Parhaat venereitit Saimaalla? (Lähtö Sulkavalta)

Anonyymi

Hei, ostimme juuri mökin Sulkavalta. Vene on 5,5metrinen pulpettivene, jolla olisi tarkoitus tehdä päiväretkiä (miksei yöpyäkin jossain saaressa/hotellissa matkan varrella, mutta korkeintaan parin päivän retkiä siis).

Mitä reittejä suosittelette kokeneet Saimaan kävijät? Olisi hyvä, jos reitillä olisi hienot ja maisemat ja toisaalta kohtuu turvalliset/helpot matkat ajaa kun en ole mikään mahdottoman kokenut veneilijä. 10v sitten kävin Saaristolaivurikurssin ja sen jälkeen pari kertaa kesässä veneillyt pienemmällä järvellä.

5

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulla on siinä parin tunnin matkan päässä tarjolla hienoja reittejä.
      Et kertonut onko veneessäsi plotteria tai moottorisi tehoa, sillä se vaikuttaa päiväretken pituuteen.
      Toisaalta jos olet vielä tottumaton navigoimaan, niin nopeus kannattaa pitää rajoissa, jotta ehtii lukemaan karttaa ja vielä ihailemaan niitä maisemiakin D.

Kierrä siitä aluksi 2,4 m väylää Puumalaan ja sitten syväväylää takaisin. Näin et tarvitse ajaa samana päivänä samojen rantojen ohi.
      Punkaharjulle ja siitä edelleen sillan ali Puruvedelle on jo pitempi matka, mutta maisemat ovat kyllä sen arvoiset. Sieltä löytyy kyllä majoitustakin, jos ei halua teltassa yöpyä.

Savonlinna on tietysti aivan pakollinen kohde.
      Kun nälkä kasvaa, niin Heinäveden reitti, jota on myös kansallismaisemaksikin luonnehdittu, takaa varmasti unohtumattomat näkymät.

Navigoinnista sen verran, että syväväylä on tietenkin hyvin merkitty ja myös valaistu, joten loppukesän hämärässäkin on turvallista ajella.
      Kahdella hengellä ajo on helpompaa. Parempi navigaattori keskittyy pitämään veneen väylässä ja toinen ajaa.
      Sisävesiväylät (2,4 m) ovat usein hyvin mutkaisia ja kapeita, joten tarkkuutta täytyy harjoittaa, ettei luiskahdeta viitan väärälle puolelle D.

Katseltavaa sieltä kyllä löytyy useammaksikin kesäksi, mutta ylävesillä ne maisematkin ovat yleensä komeampia, joten niillä reissuilla joudut kyllä yöpymään, jotta nautinto ei laimene liikaa kovan ajamisen takia.
      Tervetuloa Saimaalle retkeilemään - et kadu.
      Ureinwohner

• Anonyymi

Rohkeasti myös etelään, Niinisaari yms. Ruuho, Satamosaari...

• Anonyymi

Ehdottomasti myös siihen suuntaan.
        Nuo jäi mainitsematta, koska minun reviirini on pääasiassa siellä pohjoisen kantilla.
        Ureinwohner

• Anonyymi

Kiitos vihjeistä! Veneessä 70hv perämoottori, huiput 41 solmua, mutta mukava marssivaihti n.21 solmua. Ei ole plotteria, ajan kartalla.

• Anonyymi

Tuolla työntelee kivalla ilmalla vaikka Lappeenrantaan.

Tuolla alueella on paljon kivoja paikkoja ja majoituksia minne mennä. Osta satamakirja vai mikä se nyt on nimeltään. Siinä on tuon alueen paikat niputettu yksiin kansiin ja niitä on paljon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1144
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      848
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe