Hain viime vuoden keväällä lähetettä psykiatriselle poliklinikalle terapiaa ja persoonallisuushäiriötutkimuksia varten.
Tänään soitin kysyäkseni lähetteen tilaa, ja puhelimessa todettiin sen tilan olevan suljettu. Lähetteen tehnyt lääkäri on poistunut terveyskeskuksesta, joten häneltä ei mitään voi kysyä.
Jäi kuitenkin mietityttämään tuo suljettu-tila. Mitä se tarkoittaa tarkalleen ottaen?
Hus-lähete suljettu
10
2642
Vastaukset
- Anonyymi
Lähete ei ole voimassa
- Anonyymi
Lähete on käsitelty. Joko sulle on varattu aika, joka on jossain hamassa tulevaisuudessa jonojen vuoksi tai lähete on hylätty. Jos lähete on hylätty psykiatri on varmasti tehnyt lähettävälle lääkärille palautetekstin, jossa asia on perusteltu.
Kuka tahansa tk-lääkäri pystyy tarkistamaan onko psykiatrian aikaa varattu tai onko lähetteestä tullut palautetekstiä.- Anonyymi
Mulla oli tähän asiaan liittyen puhelinkonsultointi viime kuun lopussa. Lääkäri ei pystynyt näkemään tiedoistani, että mikä lähetteen sulkemiseen oli syynä.
Hän teki lopulta uuden lähetteen, joka palautettiin tänään takaisin terveyskeskukseen. Vaativat uudet huumetestit, sillä edelliset otettiin viime vuoden keväänä.
Sen lisäksi mun ärtyneisyyteen ja unettomuuteen määrättiin mirtazapin 7,5-15mg (jos ei obesitettia) tai ketipinor 25-100mg iltaisin.
Terapialle olisi todellakin tarvetta, sillä olen narsistivanhemman uhri ja tarvitsen terapiaa toipuakseni. Nyt kun oikeasti haen apua, niin sitä ei annetakaan.
- Anonyymi
Millaisiin tutkimuksiin sinut laitetaan persoonallisuudesta. Mulle ei ole mitään tuollaista tehty koskaan ja tunne elämältään epävakaa diaknoosi on siis lätkästiin kun olin erimieltä lääkärin kanssa.
- Anonyymi
ite olen saanut psykoosipiirteinen persoonallisuus daignoosin kun en tullut lääkärin kanssa juttuun.Eli koska en ollut lämminsydäminen häntä kohtaan niin se tulkittiin että olen tunteeton ja kylmä ihminen.En ole koska nähnyt tai kuullut harhoja.Vaikka sain tämän diagnoosin niin lääkäri ei ehdottanut siihen mitään lääkitystä.Eli jos ei tule jonkun kaa toimeen niin siitä pärähtää diagnoosi. Hän ei kysynyt niistä harhoista mitään ja kysynyt niistä kuuluvista äänistä mitään.Miksi.koska mulla ei ole ikinä ollut psykoosia.
- Anonyymi
Mun on paha sanoa mitään, kun uudelleen tehty lähete lähetettiin takaisin terveyskeskukseen.
Sen sijaan ärtyneisyyteen ja unettomuuteen määrättiin mirtazapin 7,5-15mg (jos ei obesitettia) tai ketipinor 25-100mg iltaisin otettavaksi.
Mitä mieltä olette näin yleisesti, että kannattaako mun ottaa näitä lääkkeitä ja voinko valittaa siitä, etten saa tarvitsemaani hoitoa? Itse en aio syödä lääkkeitä, sillä se ei ratkaise yhtään mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun on paha sanoa mitään, kun uudelleen tehty lähete lähetettiin takaisin terveyskeskukseen.
Sen sijaan ärtyneisyyteen ja unettomuuteen määrättiin mirtazapin 7,5-15mg (jos ei obesitettia) tai ketipinor 25-100mg iltaisin otettavaksi.
Mitä mieltä olette näin yleisesti, että kannattaako mun ottaa näitä lääkkeitä ja voinko valittaa siitä, etten saa tarvitsemaani hoitoa? Itse en aio syödä lääkkeitä, sillä se ei ratkaise yhtään mitään!Jos unettomuus on vaikeaa, niin ehkä jompaa kumpaa lääkettä voi kokeilla.
Ei niitä ole pakko ottaa edes joka ilta. Itse otan pienen määrän Mirtazapinia silloin tällöin tarvittaessa.
Jos sinulla on unettomuutta, oletko miettinyt, että unettomuus voi aiheuttaa sitä ärtyneisyyttä ? Väsymys on tila, joka voi saada aikaiseksi mielialan muutoksia.
Mielestäni outoa, kun on Mirtan kohdalla maininta " jos ei obesiteettia ".
On ensimmäinen kerta, kun näen asiasta yleensä minkäänlaista mainintaa.
Obesiteetti tarkoittaa lihavuutta/ylipainoa.
Omalla kohdallani ei ole kyseenalaistettu Mirtan käyttöä, vaikka ylipainoa onkin.
Tosin lääkkeen säännöllinen käyttö voi aiheuttaa painonnousua.
Valittamisesta en tiedä, mutta ainahan kannattaa yrittää selvittää, miksei lähetettä ole otettu vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos unettomuus on vaikeaa, niin ehkä jompaa kumpaa lääkettä voi kokeilla.
Ei niitä ole pakko ottaa edes joka ilta. Itse otan pienen määrän Mirtazapinia silloin tällöin tarvittaessa.
Jos sinulla on unettomuutta, oletko miettinyt, että unettomuus voi aiheuttaa sitä ärtyneisyyttä ? Väsymys on tila, joka voi saada aikaiseksi mielialan muutoksia.
Mielestäni outoa, kun on Mirtan kohdalla maininta " jos ei obesiteettia ".
On ensimmäinen kerta, kun näen asiasta yleensä minkäänlaista mainintaa.
Obesiteetti tarkoittaa lihavuutta/ylipainoa.
Omalla kohdallani ei ole kyseenalaistettu Mirtan käyttöä, vaikka ylipainoa onkin.
Tosin lääkkeen säännöllinen käyttö voi aiheuttaa painonnousua.
Valittamisesta en tiedä, mutta ainahan kannattaa yrittää selvittää, miksei lähetettä ole otettu vastaan.Kiitos näkemyksestäsi! Olen luonnostaan tempperamenttinen enkä niin ihmisläheinen. Suurin ongelma tästä on koitunut asiakaspalvelutyössä, josta sain lopulta potkut 5-6 kuukautta ensimmäisestä lähetteestä.
Toki varmasti unettomuus voi olla osasyy, mutta.
Huomasin tänään, että lähetteeseen ei oltu kirjattu kaikkia edellä mainittuja asioita. Vain tempperamenttisuuteni, toiveeni persoonallisuushäiriön testeistä ja että henkinen epävakauteni on vaikuttanut ihmissuhteisiini ja työpanokseeni. Ei mitään narsistin tai seksuaalisen väkivallan uhrina olosta tai siitä, että olin menettänyt lapseni nuorena. Arvioiva psykiatrian sairaanhoitaja kyllä tiesi näistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos näkemyksestäsi! Olen luonnostaan tempperamenttinen enkä niin ihmisläheinen. Suurin ongelma tästä on koitunut asiakaspalvelutyössä, josta sain lopulta potkut 5-6 kuukautta ensimmäisestä lähetteestä.
Toki varmasti unettomuus voi olla osasyy, mutta.
Huomasin tänään, että lähetteeseen ei oltu kirjattu kaikkia edellä mainittuja asioita. Vain tempperamenttisuuteni, toiveeni persoonallisuushäiriön testeistä ja että henkinen epävakauteni on vaikuttanut ihmissuhteisiini ja työpanokseeni. Ei mitään narsistin tai seksuaalisen väkivallan uhrina olosta tai siitä, että olin menettänyt lapseni nuorena. Arvioiva psykiatrian sairaanhoitaja kyllä tiesi näistä asioista.Voi olla, että lähete on tehty huonosti.
Erikoissairaanhoidon lähetettä ei välttämättä oteta vastaan, jos se on puutteellinen.
Ainakin somaattisen puolen lähetteitä ei oteta aina vastaan, jos niissä on vain kirjoitettu, että pitäisi selvittää, mikä potilaalla on vialla.
Lähetteessä on hyvä olla aina epäily jostain tietystä/epäillystä mahdollisesta sairaudesta/viasta, silloin vastaanottavan tahon on pakko hyväksyä se.
Ikävää, kun olet saanut potkut, luonteelleenhan ei aina voi mitään.
Kaikki vain eivät yksinkertaisesti tule toimeen kaikkien ihmisten kanssa.
Onhan paljon sellaisiakin töitä, joita voi tehdä suht itsenäisesti, eli ei asiakaspalvelua.
Nykyään on hyvin vaikeaa saada töitä ylipäänsä mistään.
Tsemppiä sulle kuitenkin, toivotaan että asiat järjestyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että lähete on tehty huonosti.
Erikoissairaanhoidon lähetettä ei välttämättä oteta vastaan, jos se on puutteellinen.
Ainakin somaattisen puolen lähetteitä ei oteta aina vastaan, jos niissä on vain kirjoitettu, että pitäisi selvittää, mikä potilaalla on vialla.
Lähetteessä on hyvä olla aina epäily jostain tietystä/epäillystä mahdollisesta sairaudesta/viasta, silloin vastaanottavan tahon on pakko hyväksyä se.
Ikävää, kun olet saanut potkut, luonteelleenhan ei aina voi mitään.
Kaikki vain eivät yksinkertaisesti tule toimeen kaikkien ihmisten kanssa.
Onhan paljon sellaisiakin töitä, joita voi tehdä suht itsenäisesti, eli ei asiakaspalvelua.
Nykyään on hyvin vaikeaa saada töitä ylipäänsä mistään.
Tsemppiä sulle kuitenkin, toivotaan että asiat järjestyy.Olet täysin oikeassa! Mulla oli loppujen lopuksi puutteellinen lähete, sillä kuten jo aiemmin mainitsin, niin asioita jäi mainitsematta koko lähetteessä.
Eikä perusluonteelle todellakaan mahda mitään. Tunteita voi kuitenkin oppia hallitsemaan ja siihen terapian uskon auttavan sekä oman panostuksen. Olen hyvin kunnianhimoinen, joten jo sekin esti menestymisen asiakaspalvelutyössä. Tarvitsen jotakin luovempaa. Olen tällä hetkellä aikuisopiskelijana, joten olen avoimin mielin tulevaisuuden suhteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895