Erehdyin äänestämään.

Anonyymi

Sote vaalikeskusteluissa tuli kuin ohimennen maininta valtuutetusta maksettavasta tuesta puolueelle. Se olisi 5000-6000 euroa vuodessa. Aluevaltuutettuja on 1369. Iltalehti on laskenut tukipotin 5000 euron mukaan, jolloin summa on 6.8 miljoonaa euroa vuodessa ( IL 20.9. ). Tätä maksua kannattavat kokoomus, SDP ja keskusta. Kristillisdemokraatit ja perussuomalaiset vastustavat. Nyt kun vaalit on pidetty, on selvää, että vähintään tämä 6.8 miljoonaa euroa maksetaan ensin puolueelle, siis joka vuosi.
Tämä on suurten puolueiden tärkein sote-uudistus !!

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et "erehtynyt" äänestämään, ellet sitten hukannut ääntäsi Persujen laariin?

      Kristilliset ihan sama, vaikka tuntuu sekin olevan vain "yhden asian liike".

      Tätä Essayah ah ah hia vain ottaa pannun kun oma puolue on pieni ja jää vähemmälle. Helppo siinä on huudella.

      "Nämä rahat otettaisiin maakuntaorganisaatioille osoitettavasta rahasta ja niillä valtuustoryhmät hankkisivat Essayahin mukaan esimerkiksi toimitiloja, laitteita ja asiantuntijapalveluita."

      Eikä nuo rahat kovin huonoihin kohteisiin mene.

      Kuntaliiton mukaan niin, että kokoomus saisi 278, keskusta 266, SDP 257, PS 215, vihreät 110, vasemmistoliitto 91, RKP 69, KD 47, vaaliyhdistykset 24, Liike Nyt 11 ja ryhmä muut 1 paikkaa.

      • Anonyymi

        Demarien kootut selitykset eivät mene läpi kuin kieron mielen omaaville.


    • Anonyymi

      Totta kai, tästä kyllä uutisoitiin ennen vaaleja, mutta vähemmän näkyvästi. Olisi ollut liian ilmeistä, miksi vaaleja ajettiin, ikään kuin sammutetuin lyhdyin, vähin äänin. Raha, se on kumma innoittaja. Kiva summa, entisten edustusrahojen ja palkkioiden lisäksi. Ja kun vielä kaupan päälle tulee valtaa, sehän on koko homman loistokkain ajatus. Ei kun maakuntaveroa vaan tulille, ettei " massi" loppuisi kesken kauden. Hurraa, kusetettuja kansalaisia.

      • Anonyymi

        Demari on joka käänteessä "imemässä" duunarin rahoja omaan liiviinsä, loput tungetaan sitten ulkomaille mitä ihmeellisimpiin avustuksiin, kuten vaikkapa Kirgiisian tupankoinnin vastaiseen kampanjointiin, saavatkohan näistäkin jotain "provikoita" ? Ihme puolue ja kannattajat !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demari on joka käänteessä "imemässä" duunarin rahoja omaan liiviinsä, loput tungetaan sitten ulkomaille mitä ihmeellisimpiin avustuksiin, kuten vaikkapa Kirgiisian tupankoinnin vastaiseen kampanjointiin, saavatkohan näistäkin jotain "provikoita" ? Ihme puolue ja kannattajat !

        Loistava puolue on Demarti, se ottaa sinulle kovin pattiin?

        Hallitus laittaa nyt kaikki asiat tässä maassa kuntoon. Se on hyvä asia. Eivät edelliset osanneet tai kyenneet jahkailuiltaan. Sipilä oli varsinainen soutaja ja huopaaja. Ei tullut mitään kunnollista sieltä. Soini juoksi USA:n aamurukouksiin ja Orpo meni piiloon kun maahan ryntäsi hirveä joukko miesmaahanmuutajia. Siinä teot.

        Myöhemmin kyllä Orpo sitten vikisi kun jossain Puolan rajalla alkoi rytistä kaukana 1000km päässä. Pelkuri koko mies!


      • Anonyymi
        rommi kirjoitti:

        Loistava puolue on Demarti, se ottaa sinulle kovin pattiin?

        Hallitus laittaa nyt kaikki asiat tässä maassa kuntoon. Se on hyvä asia. Eivät edelliset osanneet tai kyenneet jahkailuiltaan. Sipilä oli varsinainen soutaja ja huopaaja. Ei tullut mitään kunnollista sieltä. Soini juoksi USA:n aamurukouksiin ja Orpo meni piiloon kun maahan ryntäsi hirveä joukko miesmaahanmuutajia. Siinä teot.

        Myöhemmin kyllä Orpo sitten vikisi kun jossain Puolan rajalla alkoi rytistä kaukana 1000km päässä. Pelkuri koko mies!

        Demarti, rommia huiviin?


    • Anonyymi

      Raha ei ole ongelma demareille, velkaa lisää miljardi jos toinenkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe