. Eli mainitut radat pitää kunnostaa ja sähköistää. Aikanaan VR'llä oli kotimaassa ns. rengasmatkat. Ne pitäsi ottaa yhteistyössä hotellien kanssa uuteen käyttöön. Varmasti keräisivät oman maan turisteja pk-seudulta ja Länsi-Suomessa, mutta kasvavasti tusiteja myös eksottisesta Itä-Suomesta. Ja Itä-Suomen junamatkailun keskeinen kohde olisi Savonlinna ooopperajuhlat. Junamatkailu, kun junissa ovat hyvätasoiset ravintolavaunut ja reiteillä sopimushotelleja on kivaa ja turvallista ja tulevasuuden kasvava lovanviettomuotö Euroopassa.
Juuri näin!Samalla saadaan Saimaa ympäristötietoisten ulkolaisten turistien saataville ja matkailuun oikeasti vauhtia!Jopa talvinen Saimaa on monelle ulkomaalaiselle eksotiikkaa!!Jotain ihan muuta kuin joulupukin pajakylä Rovaniemellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!Samalla saadaan Saimaa ympäristötietoisten ulkolaisten turistien saataville ja matkailuun oikeasti vauhtia!Jopa talvinen Saimaa on monelle ulkomaalaiselle eksotiikkaa!!Jotain ihan muuta kuin joulupukin pajakylä Rovaniemellä!
Järvisydän näyttää hyvin esimerkkiä! Toivottavasti ihmiset löytää sen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin itsekin ajattelen. Helsinki - Lapin IC-junien oikea reitti, tai ainakin 50% vuoroista pitäisi kulkea HKI-MLI-P-mäki-Varkaus-Joensuu-Lieksa-Nurmes-Kontiomäki etc tai HKI-Lpr-Joensuu-Lieksa-Nurmes -Kontiomäki kautta. Siksi Joensuu-Nurmes-Kontiomäki rata pitäsi kunnostaa ja sähköistää. Kyllä elinkeinoja ja asukkaita sinne alkaa syntyä, kun on ensin nykyaikaiset liikenneyhteydet. Ensimmäisenä lähtee liikkeelle matkailu, sillä luonnonkaunis Pielisen takainen Karjala kiinnostaa. Samalla tavalla Savonlinnaan on saatava sellainen ja riittävän korkea silta, että kaukojunat (IC-junat) voivat alkaa ajaa esim Lpr-Imatra-Savonlinna-P-mäki-Haapamäki-Seinäjoki-Vaasa väliä samalla kun rahtilaivaliikenne Itämereltä Saimaan kanavan kautta Savonlinna ohi Varkauteen, Kuopioon, Siilinjärvelle ja toisaalta koilliseen Joensuuhun ja Pielisen satamiin voi jatkua ja lisääntyä. Nyky-EU'ssa vihreä junaliikenne on kasvava trendi. Eli mainitut radat pitää kunnostaa ja sähköistää. Aikanaan VR'llä oli kotimaassa ns. rengasmatkat. Ne pitäsi ottaa yhteistyössä hotellien kanssa uuteen käyttöön. Varmasti keräisivät oman maan turisteja pk-seudulta ja Länsi-Suomessa, mutta kasvavasti tusiteja myös eksottisesta Itä-Suomesta. Ja Itä-Suomen junamatkailun keskeinen kohde olisi Savonlinna ooopperajuhlat. Junamatkailu, kun junissa ovat hyvätasoiset ravintolavaunut ja reiteillä sopimushotelleja on kivaa ja turvallista ja tulevasuuden kasvava lovanviettomuotö Euroopassa.
Ihan asiaa, mutta et sitte yhtään enempää osaa yhteen pötköön kirjoittaa....
- Anonyymi
Puhut asiaa!
Itä-Suomessa on kaunista. Miten olisi juna jossa on lasikatto ja istutaan ikkunaan päin?
https://canadiantrainvacations.com/explore/rocky-mountaineer-trips- Anonyymi
itärata Rakennetaan Kouvolasta Porvoon kautta Helsingin Vantaan Lentoaseman Kautta Helsingin Päärautatieasemalle ja Porvoon Kunikaanporttiin Rakentaan Uutta Juna-asemaa ja lyhyitä Tunnelita ja Kaksi raidetta Tulisi Uudelle Itäradalle Maksaa Miljooaa Euroa ja Muin Rantarata Rakennetaan Porvoosta Kotkaan ja Loviisan Kautta Luumäelle ja Muin Helsingistä Rakennetaan Tampereelle Uutta Junarataa ja Oikorata Rakennetaan Lahdesta Ahtialan ja Virunmäen ja Mäkelän Kautta Heinolaan ja Heinolasta Kuorttiin Rakennetaan Uusi Juna-asema ja Kuorttista Vihtansalmen Kautta Mikkeliin Yhtyy Savon Rataan OTAVASTA Mikkelin kautta Pieksämäelle ja pitäisi Pieksämäeltä Huutokosken Rata Kunnostetaan Savonlinnan Aholahteen Pitäisi uusi Juna-asema ja Kellarpeltoon Myös Juna-Seisake Aholahdentien ja Valtatien 14 ja Savonlinnan Aapsin Väliin ja Laitaansiltaan Pitäisi saada Uusi Juna-Seisake ja Jukolansaloon MYÖS juna-asema Rata lopuu Savonlinnan Kauppatorin Pysäkille ja Savonlinnan-Parikkalan Kunnostusta Pysäkit Lisältää Viuhonmäekeen Uusi Junapysähtyspaikka ja Viuhonsuolle Uusi juna-Seisake ja Kulennoisiin Asema ja Luhtisiltaan Myös Uusi Juna-Seisake ja Putikkoon Junapysähtyspaikka ja Särkisalmeen Rakennetaan Kiskobussille Uusi JunaSeisake ja Viimeinen Pysähtyspaikka ON PARIKKALA
- Anonyymi
Kurkota poika taas siihen lääkerasiaan päin ja ota määrätyt pillerit.
Ota numerojärjestyksessä, alkaen nro 1.
Muista käydä tohtori-sedän kanssa juttelemassa, kuten on sovittu.
Kyllä se siitä lutviutuu pikku hiljaa ja mieli rauhoittuu. - Anonyymi
Keskustalainen Anu Vehviläinen on pahoillaan nykyisestä tilanteesta. Uusittu rata olisi hänen mukaansa parantanut maamme heikkoja poikittaisyhteyksiä ...
On pakko myöntää, että Suomen Keskusta on huseerannut niin kauan ja niin paljon Savonlinnassa, että ovat saattaneet kaupunkimme tuhon partaalle.- Anonyymi
Keskustan siltarumpusuhmurointi kävi kalliiksi: Kymmeniä miljoonia veroeuroja hassattiin junarataan, jota ei enää koskaan käytetä.
Yli 40 miljoonan euron ratainvestointi Etelä-Savossa on valunut täysin hukkaan.
Kiskoja on jo purettu ja rata katkaistu. Lasku keskustahallituksen ratafarssista osoitetaan veronmaksajille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201708252200348182
Tekis joskus mieli sanoa pari valittua sanaa savonlinnalaisille keskustalaisille, jotka ylistävät Keskustaa ylenpalttisesti Savonlinnassa ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustan siltarumpusuhmurointi kävi kalliiksi: Kymmeniä miljoonia veroeuroja hassattiin junarataan, jota ei enää koskaan käytetä.
Yli 40 miljoonan euron ratainvestointi Etelä-Savossa on valunut täysin hukkaan.
Kiskoja on jo purettu ja rata katkaistu. Lasku keskustahallituksen ratafarssista osoitetaan veronmaksajille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201708252200348182
Tekis joskus mieli sanoa pari valittua sanaa savonlinnalaisille keskustalaisille, jotka ylistävät Keskustaa ylenpalttisesti Savonlinnassa ...Ei se rata ole vielä hukkaan mennyt, junaan voi nousta siitä mistä kiskot alkaa !!
- Anonyymi
YLE uutiso:
"Lounais-Suomessa on puhuttu jo pitkään Turku–Uusikaupunki- ja Rauma–Kokemäki-välisen matkustajajunaliikenteen avaamisesta. Ongelmana on kuitenkin se, että kyseiset reitit eivät välttämättä ole markkinaehtoisesti kannattavia, eikä valtio näillä näkymin ole tukemassa niitä ainakaan tämän vuosikymmenen aikana.
Nyt asia on saamassa uuden vaihtoehdon. Suomeen ollaan perustamassa yhtiötä, joka on kiinnostunut paikallisen junaliikenteen hoitamisesta.
Perusteilla olevan yhtiön takana on suomalainen toimija, joka haluaa pysytellä vielä tuntemattomana. Se on kuitenkin jo edustajansa välityksellä puhunut muun muassa VR:n kanssa, sillä sen tarkoituksena on hankkia ensimmäiset junansa VR:n poistuvasta kalustosta. VR on myös valmis myymään käytöstä poistuvaa kalustoaan.
Uusi liikennöitsijä laskee kuntien tuen varaan
Perustettavan yhtiön suunnitelmissa on aloittaa liikenne kahden vuoden kuluttua. Ensimmäinen reitti olisi Turun ja Uudenkaupungin välillä. Perusteluna tähän ovat muun muassa Uudenkaupungin autotehdas ja sen mukanaan tuomat matkustajamäärät sekä kuntien aktiivisuus tällä reittivälillä.
Uusi mahdollinen junaliikennöitsijä laskeekin suunnitelmansa kuntien varaan. Yhtiön ajatuksena on, että markkinaehtoisesti kannattamattomia reittejä voisivat tukea valtion sijaan kunnat. Keskusteluja tähän suuntaan on yhtiön mukaan käyty jo muun muassa Turun ja Uudenkaupungin kanssa.
Perusteilla oleva yhtiö on edustajansa mukaan kiinnostunut myös Rauman ja Kokemäen välisestä liikenteestä. Ratavälin kuntiin se aikoo olla yhteydessä lähiviikkoina.
Nähtäväksi jää, mikä on Rauman, Eurajoen, Euran ja Kokemäen vastaus. Ovatko ne kiinnostuneita osallistumaan junaliikenteen kustannuksiin? Kyseiset kunnat ovat ainakin tehneet jo selvityksiä liikenteen aloittamiseksi. Ne puhuvat myös yksimielisesti sen tarpeellisuudesta."
Noniin, eikun faksia menemään firmaan, että täällä idässä on sellainen sampo, millä voi takoa niin suurta voittoa, että menee ne länsirannikon kannattomat linjat siinä samalla.
Täällä idässä odotellaan jo junapysäkillä, että koska pääsee ostamaan lippuja ja matkustamaan junalla.- Anonyymi
Idän tärkein hanke on oikorata Helsinki ——Kouvola.
Savolaiset töppäsivät aikanaan kun halusivat Mikkeli —Lahti rataa.
Lahteen olisi riittänyt moottoritie, oikorata olisi pitänyt tehdä silloin jo Kouvolaan.
- Anonyymi
Valittakaa suoraan Suomen Keskustalle, koska savonlinnalaiset keskustalaiset eivät ainakaan korvaansa lotkauta, jos eivät hyödy puolueensa etujen nostamisessa.
- Anonyymi
Kepu petti taas kerran savonlinnalaiset junan radan katkaisemisessa, mutta kun savonlinnalaiset keput äänestävät kepua, vaikka Savonlinnan kaupunki romahtaisi lopullisesti ...
- Anonyymi
Onko savonlinnalaiset todellakin tässä maailman ajassakin täysiä törppöjä, jotka antavat kepulien maalaistaa Savonlinnan kaupungin rikkaita maatalousyrittäjiä hyysätessään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109