Iltaa
Juurikaan en ole perillä näistä ja haluaisin toimia oikein.
Minulla on kerrostalosta asunto jonka olen laittanut vuokralle.
Taloyhtiö on ottanut lainaa jolla korjattiin katto, remontoitiin parveke ja laitettiin uudet ikkunat. Lyhennän tätä lainaa vastikkeen maksun yhteydessä, joka on maksulapussa nimellä pääomavastike.
Kysyin isännöitsijältä tästä lainasta näin:
""Tarvitsen tiedon verotuksen takia, onko Vuoden 2020 tammikuusta-joulukuuhun maksetut lainanlyhennykset tuloutettu vai rahastoitu?
Lainaa on otettu korjauskuluihin ja tätä lainaa lyhennetään vastikkeen yhteydessä.""
ja vastaus oli tämä:
""tilikauden 2020 aikana maksetut lainanlyhennykset on rahastoitu.
Rahoitusvastikkeet on tuloutettu.""
1.Onko minulla siis oikeus vähentää remonttikuluja verotuksessa?
-Kiitos sille, joka viitsii neuvoa.
Tarvitsisin neuvoa/ oikaisuvaatimus.
Anonyymi
1
163
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärtäisin asian niin tuosta vastauksesta, että jos maksat kerralla oman osasi lainasta pois, maksu rahastoidaan. Eli et voi vähentää vuokratulosta. Mutta kun maksat vastiketta kuukausittain, ne on tuloutettu taloyhtiössä, ja ne voit vähentää vuokratulosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947