Ongelmani on se, että jos jostain syystä en käytä lääkettäni (risperidon) säännöllisesti niin alan höyrytä hengellisiä asioita. Luen Raamattua, käyn jumalanpalveluksissa ja rukoilen. Luen hengellistä kirjallisuutta ja olen kaikin tavoin esimerkillinen kristitty. Tajuan kuitenkin että tuo minun hengellisyys on mielensairauden oire minulle.
Kun lääkitys on kunnossa en vaivaa päästäni hengellisillä asioilla ja on hyvä olla. Poistin siksi kodistani kaikki Raamatut, kirjallisuuden, ristit ja taulut, jotka jollain tavalla viittaa kristinuskoon.
Tämän oman kokemuksen pohjalta tajuan, että usko on minusta mielisairauden oire, joka on hoidettavissa lääkkeillä.
Lääkkeiden avulla olen vapaa kristinuskon ikeestä ja hengitän vapaasti.
Usko on minulle mielisairauden oire
3
<50
Vastaukset
Vaikuttaa jälleen provolta, mutta kyllähän psyykelääkkeet voi turruttaa terveen ymmärryksen. Jos ei muuta oireita sairaudessa esiinny kuin usko niin kulkisin sitten uskossa ilman lääkkeitä ilman huumattuna.
- Anonyymi
Aloitus on provo. Sairastuessaan ihminen oireilee kuitenkin usein sillä mikä on tärkeää. Psykiatrisissa sairaaloissa on "jeesuksia, saarnaajia ja profeettoja", eivätkä jutut ole muutenkaan kovin tasapainoisia. Joskus kauan sitten kuviteltiin, että nämä henkilöt olivat menneet uskosta sekaisin. Myöhemmin ymmärrettiin, että sairaus vaikuttaa ihan kaikkeen, myös uskon käsityksiin.
- Anonyymi
Jätä hurmoslahkot kuten helluntailaisuus taaksesi niin alat paranemaan sisältä päin.
Hes. 13:17
"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."
Uskonnollinen hurmos ja sen tavoittelu repii ihmisen aivoja hajalle sisältä päin.
Voi käydä näin, kun käy jatkuvasti helluntailaisten ja muiden vastaavien yhteisöjen hurmoslahkoissa kaatuilemassa ja puhumassa sekavia hurmoskieliä.
Sananl. 23:33
"Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195870- 173326
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192966Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382203Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1622138Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711454Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421425Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31228Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061146Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641117