Läppäristä hajosi näyttö (otti kunnolla osumaa). Kone kuitenkin näyttää käynnistyvän normaalisti, mutta kun näyttö on pikimusta, siitä on vähän iloa. Uusi läppäri on hankinnassa, mutta pystynkö jollain konstilla/piuhalla yhdistämään sitten uuden ja vanhan läppärin niin, että pääsisin uudella läppärillä vanhan koneen tiedostoihin käsiksi?
Kahden läppärin yhdistäminen? (näyttö rikki)
13
1959
Vastaukset
- Anonyymi
Jos näyttö vain on rikki, yhdistä läppäri ulkoiseen näyttöön. Tai Läppäristä saa sen kiintolevynkin irti ja kytkettyä uuteen koneeseen.
- Anonyymi
Mulla ei ole näyttöä :( Eli taloudesta ei löydy muita laitteita kuin tuo rikkoutunut läppäri ja kohta uusi läppäri. Onko siis ainut keino viedä vanha läppäri ammattilaiselle? Elättelin toiveita että jollain edullisella piuhalla ne saisi liitettyä näppärästi toisiinsa 🙈
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole näyttöä :( Eli taloudesta ei löydy muita laitteita kuin tuo rikkoutunut läppäri ja kohta uusi läppäri. Onko siis ainut keino viedä vanha läppäri ammattilaiselle? Elättelin toiveita että jollain edullisella piuhalla ne saisi liitettyä näppärästi toisiinsa 🙈
No -- olisi saanut -- nyt sitä näytötöntä konetta on hiukan hankala säätää ilman näyttöä joten esim. levyjakoa ei enää pystyne tekemään. Onko kyseessä linux-kone? Siihen pääsee käsiksi verkon yli, jos ssh-serveri on asennettuna. Eli wifi-yhteys riittää tai voihan siihen ethernet-johdonkin väliin laittaa, jos haluaa lisää nopeutta/tietoturvaa.
Helpoin vaihtoehto taitaa olla tosiaan kytkeä rikki menneen koneen levy uudessa koneessa olevan rinnalle. Se on myös nopein tapa siirtää datat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö löydy muka TV:tä?
HDMI piuha kiinni TV:hen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mulla ei ole näyttöä"
Käytettyjä saa kirppareilta melkein ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No -- olisi saanut -- nyt sitä näytötöntä konetta on hiukan hankala säätää ilman näyttöä joten esim. levyjakoa ei enää pystyne tekemään. Onko kyseessä linux-kone? Siihen pääsee käsiksi verkon yli, jos ssh-serveri on asennettuna. Eli wifi-yhteys riittää tai voihan siihen ethernet-johdonkin väliin laittaa, jos haluaa lisää nopeutta/tietoturvaa.
Helpoin vaihtoehto taitaa olla tosiaan kytkeä rikki menneen koneen levy uudessa koneessa olevan rinnalle. Se on myös nopein tapa siirtää datat.Windows-kone kyseessä :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mulla ei ole näyttöä"
Käytettyjä saa kirppareilta melkein ilmaiseksi.Totta! :) Miltä näyttää läppärissä oleva VGA-liitäntä? - en ole varma onko tässä rikkinäisessä läppärissä sellaista, eli voiko sen yhdistää ulkoiseen näyttöön :o
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HDMI piuha kiinni TV:hen.No hei, totta tosiaan! Eli pitää ostaa HDMI-kaapeli, enpäs hokannut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HDMI piuha kiinni TV:hen.Hyvin monella etenkin nuoremmalla ihmisellä ei enää ole televisiota. Itsekin tiedän montakin, jolla ei ole televisiota. Eikä kyse ole nyt itseni kaltaisista sokeutuneista vaan ihan näkevvistä. Tuo ei edes ole mikään ihme välttämättä, koska kaikki on nykyään netissä ja suoratoistopalveluissa. Lisäksi töllöstä tulee lähinnä silkkaa paskaa ja sen lisäksi tolkuttomasti mainoksia. Paskaa ja mainoksia tuutin täydeltä, joten kuka sitä viitsii enää edes katsoa.
Mutta joo jos kotoa löytyy televisio niin niissä on yleensä HDMI-liitäntä ja tietokoneen voi kytkeä siihen HDMI-kaapelilla.
T. miksuh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monella etenkin nuoremmalla ihmisellä ei enää ole televisiota. Itsekin tiedän montakin, jolla ei ole televisiota. Eikä kyse ole nyt itseni kaltaisista sokeutuneista vaan ihan näkevvistä. Tuo ei edes ole mikään ihme välttämättä, koska kaikki on nykyään netissä ja suoratoistopalveluissa. Lisäksi töllöstä tulee lähinnä silkkaa paskaa ja sen lisäksi tolkuttomasti mainoksia. Paskaa ja mainoksia tuutin täydeltä, joten kuka sitä viitsii enää edes katsoa.
Mutta joo jos kotoa löytyy televisio niin niissä on yleensä HDMI-liitäntä ja tietokoneen voi kytkeä siihen HDMI-kaapelilla.
T. miksuhLahjoitan kaksi säälipistettä.
- Anonyymi
Tuo on noita näkevien ongelmia :-) Heti, jos tietokoneen näyttö hajoaa ollaan ihan pulassa :-) Mihin kukaaan muka näyttöätarvitsee? Itsekin sokeana käytän omaa läppäriäni ihan ongelmitta :-) Näytöt on yliarvostettuja, ei semmosia kukaan tarvitse :-)
T. miksuh- Anonyymi
Näön mukana meni näköjään järkikin.
- Anonyymi
Vaihda läppäriin näyttöpaneeli jos siitä muuta ei ole rikki. Ei ole yleensä oikeastaan vaikeaa. Netistä löytyy kyllä ohjeet.
Hyvässä lykyssä toimivan näyttöpaneelin (käytetyn) saa muutamalla eurolla. Ostaa vaikka romukoneen jossa on samanlainen tai yhteensopiva paneeli.
Laptopscreen.com on erinomainen saitti sen selvittämiseksi, millaisen näyttöpaneelin tarvitset:
https://www.laptopscreen.com/
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181