Kuka antaisi viisaat neuvonsa?

Anonyymi

Asiani on tämä:

Minä olen ollut tiukassakin rakosessa, viomeidimmän työpätkän aikana sain onneksi säästetyksi ja voisin nyt maksaa 3 eri luottoa pois. Asun vuokralla ja sen päälle on opintolaina plus kolme muuta luottoa. Nyt saisin maksetuksi tosiaan nuo lainat pois. Näin ollen kuukausittain säästäisin 70 79 28 euroa.

Nyt olen tuötön ja uutta työpätkää ei toistaseksi ole näklsällä.

Tarjolla olis myös tosi edullinen asunto taloyhtiöstä. Tällöin, jos ostasin sen, en voisi maksaa noista luotoista takaisin kun korkeintaan yhden. Lopuista jatkaisin kuten ennenkin, eriä maksaen.

Vastike on pieni samoin vesimaksu. On yhtiön kaukolämpö ja käyttösähkö tulee erilseen. Kyseessä pikku kaksio.

Kysymys kuuluukin, ja on minua visaisesti mietityttänyt, jatkanko tässä 50-luvun (2017 uusitussa rempatussa) talossa vuokralla (sissähkö plus vedi) ja maksan nuo 3 luottoa pois, vaiko ostasin sen halvan asunnon ja maksaisin yhden luoton pois?
Yhtiö ei ole milään vakaa.

Viisaampien mielipidettä?

8

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toiset sanoo mulle osta pois,kyllä kannattaa. Jotkut taad, että älä osta, ei tosiaan kannata...

      Ahdistaa ja en tiedä mitä tehdä.....

    • Anonyymi

      Mullon siis opintolainaa vielä 19 800e sitä maksan vielä monta pitkää vuotta.
      Mutta yhteenlaskettuina muut velat on 6800e, jotka kaikki saisin nyt kuitiksi. Mutta silloin en pysty sitä asuntoa ostamaan, vaan täytyy jäädä vuokralle.
      Säästämällä olen nyt päässy tähän tilaisuuteen, että joko a tai b.

    • Anonyymi

      Jaa a. Hankala sanoa. Pakko vaan kai todeta, että puolensa ja puolensa.
      Jos nyt menee ihan hyvin vuokrallakin, niin miksei jatkaa samoin?
      Toisaalta omistusasunnon kanssa voi säästää ehkä paremmin. Kulut ne on kumminkin siinäkin.
      Ja se on tietysti oma riskinsä, jos taloyhtiö ei ole vauras

    • Anonyymi

      Siinä halvassa omistusasunnossa sinulla ei ole varaa asua. Halpa asunto ja pieni vastike tarkoittavat suurella todennäköisyydellä sitä, että korjausvelkaa on paljon(viel tekemätöntä remonttia joka on väistämättä edessä) ja yhtiöllä/sen asukkailla ei rahat riitä niihin. Myöskään taloyhtiön luottotiedot eivät riitä remonttilainaan. Muutto ei onnistu, koska asunto ei mene kaupaksi. Lisäksi asumistuki on pienempi kuin vuokrakämpässä, mikäli työttömyys syystä tai toisesta jatkuisi

      Maksaisin kalleimman lainan pois ainakin noista ja jättäisin hieman puskuritahaa itselle ja jatkaisin vuokralla

      • Anonyymi

        Tätä mieltä olen enemmän itsekin. Pärjäsin paljon paljon tiukemmallakin budjetilla vuokralla. Nyt on väljempää kun voin suorittaa vähintään sen yhden luoton pois. En ole varma onko Nordean vai OPn luottokorttilaina kalliimpi. Molemmat saisin maksetuiksi.
        Joka tapauksessa tosiaan nyt jää paremmin käteen ja liiton päivärahakin on aavistusta isompi kai nyt kun päättynyt työ oli kokopäiväinen. Aiempi työni 2019 oli osa-aikainen. Ja toki uutta työtä jatkyvasti hakien mennään.


    • Anonyymi

      Hyvältähän tuo kuulostaa. Jatka vaan samaa rataa ja unohda tuo taloyhtiön pommi

    • Anonyymi

      Joo hyvä että vahvistitte uuskoani jatkaa näin että vuokralla ja makselen lainan tai pariki pois nyt. Jätän pikku puskurirahan ja säästän mitä liikenee, vaikka vähäkin.

      Kävin katsomassa sen yhtiön asunnon. Pintarempan vaatis ainakin ja putkia ei oo uusittu kokonaan, siis viemäri. Muut putket on.

      Yhtiö ei aio seur 5 vuoteen tehä yhtikäs mitään korjauksia paitsi pakolliset pienet.
      Yhtiö on menossa konkkaan...

    • Anonyymi

      Hei rouva / herra, olen valmis myöntämään sinulle lainan, koska minulla on 5000000 € pääoma. Saadaksesi lainasi nopeasti, ota minuun yhteyttä sähköpostitse: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe