Tarvitsisin neuvoa/ oikaisuvaatimus.

Anonyymi

Iltaa
Juurikaan en ole perillä näistä ja haluaisin toimia oikein.

Minulla on kerrostalosta asunto jonka olen laittanut vuokralle.
Taloyhtiö on ottanut lainaa jolla korjattiin katto, remontoitiin parveke ja laitettiin uudet ikkunat. Lyhennän tätä lainaa vastikkeen maksun yhteydessä, joka on maksulapussa nimellä pääomavastike.

Kysyin isännöitsijältä tästä lainasta näin:
""Tarvitsen tiedon verotuksen takia, onko Vuoden 2020 tammikuusta-joulukuuhun maksetut lainanlyhennykset tuloutettu vai rahastoitu?
Lainaa on otettu korjauskuluihin ja tätä lainaa lyhennetään vastikkeen yhteydessä.""

ja vastaus oli tämä:
""tilikauden 2020 aikana maksetut lainanlyhennykset on rahastoitu.
Rahoitusvastikkeet on tuloutettu.""

1.Onko minulla siis oikeus vähentää remonttikuluja verotuksessa?

-Kiitos sille, joka viitsii neuvoa.

1

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärtäisin asian niin tuosta vastauksesta, että jos maksat kerralla oman osasi lainasta pois, maksu rahastoidaan. Eli et voi vähentää vuokratulosta. Mutta kun maksat vastiketta kuukausittain, ne on tuloutettu taloyhtiössä, ja ne voit vähentää vuokratulosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe