Kommunistitaustainen demari ministeriksi

Anonyymi

Voidaan lopettaa tälläkin palstalla olevat puheet demareiden markkinataloudesta. Ministeriksi nousee taistolainen Aki Linden.

196

1144

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatiin kerrankin asiantuntija ministeriksi. Ja muutenkin Aki on hyvä tyyppi. Ajattelee itse!

      • Anonyymi

        niin, jos pitää kommunismia arvossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, jos pitää kommunismia arvossaan.

        No kun vanhoja kerran saa muistella, muistutetaanpa että Perussuomalaisen puolueen pääsihteeri on raiskaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun vanhoja kerran saa muistella, muistutetaanpa että Perussuomalaisen puolueen pääsihteeri on raiskaaja.

        Niin ja entinen demari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun vanhoja kerran saa muistella, muistutetaanpa että Perussuomalaisen puolueen pääsihteeri on raiskaaja.

        Demarien johtotroikka Baltzar-Lelu-Rami, Kouanda on myös ansioituneita.
        Ajattelin nyt mainita ettei persut ylpisty. Sitäpaitsi se Putkonenhan oli demari kun tuomion sai.


      • Anonyymi

        Eli kaveri, jolla on omalta osaltaan ollut sormensa pelissä 100milj ihmisen murhaamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarien johtotroikka Baltzar-Lelu-Rami, Kouanda on myös ansioituneita.
        Ajattelin nyt mainita ettei persut ylpisty. Sitäpaitsi se Putkonenhan oli demari kun tuomion sai.

        Ja Al-Taee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun vanhoja kerran saa muistella, muistutetaanpa että Perussuomalaisen puolueen pääsihteeri on raiskaaja.

        Näin on. Työmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarien johtotroikka Baltzar-Lelu-Rami, Kouanda on myös ansioituneita.
        Ajattelin nyt mainita ettei persut ylpisty. Sitäpaitsi se Putkonenhan oli demari kun tuomion sai.

        Ja Putkonen siirtyi Persuihin, kun ei muualle kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Työmies.

        Jep, demari oli kun tuomio napsahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Putkonen siirtyi Persuihin, kun ei muualle kelvannut.

        Mahtavaa, että te demarit saitte tilalle Baltzarin, Lelu-Ramin, Kouandan ja niin monia muita samanlaisia hienoja tovereita kuten se Canonballin rahanpesijänainen. Onneksi olkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, että te demarit saitte tilalle Baltzarin, Lelu-Ramin, Kouandan ja niin monia muita samanlaisia hienoja tovereita kuten se Canonballin rahanpesijänainen. Onneksi olkoon!

        Sirpa Laakso kaikkien luottamustehtävien äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun vanhoja kerran saa muistella, muistutetaanpa että Perussuomalaisen puolueen pääsihteeri on raiskaaja.

        Joo, se oli onneton demarina raiskaaja, mutta eheytyi kun jätti puna-aatteen ja siirtyi perussuomalaisiin. En kyllä suosittele niitä hirvittävän monia muita vastaavaan iljettävyyteen syyllistyneitä demareita otettavaksi perussuomalaisiin. Tahtovat olla enimmäkseen vieraskulttuuriväkeä ja eheytys ei varmasti toimi samalla tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se oli onneton demarina raiskaaja, mutta eheytyi kun jätti puna-aatteen ja siirtyi perussuomalaisiin. En kyllä suosittele niitä hirvittävän monia muita vastaavaan iljettävyyteen syyllistyneitä demareita otettavaksi perussuomalaisiin. Tahtovat olla enimmäkseen vieraskulttuuriväkeä ja eheytys ei varmasti toimi samalla tavoin.

        Demari oli kun tuomion sai, onko sitten oikeasti syyllistynyt raiskaukseen, se lienee sitten toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, että te demarit saitte tilalle Baltzarin, Lelu-Ramin, Kouandan ja niin monia muita samanlaisia hienoja tovereita kuten se Canonballin rahanpesijänainen. Onneksi olkoon!

        Joo, se on kivaa, että ihmisillä on " kokemuksia." Nuokin ovat monen alan" asiantuntijoita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa, että te demarit saitte tilalle Baltzarin, Lelu-Ramin, Kouandan ja niin monia muita samanlaisia hienoja tovereita kuten se Canonballin rahanpesijänainen. Onneksi olkoon!

        Vihreät saivat vastaavasti Jani TOIVOLA...YLLÄTTÄÄ LAULAJANA.


    • Anonyymi

      Minulla samantapainen nuoruus niinkuin aika monella meistä. Maailmanparantajia tarvitaan, aika vaan muuttuu ja keinot sen mukana!

      • Anonyymi

        Paranneettiinko kommunismin avulla maailmaa? Minulla on hieman toisenlaiset muistot noista taistolaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranneettiinko kommunismin avulla maailmaa? Minulla on hieman toisenlaiset muistot noista taistolaisista.

        Minulle jäi punaisesta 1970 luvusta muistiin se, että ennen sitä rosvot laitettiin linnaan. 1970 luvulla muodostettiin edistyksellisistä lakimiehistä yhteensä kolme komiteaa, joiden ehdotusten perusteella Suomesta tehtiin maa, missä on maailman lievimmät rangaistukset.
        Vankimäärä putosi sen seurauksena päivittäisestä 15.000 vangista nykyiseen n. 3000 vankiin. Poliisilta vietiin kokonaan vangitsemisoikeus ja pidätysaika putosi 18 vrk:sta nykyiseen 3:een.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranneettiinko kommunismin avulla maailmaa? Minulla on hieman toisenlaiset muistot noista taistolaisista.

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Näin jälkeenpäin teitä kutsutaan hyväuskoisiksi hölmöiksi. Uskon, että suuri osa luuli toimivansa vilpittömästi ja luotti Neuvostoliiton rauhantahtoisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranneettiinko kommunismin avulla maailmaa? Minulla on hieman toisenlaiset muistot noista taistolaisista.

        Kommunistit ovat uskomattoman typerää sakkia. Aina muka parantamassa maailmaa ja kommunismi onoikeasti ollut maailman huonotaja numero 1.

        Jo Einstein taisi todeta jotain seuraavaa että on totaalista tyhmyyttä tehdä sama virhe (huono asia) uudelleen ja odottaa eri lopputulosta........jotenkin tulee mieleen nää nykyajan vasemmistolaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Mutta ei taistolaisten rahoilla vaan porvareiden rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranneettiinko kommunismin avulla maailmaa? Minulla on hieman toisenlaiset muistot noista taistolaisista.

        Se aate vaikutti sadan miljoonan ihmisen kuoleman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se aate vaikutti sadan miljoonan ihmisen kuoleman.

        Natsismi tappoi 20 miljoonaa. Eräs uskonto on tappanut enemmän kuin muut hirmusysteemit konsanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsismi tappoi 20 miljoonaa. Eräs uskonto on tappanut enemmän kuin muut hirmusysteemit konsanaan.

        Silti sitä ei saada kiellettyä. On tämä ihminen outo otus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se aate vaikutti sadan miljoonan ihmisen kuoleman.

        Ei aate sentään ketään tapa. Ihmiset tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aate sentään ketään tapa. Ihmiset tappaa.

        Aate vaikuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?

        Tarkoitatko että siirtomaa-asema on Afrikalle Raamatun mukainen olotila?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tarkoitatko että siirtomaa-asema on Afrikalle Raamatun mukainen olotila?

        Kysyin, mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistyminen on tuonut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistyminen on tuonut?

        En tiedä hyvästä, mutta ainakin se on tuonut näkyväksi sen, että kaikki edistys Afrikan mantereella on valkoisen miehen ansiota. Kun valkoinen mies lähtee, niin kaaos jää.
        Nykyään tietysti kiinalaiset tuovat vähän toivoa Afrikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsismi tappoi 20 miljoonaa. Eräs uskonto on tappanut enemmän kuin muut hirmusysteemit konsanaan.

        "Frederick gates tappoi espanjantaudilla""""!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistyminen on tuonut?

        Tiedän, ja siksi etsin kysymyksen taka-ajatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsismi tappoi 20 miljoonaa. Eräs uskonto on tappanut enemmän kuin muut hirmusysteemit konsanaan.

        Islam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natsismi tappoi 20 miljoonaa. Eräs uskonto on tappanut enemmän kuin muut hirmusysteemit konsanaan.

        Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Mikä on lopputulos ko toiminnasta? Hirvittävä kaaos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Hyväuskoisia pölvästejä vedätti Nkp oikein viimeisen päälle. Tyhmät opiskelijat lauloivat niitä surkeita propagandahoilotuksiaan suoraan diktatuurisen Neuvostoliiton orjavaltioiden hyväksi! Suomi punaiseksi oli näillä päämääränä! Vieläkin oksettaa!


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tarkoitatko että siirtomaa-asema on Afrikalle Raamatun mukainen olotila?

        Useille oli joka tapauksessa parempi kuin nykyinen gebardihattujen diktatuurihallinto. Ei kaikki siirtomaat olleet mitään Belgian Leopoldin alusmaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        ...kyllä oli tarkoitus... ja niillä teidän paratiisin piirrustuksilla.. mitä saatiin aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun nuoruuteen kuuluivat taksvärkit, kehitysmaiden auttaminen, kansainvälinen solidaarisuus ja poliittinen laululiike. Vietnamin sodan loppu, Salvador Allenden murha,
        Afrikan maiden itsenäistymiset.

        Kyllä oli tarkoitus parantaa maailmaa. Vilpittömästi.

        Suomi oli itse sensuroinnin mallimaa, Neuvosliiton aseet olivat rauhanaseita ja välillä niillä käytiin laittamassa ystämaiden patriootit ruotuun, esim. Unkarissa ja Tsekkoslovakiassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?

        Onhan siellä muutamat gebardihatut saaneet kehitysapurahotuksella hankittua omille turvajoukoille kunnon aseet, että ova voineet ryöstää kansaa ilman uhkatekijöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistyminen on tuonut?

        Zimbabwe/ Robert Mugabe sai tuhottua koko valtion refomillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?

        Afrikka on saanut arvoisiaan kansanjohtajia, kuten vaikkapa Bokassa, Idi Amin, Banda, jne.
        Ja kuten tiedetään, Afrikka on rikas manner ja sen kaikki n 50 valtiota muuttuivat hyvinvointivaltioiksi aika pian sen jälkeen, kun valkoinen riistäjämies poistui ja maat itsenäistyivät n. 70 vuotta sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin jälkeenpäin teitä kutsutaan hyväuskoisiksi hölmöiksi. Uskon, että suuri osa luuli toimivansa vilpittömästi ja luotti Neuvostoliiton rauhantahtoisuuteen.

        Näinpä. Se siitä syntilistasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?

        Siihen aikaan oli afrikkalainen sanonta meistä länsimaalaisista:

        Ensin heillä oli raamattu ja meillä maa, nyt meillä on raamattu ja heillä maa.

        Nuoruudessani oli ajatus, että itsenäinen ,suvereeni valtio voi kehittyä paremmin ja että maan luonnonvaroja voitaisiin käyttää oman maan hyväksi. Ei ihan onnistunut sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvää Afrikan maiden itsenäistymisestä on seurannut?

        Apartheid on loppunut. Afrikan ryöstettyjä rikkauksia ei tietenkään ole sinne palautettu. 1500-1800 luvulla Afrikasta vietiin Amerikkaan 12,5 miljoonaa orjaa ( 10,5 arvioitu eläviä lopussa) parasta työikäistä ihmistä.
        Valkoinen mies tuli ja ryösti. Ei erityisesti rakentanut yhteiskuntaa eikä kouluttanut väestöä.

        Itsenäistyminen ei vaan tuonut sellaista etua kuin esim. Suomessa, jossa oli jo infrastruktuuri. Afrkassa oli heimoja ja kyliä, ei osoitteita. lukutaitoa, teitä ja se on ollut paljon haasteellisempaa.


    • Anonyymi

      Eikös Suomen Dementikkojen Puolueessa (SDP) kaikki ole kommunisteja?
      Päätellen vaan miten innolla toisten taskuilla ovat.

      • Anonyymi

        Sitähän minä olen täällä kertonut. Meilla on monipuoluejärjestelmä ja monta kommunistista puoluetta istuu edustajiensa perseellä ministereinä.


      • Anonyymi

        Bile-Sanna: "Minä olen Kommunisti isolla 'K':lla"
        Näin haastattelunsa alussa puoluevalinastaan huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minä olen täällä kertonut. Meilla on monipuoluejärjestelmä ja monta kommunistista puoluetta istuu edustajiensa perseellä ministereinä.

        Työläiskakarat pääsi korkeakouluihin. Suomalainen tuhkimotarina.

        Suomi on hyvä maa.


      • Anonyymi

        Väärin. Demarit eivät ole kommunisteja. SKP keräsi viimmevuonna tarvittavat äänimäärät ja liittyi uudelleen puoluerekisteriin vuosien jälkeen. Voi olla että seuraavissa vaaleissa on mukana SKP:n ehdokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Demarit eivät ole kommunisteja. SKP keräsi viimmevuonna tarvittavat äänimäärät ja liittyi uudelleen puoluerekisteriin vuosien jälkeen. Voi olla että seuraavissa vaaleissa on mukana SKP:n ehdokkaita.

        Juurihan tuleva ministeri on selvittänyt polittisia taustojaan. Ei kainostele lainkaan uskoaan kommunismiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bile-Sanna: "Minä olen Kommunisti isolla 'K':lla"
        Näin haastattelunsa alussa puoluevalinastaan huolimatta.

        Hehheh, huumorimiehiä olet, ja varmaan myös Jumalan. 😊


      • Anonyymi

        Typerää. Minun taskulla ei ole kukaan käynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työläiskakarat pääsi korkeakouluihin. Suomalainen tuhkimotarina.

        Suomi on hyvä maa.

        Paras. Ja paranee kun persut taas jakaantuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bile-Sanna: "Minä olen Kommunisti isolla 'K':lla"
        Näin haastattelunsa alussa puoluevalinastaan huolimatta.

        Järkyttävällä tavalla harhaanjohdettu/aivopesty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan tuleva ministeri on selvittänyt polittisia taustojaan. Ei kainostele lainkaan uskoaan kommunismiin.

        Samoin kuin Nalle Wahlroos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Demarit eivät ole kommunisteja. SKP keräsi viimmevuonna tarvittavat äänimäärät ja liittyi uudelleen puoluerekisteriin vuosien jälkeen. Voi olla että seuraavissa vaaleissa on mukana SKP:n ehdokkaita.

        Ja entisenä taistolaisena en kannata minkäänlaista diktatuuria. Ihminen voi nuoruudenkin jälkeen kasvaa ja kehittyä ja oppia lisää maailmasta. Ei mulla vieläkään kaikki ajatukset ole kiveen hakattuja. Miettiä täytyy. Ihan ite.


    • Anonyymi

      Tämän päivän demari ei kommunistista eroa,,, sen enempää kuin viherhönöistäkään.

      • Anonyymi

        Pitää hyvin pitkälti paikkansa.


      • Anonyymi

        Kaukaa kattoen kaikki näyttää kommareilta, vai?????


    • Anonyymi

      Odotan innolla, mutta toivottavasti en turhaan Jussi Halla-ahosta ja persuista jauhavaa öyhöttäjää.

    • Anonyymi

      Ennen punakapinaa SDP:n kannatus oli huipussaan ja uho sen mukaista. Räyhädemarit kaappasivat vallan puolueessa ja vallankumous alkoi tammikiuussa 1918. Joulukuussa jopa itse Stalin kävi sitä täällä agitoimassa. Mutta reisille meni - luojan kiitos.

      Stalin oli asialla taas vuonna 1939. Ja jälleen meni reisille.

      Stalinin onnela oli jo kaikkien tiedossa tuolloin. Lisäksi Kallion työläiskaupunginosan pommitukset pudottivat suomut viimeistenkin silmiltä. Syntyi talvisodan henki.

      • Anonyymi

        Lenin oli täällä maanpaossa syksyllä 1917. Tapio Rautavaaran äiti korjaili hänen vaatteitaan. Myös itse Stalin tosiaan kävi täällä joulukuussa lietsomassa vallankumousta. Vallankumousyritys alkoikin sitten tammikuussa 1918.

        Suomen itsenäisyyden tunnustaminen 1917 oli bolsuhallinnon työtapaturma. Tarkoitus oli, että vallankumouksen jälkeen Suomi liittyy suureen sosialistiseen perheeseen. Tätä haikaili mm. Tarja Halonenkin vielä 70-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lenin oli täällä maanpaossa syksyllä 1917. Tapio Rautavaaran äiti korjaili hänen vaatteitaan. Myös itse Stalin tosiaan kävi täällä joulukuussa lietsomassa vallankumousta. Vallankumousyritys alkoikin sitten tammikuussa 1918.

        Suomen itsenäisyyden tunnustaminen 1917 oli bolsuhallinnon työtapaturma. Tarkoitus oli, että vallankumouksen jälkeen Suomi liittyy suureen sosialistiseen perheeseen. Tätä haikaili mm. Tarja Halonenkin vielä 70-luvun alussa.

        Kun vallankumous meni reisille, niin asia jäi roikkumaan. Sitä yritettiin korjata Stalinin toimesta sitten talvisodassa.

        Venäjälle paennut Kuusinen oli jo ulkona Suomen tilanteesta. Hän sai Stalinin uskomaan, että puna-armeija otetaan täällä vastaan kukkasin ja hurraahuudoin. Stalinin terrori oli täällä kuitenkin jo hyvin tiedossa. Kallion työläiskaupunginosan pommittaminen pudotti suomut viimeistenkin silmiltä. Syntyi talvisodan henki, joka pelasti maan ja kansan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vallankumous meni reisille, niin asia jäi roikkumaan. Sitä yritettiin korjata Stalinin toimesta sitten talvisodassa.

        Venäjälle paennut Kuusinen oli jo ulkona Suomen tilanteesta. Hän sai Stalinin uskomaan, että puna-armeija otetaan täällä vastaan kukkasin ja hurraahuudoin. Stalinin terrori oli täällä kuitenkin jo hyvin tiedossa. Kallion työläiskaupunginosan pommittaminen pudotti suomut viimeistenkin silmiltä. Syntyi talvisodan henki, joka pelasti maan ja kansan.

        Mielestäni on erittäin hauskaa aina lisätä se tosiasia, että Otto Wille Kuusinen oli SDP puheenjohtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni on erittäin hauskaa aina lisätä se tosiasia, että Otto Wille Kuusinen oli SDP puheenjohtaja.

        Otto Wille oli myös erittäin wähemmän kunnioitetun Terijoen hallituksen pääministeri - petturihallitus odotteli rajan takana kärryissä koska päästään lahtaamaan suomalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otto Wille oli myös erittäin wähemmän kunnioitetun Terijoen hallituksen pääministeri - petturihallitus odotteli rajan takana kärryissä koska päästään lahtaamaan suomalaisia

        Näin oli. Voi sitä propagandaa mitä tämän demarin johdolla Talvisodan aikana rintamalinjan yli suollettiin. "Tappakaa Manneheimiläiset johtajanne ja tulkaa mahtavan Puna Armeijan puolelle". Lämmittää varmasti monta nykydemariakin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lenin oli täällä maanpaossa syksyllä 1917. Tapio Rautavaaran äiti korjaili hänen vaatteitaan. Myös itse Stalin tosiaan kävi täällä joulukuussa lietsomassa vallankumousta. Vallankumousyritys alkoikin sitten tammikuussa 1918.

        Suomen itsenäisyyden tunnustaminen 1917 oli bolsuhallinnon työtapaturma. Tarkoitus oli, että vallankumouksen jälkeen Suomi liittyy suureen sosialistiseen perheeseen. Tätä haikaili mm. Tarja Halonenkin vielä 70-luvun alussa.

        Tarja ihanainen! Kaikkea se yhteiskunta elättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli. Voi sitä propagandaa mitä tämän demarin johdolla Talvisodan aikana rintamalinjan yli suollettiin. "Tappakaa Manneheimiläiset johtajanne ja tulkaa mahtavan Puna Armeijan puolelle". Lämmittää varmasti monta nykydemariakin vielä.

        Ei taida manneheimit olla tykättyjä tänä päivänäkään, eikä heitä johtajina ole montaa näkynyt valtaväestön joukoissa.
        Me nauretaan sulle kaikki täällä luokassa. Terv. Ala-asteen opo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida manneheimit olla tykättyjä tänä päivänäkään, eikä heitä johtajina ole montaa näkynyt valtaväestön joukoissa.
        Me nauretaan sulle kaikki täällä luokassa. Terv. Ala-asteen opo.

        Onko ala-asteen opo oikealta nimeltään Toveri Viljanen? Ohranako sinulle on noin kovat kaunat aiheuttanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ala-asteen opo oikealta nimeltään Toveri Viljanen? Ohranako sinulle on noin kovat kaunat aiheuttanut?

        Ei minulla mitään kaunoja romaneja kohtaan ole. Totesin vaan että he eivät ole pidettyjä nykyisinkään. Mannerheim upseereineen on eri asia.
        Terv. Ala-asteen opo


      • Anonyymi

        Mun papat ei tainnut Kallion pommituksista tietää, työmiehiä olivat ja molemmat sodat taistelivat Suomen puolesta tai ehkä enemmän perheen. työläiset ei sillai vouhkannut sen isänmaallisen kansanosan kanssa.


    • Anonyymi

      US:
      -Lindénin isoisä oli Suomen puolustusvoimien ensimmäinen ylilääkäri, lääkintäkenraalimajuri Väinö Lindén.

      -Myös hänen isänsä Lars Lindén oli lääkäri, joka toimi muun muussa Satakunnan keskussairaalan kirurgian ylilääkärinä.

      -Oikeistolaisesta perhetaustasta huolimatta Aki Lindénistä kuoriutui opiskeluaikana palopuheita pitävä vallankumoushenkinen taistolainen.

      • Anonyymi

        Istuin aikoinaan Minna Canthin yhteiskoulussa Kuopiossa Akin viereisessä pulsassa. Vuosi taisi olla 1962.
        Aki oli fiksu kaveri jo silloin.


      • Anonyymi

        ..murrosiän kapinahengestä suurin osa paranee iän myötä viimeistään parissakymmenissä..
        mutta ainahan sitä on näitä jälkeenjääneitä..onneksi yleensä vähemmän mutta joku aina...


    • Anonyymi

      Jos ei murrosiässä ole kapinallinen, on häiriintynyt. Jos vielä kolmekymppisenä on kommari, on täysi hullu. Näin vanhan sanonnan mukaan.

      • Anonyymi

        Mulla on tämmöinen versio:
        jos nuorena ei ole radikaali, ei ole sydäntä, jos vanhana ei ole konservatiivi, ei ole järkeä


      • Anonyymi

        Eihän kaikista kapinoivista nuorista tullut kommunisteja. Monista tuli myös natseja. Vaan periaatteessa sama asia, ihmiskunnan vihollisia molemmat. Ja huomattakoon, ettei suurimmasta osasta 1960-70- luvun kapinoivistakaan nuorista tullut kummankaan roskasakin kannattajia!


    • Anonyymi

      Teiniliiton aktivisti . Porista molemmat kiuru ja linden . Toivottavasti rahankäyttö ei lähde nyt käsistä kuten hussissa kävi .

    • Anonyymi

      Björn Wahlroosin aikalaiskolleega. Myös Nalle oli nuorempana kommunisti. Nykyään ovat, kuten demarit yleensäkin, piinkovia kapitalisteja. Mursunviiksi toki ei enää tunnusta väriä.

      Jos haluatte turvaa köyhimmälle kansanosalle, niin muistakaa äänestää Perusuomalaisia.

      • Anonyymi

        Paska puhetta. Nalle ei ollut ikinä mikään kommunisti. Opiskelija kommunistit yrittivät käyttää häntä hyväksi ja pyysivät häntä hankkimaan tietoa isänsä touhuista, joita olisi käytetty häntä vastaan. Nalle tajusi tilanteen ja otti ritolat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska puhetta. Nalle ei ollut ikinä mikään kommunisti. Opiskelija kommunistit yrittivät käyttää häntä hyväksi ja pyysivät häntä hankkimaan tietoa isänsä touhuista, joita olisi käytetty häntä vastaan. Nalle tajusi tilanteen ja otti ritolat.

        Nalle oli kyllä ihan samanlainen taistolainen mutta,jos saan kysyä, miksi persut halutessaan haukkua "meitä muita", alkaa puhua kommunisteista?

        Löytyykö sieltä jotain salaisuuksia, kenties jopa kommunisteja?

        Ja huhhuhsaarihan sanoi, että jos ei ole persu, on kommunisti.

        Viime vaalien jälkeen "meitä muita" on jo lähes 90 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nalle oli kyllä ihan samanlainen taistolainen mutta,jos saan kysyä, miksi persut halutessaan haukkua "meitä muita", alkaa puhua kommunisteista?

        Löytyykö sieltä jotain salaisuuksia, kenties jopa kommunisteja?

        Ja huhhuhsaarihan sanoi, että jos ei ole persu, on kommunisti.

        Viime vaalien jälkeen "meitä muita" on jo lähes 90 %.

        Pikku-Nalle oli opportunistikommunisti joka käytti hyväkseen kommunistisia p*lluja
        Nykyään Pikku-Nalle on vain opportunisti joka käyttää kaikkia hyväkseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nalle oli kyllä ihan samanlainen taistolainen mutta,jos saan kysyä, miksi persut halutessaan haukkua "meitä muita", alkaa puhua kommunisteista?

        Löytyykö sieltä jotain salaisuuksia, kenties jopa kommunisteja?

        Ja huhhuhsaarihan sanoi, että jos ei ole persu, on kommunisti.

        Viime vaalien jälkeen "meitä muita" on jo lähes 90 %.

        Ja se on mainio juttu.


    • Anonyymi

      "Voidaan lopettaa tälläkin palstalla olevat puheet demareiden markkinataloudesta. Ministeriksi nousee taistolainen Aki Linden."

      Samoin voidaan lopettaa puheet persujen haittamaahanmuutto-, EU-, pakkoruotsi-Nato- jne vastaisuudesta.

      Persujen entinen ja nykyinen puheenjohtahan ovat vihreitä siinä missä tuleva ministeri Aki Lindén on taistolainen.

      • Anonyymi

        Niin on. Mutta eihän persun asioita saa kaivella.siitä alkaa ulina. Myös eräs persuedustaja on jo kolmannessa puolueessa.


      • Anonyymi

        Näin on!


    • Anonyymi

      Nuorisossa on tulevaisuus ja uudet aatteet ja radikaalit ajatukset kuuluvat siihen. Ja usein ne myös muuttavat maailmaa. Koska maailma on muuttunut siitä, kun olin nuori.

    • Anonyymi

      Ei sentään natsitaustainen persu, kuten HaIIa-aho :-D

      • Anonyymi

        Heh Heh. Odotus palkittiin.


      • Anonyymi

        Joo Mestari on natsi muniaan myöten.


    • Anonyymi

      Ammattitaitoisin mies tähän hommaan.....

      • Anonyymi

        Juuri näin. Mis sie tarviit hyvää miestä, täs siul on sellane.


      • Anonyymi

        Todellako? No jos toden teolla muutetaan yhteiskuntaa vielä lisää sosialistiseksi unelmaksi, niin mikä ettei. Kuubaan vaan sokeripellolle.


      • Anonyymi

        En kyllä enää luota kenenkään puoluelääkärin kykyihin.Olen saanut tarpeekseni noista ahneista tyypeistä jotka ovat vesittäneet kaiken sairaanhoidon Suomessa Soten ansiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Mis sie tarviit hyvää miestä, täs siul on sellane.

        Kun Linden pääsee huseeraamaan ei mene pitkään kun Suomen lääkärikouluissa puolet opetuksesta on ideologista opetusta kuten N-liitossakin aikanaan. Leikkaussaleissa kääritään mahorkkasätkiä kesken toimenpiteiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Linden pääsee huseeraamaan ei mene pitkään kun Suomen lääkärikouluissa puolet opetuksesta on ideologista opetusta kuten N-liitossakin aikanaan. Leikkaussaleissa kääritään mahorkkasätkiä kesken toimenpiteiden.

        Tuo on kyllä todella pelottavaa ja täysin mahdollista. Enää puuttuu, että Marinista tulee yhtä vainoharhainen kuin Stalinista aikoinaan ja kansalaiset saavat tottua öisiin kyydityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Linden pääsee huseeraamaan ei mene pitkään kun Suomen lääkärikouluissa puolet opetuksesta on ideologista opetusta kuten N-liitossakin aikanaan. Leikkaussaleissa kääritään mahorkkasätkiä kesken toimenpiteiden.

        Aika tiukka se on, mutta hyvä lääkäri.


    • Anonyymi

      Onkos tämä Aki Linden sukua Suvi Lindenille?

    • Anonyymi

      Eipä yllätä tässä maassa.Olihan Halonenkin presidentti vaikka saman taustan omaakin….

      • Anonyymi

        Millä tavalla Halonen omaa saman taustan kuin Lindén?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla Halonen omaa saman taustan kuin Lindén?

        Halonenkin toivoi Suomesta Neuvostotasavaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halonenkin toivoi Suomesta Neuvostotasavaltaa.

        Sitä en muista omasta nuoruudestani koskaan haikailtaneen.


    • Anonyymi

      Perskokkareitten raivo eikun yltyy kun Marinin hallitus porskuttaa eteenpäin ja Lindenin valinta eikun vahvistaa sitä.

      • Anonyymi

        Vahvistaa mitä? Kommunismiako?


    • Anonyymi

      Taistolaisissa oli paljon lahjakkaita nuoria kuten Linden ja Walroos, jotka ovat nuoruuden idealismista huolimatta päässeet omilla avuillaan tosi pitkälle. Ajoissa tajusivat kääntää kurssia, sekin kertoo älykkyydestä.

      • Anonyymi

        Paljon? No se riippuu tietenkin maailmankatsomuksesta.


      • Anonyymi

        Hehän olivat vain ahneita NLiiton lahjusrahojen takia. Eikä älykkyys osita mitään järkeä.Lauman jäseniä jotka eivät ajatelleet omilla aivoillaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Demarit on ihan kaikki kommunisteja

      • Anonyymi

        Suomen demarit eivät ole mitään sukua länsimaiden sosiaalidemokraateille. SDP on syntynyt Nliiton kommunismista eikä halua ikinä muuttaa edes nimeään Sosiaalidemokraateiksi. Monta kertaa on yritetty.Mensevikkejä.


      • Anonyymi

        Stalinisti-demlat loi lainsäädäntöä jossa murhamiehille annetaan suuruusalennusta murhista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen demarit eivät ole mitään sukua länsimaiden sosiaalidemokraateille. SDP on syntynyt Nliiton kommunismista eikä halua ikinä muuttaa edes nimeään Sosiaalidemokraateiksi. Monta kertaa on yritetty.Mensevikkejä.

        Valetta kirjoitat.
        Alkujaan se perustettiin 17-20 heinäkuuta 1899 Turussa nimellä Suomen työväen puolue. Nimi muutettiin SDP Suomen sosiaalidemokraattinen puolue ja otettiin käyttöön 1908 Forssassa pidetyssä kokouksessa. Neuvostoliittoa ei ollut olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valetta kirjoitat.
        Alkujaan se perustettiin 17-20 heinäkuuta 1899 Turussa nimellä Suomen työväen puolue. Nimi muutettiin SDP Suomen sosiaalidemokraattinen puolue ja otettiin käyttöön 1908 Forssassa pidetyssä kokouksessa. Neuvostoliittoa ei ollut olemassakaan.

        Näin on, mutta persut aina luulevat, heillä ei ole tietoa mistään.
        Persut valehtelevat sen minkä kerkeävät!


    • Anonyymi

      Suurin kommunisti Suomessa on maataloustukia saava kepuli. Putin myisi meille 15 vuodeksi kaurapuuroon tarvittavat viljat alle miljardilla mutta talikkokommari vinkuu isänmaallisuudesta.

      • Anonyymi

        Tässä maassa on muita suurempia tukiaisten metsästäjiä EU-jäsenejyyden takia. Kaikki yritykset elävät nyt tukiaisilla joita jaetaan niille koon mukaan. Maataloudessa saa tukea vain suurtilat. Pienet tilat maksaa suurille tuet.Lopuksi voi sanoa että kysymys on ruokatuesta kun hintoja pidetään alhaalla tukiaisilla. Tietysti samalla tuetaan pörssikeinottelua jota tukirahat menee mutkan kautta rikastuttamaan ahneita keinottelijoita.


      • Anonyymi

        Totta. Vankileireilläkin nämä olivat kunnioitettuja kapoja ja vartijat harvemmin puuttuivat heidän tekemisiin.


      • Anonyymi

        ...kattoppas kun kauppaministerikin sattui palstoille...ja ihanko sitä henkilökohtaisesti on tarjous saatu kun noin varmasti asia julkaistaan? ...taisivatkin ostaa hiukan yli oman tarpeen kun ovat noinkin halvalla tarjonneet, ei kai nekään tappiokseen kauppaa...edes niin hyvälle kaverille kuin...?


    • Anonyymi

      Kunnon taistolainen on hieman lipsunut kun on innostunut hus-aikoinaan ihan selviin rikoksiin laitteistohankintojen tiimoilta ja jälkien peittely-yrityksistä.

    • Anonyymi

      Yksi joukosta on poissa ja se on Aarne Saarinen, mutta mitä kuuluu nykyään Arvo Aallolle, hyvä mies oli, kun kommunisti puolueen johti konkurssiin.
      Onnettomat räpeletäjät Marin ja Linden, aivan naurettavia. Petter Orpon mielestä.
      Se tässä onkin mielenkiintoisinta, se mitä tekevät lauma .......Sanna marin vetoaa äänestäjiin. Paavo Väyrynen sanoi, kerran hän luuli oleensa väärässä, mutta myöhemmin huomasikin olleensakin oikeassa.

      • Anonyymi

        Paavo luuli yhden ainoan kerran olleensa väärässä, mutta onneksi huomasi erehtyneensä.


      • Anonyymi

        Korona on osoittanut kaikille miten surkeita poliikot ovat ja lääkärit täysin kyvyttömiä. Koulutuksessa ja tutkimuksessa on musta aukko jonne päivä ei paista. Puolueet ovat kaiki yhdessä sotkeneet asiamme ja nyt tulee surkea lama Suomeenkin. Korruptio pilasi kaiken kun valtaan pääsivät lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavo luuli yhden ainoan kerran olleensa väärässä, mutta onneksi huomasi erehtyneensä.

        Aarne Saarinen oli kunnon kommunisti ja SMP:läistenkin kunnioittama


    • Anonyymi

      SKDL eli vas.liitto, oli sotien jälkeen kommunisteista yksi pahinpia. Veteraaneja pilkattiin ja neuvostoliittoa ylistettiin. Taistolaisuus oli tunkeutunut joka paikkaan, mutta kaikki romahti, kun itänaaruti hajosi ja totuus paljastui.

      • Taistolaisuus hiipui tosin jo 1980-luvun alussa, 10 vuotta ennen Neukkulan tuhoa.


      • Anonyymi

        Valetta kirjoittelet.
        Taistolaiset kuuluivat SKP:hen eivät SKDL:n . Myöhemmin kannatus laski ja ne yhdistyivät jonka jäkeen se hajosi keskinäisten riitojen vuoksi. Tilalle perustettiin puolue nimeltä Deva joka ei kauan keikkunut riitojen vuoksi jolloin kantava voima esim Käkelä lähti kävelemään puolueesta. Tämän rauniollle perustettiin nykyinen Vasemmistoliitto.
        SKDL:stä liittyi moni nykyiseen Vihreisiin joka ei vielä silloin ollut rekisteröitynyt puolueeksi vaan tunnettiin muistaakseni nimellä Vihreä liitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valetta kirjoittelet.
        Taistolaiset kuuluivat SKP:hen eivät SKDL:n . Myöhemmin kannatus laski ja ne yhdistyivät jonka jäkeen se hajosi keskinäisten riitojen vuoksi. Tilalle perustettiin puolue nimeltä Deva joka ei kauan keikkunut riitojen vuoksi jolloin kantava voima esim Käkelä lähti kävelemään puolueesta. Tämän rauniollle perustettiin nykyinen Vasemmistoliitto.
        SKDL:stä liittyi moni nykyiseen Vihreisiin joka ei vielä silloin ollut rekisteröitynyt puolueeksi vaan tunnettiin muistaakseni nimellä Vihreä liitto.

        SKDL kulki kansan suussa nimellä. Suomen Kansan dramaattinen loppu.


    • Anonyymi

      Veteraanien ja köyhien puolella oli vain SMP. Kepulit kommarit ja sdp Sorsineen inhosivat V. Vennamoa, joka puolusti näitä sankareita.

      • Anonyymi

        Joo totta SMP oli köyhän ja vähempiarvoisten asialla


    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa että nykyvenäjään ei voi enää mitenkään liittää vasemmistolaisuutta. Venäjä on paljon oikeistolaisempi mitä Suomi, vaikka roistovaltio onkin.

      • Anonyymi

        Kyllä persu voi liittää. Persu oli salaa tupakalla historiantunnit.


    • Anonyymi

      Kerrankin demarit iskivät kultasuoneen.
      Ensimmäinen asiantuntija heidän ministeriryhmäänsä!

    • Anonyymi

      No just! Parempia kun ei punikeista löydy!

      • Anonyymi

        Siellä alkaa olemaan sellainen sakki peräsimessä, jotta luokkasotaakohan ne hautoo?


    • Anonyymi

      Eikös tuollakin ollut jotain sotkuja Husin jutuissa???

      • Anonyymi

        Juu!

        Mut niinhän sillä edellisellä bussikuskillakin oli! 👍🏾
        Koska epäselvyydethän on kommareille meriitti, ei este! :)


      • Anonyymi

        Tässä:
        ” Yleisradion tutkivan journalismin ohjelma MOT kertoo maanantaina 1. helmikuuta esitetyssä jaksossaan, että Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (HUS) on laiminlyöty hankintalain vaatimia kilpailutuksia jopa koko sen kaksikymmenvuotisen olemassaolon ajan.

        HUS:n toimitusjohtaja oli vuosina 2010–2018 Aki Lindén, joka nousi vuoden 2019 vaaleissa demarien kansanedustajaksi. Lindén on kertonut saaneensa tietoa kilpailutusten laiminlyönneistä vasta vuonna 2018.

        – Ensimmäisen kerran kuulin siitä, että jotain tämänkaltaista olisi ollut, kuulin syyskuussa 2018, kun toimeksiannostani sisäinen tarkastus oli tehnyt pistokokeen eräiden tarvikkeiden, ne olivat DNA-analyysejä, niiden hankinnasta. Silloin kävi ilmi, että niitä oli tehty suorahankintana, vaikka ne olisi pitänyt kilpailuttaa, Linden sanoo MOT:n haastattelussa.

        Ongelmia tullut ilmi alusta asti

        MOT:n mukaan ohjelman hankkimista HUS:n asiakirjoista kuitenkin selviää, että jo vuonna 2011 HUSin hallituksessa on käsitelty sisäisen tarkastuksen raporttia, joka on tehty miljoonan euron lainvastaisesta hankinnasta. Ohjelmassa Lindén kertoo, ettei muista kyseistä asiaa.”: Iltalehti 2.2.2021

        Kenelle yllätys, että kommari puhuu ns. muunneltua totuutta? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä:
        ” Yleisradion tutkivan journalismin ohjelma MOT kertoo maanantaina 1. helmikuuta esitetyssä jaksossaan, että Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä (HUS) on laiminlyöty hankintalain vaatimia kilpailutuksia jopa koko sen kaksikymmenvuotisen olemassaolon ajan.

        HUS:n toimitusjohtaja oli vuosina 2010–2018 Aki Lindén, joka nousi vuoden 2019 vaaleissa demarien kansanedustajaksi. Lindén on kertonut saaneensa tietoa kilpailutusten laiminlyönneistä vasta vuonna 2018.

        – Ensimmäisen kerran kuulin siitä, että jotain tämänkaltaista olisi ollut, kuulin syyskuussa 2018, kun toimeksiannostani sisäinen tarkastus oli tehnyt pistokokeen eräiden tarvikkeiden, ne olivat DNA-analyysejä, niiden hankinnasta. Silloin kävi ilmi, että niitä oli tehty suorahankintana, vaikka ne olisi pitänyt kilpailuttaa, Linden sanoo MOT:n haastattelussa.

        Ongelmia tullut ilmi alusta asti

        MOT:n mukaan ohjelman hankkimista HUS:n asiakirjoista kuitenkin selviää, että jo vuonna 2011 HUSin hallituksessa on käsitelty sisäisen tarkastuksen raporttia, joka on tehty miljoonan euron lainvastaisesta hankinnasta. Ohjelmassa Lindén kertoo, ettei muista kyseistä asiaa.”: Iltalehti 2.2.2021

        Kenelle yllätys, että kommari puhuu ns. muunneltua totuutta? :)

        kyl mä kauhiast hämmästyin. Siitä, että se yleensäkin puhui ko asiasta.


    • Anonyymi

      Mitä sitten ? Taisi Björn Walroosillakin olla samanlainen menneisyys. Ja eräillä entisillä ja nykyisillä persuilla natsimenneisyys. Eikä kommunismi ole Suomessa edelleenkään vanhentumaton tai muunkaanlainen rikos. Ministeri saa olla vaikka buddhalaismunkki, kunhan osaa vastuullaan olevat asiat. Epäilemättä Linden kokemuksellaan osaa.

      • Anonyymi

        Onpa todella punaisten lasien takaa seurattu puoluetoverin nousua ministeriksi. Toivottavasti vanhoista taistolaisista päästään pian eroon.


      • Anonyymi

        No kerrotkos vielä että kuinka monta sekuntia elämästää Wahlryssä on loisinut veronmaksajien kustantamassa suojatyöpaikassa elämänsä aikana? :)

        Vai kommarilogiikalla: ”ihan sama asia”? :)


    • Anonyymi

      Aivan kuten oikeusministerin pitää olla juristi, pitää terveysministerinä olla lääkäri jne., että saataisiin edes jotain järkeä tähän touhuun.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse, ministereillä on erituisavustajat ja ministeriöt apuna, Ministerin tulisi olla ammattipoliitikko joka tuntee historian ja maan asiat, mikään yksittäinen erikoistaito ei pitkälle riitä.

        Esimerkiksi Paavo Lipponen on ammattipoliitikko, mutta hänen kaltaisiaan ei enää huolita koska Paavo t ei tue globalisaatiota eivätkä aja suuryritysten etuja. Paavo Lipponen on viimeisin vallassa ollut ammattipoliitikko. Kehäraakit mitä eduskunnasta edelleen löytyy eivät ole valtaa halunneet kuten esim. Ben Zykykyky joka on luovinut koko elämänsä eduskunnassa tekemättä mitään näkyvää, tienannut kivasti, ollut työmyyrä, muttei ikinä ole ottanut isompaa roolia. Nyt vastuut annettu pikkutytöille jotka palkkaa kavereitaan töihin ja nimittää bestikset vastuullisiin tehtäviin, diktaturissa tehdään noin, mitään poliittista jännitettä ei enää ole, on vain hyvikset ja pahikset asetelma??? Hyviksiin kuuluu valtapuolueet jotka joutuu jäämään oppisition vain mikäli vaativat liikoja vaalien jälkeen kuten kokoomus viimeksi. Pahiksia ei mukaan oteta eikä valtaan päästetä vaikka saisivat selvän vaalivoiton. Ilmiö äärioikeisto on heille räätälöity, hyi mitä roskasakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, ministereillä on erituisavustajat ja ministeriöt apuna, Ministerin tulisi olla ammattipoliitikko joka tuntee historian ja maan asiat, mikään yksittäinen erikoistaito ei pitkälle riitä.

        Esimerkiksi Paavo Lipponen on ammattipoliitikko, mutta hänen kaltaisiaan ei enää huolita koska Paavo t ei tue globalisaatiota eivätkä aja suuryritysten etuja. Paavo Lipponen on viimeisin vallassa ollut ammattipoliitikko. Kehäraakit mitä eduskunnasta edelleen löytyy eivät ole valtaa halunneet kuten esim. Ben Zykykyky joka on luovinut koko elämänsä eduskunnassa tekemättä mitään näkyvää, tienannut kivasti, ollut työmyyrä, muttei ikinä ole ottanut isompaa roolia. Nyt vastuut annettu pikkutytöille jotka palkkaa kavereitaan töihin ja nimittää bestikset vastuullisiin tehtäviin, diktaturissa tehdään noin, mitään poliittista jännitettä ei enää ole, on vain hyvikset ja pahikset asetelma??? Hyviksiin kuuluu valtapuolueet jotka joutuu jäämään oppisition vain mikäli vaativat liikoja vaalien jälkeen kuten kokoomus viimeksi. Pahiksia ei mukaan oteta eikä valtaan päästetä vaikka saisivat selvän vaalivoiton. Ilmiö äärioikeisto on heille räätälöity, hyi mitä roskasakkia.

        Kerrotkos vielä että mikä ammattipätevyys muka vaaditaan ministerin avustajan duuniin? :)
        Koska mun mielestä puolueen jäsenkirja on riittävä!?

        Ja puolueen jäsenkirja kenen tahansa taskussa tekee kyseisestä henkilöstä minkä alan asiantuntijan siellä muumilaason pikkuväen keskuudessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, ministereillä on erituisavustajat ja ministeriöt apuna, Ministerin tulisi olla ammattipoliitikko joka tuntee historian ja maan asiat, mikään yksittäinen erikoistaito ei pitkälle riitä.

        Esimerkiksi Paavo Lipponen on ammattipoliitikko, mutta hänen kaltaisiaan ei enää huolita koska Paavo t ei tue globalisaatiota eivätkä aja suuryritysten etuja. Paavo Lipponen on viimeisin vallassa ollut ammattipoliitikko. Kehäraakit mitä eduskunnasta edelleen löytyy eivät ole valtaa halunneet kuten esim. Ben Zykykyky joka on luovinut koko elämänsä eduskunnassa tekemättä mitään näkyvää, tienannut kivasti, ollut työmyyrä, muttei ikinä ole ottanut isompaa roolia. Nyt vastuut annettu pikkutytöille jotka palkkaa kavereitaan töihin ja nimittää bestikset vastuullisiin tehtäviin, diktaturissa tehdään noin, mitään poliittista jännitettä ei enää ole, on vain hyvikset ja pahikset asetelma??? Hyviksiin kuuluu valtapuolueet jotka joutuu jäämään oppisition vain mikäli vaativat liikoja vaalien jälkeen kuten kokoomus viimeksi. Pahiksia ei mukaan oteta eikä valtaan päästetä vaikka saisivat selvän vaalivoiton. Ilmiö äärioikeisto on heille räätälöity, hyi mitä roskasakkia.

        Lipponen oli täys mulkku, joka ajoi Demarit Kokoomuksen juoksupojiksi. Muutti puolueen suntaa oikeistolaisiksi, jonka seurauksena duunarit joutuivat pelleilystä maksumiehiksi, lisänä eläkeläiset menttivät lisäosan. Hän oli täysillä mukana yritysten kaatamisissa. Pankkikriisissä pantiin muodollisesti syytteeseen Ulf Sundgvist, joka ei ollut mikään suuri tekijä koko hommassa. Isommat eivät koskaan joutuneet syytteisiin tekemisistään. Ulfin saatua tuomion lähes syytöntä syyllistä ruvettiin hyvittämään. Lipposelle jolle armahduksen ilmoittaminen olisi kuulunut ei sitä tehnyt, hän lähetti viestin viejäksi Alhon. Kansa riemastu jolloin Alho palkitiin kavioerolla, hänen poliittinen ura loppui siihen. Demarien alamäki on Lipposen aiheuttama jota nykyiset yrittävät palauttaa vanhalle linjalle.


      • Anonyymi

        Ei enää tarvitse oikeusministerin olla juristi, persullakin oli se paperityömies Lind.... joku oikeus- ja työministerinä. Se oli ollut luottamusmiehenä ja nehän liittokouluttaa lukeen työehtosopimimuksia. Se oli persujen paras!


    • Anonyymi

      Niin..se ministeriaines? Paree pysyä maantasoa olevissa jutuissa, ettei joudu oikeuden eteen kuten entinen Raamattuministeri.
      Hän uskoi tammikuuhun 2022 saakka, että Raamattu olisi todella k o v a sana tämän päivän oikeusistuimissa. Ehkä ei sitten ollutkaan?

      • Anonyymi

        Ai siellä kommarien inkvisiossa Räsänen on jo saanut tuomionkin :)

        Wanha kunnon neuvostoliittolainen: ”Ensin vangitaan ”syyllinen” ja sitten keksitään rikos” meininki rulez? :) 👍🏾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siellä kommarien inkvisiossa Räsänen on jo saanut tuomionkin :)

        Wanha kunnon neuvostoliittolainen: ”Ensin vangitaan ”syyllinen” ja sitten keksitään rikos” meininki rulez? :) 👍🏾

        Kas, kun ei saa vielä tuomiota raamatun salakuljettamisesta oikeustalolle.


    • Anonyymi

      Nykyinen demarijohto on täysin äärivasemmistolainen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Määritä mitä on kommunismi.

      • Anonyymi

        demokraatteja ovat ja rakentavat hyvinvointi-Suomea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        demokraatteja ovat ja rakentavat hyvinvointi-Suomea

        Tätä menoa rakennetaan kommunistista järjestelmää. Systeemi haisee.


      • Anonyymi

        Hallitus pn pitänyt Suomen puolta vaikeassa tilanteessa. Saisitte hävetä!


    • Anonyymi

      suomessa on viherpunikit jotka määräävät kansan kyykyttämisen ja nyt sitten ministeriksi jälleen yksi entinen taistolainen . Tämä marin on ihan muuta kuin mitä pällepäin näyttää, vaarallinen yhteiskunnan nakertaja köyhän kyykyttäjä. Ajaa suomen todelliseen velkakurjuuteen ja köyhyyteen

      • Anonyymi

        … ja mahtaa Tuomiojaa vituttaa, kun se ei pääse koskaan ministeriksi vaikka on vähintään yhtä taistolainen? :P :D Vähän wanhaa kunnon sananlaskua mukaillen: ”Kommari on kommarille kommari”? :D


      • Anonyymi

        Haikailee ilmiselvästi diktatuuria, ilmankos Putin myhäilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        … ja mahtaa Tuomiojaa vituttaa, kun se ei pääse koskaan ministeriksi vaikka on vähintään yhtä taistolainen? :P :D Vähän wanhaa kunnon sananlaskua mukaillen: ”Kommari on kommarille kommari”? :D

        Heh, heh. Tuomioja on moninkertainen ulkoministeri!


    • Anonyymi

      Entiä kommunistejä on kaikissa puolueissa kokoomuksesta lähtien, ehkä eniten vihreissä.

      • Anonyymi

        Eiku vihreissä on eniten NISTEJÄ! :P … ei välttämättä kommunistejä!?
        Ja mainitse nimeltä edes yks kokoomuslainen ex-kommari?


      • Anonyymi

        maalaisliitto-mtk:ssa on agrikommunisteja,
        jotka imee elinvimansa toisten työn tuloksesta,
        sukupolvesta toiseen...


    • Anonyymi

      Eniten ehkä persuissa ja VKK:ssa

    • Anonyymi

      Kerrankin pätevä demari. Ei varmaan haihattele ihan syyttä suotta. Kannatan.

    • Anonyymi

      Luurankoja kaapissa Husin ajoilta.

    • Anonyymi

      Kyllä ihminen voi muuttaa kantojaan. Onhan Kankaanniemikin jo kolmannessa puolueessa.

    • Anonyymi

      Rauhanliikettä tarvittaisiin nykyäänkin. Aikanaan se liitettiin vasemmistoon, joka vaikuttaa nykyään lähes yhtä sotaintoiselta kuin oikeisto.

      • Anonyymi

        Olenkin odottanut, milloin Putin saa masinoitua opiskelijat rauhanliikkeeseen täällä vastustamaan natoa ja Usa:n imperialismia. Onnistuihan NL tässä, miksei entinen kgb-majuri ja nykyinen suuri johtajakin?


    • Anonyymi

      Älä koskaan luota henkilöön, jolla on kommunistimenneisyys!

    • Anonyymi

      Positiivinen asia: Aki Linden on mies.

      En ole missään kommentissa huomannut nostettavan hänen sukupuoltaan reposteltavaksi.

    • Anonyymi

      SDP:N punaset sosialistiset ja taistolaiset kommunistit määkii.

    • Anonyymi

      Totta, hän varmaan stallari Björn Wahlroosin kaveri.

    • Anonyymi

      Mitä eroa on Pohjois-Korealla ja Suomella?
      Pohjois-Koreaa johtaa vain yksi hullu.

      • Anonyymi

        Ja pohjoiskoreassa ei hengailtais täällä


    • Anonyymi

      Linden on ehkä koko eduskunnan älykkäin ja asiantuntevin kansanedustaja. Hyvin pätevä ministeriksi. Kannatan.

    • Anonyymi

      Näin netin tietosanakirja Wikipedia kuvailee ministeriehdokas Lindenin henkilöhistoriaa.

      "Aki Lindén aktivoitui poliittisesti kouluaikoinaan Suomen suurimmassa
      koulussa Porin suomalaisessa yhteislyseossa 1960-luvulla.
      Valtakunnallisena vaikutusfoorumina oli tuolloin Teiniliitto. Hän oli
      myös taistolaisen Turun Marxilaisten Opiskelijoiden puheenjohtaja."

      Eli siis nyt peruspalveluministeriksi ehdolla oleva Linden oikeasti uskoi noita Neuvostoliiton sosialistisen onnelan höpötyksiä tuolloin 1970-luvulla??

      • Anonyymi

        Aika moni tuona aikana elänyt uskoi ja lauloi työväenlauluja:-) Oi,nuoruutta!


    • Anonyymi

      Lindén lienee vieläkin tutkinnassa HUS:n laitehankinnoista hänen aikanaan.

    • Anonyymi

      Miksi en ylläty?

    • Anonyymi

      Näin Aki itse kertoo taustastaan (IS):

      Opiskelija-aikana 1970-luvulla Lindén toimi Turun marxilaisten opiskelijoiden (TuMO) ensimmäisenä puheenjohtajana. Taistolaiset perustuvat TuMOn Turun akateemisen sosialistiseuran kilpailijaksi.

      – Se oli valtavaa nuorisoliikehdintää ja halua ratkaista suomalaisen yhteiskunnan ongelmia, ampauduin siihen virtaan mukaan. Turku oli hirveän vahva teollisuuspaikkakunta. Telakat, raksa, tekstiili, elintarviketeollisuus... kerran vuodessa oli paikallinen yleislakko, siellä oli tavattoman vahva perustyöläisten jatkuva joukkotaistelu, Lindén kertoi IS:lle vuonna 2019.

      Hänen mukaansa lääkärin ammatilla oli luontevaa olla mukana, koska hän auttoi paljon työväenliikkeen ihmisiä terveyskysymyksissä.

      Vuodesta 1977 alkaen Lindén toimi kaksikymmentä vuotta kaupunginvaltuutettuna Turussa ensin Suomen kansan demokraattisen liiton (SKDL) riveissä, kunnes loikkasi SDP:hen vuonna 1994.

      Lindén kertoi IS:lle irtautuneensa kommunistisesta perinnöstä vuonna 1991.

      – Rupesin miettimään, yritänkö jatkaa silloin juuri muodostetussa vasemmistoliitossa. Jo se, että lähdin siihen mukaan, aiheutti vanhoissa taistolaispiireissä hyvin voimakkaan haukkumisryöpyn minua kohtaan. Tiedonantajan sivuilta löytyy hyökkäyksiä, että Lindén on myynyt periaatteensa.

      Edesmennyt Claes Andersson oli SKDL:n kansanedustaja. Hän oli perustamassa vasemmistoliittoa vuonna 1990 ja hänestä tuli puolueen ensimmäinen puheenjohtaja.

      – Claes Andersson oli esittänyt aika kriittisen havainnon tapahtumista itänaapurissa ja otin voimakkaasti kantaa Anderssonin puolesta. Tämä kuulostaa vähän naiivilta, mutta jos naapurimaan (Mihail) Gorbatshov ikään kuin sosialidemokratisoitui, niin pieni Aki Lindén Suomessa sosialidemokratisoitui myös.

    • Anonyymi

      Miksi Suomi haluaa profiloitua kommunistisena maana?

      • Anonyymi

        demarit haluavat olla äärivasemmistolaisia ja se kannattaa muistaa seuraavissa vaaleissa.


      • Anonyymi

        ai noi poliitikot vai kansa?

        Minä ent. taistolainen, nyk, demari haluan Suomen profiloituvan hyvinvointivaltiona, jossa edistetään oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai noi poliitikot vai kansa?

        Minä ent. taistolainen, nyk, demari haluan Suomen profiloituvan hyvinvointivaltiona, jossa edistetään oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa.

        Oikeudenmukaisuutta ei edistetä lisäämällä maahanmuuttoa kehitysmaista ja samalla huonontamalla kantaväestön asemaa. Demarit ovat aivan liian syvällä tässä tohussa.


    • Anonyymi

      Sanna Marin sanoi kommunismi on välttämätöntä.

      • Anonyymi

        Voihan perkele, mistä niitä kommunisteja alkoi uudestaan sikiämään.


    • Anonyymi

      70-luvulla näimme totiset taistolaiset typeryyden perikuvina ja sketsihahmoina.

    • Anonyymi

      Persu ei erota kommunistia huopatossusta. Tyhmä kun on!
      Turhaan persu öyhöttää! Itse ei pääsisi lääkikseen vaikka itkisi!

      • Anonyymi

        Yritätkö sanoa ettei Aki Linden ole Stalinisti, vai mitä yrität sopertaa?
        Onko Stalinismi silloin hyväksyttävää jos on lääkäri?
        Katsellaan sitten kuka on tyhmä….


    • Anonyymi

      >> Aika moni tuona aikana elänyt uskoi ja lauloi työväenlauluja:-) Oi,nuoruutta!

      Ehkä se sinun silmääsi on näyttänyt siltä, jos olet tuollaisissa kommariporukoissa liikkunut.

      Mutta esmerkiksi Kokoomuksen ja Keskustan riveistä ei perheen jälkikasvu laulanut vasemmistolaisia työväenlauluja. Jopa SDP teki selkeää pesäeroa tuohon porukkaan, eikä koskaan suostunut osallistumaan heidän Hakaniemenyorilta lähteviin punalippumarsseihinsa.

      Itse olin melko välinpitämätön politiikan suhteen tuolloin 70-luvulla. Mutat sen verran tiesin asioista, että nuo kommunistiporukat eivät ole minun juttuani. Eikä kukaan koulukavereista eikä tuttavista osallistunut noihin. Yksi tyttö oli tunnetun kommunistin tytär, ja hän on saattanut olla hillumassa ja laulamassa mukana.

      Sikäli olisi kiinostava tietää, että onko Aki Lindenin taistolais-ihannointi vanhemmilta perittyä. Vai hurahtiko hän ihan oman nuoren miehen järkeilynsä perusteella siihen, että Sosialismi Voittaa koko maailmassa.

    • Anonyymi

      Kyllä Neuvostoliiton ihannointi oli Stalinistien ykkös agenda silloin70 luvulla!
      Suurinosa ”taiteilijoista” Suomessa oli Stalinisteja, kuten vieläkin!
      Tästä Aki Lindenin taustasta en tiedä, mutta kuuluu ikäryhmään jolloin Stalinismi eli kulta aikaansa Suomessa!
      Eli silloin oli näitä ideologisia idiootteja yliopistot täynnä, kuten tuntuu olevan nykyäänkin!

      • Anonyymi

        Viikolla tuli TV-dokumentti, jossa sanottiin suomalaisen Stalinismin eli Taistolaisuuden olleen vahvimmillaan vuosina 1972...1974. Seuraavana vuonna 1975 sen ote alkoi jo livetä, tuli sisäisiä linjaristiriitoja ym.
        Liikkeen johtohahmo Taisto Sinisalo itsekin tipahti eduskunnasta 1979 vaaleissa, ja kuoli poiskin jo vuonna 2002.

        Linden itse uskoi kommunismiin aika pitkään. Hän toimi SKDL:n kaupunginvaltuutettuna Turussa 1977–1994, siis 17 vuotta, ennen kuin loikkasi SDP:hen.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1734
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1045
    5. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      984
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      55
      950
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      863
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      822
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      814
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      813
    Aihe