Yksi tietämäni korjaamo ilmoittaa tiskillään lapussa että veloitamme asiakkaan omien osien asennuksesta 90€/h ja heidän omilla hankkimillaan 70€/h että ottavatko he omilla osillaan sen verta ison katteen kun työtunti on edullisempi heidän hankkimillaan
Omat osat korjaamolle
74
3055
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ihan oikeassa. Korjauksen yhteydesä myydyistä osista otetaan iso ylihinnoiteltu kate. Usein osa hankitaan edullisesti autoalan tukkulikkeestä ja osiin mätkäistään reipas kate.
- Anonyymi
Kannattaa vaihtaa itse, säästää 90€/tunti.
- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Yrittäjä saa hinnoitella työnsä aivan vapaasti.
- Anonyymi
Ei saaa
- Anonyymi
Kyllä .
- Anonyymi
Tuo on pieni hinta siitä, kun saa vaihdettua ylihinnotellun alkuperäisosan tarvikeosaksi. Minä sovin, että toimitan lava-auton takajarrurummut itse. Maksoin uusista nettikaupassa reilu 50 Eur kappale. Merkkiliike pyysi 350 Eur/kpl. Säästin 600 Eur jo osissa. Kyseisten alkuperäisosien laatu oli kyseeenalainen hintaansa nähden.
Tarvikeosat oli hyvin pakattu ja pintakäsitelty ja vaikutti laadukkailta. Ne sopivat paikalleen ilman mitään kommervenkkejä. On eri asia, mitä merkkikorjaamon tasosta kertoo se, että katkaisivat toisen takajarrun ilmausruuvin mutta eivät vaihtaneet sitä. Ei osia hyllyssä. Onneksi ei vuotanut. Jarrunesteen vaihto kuului tähän huoltoon. Jouduin tilaamaan uudet jarrusylinterit. Taas verkkokaupasta. Vaihdoin jarrusylinterit ja ilmasin jarrut kotipihalla itse vaivaamatta merkkiliikettä. Jatkossa kierrän kyseisen liikkeen riittävän etäältä.
Käytin merkkiliikkeessä, koska oli vielä takuuaika ja halusin leiman. Muuten olisin huoltanut kokonaan itse.- Anonyymi
Ja riippuu tietenkin onko sinun halpisosa läheskään alkuperäisen laatuinen ja se voi vaikka hajota ensimmäisessä jarrutuksessa. Halpisosille ei takuuta saa ja korjaamo johon ne itse kiikuttaa, sanoo itsensä irti ja itse kärsit. Takuut ja tuotevastuut loppuu välittömästi jos sinne tyrkätään muuta kuin alkuperäistä osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja riippuu tietenkin onko sinun halpisosa läheskään alkuperäisen laatuinen ja se voi vaikka hajota ensimmäisessä jarrutuksessa. Halpisosille ei takuuta saa ja korjaamo johon ne itse kiikuttaa, sanoo itsensä irti ja itse kärsit. Takuut ja tuotevastuut loppuu välittömästi jos sinne tyrkätään muuta kuin alkuperäistä osaa.
". Takuut ja tuotevastuut loppuu välittömästi jos sinne tyrkätään muuta kuin alkuperäistä osaa."
Tuo ei pidä paikkaansa. Ns. ei merkkikorjaamot asentaa ihan samoja tarvikeosia kuin mitä asiakas itse hakisi motonetin tiskiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja riippuu tietenkin onko sinun halpisosa läheskään alkuperäisen laatuinen ja se voi vaikka hajota ensimmäisessä jarrutuksessa. Halpisosille ei takuuta saa ja korjaamo johon ne itse kiikuttaa, sanoo itsensä irti ja itse kärsit. Takuut ja tuotevastuut loppuu välittömästi jos sinne tyrkätään muuta kuin alkuperäistä osaa.
Mistä keksit halpisosan. Osa on normaalihintainen. Tarviketoimittaja tekee noita suurille jälkimarkkinoille suurina sarjoina automaattisilla työstökoneilla. Merkkiliike varastoi omia osiaan keskusvarastossaan ja hinnoittelee oman osan merkkiosan mukaisesti, jos saa niitä myytyä. Siitä hintaero. Osien seisottaminen hyllyssä maksaa. Tässä tapauksessa "hyvä tarvikeosa" on parempilaatuinen kuin alkuperäinen. Alkuperäisiin oli korroosio niin pahasti iskenyt ja ne murenivat käsiin. Auto oli alle 4 vuotta vanha. Auto on sittemmin Finkor tuplaturva-käsitelty. Suojaus (ensin hiekkapuhallus ja pohjan maalaus) on tehty tuon jarruremontin jälkeen. Jarrurumpuja ei suojata käsittelyssä.
Osan valmistaja lupaa 3v takuun mutta sitä myyvä nettikauppa (autodoc) ilmoittaa takuuksi 2v. Tietenkään merkkiliike ei tuolle osalle anna takuuta. Ja työ nyt ei muutenkaan ollut merkkiliikkeen vahvin puoli. Vain hinnoittelu oli osaavaa. Joten en huutele sen perään. Kannan riskin itse. Säästyneellä hintaerolla saan tusinan noita samoja osia varalle, jos on tarvetta. Vaihtoa tuli jo treenattua jarrusylinterin vaihdon myötä, joka jäi merkkiliikeen jäljiltä rikkinäiseksi.
En tosiakaan maksa "laadusta" jota en oikeasti saa. Aiempien autojen osalta olen käyttänyt merkkiliikkeitä pääsääntöisesti. Joskus vanhemman auton tapauksessa olen ostanut tunnettujen merkkien tarvikeosia ja vaihtanut osat itse. Laadussa ei ole ollut huomautettavaa.
Rummut on toimineet loistavasti. Jarrut pitää hyvin mutta ei juutu. On turha pelätä tunnetun merkin tarvikeosia. Ei pidä kuvitella, että moninverroin kalliimpi osa on yhtä paljon parempi. Yksinkertaisessa metallikappaleessa on mahotonta nähdä suurta laatueroa tuotteessa. Paitsi nyt: koneistetun tarvikeosan pintakäsittely on parempi kuin alkuperäisosan. Silti tarvikeosa on halvempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä keksit halpisosan. Osa on normaalihintainen. Tarviketoimittaja tekee noita suurille jälkimarkkinoille suurina sarjoina automaattisilla työstökoneilla. Merkkiliike varastoi omia osiaan keskusvarastossaan ja hinnoittelee oman osan merkkiosan mukaisesti, jos saa niitä myytyä. Siitä hintaero. Osien seisottaminen hyllyssä maksaa. Tässä tapauksessa "hyvä tarvikeosa" on parempilaatuinen kuin alkuperäinen. Alkuperäisiin oli korroosio niin pahasti iskenyt ja ne murenivat käsiin. Auto oli alle 4 vuotta vanha. Auto on sittemmin Finkor tuplaturva-käsitelty. Suojaus (ensin hiekkapuhallus ja pohjan maalaus) on tehty tuon jarruremontin jälkeen. Jarrurumpuja ei suojata käsittelyssä.
Osan valmistaja lupaa 3v takuun mutta sitä myyvä nettikauppa (autodoc) ilmoittaa takuuksi 2v. Tietenkään merkkiliike ei tuolle osalle anna takuuta. Ja työ nyt ei muutenkaan ollut merkkiliikkeen vahvin puoli. Vain hinnoittelu oli osaavaa. Joten en huutele sen perään. Kannan riskin itse. Säästyneellä hintaerolla saan tusinan noita samoja osia varalle, jos on tarvetta. Vaihtoa tuli jo treenattua jarrusylinterin vaihdon myötä, joka jäi merkkiliikeen jäljiltä rikkinäiseksi.
En tosiakaan maksa "laadusta" jota en oikeasti saa. Aiempien autojen osalta olen käyttänyt merkkiliikkeitä pääsääntöisesti. Joskus vanhemman auton tapauksessa olen ostanut tunnettujen merkkien tarvikeosia ja vaihtanut osat itse. Laadussa ei ole ollut huomautettavaa.
Rummut on toimineet loistavasti. Jarrut pitää hyvin mutta ei juutu. On turha pelätä tunnetun merkin tarvikeosia. Ei pidä kuvitella, että moninverroin kalliimpi osa on yhtä paljon parempi. Yksinkertaisessa metallikappaleessa on mahotonta nähdä suurta laatueroa tuotteessa. Paitsi nyt: koneistetun tarvikeosan pintakäsittely on parempi kuin alkuperäisosan. Silti tarvikeosa on halvempi.Mikä on tämä " tunnetun merkin tarvikeosa "? Missä autossa korroosion takia pitää rummut vaihtaa 4 vuotiaana ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
". Takuut ja tuotevastuut loppuu välittömästi jos sinne tyrkätään muuta kuin alkuperäistä osaa."
Tuo ei pidä paikkaansa. Ns. ei merkkikorjaamot asentaa ihan samoja tarvikeosia kuin mitä asiakas itse hakisi motonetin tiskiltä.Ei asenna .
- Anonyymi
Tehdastakuun säilyminen ei edellytä takuuaikana merkkikorjaamon käyttöä . Tämä 2 vuotta . Yli 2 niin pitää käyttää merkkikorjaamoa .
- Anonyymi
Korjaamoilla on ihan vapaus hinnoitella työnsä miten haluaa.
Minä vien vanhan autoni korjaamolle pakokaasupäästöjen mittaukseen, heillä on siitä hommasta 20 euron veloitus.
Valitettavasti autoni pakoputki vuotaa, kun se ruostuu liitoksesta poikki, tuo tapahtuu aina uudelleen ja uudelleen, noin kolmen vuoden välein, ikävä tyyppivika.
No, kysyin että vaihtavatko putken samalla jos tuon osat. Tuo on siis äärimmäisen helppo vaihtaa nosturilla. Kaksi lemmaria auki ja putki lähtee auki, uudet osat paikalleen ja kahden lemmarin tiukkaus. Olen joskus kerrotalon parkkipaikalla vaihtanut tuon 20 minuutissa.
Puhelimessa minulle kerrottiin että heillä on 110 euron tuntiveloitus omien osien tuojalle eikä varmasti tuota putkea pysty vaihtamaan puolessa tunnissa, joten veloitus olisi 110 euroa tuosta putken vaihtamisesta.
No, pakoputkipaja olisi vaihtanut tuon putken 50 eurolla. Mutta päädyin siihen että ajoin tee se itse hallin nosturille, käänsin lemmarit auki, pistin putken paikalleen ja maksoin nosturivuokraa 15 euroa.
Kyllähän nuo suomalaiset korjaamot on ryöstämistä. Autoilu Suomessa on kallista muutenkin, kaikilta osin, polttoaine, vakuutukset, korjaamohinnat.
Itse kannattaa tehdä mahdollisimman paljon, siinä pääsee kyllä ihan järkeville tuntipalkoille. Minä tienasin 35 euroa varttitunnissa, verrattuna pakoputkipajaan eli tuntiansioni oli vaatimaton 140 euroa / tunti. Tuon ensimmäisen korjaamon hintaan verrattuna en viitsi edes laskea.- Anonyymi
Juu, itse kannattaa tehdä jos haluaa säästää ja on työkalut, paikka ja osaamista.
Näitä rasvanäppien elämän viisauksia ja itsensä kehumista on kuultu jo ihan tarpeeksi.
Moni ei vaan viitsi paskata näppejään vaikka siinä vähän säästäisi ja jos tulee pieni moka niin kaikki menee omaan piikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itse kannattaa tehdä jos haluaa säästää ja on työkalut, paikka ja osaamista.
Näitä rasvanäppien elämän viisauksia ja itsensä kehumista on kuultu jo ihan tarpeeksi.
Moni ei vaan viitsi paskata näppejään vaikka siinä vähän säästäisi ja jos tulee pieni moka niin kaikki menee omaan piikkiin.Jos ei viitsi paskata käsiään , niin maksaa . Ei tuo sen monimutkaisempaa ole .
- Anonyymi
Loimaalla on se yks vinkhastanut rengas
- Anonyymi
Ravintolassa ja Korkeasaaressa ei saa syödä omia eväitä!!😭🤣😂
- Anonyymi
Myöskään vieraisiin pöytiin ei saa huudella!
- Anonyymi
Korkeasaaressa saa syödä omia eväitä .
- Anonyymi
Korjaamo saa samat osat isolla alennuksella ja se erotus laitetaan sitten laskuun. Yksityinen ei saa varaosista alennusta, eli ei säästöä ei tule vaikka itse ostaa osat.
- Anonyymi
Asentajana voin sanoa että korjaamon osien katteet ei ole syy tälle. Tietenkin käytetään vain laadukkaita osia jotka ovat kalliimpia kuin se halpisbrändin osa johon asiakas on verrannut. Mutta se laatuosa ei tule asiakkaalle juurikaan kalliimmaksi ostaa sitten itse vai korjaamon kautta.
Asiakkaan omien osien ongelmat ovat:
1. Usein eivät sovi ja korjaamolle ylimääräistä työtä kun pitää tätä selvitellä asiakkaan kanssa
2. Emme anna takuuta asiakkaan omille osille ja valitusten käsittely aiheuttaa ylimääräistä työtä/huonoa mainetta korjaamolle kun se halpisosa ei kestänytkään
3. Asiakkaan oma osa voi kestää, mutta toimia huonosti. Hyvä esimerkki kun asiakas tuo omat tarvike-iskarit/jouset jotka ovatkin selvästi alkuperäistä jäykempiä, asiakas valittaa korjaamolle vaikka syy on asiakkaan tuomissa osissa- Anonyymi
Jos kerran olette noin ammattilaisia siellä korjaamolla, niin miksette pyydä asiakasta näyttämään osia. Jos olette sitä mieltä että ne ovat hyvälaatuisia, asennatte ne ja kaikki on tyytyväisiä.
Jos taas asiakas näyttää mielestänne heikkolaatuisia osia, kieltäydytte asentamasta ja kerrotte asiakkaalle että nämä kyseiset osat ei tule kestämään.
Kaikki olisi noin tehtynä tyytyväisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran olette noin ammattilaisia siellä korjaamolla, niin miksette pyydä asiakasta näyttämään osia. Jos olette sitä mieltä että ne ovat hyvälaatuisia, asennatte ne ja kaikki on tyytyväisiä.
Jos taas asiakas näyttää mielestänne heikkolaatuisia osia, kieltäydytte asentamasta ja kerrotte asiakkaalle että nämä kyseiset osat ei tule kestämään.
Kaikki olisi noin tehtynä tyytyväisiä.Ei meillä korjaamolla ole mitään listaa "huonoista osista" jonka avulla voisi kieltäytyä. Eikä muutenkaan aikaa alkaa selvittelemään mitä ne asiakkaan tuomat osat ovat. Meillä on vain ammattilaisille tarkoitettu tietokanta jonka avulla saa maahantuojalta varmasti alkuperäistä vastaavat osat.
Vaihtoehdot ovat a) annat meidän tilata varmasti sopivat osat takuulla b) otat riskin omilla osillasi jotka ei välttämättä sovellu, eivät ehkä kestä niin hyvin ja eivät välttämättä toimi yhtä hyvin kuin alkuperäiset, ilman takuuta.
t. asentaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä korjaamolla ole mitään listaa "huonoista osista" jonka avulla voisi kieltäytyä. Eikä muutenkaan aikaa alkaa selvittelemään mitä ne asiakkaan tuomat osat ovat. Meillä on vain ammattilaisille tarkoitettu tietokanta jonka avulla saa maahantuojalta varmasti alkuperäistä vastaavat osat.
Vaihtoehdot ovat a) annat meidän tilata varmasti sopivat osat takuulla b) otat riskin omilla osillasi jotka ei välttämättä sovellu, eivät ehkä kestä niin hyvin ja eivät välttämättä toimi yhtä hyvin kuin alkuperäiset, ilman takuuta.
t. asentajaItseasiassa nyt vasta tajusin miten kusessa te olette siellä korjaamolla.
On monenlaista autoa ja on monenlaista asiakasta, kuitenkin kaikille pitäisi saada se menopeli kuntoon.
Joudutte menemään sillä ajatuksella että kukaan asiakkaista ei ymmärrä autoista tai mistään muustakaan mitään ja laskutatte sen mukaan että otatte vastuun "kaikesta".
Helkkari, olen entistä vastentahtoisempi viemään autoani mihinkään korjaamolle. Pitää ropata itse niinkuin olen tähänkin asti, yllättävän hyvällä menestyksellä tehnyt.
En tietysti omaa vastaavaa kahden vuoden ammattikoulututkintoa, mutta toistaiseksi on työkalut kädessä pysyneet.
- Anonyymi
Jossain korjaamolla olen muistaakseni nähnyt myös erillisen tuntihinnan sille, jos asiakas haluaa osallistua remontin tekoon.
- Anonyymi
Korjaamo saa osat halvemmalla kuin normi asiakas ja näin korjaamo voi ottaa siitä pienen katteen itselleen. Ei kannata viedä omia osia, ellei niitä saa jostain vähintään 40-50% alennuksella. Kun korjaamo hankkii osat, niin ne on oikeita osia kerrasta.
- Anonyymi
Jos vaihtoehtona on omat osat merkkiliikkeestä ostettuna tai korjaamon halvimmalla löytämät surkeat kutaleosat mitkä ei edes sovi paikalleen ilman pajavasarointia ja kestävät enintään pari päivää, ostan edelleen osat merkkiliikkeestä mutta menen jonnekin muualle laitattamaan ne.
- Anonyymi
Ei korjaamot käytä paskaosia, sillä se tulee omille nilkoille jos ne ei kestä. Tietävät myös jos tarvikeosa on yhtä hyvä tai parempi kuin alkuperäinen ja käyttävät niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei korjaamot käytä paskaosia, sillä se tulee omille nilkoille jos ne ei kestä. Tietävät myös jos tarvikeosa on yhtä hyvä tai parempi kuin alkuperäinen ja käyttävät niitä.
Yleensä kyllä tässä onnettomassa maassa firmat käyttävät halvimman tarjouksen tehneen "yhteistyökumppanin" osia ja palveluita, laadusta viis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kyllä tässä onnettomassa maassa firmat käyttävät halvimman tarjouksen tehneen "yhteistyökumppanin" osia ja palveluita, laadusta viis.
Kuinka monta firmaa on tässä tutkimuksessasi mukana?
Täytyy olla aika kattava määrä kun pystyt puhumaan koko Suomen tilanteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kyllä tässä onnettomassa maassa firmat käyttävät halvimman tarjouksen tehneen "yhteistyökumppanin" osia ja palveluita, laadusta viis.
Sitten olet käyttänyt vääriä pajoja jotka eivät välitä jatkuvuudesta ja haluavat karkottaa asiakkaat.
- Anonyymi
Kieltämättä se tuo lisää vaivaa. Asiakkaan tuodessa omat osat korjaamolle, niin vastuu osien sopivuudesta on asiakkaalla. Sopimattoman osan osuessa, niin on kohtuullista, että asiakas maksaa kaikki kulut.
- Anonyymi
Eikö muka korjaamoiden 160 euron tuntiveloitukseen ole leivottu sisään tuollaisen tapahtuman aiheuttamaa kuluerää?
Tuohon veloitukseen on kuitenkin jo sisällytetty mm seuraavia tapahtumia:
-asentaja käy vessassa, pieni asia 3minuuttia = 8 euroa, isompi asia 8 minuuttia = 21 euroa
-asentaja jää kuuntelemaan työkaverinsa vitsiä, 2 minuuttia = 5 euroa
-asentaja käy kahvitunnilla, 20 minuuttia = 53 euroa
Jos asiakkaan tuomien osien kulut pitäisi maksattaa asiakkaalla, niin miksi asentajan henk.koht. tarpeiden ja kahvinryystämisen kulut kuuluu asiakkaalle?
Reilu peli olisi se, että seinällä on kello, joka etenee vain silloin, kun autoon kohdistuu työtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö muka korjaamoiden 160 euron tuntiveloitukseen ole leivottu sisään tuollaisen tapahtuman aiheuttamaa kuluerää?
Tuohon veloitukseen on kuitenkin jo sisällytetty mm seuraavia tapahtumia:
-asentaja käy vessassa, pieni asia 3minuuttia = 8 euroa, isompi asia 8 minuuttia = 21 euroa
-asentaja jää kuuntelemaan työkaverinsa vitsiä, 2 minuuttia = 5 euroa
-asentaja käy kahvitunnilla, 20 minuuttia = 53 euroa
Jos asiakkaan tuomien osien kulut pitäisi maksattaa asiakkaalla, niin miksi asentajan henk.koht. tarpeiden ja kahvinryystämisen kulut kuuluu asiakkaalle?
Reilu peli olisi se, että seinällä on kello, joka etenee vain silloin, kun autoon kohdistuu työtä.Niitä osia kun ei välttämättä heti nurkan takaa löydy. Niitä voi joutua lähtemään jopa 30 kilometrin päästä hakemaan asiakkaan tietämättömyyden takia. Halvemmaksi kaikille osapuolille tulee se, että korjaamo hankki kaikki korjauksen kohteena olevaan autoon tarvittavat osat. Sitäpaitsi, ei monimerkkikorjaamoilla ole tietääkseni 160 euron tuntiveloituksia. Merkkikorjaamoilla voi olla, mutta kyllä siellä varmasti ihmetellään miten pers'aukisia asiakkaat voi olla. Jos menet kapakkaan, ja otat omat viinat mukana, niin lennät ulos. Sama asia pitäisi koskea autokorjaamoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä osia kun ei välttämättä heti nurkan takaa löydy. Niitä voi joutua lähtemään jopa 30 kilometrin päästä hakemaan asiakkaan tietämättömyyden takia. Halvemmaksi kaikille osapuolille tulee se, että korjaamo hankki kaikki korjauksen kohteena olevaan autoon tarvittavat osat. Sitäpaitsi, ei monimerkkikorjaamoilla ole tietääkseni 160 euron tuntiveloituksia. Merkkikorjaamoilla voi olla, mutta kyllä siellä varmasti ihmetellään miten pers'aukisia asiakkaat voi olla. Jos menet kapakkaan, ja otat omat viinat mukana, niin lennät ulos. Sama asia pitäisi koskea autokorjaamoita.
Aivan samalla tavalla, jos viet autosi korjaamolle, se korjattakoon siellä. Ei autokorjaamon tule olla mikään varaosaliike tai kuriiripalvelu joka noutaa osia.
Jos osat ei satu autoon, mikä on ainakin omalla kohdalla ollut ääriharvinaista, noita tapauksia on ollut tasan nolla, siitä ilmoitetaan asiakkaalle ja asiakas etsii käypäiset osat.
Suomessa tuo ei toimi, mutta meneppä eteläiseen naapurivaltioon niin siellä jopa merkkiliikkeessä laittavat kiltisti asiakkaan tuomat osat, ilman mitään mutinaa tai lisälaskutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö muka korjaamoiden 160 euron tuntiveloitukseen ole leivottu sisään tuollaisen tapahtuman aiheuttamaa kuluerää?
Tuohon veloitukseen on kuitenkin jo sisällytetty mm seuraavia tapahtumia:
-asentaja käy vessassa, pieni asia 3minuuttia = 8 euroa, isompi asia 8 minuuttia = 21 euroa
-asentaja jää kuuntelemaan työkaverinsa vitsiä, 2 minuuttia = 5 euroa
-asentaja käy kahvitunnilla, 20 minuuttia = 53 euroa
Jos asiakkaan tuomien osien kulut pitäisi maksattaa asiakkaalla, niin miksi asentajan henk.koht. tarpeiden ja kahvinryystämisen kulut kuuluu asiakkaalle?
Reilu peli olisi se, että seinällä on kello, joka etenee vain silloin, kun autoon kohdistuu työtä.Sinulle tiedoksi, että merkkikorjaamoilla on kirjuri, joka merkitsee tehdyt tunnit. Kyseessä olevan automerkin tehdas antaa ohjeajat kuinka paljon asiakkaalta voidaan veloittaa jokaisesta eri työstä. Siihen ei tietääkseni kylläkään sisälly asiakkaan tietämättömyydestä/tunaroinnista aiheutuneita ylimääräisiä kuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samalla tavalla, jos viet autosi korjaamolle, se korjattakoon siellä. Ei autokorjaamon tule olla mikään varaosaliike tai kuriiripalvelu joka noutaa osia.
Jos osat ei satu autoon, mikä on ainakin omalla kohdalla ollut ääriharvinaista, noita tapauksia on ollut tasan nolla, siitä ilmoitetaan asiakkaalle ja asiakas etsii käypäiset osat.
Suomessa tuo ei toimi, mutta meneppä eteläiseen naapurivaltioon niin siellä jopa merkkiliikkeessä laittavat kiltisti asiakkaan tuomat osat, ilman mitään mutinaa tai lisälaskutusta.Senkun korjautat autosi eteläisessä naapurivaltiossa. Ainakin Suomessa autokorjaamo on liikeyritys, joka ottaa omat katteensa myydyistä varaosista. Jos asiakas tuo omat varaosat, niin se on tietysti katteesta pois. Siksi ymmärrän hyvin jos heillä on korkeampi tuntiveloitus asiakkaan tuodessa omat varaosansa mukanaan. Jotkut korjaamot ei edes hyväksy sellaista, että asiakas tuo omat varaosat mukanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan samalla tavalla, jos viet autosi korjaamolle, se korjattakoon siellä. Ei autokorjaamon tule olla mikään varaosaliike tai kuriiripalvelu joka noutaa osia.
Jos osat ei satu autoon, mikä on ainakin omalla kohdalla ollut ääriharvinaista, noita tapauksia on ollut tasan nolla, siitä ilmoitetaan asiakkaalle ja asiakas etsii käypäiset osat.
Suomessa tuo ei toimi, mutta meneppä eteläiseen naapurivaltioon niin siellä jopa merkkiliikkeessä laittavat kiltisti asiakkaan tuomat osat, ilman mitään mutinaa tai lisälaskutusta.Ja auto seisoo sen ajan nosturipaikalla, kun asiakas on osienhakureissulla vaihtamassa vääriä osia, ja tulee ties milloin. Samalla paikalla voitaisi huoltaa joku toinen sinne tuotu auto.Toinen vaihtoehto on, että kasata auto siihen kuntoon, että se voidaan työntää ulos. Asiakkaan kustannuksella tietty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkun korjautat autosi eteläisessä naapurivaltiossa. Ainakin Suomessa autokorjaamo on liikeyritys, joka ottaa omat katteensa myydyistä varaosista. Jos asiakas tuo omat varaosat, niin se on tietysti katteesta pois. Siksi ymmärrän hyvin jos heillä on korkeampi tuntiveloitus asiakkaan tuodessa omat varaosansa mukanaan. Jotkut korjaamot ei edes hyväksy sellaista, että asiakas tuo omat varaosat mukanaan.
"Senkun korjautat autosi eteläisessä naapurivaltiossa. Ainakin Suomessa autokorjaamo on liikeyritys, joka ottaa omat katteensa myydyistä varaosista."
Niin korjaamo on korjaamo eikä varaosaliike.
Seuraavaksi voidaan keksiä että korjattava auto ei lähde likaisena ja siinä tulee olla tankki täynnä. Pesu 200 euroa ja Bensaa niin paljon kuin menee, 4 euroa per litra. Saahan liike ottaa katteen itselleen myymästä tuotteesta.
Renkaiden ilmanpaineet tarkastetaan myös, ihan turvallisuuden vuoksi, 10 euroa / rengas ja täytetty ilma maksaa 10 euroa / bar.
jne jne. Aivan sama idea kuin ylihintaisissa varaosissa.
Kyllä autoilijaa kusetetaan ja aina vaan huonommaksi maailma menee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Senkun korjautat autosi eteläisessä naapurivaltiossa. Ainakin Suomessa autokorjaamo on liikeyritys, joka ottaa omat katteensa myydyistä varaosista."
Niin korjaamo on korjaamo eikä varaosaliike.
Seuraavaksi voidaan keksiä että korjattava auto ei lähde likaisena ja siinä tulee olla tankki täynnä. Pesu 200 euroa ja Bensaa niin paljon kuin menee, 4 euroa per litra. Saahan liike ottaa katteen itselleen myymästä tuotteesta.
Renkaiden ilmanpaineet tarkastetaan myös, ihan turvallisuuden vuoksi, 10 euroa / rengas ja täytetty ilma maksaa 10 euroa / bar.
jne jne. Aivan sama idea kuin ylihintaisissa varaosissa.
Kyllä autoilijaa kusetetaan ja aina vaan huonommaksi maailma menee.Kyllä rengaspaineiden tarkistus kuuluu huolto-ohjelmaan, isoimmilla korjaamoilla myöskin pesu. Asiakashan itse voisi huolehtia siitä, että tankki on täynnä tuodessaan autonsa huoltoon. Säästyisi nekin eurot. Sitten on asiakkaita jotka haluavat, että vain toinen jarrulevy tai toinen iskari vaihdetaan jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä rengaspaineiden tarkistus kuuluu huolto-ohjelmaan, isoimmilla korjaamoilla myöskin pesu. Asiakashan itse voisi huolehtia siitä, että tankki on täynnä tuodessaan autonsa huoltoon. Säästyisi nekin eurot. Sitten on asiakkaita jotka haluavat, että vain toinen jarrulevy tai toinen iskari vaihdetaan jne.
Et ihan ymmärtänyt ajatusta.
Ongelma on siinä, että pakotetaan asiakas ostamaan palveluita joita hän ei tarvitse eikä halua, kuten varaosakauppa, rengaspaineiden tarkastukset, autonpesu, vappupallojen myynti, huuliharppu hanskalokeroon ym ym pelleilyä.
On tietysti asiakkaita jotka eivät onnistu hankkimaan niitä oikeita varaosia, ja/tai ovat muuten avuttomia auton kanssa, mutta sitten on paljon meitä jotka voi mennä korjaamolle osa handussa ja sanoa että vaihda toi, tarvit T55 torxin ja käännät sen uuden 110Nm monemttiin.
Se on käsittämätöntä että korjaamo pitää kaikki asiakkaita idiootteina ja laskuttaa sen mukaan.
Ymmärrän kyllä että katetta pitää saada ja sitä otetaan kohta jopa odotustilan ilman kulutuksesta laskuttaen, mutta onko asiakas tyytyväinen? Ei ole.
Olisi reilumpaa sanoa suoraan että tilanne on se, että me tarvitaan sun fyrkat, ei tää nyt kummonen homma ole, me laskutetaan liikaa mutta jos joskus saadaan tilanne paremmaksi niin katsotaan sitten laskutusta kevyemmän kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ihan ymmärtänyt ajatusta.
Ongelma on siinä, että pakotetaan asiakas ostamaan palveluita joita hän ei tarvitse eikä halua, kuten varaosakauppa, rengaspaineiden tarkastukset, autonpesu, vappupallojen myynti, huuliharppu hanskalokeroon ym ym pelleilyä.
On tietysti asiakkaita jotka eivät onnistu hankkimaan niitä oikeita varaosia, ja/tai ovat muuten avuttomia auton kanssa, mutta sitten on paljon meitä jotka voi mennä korjaamolle osa handussa ja sanoa että vaihda toi, tarvit T55 torxin ja käännät sen uuden 110Nm monemttiin.
Se on käsittämätöntä että korjaamo pitää kaikki asiakkaita idiootteina ja laskuttaa sen mukaan.
Ymmärrän kyllä että katetta pitää saada ja sitä otetaan kohta jopa odotustilan ilman kulutuksesta laskuttaen, mutta onko asiakas tyytyväinen? Ei ole.
Olisi reilumpaa sanoa suoraan että tilanne on se, että me tarvitaan sun fyrkat, ei tää nyt kummonen homma ole, me laskutetaan liikaa mutta jos joskus saadaan tilanne paremmaksi niin katsotaan sitten laskutusta kevyemmän kautta.Kun olet kerran noin helvetin kaikkitietäväinen koskien autoalaa, niin miksi et huolla ja korjaa autoasi itse. Muista toki, että autokorjaamon kalusto, vuokrat, sähköt, asentajien palkat sivukuluineen jne ovat kuluja. Olet näköjään niitä asiakkaita, jotka tykkäävät, että mikään ei saisi maksaa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun olet kerran noin helvetin kaikkitietäväinen koskien autoalaa, niin miksi et huolla ja korjaa autoasi itse. Muista toki, että autokorjaamon kalusto, vuokrat, sähköt, asentajien palkat sivukuluineen jne ovat kuluja. Olet näköjään niitä asiakkaita, jotka tykkäävät, että mikään ei saisi maksaa mitään.
"Kun olet kerran noin helvetin kaikkitietäväinen koskien autoalaa, niin miksi et huolla ja korjaa autoasi itse. "
Sanoinko etten huolla ja korjaa itse? En tainut sanoa.
"Olet näköjään niitä asiakkaita, jotka tykkäävät, että mikään ei saisi maksaa mitään."
En ole. Jos et edelleenkään ymmärrä, vaikka olen jo kolmeen kertaan sen sinulle rautalangasta vääntänyt, vika ei voi olla minussa.
Mukavia hetkiä korjaamon kahvin pariin, älä hämmästy kun laskussa on eriteltynä kaffekuppi, 5 euroa. Se päivä on tulossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun olet kerran noin helvetin kaikkitietäväinen koskien autoalaa, niin miksi et huolla ja korjaa autoasi itse. "
Sanoinko etten huolla ja korjaa itse? En tainut sanoa.
"Olet näköjään niitä asiakkaita, jotka tykkäävät, että mikään ei saisi maksaa mitään."
En ole. Jos et edelleenkään ymmärrä, vaikka olen jo kolmeen kertaan sen sinulle rautalangasta vääntänyt, vika ei voi olla minussa.
Mukavia hetkiä korjaamon kahvin pariin, älä hämmästy kun laskussa on eriteltynä kaffekuppi, 5 euroa. Se päivä on tulossa.Maksaa se kahvi muuallakin, joten sen kahvikupin hinta ei minua häiritse. Olen vain itse rautalangasta koettanut selittää sinulle, että korjaamon Kate on pienempi asiakkaan tuodessa omat osat mukanaan. Ja aivan kun eräs tällä palstalla muukin henkilö sanoo, niin asiakkaan omat osat saattavat olla mitä tahansa pilipaliosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksaa se kahvi muuallakin, joten sen kahvikupin hinta ei minua häiritse. Olen vain itse rautalangasta koettanut selittää sinulle, että korjaamon Kate on pienempi asiakkaan tuodessa omat osat mukanaan. Ja aivan kun eräs tällä palstalla muukin henkilö sanoo, niin asiakkaan omat osat saattavat olla mitä tahansa pilipaliosia.
Niin, kate on pienempi jos asiakas tuo omat osat. Selitys ei ole mikään pilipaliosat vaan kate.
Miksi korjaamo ei voi sanoa suoraan että teemme tätä rahan vuoksi ja laskutamme jokatapauksessa sinulta 100 euroa tunti, teet mitä vaan.
Jos homma ei onnistu muuten niin sitten aletaan lyömään hintaa kahvikupille, oven avaamiselle ja täytetään tankki hintaan 4 euroa / litra.
Onko kilpailu oikeasti noin kovaa, Suomessa kuitenkin korjattavaa riittää, autokanta on vanhaa.
Mitäs jos kääntää tuon asian aivan päälaelleen. Toivomme että asiakas tuo omat osat, niin pääsemme suoraan asentamaan niitä, ilman että joudumme niitä etsimään ja tilailemaan, säästämme tuossa kallista aikaa.
Jos osa ei käy paikalleen niin asiakas maksaa siitäkin käytetystä ajasta sen mikä on tuntivelotus. Korjaamo ei menetä rahallisesti mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kate on pienempi jos asiakas tuo omat osat. Selitys ei ole mikään pilipaliosat vaan kate.
Miksi korjaamo ei voi sanoa suoraan että teemme tätä rahan vuoksi ja laskutamme jokatapauksessa sinulta 100 euroa tunti, teet mitä vaan.
Jos homma ei onnistu muuten niin sitten aletaan lyömään hintaa kahvikupille, oven avaamiselle ja täytetään tankki hintaan 4 euroa / litra.
Onko kilpailu oikeasti noin kovaa, Suomessa kuitenkin korjattavaa riittää, autokanta on vanhaa.
Mitäs jos kääntää tuon asian aivan päälaelleen. Toivomme että asiakas tuo omat osat, niin pääsemme suoraan asentamaan niitä, ilman että joudumme niitä etsimään ja tilailemaan, säästämme tuossa kallista aikaa.
Jos osa ei käy paikalleen niin asiakas maksaa siitäkin käytetystä ajasta sen mikä on tuntivelotus. Korjaamo ei menetä rahallisesti mitään.Kun asiakas tilaa autonsa huollon/korjauksen, niin autokorjaamo tilaa tukkurilta kys autoon huoltoon/korjaukseen menevät osat. Eli ne varaosat/huolto-osat ovat jo siellä korjaamolla kun auto tulee sinne. Osat tilataan auton rekisterinumeron mukaan. Eli auton rek.nro syötetään tietokoneeseen, joka hakee kyseiseen autoon osat. Jotkut korjaamot käyvät itse noutamassa osat, joillekin taas tukkurin auto tuo ne korjaamolle. Kilpailu on kovaa korjaamoiden kesken. Terv. 30- vuotta alalla ollut. Nykyisin onnellisesti eläkkeellä.
- Anonyymi
Mitä luulet?
- Anonyymi
Omien osien tuonti korjaamolle on vähän sama, kuin tilata pieni kahvi kahvilassa ja kaivaa omat eväsleivät esille.
- Anonyymi
Tuo eroaa sillä, että leivät on sitä mitä itse on tehnyt ja haluaa, mutta omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. Korjaamot ei käytä paskoja osia, sillä se ei kannata. Silloin menee maine ja asikkaat kaikkoaa. Kirjaamot tietävät mitkä tarvikeosat on hyviä ja mitkä kannattaa hankkia alkuperäisinä, lisäksi he saavat ne isoilla alennuksilla ja saavat siitä pienen katteen, eikä ne maksa kuitenkaan asiakkaalle yhtään enempää mitä itse maksaisivat kun eivät saa alennuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo eroaa sillä, että leivät on sitä mitä itse on tehnyt ja haluaa, mutta omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. Korjaamot ei käytä paskoja osia, sillä se ei kannata. Silloin menee maine ja asikkaat kaikkoaa. Kirjaamot tietävät mitkä tarvikeosat on hyviä ja mitkä kannattaa hankkia alkuperäisinä, lisäksi he saavat ne isoilla alennuksilla ja saavat siitä pienen katteen, eikä ne maksa kuitenkaan asiakkaalle yhtään enempää mitä itse maksaisivat kun eivät saa alennuksia.
"omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. "
Tai ne voi myös olla ihan huippulaatuisia.
"eikä ne maksa kuitenkaan asiakkaalle yhtään enempää mitä itse maksaisivat kun eivät saa alennuksia."
Hah hah. Nykyiset nettikaupat on niin edullisia, ettei koivusen orijina olevat varaosaliikkeet ja korjaamot pysty kilpailemaan hinnoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. "
Tai ne voi myös olla ihan huippulaatuisia.
"eikä ne maksa kuitenkaan asiakkaalle yhtään enempää mitä itse maksaisivat kun eivät saa alennuksia."
Hah hah. Nykyiset nettikaupat on niin edullisia, ettei koivusen orijina olevat varaosaliikkeet ja korjaamot pysty kilpailemaan hinnoilla.Ja halpis nettikauppojen osat on taattua tavaraa. Kyllä ne oikeat laatuista maksaa kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja halpis nettikauppojen osat on taattua tavaraa. Kyllä ne oikeat laatuista maksaa kaikkialla.
Et ole näköjään verkkokaupoista tilannut. Useimmissa saat valita itse osan valmistajan, ei sieltä mitään random tavaraa tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. "
Tai ne voi myös olla ihan huippulaatuisia.
"eikä ne maksa kuitenkaan asiakkaalle yhtään enempää mitä itse maksaisivat kun eivät saa alennuksia."
Hah hah. Nykyiset nettikaupat on niin edullisia, ettei koivusen orijina olevat varaosaliikkeet ja korjaamot pysty kilpailemaan hinnoilla."omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. "
Korjaamonkin ostamat osat voi olla aivan mitä sattuu.
Esimerkkinä isäni omistama Hyundai Santa Fe. Kytkin ei tuntunut toimivan niinkuin pitäisi ja korjaamo teki diagnoosin että se pitää vaihtaa. No, kytkin vaihdettiin mutta se ei irrottanut. Asiaa tutkittiin, tutkittiin ja tutkittiin. Lopulta, viikkojen jälkeen, selvisi että kytkinlevy oli mutkalla.
No, samainen korjaamo ja sama auto. Laturi lakkasi toimimasta. Diagnoosi, helppo korjaus, vaihdetaan uusi laturi. Mutta auto ei alkanut lataamaan uudella laturilla, vikaa selvitettiin, selvitettiin ja selvitettiin viikkotolkulla, kunnes tultiin siihen tulokseen että uusi laturi täytyy olla viallinen. Joten tilattiin toinen, sekään ei alkanut lataamaan.
Autosähköliikkeessä sitten keksivät että uudet laturit oli kytketty väärin.
Kun korjaamolle sattuu tällaista, he sanovat että ei voi mittään, vika ei ole meidän, näitä sattuu. Jos auton omistaja olisi tuonut täsmälleen samat osat korjaamolle, olisi alkanut tuhansien eurojen perintäyritys ja haasto oikeuteen siitä miten korjaamon aikaa on kulutettu asiaaymmärtämättömän henkilön toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"omat ostamat osat voi olla sutta ja sekundaa. "
Korjaamonkin ostamat osat voi olla aivan mitä sattuu.
Esimerkkinä isäni omistama Hyundai Santa Fe. Kytkin ei tuntunut toimivan niinkuin pitäisi ja korjaamo teki diagnoosin että se pitää vaihtaa. No, kytkin vaihdettiin mutta se ei irrottanut. Asiaa tutkittiin, tutkittiin ja tutkittiin. Lopulta, viikkojen jälkeen, selvisi että kytkinlevy oli mutkalla.
No, samainen korjaamo ja sama auto. Laturi lakkasi toimimasta. Diagnoosi, helppo korjaus, vaihdetaan uusi laturi. Mutta auto ei alkanut lataamaan uudella laturilla, vikaa selvitettiin, selvitettiin ja selvitettiin viikkotolkulla, kunnes tultiin siihen tulokseen että uusi laturi täytyy olla viallinen. Joten tilattiin toinen, sekään ei alkanut lataamaan.
Autosähköliikkeessä sitten keksivät että uudet laturit oli kytketty väärin.
Kun korjaamolle sattuu tällaista, he sanovat että ei voi mittään, vika ei ole meidän, näitä sattuu. Jos auton omistaja olisi tuonut täsmälleen samat osat korjaamolle, olisi alkanut tuhansien eurojen perintäyritys ja haasto oikeuteen siitä miten korjaamon aikaa on kulutettu asiaaymmärtämättömän henkilön toimesta.Kun asiakas tuo omat osat korjaamolle, niin vastuu osien sopivuudesta on asiakkaan. Ei korjaamo ole mikään hyväntekeväisyys yritys, joka tarvittaessa maksaa osien vaihtoralllin.Ja tulee han siitä kuluja korjaamolle, kun työt ko autolle keskeytyy osien sopimattomuuden vuoksi.Auto joudutaan työntämään ulos tms. Pahimmassa tapauksessa se "syö" yhden nosturipaikan tunneiksi. Tästä pitäisi korjaamon veloittaa asiakasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun asiakas tuo omat osat korjaamolle, niin vastuu osien sopivuudesta on asiakkaan. Ei korjaamo ole mikään hyväntekeväisyys yritys, joka tarvittaessa maksaa osien vaihtoralllin.Ja tulee han siitä kuluja korjaamolle, kun työt ko autolle keskeytyy osien sopimattomuuden vuoksi.Auto joudutaan työntämään ulos tms. Pahimmassa tapauksessa se "syö" yhden nosturipaikan tunneiksi. Tästä pitäisi korjaamon veloittaa asiakasta.
Ei korjaamo mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. Siksi suosittelen että he alkavat laskuttaa asiakasta seuraavasti:
-sisääntullessa ja lähtiessä saranankulutus maksu, 3 euroa / ovenavaus
-auton vastaanotossa ja luovutuksessa tiskillä käytetty aika, 100 euroa /h
-maksaminen kortilla tai käteisellä, 15 euroa / suoritus
-jos asiakas tuo korjaamolle viallisen auton, normaalia 100 euroa / h tuntiveloitusta korotetaan 20%
-mikäli asentajan kädet likaantuu, siitä laskutetaan 20 euroa
-jos asiakas tuo oman osan korjaamolle, tulee osalla olla valmistajan allekirjoittama setifikaatti osan sopivuudesta, tuntiveloitusta nostetaan 100%
Eiköhän noilla mentelmillä saada asiakas ymmärtämään että kuka vie ja kuka vikisee, oppivat että ei kannata viallista autoa tuota korjattavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei korjaamo mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. Siksi suosittelen että he alkavat laskuttaa asiakasta seuraavasti:
-sisääntullessa ja lähtiessä saranankulutus maksu, 3 euroa / ovenavaus
-auton vastaanotossa ja luovutuksessa tiskillä käytetty aika, 100 euroa /h
-maksaminen kortilla tai käteisellä, 15 euroa / suoritus
-jos asiakas tuo korjaamolle viallisen auton, normaalia 100 euroa / h tuntiveloitusta korotetaan 20%
-mikäli asentajan kädet likaantuu, siitä laskutetaan 20 euroa
-jos asiakas tuo oman osan korjaamolle, tulee osalla olla valmistajan allekirjoittama setifikaatti osan sopivuudesta, tuntiveloitusta nostetaan 100%
Eiköhän noilla mentelmillä saada asiakas ymmärtämään että kuka vie ja kuka vikisee, oppivat että ei kannata viallista autoa tuota korjattavaksi.Jos asiakkaan tuoma osa on väärä, niin vastuu on asiakkaan, jonka pitäisi kyllä maksaa siitä aiheutuneet kulutkin. Jos korjaaamon tilaama osa on väärä, (sellaistakin sattuu) niin silloin tietysti korjaamo vastaa siitä aiheutuneista kuluista. Asentajien käyttämistä hanskoista y.m. lisätään n.s. pientarvikelisään, joka lisätään laskuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiakkaan tuoma osa on väärä, niin vastuu on asiakkaan, jonka pitäisi kyllä maksaa siitä aiheutuneet kulutkin. Jos korjaaamon tilaama osa on väärä, (sellaistakin sattuu) niin silloin tietysti korjaamo vastaa siitä aiheutuneista kuluista. Asentajien käyttämistä hanskoista y.m. lisätään n.s. pientarvikelisään, joka lisätään laskuun.
No eikö tuo ole ihan selvää, asiakas maksaa siitä ajasta mitä asentajat auton kanssa häärivät, on se sitten vaikka väärien osien sovittelua.
Sitä en ymmärrä että jos viet omat osat, että siitä pitäisi joku rangaistusmaksu maksaa tuntiveloituksessa vaikka osat olisivat ihan oikeat ja sopivat.
- Anonyymi
Juoni on siinä, niinkuin joku tässä aikaisemminkin sanoi, että jos viet omat osat, niin silloin korjaamo ei saa myyntivoittoa myymistään osista. Osien myynti tuo korjaamolle melkoisesti voittoa vuodessa. Eli he ostavat osat tukkurilta ja saavat niistä hyvät alennukset. Tukkurilta saamiaan alennuksiahan he eivät anna asiakkaalle. Eli välisumma on heille pelkkää voittoa. Rakennusalalla tehdään samalla tavalla.
- Anonyymi
Eli korjaamon väite siitä että osien sopimattomuus on se mistä rahastetaan, onkin valhetta.
Hienoa korjaamot, toimiva asiakassuhde on aina hyvä aloittaa valehtelemalla päin naamaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli korjaamon väite siitä että osien sopimattomuus on se mistä rahastetaan, onkin valhetta.
Hienoa korjaamot, toimiva asiakassuhde on aina hyvä aloittaa valehtelemalla päin naamaa.Se on sitten asiakkaan ja korjaamon välinen juttu. Jotkut korjaamot eivät asenna lainkaan asiakkaan tuomia osia. Jos kyseessä on esim. Saksan tuontiauto, niin siihen voi jopa joutua tilaamaan neljät erilaiset jarrulevyt, ja niistä korjaamo valitsee sopivat, ja palauttaa tukkurille loput. Käytettynä tuotuihin autoihin ei aina välttämättä rekisterinumeron perusteella löydy teknisiä tietoja. Harva asiakas muuten menee ja ostaa neljät erilaiset jarrulevyt ja vie ne korjaamolle, ja itse hoitaa palautusrumban.
- Anonyymi
Ei korjaamot osia osta tukkureilta, vaan varaosafirmoista joista saa isot alennukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei korjaamot osia osta tukkureilta, vaan varaosafirmoista joista saa isot alennukset.
Kyllä jotkut ostavat tukkureilta suoraan. Toiset korjaamot taas ostavat varaosafirmoilta. Terv. Alalla ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitten asiakkaan ja korjaamon välinen juttu. Jotkut korjaamot eivät asenna lainkaan asiakkaan tuomia osia. Jos kyseessä on esim. Saksan tuontiauto, niin siihen voi jopa joutua tilaamaan neljät erilaiset jarrulevyt, ja niistä korjaamo valitsee sopivat, ja palauttaa tukkurille loput. Käytettynä tuotuihin autoihin ei aina välttämättä rekisterinumeron perusteella löydy teknisiä tietoja. Harva asiakas muuten menee ja ostaa neljät erilaiset jarrulevyt ja vie ne korjaamolle, ja itse hoitaa palautusrumban.
Löysit sitten sellaisen erikoistapauksen että jösses sentään.
Monestiko tuollainen tilanne realisoituu?
Jos aina pitää mennä kaikkiin asioihin sen huonoimman mitäjos-skenaarion kautta niin korjaamonhan pitäisi käydä hakemassa korjattava auto hinausautolla koska voi käydä niin että omistajan tuodessa autoa korjaamolle, se hajoaa matkalla ja siten kulutetaan kullanarvoisia sekunteja korjaamon työajasta turhaan.
Toki, asiakas maksaa tuon hakemisen, aivan luonnollisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysit sitten sellaisen erikoistapauksen että jösses sentään.
Monestiko tuollainen tilanne realisoituu?
Jos aina pitää mennä kaikkiin asioihin sen huonoimman mitäjos-skenaarion kautta niin korjaamonhan pitäisi käydä hakemassa korjattava auto hinausautolla koska voi käydä niin että omistajan tuodessa autoa korjaamolle, se hajoaa matkalla ja siten kulutetaan kullanarvoisia sekunteja korjaamon työajasta turhaan.
Toki, asiakas maksaa tuon hakemisen, aivan luonnollisesti.Voin sinulle sanoa, että jos kyseessä oli käytettyinä tuotuina tiettyjä merkkejä, niin tuo neljän erilaisen jarrulevyn tilaus tehtiin melko usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin sinulle sanoa, että jos kyseessä oli käytettyinä tuotuina tiettyjä merkkejä, niin tuo neljän erilaisen jarrulevyn tilaus tehtiin melko usein.
Varmasti tehtiin, mutta monestiko kävi niin, että, olisi levyt olleet ihan samat kuin Suomeenkin myydyssä, veikkaan että melko usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tehtiin, mutta monestiko kävi niin, että, olisi levyt olleet ihan samat kuin Suomeenkin myydyssä, veikkaan että melko usein.
Tein pienen testin, etsin Saksasta tuodun mersun ja Suomessa uutena myydyn mersun ja hain kahdesta varaosaliikkeestä rekisterinumerolla jarrulevyjä.
Kävi niin, että toinen varaosaliike tarjoaa 4 - 6 erilaista jarrulevyä kumpaankin autoon, riippumatta siitä, onko auto myyty uutena Suomessa tai Saksassa.
Toinen varaosaliike sensijaan tarjoaa vain yhtä vaihtoehtoa, riippumatta siitä, missä auto on myyty uutena.
Olisiko nyt teillä siellä korjaamolla käynyt kuitenkin niin, että olette osaamattoman tukkukaupan uhreja siinä, että heillä ei ole ollut osaamista eikä tietoa siitä, minkälaiset osat autoon käy missäkin tapauksessa.
Tuo toinen varaosaliike kun näyttää tarjoavan kaikki mahdolliset jarrulevyt siihen autoon, mitä on kyseiselle korimallille ollut tarjolla.
Jos hieman laajennan ajatustani, niin olisi vaikea käsittää että näinkin suppealle markkina-alueelle kuin Suomi, tehtäisiin erikseen autoja joissa on erilaiset jarrulevyt kuin mitä muualla Euroopassa / maailmassa.
Jos tuo on se syy, miksi minun pitäisi maksaa korkeampaa hintaa siitä, että vien omat, oikeat jarrulevyt, korjaamolle, minun on valitettavasti todettava että korjaamo ei vaan osaa, tai oikeammin heidän käyttämänsä varaosamyyjä ei osaa.
Hyvä että myöntävät sen noinkin suoraan, koska en tuollaiseen paikkaan aio autoani viedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein pienen testin, etsin Saksasta tuodun mersun ja Suomessa uutena myydyn mersun ja hain kahdesta varaosaliikkeestä rekisterinumerolla jarrulevyjä.
Kävi niin, että toinen varaosaliike tarjoaa 4 - 6 erilaista jarrulevyä kumpaankin autoon, riippumatta siitä, onko auto myyty uutena Suomessa tai Saksassa.
Toinen varaosaliike sensijaan tarjoaa vain yhtä vaihtoehtoa, riippumatta siitä, missä auto on myyty uutena.
Olisiko nyt teillä siellä korjaamolla käynyt kuitenkin niin, että olette osaamattoman tukkukaupan uhreja siinä, että heillä ei ole ollut osaamista eikä tietoa siitä, minkälaiset osat autoon käy missäkin tapauksessa.
Tuo toinen varaosaliike kun näyttää tarjoavan kaikki mahdolliset jarrulevyt siihen autoon, mitä on kyseiselle korimallille ollut tarjolla.
Jos hieman laajennan ajatustani, niin olisi vaikea käsittää että näinkin suppealle markkina-alueelle kuin Suomi, tehtäisiin erikseen autoja joissa on erilaiset jarrulevyt kuin mitä muualla Euroopassa / maailmassa.
Jos tuo on se syy, miksi minun pitäisi maksaa korkeampaa hintaa siitä, että vien omat, oikeat jarrulevyt, korjaamolle, minun on valitettavasti todettava että korjaamo ei vaan osaa, tai oikeammin heidän käyttämänsä varaosamyyjä ei osaa.
Hyvä että myöntävät sen noinkin suoraan, koska en tuollaiseen paikkaan aio autoani viedä.Olen itse ollut alalla, ja olen ollut paikalla kolmessakin suuressa paikassa missä tuontiauton rekisterinumeron perusteella ei löytynyt tarvittavia osia. Mutta sinunkaltaisia valittajia riittää aina joiden mielestä kaikki on kallista. Muista sitten seuraavan kerran kun menet kapakkaan ottaa omat viinat mukaan. Näet sitten miten kapakan henkilökunta siihen reagoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse ollut alalla, ja olen ollut paikalla kolmessakin suuressa paikassa missä tuontiauton rekisterinumeron perusteella ei löytynyt tarvittavia osia. Mutta sinunkaltaisia valittajia riittää aina joiden mielestä kaikki on kallista. Muista sitten seuraavan kerran kun menet kapakkaan ottaa omat viinat mukaan. Näet sitten miten kapakan henkilökunta siihen reagoi.
Tähän asti keskustelimme asiasta.
Nyt turvaudut siihen että oletkin suuri ja mahtava, sinulla on kokemusta enemmän kuin muilla ja tietoa myös. ja koetat nousta tilanteen yläpuolelle näillä keinoilla, mitään faktojahan emme enää kirjoituksessa näe.
Sen lisäksi hyökkäät toista ihmistä vastaan, tekemällä hänestä pika-analyysin.
Yleensä tälläinen hermostuminen ja toiminta on merkki siitä, että kaikki ei ole sitä, mitä ns. asiantuntija koittaa selittää.
Voidaanko päätellä niin, että vaikka asiantuntija väittää että tuontiautojen rekisterinumeroiden perusteella hän ei ole saanut varaosia, tuo tapahtuma on kuitenkin sangen harvinainen ja koskee kenties eksoottisimpia autoja. Minkäänlaista määrää hän ei kerro, todellisille ongelmatapauksille. Todennäköistä on myös se,että eurooppalaisiin autoihin osat on täsmälleen samat kuin mitä Suomessa on uutena myyty.
Jos hänen kokemuksensa on juuri se, mitä hän antaa ymmärtää, on jossakin tössitty rankasti. Neljän erilaisen jarrulevyn edestakaisin lähettely ei ole mitään tavallista toimintaa eikä arkipäivää. Jos noita on varmuuden vuoksi lähetelty, se on ollut pääasiassa turhaa toimintaa.
Sori että jouduin vielä kerran sanomaan miten asiat on, sinusta ei näköjään siihen enää ollut. Olet kenties ollut tekemässä noita hommia, mutta koska? Tietokannat voi olla päivittyneet hyvinkin paljon ja tekemäni testin perusteella ainakin tyypillisin tuontiauto, mersu, ei omaa mitään neljän jarurlevyn tarvetta. Asia pätee todennäköisesti hyvin kattavasti vähintään eurooppalaisiin autoihin. Ja euroopan ulkopuolelta ei kovinkaan paljon tuontiautoja ole tuotu.
Ymmärrän että sapettaa jos oma näkemys kyseenalaistetaan. Joskus käy kuitenkin niin, että alan kova ammattilainen ei näe metsää puilta. Jos asenne on että "näin on aina tehty" niin siinä ei enää jää paljon tilaa pohtimisille etä voisiko asia olla toisin.
Jos olisit laittanut pari todellista esimerkkiä automalleista mihin ne neljä jarrulevyä on tarvittu niin siitähän olisimme voineet päätellä että kuinka tavallista ja/tai turhaa se touhu on oikeasti ollut.
Ilmeisesti oman näkemyksen ja ammatillisen osaamisen/osaamattomuuden turvaamisen vuoksi emme näitäkään saaneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän asti keskustelimme asiasta.
Nyt turvaudut siihen että oletkin suuri ja mahtava, sinulla on kokemusta enemmän kuin muilla ja tietoa myös. ja koetat nousta tilanteen yläpuolelle näillä keinoilla, mitään faktojahan emme enää kirjoituksessa näe.
Sen lisäksi hyökkäät toista ihmistä vastaan, tekemällä hänestä pika-analyysin.
Yleensä tälläinen hermostuminen ja toiminta on merkki siitä, että kaikki ei ole sitä, mitä ns. asiantuntija koittaa selittää.
Voidaanko päätellä niin, että vaikka asiantuntija väittää että tuontiautojen rekisterinumeroiden perusteella hän ei ole saanut varaosia, tuo tapahtuma on kuitenkin sangen harvinainen ja koskee kenties eksoottisimpia autoja. Minkäänlaista määrää hän ei kerro, todellisille ongelmatapauksille. Todennäköistä on myös se,että eurooppalaisiin autoihin osat on täsmälleen samat kuin mitä Suomessa on uutena myyty.
Jos hänen kokemuksensa on juuri se, mitä hän antaa ymmärtää, on jossakin tössitty rankasti. Neljän erilaisen jarrulevyn edestakaisin lähettely ei ole mitään tavallista toimintaa eikä arkipäivää. Jos noita on varmuuden vuoksi lähetelty, se on ollut pääasiassa turhaa toimintaa.
Sori että jouduin vielä kerran sanomaan miten asiat on, sinusta ei näköjään siihen enää ollut. Olet kenties ollut tekemässä noita hommia, mutta koska? Tietokannat voi olla päivittyneet hyvinkin paljon ja tekemäni testin perusteella ainakin tyypillisin tuontiauto, mersu, ei omaa mitään neljän jarurlevyn tarvetta. Asia pätee todennäköisesti hyvin kattavasti vähintään eurooppalaisiin autoihin. Ja euroopan ulkopuolelta ei kovinkaan paljon tuontiautoja ole tuotu.
Ymmärrän että sapettaa jos oma näkemys kyseenalaistetaan. Joskus käy kuitenkin niin, että alan kova ammattilainen ei näe metsää puilta. Jos asenne on että "näin on aina tehty" niin siinä ei enää jää paljon tilaa pohtimisille etä voisiko asia olla toisin.
Jos olisit laittanut pari todellista esimerkkiä automalleista mihin ne neljä jarrulevyä on tarvittu niin siitähän olisimme voineet päätellä että kuinka tavallista ja/tai turhaa se touhu on oikeasti ollut.
Ilmeisesti oman näkemyksen ja ammatillisen osaamisen/osaamattomuuden turvaamisen vuoksi emme näitäkään saaneet.No kun kerran niin pyydät, niin kyseiset merkit ovat kolme saksalaismerkkiä ja yksi ruotsalainen. Koska olet niin asiantuntija, niin tiedät ne varmasti. Saksalaismerkeissä on sellaisia käytettyinä tuotuja autoja jotka eivät ole. olleet suomalaisen maahantuojan ohjelmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun kerran niin pyydät, niin kyseiset merkit ovat kolme saksalaismerkkiä ja yksi ruotsalainen. Koska olet niin asiantuntija, niin tiedät ne varmasti. Saksalaismerkeissä on sellaisia käytettyinä tuotuja autoja jotka eivät ole. olleet suomalaisen maahantuojan ohjelmassa.
Juu, mutta edelleen puuttuu se tieto että kuinka monessa oli ihan samat palikat kuin Suomessa uutena myydyissä autoissa. Jos perusteet neljän erilaisen jarrulevysarjan tilaamiseen perusmallin löytyy jonkun AMG mallin perusteella mitä ei ole Suomessa myyty niin huomaat varmaan itsekin että noiden varmuuden vuoksi tilaamisien määrä on valtava mutta hyöty kyseenalainen.
Ja jos korjaamo perustelee hinnoittelun että että on niin vaikeaa löytää oikeat osat ja asiakas tuo väriä osia, niin eihän se kovinkaan totta ole.
Eiks olisi reilua kun korjaamo sanoisi suoraan että me laskutetaan omista osista kun muuten jää katteet saamatta, sitähän on oikeasti kysymys, muu on selitystä jolla koetaan vähän juksata asiakasta.
Kun heitit tuossa aiemmin baarin esimerkiksi, niin eikö ole myös niin että korjaamo ei ole varaosakauppa.
Jos he alkavat pakko myymään osia niin mitä seuraavaksi? Pakollinen wunderbaum hintaan data euroa, muuten ei vaihdeta alapalloniveltä. - Anonyymi
Puhelin arvaili sanoja vähän väärin mutta kai tuosta selvän saa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta edelleen puuttuu se tieto että kuinka monessa oli ihan samat palikat kuin Suomessa uutena myydyissä autoissa. Jos perusteet neljän erilaisen jarrulevysarjan tilaamiseen perusmallin löytyy jonkun AMG mallin perusteella mitä ei ole Suomessa myyty niin huomaat varmaan itsekin että noiden varmuuden vuoksi tilaamisien määrä on valtava mutta hyöty kyseenalainen.
Ja jos korjaamo perustelee hinnoittelun että että on niin vaikeaa löytää oikeat osat ja asiakas tuo väriä osia, niin eihän se kovinkaan totta ole.
Eiks olisi reilua kun korjaamo sanoisi suoraan että me laskutetaan omista osista kun muuten jää katteet saamatta, sitähän on oikeasti kysymys, muu on selitystä jolla koetaan vähän juksata asiakasta.
Kun heitit tuossa aiemmin baarin esimerkiksi, niin eikö ole myös niin että korjaamo ei ole varaosakauppa.
Jos he alkavat pakko myymään osia niin mitä seuraavaksi? Pakollinen wunderbaum hintaan data euroa, muuten ei vaihdeta alapalloniveltä.Tuon korjaamon, joka oli alussa esimerkkinä tuntiveloitus, oli se sitten 70 EUR/h tai 90 EUR/h on kyllä tänä päivänä ainakin PK-seudulla puoli-ilmainen. En viitsisi tuollaisesta tuntiveloituksesta edes valittaa. Merkkiliikkeillä on tuntiveloitus n. 150 EUR/h. Sieltä on ainakin löytynyt omaan autooni sopivat osat. Jos ei muuten löydy, niin he tilaavat puuttuvan osan päivän toimitusajalla Saksasta. Itse en lähtisi moiseen hömpötykseen, että tuodaan omia osia korjaamolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon korjaamon, joka oli alussa esimerkkinä tuntiveloitus, oli se sitten 70 EUR/h tai 90 EUR/h on kyllä tänä päivänä ainakin PK-seudulla puoli-ilmainen. En viitsisi tuollaisesta tuntiveloituksesta edes valittaa. Merkkiliikkeillä on tuntiveloitus n. 150 EUR/h. Sieltä on ainakin löytynyt omaan autooni sopivat osat. Jos ei muuten löydy, niin he tilaavat puuttuvan osan päivän toimitusajalla Saksasta. Itse en lähtisi moiseen hömpötykseen, että tuodaan omia osia korjaamolle.
P.S. Sitävastoin en ymmärrä sitä jos merkkikorjaamo laskuttaa asiakkaalta puuttuvan osan lentorahdin. Ei ole nimittäin asiakkaan syy, jos merkkikorjaamolla ei ole edustamaansa merkin huoltoon tarvittavia osia varastossaan.. Siinä asiassa asiakkaan kannattaa pitää puolensa. Tämä sattui minulle kerran kun minulla oli ruotsalaismerkki.Tämä loppukevennyksenä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091