Mitä kyseinen rahasto on syönyt?
Kuinka kannattavaa siihen olisi sijoittaa? Millainen summa minimi, mutta kuitenkin kannattava.
Nordnet indeksirahasto
8
624
Vastaukset
- Anonyymi
1) osakkeisiin
2) tulevaisuus näyttää
3) rahaston esitteessä on minimi mainittu - Anonyymi
Nordnetilla on monta indeksirahastoa.
Ne sisältävät osakkeita, ja niiden arvonkehitys riippuu niiden sisältämien osakkeiden arvonkehityksestä.
Prosentuaalinen arvonmuutos ei riipu sijoitetun pääoman suuruudesta, mutta tietysti euroissa tuottoa tulee sen mukaan paljonko olet sijoittanut.
(jos sijoituskohteella on osto- ja myyntipalkkiot, ne voivat tehdä hyvin pienistä sijoituksista kannattamattomia) - Anonyymi
Minulla on Seligsonilta muistaakseni Pohjois-Amerikka. Sehän on indeksirahasto. Kannattaako, tai siis onko järkeä sijoittaa toiseen indeksirahastoon?
- Anonyymi
On järkeä, ihan hajautuksen vuoksi. Mieti, millainen indeksi täydentäisi sopivasti salkkua (onko sinulla myös muita sijoituksia?). Maailma-rahastoon ei ehkä kannata enää sijoittaa, kun niissä on iso paino USA:ssa. Kenties Eurooppaa tai ehkä jopa Aasiaa?
- Anonyymi
Sama Anonyymi vielä. Mitä jos ostaisin osakkeita 3-5 tonnilla pitääkseni ne hamaan tappin asti, tai siis eläkepäiville, jotka koittavat ehkä noin 15 vuoden päästä. Mitä osakkeita suosittelet?
- Anonyymi
Ihan sama, sillä sinun ei missään tapauksessa pidä tehdä sijoituspäätöksiä anonyymipalstalla annettujen listojen perusteella.
Jos sinulla ei ole itselläsi kiinnostusta perehtyä asioihin ja tehdä omia sijoituspäätöksiä, pysy rahastoissa. Edulliset laajasti sijoittavan indeksirahastot ovat hyvä valinta. Niihin voit sijoittaa "osta ja pidä" -periaatteella ilman suurempaa perehtymistä.
- Anonyymi
Kiitos pätevistä vastauksista. "Osta ja pidä" -periaatteella olenkin liikkeellä. Nyt minun pitäisi kaiketi osata jotenkin selvittää, että mitkä Nordnetin indeksirahastot eriävät mahdollisimman paljon Seligsonin rahastosta. Vai?
Raha-asioissa en ole olenkaan kehittynyt, vaikka minulla onkin säästöjä tililläni. Siksi mietinkin, että mihin "vanhan liiton" firmaan voisin sijoittaa eli ostaa sieltä osakkeita. Ymmärrykseni on, se se on kulurakenteeltaan halvempaa kuin sijoitusrahastot. Minulla on kuitenkin Nornetissä joku tili. - Anonyymi
Anonyymi jatkaa:
Minulla on Seligsonilla
Eurooppa Indeksirahasto ja Pohjois-Amerikka Indeksirahasto (A)
sekä jnkn verran Kehittyvät markkinat (A) ja Pohjois-Amerikka Indeksirahasto (A).
Mitä voisit suositella Nordnetissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837