Näppäimistön ja hiiren pyyhkiminen toimistoissa?

Anonyymi

Kuuluuko ne yleensä siivojan tehtäviin? Sain aika huonon perehdytyksen eikä kukaan sitä kertonut. Luulisin niiden kuuluvan, mutta en ole varma. Kukapa muukaan niitä ikinä pyyhkisi, jos ei sitten siivooja. Mutta entä jos koneella sattuisi olemaan auki jotain tärkeää (näyttö pimeänä) ja vahingossa näppäimistöä tai hiirtä pyyhkiessä näpäyttäisi niitä ja jokin koneella kesken oleva asia voisi mennä piloille.
Entäs kuuluuko kirjoituspöytien laatikostojen ja kaappien kahvat ja niiden ympärys pyyhkiä? Vai pelkästään tasopinnat?

11

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuuluu. Kosketuspintoja.

    • Anonyymi

      Pyydä työohjeet josta asia selviää. Meillä ne on asiakkaan vastuulla.

    • Anonyymi

      Ei kuulu. Näppäimistö ja hiiri ovat verrattavissa kahvikupin kahvaan.

      • Anonyymi

        Itse olen paikassa,jossa kertapäivään läydään desillä läpi: kaikki näppikosketuspinnat. Kaikki.
        Ja ne kahvikupit,mukit sun muu tiski kuuluu siivoojalle.
        Ihmettelen miten on paikan asiat ohjeistettu,jos siivooja ei tiedä,ja koronakin vielä.


    • Anonyymi

      Itse kun olin toimistoja siivoamassa, niin näppäimistöön ei koskettu. Koneet usein auki, niin siinä olisi voinut tulla isoakin vahinkoa, kun painelet vahingossa toisen työn pilalle. Samoin paperit pöydällä pitää jättää koskematta.

    • Anonyymi

      Jossain kohteissa kun koneet on aamulla aikaisin vielä kiinni, on lupa huiskalla näytöstä pöly pyyhkiä, ja vähän näppäimistön pyyhkimistä. Suuremmat huollot sitten erikseen tilattavissa tehdään.

    • Anonyymi

      Kysy esihenkilöltä tai ohjaajalta. Minä sain aikoinani perehdytyksen, jossa kerrottiin ettei näppiksiin, hiiriin ja ruutuihin puututa, ellei erikseen sovita. Nyt korona-aikaan asiakkaan pyynnöstä on desipyyhintä osalle talon laitteista. Hlökunnan pitäisi myös itse huolehtia omista työpisteistään ja koneistaan, ja siivoojan muista kosketuspinnoista huoneissa. Käytännössä pyyhin kyllä , jos kone on kiinni/ lukittu.
      Näyttöjä joskus varovasti huiskulla, kun eivät pyydä pyyhintää, vaikka on kamala pölykerros. Toiset pyyhkivät itse omilla kertakäyttöliinoilla.

      Toisessa kohteessa kukaan ei muista, mitä sopimuksessa nyt olikaan, ja ihmettelisivät vaan pölykerroksien keskellä, että ei se nyt näköjään ehdi pyyhkiä. Säälistä sitten teen samalla periaatteella, kuin toisessakin kohteessa, koska on niin leppoisa asiakas ja paikka todella pölyinen.

    • Anonyymi

      Olen ollut useassa eri toimistossa töissä näyttöpäätteen takana, niin koskaan ei ole siivoojaan toimenkuvaan kuulunut näppäimiston, tai näyttöpäätteen pyyhkiminen, eikä myöskään papereiden siirtäminen työpisteessä.
      Se on aina kuulunut sille joka työskentelee näyttöpäätteellä. Pandemian aikana myös kuului desifioida itse työtilansa.
      Siivojalle ei ole myöskään kuulunut tiskaus eikä astioiden laittaminen tai poistaminen tiskikoneesta. Eikä myöskään jääkaapin sisällön tarkistaminen. Eikä kuivamuona kaapin järjestys eikä kahvinkeitto. Työpaikassani tämän tekee itse työntekijät jokainen vuorollaan.
      Jos siivoojan työnantajana on siivousfirma, niin heidän tulee selvittää siivoojalle mistä työnantajan jonka kanssa siivousfirma tehnyt sopimuksen on sovittu.

    • Anonyymi

      Valitettavan usein sein siivoojan työnkuvaan kuuluu laitto koneeseen, ja tyhjennys, tai käsin pesu. Eräs kohde keksi hupi kassaan saada rahaa lisää myymällä tiskikoneen, ja siivoojalle tuli mahtava tiskikasan pesu, eikä aikaa lusäö yhtään.😠 . Ei auttanut valitukset mihinkään kun työnkuvaan lisätään vaivihkaa.🙃

    • Anonyymi

      Ihan sama, koska siivooja pyyhkisi sillä samalla rätillä. Osta Desinfektol-pullo apteekista, jota terveysasemillakin käytetään.

      • Anonyymi

        KORJAAN: Piilota ne siivoojalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe