Missä menee raja että galvanisoitu ankkuriketju tulisi pistää hylkyyn ruostumisen vuoksi? Paljonko esim. 8mm kettinki heikkenee 1mm ainevahvuuden menetyksen vuoksi?
Ankkuriketjun syöpymät
8
78
Vastaukset
- Anonyymi
Minä poistan ketjun käytöstä heti, kun se on ruostunut.
Sinkitty ketju kestää, galvanisoitu ei.- Anonyymi
Älä vaan kiinnitä venettä vähääkään ruostuneeseen poijuketjun poijuun... pois vaan! Tosipuheissa kyllä galvanoida voi myös kuumaan upottaen, eli vaikka kuumasinkityt naulat myydään galvanoituna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaan kiinnitä venettä vähääkään ruostuneeseen poijuketjun poijuun... pois vaan! Tosipuheissa kyllä galvanoida voi myös kuumaan upottaen, eli vaikka kuumasinkityt naulat myydään galvanoituna.
Onko mulla pää ja aivot aamuvinossa vai miksi edelliset terminologiat tuntuu olevan kohtuullisesn sekaisin?
Terästä voi sinkitä kahdella menetelmällä:
- sähkökemiallisesti
- kuumasinkityksellä eli upottamalla sulaan sinkkiin
Sähkökemiallisesti sinkittyä tuotetta/materiaalia sanotaan yleensä sinkityksi.
Kuumasinkitystä sanotaan yleensä galvanoinniksi.
Sama asia, mutta ei ensinkään sama. Sähkösinkityksen paksuus on murto-osa kunnon galvanoinnin paksuudesta eli korroosion kestossa on huikea ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mulla pää ja aivot aamuvinossa vai miksi edelliset terminologiat tuntuu olevan kohtuullisesn sekaisin?
- sähkökemiallisesti
Sama asia, mutta ei ensinkään sama. Sähkösinkityksen paksuus on murto-osa kunnon galvanoinnin paksuudesta eli korroosion kestossa on huikea ero.Kaupoissa galvanoitu=sähkösinkitty. Kuumasinkitty kerrotaan erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupoissa galvanoitu=sähkösinkitty. Kuumasinkitty kerrotaan erikseen.
Maitokaupoissa ehkä näin mutta ei rautakaupassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maitokaupoissa ehkä näin mutta ei rautakaupassa.
Käyppä k-raudasta tai biltemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- sähkökemiallisesti
Sama asia, mutta ei ensinkään sama. Sähkösinkityksen paksuus on murto-osa kunnon galvanoinnin paksuudesta eli korroosion kestossa on huikea ero."Sähkökemiallisesti sinkittyä tuotetta/materiaalia sanotaan yleensä sinkityksi.
Kuumasinkitystä sanotaan yleensä galvanoinniksi."
Ei edes 50% oikein vaan 100% väärin.
Kehittyneemmissä (tekniikan) kielissä kuumasinkitty on "tulisinkitty", ja siinä kappale upotetaan kuumaan sinkkikylpyyn.
Sähkösinkityksessä pinnoitteen ja pinnoitettavan kappaleen välillä on prosessissa galvaaninen yhteys, siitä nimitys galvanoitu.
Kuumasinkityn kappaleen korroosiosuoja on paljon lujempi kuin sähkösinkityn eli galvanoidun, siksi kuumasinkitty halutaan rautakauppatuotteissa erikseen mainita.
Oikeastaan tuo alussa siteerattu kohta voikin olla varsin oikein "sanotaan yleensä" ansiosta, koska näiden termien käytössä on suurta sekavuutta.
- Anonyymi
Niin ja ketju on menettänyt 23% lujuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423