Oletko sinä tässä elämässä ja maailmassa hyvis vai pahis?

Anonyymi

Nykyään kun normaalia ja salonkikelpoista jakaa ihmiset ääri mustavalkoisesti hyviksiin ja pahiksiin, niin kertokaa että oletteko omasta mielestänne hyvien vai pahojen ihmisten puolella?

19

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka on hyvä ja kuka paha? Määrittele!

• Jaahas. Että tämmönen aloitus. Otsikko on ihan mielenkiintoinen. Hyvää siinä on se, että kerrankin tämän palstan kirjoittajia kehoitetaan arvioimaan itseään. Tavallisestihan arvioidaan vain niitä muita ihmisiä, ilman että samalla arvioidaan itseä. Ja valitettavasti "niitä muita" usein leimataan mitä ihmeellisimmillä nimittelyillä. Se ei ole fiksua käytöstä.

Tästä epätavallisesta kysymyksenasettelusta siis pinnoja aloittajalle.

Meistä jokaisen on hyvä aina silloin tällöin pohtia omaa moraaliamme ja kysyä kuinka hyviä todella olemme.

Minä olen ehdottomasti paha ihminen. Sen voin tunnustaa ihan suoraan. Verrattuna muihiin ihmisiin en ehkä ole sieltä pahimmasta päästä, vaikka tietenkin pahana ihmisenä olen tässä asiassa vähän jäävi. Toisaalta en tunne olevani sieltä kaikkien hyvimmästäkään päästä. En rakasta lähimmäisiäni aktiivisesti, vaan koitan tällä hetkellä vain olla tekemättä väärin. Siinäkin on ihan tarpeeksi tekemistä.

• Ikuisesti hyvis....autan ihmisiä ja olen siitä hyvin onnellinen ,että saan auttaa.

• Anonyymi

Kuinka autat? Minä ja me olemme sentään rehellisiä itsellemme, autamme kyllä, rahaa menee Amnestylle ja kahden kummilapsen koulutukseen, johon toimintaan olemme sitoutuneet. Mutta: Mistään ei tarvitse luopua mutta omatuntoa voi sillä pestä. Emme uhraa mitään, reilusti alle huntti kuussa ei ole uhraus. Se on valkopesua. Loppujen lopuksi. Toiminnan ihmisille nostan hattua kyllä.

Kuitenkin onhan näillä asioilla tietenkin merkitystä, ainakin niille parille lapselle, mutta niin se pitääkin ajatella. Muutoin iskee toivottomuus. Ja suosittelen antamaan rahaa koulutukseen, jos sitä haluaa antaa. Ja tyttöjen koulutukseen nimenomaan. Autetaan ensin heitä, joiden asema on surkein.

-a-teisti-

• Anonyymi kirjoitti:

Kuinka autat? Minä ja me olemme sentään rehellisiä itsellemme, autamme kyllä, rahaa menee Amnestylle ja kahden kummilapsen koulutukseen, johon toimintaan olemme sitoutuneet. Mutta: Mistään ei tarvitse luopua mutta omatuntoa voi sillä pestä. Emme uhraa mitään, reilusti alle huntti kuussa ei ole uhraus. Se on valkopesua. Loppujen lopuksi. Toiminnan ihmisille nostan hattua kyllä.

Kuitenkin onhan näillä asioilla tietenkin merkitystä, ainakin niille parille lapselle, mutta niin se pitääkin ajatella. Muutoin iskee toivottomuus. Ja suosittelen antamaan rahaa koulutukseen, jos sitä haluaa antaa. Ja tyttöjen koulutukseen nimenomaan. Autetaan ensin heitä, joiden asema on surkein.

-a-teisti-

Joka päivä autan heikkoja ..niitä ,jotka ovat todella heikoilla.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Se on hyvä se. Että me ahneet yltäkylläisyyteen tottuneet paskiaiset annamme edes jotakin.

Meidän kämpän hinnalla eläisi joku kokonainen kylä hamaan tukevaisuuteen ja autonkin hinnalla sukupolvi ja toinenkin. Siis sitä elämää, että pitävät itsensainakin hengissä, eivät ajaisi Audia tietenkään kuten me kusipäät.

Vituttaa joidenkin vinkuminen kuinka meillä on asiat huonosta. Paskat ole, ei vain oikeasti ole. On autot, keskuslämmitys ja perkele demokraattinen hyvinvointivaltiokin.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä se. Että me ahneet yltäkylläisyyteen tottuneet paskiaiset annamme edes jotakin.

Meidän kämpän hinnalla eläisi joku kokonainen kylä hamaan tukevaisuuteen ja autonkin hinnalla sukupolvi ja toinenkin. Siis sitä elämää, että pitävät itsensainakin hengissä, eivät ajaisi Audia tietenkään kuten me kusipäät.

Vituttaa joidenkin vinkuminen kuinka meillä on asiat huonosta. Paskat ole, ei vain oikeasti ole. On autot, keskuslämmitys ja perkele demokraattinen hyvinvointivaltiokin.

-a-teisti-

Minun elämäni rakentuu kolmesta peruspalikasta:

- Satuin syntymään Suomeen.

- Vakaat yhteiskunnalliset olot

- Suomen koulutusjärjestelmä.

Kolme asiaa. Itsestäänselvyyksiäkö? Vitut ole tietenkään.

-a.teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun elämäni rakentuu kolmesta peruspalikasta:

- Satuin syntymään Suomeen.

- Vakaat yhteiskunnalliset olot

- Suomen koulutusjärjestelmä.

Kolme asiaa. Itsestäänselvyyksiäkö? Vitut ole tietenkään.

-a.teisti-

Pieni ajatuskato, alkoholin vika, "Satuin syntymän Suomeen" jälkeen luettelo on tietenkin turha. Nehän asiat ovat osa isänmaatamme.

-a-testi-

• Anonyymi kirjoitti:

-a-teisti-

Sinulla on hyvänlaatuinen palo sydämmessä.

• MrHyvis kirjoitti:

Siis keitä ja miten?

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Siis keitä ja miten?

Mitä apua tällä kertaa tarvitsisit, Räyhis?

• Anonyymi

Ihminen on aina pahis - ei edes äiti Teresa ollut hyvä muuta kuin jos oli Kristuksessa.

Luonnollinen ihminen suoltaa jatkuvalla syötölle koko elämänsä ajan vain paholaisen pahuutta ulos, myös uskovaiset jos emme elä ja toimi Kristuksessa. Jos olemme Jeesuksessa niin olemme yksinomaan hyviä tai hyvässä kasvussa hyvää kohti.

• Anonyymi

Jos sanoo ihmisestä että paha ihminen, niin se viharikos. Ja sellainen joka siihen syyllistyy on alinta kastia.

• Anonyymi

ArtoTTT

Sokeutta on luulla olevansa jotain muuta kuin paha, loppujen lopuksi kaikki meidän tekomme ja motiivimme ovat itsekkäitä. Autamme muita vain koska saamme sillä itsellemme ostettua "hyvää oloa".

• Toki auttamisesta tulee hyvä mieli itsellekin mutta en nyt sanoisi tuota pahuudeksi. Asiaa voi myöskin ajatella niin, että eikö kuitenkin ole parempi , että ihminen auttaa toisia kuin jättää sen tekemättä. Mielestäni viimeinen vaihtoehto vasta onkin itsekkyyttä ja saattaa siihen liittyä ihan suoranaista "pahuuttakin" mikäli jättää auttamatta pahansuopaisuuttaan.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Toki auttamisesta tulee hyvä mieli itsellekin mutta en nyt sanoisi tuota pahuudeksi. Asiaa voi myöskin ajatella niin, että eikö kuitenkin ole parempi , että ihminen auttaa toisia kuin jättää sen tekemättä. Mielestäni viimeinen vaihtoehto vasta onkin itsekkyyttä ja saattaa siihen liittyä ihan suoranaista "pahuuttakin" mikäli jättää auttamatta pahansuopaisuuttaan.

ArtoTTT

Jos ei ole nähnyt omaa raadollisuuttaan, elää edelleen valheessa.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Jos ei ole nähnyt omaa raadollisuuttaan, elää edelleen valheessa.

Tai sitten ei vaan ole ollut niin kamalan paha.

Auttamisesta saatava hyvä mieli ei ainakaan liene pahimmasta päästä pahuutta. En ainakaan itse ole koskaan auttanut ihmisiä sen takia, että saan siitä hyvän mielen. Toki en kiellä, että mukava bonushan se on mutta sehän tulee kun näkee minkä ilon sille autettavalle tuottaa eikä suinkaan niin, että "olenpa minä nyt hyvä ihminen kun tuotakin autoin"

• Nuo ovat vain ääripäitä. Yleensä ihmiset ovat siltä väliltä.

• ”Nykyään kun normaalia ja salonkikelpoista jakaa ihmiset ääri mustavalkoisesti hyviksiin ja pahiksiin…”

Totta, että tuollainen dualismi valtaa ihmisiä, koska heidän ajatteluaan halutaan manipuloida.
      Todellisuudessa meissä kaikissa on molemmat puolet. Joskus se on tulkinnanvaraistakin, mikä tuntuu itsestä hyvältä teolta, voi olla toiselle se pahateko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63