JA TAAS AJETTIIN KUOLONKOLARI

Anonyymi

KAKSI ihmistä kuoli ja yksi loukkaantui tiistaina kahden henkilöauton kolarissa Uudellamaalla Karkkilassa, kertoo Länsi-Uudenmaan poliisi. Onnettomuus tapahtui tiistai-iltapäivänä Kakkostiellä hieman Forssan suuntaan.
Poliisin mukaan toisen henkilöauton kuljettaja ja matkustaja kuolivat ja toisen henkilöauton kuljettaja loukkaantui onnettomuudessa. Ajoneuvoissa ei ollut muita kyydissä.
Forssan suunnasta kohti Karkkilaa ajaneen auton kuljettaja oli toistaiseksi tuntemattomasta syystä menettänyt ajoneuvonsa hallinnan, poliisi kertoo. Tämän seurauksena auto oli ajautunut vastaantulevien kaistalle ja törmännyt kylki edellä vastaan tulleen auton keulaan.
Kuolleet olivat vastaantulijoiden kaistalle ajautuneessa autossa.
Poliisin mukaan tapahtuma-aikaan tien pinta oli jäinen ja osittain luminen. Kyseessä oli suora tieosuus, jonka nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa.

Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena, kuolemantuottamuksena ja vammantuottamuksena.

Aloittajan kommenttia:
- Poliisi on varmasti jo tutkinut syyn, eli kuljettaja aiheutti vakavan liikenneonnettomuuden, joten ei asianlaita muutu miksikään vaikka siirrytään onnettomuuspaikalta toimistoon pähkäilemään tilannetta. Eiköhän ne ole lääkärit ja patologit, jotka tutkivat oliko mahdollisesti mitä aineita kehossa, jotka olisi voineet olla osasyynä turmaan. Jokohan opittu, ettei tarvitse epäillä tapahtumaa, mutta edelleen jatketaan kaunistelu puhetta vaaransi liikenneturvallisuutta, vaikka se ei sitä enää ole sitten, kun vaarantaminen on konkretisoitunut, jolloin pitää puhua suoriksi liikenneonnettomuuden aiheuttaminen.
"Toistaiseksi tuntemattomasta syystä "! pähkäilkää nyt arvelemianne syitä moiseen, mutta älkää tarttuko lillukanvarsiin alkamalla haukkumaan kirjoittajaa, joka kehtasi taas kerran tarttua syntyihin syviin.
Mahdollisia syitä meidän mukaan on esim. tilanteeseen sopimaton vauhti, eli ennakoimattomuus kelin ja vauhdin yhteensovittamisessa. Kun on noita lopullisia turmien syitä lukenut, niin kyllä se keliin sopimaton vauhti on yleensä se painavin syy yhdessä muiden väärien tilanne arvioiden kanssa. Auto ei varmana lähde kuljettajan hallinnasta, jos kuljettaja vaan tajuaa hallita nopeuttaan keliin sopivaksi.

30

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Epäillään trolli on laajentanut repertuaariaan yhden sanan haukkumisestaan koskemaan nyt myös onnettomuuteen joutuneiden kuskien haukkumiseen.

      • Anonyymi

        Et sitten TROLLI kekannut muuta sanottavaa. Mene nurkkaan nimittelyjesi kanssa häpeämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten TROLLI kekannut muuta sanottavaa. Mene nurkkaan nimittelyjesi kanssa häpeämään.

        Miksi epäillään trollin pitää , sääntöjä rikkoen huutaa sanomisensa?
        Eikös nurkassa häpeäminen olisi juurikin sinulle, säännöistä paskat välittävälle se oikea paikka.
        Pitääkö vielä tässä(kin) vaiheessa jokainen hölmöilemäsi sana erikseen typerästä kirjoituksestasi esiin nostaa?
        Se mitä kolmen vakavasti ajokyvyltään heikentyneen ikämiehen mielestä on syy onnettomuuteen ei sitä, edes sinnepäin, tosiasiassa tarvitse eikä todellisuudessa olekaan.
        Se kun näillä ikämiehillä tuo onnettomuuksien "todellinen" syy on aina ja joka tapauksessa, surkastuneisiin aivoihinsa jäänyt yksi ja ainoa syy, on ajettu liian lujaa, olisi pitänyt ja pitää ajaa aina muita hitaammin , jonka jälkeen pitää hidastaa ja erikoisesti uskaltaa ajaa hitaammin. Vai näin ja ainoastaan näin ajamalla on edes teoreettiset mahdollisuudet välttyä onnettomuuksilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi epäillään trollin pitää , sääntöjä rikkoen huutaa sanomisensa?
        Eikös nurkassa häpeäminen olisi juurikin sinulle, säännöistä paskat välittävälle se oikea paikka.
        Pitääkö vielä tässä(kin) vaiheessa jokainen hölmöilemäsi sana erikseen typerästä kirjoituksestasi esiin nostaa?
        Se mitä kolmen vakavasti ajokyvyltään heikentyneen ikämiehen mielestä on syy onnettomuuteen ei sitä, edes sinnepäin, tosiasiassa tarvitse eikä todellisuudessa olekaan.
        Se kun näillä ikämiehillä tuo onnettomuuksien "todellinen" syy on aina ja joka tapauksessa, surkastuneisiin aivoihinsa jäänyt yksi ja ainoa syy, on ajettu liian lujaa, olisi pitänyt ja pitää ajaa aina muita hitaammin , jonka jälkeen pitää hidastaa ja erikoisesti uskaltaa ajaa hitaammin. Vai näin ja ainoastaan näin ajamalla on edes teoreettiset mahdollisuudet välttyä onnettomuuksilta.

        Etkös torvelo lukenut tarkemmin mitä jutussa kerrottiin ? Siinähän aivan selvästi asiat tuli esille ja kysymys kuuluukin, mitä siinä jäi vielä epäselväksi ?
        Varmasti asia tutkittiin juurta jaksain ja asia menee aikanaan käräjille, jossa vain poliisin esittämät faktat toistetaan ja tuomioistuimen tehtäväksi jää ainostaan madon luvut eli rangaistuksen lukeminen. Asia ei muutu siis miksikään alkuperäisestä eli mies syyllistyi alun alkaen törkeään rattijuopumukseen sekä onnettomuuden aiheuttamiseen.
        Maailman sivistys ei kärsi tippaakaan eikä hetkauta ketään puoleen eikä toiseen, vaikkei rikollista kunnioiteta pehmein sanakääntein.
        Emme koskaan pääse tietämään, kenestä olikaan kyse, joten on ihan se ja sama vaikka selvää tapausta kutsuttaisiin oikeilla termeillä, eikö niin?
        Mutta sinä höpsähtänyt ikämies oletkin näiden nykyisten höperöiden lakien vankkumaton puolestapuhuja. Onko se susta hyvä laki sellainen, jossa autoa ei oteta takavarikkoon vielä sittenkään, vaikka olisi laittomasti kärähtänyt ratista saman vuoden aikana 58 kertaa ja vielä jätetään kuskille mahdollisuus parantaa ennätystään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös torvelo lukenut tarkemmin mitä jutussa kerrottiin ? Siinähän aivan selvästi asiat tuli esille ja kysymys kuuluukin, mitä siinä jäi vielä epäselväksi ?
        Varmasti asia tutkittiin juurta jaksain ja asia menee aikanaan käräjille, jossa vain poliisin esittämät faktat toistetaan ja tuomioistuimen tehtäväksi jää ainostaan madon luvut eli rangaistuksen lukeminen. Asia ei muutu siis miksikään alkuperäisestä eli mies syyllistyi alun alkaen törkeään rattijuopumukseen sekä onnettomuuden aiheuttamiseen.
        Maailman sivistys ei kärsi tippaakaan eikä hetkauta ketään puoleen eikä toiseen, vaikkei rikollista kunnioiteta pehmein sanakääntein.
        Emme koskaan pääse tietämään, kenestä olikaan kyse, joten on ihan se ja sama vaikka selvää tapausta kutsuttaisiin oikeilla termeillä, eikö niin?
        Mutta sinä höpsähtänyt ikämies oletkin näiden nykyisten höperöiden lakien vankkumaton puolestapuhuja. Onko se susta hyvä laki sellainen, jossa autoa ei oteta takavarikkoon vielä sittenkään, vaikka olisi laittomasti kärähtänyt ratista saman vuoden aikana 58 kertaa ja vielä jätetään kuskille mahdollisuus parantaa ennätystään.

        Jo aiemman kommenttisi kopioiminen ei harhaista mielipidettäsi oikeaksi muuta.
        Juuri niin, tapaustahan on varsin oikeilla termeillä kutsuttu, mikä siis nyt muka jotenkin väärin olisi mennyt?
        Totta, varsin lainkuuliainen, sinusta siis vahvasti poikkeava kansalainen olen . Mikä siinä on väärin?
        Kerrohan nyt millainen on se laillinen ratista kärähtäminen kun kommentissasi puhut laittomasta ratista kärähtämisestä?


    • Anonyymi

      Kun ihminen liikkuu ja ajaa, niin aina on onnettomuuden mahdollisuus, samoin on kun kävelee turvallisesti jalkakäytävällä kun liukastuu tai astuu huolimattomasti kivetyksen reunaan ja kaatua ja lyö päänsä, voi vaikka henki lähteä.

      • Anonyymi

        Kyllä, kyllä, totta turiset. Riskejä ei pidä ottaa ja kaikkeen pitää ymmärtää varautua etukäteen, niin voidaan välttyä., Mutta jos on välinpitämätön tai muuten hällä väliä asenne, mahdollisuus joutua vahinkoon on paljon isompi kuin sillä, joka ennakoi tulevat tilanteet niin liikenteessä kuin vaikkapa rakennustyömaalla. Talvisin on jalkakäytävät liukkaat, joten se ei tule yllätyksenä vaan enakoimattomuuden puutteesta johtuvaksi. Esim. rattijuoppo ottaa ison riskin lähtiessään kovaa kyytiä ajamaan poliisiautoa pakoon. Moni urheilulajikin on vaarallinen, kuten jääkiekko, syöksylasku ..jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä, totta turiset. Riskejä ei pidä ottaa ja kaikkeen pitää ymmärtää varautua etukäteen, niin voidaan välttyä., Mutta jos on välinpitämätön tai muuten hällä väliä asenne, mahdollisuus joutua vahinkoon on paljon isompi kuin sillä, joka ennakoi tulevat tilanteet niin liikenteessä kuin vaikkapa rakennustyömaalla. Talvisin on jalkakäytävät liukkaat, joten se ei tule yllätyksenä vaan enakoimattomuuden puutteesta johtuvaksi. Esim. rattijuoppo ottaa ison riskin lähtiessään kovaa kyytiä ajamaan poliisiautoa pakoon. Moni urheilulajikin on vaarallinen, kuten jääkiekko, syöksylasku ..jne.

        Löytyyköhän koko maasta, muuta kuin kolme "viisasta" jotka aina ja joka paikassa osaa varautua kaikkeen mahdolliseen?
        Ilmatilakin ennakoinnin puutteen takia saa siis jalkakäytävät liukkaiksi?
        Ja urheilukin pitäisi ennakoinnin nimissä lopettaa?
        Pitäisikö myös kolmen "viisaan" ennakoinnin nimissä lopettaa liikenteessä tapahtuva häiriköintinsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyyköhän koko maasta, muuta kuin kolme "viisasta" jotka aina ja joka paikassa osaa varautua kaikkeen mahdolliseen?
        Ilmatilakin ennakoinnin puutteen takia saa siis jalkakäytävät liukkaiksi?
        Ja urheilukin pitäisi ennakoinnin nimissä lopettaa?
        Pitäisikö myös kolmen "viisaan" ennakoinnin nimissä lopettaa liikenteessä tapahtuva häiriköintinsä?

        Arvelumme on, ettei tämä liikenne rikosten, eritoten ratti juopuneitten rangaistukäytäntö tule koskaan muuttumaan siitä lepsusta tavasta, mikä nyt vallitsee. Yksi syy tähän on se, kun Herrat itse tykkäävät myös ajella humaltuneina kallis hintaisilla mersuillaan ja ei tule kuuloonkaan, että hekin voisi menettää kalliin ajopelinsä. Näin ollen saatte uskoa ilman epäilyksiä, että rattijuopuneet ovat keskuudessamme pysyvä ilmiö samoinkuin kaikki muutkin liikenne rikokset, joissa menehtyy viattomia uhreja. Mikään ei muutu, vaan villin lännen meninki teillä jatkuu ja samate rikollisten paapominen lempeillä sanonta termeillä, hän vaaransi liikennettä ja häntä epäillään, teki mitä hyvänsä ja oli asia miten selvä tahansa. Tahto tilamme on, muuttakaa tätä median höpömäistä kerronta tapaa.
        Vai ei saisi rattijuoppoja kritisoida ???? Koska epäillä sana ei sovi näihin kuvioihin, se on väärä ja sitä emme käytä. Rattijuoppoja ei tarvitse epäillä, EI, vaikka inttäisit maailman loppuun asti. Rattijuoppo ei muutu rattijuopoksi vasta sitten, kun tuomari on tun sanan siunannut ja hyväksynyt. Me tavalliset ihmiset sanomme rattijuoppoja ja muitakin rötöstelijöitä heti alusta asti oikeilla nimityksillä. Media ei uskalla näin tehdä, eikä poliisikaan, vaikka mitään suoranaista pakkoa siihen ei ole. Kyllä rikoslaki kaipaa kovasti petraamista s.o. uudistamista hyvin momilta osin. Sinä et tietenkään kaipaa, kun olet rötöstelijä sekä heidän vankkumaton puolustajansa. Tavalliset ihmiset eivät halua paapoa taparikollisia. Mitä muuta se on ku paapomista, kun näitäkin ilmasto vouhottajia poliisit kantaa oikein kaksissa tuumin pois liikennettä häritsemästä.
        Kyllä nykykäytännöt on sieltä yhestä paikasta, mutta onhan selvää, että muutokset tapahtuvat uskomattoman hitaasti. Aikoinaan rikollisista uutisoittin aivan eri tavoin ja heitä karkotettiin suomesta Siperiaan 1800-luvulla. Sittemmin näitä rötöstelijöitä on alettu oikein tosi toimin paaomaan ja hyysäämään. Liikennerikolliset ovat se ensimäinen rikollisryhmä, joita varsin lempeästi katsotaan oikeudessa läpi sormin. Laki ei esim,. tunne autolla tappajaa, ei vaikka ajaisi kuinka kännipäissään 8-vuotiaan koululaisen hengettömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelumme on, ettei tämä liikenne rikosten, eritoten ratti juopuneitten rangaistukäytäntö tule koskaan muuttumaan siitä lepsusta tavasta, mikä nyt vallitsee. Yksi syy tähän on se, kun Herrat itse tykkäävät myös ajella humaltuneina kallis hintaisilla mersuillaan ja ei tule kuuloonkaan, että hekin voisi menettää kalliin ajopelinsä. Näin ollen saatte uskoa ilman epäilyksiä, että rattijuopuneet ovat keskuudessamme pysyvä ilmiö samoinkuin kaikki muutkin liikenne rikokset, joissa menehtyy viattomia uhreja. Mikään ei muutu, vaan villin lännen meninki teillä jatkuu ja samate rikollisten paapominen lempeillä sanonta termeillä, hän vaaransi liikennettä ja häntä epäillään, teki mitä hyvänsä ja oli asia miten selvä tahansa. Tahto tilamme on, muuttakaa tätä median höpömäistä kerronta tapaa.
        Vai ei saisi rattijuoppoja kritisoida ???? Koska epäillä sana ei sovi näihin kuvioihin, se on väärä ja sitä emme käytä. Rattijuoppoja ei tarvitse epäillä, EI, vaikka inttäisit maailman loppuun asti. Rattijuoppo ei muutu rattijuopoksi vasta sitten, kun tuomari on tun sanan siunannut ja hyväksynyt. Me tavalliset ihmiset sanomme rattijuoppoja ja muitakin rötöstelijöitä heti alusta asti oikeilla nimityksillä. Media ei uskalla näin tehdä, eikä poliisikaan, vaikka mitään suoranaista pakkoa siihen ei ole. Kyllä rikoslaki kaipaa kovasti petraamista s.o. uudistamista hyvin momilta osin. Sinä et tietenkään kaipaa, kun olet rötöstelijä sekä heidän vankkumaton puolustajansa. Tavalliset ihmiset eivät halua paapoa taparikollisia. Mitä muuta se on ku paapomista, kun näitäkin ilmasto vouhottajia poliisit kantaa oikein kaksissa tuumin pois liikennettä häritsemästä.
        Kyllä nykykäytännöt on sieltä yhestä paikasta, mutta onhan selvää, että muutokset tapahtuvat uskomattoman hitaasti. Aikoinaan rikollisista uutisoittin aivan eri tavoin ja heitä karkotettiin suomesta Siperiaan 1800-luvulla. Sittemmin näitä rötöstelijöitä on alettu oikein tosi toimin paaomaan ja hyysäämään. Liikennerikolliset ovat se ensimäinen rikollisryhmä, joita varsin lempeästi katsotaan oikeudessa läpi sormin. Laki ei esim,. tunne autolla tappajaa, ei vaikka ajaisi kuinka kännipäissään 8-vuotiaan koululaisen hengettömäksi.

        Epäilyksesi, siitähän tuossa purkauksessasi on tosiasiassa kyse. eikö niin!!!!
        Totta kai rattijuoppoa saa kritisoida, saahan sinuakin kritisoida, vai eikö saisi?
        Ja se rattijuoppokin on aina vaan epäilty niin kauan kunnes muuta toteen näytetään. Ei tuo tosiasia sinun huutamisella, vaikka sitä hautaan asti tekisit, muuksi muutu.
        Erikoisen hölmöllä tahtotilallasi ei asia onneksi tule koskaan haluamaasi suuntaan muuttumaan.
        Todista väitteesi, että olisi rötöstelijä, nyt asiaa ja konkretiaa kehiin, siis linkein osoitettavaa oikeellisuutta ei pelkästään oman pääsi ja epäilyksesi mukaista tuotosta.
        Noista muutoksista, miksi juuri nyt pitäisi asiassa mitään radikaaleja muutoksia tapahtua?
        Myös tulevaisuuden päättäjien ajatus näyttää olevan, että kaltaisesi 1800 lukua haikailevien aika on auttamattomasti ohi.
        Miten onnettomuus voisikaan olla jotain autolla tappamista, muualla kuin sinun kieroutuneessa mielessäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilyksesi, siitähän tuossa purkauksessasi on tosiasiassa kyse. eikö niin!!!!
        Totta kai rattijuoppoa saa kritisoida, saahan sinuakin kritisoida, vai eikö saisi?
        Ja se rattijuoppokin on aina vaan epäilty niin kauan kunnes muuta toteen näytetään. Ei tuo tosiasia sinun huutamisella, vaikka sitä hautaan asti tekisit, muuksi muutu.
        Erikoisen hölmöllä tahtotilallasi ei asia onneksi tule koskaan haluamaasi suuntaan muuttumaan.
        Todista väitteesi, että olisi rötöstelijä, nyt asiaa ja konkretiaa kehiin, siis linkein osoitettavaa oikeellisuutta ei pelkästään oman pääsi ja epäilyksesi mukaista tuotosta.
        Noista muutoksista, miksi juuri nyt pitäisi asiassa mitään radikaaleja muutoksia tapahtua?
        Myös tulevaisuuden päättäjien ajatus näyttää olevan, että kaltaisesi 1800 lukua haikailevien aika on auttamattomasti ohi.
        Miten onnettomuus voisikaan olla jotain autolla tappamista, muualla kuin sinun kieroutuneessa mielessäsi?

        Rattijuoppo on tekijä heti alusta lähtien ja pysyy nimensä mukaisena myös loppuun saakka, eli siihen, kunnnes oikeus on siunannut tekijän syylliseksi., Huomaa, että tekijällä ja syyllisellä on vinha ero. Olethan huomannut miten löperöä tämä lakikapulateksti on, eli päin prinkkalaa. Me muut voimme ja saamme nimittää tekijää tekijäksi ilman epäily sanahelinää, mutta toisin on poliisi ja toimittajaparoilla, he tutisee ja vapisee kuin haavan lehdet, eivätkä uskalla poiketa vaan kirjoittavat tuota epäily mantraa tiuhaan tahtiin kuten seuraava lehtiuutinen kertoo:

        YLIAJOSTA EPÄILTY MIES VANGITTIIN
        Oulun käräjäoikeus on vanginnut Taskilan maanantaisesta yliajosta epäillyn vuonna 2000 syntyneen miehen. Käräjäoikeus vangitsi miehen todennäköisin syin epäiltynä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, liikennepaosta tieliikenteessä, törkeästä vammantuottamuksesta ja törkeästä rattijuopumuksesta. Vangitsemisen erityisenä edellytyksenä mainitaan jatkamis ja karttamisvaara. Tällä tarkoitetaan sitä, että on syytä epäillä rikoksesta epäillyn esimerkiksi jatkavan rikollista toimitaa tai pakoilevan esitutkintaa ja rikoksen selvittämistä. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Maarit Kaskinen Oulun poliisilaitokselta kertoo, että vangittu mies on auton kuljettaja. Yksi henkilö loukkaantui, kun epäillyn kuljettama auto suistui Koskelantieltä jalkakäytävälle ja törmäsi siellä kulkeneeseen jalankulkijaan. Kävelijän mukana ollut koira jouduttiin lopettamaan. Asiassa syytteen nostamisen määräpäivä on 8.maaliskuuta
        Tapahtuma uutisoitu 24.12.2021
        Sama lorsailu ymmärrettävään muotoon kirjoitettuna:

        MIES VANGITTIIN YLIAJON TAKIA
        Oulun käräjäoikeus on vanginnut Taskilan maanantaisesta yliajosta vuonna 2000 syntyneen miehen. Käräjäoikeus vangitsi miehen, koska tämä aiheutti törkeän liikennevahingon , pakeni poliisia, aiheutti törkeällä tavalla vamman , sekä oli törkeästi rattijuopunut. Vangitsemisen erityisenä edellytyksenä mainitaan jatkamis ja karttamisvaara. Tällä tarkoitetaan sitä, että on syytä uskoa rikollisen esimerkiksi jatkavan rikollista toimitaa tai pakoilevan esitutkintaa ja rikoksen selvittämistä. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Maarit Kaskinen Oulun poliisilaitokselta kertoo, että vangittu mies on auton kuljettaja. Yksi henkilö loukkaantui, kun kyseisen kuljettajan auto suistui Koskelantieltä jalkakäytävälle ja törmäsi siellä kulkeneeseen jalankulkijaan. Kävelijän mukana ollut koira jouduttiin lopettamaan. Asiassa syytteen nostamisen määräpäivä on 8.maaliskuuta
        Tapahtuma uutisoitu 24.12.2021

        Suomi on siis rikollisten luvattu maa, koskapa näin helläkätisesti pitää uutinen kertoa pitäytymällä aina samoihin kliseerattuihin sanakäänteisiin uskaltamatta kertoa asioita suoraviivasesti ilman hymistelyjä.
        Tätähän sinä et millään pysty käsittämään, siis kapulakielen ja surapuheisen uutisoinnin eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rattijuoppo on tekijä heti alusta lähtien ja pysyy nimensä mukaisena myös loppuun saakka, eli siihen, kunnnes oikeus on siunannut tekijän syylliseksi., Huomaa, että tekijällä ja syyllisellä on vinha ero. Olethan huomannut miten löperöä tämä lakikapulateksti on, eli päin prinkkalaa. Me muut voimme ja saamme nimittää tekijää tekijäksi ilman epäily sanahelinää, mutta toisin on poliisi ja toimittajaparoilla, he tutisee ja vapisee kuin haavan lehdet, eivätkä uskalla poiketa vaan kirjoittavat tuota epäily mantraa tiuhaan tahtiin kuten seuraava lehtiuutinen kertoo:

        YLIAJOSTA EPÄILTY MIES VANGITTIIN
        Oulun käräjäoikeus on vanginnut Taskilan maanantaisesta yliajosta epäillyn vuonna 2000 syntyneen miehen. Käräjäoikeus vangitsi miehen todennäköisin syin epäiltynä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, liikennepaosta tieliikenteessä, törkeästä vammantuottamuksesta ja törkeästä rattijuopumuksesta. Vangitsemisen erityisenä edellytyksenä mainitaan jatkamis ja karttamisvaara. Tällä tarkoitetaan sitä, että on syytä epäillä rikoksesta epäillyn esimerkiksi jatkavan rikollista toimitaa tai pakoilevan esitutkintaa ja rikoksen selvittämistä. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Maarit Kaskinen Oulun poliisilaitokselta kertoo, että vangittu mies on auton kuljettaja. Yksi henkilö loukkaantui, kun epäillyn kuljettama auto suistui Koskelantieltä jalkakäytävälle ja törmäsi siellä kulkeneeseen jalankulkijaan. Kävelijän mukana ollut koira jouduttiin lopettamaan. Asiassa syytteen nostamisen määräpäivä on 8.maaliskuuta
        Tapahtuma uutisoitu 24.12.2021
        Sama lorsailu ymmärrettävään muotoon kirjoitettuna:

        MIES VANGITTIIN YLIAJON TAKIA
        Oulun käräjäoikeus on vanginnut Taskilan maanantaisesta yliajosta vuonna 2000 syntyneen miehen. Käräjäoikeus vangitsi miehen, koska tämä aiheutti törkeän liikennevahingon , pakeni poliisia, aiheutti törkeällä tavalla vamman , sekä oli törkeästi rattijuopunut. Vangitsemisen erityisenä edellytyksenä mainitaan jatkamis ja karttamisvaara. Tällä tarkoitetaan sitä, että on syytä uskoa rikollisen esimerkiksi jatkavan rikollista toimitaa tai pakoilevan esitutkintaa ja rikoksen selvittämistä. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Maarit Kaskinen Oulun poliisilaitokselta kertoo, että vangittu mies on auton kuljettaja. Yksi henkilö loukkaantui, kun kyseisen kuljettajan auto suistui Koskelantieltä jalkakäytävälle ja törmäsi siellä kulkeneeseen jalankulkijaan. Kävelijän mukana ollut koira jouduttiin lopettamaan. Asiassa syytteen nostamisen määräpäivä on 8.maaliskuuta
        Tapahtuma uutisoitu 24.12.2021

        Suomi on siis rikollisten luvattu maa, koskapa näin helläkätisesti pitää uutinen kertoa pitäytymällä aina samoihin kliseerattuihin sanakäänteisiin uskaltamatta kertoa asioita suoraviivasesti ilman hymistelyjä.
        Tätähän sinä et millään pysty käsittämään, siis kapulakielen ja surapuheisen uutisoinnin eroa.

        Pitäisi jopa sinun viimein ymmärtää, että kukaan ei ole mihinkään tekijä ensi uutisoinnin perusteella vaan epäilty kuten ainoa oikea ilmaisu kuuluu.
        Toki yksittäinen nettihuutaja, varsin laajan sanavapauden nimissä saa ja voi epäiltyä nimittää kuinka väärin tahansa, mutta virallisella taholla tuohon ei ole oikeutta saati tarvetta.
        Loruilusi ko. tapauksesta ei sovi nykyisen lain säädännön sisään, josta sinä toki paskat välität, mutta jota kuitenkin tällä hetkellä noudatetaan.
        Se joka on sinun mielestäsi kapulakielisyyttä ei sitä täyspäisen kansan osan keskuudessa ole, joten se käsityskyvyn puutteellisuus on sittenkin vain sinun ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi jopa sinun viimein ymmärtää, että kukaan ei ole mihinkään tekijä ensi uutisoinnin perusteella vaan epäilty kuten ainoa oikea ilmaisu kuuluu.
        Toki yksittäinen nettihuutaja, varsin laajan sanavapauden nimissä saa ja voi epäiltyä nimittää kuinka väärin tahansa, mutta virallisella taholla tuohon ei ole oikeutta saati tarvetta.
        Loruilusi ko. tapauksesta ei sovi nykyisen lain säädännön sisään, josta sinä toki paskat välität, mutta jota kuitenkin tällä hetkellä noudatetaan.
        Se joka on sinun mielestäsi kapulakielisyyttä ei sitä täyspäisen kansan osan keskuudessa ole, joten se käsityskyvyn puutteellisuus on sittenkin vain sinun ominaisuus.

        Tiedämme sen uutisessa kerrotusta, eli on syytä uskoa poliisin paikalla tehtyjen tutkimusten jälkeen. Usko vaan sinäkin, koska asia on selvitetty, äläkä aina epäile kaikkea. Meillä on alan harjastavina iso arkisto lehtileikkeitä liikenteeseen liittyvistä asioista etenkin onnettomuuksista sellaisista. On merkillepantavaa todeta, miten samankaltaisia onnettomuuksia on sattunut kautta aikojen ja miksi niistä ei mitään ole opittu. On siis tärkeää tallentaa tuleville sukupolville ja autoilijoille näitä asioita, josko he ottaisivat niistä vaarin ja välttyisivät näin itse joutumista samanlaisiin tilanteisiin ja vaaroihin.
        Valistajia tarvitaan ja opettajia, vai mitä väärää näet siinä, kun jotkut haluaa opettaa ja valistaa. Tätä opetusta ei ole koskaan edes riittävästi vaan aivan liian vähän. Pyri sinäkin valistajaksi, äläkä vaan meitä soimaa kade mielessä. Tällä parjaus kampanjalla et saa mitään hyvää aikaan,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi jopa sinun viimein ymmärtää, että kukaan ei ole mihinkään tekijä ensi uutisoinnin perusteella vaan epäilty kuten ainoa oikea ilmaisu kuuluu.
        Toki yksittäinen nettihuutaja, varsin laajan sanavapauden nimissä saa ja voi epäiltyä nimittää kuinka väärin tahansa, mutta virallisella taholla tuohon ei ole oikeutta saati tarvetta.
        Loruilusi ko. tapauksesta ei sovi nykyisen lain säädännön sisään, josta sinä toki paskat välität, mutta jota kuitenkin tällä hetkellä noudatetaan.
        Se joka on sinun mielestäsi kapulakielisyyttä ei sitä täyspäisen kansan osan keskuudessa ole, joten se käsityskyvyn puutteellisuus on sittenkin vain sinun ominaisuus.

        Lopeta Polle loruilusi, kun et saa niillä kuitenkaan viisaita pois liikenteestä. Luetun ymmärtäminen on sinulle suorastaan hebreaa, niin kannattaako urputtaa ?
        Paskaa osaat kyllä kirjoittaa, mutta et osaa antaa kunniaa niille autoilun veteraaneille, jotka jotain tietää ja jotka ovat selvinneet läpi elämänuran rikkeittä ja tuomioitta, sekä eivät ole aiheuttaneet kenellekään vammoja tai kuolemaa.
        Nimittelet pilkallisesti meitä liikenteen vaarantajiksi . Jos joku vaarantaa, niin tähän ryhmään lukeutuvat rattijuopot, kaahaajat, perään ajajat sekä tieltä suistujat ynnä suojatiellä päälle ajavat, jotka eivät ole enää vaarantajia, vaan aiheuttajia, siis tekijöitä, joita sinä henkeen ja vereen puolustelet. Olet kyllä kiero kuin korkkiruuvi.
        Kun joku ajaa toisen perään niin, että perään ajetulta menee niskat, niin se on TEKIJÄ ja sellaisena myös pysyy ja ei tarvitse epäillä yhtikäs yhtään. Se tiedetään, kuinka hanakka liikennerikollisten puolustaja olet, mutta nurinkurisena käännät syyt aina syyttömien niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme sen uutisessa kerrotusta, eli on syytä uskoa poliisin paikalla tehtyjen tutkimusten jälkeen. Usko vaan sinäkin, koska asia on selvitetty, äläkä aina epäile kaikkea. Meillä on alan harjastavina iso arkisto lehtileikkeitä liikenteeseen liittyvistä asioista etenkin onnettomuuksista sellaisista. On merkillepantavaa todeta, miten samankaltaisia onnettomuuksia on sattunut kautta aikojen ja miksi niistä ei mitään ole opittu. On siis tärkeää tallentaa tuleville sukupolville ja autoilijoille näitä asioita, josko he ottaisivat niistä vaarin ja välttyisivät näin itse joutumista samanlaisiin tilanteisiin ja vaaroihin.
        Valistajia tarvitaan ja opettajia, vai mitä väärää näet siinä, kun jotkut haluaa opettaa ja valistaa. Tätä opetusta ei ole koskaan edes riittävästi vaan aivan liian vähän. Pyri sinäkin valistajaksi, äläkä vaan meitä soimaa kade mielessä. Tällä parjaus kampanjalla et saa mitään hyvää aikaan,.

        On toki hyvä, että uskot uutisessa olevan tapahtuneeksi, tuskin tuota kukaan on tapahtumattomaksi edes väittänyt.
        Se on kuitenkin aina epäilyksen alainen , ennen selvityksiä ja oikeuden käyntiä, että mistä rikoksesta on kysymys. Syyllisen ja tekijän sinä toki jo ilta-lehden uutisen luettuasi tiedät mutta kun tuolla virkakoneistolla ei tuota sinun selvinnäkijän lahjaa ole niin heidän on toistaiseksi tyytyminen asioiden perusteelliseen selvitykseen nykyisin toimenpitein.
        Noita valistajia ja opettajia toki tarvitaan ja niitä/heitä toki onkin.
        Jostain syystä en vaan koskaan ole nähnyt tai edes kuullut kolmen ajokyvyltään vakavasti taantuneen ikämiehen liikenneakatemiasta. Voisitko antaa linkin ko. yrityksen nettisivuille?
        Eikös niiltä opettajilta ja valistajilta vaadita edes jonkinlaista tietoa ja taitoa ja osaamista käsittelemästään asiasta?
        Opettamis haluissa ei sinällään ole mitään väärää, mutta kun siihen ei uskottavia edellytyksiä ole niin paremminkin on kyse vääristä profeetoista joita jokaisen täyspäisen on syytä kavahtaa.
        Vuosikymmeniä kerätty lehtileike arkisto on toki harrastus siinä kuin vaikka postimerkkien keräily joka ei kuitenkaan kerääjäänsä pätevöitä kun vain keräilijäksi.
        Kun noin nätisti pyydät niin voinhan minäkin leikkimielisesti alkaa valistajaksi.
        Ensimmäiseksi valistuksen kohteeksi valitsen sinut ja pari muuta kanssasi saman tasoista ajokyvyltään jo varsin vakavasti taantunutta hieman höpsähtänyttä ikämiestä.
        Tee/tehkää koko elämänne paras liikenneturvallisuutta edistävä teko. lopettakaa yleisessä liikenteessä ajaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta Polle loruilusi, kun et saa niillä kuitenkaan viisaita pois liikenteestä. Luetun ymmärtäminen on sinulle suorastaan hebreaa, niin kannattaako urputtaa ?
        Paskaa osaat kyllä kirjoittaa, mutta et osaa antaa kunniaa niille autoilun veteraaneille, jotka jotain tietää ja jotka ovat selvinneet läpi elämänuran rikkeittä ja tuomioitta, sekä eivät ole aiheuttaneet kenellekään vammoja tai kuolemaa.
        Nimittelet pilkallisesti meitä liikenteen vaarantajiksi . Jos joku vaarantaa, niin tähän ryhmään lukeutuvat rattijuopot, kaahaajat, perään ajajat sekä tieltä suistujat ynnä suojatiellä päälle ajavat, jotka eivät ole enää vaarantajia, vaan aiheuttajia, siis tekijöitä, joita sinä henkeen ja vereen puolustelet. Olet kyllä kiero kuin korkkiruuvi.
        Kun joku ajaa toisen perään niin, että perään ajetulta menee niskat, niin se on TEKIJÄ ja sellaisena myös pysyy ja ei tarvitse epäillä yhtikäs yhtään. Se tiedetään, kuinka hanakka liikennerikollisten puolustaja olet, mutta nurinkurisena käännät syyt aina syyttömien niskaan.

        Se on todella valitettavaa, etten näitä kolmea liikenteenvaarantajaa saa pois liikenteestä.
        Autoilussa, kuten muussakin toiminnassa on toki kunnioituksen ansaitsevia veteraaneja. Mutta liikenteestä puhuttaessa näitä "kunnia veteraaneja" ei kuitenkaan ole ajokyvyltään jo vakavasti heikentyneet, muuta liikennettä hidastavat, haittaavat ja vaarantavat kolme höperöivää ikäkuskia jotka itseään "viisaiksi" kutsuvat.
        Ei sinusta käyttämäni nimitys liikenteenvaarantaja ole mikään pilkallinen nimitys, se on vain ja ainoastaan totuudellinen ilmaisu tavastasi liikkua liikenteessä.
        Mainitsemasi rattijuopot ym. on kuitenkin ennen tuomiota vain epäiltyjä. eikä sinun huutamisella muutu aiheuttajiksi tai tekijöiksi.
        Tuo peräänajo, joka ei aina ole olenkaan peräänajajan syy on juurikin tapahtuma jonka uutisoinnissa on erikoisen tärkeää välttää tuota etukäteistuomiota tarkoittavaa tekijä nimitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todella valitettavaa, etten näitä kolmea liikenteenvaarantajaa saa pois liikenteestä.
        Autoilussa, kuten muussakin toiminnassa on toki kunnioituksen ansaitsevia veteraaneja. Mutta liikenteestä puhuttaessa näitä "kunnia veteraaneja" ei kuitenkaan ole ajokyvyltään jo vakavasti heikentyneet, muuta liikennettä hidastavat, haittaavat ja vaarantavat kolme höperöivää ikäkuskia jotka itseään "viisaiksi" kutsuvat.
        Ei sinusta käyttämäni nimitys liikenteenvaarantaja ole mikään pilkallinen nimitys, se on vain ja ainoastaan totuudellinen ilmaisu tavastasi liikkua liikenteessä.
        Mainitsemasi rattijuopot ym. on kuitenkin ennen tuomiota vain epäiltyjä. eikä sinun huutamisella muutu aiheuttajiksi tai tekijöiksi.
        Tuo peräänajo, joka ei aina ole olenkaan peräänajajan syy on juurikin tapahtuma jonka uutisoinnissa on erikoisen tärkeää välttää tuota etukäteistuomiota tarkoittavaa tekijä nimitystä.

        Sinulla tuo luetun ymmärtämisen puute menee jo ihan naurettavuuksiin.
        No kun huomioon ottaa sen henkisen terveytesi niin...
        Koska nimityksesi ei aiheeseen liity niin voit työntää sen sinne mistä revit sen.
        Mikä tässä on sinulle vaikeaa, niin no se henkisen terveytesi...
        Joten en halua, sinusta poiketen, olla trolli jolla se henkinen terveys ....
        Jos en enää, varmudella tulevaan, tyhjänpäiväiseen aiheesta pois olevaan ja asiasta sivussa olevaan jankuttavaan viestiin vastaisi, niin kuinka pahoin se henkistä tervettäsi....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuo luetun ymmärtämisen puute menee jo ihan naurettavuuksiin.
        No kun huomioon ottaa sen henkisen terveytesi niin...
        Koska nimityksesi ei aiheeseen liity niin voit työntää sen sinne mistä revit sen.
        Mikä tässä on sinulle vaikeaa, niin no se henkisen terveytesi...
        Joten en halua, sinusta poiketen, olla trolli jolla se henkinen terveys ....
        Jos en enää, varmudella tulevaan, tyhjänpäiväiseen aiheesta pois olevaan ja asiasta sivussa olevaan jankuttavaan viestiin vastaisi, niin kuinka pahoin se henkistä tervettäsi....?

        Pystytkö edes tuon sanasi pitämään, ettet enää kommentteihini vastaisi?
        Sitä henkistä "tervettäsi." voisit kyllä yrittää parantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö edes tuon sanasi pitämään, ettet enää kommentteihini vastaisi?
        Sitä henkistä "tervettäsi." voisit kyllä yrittää parantaa.

        Jos en enää, varmudella tulevaan, tyhjänpäiväiseen aiheesta pois olevaan ja asiasta sivussa olevaan jankuttavaan viestiin vastaisi, niin kuinka pahoin se henkistä tervettäsi....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos en enää, varmudella tulevaan, tyhjänpäiväiseen aiheesta pois olevaan ja asiasta sivussa olevaan jankuttavaan viestiin vastaisi, niin kuinka pahoin se henkistä tervettäsi....?

        Eli et siis pystynyt sanaasi pitämään.
        No, ihmekkös tuo, samanlaisia sanansasyöjiä nuo kolme fanittamaasi höperöä huru-ukkoa ovat.
        Sinun oli siis pakko , tekeytyä sivulliseksi haukkujaksi, vaikka kaikki tiedämme että kommentti niin tähän kuin muihin vastaaviin ketjuihin on kolmen "viisaan" näppikseltä lähtenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et siis pystynyt sanaasi pitämään.
        No, ihmekkös tuo, samanlaisia sanansasyöjiä nuo kolme fanittamaasi höperöä huru-ukkoa ovat.
        Sinun oli siis pakko , tekeytyä sivulliseksi haukkujaksi, vaikka kaikki tiedämme että kommentti niin tähän kuin muihin vastaaviin ketjuihin on kolmen "viisaan" näppikseltä lähtenyt.

        Huomaako apina koskaan, että sitä on koijattu?


      • Anonyymi

        Mikäs minun itsetuntoani alaspäin veisi? Ei ainakaan sinun diagnoosi sen paremmin kuin kolmen liikenteenvaarantajan jankkaavat kyselyt ajokelien vaikutuksesta liikennöintiin.
        Mikä esim. vastaamassasi kommentissa antaa aiheen epäillä vihaa tai ärtymystä tai henkisen terveyden pettämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs minun itsetuntoani alaspäin veisi? Ei ainakaan sinun diagnoosi sen paremmin kuin kolmen liikenteenvaarantajan jankkaavat kyselyt ajokelien vaikutuksesta liikennöintiin.
        Mikä esim. vastaamassasi kommentissa antaa aiheen epäillä vihaa tai ärtymystä tai henkisen terveyden pettämistä?

        Sinulla tuo luetun ymmärtämisen puute menee jo ihan naurettavuuksiin.
        No kun huomioon ottaa sen henkisen terveytesi niin...
        Koska nimityksesi ei aiheeseen liity niin voit työntää sen sinne mistä revit sen.
        Mikä tässä on sinulle vaikeaa, niin no se henkisen terveytesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuo luetun ymmärtämisen puute menee jo ihan naurettavuuksiin.
        No kun huomioon ottaa sen henkisen terveytesi niin...
        Koska nimityksesi ei aiheeseen liity niin voit työntää sen sinne mistä revit sen.
        Mikä tässä on sinulle vaikeaa, niin no se henkisen terveytesi...

        Katsoit sitten oikeaksi kommentoida samoin kuin aiemmassa, ylläpidon poistamassa viestissäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoit sitten oikeaksi kommentoida samoin kuin aiemmassa, ylläpidon poistamassa viestissäsi.

        Miksi se häiritsee? Etkö osaa sanoa mitä tarkoitat tällä hetkellä? Miksi se on niin vaikeaa ja sitten kun on ollut jo aika monta kertaa? Miten se henkistä tervettäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se häiritsee? Etkö osaa sanoa mitä tarkoitat tällä hetkellä? Miksi se on niin vaikeaa ja sitten kun on ollut jo aika monta kertaa? Miten se henkistä tervettäsi?

        Mitä haluat varsin sekavalla kommentillasi sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haluat varsin sekavalla kommentillasi sanoa?

        Miksi apinan on mahdoton huomata, että sitä koijataan?


    • Anonyymi

      Trollin trolli

      Kuljettajan ikä ei ilmene näin tässä keskustelussa.

      Voi olettaa, että kuljettaja on ollut ikäihminen tai juuri kortin saanut. Ikäihmisellä toiminta yllättävissä tilanteissa voi olla hidasta kokemuksesta huolimatta. Uudella kuljettajalla vastaavasti toimintamalli voi olla simulaattorin ohjaama kuljettajakoulutuksessa.
      Voi olettaa, että kokeneella kuljettaja toimintamalli vastaavassa tilanteessa on ns. selkäytimessä, mennään siis perstuntumalla. Uudella kuljettaja toimintamalli voi olla simulaattorissa omaksuttu pelimalli, jossa kaikki tapahtuu ilman todellista palautetta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikeassa olemisen kulttuuri:
        Ennen kuin jokin asia sanotaan, se havaitaan, mitä ohjaa valikoiva halu tai vaatimus kokea asia tietyllä tavalla omista tai muilta opituista lähtökohdista. Asioiden kokeminen ilmaistaan sanomalla, miten asiat oikeasti ovat. Erkkikin ymmärtää, että sotkuhan siitä tulee, erityisesti somessa, joka toimii ilman esitutkintaa sekä syyttäjänä, tuomarina että rankaisijana silloin kun joku on väärässä. Keskustelu kaatuu alkumetreilleen, mikäli asiassa ei yritetä löytää mitään yhteistä. Keitosta tulee kuumempi kuin kattila ja asiasta tärkeämpi kuin viisaus, kuinka sanoa asia. Oikeassa olemisen halu sumentaa todellisuuden tajun, jota seuraa toisen sanomisesta loukkaantuminen. Asian fokus muuttuu taisteluksi sanojen ja merkitysten semantiikasta. Ensin ollaan oikeassa ja kun se haastetaan, loukkaannutaan, mikä tukee oikeassa olemista. Jos asiasta keskustelu on käyty julkisuudessa, se jatkaa oikeassa olemisen ja loukkaantumisen elämäänsä medioissa ja somessa. Laki ja järjestys reagoivat voimattoman hitaasti loukkaavan sanankäytön suhteen. Siksi someen ilmestyy partisaaniryhmiä, jotka käyttävät suoraa valtaa langettaen pikatuomion muun muassa julkkiksille, jotka näyttäytyvät väärien ryhmien edustajina, vaikka eivät ole sellaisiksi edes ilmoittautuneet. Somen sanktiot ovat rajuja ja kohtalokkaita. Kaikkia syyllistetään ja loukataan. Isketään täsmäiskemisen sanomisen kautta. Oikeassa olemisessa loukataan ja loukkaannutaan pohtimatta sanojen takana olevia käsitteitä ja merkityksiä yrittämättä lukea laajempaa todellisuutta ja asioiden kytkentöjä. Yhteisiä sanoja ja käsitteitä ei ole, eikä niitä myöskään ydessä etsitä. On epärealistista kokea olevansa vain oikeassa ja tuijottaa omaa napaansa. On parempi lukea omaa ja muiden todellisuuttaa suhteessa yhteisen ympäristömme todellisuuteen. On parempi alkaa kaivaa yhdistäviä juoksuhautoja leirien ja poteroiden välille ja yrittää loukkaantua vähemmän,


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe