Matuja ei voitu syyttää taposta, kun oli monta tekijää

Anonyymi

Näin poliisi päätti Kaivopuiston törkeästä joukkotaposta. Miten käy nyt matkasellissä tapahtuneen tapon kanssa, siellä oli viisi miestä ja yksi kuollut.
Tuleeko sama tutkimustulos, vai mennäänkö eri standardeilla?

24

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos matkaselliläiset on matuja, tulos on sama. Jos taas kuollut on matu ja tekijät on kantiksia, haetaan kaikille elinkautista. Näin meidän poliisi toimii sisäministerin ohjeiden mukaan.

      • Anonyymi

        Suomessa poliisilla ei ole tuomiovaltaa, sitä käyttävät riippumattomat tuomioistuimet.


      • Anonyymi

        Nyt rautalangasta tuulipukukansalle rikosoikeuden oppeja.
        Jos rikos tehdään yksissä tuumin, niin silloin kaikki ovat rikoskumppaneita ja kaikki saavat saman tuomion.
        Jos joku tekee enemmän, mistä on sovittu, niin silloin tämä otetaan tuomiossa huomioon.
        Jos joku ei tehnyt mitään, niin hän on silloin todistaja.

        Jos kyse on väkivaltarikoksesta, missä joku surmataan, tai jollekin aiheutuu vaikea ruumiinvamma, niin silloin tuomitaan jokainen osallinen, jolla oli syytä varoa tällaisen seurauksen syntyvän -tappelusta sakkoon - kahdeksi vuodeksi vankeuteen. RL 21:12§

        Suomessa tuomitaan lakien mukaan, huuto äänestykset jäivät punakaartiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt rautalangasta tuulipukukansalle rikosoikeuden oppeja.
        Jos rikos tehdään yksissä tuumin, niin silloin kaikki ovat rikoskumppaneita ja kaikki saavat saman tuomion.
        Jos joku tekee enemmän, mistä on sovittu, niin silloin tämä otetaan tuomiossa huomioon.
        Jos joku ei tehnyt mitään, niin hän on silloin todistaja.

        Jos kyse on väkivaltarikoksesta, missä joku surmataan, tai jollekin aiheutuu vaikea ruumiinvamma, niin silloin tuomitaan jokainen osallinen, jolla oli syytä varoa tällaisen seurauksen syntyvän -tappelusta sakkoon - kahdeksi vuodeksi vankeuteen. RL 21:12§

        Suomessa tuomitaan lakien mukaan, huuto äänestykset jäivät punakaartiin.

        Miksei taposta!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt rautalangasta tuulipukukansalle rikosoikeuden oppeja.
        Jos rikos tehdään yksissä tuumin, niin silloin kaikki ovat rikoskumppaneita ja kaikki saavat saman tuomion.
        Jos joku tekee enemmän, mistä on sovittu, niin silloin tämä otetaan tuomiossa huomioon.
        Jos joku ei tehnyt mitään, niin hän on silloin todistaja.

        Jos kyse on väkivaltarikoksesta, missä joku surmataan, tai jollekin aiheutuu vaikea ruumiinvamma, niin silloin tuomitaan jokainen osallinen, jolla oli syytä varoa tällaisen seurauksen syntyvän -tappelusta sakkoon - kahdeksi vuodeksi vankeuteen. RL 21:12§

        Suomessa tuomitaan lakien mukaan, huuto äänestykset jäivät punakaartiin.

        PS: Siis MAKSIMISSAAN 2 vuodeksi!

        Ja entäs tämä?

        ” Toinen esimerkki on RL 17:3. Säännöksen mukaan väkivaltaisesta mellakasta rangaistaan sitä, joka osallistuu aktiivisesti väkijoukon rikolliseen toimintaan. Laki- teksti vaatii, että kysymyksessä pitää olla virkamiehen väkivaltainen vastustaminen (RL 16:1), henkilöön kohdistuva väkivalta tai huomattava vahinko omaisuudelle. Kahdella viimeksi mainitulla ryhmällä tarkoitetaan muun muassa pahoinpitelyä (RL 21:5), tappoa (RL 21:1), ryöstöä (RL 31:1) ja tuhotyötä (RL 34:1). Tällaisia rikoksia tekevä tai niihin osallinen on tuomittava kysymykseen tulevan rangaistusäännök- sen nojalla ja lisäksi RL 17:3:n mukaan väkivaltaisesta mellakasta. Mutta myös se, joka jollakin muulla tavalla aktiivisesti osallistuu väkivaltaiseen mellakkaan ilman, että hänen tekonsa vastaa jotakin rikostunnusmerkistöä tai on osallisuutta rikokseen, tuomitaan väkivaltaisesta mellakasta. Näin ollen tässä kriminalisoinnissa ei tarvi- ta tarkempaa arviointia siitä, voidaanko tietyn toiminnan sanoa olevan avunantoa tiettyyn rikokseen.”

        Miks mellakan tapauksessa kaikki mellakoijat on yhteisvastuussa jos joku sattuu vaikka kuolemaan, mut mellakattoman tapon/kuolemantuottamuksen tapauksessa muka ei!?

        mitä*ittua!?


    • Anonyymi

      Ei tässä maassa rikolliset mitään tuomiota saa. Rikolliset saavat korvauksia. Paras tapa olisikin hoitaa tuomiot ilman suomen onnetonta oikeusistuinta ja suorittaa tuomiot poliisin toimesta niskalaukauksella tapahtumapaikalla. Silloin tällöin päästäisiin eroon myös juopoista, narkeista ym. yhteiskunnan resursseja tuhlaavista turhakkeista. Poliisille tapporaha 1000 euroa per hävitetty turhake.

    • Anonyymi

      Tuomio riippuu täysin tekijän ihonväristä. Intersektionaalinen feminismi on jo levinnyt tuomioihinkin. Vihreä sisäministeri on hoitanut asian.

    • Tässä matkasellitapossa oikeusvaltio varmaankin saa kaikille jonkin asteiset tuomiot, jos ovat kantasuomalaisia.

    • Anonyymi

      Matkasellin tapettu oli kantasuomalainen. Tappaja taas nyt voi olla matu.

    • Anonyymi

      Ei se taida olla syntyperästä kiinni. Tulee mieleen eräs tapaus lähimenneisyydestä, kun ei saatu selville, kuka moottorivenettä oli ajanut onnettomuushetkellä.

      • Anonyymi

        ....oliko toinen kantasuomalainen ja toinen näitä "paremmin puhuvia" vai mikä ?


    • Anonyymi

      Suomessa siis on rasismia oikeusasteissa. Jos vaalea, tuomio tulee, jos ei-vaalea, tuomiota ei tule. Rikos esim. sama, ja tätä soveltavat, niin johan on omituista.

      Sitäpaitsi hauska uutisointi matkaselliasiasta, löydetty yksi kuollut, loput sellissä olleet otettu kiinni. Oliko ne siis irrallaan olevia, jotka sellissä on.
      Vangitaan vankilassa. Sopii suomalaiseen demarivetoiseen systeemiin.

    • Anonyymi

      Yleensähän kaiki ovat syylisä jos. Kukaan ei tunnista

      • Anonyymi

        ...vai yleensä...älä unta nää...tuskin vieläkään on ohjeistusta jossa kiellettäisiin "eriväristen" sulkeminen samaa selliin...ja syytöntä EI saa tuomita..ainakaan "paremman väristä"...


    • Anonyymi

      Jos se oli matu joka tapettiin niin kansa kiittää.

    • Anonyymi

      Tästä tulee mielenkiintoinen vertailukohde. Tilanne sama molemmissa, todennäköisesti tuomiot ei.

    • Anonyymi

      Miten tälläinen yhteiskunta voi enää toimia ollenkaan?

    • Anonyymi

      Matkasellissä ollut kuollut oli matu lasten raiskaaja.

    • Anonyymi

      Jos kuollut on matu, tekijät tuomitaan ankarimman mukaan, se on varma.

    • Anonyymi

      Syyttäjät on poliittisia pellejä, täysin kyvyttömiä ja häpeäksi viralleen. Heidän pitäisi tajuta poistua ja jättää viranhoito päteville ihmisille, ettei menisi aivan vitsiksi koko touhu.

    • Anonyymi

      Paskanaamoja suojellaan hallituksen toimesta joka asiassa. Meillä on Suomen historian ylivoimaisesti huonoin ja epäisänmaallisin hallitus. Sylkevät oman kansan päälle.

    • Anonyymi

      Tuomio kaikille. Eiköhän sitten joku puhu.

    • Anonyymi

      Kohtasi matkasellissä matkan päänsä

      • Anonyymi

        Saatto ansaita. Hyvin on saattanut alkaa uhkailemaan ja pahoinpitelemään vaikka yhtä noista muista ja kaveri puolustautui. Oudosti aina nähdään kuollut täysin syyttömänä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe