Minkäläiset työvuorot Karhulan Sulzer Pumpsilla on?

Anonyymi

Hei osaako joku sanoa minkäläiset työvuorot Sulzerilla on kellonaikoina esim klo 6-14? tai 8-16?)14-22? Tehdastyöntekijöillä ja kaikilla muilla vuorotyöläisillä, mahdollisesti vartijoilla jne? Tarvitsen todella tietää.

Kiitos vastauksista!

73

5524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi kertoa, voit olla joku hämärähemmo.

      • Anonyymi

        Just joo. Tosi hämärä olen.

        Taidan kysyä tutultani joka tuntee jonkun siellä töissä olleen. Selviäähän se viimeistään työnantajalta jos haen töitä, tai sitten en hae koska oma firma kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo. Tosi hämärä olen.

        Taidan kysyä tutultani joka tuntee jonkun siellä töissä olleen. Selviäähän se viimeistään työnantajalta jos haen töitä, tai sitten en hae koska oma firma kiinnostaa.

        Kai tollainen selviäisi viimeistään työhaastattelussa. Toki sinne asti pitäisi päästä jollain avuilla. Esim sukulaisia töissä siellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo. Tosi hämärä olen.

        Taidan kysyä tutultani joka tuntee jonkun siellä töissä olleen. Selviäähän se viimeistään työnantajalta jos haen töitä, tai sitten en hae koska oma firma kiinnostaa.

        Niin varmaan 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä outo aloitus ja herättää epäilyksiä. Ei kerrota!

      • Anonyymi

        Narsulla yövuoro ja päivisin päivystys heh.


    • Anonyymi

      Työnjohdon pitäis tehä yllätysvierailu tai asentaa valvontakamera. Sinne sitä leimataan jo klo 5 vasta pukuhuoneen jälkeen vastoin työnantajan ohjeita ja istutaan eka tunti hih hih

      • Anonyymi

        Tuo peli ei vetele! Meillä potkittiin tuollaiset pois heti YT neuvottelujen tullessa. Ratkaisu on asentaa leimaisinkontrolli kahvihuoneeseekin joka laskee tauon pituudet ettei siellä lorvita toisten paiskiessa töitä. Älypuhelinkielto myös ajankohtainen työpaikoilla kun niiden vuoksi sattuu niitä onnettomuuksia ja naama näytössä lorvitaan. Valvontakamera jopa lämpö sellainen olisi mahtava uudistus lorvijoiden vahtimisen varalle!


      • Anonyymi

        Ei tällänen peli vetele, paskaa jauhaa. Kyl myö ennen pukuhuonetta leimataan ja vähintään 2 tuntia jauhetaan paskaa ennen töidenalottamista. VÄHINTÄÄN!


    • Anonyymi

      No meillä ns. ahkerien työntekijöiden joukko eli se jotka teki työt muiden huidellessa ties missä milloinkin ilmoitti asiasta konsernijohdolle niin johan lähti uudistusohjelmat käyntiin. Paikallinen johto oli meillä liian tissiposkeja ja yli puhuttavissa näiden vetkuttelijoiden taholta.

    • Anonyymi

      Kertokaa kuule sille konsernijampalle että saisvat hankkia koiranruokaa jos sillä valtuudet riittää tilata? Sais oikein sen telakkaukon turvan tukittua koiranruoalla siellä Z-osastolla kun onkun täytyy ne työtkin tehä samalla kun hän huutelee ja toistuvasti häiritsee. Varmaan koko firman turhin ukkeli ja ihme kuinka 20 vuotta voinut olla talossa se otus. Älkää jääkö silmätikuksi vaan taistelkaa! Melkein Koko Kotka tietää minkälainen pahanilmanlintu ja tyäpaikan myrkyttäjä.

      Turha taas haaveilla nukkumisesta. Onneksi pääsee psykiatrisella käymään aamulla niin jospa sais reseptin unilääkkeertsiin.

      • Anonyymi

        Narsu jaksaa öisinkin trollata aktiivisesti.


    • Anonyymi

      Sais kyl tuo kiusaaja ite tulla savustetuks. Huutelee siel ja muka hän kokee työpaikkakiusaamiseksi ellei häntä tervehdi. Sadisti varmaan saa nautintoa ihmisten häiritsemisestä. Mä kyl kirjotan ja puhun kunnes oikeus tapahtuu ja hän tajuu itse erota.

    • Anonyymi

      Ne on säädetyt ihan muualta. Tehkää nopeammin ja osatkaa jotan.....

      • Anonyymi

        No eipä sillä ole mitään merkitystä mitä osaat tai millainen todistus sattuu olemaan. Siellä otetaan pärstän mukaan porukkaa hommiin ja naiset ovat etusijalla ns. parempien hommien suhteen ja toiset vaan raataa samoissa hommissa vuodesta toiseen. Jos et itse tajua lähteä, niin saisit kyllä loputtomiin tehdä 10 €/tunti sitä hommaa kunnes selkä katkee ja lyhennellä opintolainaas. Kaikenlainen vedätys siinä rekrytointi hommassa ja esimiehen puolelta tuli tutuksi useampana vuonna. Toiset vaan jostain lehden jako hommasta tms. käveli taloon esim. ostajaksi tai myynnin tukeen. Sinusta kyllä keksivät vikaa miksi olet pätemätön, jos heistä siltä tuntuu.

        Jotkut vakkarit tuli baarissakin kyselee meinaanko tulla kesäksi ja oli silleen kummisetämeno "et mikset muka tule?" buhahaa noh yks näistäkin niin laiska ettei käytä kulkulätkää ja korona on, niin epähuomioissa paiskasin oven kiinni, niin hakkaa oven pleksilasiin kuin hullu ja huutaa naama punaisena xD Eihän hän edes vastannut tervehtimiseen ikinä vaikka tuolloin ravintolassa yritti houkutella töihin. Olis nyt sen verran "työkaverin" tervehtimiseen vastannut. Sit on se yks tyyppi jonka takia kärsin post-traumaattisesta stressistä ja tavallaan "simputtaa" uusia työntekijöitä. Jos koette hikipajalla sellaista, niin menkää heti sanoo työnjohdolle tai jonnekin. Huomioi sitte et työsuojeluvaltuutettukaan ei ota aina kaikkia naistyöntekijöiden ahdistelutapauksia huomioon.

        Stalinin meno on myös siinä propagandassa, jolla saadaan kesätyöntekijä motivoituneeksi ja hyöty irti, jotta vakkarit saa laiskotella. Henkilö x raatoi meillä nuoruudessa kaikki kesät helteessä juoden vichyä sekä suolakurkkuja syöden ja nyt hän on joku projektipäällikkö tai myyntipäällikkö tms. hieno titteli. Noh montako meistä on työttömänä, selkä paskana ja pulloja keräämässä kärsien post-traumaattisesta stressistä sekä alentuneesta työkyvystä?


    • Anonyymi

      Itsehän olen ollut ja olen edelleenkin sitä mieltä että koko tehdas pitäisi uudelleen käynnistää vaikka valtion toimesta. Epäkohdista on liittoon ilmoitettu! Kulkulätkän käyttämisestä tulisi pitää kunnon koulutus ja toisia ei saa ovimikokseen vaatia. Ärsytti suunnattomasti vaarantaa korona-aikana oma terveys sen takia ettei edes noutoa osattu tilata oikeaan osoitteeseen vaan sekoilun takia venäläiset rekkakuskit käveli ovesta sisään kun tupakalla kävijät ei voi laiskuuttaan käyttää kulkulätkää ja laittaa ovea kiinni. Johtoahan nämä epäkohdat ei kiinnostanut pätkääkään vaikka esille ne tuotiin monta kertaa kun ei se lyhytnäköisesti ajateltuna omaan tulospalkkioon vaikuta. Niin ja silloin koronaan ei ollut vielä edes rokotetta keksitty! Missään lie voi asioita yhtä pahasti kusta...myötähäpeää!

    • Anonyymi

      Toksinen pulju kyllä. Eräs muka 20 vuotta talossa ollut nöyryyttää ja häiriköi uusia työntekijöitä. Eipä ole näköjään kaaliin mennyt talon arvot 20 vuoden aikana, mutta ei se ihme ole tuolla jären juoksulla. Olisi itse esimerkkinä uusille työntekijöille, mutta haluaa vain ärsyttää muita. Olis vaan mennyt takas sinne telakalle, jos siellä noin käyttäytyminen oli ok. Kerrankin sanoi syövänsä ruokalan kaikki ruoat, olisi vaan syönyt, niin ois voinu joku suoni vaikka tukkeutua, että ois oppinu pitää pääsä kiinni.

    • Anonyymi

      Erittäin huono palkka, paskat työkaverit. Ei kiitos!

      • Anonyymi

        Omakotitalo, uusi maasturi, joka ikinen penni tienattu tuolla.


    • Anonyymi

      Huomenta!! Jotkut mut ei kaikki vanhemmat työntekijät kyllä vinksahtaneet ja huomaa homman varjopuolet. Eräskin huomenta-mies aina huutelemassa ja häiritsemässä toisten työntekoa. Jos jotain sitten vähän naljailet takaisin huumorilla, niin pian oot silmätikkuna. Todella rasittava persoona ja kuulemma oli joku työntekijöistä kerran yrittänyt lyödäkin, jota en kyllä ihmettele, jos niin käynyt. Hänen persoona kyllä vetää semmoista puoleensa!
      Semmoinen sankari on ja naurettavinta kuinka hänen mielestään on työpaikkakiusaamista, jos ei sano hänelle huomenta. Itse hän tulee jo klo 5 kahvikupin kanssa ja kun tuut vaikka klo 5:40, niin huutelu alkaa heti jo sieltä jostain taustalta. Sit loput porukasta ei sano huomenta mut tää yks psyko käyttää sitä aseenaan et on joku syy aukoo päätään. Eräskin nainen istuu siel pömpilässä eikä ikin vastannut kun tervehti mut nolon tuli kyselee kun tarvi apua.

      Silmälasipäinen armeijaintoinen tyyppi sai jotain sadistista nautintoa saa uusien työntekijöiden kiusaamisesta ja tulee rivin välistä vittuilemaan milloin mistäkin. Siinä on tulos mitä 20-vuotta siinä puljussa tekee et käytävä purkaa viattomiin ihmisiin. Niin ja talos yli 10 vuot olleet sanonu et alimmal taulukkopalkal mennää. Taukohuonees tosin joku totes välin tyyliin et mulkkupomo anto 30 snt palkan korotuksen.

      Jatkuvastihan siellä oli jotkut erimielisyydet milloin minkäkin välillä. Joka päivä tuli vähintään joku konflikti et pahoin mielin joutu ain lähtee kotiin.

    • Anonyymi

      Niin että HUOMENTA!!! vaan sinne Z-osastolle! Siinä ois liitolle työmaata saada nää vanhat jäärät pois toisten työmotivaatiota pilaamasta ja huonoa ilmapiiriä kylmävästä. Eikö 20-vuotta talossa opettanut mitään kuinka pitäisi toisia työntekijöitä kohdella? Olet todella nolo ja huono esimerkki! Noh ei muuta kun meripäivien paraatiin promoamaan niin sillä homma kuittaantuu, teidän mielestä lie?

    • Anonyymi

      Se päivittäinen epäinhinhimillinen kärsimys mitä hän sikaukko ns. huomentamies jatkuvasti aiheutti muille työntekijöille omalla toiminnallaan. Siis se jatkuva painostamisesta johtuva postraumaattinen stressi ja ne univaikeudet mitä siitä aiheutu. Et mä olin lääkärille tosi kiitollinen kun se diagnoosi tuli ja sain avauduttua. Et ite joutunut oleen yksin näiden asioiden kanssa niin tuntu niin hyvältä avautua. Se kaikenlainen huutelu ja häirintä oli ihan hirveätä sekä kun pyrki eristämään kohteensa sekä savustamaan ulos. Beckin testin tuloksetkin osoitti vakavaa masennusta, joka tehtiin lääkärin toimesta. Lekuri sit totes et pää pehmenee kel tahansa joka vastaavaa joutuis liian kaun kokemaan. Niin et HUOMENTA! vaan zetan kaljupää silmälasipää huomentamiehelle!

      • Anonyymi

        Paljon näytti Beckin testi tulos ?


    • Anonyymi

      Se on ihan sama mikä vuoro kunhan et joudu sen zetalla olevan idiootin kanssa samaan vuoroon. Se on sellainen työpaikkakiusaaja ja mollaaja se huomenta-mies. Koko Kotkan pahin työpaikkakiusaaja. Siellä huudellaan ja häiritään kun pitäis hommia tehdä. Tullaan jo klo 5:00 ihmettelemään kahvikupin kanssa kun työnjohtohan tulloo paikalle vasta 7:00. Senkin ajan voi käyttää muiden kiusaamiseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tääkin juttu kertoo hyvin millasta politiikkaa siellä tehdään ja kuinka paljon työntekijää arvostetaan. Saa huomenta-mies sanoo vaikka peilin edessä itelleen huomenta kun kerran on sellainen psykonarsistinen persoona. Eipähän tarvii työpaikkakiusaajaks sanoa sitä joka ei huomenta sano! https://yle.fi/uutiset/3-9900164

      Mites sitte toi co2 vähentäminen sun muu viherarvo kun valutkin ostetaan jo muualta vaikka naapurissa ois ollu tehdas? Liian laiskoja oltiin kehitysyhteistyöhön niin suoraan muualle ostot vaan? Kelpaa siellä meripäiväparaatis kulkea ylpeänä tekosistaan kun alueen megatyöllistäjä. Lisää aiheesta ja Karhula Foundryn entisten työntekijöiden haastatteluja paljastuskirjassa.

      https://yle.fi/uutiset/3-11845220

    • Anonyymi

      Huomenta! Saisvat kyllä pistää naistenkin ahdistelijat kuriin kun kuulemma ei työsuojavaltuutettu ota näitäkään puheita kuuleviin korviin eli suojelee syyllistä. Onneksi liitto tietää asiasta! Sitten tää Z-puolen huomenta-mies, niin se ilmeisesti vaan ahdistelee toisia miehiä. Onpi vähän sen luontoinen. Kuulemma oli sellaista anteliasta mieshellyyttä osoittanut kerran koko miesryhmälle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Huomenta! Jyrki älä huomenillais tyrki pliis anna mulle breikki jo vaikka koukuttavaa on sulle henkinen väkivalta mut joskus ajatella sä voisit myös muiden osaakin tai arvoja työpaikkasi, tee siis joskus miehentyö ja jätä kiusaamatta. On sulle varmaan hauskaa tuo huutelu mut muut pitää sua dorkana ja auta armiais jo sulle sanoo takaisin, niin häiriinnyt.

    • Anonyymi

      Suosittelen jättämään tässäkin ketjussa olevat vuodatukset omaan arvoonsa. Ovat pääsääntöisesti saman entisen työntekijän tuotosta, joka ei tietenkään näe omassa käytöksessä mitään moitittavaa.

      • Anonyymi

        Mun käytös täys kymppi, joten ota mallia! Et itse pysty ikinä samaan! Eikö 20 vuotta talossa sulle mitään opettanut, että kävit toistuvasti häiriköimään muita?!?! Sveitsiläistä paskaa siellä kasaat, ihan täyttä krääsää. Alihankinta tuo sieltä jotain krääsää puol rikkinäistä, niin pistätte sit ylpeenä kasaa kiireessä ja asiakkaalle? Sit meripäivien paraatis glamour ja itsekehu huipussaan ja shamppanja virtaa. Sitten voi ympäristöraporttia taas päivitellä kun valut tuleekin Espanjasta Karhula Foundryn sijaan ja miten alueen suuri työllistäjä hommasi miinus 70 uutta työpaikkaa alas ajamalla sen Valimon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käytös täys kymppi, joten ota mallia! Et itse pysty ikinä samaan! Eikö 20 vuotta talossa sulle mitään opettanut, että kävit toistuvasti häiriköimään muita?!?! Sveitsiläistä paskaa siellä kasaat, ihan täyttä krääsää. Alihankinta tuo sieltä jotain krääsää puol rikkinäistä, niin pistätte sit ylpeenä kasaa kiireessä ja asiakkaalle? Sit meripäivien paraatis glamour ja itsekehu huipussaan ja shamppanja virtaa. Sitten voi ympäristöraporttia taas päivitellä kun valut tuleekin Espanjasta Karhula Foundryn sijaan ja miten alueen suuri työllistäjä hommasi miinus 70 uutta työpaikkaa alas ajamalla sen Valimon?

        Nämä kirjoituksesi osoittaa kyllä erittäin hyvin sen miten täysi täysi kymppi käytöksesi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käytös täys kymppi, joten ota mallia! Et itse pysty ikinä samaan! Eikö 20 vuotta talossa sulle mitään opettanut, että kävit toistuvasti häiriköimään muita?!?! Sveitsiläistä paskaa siellä kasaat, ihan täyttä krääsää. Alihankinta tuo sieltä jotain krääsää puol rikkinäistä, niin pistätte sit ylpeenä kasaa kiireessä ja asiakkaalle? Sit meripäivien paraatis glamour ja itsekehu huipussaan ja shamppanja virtaa. Sitten voi ympäristöraporttia taas päivitellä kun valut tuleekin Espanjasta Karhula Foundryn sijaan ja miten alueen suuri työllistäjä hommasi miinus 70 uutta työpaikkaa alas ajamalla sen Valimon?

        Kympin käytös, eikä yhtää ystävää? Kannattaisiko ottaa peili käteen ja kysyä miksiköhän?


    • Anonyymi

      EI sinusta ole mihinkään vuoroon .

    • Anonyymi

      Itse olen niin kyllästynyt huomenta-mieheen, että otan liittoon yhteyttä ja pyydän sieltä asianajajaa. Jos ei liitto suostu niin mitä minä sinne olen rahaa turhaan maksanut sitten? Ellei se auta niin sehän on verrattavissa melkein johonkin rikollisjärjestöön, jos se alkaa työpaikkakiusaajia suojelemaan ja perivät rahaa jäseniltään. Vaadin, että asia käsitellään avoimien ovien sisällä, että mediakin pääsee paikalle!

      Minun työkyky on jo heikentynyt sekä postraumaattinen stressi aiheutunut jatkuvasta häirinnästä. Voin siis uhrautua tämän hyvän asian puolesta ja estää ettei uusia uhreja pääsisi enää syntymään. Muuten tämä huono kulttuuri leviää ja jatkaa edelleen seuraaviin sukupolviin. Se on stoppi nyt saatava!

    • Anonyymi

      Paljon näytti Beckin testi tulos ?

    • Anonyymi

      Huomenta! Työyhteisöä terrorisoiva hirviö on saatava kuriin ettei muiden tarvitse kokea samaa kuin minä! Kun ei näköjään muista mihinkään ole niin otettava ohjat käsiin. Huomenta-mies pitäisi laittaa valheenpaljastuskoneeseen. Kertoi juovansa kaksi 24-packia olutta viikonloppuisin ja sen mukaista oli järjenjuoksu ja jututkin. Eipä ne ole työterveydestä apua saaneet m**kulle mut ehkä parempi näin. Kovasti kadehtii varsinkin kouluttautuneita mutta työmaalla käyttää aikansa vain muiden piinaamiseen ja huuteluun.

      Koronasekoilut kulkulätkien kanssa sekä väärät nouto-osoitteet kun laiskimus ei voi tilata sitä oikeaan osoitteeseen joten tuthia altistumisia ja sitten vielä työturvallisuusuhka että keltaisten viivojen sisäänkin ties mitä rojuja säilytykseen laitetaan vaikka ei saisi mutta kun joku iso pamppu tai toimittaja tulee vierailulle niin siistitään hetkeksi alue ja rojut heti sen jälkeen takaisin.

    • Anonyymi

      Et uskomattoman hienoa mihin tämä nykyaikinen lääketiede ja psykoterapia pystyy. Mua rohkaistiin puhumaan avoimesti näistä kokemuksista ja huomasin sattumalta tämän hienon ketjun niiku. Et tää on kuulemma sitä nykyaikaisen modernia uutta hoitomuotoa ja just käytetään tehokkaana hoitona. Tuntuis hitusen kyl auttavan et viisaita nää hoitajat on et kyl ne palkan korotuksensa ansaitsis! Mut huomenta-mies pitäis viedä torille jalkapuuhun! Mulla kun työura nyt takana niin joutaa kirjottelee kokemuksistaan.

    • Anonyymi

      Milloin Lenin patsas Karhulan teollisuuspuistoon kuvastamaan jo ennestään viljeltyä työn sankari propagandaa? Vois sitte vaikka sanoa ylväästi "tämä herra paiski kaikki työt kun muut vehtasi kahvihuoneella ja ruokalassa" hihihii

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aleksei_Stahanov

    • Anonyymi

      Jalkapuista ja patsaista mä en tiedä mut tiedän hyvän ohjelmaehdotuksen. Seuraavan kerran meripäivien paraatissa huomenta-mies vois tehdä oman koreografian pinkissä ballerina-asussa tanssahdellen ja kerätä kolehtia. Huhupuheiden mukaan se vihki uudet aluksetkin telakalla vähän vastaavin järjestelyin mut tiedä niistä.

      • Anonyymi

        Siis Tanhupallon asu olisi juuri sellainen mitä olen huomenta-miehelle suunnitellut. Linkeissä osviittaa, mutta tarkemmista suunnitteluista vaatisin tosin jo palkkion mut autetaan alkuun autetaan alkuun.


        https://youtu.be/ZMvBlRJyxC0

        https://youtu.be/04OTSp_FO8s


    • Anonyymi

      Paljon näytti Beckin testi tulos ?

      • Anonyymi

        Beckin testini ja osa sairaskertomuksistani liitetään paljastuskirjan liitteeksi. Marraskuussa siis julkaisu edessä ja tänään päätin, että pakko se on paljastuskirja "Sulzerin sisäpiirissä osa 2" ajallaan tehdä myös vaikka sitten ilmaisjakona ellei kustantajaa löydy mistään. Paljastuskirja 1 myös kerrottu mielialalääkkeet mitä menee ja kuinka kuntoutuminen on edistynyt.

        Oma lukunsa kirjassa on tämän huomenta-miehen aloittaman häirintä, joka noudattaa sitä tyypillistä narsistista peruskaavaa. Aluksi uutena työntekijänä joka kärsii paniikkihäiriöstäkin ja muutenkin uusi työpaikka jännittää, niin tämä 20 vuotta talossa ollut ottaa silmätikuksi ja aloittaa huutelun. Aluksi luulin, että olin tehnyt jotain itse väärin kuten narsistin uhri yleensä luulee. Hän hyvin osasi keksiä tekosyyn jonka varjolla piinata minua joka ikinen päivä 6 kk ajan. Valvoin aina öisin ja ei huvittanut yhtään mennä koko firmaan ja kelasin et heittäskö hanskat naulaan. Herno oli kireellä ihan koko ajan ja tämä sadisti sen kuin nöyryyttää ja huutelee. Sitten vielä kehtas piilovittuilla kuinka hän kokee työpaikkakiusauksena ellei hänelle sano huomata.

        Muu väki tietty aina suojeli omiaan ja vähätteli, ikään kuin sinussa olisi se vika. Kyllä oli sairas työympäristö. Kuten aikaisemmin kerroin kuinka noudatin koronaohjeita sulkemalla ulko-oven, niin joku laiskiainen huusi ja hakkas oveen kuin hullu, koska ei ollut edes koko kulkulätkää ottanut mukaansa ulos tupakalle mennessään. Sitten sisälle ramppas venäläisiä rekkakuskeja väärään osoitteeseen ohjattuna kun joku idiootti ei jaksanut vaihtaa nouto-osoitetta oikeaksi eikä johtoa kiinnostanut asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beckin testini ja osa sairaskertomuksistani liitetään paljastuskirjan liitteeksi. Marraskuussa siis julkaisu edessä ja tänään päätin, että pakko se on paljastuskirja "Sulzerin sisäpiirissä osa 2" ajallaan tehdä myös vaikka sitten ilmaisjakona ellei kustantajaa löydy mistään. Paljastuskirja 1 myös kerrottu mielialalääkkeet mitä menee ja kuinka kuntoutuminen on edistynyt.

        Oma lukunsa kirjassa on tämän huomenta-miehen aloittaman häirintä, joka noudattaa sitä tyypillistä narsistista peruskaavaa. Aluksi uutena työntekijänä joka kärsii paniikkihäiriöstäkin ja muutenkin uusi työpaikka jännittää, niin tämä 20 vuotta talossa ollut ottaa silmätikuksi ja aloittaa huutelun. Aluksi luulin, että olin tehnyt jotain itse väärin kuten narsistin uhri yleensä luulee. Hän hyvin osasi keksiä tekosyyn jonka varjolla piinata minua joka ikinen päivä 6 kk ajan. Valvoin aina öisin ja ei huvittanut yhtään mennä koko firmaan ja kelasin et heittäskö hanskat naulaan. Herno oli kireellä ihan koko ajan ja tämä sadisti sen kuin nöyryyttää ja huutelee. Sitten vielä kehtas piilovittuilla kuinka hän kokee työpaikkakiusauksena ellei hänelle sano huomata.

        Muu väki tietty aina suojeli omiaan ja vähätteli, ikään kuin sinussa olisi se vika. Kyllä oli sairas työympäristö. Kuten aikaisemmin kerroin kuinka noudatin koronaohjeita sulkemalla ulko-oven, niin joku laiskiainen huusi ja hakkas oveen kuin hullu, koska ei ollut edes koko kulkulätkää ottanut mukaansa ulos tupakalle mennessään. Sitten sisälle ramppas venäläisiä rekkakuskeja väärään osoitteeseen ohjattuna kun joku idiootti ei jaksanut vaihtaa nouto-osoitetta oikeaksi eikä johtoa kiinnostanut asia.

        Kyllähän näistä sinun kirjoitteluista paistaa täysin selvästi rankat mielenterveysongelmat. Viikosta ja kuukaudesta toiseen jankutat samaa vaikka tietäähän jokainen miten asiat oikeasti meni, sinulla viirasi jo kauan ennen taloon tulemista. Ihan näin ystävällisenä vinkkinä, koitahan hommata itsellesi harrastuksia ja jätä firma rauhaan.


    • Anonyymi

      Nyt mä ymmärrän miks siel ol nii paljo niitä korvatulppia ihan joka puolel niiku sellasis automaateissakin mistä saa ottaa. Ne on kato sitä varten et niiden avulla voi saada sitte sen edes jonkinlaisen työrauhan ettei huomenta-miehen huudot kuulu läpi ja ajatus töksähä kun tekee töitä.

      Varakkaimmilla oli oikein sankakuulokkeet missä oikein radio-ominaisuus nii ei varman kuulu huomenta-mielen pölötys läpi sekä samal kuuleepi uutiset ja sään. Mut sellasten eteen saapi tehä paljoo duunia ku nehän maksaa aika hiivatin monta ruplaa.

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aleksei_Stahanov

    • Anonyymi

      Toivottavasti huomenta-mies et lätrännyt liikaa Helatorstaina että pystyt antamaan huomenna täyden työtehon kuten kunnon Stahanovilaisen kuuluukin ihan firman oman propagandan mukaan. Jokainen ansaitsemasi veroeuro menee välillisesti minun kuntoutumiseen ja elämiseen. Sulla on kuule vielä pitkä kakku edessä et koita viihtyä sen jumppapallon päällä kun selkä millon sitten reistailee äläkä juo liikaa.

    • Anonyymi

      Huomenta! Just heräsin pökkyrästä kun Ketipinor nukuttaa sen 12 tuntia ottamisen jälkeen. Mitenkäs siel Stahanovilaisessa työympäristössä mennöö ja joko on Leninin patsas pystytetty? Varokaa huomenta-miestä!

      • Anonyymi

        Juttelehan lääkärisi kanssa uudelleen lääkityksestä. Aika sekavaa on sepustuksesi. Ongelmana oli näköjään huomenia toivotteleva työkaveri ja ovien ajoittainen auki pitäminen. Melkoisia on ollut ongelmat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttelehan lääkärisi kanssa uudelleen lääkityksestä. Aika sekavaa on sepustuksesi. Ongelmana oli näköjään huomenia toivotteleva työkaveri ja ovien ajoittainen auki pitäminen. Melkoisia on ollut ongelmat..

        Mitä sä sönkötät? Tottakai on ollut melkosii kun mua piinattiin 6 kk joka päivä et mieti sitä idiootti! Pistä paraatipöksyt päälle ja meripäiville marssimaan mars ja ballerina asut komerosta jo esille! Kyl sut on aivopesty kun vielä viitit lafkaas täällä kehua! Saitko jonkun palkankorotuksen tai lisävapaan kun tulit tänne vinkumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttelehan lääkärisi kanssa uudelleen lääkityksestä. Aika sekavaa on sepustuksesi. Ongelmana oli näköjään huomenia toivotteleva työkaveri ja ovien ajoittainen auki pitäminen. Melkoisia on ollut ongelmat..

        Tässä sulle mietittävää lafkas aatteesta et osaat olla kunnon työnsankari, sellanen oikee megalammas! https://fi.wikipedia.org/wiki/Stahanovilaisuus


    • Anonyymi

      Purkamatont vihaa tuhansii kiloja konversio yksiköiks muunnettuna monta rekkalastillista niin monta korvissa raikuvaa piinaavaa raastavaa huutokirjaimin lausuttua huomenta, rumia loukkaavia sanoja naamioituneina viattoman kuuloisiin lauseisiin, lopulta kuitenkin tarkoitusperiltään ilkeisiin piilovittuiltuihin, mun saldolla kärsittynä monta tuskast päivää täyn tuskasii synkkiä olotiloja raadettuja epätoivonhetkii vailla armoa koneen jatkeena, nyt auki suu ja ulostus, ei ikin enää uhri sun huomenies tai muidenkaan sortajatyyppien, nyt sulle jo ballerina asu pinkki valmiiksii katottu aiemmis linkatuis videoissa nähty, joten pue päällesi ja ei muuta kun edustamaan meripäiville ja huomenia huutelee.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tourette-Patrikin syndrooma lie pahenee ja työn jälki huononee, noh ei siitä hierojanplintistä mihinkään oo, ilmankos riski siirrettiin muiden kannettavaksi ja kulut laiskottelusta toisten huolen aiheeksi, elämän suurimman meriitit hieroja ja kokki antihetero, siitä aikaan saisi mega anthemin, niillä pääsee pitkälle, aukoo päitä muille ja jauhaa jo toista tuntia vakuutusyhtiöiden kilpailuttamisesta muiden paiskiessa työt. Säästöt huimat viisi euroa, iso säästö perheelliselle, lapselle lie sairaus isältään peritty vai oliko se sittenkin tuotos pelkästään keinohedelmöityksen?

      Tiedä häntä, isäs varmaa virtsas vaginaa sua tehdessään niin synty kusipää, taakka maailman kestettäväksi, työpaikan syöpä, pelinappula, ensimmäisenä ulkoistettavissa, voi istuu puol päivää, kun on esimiehensä voidellut, kieli syvällä takapuolessa, en näe naamaa mut tunnen kuinka kieli lipoo, se on Patrik hommissa, jotain ruskeeta suupielissä, Patrik totes tasty ja jatko nuolemista innoissaan, työn välttelijä supliikkimies, firman toinen maskotti, pinkki asu sillekin vaikka huvikaupasta hommatkaa jo, huomenta-miehen kanssa kolehtii kerää meripäiville.

    • Anonyymi

      Et huomenta-mies on kyl ilkeä ja koko Kotkan vihatuin työpaikkakiusaaja. Onneksi maanantaina psykologin aika ja alkanut nyt valmistautua taas siihenkin. Onneksi saan Kelataxin niin ei tarvitse itse maksaa eikä kävellä oikeastaan. Kyllä tuli huomenta-miehen temput kalliiksi.

    • Anonyymi

      Huomenta-mies jätätkö jo rauhaan mun, kohta hyppään Kela-taxiin, on mulla terästettyä taskumatissa, kun kuulemma tärkeää on hyvä ensivaikutus, kaiken A ja O, uusii reseptin toivon mukaan rauhottaviin, näihin hyviin jyviin, toimiviin, ne näyttää valon, universumin kauneuden, sen piilotetujn, Diapam ihmelääke on se, ei enää edes vituta toimia ovimikkona jossain puulakissa 1600 kuukausipalkalla todistamassa korona-sekoilua, toimiston laiskottelua, rekkakuskeja väärinohjattuja, kun ei enää edes ole koko sopimusta, homma on kuin poltergeist ja salaiset kansiot, kadonnut UFO se, mikälie, huomenet korvissa tosin raikaa edelleen, joku mielenhäiriö lie siitä häiriköijästä tullut mut maanantaina taas lie selvinnee ja ollaan viisaampia, tiedä sitten onko ohimenevä, joku huutaa aina jossakin kun keskittyä yrittää, se työpaikan myrkyttäjä eli itse huomenta-mies itse Z-osastolla aamu 5 jo ruosteisten laivojensa luomustensa kuvitelmissa, eikö se tajua että jonkun täytyisi jotain tehdä tai muuten ei homma toimi, jos joku vaan huutelee muille koko ajan?

    • Anonyymi

      Onkohan tämä kirjoittelia se katkeroitunut pojan kloppi kuka sai koeajalta kenkää T.S nimikirjaimin 🤔

      • Anonyymi

        Katkera joo varmaan kun joku Putrik siellä ihmisiä kiusailee nyt hubilla? Siirsit tuottamattomimman luuserin sitten höb lögisticksin vastuulle buhahaa voipi siellä kilpailuttaa työajalla niitä vakuutuksiaan ja tehdä työn sankari A4:sia toisista työntekijöistä pilkaksi ja aukoa sitä tyhmää päätänsä. Kuka lie sillekään ne siement koeputkihommiin luovuttaa? hahaa


    • Anonyymi

      Kelataxi kohtab huomenna starttaa VROOOM VROOOM ja sitten körötellään pitkin kuoppaista tietä. Mie otan VSOP-konu taskumatin mukaan hih hih hiii ja kans Savetit myös varmuuden vuoksi.

      • Anonyymi

        Niin täytyypä ihan karjaista HUOMENTA taksikuskille kun se kurvaa pihaan kuten joillain eräillä on tapana. Tiedä sitten miten kaveri reagoi tai suuttuuko mut pääasia että kato itellä on hauskaa. Niinhän se huomenta-mieskin toimii. Viis toisten tunteista ja mielipahasta.


    • Anonyymi

      Teekököhän Pötrik nykyselläkin työnantajalla raportin isojen pomojen toilailuista firman kemuissa sitten aina sitten työmaalla ja työaikana? Oliko siinä syy että firma muuttu höpöhöpö loggistiiksille?

      Pötrik innoissaan kertoo sellaisella pikkupojan innolla miten kuulemma isoilla pomoilla on etuoikeus naisiin siellä firman kemuissa ja hierarkia pätee. Samalla se tilittää tekikö se Boss ison aamutortun vai pienen, käyttikö se isoa huuhtelua vai pistikö se ympäristöraporttia sparraten pienellä huuhtelulla menemään ottaen riskin tukkeumasta ja jäikö sinne wc-tiloihin Savetteja vai käyttikö se pomo nekin sieltä?

      Vieläkö se myös jauhaa tuntitolkullla niistä sen vakuutussäätöistä kuinka neuovotteli tunnin vakuutusmyyjän kanssa ja lopputulos oli laskelma että saa vaihtamalla säästöä 5 euroa. WAU! Rautaisen myyntineuvottelijan osaaminen meni ihan hukkaan et miks vaihto firma?

    • Anonyymi

      "Työpaikkakiusaaminen on todellinen ja mittava ongelma Suomessa. Työterveyslaitoksen mukaan yli satatuhatta suomalaista kärsii pitkään jatkuneesta ja toistuvasta työpaikkakiusaamisesta.

      Yksi heistä on tamperelainen Saara, joka irtisanoutui työpaikastaan kiusaamisen vuoksi. Saaran nimi on tässä jutussa muutettu, sillä vaikka kiusaamisesta on kulunut aikaa, on kynnys asiasta kertomiseen omalla nimellä edelleen liian suuri."

      "”Minun kiusaajani vähätteli minua, mielipiteitäni sekä tekojani. Aluksi se oli aggressiivista provosointia ja alistamista, kunnes se muuttui välinpitämättömyydeksi ja porukan ulkopuolelle sulkemiseksi. Jaksoin jonkin aikaa taistella vastaan ja puolustaa itseäni, mutta lopulta lamaannuin ja olin vain hiljaa”, Saara kertoo.

      ”Itsetuntoni oli riekaleina. Kun kiusaamista oli kestänyt noin vuoden, elimistöni alkoi oireilla. Olin henkisesti täysin loppu, työmotivaationi oli kadonnut ja minulle nousi kuumetta joka viikonloppu. Kehoni yritti sanoa minulle, että älä mene enää töihin.”"

      https://duunitori.fi/tyoelama/olisinpa-osannut-pyytaa-apua-tyopaikkakiusatun-tarina

      "Henkinen työpaikkaväkivalta on vakava ongelma, joka pahimmillaan romuttaa väkivallan kohteeksi joutuneen työkyvyn ja minäkuvan. Siksi varoittaviin merkkeihin tulisi puuttua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta koko työyhteisö ei ala voida pahoin.

      Silmien pyörittelyä, ikäviä huomautuksia, perättömiä juoruja. Osaamisen vähättelyä, tiedon pimittämistä, työyhteisön ulkopuolelle sulkemista. Sähköpostien valvomista, henkilötietojen asiatonta käyttöä, parjaamista yhteisessä chatissa.

      Henkisen työpaikkaväkivallan muodot ovat monet, tietää sukupuolentutkimuksen dosentti ja Helsingin yliopiston sukupuolentutkimuksen maisteriohjelman koulutusohjelmajohtaja Elina Penttinen. Hän on tutkinut henkisen työpaikkaväkivallan ilmenemistä suomalaisissa organisaatioissa viime vuosina."

      "”Henkinen työpaikkaväkivalta on yhden tai useamman ihmisen henkistä kaltoinkohtelua, johon liittyy monesti kontrollointia ja manipulointia. Tällöin ei puhuta vain yksittäisistä tapahtumista, vaan toiminta on systemaattista ja jatkuvaa”, Penttinen kertoo.”Useimmiten henkinen väkivalta alkaa salakavalasti epäsuorana, kunnes se etenee entistä aggressiivisemmaksi ja suoremmaksi: kohdetta nöyryytetään julkisesti, hänen työtehtäviään kritisoidaan tai hänelle huudetaan ilman mitään syytä.”"

      Huomenta-mies osuu kaikkiin kriiteereihin 100 %:sesti.

      https://duunitori.fi/tyoelama/henkinen-tyopaikkavakivalta-tyopaikkakiusaaminen

      NYT TARKKANA: TÄMÄ MINUA HUOLLETTAA: "”Valitettava tosiasia on se, että ihminen voi pelastaa vain itsensä. Kun hän irtisanoutuu, kiusaaminen ei kuitenkaan yleensä lopu, vaan tekijä löytää uuden kohteen aiemman tilalle.”" ETTÄ VAROKAA HUOMENTA-MIESTÄ!!

    • Anonyymi

      Suosittelen jättämään tässäkin ketjussa olevat vuodatukset omaan arvoonsa. Ovat pääsääntöisesti saman entisen työntekijän tuotosta, joka ei tietenkään näe omassa käytöksessä mitään moitittavaa

    • Anonyymi

      Paras työvuoro on se joka ei ala ja jota ei vaadita aloitettavan! Kolme määräaikaista sopparia tuota huijausta riitti ja mielenterveys on ihan riekaleina. Hyvä, että ilman avustajaa perustarpeet saa hoidettua. Ensinnäkin huomenta-mies huutelee joka ikinen päivä ja nöyryyttää uutta työntekijää. Eipä ole talon arvot 20-vuoden jälkeen päähän itkostuneet vaan pelkkä pahuus. Sitten tuota kaiken muun nöyryytyksen ja pienen palkan sivussa joudut vielä kuuntelemaan HR:n ja esimiehesi valheita. Aina on tietyille henkilöille joku tekosyy, jonka varjolla ei voida antaa muuta kuin sitä samaa tuotannon tai varaston työtä.

      Sitten Stahanovilaisen Stalinin aikaisen järjestelmän mukaan yritetään kämäisesti motivoida uusia työntekijöitä kun ei parempaan pystytä huonolla tuntipalkalla. Kehutaan kuinka se henkilö x oli niin ja niin kauan tuotannossa kunnes pääsi sitten projektipäälliköksi sun muuta. Eipä kerrota että se 99 % ei pääse koskaan oikeasti mihinkään kunnon hommiin. Jos olet tehnyt jotain AMK opintoja tai vastaavia niin huomaat kuinka ne kollegat (varsinkin naispuoliset) päässeet suoraan sinne toimiston puolelle. Ei tarvitse kuunnella huomenta-miehen huuteluita tai muuten traumatisoitua. Voi vain pissikset leikkiä siellä jollakin videokameralla sillä välin kun vedätettävä on tuotannossa ja niistää töypäivän jälkeen mustaa limaa nenäliinaan.

      Eipä siis hierarkia toteudu vaan koko homma on kieroa ja mielivaltaista. Kollega ei ollut päivääkään missään haalarihommissa ja vastaava työkokemus kuin mulla, mutta kun sattu oleen nainen niin pääs suoraan toimistoon. Näin se homma toimii ja joka vuos uudet vedätettävät tilalle sekä uudet propagandapuheet. Ja se mukamas arvokas työkokemus niin sitäkin ovat kaikki vieroksuneet muualla ja pitäneet vähäpätöisenä. Pissikset saa hyvät cv merkinnät ja keittää kahvia siellä ja jotain duunaa. Sä raadat miespuolisena vuodesta toiseen. Milloin on sota, milloin on covid tai milloin mikäkin tekokosyy. Uusi narratiivi joka vuosi. Huh huh, onneksi pääsin pois. Voi mascara-puikko bottomrik ja huomenta-mies tehdä keskenään. Mä yritän saada nyt vuoden vaihteessa eläkettä. Tehkööt ne!

    • Anonyymi

      Itekkin niiku Kelalle jo ilmotin etten ole enää mihinkään ylipäätään enää hakenut kun entisetkin tapaukset kiistetty ja korvaamatta! Aina joku keksi tekosyyn miksi mä olin liian huono mihinkään parempaan. Kerran sitä haalarityökokemusta ei kukaan työnantaja sitten arvosta niin totesin etten sitä enää lähde huomenta-miesten sekaan edes hommaamaan. Menee loppukin toimintakyky näissä puljuissa.

      Tytön litikoille annetaan hyvät merkkinät kun keittäävät vähän kahvia toimistolla. Lisäks olin ollut koko firmassa ennen kuin bottomrik plintti tuli taloon ja välissä olin pois niin hän alkoi myöhemmin luomaan hierarkiaa uudelleet et olen joku kesämies vaan. Monessa firmassa ilmotukses lukee et olet täysvaltainen työyhteisön jäsen päivästä yks alkaen mut täs firmas voidaan luoda näköjään omat säännöt. Kerran oon niiin huono ja XAMK koulutusta ei arvosteta niin eläke se ois jo saatava!

    • Anonyymi

      Organisaatiomuutoksen ajamisessa voi tunnetusti asiantuntijoiden mukaan kestää kauankin. Eräässä tapauksessa lukemani perusteella epäilen ettei sitä ole edes aloitettu kun ei edistystäkään ole nähtävästi työilmapiirissä tapahtunut. Olisiko aika uudistua? Kovin on vanhanaikaista simputusmeinikiä kun lukee kirjoituksia yllä. Meillä ei ainakaan savusteta ketään eikä huudella vaan ollaan sentään ihmisiä. Mites, vieläkö siellä pumppupaskassa huudellaan? Miltä tuntuu?

    • Anonyymi

      Bottomrik plintti tais varmaan todeta et Pulzer kusettaa mut Alhstrom ei ku vaihto työpaikkaa hahahaa Bottomrikilla oli niin kovat puheet kuinka aikoo lelupumppussa yletä jonnekin ostajaksi mutta siellä se teki vuodesta toiseen niitä samoja hommia kuin hyväuskoinen hölmö buhahaaa oli kuin olis orgasmin saanut kun sain tietää sen siellä hutkineen vielä vuosia haalarihommia eikä mitään parempaa saanu kun vasta vaihtamalla kuitukangasfirman listoille ittensä. Olisin voinut jopa maksaa että olisivat vielä hierojan plinttiä siellä pitäneet lelupumpun listoilla vaikka puol vuotta tai vähän enemmänkin hihiii ei se bottomrikin nyrkkeily padeja vastaan paranna bisnesosaamista vaan ihan junttien touhua buhahaaa oi että teki gutaa mut saapi ahlstrom huomata vielä tehneensä katovalinnan aikanaan ku on se sen verran vätys ja työilmapiirin tuhoaja hahaa

    • Anonyymi

      Toivottavasti ei toista virheitään kun on nyt kuitumatossa ku edellises luzeris se juorus tosi tarkaan kaikkine likaisine yksityiskohtineen mitä kukin teki siel firman kesäjuhlissa ja siinä meni noin 4 arkipäivää tehokasta työaikaa. Hänen suuri suu vain kävi kuin kone ja siinä tuli arkaluontoista juorua sitten. Ilmankos ei ylennyksiä tullut. Bottomrik menisi ihan naisesta mitä juoruamiseen tulisi kun pukis kato semmosen hameen päällensä mitä nää naisväen ihmiset niiku pitää yllään. Mun mielestä tollanen juoruaminen on naisväen hommaa et siinä kritiikkiä. Itehän pisti noottia menemään ahlstromin henkilöstölle ettei kaikkea paljasta bottomrikille ja kuvauskielto firman tapahtumiin. Oli nääs tosi rasittavaa kuulla minkälaiseen sävyyn se puhui johdosta ja niiden tekemisistä kesäjuhlissa sillon takavuosina. Bottomrikin pitää tollanen lopettaa! Myötähäpeä suuri suunnaton opettakaa plintti talon tavoille!

    • Anonyymi

      Sulzerilla eriarvoisuus omassa arvossaan kun oot 3 tai 4 kesää niin sun ohi menee suoraan sellanen joka ollut yhtään ja 2-3 kesää opinnoissaan jäljessään. Itekkin tuossa vastailin kun kysy yks lehti et mitä funtsit ku opintolainojen korot noussut niin kerroin suoraa ja tuntu hyvält. Käsi raamatul niin toistan viestini ja se on täyttää 100 % totta!

      Laina matkal ulosottoon harjoittelut tein Sulzerille ja 6 kk olin kiusattuna kukaan ei puuttunut ja pandemia huonosti hoidettiin melkein joka päivä tuli rekkakuskia ovesta sisään puolasta virosta venäjältä väärin ohjattuna ketään ei kiinnosta ne kopissa ahtaassa aivastaa pomo ei noteeraa käskee vaan pois ohjaa kelaa miten tätä tuli kuukausia kestää tyhmä laiskiainen toimistoihminen ei voi osoitetta muuttaa mut mun täytyy altistua eikä rokotetta oo vielä olemassa ja mua ylempiin asemiin pääsee ne jotka ei oo ollu koko firmas ikinä yhtää määrä-aikaist aja ne on opinnoissaan mua pari vuotta jäljessä, miten sä voit tän perustella? Tää on syrjintää ja en oo edes juutalainen? Mitä vittua Sulzer? Te menkää pois uusnatsinne ja uustalinistenne meidän maasta te palvotte sitä Stalinen ihannetta työn sankaria sitä Stahananovilaista sitä päällikköä/työnjohtajaa joka oli tääll x määrää kesää ja nyt on työnjohtaja/projektipäällikkö niinpä on ja varmaan tää kaikkien kohal 99 % toteutuu? Noh, ei, ehkä max 3 % til mut se saa ihmiset raataa meidän aatteen takii!

      Mä sairastuin, mä syrjäydyin, mä köyhdyin, mä velkaannuin niin kukaan ei välitä mua syrijittiin enkä oo työllistynyt vieläkään mun lainat UO:ssa ku en pysty lyhentyy ja 48 kaljaa viikonloppuna juova huomenta-mies ahdisteli mua jatkuvasti ja huuteli sivustalta "HUOMENTA" nöyryyttääkseen mua huolella. Kukaan ei titetenkään puutttunut nuoren työntekijän simputukseen vaan se oli normii Sveitsiläistä työnkoulutusmallia semmosta Arjalaisilta lainattua mut mä tuun vaatii itelleni totaalista oikeutta tiedättehän nyt pitäis puntit tutista jokaisella ne ajas alaa teidän tehtaan kuin valimon ette osaa johtaa tai lain mukaisesti toimii!

      • Anonyymi

        Olitko saapuvassa varastossa töissä,kun näit noin paljon?


      • Anonyymi

        Outoja tarinoita täällä


      • Anonyymi

        Kotkalainen sairaseläkeläinen siellä vaan spammaa suomi24 täyteen aivotoimintaansa.


    • Anonyymi

      Mikä tilanne Sulzerilla on? Vieläkö on työntekijän tarvetta pajassa?

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe