Helluntaiseurakuntien jäsenmäärä pienimmillään 25 vuoteen.

Anonyymi

36

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaan:

      Itsekkin liityin katolilaiseen ja käyn vain helluntaiseurakunnassa ilman jäsenyyttä.

      Syy:

      • Naispiispat
      • Naispapit yms.
      • Kirkkoa luotsaa NaisArkkijohtaja.

      • Anonyymi

        Katolinen kirkko on pedofiilikirkko. Yksistään Ranskassa 300 000 tapausta!


      • Kaappihomot ja pedofiilit tietenkin liittyvät penishattutaikauskoon.


    • Anonyymi

      Kuolleen herätysliikkeen normaalikehitys!

      Järjestö jollakin sektorilla voi kasvaa, mutta seurakunta ja -kunnat, joiden vastuulla olisi evankeliumi ja ihmisten voittaminen Kristukselle, kuolevat, kun Pyhä Henki jättää.

      Evankeliumi ei enää yli 25 vuoteen ole ollut helluntain pääteema, eikä vääryydelle perustetun helluntairikon mission ole ollut ihmissielut. Ei vaan organisaatiot, Raamatun järjestyksen raiskaaminen ja fraasien hengissäpito!

      Jumalan Sanan paikan ovat saaneet vonkuvat ylistysryhmät, joista ei aina saa edes selvää, kenestä ne kertovat. Esiintymisasut kuin pihatalkoista ja intoa itsensä esille tuomiseen enempi kuin taitoa tai ymmärrystä!

      Vuosi 1992 oli ratkaisevin, siis 30 v sitten. Silloin helluntai otti käyttöönsä kritisoidun Raamatun käännöksen ja tämä avasi portit saatanan metkuille ja tietysti Pyhä Henki jätti salit, Hänhän ei väärennettyä sanaa innoita eikä voitele.

      Torontosaasta saapui 1995 ja siitä vauhti kiihtyi....elämä lakkasi 2000-luvun alussa Nokia Missionin repiessä kenttää. Tosiasiallisesti repimisen aloitti jo torontolaisuus.

      Kuolema tuli ja tekee työtään seurakunnissa, vaikka siellä vielä myllyjä pyöritetäänkin. Iso Kirja on lisensoinut koko joukon nuorukaisia pastoreiksi ilman Jumalan kutsua ja armoitusta!

      Eräs uskomaton kysyi minulta taannoin; miksi nämä helluntaipastorit ovat kaikki samannäköisiä, klanipää ja parta erimuodoissaan!!! Hyvä kysymys, totesin.

      Jokin erikoinen henki näissä klanipäiden joukossa on ja voin pitkällä kokemuksella ja varmuudella sanoa, ettei se ole Jumalan Pyhä Henki!

      Rukoushuoneita kutsutaan kirkoiksi, joissa melulla ja mekastuksella on iso rooli!

      Järkyttävintä on se, että ehtoollisesta on tehty jokin nettipicnic!!! Jos sitä ei voi viettää yhdessä, niin sen rienaaminen leipäpaloilla ja marjamehuilla on sen merkityksen iljettävintä rienaa ja pilkkaa, Kristuksen täytetyn työn pilkkaa ja rienaa, HELLUNTAILAISITTAIN!

      DoctorT

      • Anonyymi

        Nettiehtoollinen on ihan paikallaan, näin poikkeusaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettiehtoollinen on ihan paikallaan, näin poikkeusaikana.

        Idiotismia on nettiehtoollinen ja sen merkityksen rienaa! Lut kirkossa tuolla pöljäilyä harrasteta, mutta kuolleen helluntain älyttömyyksien kanssa se istuu. Järkyttävää pimeyttä!!!

        Miten olisi nettikaste??

        DrT


      • Anonyymi

        Yksinäisyys on elimistölle kuin 15 tupakkaa päivässä – toisten seurassa ihminen kylpee hyvissä hormoneissa

        Ihminen, joka on yksinäinen vasten tahtoaan, kokee kivun kovempana .


        Täällä näitä kirkon herjaajia kirkon tehtävä ei ole toimia kaveriautomaattina. Turha siitä on kiukutella, jos olet ilman seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiotismia on nettiehtoollinen ja sen merkityksen rienaa! Lut kirkossa tuolla pöljäilyä harrasteta, mutta kuolleen helluntain älyttömyyksien kanssa se istuu. Järkyttävää pimeyttä!!!

        Miten olisi nettikaste??

        DrT

        Silloin kun kuunneltiin HCBJ:tä lyhytaaltoradiolla: Eräs alkuasukas oli kuunnellut lähetystä ja tullut siihen tulokseen, että pitäisi käydä kasteella. Mutta ei ollut ketään kristittyä kastamassa. Niinpä hän meni joelle ja kastoi siellä itsensä.

        Se että ehtoollisen tarvitaan pappi ja kirkko on vain perinnäissääntö.


    • Anonyymi

      No entäs luterilaisen kirkon jäsenmäärä koko tasavallassa ja varsinkin Uudellamaalla? Onko hurraamista. Aloittajaakin kiinnostaa jäsenyys helluntaisrkssa. Mitä epäilet ja ketä pelkäät ? Tunnusta pois.

    • Anonyymi

      Ei ole kylläkään mitään päätöstä mitä käännöstä käytetään. Se on kyllä valhe. Eipä taida edes enää saada uusia 1933/ 1938 käännöstä mistään.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä myydään edelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä myydään edelleen

        Varmaan esim. Ilomantsista saa. On sentään 30-vuotta siitä kun viimeinen painos kirkkoraamatusta ilmestyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä myydään edelleen

        Vakaita 1933/1938 käännöksiä ei tunnu löytyvän. Syynä juuri se että niitä ei paineta.
        Suomen kirkon sisälähetysseura niitä painoi.

        Käännöksiä 1933/1938 johon on lisätty jakeita kaikki mikä löytyy ja enemmänkin lisättäisiin jos sellaisista vinkkiä saataisiin - niitä nähtävästi painetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakaita 1933/1938 käännöksiä ei tunnu löytyvän. Syynä juuri se että niitä ei paineta.
        Suomen kirkon sisälähetysseura niitä painoi.

        Käännöksiä 1933/1938 johon on lisätty jakeita kaikki mikä löytyy ja enemmänkin lisättäisiin jos sellaisista vinkkiä saataisiin - niitä nähtävästi painetaan.

        Verkkokaupoista löytyy. Ilonpolku ainakin.


    • Anonyymi

      Aloittaja

      Mitä olet tehnyt , että jäsenmäärä nousisi? Kerro. Takaan, olet oppositiossa. Se meni aivan oikein !!!!!!!

      • Anonyymi

        mä en oo aloittaja mutta en toivo aloittajan tekevän mitään "sen" eteen, enkä tee minäkään

        etkä jäsenmäärän nostoa ole tehnyt sinäkään, det är vad du måste tro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä en oo aloittaja mutta en toivo aloittajan tekevän mitään "sen" eteen, enkä tee minäkään

        etkä jäsenmäärän nostoa ole tehnyt sinäkään, det är vad du måste tro

        Mutta osaat roikkua tietokoneesi äärellä ja arvostella kuten aloittaja ja monet muut. Siinä on teidän luterilaisten taidot.


    • Anonyymi

      Paikallisesti olen tehnyt saman havainnon, meidän kaupungissa helluntailaisten määrä on pysynyt suunnilleen samana yli 30v. Vapiksessa on kasvua havaittavissa.

      Luterilaiset ovat kehittäneet toimintaansa yhteisöllisyyden suuntaan, vielkö löytyi pappi joka julistaisi evankeliumia teologisesta koulutuksestaan huolimatta.

    • Anonyymi

      Tuo näyttää olevan kylläkin ei viime vuoden vaan vuoden 2020 tilanne.

      • Anonyymi

        Työllisyysaste vaikuttaa vapaiden suuntien seurakuntien jäsenmäärään paljonkin.


    • Anonyymi

      Nyt se on nähtävissä, että mitä kylvää - sitä niittää. Jos tyhjiä löperöpuheita seurakunnassaan posmittaa, niin tyhjän saa pyytämättäkin. Sen seuraus on, että seurakuntalaiset ahnehtivat ja kahmivat maallista mammonaa asuinhuoneensa korskeaksi laittaakseen sen sijaan, että tyytyisivät alhaisiin oloihin ja kertoisivat evankeliumin ilosanoman Kristuksesta Jeesuksesta seurakuntansa ulkopuolella vaeltaville epäuskoisille ja epätietoisille jumalattomille.

    • Voiko sitä laskea pieneksi nousuksi viime vuosikymmenellä, kun helluntaiseurakuntiin houkuteltiin kielteisen turvapaikan saaneita partaisia muslimeita.

      Helluntaiseutrakunnissa on vieläkin mukana muslimi-helluntailaisia.

      • Anonyymi

        Helluntai-islam on ratkaisu. Profeetta Muhammedin sanojen julistus saa ryntäyksen aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntai-islam on ratkaisu. Profeetta Muhammedin sanojen julistus saa ryntäyksen aikaiseksi.

        Sitä se on ekumeniaa.

        Helluntaiseurakunnat jakoivat muslimeille kastetodistuksia ja nyt helluntaiseurakunnissa on muslimeja ja helluntailaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se on ekumeniaa.

        Helluntaiseurakunnat jakoivat muslimeille kastetodistuksia ja nyt helluntaiseurakunnissa on muslimeja ja helluntailaisia.

        Paljonko kastetodistus maksaa nykyisin?


    • Anonyymi

      Joukosta poistuneet ovat tietysti päässeet taivaaseen

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paavao Järvinen sanoi TV7:lla, että jäsenelle pitäisi riittä tuloistaan se 10% ja lahkolle tulis maksaa 90% tuloista.

      Kovat on ajat edessä hellareilla!

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on jakaantunut moneen keskenään riitelevään kuppikuntaan.
        Se on lopun merkki sellainen.
        Lahkoja syntyy ja lahkoja kuolee.

        Helluntailaisten kannattaisi liittyä takaisiin oikeisiin vanhoihin Kristillisiin kirkkoihin,
        ja jättää nen hurmosopit taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on jakaantunut moneen keskenään riitelevään kuppikuntaan.
        Se on lopun merkki sellainen.
        Lahkoja syntyy ja lahkoja kuolee.

        Helluntailaisten kannattaisi liittyä takaisiin oikeisiin vanhoihin Kristillisiin kirkkoihin,
        ja jättää nen hurmosopit taakseen.

        Ei helluntailaisten kannata palata entiseen löperöpuhujain kirkkoon, josta ovat uskoon tultuaan eronneet. Sillä onhan kirkon kristillisen kasvatuksen seuraukset kaikkien nähtävissä ja moniaanni kerran viikollakin kuultavissa, kun porukat palaavat juovuksissa horjuen ja sekavaa mölinää hoilaten pubista tai soittoruokalasta koteihinsa..


      • Anonyymi

        Paavo Järvinen, kauan se on saanutkin eksyttää ja rahaa kupata!!!

        Mutta tällekin rosvolle koittaa totuuden hetki, jos ei täällä ajassa, niin ikuisuudessa ja siellä ei TV 7:n humpuukiohjelmilla ole mitään ansioita. Lastina vielä ne tuhannet, joita hän on valhetiedolla ja valheprofetioillaan huijannut!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntailaisten kannata palata entiseen löperöpuhujain kirkkoon, josta ovat uskoon tultuaan eronneet. Sillä onhan kirkon kristillisen kasvatuksen seuraukset kaikkien nähtävissä ja moniaanni kerran viikollakin kuultavissa, kun porukat palaavat juovuksissa horjuen ja sekavaa mölinää hoilaten pubista tai soittoruokalasta koteihinsa..

        helluntailaisethan ei muita tunnekaan kuin alkoholistiit ja entiset alkoholistiit, on siis samaa kategoriaa, kuin AA-kerhot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan ei muita tunnekaan kuin alkoholistiit ja entiset alkoholistiit, on siis samaa kategoriaa, kuin AA-kerhot.

        Helluntailaiset eksyttävät näkyvillä asioilla, samalla tavalla kuin taikurit.


        Raamatun mukaan usko on luja luottamus siihen MIKÄ EI NÄY sen mukaan toimiminen eli ojentautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset eksyttävät näkyvillä asioilla, samalla tavalla kuin taikurit.


        Raamatun mukaan usko on luja luottamus siihen MIKÄ EI NÄY sen mukaan toimiminen eli ojentautuminen.

        voi raukkaa kun viitsit siteerata raamatun ajatusta josta et mitään näytä tajuavan.

        kerro nyt siti yksikin asia millä helluntai eksyttää joka näkyy siis ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi raukkaa kun viitsit siteerata raamatun ajatusta josta et mitään näytä tajuavan.

        kerro nyt siti yksikin asia millä helluntai eksyttää joka näkyy siis ok !

        Esim. kasteen veden määrä "paljon vettä" näkyvä asia ja teniikka, miltä kaste näyttää ulospäin on tärkein asia kasteessa helluntailaisille, näkyvillä asioilla eksytetään.
        mutta kasteen merkityksestä ja Jumalan osuudesta siinä, ei puhuta yhtän mitään, mikä on sitä uskon näkymätöntä osuutta, Raamattu on hengellinen kirja ja asiat pitää tutkia hengellisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe