Moikka oon 16v ja lukion ekalla nyt. Oon kauan pohtinu ammattia mikä kiinnostaa ja oon miettiny jo kauan lakimiestä. En siis tiedä mitä aineita opiskella ja mitä kirjoittaa kirjoituksissa
Olis kiva jos joku joka tietää kertois vähän mitä tehdä tai antais jotain vinkkejä:)
Mitä kirjoittaa YO-kokeissa jos haluaa oikeustieteelliseen?
3
584
Vastaukset
- Anonyymi
Siis olet hakemassa oikeustieteelliseen aikaisintaan kahden vuoden kuluttua. Kaikki aina muuttuu nopeasti, nyt ei vielä kukaan tiedä, mistä sinne haettaessa silloin saa eniten pisteitä. Äidinkieli on kuitenkin aina ollut tärkeä joka paikassa ja joka alalle.
Lukiossa opiskelet tietysti kaikki pakolliset ja valinnaisista sellaista, mikä sinua kiinnostaa. Sillä tavalla pääset parhaaseen tulokseen yo-kokeissa.
Toisaalta ei ole kiveen kirjoitettua, että oikeustiede sinua kiinnostaa vielä kahden vuoden kuluttua. Senkin vuoksi kannattaa nyt panostaa siihen, mikä koulussa on mielenkiintoista juuri sinun mielestäsi ja jossa saat aikaan hyvää tulosta. - Anonyymi
Käypä opon juttusilla. Hän osaa kertoa eri aineiden pisteytyksistä.
- Anonyymi
Oikikseen hakevista suurin osa ei sinne pääse monellakaan yrityksellä. Sinne on kyllä hyvä tähdätä uutterana mutta samalla on hyvä varautua myös johonkin muuhun koulutukseen, joka usein on lopulta AMK-tasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416098Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?344157HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972547- 1331845
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3851468- 131263
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115935