yli 50 v keskiraskasta duunia tekevä. Ollut ennenkin joskus,mutta nyt pahimpana kivut kuin ikinä. Alkoivat marrakuulla.
Kun ns lepuutan jossain kivuttomammassa asennossa,alaselkäkipu joka sähköttää reiteen,polven ohikin kunnolla,asettuu vähitellen.
Kun liikun työtahdilla,se äityy,kunneka vuoron jälkeen töistä poiskävelykin on hyvin tuskallista.
Työni on liikkuvaa,ja siinä kyllä tulee monipuolista liikettä koko kropalle,ettei johdu liikkumattomuudesta.
Se gelpotraa jonkin verran,kun käyn ns kilpikonnaksi ja vielä jos vähän etsin konttailemalla asentoa joka toimii,että kipu pääsee kunnolla laantumaan.
Teen varovasti jopa jumppaa selälle minkä kivulta pystyn.
Ei caan helpota. Kävely on selvästi etenkin epätasaisella hankalampaa kuin ennen.
Olin vielä syksyllä ahjera maastoretkiä tekevä ihminen.
Nyt hyvä kun työt pystyn tekemään ja pääsemään töistä pois,ja kotiasiat hoitamaan.
Jos kellä tietoa,mikä tuommoisen liikkuessa äityvän alaselkä- lonkka,reidet pohkeet kipuvaivan tekee,ja millä sitä helpoimmin voisi itse hoitaa-
Täälläpäin julkiselle puolelle lääkäriin pääsee huonosti,on tullut todettua. Etenkin näin koronan aikaan ollut hankalaa.
Liikkuessa pahenevat selkä,lonkkakivut ym
4
241
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla uupumisen ja kiputilojen syyksi ilmeni Parkinson. Aamupäivät sujui mutta päivä mittaa kivut iskivät.
Syy voi tietenkin olla lähes mikä vaan, mutta jo pätevä ja kokenut fysioterapeutti näkee kun menet kivut päällä vastaanotolle. 👍- Anonyymi
Ja fyssarille pääsee? Täällä tilanne on se että tk passittaa jonnekkin päivystykseen joka on eri paikkakunnalla. Ja lähinnä se on sitä etrei oikein tutkita.
Vuosia sittennkun lääkäripalvelut vielä toimi,sain tähän vaivaani sentään yhden rauhoittavan pitemmän naprokseenikuurin.
En muuta.
Minulle luvattiin ja kantaankin kirjattiin fyssarille taannoin tenniskyynärpään vuoksi käyntimahdollisuus,mutta fyssari ei ole ottanut yhteyttä.
Että vähän näin on että täällä ei pääse.
- Anonyymi
SI-nivel ongelmana ?
SI-nivelestä johtuva kipu voi tuntua vain toisella puolella tai olla molemminpuolista. Kipu tuntuu useimmiten alaselässä SI-nivelen kohdalla sekä pakaran yläosassa viiltävänä kipuna. Kipu voi myös säteillä pakaraan, nivustaipeeseen ja reiteen. Kipu pahenee yleensä, kun oireilevalle puolelle asettaa enemmän painoa. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808212201147663- Anonyymi
En tiedä. Tämä kipu menee jonnekin pohkeeseen asti. Joskus laahuuttaa vasenta jalkaa, eli ei ota ns oikein kävely sujuakseen. Se on hyvin ikävä homma, kun ala-asentoihinhan kyllä pääsee, muttei meinaa sieltä päästä millään ylös, kivun pahimmoillaan ollessa.
Myös lonkissa on kipuja, kantaminen! Samoin liika runsas liikkuminen. Jo työvuorossa minulle tulee askelia, ja kantamisiakin on.
Vaikuttaako se S1 nivel, pidätyskykyyn? Sen sortin oireita on, lievinä onneksi, mutta vessaan pääsy pitää olla varmistettu että ei käy mitään vahinkoa.
Rakko ei tunnu pystyvän pitämään vähän yli desiä virtsaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947