yli 50 v keskiraskasta duunia tekevä. Ollut ennenkin joskus,mutta nyt pahimpana kivut kuin ikinä. Alkoivat marrakuulla.
Kun ns lepuutan jossain kivuttomammassa asennossa,alaselkäkipu joka sähköttää reiteen,polven ohikin kunnolla,asettuu vähitellen.
Kun liikun työtahdilla,se äityy,kunneka vuoron jälkeen töistä poiskävelykin on hyvin tuskallista.
Työni on liikkuvaa,ja siinä kyllä tulee monipuolista liikettä koko kropalle,ettei johdu liikkumattomuudesta.
Se gelpotraa jonkin verran,kun käyn ns kilpikonnaksi ja vielä jos vähän etsin konttailemalla asentoa joka toimii,että kipu pääsee kunnolla laantumaan.
Teen varovasti jopa jumppaa selälle minkä kivulta pystyn.
Ei caan helpota. Kävely on selvästi etenkin epätasaisella hankalampaa kuin ennen.
Olin vielä syksyllä ahjera maastoretkiä tekevä ihminen.
Nyt hyvä kun työt pystyn tekemään ja pääsemään töistä pois,ja kotiasiat hoitamaan.
Jos kellä tietoa,mikä tuommoisen liikkuessa äityvän alaselkä- lonkka,reidet pohkeet kipuvaivan tekee,ja millä sitä helpoimmin voisi itse hoitaa-
Täälläpäin julkiselle puolelle lääkäriin pääsee huonosti,on tullut todettua. Etenkin näin koronan aikaan ollut hankalaa.
Liikkuessa pahenevat selkä,lonkkakivut ym
5
361
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla uupumisen ja kiputilojen syyksi ilmeni Parkinson. Aamupäivät sujui mutta päivä mittaa kivut iskivät.
Syy voi tietenkin olla lähes mikä vaan, mutta jo pätevä ja kokenut fysioterapeutti näkee kun menet kivut päällä vastaanotolle. 👍- Anonyymi
Ja fyssarille pääsee? Täällä tilanne on se että tk passittaa jonnekkin päivystykseen joka on eri paikkakunnalla. Ja lähinnä se on sitä etrei oikein tutkita.
Vuosia sittennkun lääkäripalvelut vielä toimi,sain tähän vaivaani sentään yhden rauhoittavan pitemmän naprokseenikuurin.
En muuta.
Minulle luvattiin ja kantaankin kirjattiin fyssarille taannoin tenniskyynärpään vuoksi käyntimahdollisuus,mutta fyssari ei ole ottanut yhteyttä.
Että vähän näin on että täällä ei pääse.
- Anonyymi
SI-nivel ongelmana ?
SI-nivelestä johtuva kipu voi tuntua vain toisella puolella tai olla molemminpuolista. Kipu tuntuu useimmiten alaselässä SI-nivelen kohdalla sekä pakaran yläosassa viiltävänä kipuna. Kipu voi myös säteillä pakaraan, nivustaipeeseen ja reiteen. Kipu pahenee yleensä, kun oireilevalle puolelle asettaa enemmän painoa. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808212201147663- Anonyymi
En tiedä. Tämä kipu menee jonnekin pohkeeseen asti. Joskus laahuuttaa vasenta jalkaa, eli ei ota ns oikein kävely sujuakseen. Se on hyvin ikävä homma, kun ala-asentoihinhan kyllä pääsee, muttei meinaa sieltä päästä millään ylös, kivun pahimmoillaan ollessa.
Myös lonkissa on kipuja, kantaminen! Samoin liika runsas liikkuminen. Jo työvuorossa minulle tulee askelia, ja kantamisiakin on.
Vaikuttaako se S1 nivel, pidätyskykyyn? Sen sortin oireita on, lievinä onneksi, mutta vessaan pääsy pitää olla varmistettu että ei käy mitään vahinkoa.
Rakko ei tunnu pystyvän pitämään vähän yli desiä virtsaa.
- Anonyymi
Aelkä/ lonkkakipu. Sohvalta ylös nousu on kivuliasta. Vessahätä kovenee, kun nousee seisomaan. Kävely on vaivalloista. Kyljellään makaaminen, niin allaoleva lonkassa alkaa polttava kipu.
Terveystalon ramatollogin vastaanotolla olen käynyt 3v. Hoidoksi100mm.Tramatolia. Viimeksi ehdotti jos menisin sairaalaan tutkimuksiin. En tarvitse tutkimusta, koska ainoa hoito on leikkaus. Olen 77v. Urhelin paljon ennen kipuja.
Tuntuu siltä, että lääkäri vain rahastaa. Hänhän voisi leikata ja korjata tilanteeni.
Tutkimusta ei tarvita, Terveystalossa on kuvattu. Kivun syy tiedetään.
Tutkimuspotilaista on sairaalassa pulaa.
Miksi tutkia, koska kivun syy tiedetään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303901Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401442Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1741184Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲106937Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764