Mitä kyseinen rahasto on syönyt?
Kuinka kannattavaa siihen olisi sijoittaa? Millainen summa minimi, mutta kuitenkin kannattava.
Nordnet indeksirahasto
8
601
Vastaukset
- Anonyymi
1) osakkeisiin
2) tulevaisuus näyttää
3) rahaston esitteessä on minimi mainittu - Anonyymi
Nordnetilla on monta indeksirahastoa.
Ne sisältävät osakkeita, ja niiden arvonkehitys riippuu niiden sisältämien osakkeiden arvonkehityksestä.
Prosentuaalinen arvonmuutos ei riipu sijoitetun pääoman suuruudesta, mutta tietysti euroissa tuottoa tulee sen mukaan paljonko olet sijoittanut.
(jos sijoituskohteella on osto- ja myyntipalkkiot, ne voivat tehdä hyvin pienistä sijoituksista kannattamattomia) - Anonyymi
Minulla on Seligsonilta muistaakseni Pohjois-Amerikka. Sehän on indeksirahasto. Kannattaako, tai siis onko järkeä sijoittaa toiseen indeksirahastoon?
- Anonyymi
On järkeä, ihan hajautuksen vuoksi. Mieti, millainen indeksi täydentäisi sopivasti salkkua (onko sinulla myös muita sijoituksia?). Maailma-rahastoon ei ehkä kannata enää sijoittaa, kun niissä on iso paino USA:ssa. Kenties Eurooppaa tai ehkä jopa Aasiaa?
- Anonyymi
Sama Anonyymi vielä. Mitä jos ostaisin osakkeita 3-5 tonnilla pitääkseni ne hamaan tappin asti, tai siis eläkepäiville, jotka koittavat ehkä noin 15 vuoden päästä. Mitä osakkeita suosittelet?
- Anonyymi
Ihan sama, sillä sinun ei missään tapauksessa pidä tehdä sijoituspäätöksiä anonyymipalstalla annettujen listojen perusteella.
Jos sinulla ei ole itselläsi kiinnostusta perehtyä asioihin ja tehdä omia sijoituspäätöksiä, pysy rahastoissa. Edulliset laajasti sijoittavan indeksirahastot ovat hyvä valinta. Niihin voit sijoittaa "osta ja pidä" -periaatteella ilman suurempaa perehtymistä.
- Anonyymi
Kiitos pätevistä vastauksista. "Osta ja pidä" -periaatteella olenkin liikkeellä. Nyt minun pitäisi kaiketi osata jotenkin selvittää, että mitkä Nordnetin indeksirahastot eriävät mahdollisimman paljon Seligsonin rahastosta. Vai?
Raha-asioissa en ole olenkaan kehittynyt, vaikka minulla onkin säästöjä tililläni. Siksi mietinkin, että mihin "vanhan liiton" firmaan voisin sijoittaa eli ostaa sieltä osakkeita. Ymmärrykseni on, se se on kulurakenteeltaan halvempaa kuin sijoitusrahastot. Minulla on kuitenkin Nornetissä joku tili. - Anonyymi
Anonyymi jatkaa:
Minulla on Seligsonilla
Eurooppa Indeksirahasto ja Pohjois-Amerikka Indeksirahasto (A)
sekä jnkn verran Kehittyvät markkinat (A) ja Pohjois-Amerikka Indeksirahasto (A).
Mitä voisit suositella Nordnetissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792