ahdistaa kasvaminen

Anonyymi

Hei! oon 14 vuotias tyttö ketä ahdistaa ns kasvaa. oon nytten 8 luokalla ja mun sisko 6lk. muistan ku leikittiin mun siskon kanssa aina lapsena, yövyttiin kaikki yöt kahdestaan<3 mutta nykyään mun sisko juttelee sen kavereille vp ja tuntuu et jään ns ulkopuoliseksi. mullakin on kavereita joo, muttei kauheen läheisiä. ahdistaa myös mun iskä. tehtiin aina lapsena mun iskön ja siskon kanssa aina kaikkee. nukuttiin päikkärit yhessä, oltiin ulkomailla jne :) mä en oo oikeen kosnaan ollu läheinen mun äidin kanssa niinku en kerro sille asioita muten nulla menee ns mut ei siit sen enempää:) ahdistaa et mun kaikki kaverit on ns aikuistumassa (haluais poikaystävän, hengata keskustassa myöhään) mut mä en. haluaisin olla vielä lapsi. ja aatteleb et esim 4 vuoden päästä oon 18, ja mun sisko 16. miten mun iskällä sillon menee? se on sanonu mun äidille varmaa puoliks vitsillä et ”kohta *mun nimi* on joku jonka se tuo kotiin tänne ja sillon kyllä mää oon haudassa makaamassa” tai jotai. tollasta. ei se oikeesti sitö noin tarkota, mutta sen idean siit saa kiinni. en vaan haluaisi kasvaa enään:( haluaisin olla vielä se isin pikkutyttö joka nukkuu sen vieressä kaikki yöt ja nukkuu päikkärit pelaa minecraftia jne.. mut nyt oon 14 ja oon caan huoneessani kaikki päivät. suutun tosi helposti et sanon isillekki välillä tosi ilkeitä asioita, jota kadun jälkeenpäin niin paljon. pelottaa et miten isi selviää siitä ku muutan vaikka omilleni. se on sanonu lont kertaa et ”kohta se tulee ku tytöt muuttaa pois ja joudun jäänään *mun äitin* kanssa kahdestaan asumaan”. en vaan halua sitä, mutta se aika tulee joskus halusi sitö tai ei.

ja sit vielä mun siskosta et ”leikittiin” joku kuukausi sitten silleen että painittiin pehmoleluilla XD. aattelin et jes pääsen taas leikkimöään mun siskon kanssa jota ei olla tehty moneen vuoteen<3
myt ei se tuntunu enää samalta. siihen kyllästy tosi nopeesti eikö ees leikitty sitä loppuun vaan mentiin sit vaa omiin huoneisiin puhelimella.

ja mun oli pqkko avautua tästä johonkin:) kiitos tosi pqkjon jos luit tänne asti, arvostan!<33

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutokset ovat aina hämmentäviä ja voi tuntua ikävältäkin. Jokainen ihminen joutuu siihen samaan. Ole vaan oma itsesi ja jos et tykkää notkua kaupungilla niin se on ehdottomasti voitto itsellesi. Notkujat kun tuhoavat itsensä hyvin nopeasti päihteillä, rikoksilla ja monella muulla ongelmalla. Jos jotain fiksua haluat, niin yritä etsiä joku harrastus. Lentopalloa? Jalkapalloa? Pingispalloa tai muuta jossa saa liikkua hiki päässä. Se auttaa hirveän paljon kun on muutakin tekemistä. Itse menin nyrkkeilyyn siksi että se oli liikunnallisesti mahtavaa. En siksi, että pärjäisin. Tuli paljon tuttuja.

    • Anonyymi

      En kässää näit provoaloituksii. Nettisäännöissäkin pidetään kiellettynä toisena henkilönä kirjoittaminen; etenkin tässä kun ap on ikääntynyt mieshenkilö.
      Kuinka ikääntynyt? Ennen war 2 kuitenkin.

    • Anonyymi

      Olet juuri siinä vaiheessa, että kehityt kovaa vauhtia, juuri nyt lapsuuden ja aikuisuuden välissä. Voisiko sitä sanoa nuoruudeksi, kun toisinaan tuntee olevansa lapsi ja toisinaan tulossa aikuiseksi. Ei oikein tiedä, mikä on.

      Poikakaveri ja kaupungilla hengaaminen ei ole aikuisuutta! Poikakaveri ei tee kenestäkään aikuista ja kaupungilla hengailu ei todellakaan ole aikuisten tapa. Useimmiten kaupungilla hengailu ei tuo mitään hyvää tullessaan.

      Nyt olisi hyvä olla harrastus, jonka parissa viihtyy. Sait jo hyviä ehdotuksia liikunnan pariin. Mutta muitakin vaihtoehtoja on. Miten olisi musiikki? Laulu, soitto, sanoitus, kuuntelu? Entä lemmikki kuten koira tai kissa ja koira- tai kissanäyttelyt, isä mukaan?

      • Anonyymi

        Hienoja vastauksia.. Samoilla linjoilla olen.
        Isäsi kanssa voisit miettiä tulevaisuutesi suunnitelmia eli opiskelua peruskoulun jälkeen.
        Koeta keksiä siskosi kanssa jotakin uudenlaista yhdessä olemista, ulkoilua tai mukavaa harrastusta?
        On hyvä ettei kaupungilla vetelehtiminen kiinnosta. Sekin aika parempi käyttää vaikkapa lukemiseen tai muuhun mukavaan.
        Varmasti saat mukavia uusia kavereita harrastuksista kivan tekemisen merkeissä.
        Isäsi kyllä ymmärtää kiukustuksesi, olethan murrosikäinen. Se kuuluu asiaan.
        Kaikkea hyvää sinulle.


    • Anonyymi

      Ei millään pahalla mutta jos isäsi haluisi nukkua sun vieressä niin se on melkeen jo insestiä. Sä olet jo teini ja kehittymässä naiseksi ja sä haluisit maata sun isän kainalossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe