Liikkuessa pahenevat selkä,lonkkakivut ym

Anonyymi

yli 50 v keskiraskasta duunia tekevä. Ollut ennenkin joskus,mutta nyt pahimpana kivut kuin ikinä. Alkoivat marrakuulla.
Kun ns lepuutan jossain kivuttomammassa asennossa,alaselkäkipu joka sähköttää reiteen,polven ohikin kunnolla,asettuu vähitellen.
Kun liikun työtahdilla,se äityy,kunneka vuoron jälkeen töistä poiskävelykin on hyvin tuskallista.
Työni on liikkuvaa,ja siinä kyllä tulee monipuolista liikettä koko kropalle,ettei johdu liikkumattomuudesta.
Se gelpotraa jonkin verran,kun käyn ns kilpikonnaksi ja vielä jos vähän etsin konttailemalla asentoa joka toimii,että kipu pääsee kunnolla laantumaan.
Teen varovasti jopa jumppaa selälle minkä kivulta pystyn.
Ei caan helpota. Kävely on selvästi etenkin epätasaisella hankalampaa kuin ennen.
Olin vielä syksyllä ahjera maastoretkiä tekevä ihminen.
Nyt hyvä kun työt pystyn tekemään ja pääsemään töistä pois,ja kotiasiat hoitamaan.
Jos kellä tietoa,mikä tuommoisen liikkuessa äityvän alaselkä- lonkka,reidet pohkeet kipuvaivan tekee,ja millä sitä helpoimmin voisi itse hoitaa-
Täälläpäin julkiselle puolelle lääkäriin pääsee huonosti,on tullut todettua. Etenkin näin koronan aikaan ollut hankalaa.

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla uupumisen ja kiputilojen syyksi ilmeni Parkinson. Aamupäivät sujui mutta päivä mittaa kivut iskivät.
      Syy voi tietenkin olla lähes mikä vaan, mutta jo pätevä ja kokenut fysioterapeutti näkee kun menet kivut päällä vastaanotolle. 👍

      • Anonyymi

        Ja fyssarille pääsee? Täällä tilanne on se että tk passittaa jonnekkin päivystykseen joka on eri paikkakunnalla. Ja lähinnä se on sitä etrei oikein tutkita.
        Vuosia sittennkun lääkäripalvelut vielä toimi,sain tähän vaivaani sentään yhden rauhoittavan pitemmän naprokseenikuurin.
        En muuta.
        Minulle luvattiin ja kantaankin kirjattiin fyssarille taannoin tenniskyynärpään vuoksi käyntimahdollisuus,mutta fyssari ei ole ottanut yhteyttä.
        Että vähän näin on että täällä ei pääse.


    • Anonyymi

      SI-nivel ongelmana ?
      SI-nivelestä johtuva kipu voi tuntua vain toisella puolella tai olla molemminpuolista. Kipu tuntuu useimmiten alaselässä SI-nivelen kohdalla sekä pakaran yläosassa viiltävänä kipuna. Kipu voi myös säteillä pakaraan, nivustaipeeseen ja reiteen. Kipu pahenee yleensä, kun oireilevalle puolelle asettaa enemmän painoa. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201808212201147663

      • Anonyymi

        En tiedä. Tämä kipu menee jonnekin pohkeeseen asti. Joskus laahuuttaa vasenta jalkaa, eli ei ota ns oikein kävely sujuakseen. Se on hyvin ikävä homma, kun ala-asentoihinhan kyllä pääsee, muttei meinaa sieltä päästä millään ylös, kivun pahimmoillaan ollessa.
        Myös lonkissa on kipuja, kantaminen! Samoin liika runsas liikkuminen. Jo työvuorossa minulle tulee askelia, ja kantamisiakin on.
        Vaikuttaako se S1 nivel, pidätyskykyyn? Sen sortin oireita on, lievinä onneksi, mutta vessaan pääsy pitää olla varmistettu että ei käy mitään vahinkoa.
        Rakko ei tunnu pystyvän pitämään vähän yli desiä virtsaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe