Kertokaa mikä raamattu-uskollisessa teitä ärsyttää..

Anonyymi

... niin paljon, että koette tarpeelliseksi haukkua ja solvata heitä tavoilla jotka eivät ole aikusten puheita?

Tämä on luterilaisuuspalsta, eikö täällä raamattu-uskollisuus pitäisi olla täysin normaali asia?

96

843

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Aitolainen toi johtuu vaan siitä et olet ikävä ihminen 😁

      • Kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä ovat ikäviä ihmisiä?
        Eikö tuo ole todella lapsellinen tapa yrittää selvitä ihmisten kanssa?


      • Valitettavasti näitä tällä palstalla riittää. 😼


      • Minusta sinun typerät heittosi ovat ikäviä. 😺


      • Tässä taas tyypillinen fundiskomentti. Jos et ole heidän kanssaan samaa mieltä olet "ateistihomottoja". Näin se fundis "rakastaa lähimmäistä" taas kerran. Ynnä ihmettelee attejen huonoa käytöstä...


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä ovat ikäviä ihmisiä?
        Eikö tuo ole todella lapsellinen tapa yrittää selvitä ihmisten kanssa?

        Olet hybrisharhan vallassa, jos kuvittelet edustavasti kaikkia toista mieltä olevia ihmisiä. Edustat juurikin hyvin pientä viidesläistä vähemmistöä, jos edes sitä. Ja vain sinua sanottiin ikäväksi ihmiseksi, mikäli yhtään (huonoa) suomea ymmärrän.


      • En tarvitse sääliä.

        Elämässä vaan on välillä jotain ikävää. Se kuuluu elämään.


    • Kun vuosia sitten Kristuksen ohjauksesta kirjoitin kotisataman deitti palstalla niin pyysin monta kertaa vapautusta ns rakkikoirista ,joita kulki perässä kun kirjoitin.
      En saanut koskaan vapautusta niistä tyypeistä paitsi lopussa.
      Ehkä on niin ,kuten aavistelin ,että ......ei sitä kirjoitusta välttämättä kauheasti tulisi ,ellei näitä räksyttäjiä olisi kuseksimassa nurkkiin.
      Kaikella on tarkoitus ja valitettavasti jotkut kerää itseään vastaan todistusaineiston kun tuomioita jaetaan.
      Semmoista se vaan on..

      • Anonyymi

        ps. minä en ole.


      • Yleensä ihmetyttää se raamatullisuus, joka loppuu aina siihen, kun tulee puhe Jumalan käskyistä. Se kun on liian vanhaa liittoa.


      • torre5 kirjoitti:

        Yleensä ihmetyttää se raamatullisuus, joka loppuu aina siihen, kun tulee puhe Jumalan käskyistä. Se kun on liian vanhaa liittoa.

        Minua ihmetyttää myös se, kuinka ihmiset eivät halua ottaa vastaan mitään uutta. Kerro heille jotakin ja laita tietokirjasta ote ja saat vain Raamatunlauseita niskaasi ja helvettilippuja.
        Ihmiset eivät tahdo tietää mitään sellaistakaan, mikä ei vastusta heidän uskontoaan. Kaikki uusi on kielletty.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Minua ihmetyttää myös se, kuinka ihmiset eivät halua ottaa vastaan mitään uutta. Kerro heille jotakin ja laita tietokirjasta ote ja saat vain Raamatunlauseita niskaasi ja helvettilippuja.
        Ihmiset eivät tahdo tietää mitään sellaistakaan, mikä ei vastusta heidän uskontoaan. Kaikki uusi on kielletty.

        Mikä vika vanhassa hyvässä on? Miksi se pitäisi korvata uudella huonolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vika vanhassa hyvässä on? Miksi se pitäisi korvata uudella huonolla?

        Oletetaan, että aiomme lukea sadun "Tuhat ja yksi yötä". Mutta sitten myöhemmin selviääkin, että kyseessä on "Tuhat ja yksi Vyötä".
        Eikö se muuttaisi asiaa jonkin verran? Se ei olekaan sitä mitä odotamme.

        "Uusi huono" voi hyvinkin olla sitä oikeaa, mikä kadotettiin myöhemmin.
        "Uuden huonon" tiedon kanssa on hyvä tutkia kaikkea vanhaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Yleensä ihmetyttää se raamatullisuus, joka loppuu aina siihen, kun tulee puhe Jumalan käskyistä. Se kun on liian vanhaa liittoa.

        Vain osa käskyistä on. Se on juuri Raamatullisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain osa käskyistä on. Se on juuri Raamatullisuutta.

        Ja nyt raamatullisuus on sellaista, että Raamatusta otetaan vain osa Jumalan käskyistä.


      • torre5 kirjoitti:

        Ja nyt raamatullisuus on sellaista, että Raamatusta otetaan vain osa Jumalan käskyistä.

        Onko mässäys muuten perisynti....sellainen kuin siinä elokuvassa kuoleman synnit.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Onko mässäys muuten perisynti....sellainen kuin siinä elokuvassa kuoleman synnit.

        Eikö sille ole se ja sama mikä on perisynti.

        On parempi katsoa että kuka tekee pahaa.


      • torre5 kirjoitti:

        Eikö sille ole se ja sama mikä on perisynti.

        On parempi katsoa että kuka tekee pahaa.

        Sille mässääjällä se saattaa olla hyvin paha.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Sille mässääjällä se saattaa olla hyvin paha.

        Se lienee henkilökohtainen terveyshaitta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Yleensä ihmetyttää se raamatullisuus, joka loppuu aina siihen, kun tulee puhe Jumalan käskyistä. Se kun on liian vanhaa liittoa.

        Tää on just niin nappiin sanottu. Uskovaisella löytyy aina joku syy miksi, jokin raamatunkohta ei tarkoita sitä mitä siinä lukee tai se ei koske häntä.
        Paitsi tietysti nämä pätkät, joilla voi tuomita muita, ovat kunnon kristitylle jopa maallisen lain ylittäviä.


        LippuHelvettiinKiitos


    • Anonyymi

      <<Tämä on luterilaisuuspalsta, eikö täällä raamattu-uskollisuus pitäisi olla täysin normaali asia?<<

      Raamattu on mistä valita. Miksi te valitsette Raamatusta Jumalaksi Saatanan ja haluatte olla tämän luotuina kuvina, vaikka Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä saatanan kaltaiseksi?

      1.Moos.<<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

      • Anonyymi

        Niin, ilman syntiinlankeemusta ihminen olisi tiennyt vain hyvän.


      • Anonyymi

        Lisäystä vielä. Ja tähän kun annatte nyt selkeän vastauksen, niin jatkan ymmärryksen yrittämistä siihen, että tosi Jumalaa käytetään teurastettuna lampaana ja syödään Jahven ylipapin ateriana itsen puolesta, jossa käytetään hyväksi Jeesuksen nimeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Ja tähän kun annatte nyt selkeän vastauksen, niin jatkan ymmärryksen yrittämistä siihen, että tosi Jumalaa käytetään teurastettuna lampaana ja syödään Jahven ylipapin ateriana itsen puolesta, jossa käytetään hyväksi Jeesuksen nimeä.

        Ja jottei loppu jäisi tyhjäksi, niin Tuomaan evankeliumi on gnostilainen.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja jottei loppu jäisi tyhjäksi, niin Tuomaan evankeliumi on gnostilainen.

        Senkun luet sitten vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senkun luet sitten vaan.

        Olen lukenut ainakin tuhat kertaa.
        Halusin vain täydentää edellisen kirjoittajan hokeman omallani, jottei se jäisi "tyhjäksi".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ilman syntiinlankeemusta ihminen olisi tiennyt vain hyvän.

        Paha olis tullu mieleen viimeistään joskus.

        Oliko pahakin synti haluta tietää hyvä ja paha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Ja tähän kun annatte nyt selkeän vastauksen, niin jatkan ymmärryksen yrittämistä siihen, että tosi Jumalaa käytetään teurastettuna lampaana ja syödään Jahven ylipapin ateriana itsen puolesta, jossa käytetään hyväksi Jeesuksen nimeä.

        Meillä on eri pyhät kirjat. Sinulla on eksyttäjä ateistien ja saatanan käskyläisten organisoitu kirjakokoelma "virheitä Raamatussa." Minulla on uskoni perustana Jumalan ilmoitus itsestään ja tahdostaan, kirjojen Kirja eli Raamattu. Raamattu kertoo täysin selkeästi sanan janoisille oikean tien pelastukseen. Raamattu kertoo rehellisesti ihmisten raadollisuudesta ja Jumalan lopputtomasta armosta, erehtyviä lapsiaan kohtaan. Tämä pitkä tarina valaisee ymmärtäville perusteellisen totuuden Jumalan hyvyydestä. Oma kirjasi on pahuuden henkivoimien saastainen tekele. Saarnaat täälläkin irvikuva jeesustasi ja jahveasi ja baalejasi ja irvit Jeesuksen rakkaudellista uhria, jonka Hän teki sinunkin puolestasi. Mutta olet puolesi valinnut, Ei Jeesus sinua soimaa, vaan pitää ovea raollaan sinullekin, sillä Hän uhrasi itsensä sinunkin puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on eri pyhät kirjat. Sinulla on eksyttäjä ateistien ja saatanan käskyläisten organisoitu kirjakokoelma "virheitä Raamatussa." Minulla on uskoni perustana Jumalan ilmoitus itsestään ja tahdostaan, kirjojen Kirja eli Raamattu. Raamattu kertoo täysin selkeästi sanan janoisille oikean tien pelastukseen. Raamattu kertoo rehellisesti ihmisten raadollisuudesta ja Jumalan lopputtomasta armosta, erehtyviä lapsiaan kohtaan. Tämä pitkä tarina valaisee ymmärtäville perusteellisen totuuden Jumalan hyvyydestä. Oma kirjasi on pahuuden henkivoimien saastainen tekele. Saarnaat täälläkin irvikuva jeesustasi ja jahveasi ja baalejasi ja irvit Jeesuksen rakkaudellista uhria, jonka Hän teki sinunkin puolestasi. Mutta olet puolesi valinnut, Ei Jeesus sinua soimaa, vaan pitää ovea raollaan sinullekin, sillä Hän uhrasi itsensä sinunkin puolesta.

        Et kerro niinkuin Raamattu.

        Raamattu ei kerro että se on Jumalan ilmoitus itsestään. Raamattu ja Jumala pimittävät tärkeän tiedon.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et kerro niinkuin Raamattu.

        Raamattu ei kerro että se on Jumalan ilmoitus itsestään. Raamattu ja Jumala pimittävät tärkeän tiedon.

        Miksi takerrut toisarvoisiin asioihin. Ei tietenkään Jumalan sanoma saivartele sanoista, koska koko kirja huokuu Jumalan sanomaa itsestään ja tahdostaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi takerrut toisarvoisiin asioihin. Ei tietenkään Jumalan sanoma saivartele sanoista, koska koko kirja huokuu Jumalan sanomaa itsestään ja tahdostaan.

        Kun luin Raamattua kunnolla, niin siitä huokui murha ja raakalaisuus.

        Jumala tappoi ja käski tappaa kaikki miekanterällä. Uhkailua ja rangaistuksia. Muuten Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia ja epäuskottavia tarinoita.

        Ja että Jumala antaa sanoman itsestään surkeana tyyppinä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun luin Raamattua kunnolla, niin siitä huokui murha ja raakalaisuus.

        Jumala tappoi ja käski tappaa kaikki miekanterällä. Uhkailua ja rangaistuksia. Muuten Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia ja epäuskottavia tarinoita.

        Ja että Jumala antaa sanoman itsestään surkeana tyyppinä.

        Luitko oikeaa Raamattua, vai omaasi. Voisitko kertoa uskontosi uskontunnustuksen selkokielellä ja käytännöllisesti, kun en saa mitään tolkkua sekavasta vääristelystäsi.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Olen lukenut ainakin tuhat kertaa.
        Halusin vain täydentää edellisen kirjoittajan hokeman omallani, jottei se jäisi "tyhjäksi".

        Et kirjoita enää asiaa kuten ennen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kirjoita enää asiaa kuten ennen.

        Hokemat ovat rasittavia.
        Olisin kiitollinen jos "miksi valitsette saatanan" ottaisi joskus hänkin vastaan uutta tietoa tai hankkisi sitä itse sen sijasta että toistaa iskulauseitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on eri pyhät kirjat. Sinulla on eksyttäjä ateistien ja saatanan käskyläisten organisoitu kirjakokoelma "virheitä Raamatussa." Minulla on uskoni perustana Jumalan ilmoitus itsestään ja tahdostaan, kirjojen Kirja eli Raamattu. Raamattu kertoo täysin selkeästi sanan janoisille oikean tien pelastukseen. Raamattu kertoo rehellisesti ihmisten raadollisuudesta ja Jumalan lopputtomasta armosta, erehtyviä lapsiaan kohtaan. Tämä pitkä tarina valaisee ymmärtäville perusteellisen totuuden Jumalan hyvyydestä. Oma kirjasi on pahuuden henkivoimien saastainen tekele. Saarnaat täälläkin irvikuva jeesustasi ja jahveasi ja baalejasi ja irvit Jeesuksen rakkaudellista uhria, jonka Hän teki sinunkin puolestasi. Mutta olet puolesi valinnut, Ei Jeesus sinua soimaa, vaan pitää ovea raollaan sinullekin, sillä Hän uhrasi itsensä sinunkin puolesta.

        <<Oma kirjasi on pahuuden henkivoimien saastainen tekele. <<

        Totta! Sieltä löytyy tällaisia asioita - muut voivat sitten täydentää VT:llä, itse olen erikoistunut UT:iin.

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon KIROTTU.

        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "KIROTTU olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."

        Sisältäisiköhän joku teos kuin minun Raamattuni vähemmän tätä Saatanan avulla kiroamista. Tässä vain muutama näyte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luitko oikeaa Raamattua, vai omaasi. Voisitko kertoa uskontosi uskontunnustuksen selkokielellä ja käytännöllisesti, kun en saa mitään tolkkua sekavasta vääristelystäsi.

        Luin oikeaa Raamattua.

        Tein tavallaan lokeromaisesti muistiinpanoja. Aina kun tuli esiin samaa asiaa kuin oli aiemmin, niin sekin asia samaan lokeroon.

        Niin kertyi esimerkiksi kuolemantuomiota pitkä lista. Ja samalla tavalla kuva Jumalasta tarkentui ja laajeni.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Luin oikeaa Raamattua.

        Tein tavallaan lokeromaisesti muistiinpanoja. Aina kun tuli esiin samaa asiaa kuin oli aiemmin, niin sekin asia samaan lokeroon.

        Niin kertyi esimerkiksi kuolemantuomiota pitkä lista. Ja samalla tavalla kuva Jumalasta tarkentui ja laajeni.

        Pirukin lukee Raamattua ja tulos on ihan samanlainen kuin sinulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirukin lukee Raamattua ja tulos on ihan samanlainen kuin sinulla.

        Hä?

        Eikö kaikki kohdat olekaan mitään, jotka koskevat samaa asiaa.

        Nyt pitää kysyä miten sinä luet Raamattua.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun luin Raamattua kunnolla, niin siitä huokui murha ja raakalaisuus.

        Jumala tappoi ja käski tappaa kaikki miekanterällä. Uhkailua ja rangaistuksia. Muuten Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia ja epäuskottavia tarinoita.

        Ja että Jumala antaa sanoman itsestään surkeana tyyppinä.

        Tuskin edes luit oikeaa Raamattua. Et näköjään huomaa Jumalan armoa ja loputonta rakkautta lapsiaan kohtaan. Saarnaat täällä saatanan vaikutuksessa, saatanan omien puolesta, pyrkinyksenä eksyttää heikkouskoisia, organisoimasi yksinkertaisten irvileuka huutosakin kanssa. Jumala on ankara lopullisesti paatuneille, mutta heillekin on pelastuksen ovi avoinna Jeesuksen sovitustyön johdosta. Sinun on tehtävä ratkaisu itse ja pyydettävä Jeesusta avuksesi, parannusta tehdäksesi. Prosessisi voi olla pitkä ja tuskallinen sinulle, mutta jos haluat, niin Jeesus näyttää tien, askel askeleelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin edes luit oikeaa Raamattua. Et näköjään huomaa Jumalan armoa ja loputonta rakkautta lapsiaan kohtaan. Saarnaat täällä saatanan vaikutuksessa, saatanan omien puolesta, pyrkinyksenä eksyttää heikkouskoisia, organisoimasi yksinkertaisten irvileuka huutosakin kanssa. Jumala on ankara lopullisesti paatuneille, mutta heillekin on pelastuksen ovi avoinna Jeesuksen sovitustyön johdosta. Sinun on tehtävä ratkaisu itse ja pyydettävä Jeesusta avuksesi, parannusta tehdäksesi. Prosessisi voi olla pitkä ja tuskallinen sinulle, mutta jos haluat, niin Jeesus näyttää tien, askel askeleelta.

        Jumala Raamatussa.

        Israelin Jumala oli Jerusalemissa asunut mies. Jokaisella kansalla oli oma jumalansa, ja Israelin Jumala oli jumalten kokouksen johtaja.

        En kykene sivuuttamaan näin tärkeitä asioita.

        Jumalalla ei ollut sellaisia lapsia, joita kohtaan olisi ollut armoa ja rakkautta. Mooses ei saanut nähdä luvattua maata, Daavid sai kokea kovia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin edes luit oikeaa Raamattua. Et näköjään huomaa Jumalan armoa ja loputonta rakkautta lapsiaan kohtaan. Saarnaat täällä saatanan vaikutuksessa, saatanan omien puolesta, pyrkinyksenä eksyttää heikkouskoisia, organisoimasi yksinkertaisten irvileuka huutosakin kanssa. Jumala on ankara lopullisesti paatuneille, mutta heillekin on pelastuksen ovi avoinna Jeesuksen sovitustyön johdosta. Sinun on tehtävä ratkaisu itse ja pyydettävä Jeesusta avuksesi, parannusta tehdäksesi. Prosessisi voi olla pitkä ja tuskallinen sinulle, mutta jos haluat, niin Jeesus näyttää tien, askel askeleelta.

        Et sitten ole kuullut että Torre oli ainakin parikymmentä vuotta uskonlahkossa pyytämässä Jeesusta avukseen, eikä Jeesus tehnyt mitään.

        Ja nyt sanot taas että väärin pyydetty. Voi voi sentään, miten se Jumala onkaan avuton ja pikkumainen… 🥱


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Et sitten ole kuullut että Torre oli ainakin parikymmentä vuotta uskonlahkossa pyytämässä Jeesusta avukseen, eikä Jeesus tehnyt mitään.

        Ja nyt sanot taas että väärin pyydetty. Voi voi sentään, miten se Jumala onkaan avuton ja pikkumainen… 🥱

        Näinhän se meni.

        Meni koko juttu tutkintaan, ja lopulta selvisi. Oli aika lopettaa uskominen.


    • Anonyymi

      aikansa saa jokainen mellastaa ja luulla omaavansa suuria totuuksia vaikka ymmärrys ei riitä kuin hitaasti lukemaan, ja sitten tulee pitkä hiljaisuus.

      näin se menee

      • Itsekin monesti luulin, että pitelen totuutta käsissäni kun luin erilaisia filosofioita, mutta sitten kun niitä tuli liikaa ne antoivatkin minun ymmärtää, etten oikeastaan tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Itsekin monesti luulin, että pitelen totuutta käsissäni kun luin erilaisia filosofioita, mutta sitten kun niitä tuli liikaa ne antoivatkin minun ymmärtää, etten oikeastaan tiedä mitään.

        Aivan. On jopa olemassa sanonta: mitä enemmän opin, sitä vähemmän tiedän.


    • Anonyymi

      Anonyymi
      15.01.2022 18:10

      Asia on siis juuri Päinvastoin.
      Raamattu uskovaisilla on tapana
      pilkata siis Evoluutio uskovia?!

      Me evoluutio uskovat emme pilkkaa ketään.
      Sen sijaan raamattu uskovat pikkaavat toisiaan?

      On helunat ja jehovat ja lestat ym`t
      jotka pilkkaavat jatkuvasti toinen toisiaan?

      Me evoluutiota ymmärtävät tiedämme
      sen että kun ihminen tai jokin muu
      eläin kuolee niin se siis katoaa.
      Ihmisen elämä jatkuu lapsissamme.

      • Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

        78gt


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        ...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)



        )!"


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.

        ¤&


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.


        gd


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.

        dah


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Reinkarnaatio.

        Yksittäinen sielu siirtyy aineellisesta ruumiista toiseen, ja hänen nykyinen ruumiinsa sekä hänen
        toimintansa tässä elämässä määräävät, millainen hänen seuraava ruumiinsa tulee olemaan.
        Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uusia
        haluja ja tavoitteita, tiettyjä luonteenlaatuja ja uuden tietoisuuden eli hienojakoisen kehon. Ja
        tämä määrittää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässä.


        ugcx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

        78gt

        Sielu ei synny eikä kuole. Se ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule syntymään. Se on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva...
        Se ei katoa, kun ruumis katoaa.

        hfg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)



        )!"

        Upanishadin mukaan (4.3.9): "Sielu voi olla kahdessa maailmassa: aineellisessa ja henkisessä. Kolmannessa, välitilassa, joka muistuttaa unta [syvä uni ilman unia, jota verrataan Brahmánissa olemiseen ('Brihadaranyaka Upanishad , 4.3.19)], sielu on rajaseudulla, jossa olemassaolon henkinen ja aineellinen sfääri kohtaavat. Koska se on 'neutraalilla maaperällä', se tarkastelee samanaikaisesti sekä aineen että tietoisuuden maailmaa".

        ...Yksilölliset sielut (jiva-shakti), jotka voivat asua sekä henkisessä että aineellisessa maailmassa (tathastha). Lisäksi Brihadaranyaka Upanishadissa (4.3.18) sanotaan: "Joessa elävä iso kala voi mennä jompaankumpaan rantaan. Koska sielulla on vapaa tahto, se valitsee joko valveen tilan tai unen tilan [unen, johon liittyy huonoja ja hyviä unia, mikä vertautuu aineellisessa maailmassa olemiseen ('Brihadaranyaka Upanishad', 4.3.15)]".

        hgd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu ei synny eikä kuole. Se ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule syntymään. Se on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva...
        Se ei katoa, kun ruumis katoaa.

        hfg

        Me olemme tietoisuus. Ruumis on vain väline, joka toimii tietoisuuden tahtoa tottelemalla. Jos tietoisuus ei hallitse kehoa (esimerkiksi poistuu siitä kuoleman hetkellä), se muuttuu elottomaksi, kaikki prosessit siinä pysähtyvät, ja hajoaminen alkaa, ja tämä on seurausta tietoisuuden puutteesta.

        Absoluutin osasina (hiukkasina), tietoisuutena, me olemme passiivisia, vain tarkkailemme. Kaikki toimet täällä eivät siis ole meidän tekemiämme. Jumala sanoo Bhagavad-gitassa, että aineellinen energia on syyn ja seurauksen perusta, kun taas sielu on ilon ja surun lähde. Näin on silloin, jos sielu assosioituu ruumiiseen ja katsoo toimivansa tässä maailmassa, toisin sanoen se ottaa kantaakseen suoritettujen tekojen seuraukset. Jos toimintaa kuitenkin toteutetaan ilman kiintymystä tuloksiin - huonoihin tai hyviin - nämä toiminnot eivät orjuutta sielua, ja sen seurauksena ne johtavat sen todellisen ”minän” oivaltamiseen.


        hfd


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Kuoleman hetkellä ihminen voi olla hämmennyksissä. Ensinnäkin on mielettämän kylmä. Palelu. Sen jälkeen tuntuu hirveän kuumalta. Kipu on niin suuri, kuin olisi tulessa. Ympärilläsi olevat ihmiset saattavat huomata, että hengityksesi on muuttunut. Tästä hengityksestä kuoleman lähestyessä on jopa tutkimuksia (kooma jne.)
        Hienojakoinen keho on irtautuu fyysisestä kehosta. Tämä voi olla hyvinkin tuskallista. Aistit menetetään, mutta ainakin kuuloaisti säilyy useimmissa tapauksissa pisimpään. Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.

        uyfd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

        78gt

        Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.

        ufcx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.

        ¤&

        Hienojakoista kehoa eri perinteissä sitä kutsutaan astraaliseksi, mentaaliseksi, eetteriseksi, hienovaraiseksi jne. Joskus se nähdään aurana - fyysisestä kuoresta lähtevänä hehkuna. Mitä puhtaampia ihmisen ajatukset ovat, sitä kirkkaampi on hänen auransa, ja pyhimyksissä se näkyy sädekehänä hänen päänsä yllä. Jotkut ajattelevat, että tämä on sielu, mutta tämä ruumis koostuu hienovaraisesta aineesta - uskomuksista, ajatuksista ja makuelämyksistä, jotka voivat muuttua elämän aikana, ja siksi tämäkään ei ole ikuinen minämme. Tämän hienojakoisen kehon tarpeet ovat tiedon ja tunteiden vaihto. Siksi yhteiskunnalla on kirjastoja, tiedotusvälineitä, oppilaitoksia, internet, viihdepaikkoja, elokuvateattereita jne.
        Näyttäisi siltä, että nämä kaksi kehoa voidaan rajoittaa yhteen henkilöön. Jossain sydämemme syvyyksissä on kuitenkin vielä henkisiä tarpeita, kuten ikuisuuden, absoluuttisen tiedon, täydellisyyden ja täydellisen onnen kaipuu. Nämä tarpeet kumpuavat sielusta itsestään. Vedalaisessa kielessä, sanskritissa, sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        jhd


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Kyllä, tiedämme, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Tilanne on jokaisella erilainen, mutta yleinen viesti on tiedossa teksteistä ja luennoista.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kukaan meistä ei TIEDÄ mitä tapahtuu ruumiin kuollessa.

        Kun kehosta lähteneen sielun karma on käytetty loppuun, sen on pakko syntyä uudelleen. Tämä on laki. Sielu ei voi paeta sitä. Se tapahtuu yhtäkkiä. Syntymän ja kuoleman, aallot nousevat ja vetävät sielun väkisin seuraavaan syntymään. Sielu, kuvainnollisesti sanottuna, riisutaan aisteistaan ja raahataan maan pinnalle. …
        ...

        Joskus, kun jiva-sielu on äidin kohdussa, hän saa yhtäkkiä tietoisuuden ja havaitsee luontonsa atmaksi, sieluksi...


        ...

        Jokainen sielu ei saa kohdussaan tällaista tietoisuutta tai tunnetta.
        Kun jiva-sielu on kohdussa, sillä on eräänlainen tietoisuus ja yleiset tunteet. Kun sielun keho ja tunteet kohdussa muodostuvat, muisti alkaa palata siihen, vaikka tämä muisti ei olekaan selvä sen jälkeen, kun sielu on "tyrmätty" syntymän ja kuoleman aalloilla. Kun sielu kuitenkin syntyy tiettyyn kehoon, se unohtaa kaiken. Sen seuraava elämä alkaa. Kaikki muistot menneestä olemassaolosta katoavat, ja karma antaa sielulle keinot jatkaa olemassaoloa uudessa muodossaan seuraavassa elämässä.

        Syntymisen ja kuoleman aallot kulkevat siis tässä kuolevaisten maailmassa, ja jiva-sielut jatkavat osallistumistaan aineellisen olemassaolon ajalliseen näytelmään.


    • Opettele nyt ensi lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi. Tuolla ylhäällä lukee näin:

      "Hei! Luterilaisuus-palstan tarkoituksena on keskustella luterilaisuudesta sekä sen kanssa risteävistä ilmiöistä. Palstalle kirjoitettujen viestien tulee vastata palstan aihetta ja olla Suomi24:n sääntöjen ja käyttöehtojen mukaisia."

      Siis palstan tarkoitus on keskustella luterilaisuudesta. Tämä ei ole siis uskovaisten oma palsta, vaan tätä ylläpitää kaupallinen yritys, jonka tavoite on hankkia tänne mahdollisimman paljon mainoksia. Kyse bisneksestä, ei uskonnosta.

      Mitä tulee solvaamiseen, niin teillä fundiksilla on ihmeellinen käsitys siitä, että jos joku sanoo että "jumala ei ole olemassa" niin tämä on teidän mukaan solvaamsista? No ei ole, se on juuri tuota keskustelua, johon tämä palsta antaa alustan.

      • Ateistien osasto on erikseen.Sinne voitte purkaa jumalattomuuttanne toisillenne.


      • Anonyymi

        Vaikutat todella epätasapainoiselta öykkäriltä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ateistien osasto on erikseen.Sinne voitte purkaa jumalattomuuttanne toisillenne.

        Uskonnoista kiinnostuneena ateistina minua ei kiinnosta keskustella ateismista. Mutta eikös se ole aika jännä juttu, että hyvin moni uskovainen haluaa keskustella siitä täällä _luterilaisuuspalstalla_.


    • Anonyymi

      On sekä asiallisia, että epäasiallisia raamattu-uskollisia. Jälkimmäiset saavat luonnollisesti kuraa niskaansa.

      Anonyymit keskustelupalstat ovat raakoja paikkoja, joissa asiallisuudesta ei jaeta kiitosta, eikä seinähulluimpiin juttuihin reagoida juuri lainkaan, mutta pöljäilyyn reagoidaan runsain mitoin kriittisesti. Jatkuva pöljäily on epä-asiallista ja kuraa tulee taatusti vastineeksi.

      Eli sitä saa, mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Siis oikeasti, eihän tällä palstalla käsittääkseni edes ole kirjoittanut Raamattu-uskollisia kirjoittajia. Vai yritetäänkö aloituksessa kertoa oikeiden Raamattu-uskollisten ihmisten tulleen tällaisen palstan sähköisen papyryksen äärelle julistamaan meille tavallisille suomalaisille Raamatussa kerrotulla tavalla Raamatun mukaista uskoa Jumalaan?

      • Anonyymi

        Kyllä sinä heidät olet oikein hyvin tunnistanut. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä heidät olet oikein hyvin tunnistanut. 😁

        Tällä palstalla on mielenkiintoisia tekstejä kuolemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on mielenkiintoisia tekstejä kuolemasta.

        Kun jätän kehoni kuollessani, saan jonkin ajan kuluttua uuden kehon. Se on kuin vaatteiden vaihtamista.

        yf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä heidät olet oikein hyvin tunnistanut. 😁

        Oikeat Raamattu-uskovat elävät ja rukoilevat kaiketi Raamatun Kirjoituksissa kuvatulla tavalla, miten he voisivat toimia toisin kuin Raamatussa on kerrottu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeat Raamattu-uskovat elävät ja rukoilevat kaiketi Raamatun Kirjoituksissa kuvatulla tavalla, miten he voisivat toimia toisin kuin Raamatussa on kerrottu?

        Ja koko ajan Raamatussa toimitaan toisin kuin seurakunnissa Suomessa.

        Kukaan mies ei tee kahta liittoa toisen seurakunnan miehen kanssa keskinäisen rakkauden tähden, eikä kehu miehen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja koko ajan Raamatussa toimitaan toisin kuin seurakunnissa Suomessa.

        Kukaan mies ei tee kahta liittoa toisen seurakunnan miehen kanssa keskinäisen rakkauden tähden, eikä kehu miehen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on.

        Kyllähän siellä ihan päivittäistä mässäys on🤔


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja koko ajan Raamatussa toimitaan toisin kuin seurakunnissa Suomessa.

        Kukaan mies ei tee kahta liittoa toisen seurakunnan miehen kanssa keskinäisen rakkauden tähden, eikä kehu miehen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on.

        Juuri niin, aivan kuin aitona uskona esitetty uskovaisuus olisi pelkkää puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, aivan kuin aitona uskona esitetty uskovaisuus olisi pelkkää puhetta.

        Toimia Raamatun mukaan on lukea Raamattua..


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Toimia Raamatun mukaan on lukea Raamattua..

        raamatun LUKEMINEN, ei ole kuitenkaan ,"pelastuksen ehto",
        Jeesus sanoo:

        "te tutkitte KIRJOITUKSIA, sillä teillä on mielessänne "NIISSÄ ELÄMÄ", ja ne juuri
        todistavat MINUSTA"

        vastahan ensimmäinen suomenkielinen raamattukin on vasta n. 1600 -luvun jälkeen, ja sekin ainoastaan papeilla, ei siis kodeissa, ja on sitä ennenkin ihmiset PELASTUNEET . . .


      • Anonyymi

        Tässä on raamattu-uskovaisen lähimmäisen rakkautta huokuva kommentti:

        "Kyllähän siellä ihan päivittäistä mässäys on🤔"


      • Anonyymi kirjoitti:

        raamatun LUKEMINEN, ei ole kuitenkaan ,"pelastuksen ehto",
        Jeesus sanoo:

        "te tutkitte KIRJOITUKSIA, sillä teillä on mielessänne "NIISSÄ ELÄMÄ", ja ne juuri
        todistavat MINUSTA"

        vastahan ensimmäinen suomenkielinen raamattukin on vasta n. 1600 -luvun jälkeen, ja sekin ainoastaan papeilla, ei siis kodeissa, ja on sitä ennenkin ihmiset PELASTUNEET . . .

        Kukaan ei todellisuudessa tiedä pelastuuko kukaan ja miltä.

        Jeesus kuvitteli Raamatun mukaan olevansa Israelin päähenkilö.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kukaan ei todellisuudessa tiedä pelastuuko kukaan ja miltä.

        Jeesus kuvitteli Raamatun mukaan olevansa Israelin päähenkilö.

        Se on selvää ettei siellä kukaan työssä käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on selvää ettei siellä kukaan työssä käy.

        Kuka ne palkkaisi?????


    • Anonyymi

      Horoskooppi perusta ja genitaali uskonnollisuus rajoitetun seksuaalisuuden tähden!
      😁

    • Anonyymi

      Ärsyttää tai ehkä paras kuvanta on aiheuttaa myötähäpee heissä yhdistetty alhainen äo ja valehtelu.

      • Anonyymi

        ärsyttää se, että monet kuuluttavat omaa itseään, omia ratkaisujaan, eivät kuitenkaan korota KRISTUSTA, mitä KRISTUS on tehnyt ihmiskunnan Sovittajana !!

        siis monet katsoo, TOISIIN IHMISIIN, ei siihen mitä Kristus on,

        "olkoon mielenne siinä mikä ylhäällä on, ei siihen mikä on alhaalla maan päällä"

        "maan päällä" = ne "toiset IHMISET . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ärsyttää se, että monet kuuluttavat omaa itseään, omia ratkaisujaan, eivät kuitenkaan korota KRISTUSTA, mitä KRISTUS on tehnyt ihmiskunnan Sovittajana !!

        siis monet katsoo, TOISIIN IHMISIIN, ei siihen mitä Kristus on,

        "olkoon mielenne siinä mikä ylhäällä on, ei siihen mikä on alhaalla maan päällä"

        "maan päällä" = ne "toiset IHMISET . . .

        Edellä on viestejä, joissa sanotaan, että tiedämme, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Hämmästyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä on viestejä, joissa sanotaan, että tiedämme, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Hämmästyttävää.

        Ne jotka uskovat Raamatun sanan tietävätkin.


    • Mitä täsmälleen tarkoittaa "Raamattu-uskollisuus"? Jotain tiettyä tapaa tulkita Raamattua?

      • Anonyymi

        Sitä mitä sinä liberaalina et ole


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mitä sinä liberaalina et ole

        Että luetaan mitä Raamatussa sanotaan.

        Ja olet Raamattu-uskollinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mitä sinä liberaalina et ole

        Eli et osaa sitä selittää?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Eli et osaa sitä selittää?

        Mitä et ymmärrä?


    • Anonyymi

      Ehkä ? se, että he määrittelevät uskollisuutensa itse ja samalla toisten uskottomuuden.

    • Anonyymi

      Ei mikään,jos ei sitä tyrkytetään.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe