Sastamalan kaupungin päättäjät!

Anonyymi

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää?

Hyvän Hoidon Palvelut aloitti vuonna 2019.

– Silloin ajatuksena oli se, että hoitajat saisivat isompaa palkkaa ja ettei hoitajia jätettäisi yksin kentälle, Hyvän Hoidon Palvelut Oy:n myyntipäällikkö Tomi Valariutta kertoo.

Ajatuksena oli, että hoitajat saavat aina esimiehet kiinni ja että kaikki ongelmat hoidetaan mahdollisimman nopeasti.

– Sillä tavalla työntekijät saavat työrauhan, Valariutta jatkaa.

Hänen mukaansa yhtiö haluaa olla muovautumiskykyinen ja avoin sille, mitä henkilökunta ehdottaa ja mitä asiakkaat ehdottavat.

– Jos on toimivampia toimintatapoja, olemme aina valmiit niitä muovaamaan.

Kilpailukykyiset palkat
– Tällä hetkellä lähihoitajien tuntipalkka on 18 euroa. Vakituiset lähihoitajamme saavat noin  3 500 euroa kuukaudessa, Valariutta kertoo.

Sairaanhoitajan tuntipalkka on 25 euroa.

Valariutta muistuttaa, että päälle tulevat asianmukaiset lomakorvaukset ja vuorokohtaiset lisät ja bonukset.

9

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohtui pitkät lomat ja sairauslomat.

      Tekevät noin10 kk työvuotta.

      Moni voi vai unelmoida yhtä hyvistä eduista joten kohtuus kaikessa.

      Terveydenhuolto tarvitsisi lisää tekijöitä, ei lisää palkkaa. Tuossa avain hyvään työoloon.

      Rahaa ei löydy sanovat päättäjät. Kyllä löytyy, urheilu, kulttuuri, puoluetuet, asumistuet jne, niistä löytyy, eivät kuulu valtion välttämättömiin toimiin. Ihmettelen miten päättäjä valitsee kaiken harrastuksen ja turhan terveyden ja vanhustenhoidon edelle?
      Ja kyllä, niitä voi ja pitää verrata ja arvottaa suoraan..

      • Anonyymi

        Kyllä mäkin mieluummin sairaana kuin töissä.


    • Anonyymi

      Ei löydy tekijöitä ilmaiseen työhön ja jos työolot on huonot.

    • Anonyymi

      Yrityksen omistaja on netin mukaan tuomittu kovien huumeiden maahantuonnista. Kuinka hoitajan eettisyys tulee esiin hänelle työskentelevälle?

    • Anonyymi

      > Tällä hetkellä lähihoitajien tuntipalkka on 18 euroa. Vakituiset
      > lähihoitajamme saavat noin  3 500 euroa kuukaudessa, Valariutta
      > kertoo.
      https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/ab4d74d5-0b11-4f26-844c-8a6b33aee5b1

      Sairaanhoitajat ja lähihoitajat valittavat jatkuvasti, että on niin karmean huono palkka heillä. Sanokaa mitä sanotte, mutta tuo Iltalehden jutussa mainittu 3.500 €/kk ei ole mikään kauhean huono palkka.

      Kaikki ammatit ja työtehtävät läpi katsottuna, yksityisellä sektorilla mediaaniansio on 3.435 €/kk. Tämän mukaan lähihoitajat tienaavat enemmän kuin suomalaisen keskipalkan verran.

    • Anonyymi

      Iltalehdessä Lh 2,8t ja Sh 3-3,2t Mediaani. Sisältää tyypit jotka saa enemmän lisiä, että tyypit jotka saa vähemmän. Palkat liikkuu yleisimin 2,2 ja 3,8t välillä, joista alin on Lh esim. palvelutalolla, ja yli Sh 3-vuorossa sairaalassa. Sh saa jonkun 300-400 enemmän kuussa, että se Lh saa tossa sairaaladuunissa 3,4-3,5t. Sh päiväduunissa saa 2,6t. Hoitajien palkkoja nostaa helpot lisät, kuten sunnuntain olisko tuplapalkka, ja sellaiset voi mun mielestä laskea kuuluvaksi peruspalkaan, koska katsoisin sen itsellenikin niin ja olisi kriteeri työpaikan valinnassa.

      Ikävin on yötyö, varsinkin jos niitä on liikaa, mutta ehkä ne on mallia 2 2 1 tai 4 4 2, joista saattaa selviytyä, henkilöstä riippuen. Useimmat Sh:t ei tee paljon yötyötä; kuulema Lh:t tekee niitä heidänkin puolestaan. Jossain akuutilla Sh.t duuni 3-vuorona on raskainta mahdollista, eikä palkka taida sitä kompensoida, vaikka tosin jotain lisäerikoistumislisää voikin tulla, josta mulla sitten ei niin tietoa paitsi, että ulkomailta saa parempaa liksaa, jos kielitaito riittää ja ei ole juurtunut Suomeen.

      Moni hoitaja pitää myös pitkistä päivistä, tyyliin kolme päivää viikossa töitä, joka jättää mukavasti päiviä vapaaksi kakkoselämää varten, ja mäkin tekisin mieluusti 12h päiviä samaan tyyliin. Jos ei ole juuri nukkunut ennen työpäivän alkua, on toki 12h päivä melkoinen suoritus, kun itse olen helisemässä 8h kanssa silloin, josta eka 4h varsinkin on mulle aivan hirvittävä ponnistus, kun on nukahtamaisillaan koko ajan ja pitää taistella joka hetki, joka on hyvin rasittavaa.

    • Anonyymi

      Hyvä palkka, turha valitus.

      • Anonyymi

        Et taida tietää alasta mitään jos sanot hyvä palkka tai et ymmärrä rahasta mitään.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä palkka jos olisi tuollainen kun jutussa mutta kun ei ole, siksi se juttu laitettu että näkyy hyvä vertauskuva mikä palkan pitäisi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe