Uutta ammattia

Anonyymi

Näinä aikoina ei ole helppoa työnsaanti, vaikka työtä on. Femisnistien luoma byrokratia teettää vuosien työn ennen kuin pääsee hakemaan työtä.
On jo sairasta ja naurettavaa, ettei siivoojaksikaan pääse ilman ammattikoulutusta. Niin kuin siivoaminen nyt jotain koulua tarvitsee. Työn oppii yhdessä päivässä.
Tämä on sitä feminismiä
Meillä on töissä näitä turhia virkailijoita ja opettajia tuhatmäärin, jotka ovat aivan turhia henkilöitä estämässä työnantajan tarpeen ja työntekijän kohtaamisen.
Turhia ovat OAJ sekä sen kaltaiset järjestöt, jotka ovat myös feministisiä suojatyöpaikkoja.
Sain kuningasidean. Jos alamme pitämään lounasravintolaa, josta saa hyvää ruokaa.
Niitä on kyllä kaikkialla, mutta hyviä ei ole.
Tulee mieleen eräskin tietämäni henkilö, jonka lounaspaikassa olen vuosien mittaan silloin tällöin poikennut. Hänelläkin riittää asiakkaita, vaikka ei ole vuosien yrittämisen jälkeenkään oppinut laittamaan kelvollista ruokaa.
Yhä saa lautaselle reilusti ylisuolattua makkarasoppaa, joka maistuu pelkältä vedeltä. Tämä on muuten tosi.

7

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vain Suomi on niin viisas, että tekee työn saannista niin vaikeaa, ettei hakija kykene löytämään keinoa siihen.
      Työvoimakeskus ei ohjaa työhön, vaan hakemaan opiskelupaikkaa. Työvoimakeskus tarvitsisi täysremontin. Sen pitäisi olla työvoimatoimisto, eikä mikään opiskeluhelvetin esikoulu.
      Työvoimakeskus ei ole työpaikkoja välittänyt vuosikausiin. Nykyään sen hoitaa rekrytoimistot, jotka rahastavat palveluistaan.
      Jos aikoo löytää työtä, kannattaa mennä kysymään työpaikalta, ja unohtaa kaikenlainen välitystoiminta, koska niistä menee välityspalkkiot ketkujen taskuun. Työnhaullakin rahastetaan, ja se on opetusministeriön hyväksymä asia, joten puhummeko korruptiosta?
      Työn osaamisella eikä työtekijän ammattitaidolla ole mitään merkitystä. Jos ei ole paperia oppilaitoksesta, et ole pätevä, vaikka olet koko ikäsi harjoittanut kyseistä anmattia. Palkataan mieluummin henkilö joka ei osaa mitään eikä ole koskaan työpäivää nähnyt, vain koska hänellä on paperit.
      Ei ole tällaistakaan ennen nähty.
      Kaupan kassalla istuu ruuhkassa harjoittelija, ja selän takana henkilö joka neuvoo. Jono seisoo mutta mitään kiirettä ei ole.
      Tätä vartenko opiskellaan koulussa kolme vuotta, että päästään istumaan kaupan kassatuoliin sormi suussa, ja työhön oppiminen alkaa vasta siinä hetkessä ja täysin nollasta.
      Kuka hyötyy tästä? Ei työnantaja eikä tekijä. Hyöty menee ainoastaan näille turhille byrokraattisille opetusjärjestöille ja virastoille, joiden olemassaolo on täysin turhaa huuhaata.

• Anonyymi

Työssäoppimisjakso(t) on/ovat ilmaista työvoimaa, joten työnantajat hyötyvät työssäoppijoista. Jatkuvan opiskelun ja koulutuksen (lyhytkurssit yms. ilman tutkintoa) tavoite on siistiä työttömyystilastoja, kun yhä liikaa koulutetaan (tai pakkokoulutetaan) yhä useammalle alalle. Samaan aikaan työnantajat ovat valmiita maksamaan vain 9 €/pv, joka ei kata kuukauden asumis- ja liikkumiskustannuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työssäoppimisjakso(t) on/ovat ilmaista työvoimaa, joten työnantajat hyötyvät työssäoppijoista. Jatkuvan opiskelun ja koulutuksen (lyhytkurssit yms. ilman tutkintoa) tavoite on siistiä työttömyystilastoja, kun yhä liikaa koulutetaan (tai pakkokoulutetaan) yhä useammalle alalle. Samaan aikaan työnantajat ovat valmiita maksamaan vain 9 €/pv, joka ei kata kuukauden asumis- ja liikkumiskustannuksia.

Mene ammattikouluun urpo

• Anonyymi

Oon kirjoittajan kanssa samaa mieltä, mutta tuo siivoajien aliarviointi karahti mieleen.
      Kannattaa arvostaa muita, ennekuin tulee tänne pelaamaan. Sä et ole se yksi ja tärkein.

• Anonyymi

Kukaan ei ole aliarvioinut siivoojaa. Päinvastoin, Se on yksi tärkeimpiä ammatteja.
        Siivoamista ei tee arvokkaammaksi se, että istuu koulun penkillä oppimassa turhia asioita ja haaskaamassa kallista aikaa. Kassakoneen käytön oppii työssä, siivoamisen oppii työssä.
        Turha ajanhaaskaus opiskeluun on tyhmää. Jos tyydyt perinteiseen yksinkertaiseen ammattiin, niin miksi lukea koulussa rakettitiedettä. Siivooja ei saa silti luutaansa lentämään. Ja vaikka saisikin, siivota pitää silti.
        Osaan siivota vaikka en ole opiskellut, osaan käyttää kassakonetta vaikka en ole koulutettu siihen.

• Anonyymi

Jep. Edelline oikeassa. Töitä saa jos on haluja tehdä. Mä saisin tälläkin hetkellä töitä heti kymmenestä firmasta kun esitän cv:t. Koulutusta ei ole mihinkään, mutta innokkaana työnhakijana olen tehnyt töitä monessa paikassa. Ite pitää hakea. Työvoimatoimiston kautta ei ole tullut ikinä mitään.

• Anonyymi

Juu. Jos haluaa olla aloitteellinen, niin voi olla vähän aikaa vaikka töissä halvemmalla, että oppii talon tavat. Moni on sanonu, että esimerkiksi myyntityö tulee kokemuksen kautta, ei koulun penkkejä fiilaamalla. Jotkut ovat mestareita siihen jo syntyissään.
      Yksikin henkilö oli käyny kaupallista alaa kolme vuotta. Sanoi, että oikessa töissä oppi puolessa vuodessa sen mitä koulu opetti. Työkokemus kasvattaa parhaiten. Ei koulunpenkki.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe