Olen siis 17 nuori joka ei tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa. Olen opiskellu leipuri kondiitoriksi 1,5 vuotta mutta ala ei ole oikea. Kävin hetkisitten tutustumassa sosiaali ja terveysalan opintoihin mutta mitään wow oloa siitä ei tullut ja nyt olen taas lähtö pisteessä että mitä haluan tehdä.
Asiaa ei auta yhtään perhe kaverit kyselee koko ajan et mitäs seuraavaksi jos et tuolla alalla halua jatkaa.
Peruskoulun todiksen keski arvo oli 7.1 että kovin viisaimmasta päästä ole..
Jos on jotain vinkkiä että mitä minun kannattaa tehdä niin kerro ihmeessä minullekin
En tiedä mitä haluan opiskella....
2
319
Vastaukset
- Anonyymi
Koulun Keskiarvo ei kerro älykkyydestä mitään. Eikä vielä tarvitse tietää mitä tekee ne tulee ajan mukaan
- Anonyymi
Pelkästänsä makoilemalla harvoin mitään hyvää tulee vastaan, Mitä aiemmin löytyy se oikea työura sitä parempi. Aloittajan kannattaa funtsia onko itsellä jotain juttua joka onnistuu helposti ihan tuosta vaan isompia yrittämättä. Sen oman lahjakkuuden löytyminen helpottaa uran ja koulutuksen etsimistä. Lahjakkuus voi olla piilossa ilman että itse on asiaa isommin noteerannutkaan. Jos on hyvä näkö ja kuulo niin ne ovat valtavia apuja työuran valinnassa.
Ne ovat esimerkkejä omista lahjoista ja avuista. Huononäköisellä voi olla joku muu lahjakkuus tai ominaisuus jonka päälle rakentaa menestyvä työura. Joidenkin lahjakkuus on sitkeys ja jonkun toisen lahjakkuus on uteliasuus ja kokeilunhalu. Oma harrastus voi olla se kimmoke löytä työ ja la jota opiskella. Oman lahjakkuuteen perustuvan työuran hyvä puoli on etenkin siinä että lahjakkuuteen perustuvassa työssä voi olla paljon vapautta ja itsenäisyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809