Olen katsellut viimeisimpiä (noin 2010 vuodesta eteenpäin) valmistettuja V70 malleja.
Volvoista ei pahemmin kokemusta, joten mielelläni kuulisin kokemuksia varsinkin V70 2.0 dieselistä. Yleisinhän noissa taitaa olla 2.4 litrainen moottori, mutta mites nuo pienemmät 1.6 tai 2.0? Pysyykö kulutus maltillisena ja pärjääkö normi huolloilla? Uskaltausikohan tuollaista vuoden 2013 jo lähemmäksi 200 000 ajettua yksilöä ajatella🤔
Volvo V70 (1.6/2.0) kannattaako ostaa?
8
943
Vastaukset
- Anonyymi
Osta ennemmin mondeo, sama paska mutta saat huomattavasti halvemmalla.
- Anonyymi
Pikku moottori isossa autossa saattaa olla jo aika lopussa noilla kilometreillä.
- Anonyymi
voi myös olla ettei ole
- Anonyymi
Ainakin Volvon D3 kestää, pitäisi mennä normi öljyn vaihdoilla ainakin se puolimiljoonaa kilometriä
- Anonyymi
Vähän ehkä myöhässä tulee tämä vastaus, mutta itsellä ollut nyt 3 vuotta 2011 V70 D3 automaatti (Volvon oma 5-sylinterinen 2-litrainen diesel - D5 puolestaan on vastaava 2,4 litrainen). Kulutus 80/20 maantie/seka-ajo painotteisessa 6,5 litraa (viimeiset n. 5000 km mitattuna tankkaamalla), ajotietokone näyttää yleensä ainakin 0,5 litraa todellista kulutusta vähemmän. Tämän kolmen vuoden aikana olen ajanut n. 95 tkm ja autolla on mittarissa nyt 362tkm. Automaattilaatikko on kriittinen paikka (öljyt kannattaa huuhtelemalla vaihtaa vähintään 90tkm välein ja näin vanhempana ja enemmän ajettuna useamminkin - muuten venttiilikoneistot kuluvat. Eli vaihteistoviat yllättävän yleisiä näissä. Kone tuntuu olevan kestävä, kuten turbo ja hiukkassuodatinkin juuri tässä mallissa. V50 1.6 litraisen mallin hiukkassuodatin on taas kuulemma huonompi. Mielestäni Volvo on kalliimpi huoltaa ja korjata kuin aikaisemmat autoni kuten Toyota Avensis ja Kia Ceed (molemmat myös dieseleitä). Näillä kilsoillakin tämä Volvo on vielä erittäin mukava ajettava, ja vakiopenkki on erittäin hyvä tällaiselle iskiasvaivaiselle190-senttiselle. Moni muu auto ei ollut vaihtoehto juuri penkin vuoksi (joko liian lyhyt säätövara taaksepäin ja/tai liian kuppimainen teräväreunainen ja kova penkki).
Vakuutusmaksut ovat esim. vastaavan ikäiseen Toyota Priukseen nähden (Laajakasko muistaakseni) ainakin 150 € kalliimpi mitä nyt olen laskureilla verrannut (näin ns. keskittäjäalennukset omissa vakuutusmaksuissa eivät sotke hinta-arviota). Vero on vuodessa about 700 €.
Yllätyksenä tuli 3 vuotta sitten ostaessa se, että alustassa oli jo pintaruostetta jonkin verran (Etelä-Suomen suolateillä ajettu) ja niinpä käytin ruostesuojauksessa. Samoin oli jo lokariin ruostekupru tullut. Vanha Avensis -00 pellit eivät ainakaan minulla ruostuneet. Tuo huono ruosteenkesto siis vähän tuli kyllä yllätyksenä. Omana aikana autoon on myös vaihdettu: ilmamassamittari, etuiskarit jouset, akku, tuulilasi, ilmastoinnin kompressori ja ne JARRUT. Ne ovat olleet murheenkryyni alusta alkaen, siis takajarrut. Koska kyseessä sähköinen käsijarru, niin takajarrusatulat ovat arvokkaat (tarvikeosat muistaakseni jotain 280 € kpl ja ne viime syksynä vaihdettiin. Puolitoista vuotta sitten takajarrulevyt ja palat ja nyt tänä kesänä takajarrupalat jälleen! Mikä voikaan enää jumittaa, kun levyt, palat ja satulat on vaihdettu ja lisäksi vielä jarrut herkistelty moneen kertaan. Ja sitten myös olen pyöränsuuntauksen joutunut useampaan otteeseen teettämään.
Lopuksi kuitenkin olen ollut verrattain tyytyväinen, auto on turvallinen ja matka-ajoon aivan erinomainen auto, myös äänieristys on hyvä. Ja tehot 163hv/400nm ainakin omaan ajoon varsin riittävät. Tällä hetkellä dieseleiden omistajat/myyjät ovat yhä tukalammassa tilanteessa ja itse jos saisin omastani edes kohtuullisen hinnan hankkisin Toyota Corolla farmarin hybridinä... Oikeastaan siksi, että se olisi halvempi ylläpitää pienemmän kulutuksen ja lähes mitättömän käyttöveronsa vuoksi...- Anonyymi
Niin siis tuo vakuutushintaero 70/80 prosentin bonuksilla liikennevakuutus laajakasko laskettuna...
- Anonyymi
Tähän vielä lisään, että jakopääremontti, vesipumpun ja apulaitehihnojen kanssa oli yllättävän edullinen (normi pajalla), n. 500 € (Avensiksessani oli n. 650€). Se mistä jotkut näistä volvon D3 koneista ovat rikkoutuneet, on usein vissiin johtunut apulaitehihnan katkeamisesta (jakopään vaihtoväli 180tkm - apulaitehihnojen 90tkm), laturin vapaapyörä kannattaa vaihdattaa samalla. Omassa Kiassa aikanaan leikkasi vesipumppu 280tkm kohdalla kiinni ja koneremontilta vältyttiin, kun kone oli ketjulla (apulaitehihnan palasia oli kuulemma silti lähes joka paikassa)....
- Anonyymi
Volvo kannattaa ostaa aina kun autoa on ostamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097