Jos meillä on seuraavanlainen objektirakenne:
var keho {
"kasivarsiVasen": {
"olkavarsi" : "hauis",
"kyynervarsi": "ranne",
"kammen": "peukalo"
},
"ruumis": {
"ylaruumis": "rintalihakset",
"alaruumis": "vatsa"
}
}
Miten saisit ulos peukalon tiedot? var peukunTiedot = (Jatka tästä)
Kysymys tehtävästä
3
446
Vastaukset 3
- Anonyymi
No kumman kammen kierrät varren ympäri ja peukutat merkkidataan.
Pisteellä pääsee ja hakaristeilläkin, kun kirjoittaa. Kun kehosta lähdetään niin mene sen aliolioon kasivarsiVasen. Tai eihän nämä olioita ole vaan JSONin palasia, reliikkejä menneisyydestä tallennettunna hyperavaruuden kuorelle. Sitten mene käsivarren lappiin ja kun olet sen juuressa, paina "kämmen". Peukalosta et enää tietoja saa koska se on pelkkä merkkijono. Voihan siitä vaikka ottaa, mutta nyt on käytettävä hakaristiä, sillä numeroa et voi pisteyttää. - Anonyymi
Silleen että otat peukalon ulos perseestä ja alat koodaileens.
- Anonyymi
Kun kirjoitat keho.kasivarsiVasen, niin pääset aliolioon kasivarsiVasen. Jatka siinä halutun attribuutin metsästystä vastaavasti. Näin muodostuu ketjuja a.b.c.d. Jos jonkin attribuutin nimessä on kielletty merkki, niin käytä muotoa a["kielletty nimi"]. Esim. yllä jos c:n nimi olisikin "joku-juttu", niin kirjoitettaisiin a.b["jokin juttu"].d.
Tuollaisia ketjuja. Niitä on helppo harjoitella, kun menet Chromen konsoliin ja kun lähdet kirjoittamaan, niin näet siinä hailakalla etukäteen mitä mikin käsky antaa ja saat varmistuksen heti, että mitä sinun kuuluukaan kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei134569En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25550Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547