Valikoiminen Raamatusta

Anonyymi

Uskominen johonkin on vaikeasti ymmärrettävää. Senpä takia usein sanotaan, että pitää vain uskoa. Ei saa järkeillä. Mutta siinäpä juuri piilee se eksytyksen miina. Jos vain uskoo, mitä toinen vajavainen ihminen sinulle opettaa.

Nytkin on ollut keskustelua palstalla, että Uusi- vai Vanhatestamentti. Seuroissakin käytetään ahkerasti vain tiettyjä Raamatun kohtia. Toisen suunnan uskova katsoo asioita omasta suunnastaan. Kaikkiin heillä on vastaus. Ei välttämättä uskottava, mutta vastaus kuitenkin. Ja ainut asia, joista he ovat yhtä mieltä on, että itse on oikeassa. Toiset väärässä.

Niinpä onkin parempi sulkea korvansa kaikilta selittäjiltä ja tulkitsijoilta ja kulkea omaa tietään. Uskoa voi, jos haluaa, mutta noista selittäjistä, no joukoista tai yhdistyksistä ei ota selvää.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoittaja on oikeassa, lainataan tiettyjä Raamatun kohteita joista tehdään omalle liikkeelle sopivin tulkinta. Ei uskota totuuteen vaan väännetään se valheeksi.

      Kuten, ehtoollisella ei saa syntejä anteeksi, mutta siellä niitä jaellaan anteeksi.

      Ihminen ei voi lunastaa toisen ihmisen syntejä Jumalalle, mutta niitä jaellaan seuroissa anteeksi.

      Kuollut menee heidän mukaansa taivaaseen kun tosiasiassa hän menee tuonelaan odottamaan että Jeesus herättää kuolleet.

      Näihin löytyy selvät vastaukset Raamatusta, mikäli ihminen haluaa tietää mikä on totuus.

    • Anteeksi vain kun sanon, että näkee hyvin että aloittaja sekä kommentoija ,ovat pesunkestäviä velluja.

      Jos kristityt keskustelevat uskosta, sillä on kohde: Jeesus!

      • Anonyymi

        Saat anteeksi, mutta väärässä olet Luepa aloituksen viimeinen kappale kerran vielä ja harkitse uudestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi, mutta väärässä olet Luepa aloituksen viimeinen kappale kerran vielä ja harkitse uudestaan.

        Okei, mutta ilmiselvä vellutausta sinulla kuitenkin näyttää olevan.

        Oletko kuullut näistä subjekti- objekti jutuista? Jos uskot ,sinulla täytyy olla kohde sille uskolle, objekti. Kysy vaikka äikän opeltasi (joka ei ole vl).

        Vain vellu raiskaa äidinkieltämme kertomalla uskosta, jättämällä uskonsa kohteen kertomatta.

        Saanko arvata uskosi kohteen? Lentävä spagettihirviö?


      • Anonyymi

        Pieleen meni pastori. Olen vapaa Jeesuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni pastori. Olen vapaa Jeesuksessa.

        Shalom! Arvonantoni huumorintajullesi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Shalom! Arvonantoni huumorintajullesi!

        Mitä huumoria siinä on. Oleko huonolla tuulella vai?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä huumoria siinä on. Oleko huonolla tuulella vai?

        Ei, kun minä heitin huumorilla tuon spagettihirviön :-)

        Et sie vaa luule minnuu synkkämieliseks? ;.)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Okei, mutta ilmiselvä vellutausta sinulla kuitenkin näyttää olevan.

        Oletko kuullut näistä subjekti- objekti jutuista? Jos uskot ,sinulla täytyy olla kohde sille uskolle, objekti. Kysy vaikka äikän opeltasi (joka ei ole vl).

        Vain vellu raiskaa äidinkieltämme kertomalla uskosta, jättämällä uskonsa kohteen kertomatta.

        Saanko arvata uskosi kohteen? Lentävä spagettihirviö?

        Höpöhöpö. Äidinkielellä ja uskomisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Sekoitat taas suloisesti yliluonnollisia asioita arkipäivään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei, kun minä heitin huumorilla tuon spagettihirviön :-)

        Et sie vaa luule minnuu synkkämieliseks? ;.)

        No en luule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat anteeksi, mutta väärässä olet Luepa aloituksen viimeinen kappale kerran vielä ja harkitse uudestaan.

        Welluthan kulkee omaa tietä ilman Jeesusta ja on Lahko, se ei pelasta yntään jäsentään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Äidinkielellä ja uskomisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Sekoitat taas suloisesti yliluonnollisia asioita arkipäivään.

        Ei voi olla uskoa ilman uskon kohdetta. Sen luulisi käsitysesteellisimmänkin tajuavan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei voi olla uskoa ilman uskon kohdetta. Sen luulisi käsitysesteellisimmänkin tajuavan.

        Näytä se kohde. Eipä ole näkynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näytä se kohde. Eipä ole näkynyt.

        Joh.
        20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh.
        20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!

        Ei tuo auta, kun eivät ole toteutuneet. Tarkoitettu kansalle 2000v sitten. Ihmettelen, että joku vielä pitää tuota ohjenuoranaan. Mutta tuotakin valikoiden. Kun ei sovi nykypäivään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh.
        20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!

        Tuomas oli epäuskoinen, kuten Jeesus totesi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh.
        20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!

        Jeesuksen aikaan ei ollut ruuveja.
        Eikä ollut myöskään jeesusteippiä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Okei, mutta ilmiselvä vellutausta sinulla kuitenkin näyttää olevan.

        Oletko kuullut näistä subjekti- objekti jutuista? Jos uskot ,sinulla täytyy olla kohde sille uskolle, objekti. Kysy vaikka äikän opeltasi (joka ei ole vl).

        Vain vellu raiskaa äidinkieltämme kertomalla uskosta, jättämällä uskonsa kohteen kertomatta.

        Saanko arvata uskosi kohteen? Lentävä spagettihirviö?

        Olet disinformaation täysin kehittynyt levittäjä.

        Meinaako uskosi perustus horjua kun pitää tällä palstalla riekkua ja roikkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet disinformaation täysin kehittynyt levittäjä.

        Meinaako uskosi perustus horjua kun pitää tällä palstalla riekkua ja roikkua.

        Raamatun väärentämätön sanomako sinusta on disinformaatiota ? :-O

        Vellut menevät julkeudessaan jo ohi oppi-isänsä.


    • Anonyymi

      Fariseukset vänkäävät Raamatusta ja ovat sanakiistojen kipeitä. Mikä ei ole hyväksi uudessa liitossa.

      • Olet ilmeisesti perustanut uskosi puhvelien saarnoihin, vailla Raamatun tutkimista.
        Fariseukset olivat juuri Jeesuksen suurimpia vastustajia ja Suomessa edustaa heitä juuri SRK. Mutta sieltä Raha jumalasta voi tehdä parannuksen Jeesukseen, kuten Sakkeus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet ilmeisesti perustanut uskosi puhvelien saarnoihin, vailla Raamatun tutkimista.
        Fariseukset olivat juuri Jeesuksen suurimpia vastustajia ja Suomessa edustaa heitä juuri SRK. Mutta sieltä Raha jumalasta voi tehdä parannuksen Jeesukseen, kuten Sakkeus.

        Sinunkin uskontosi kierrän kaukaa, koska nuin raidalla ja vailla rakkautta sitä tyrkytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin uskontosi kierrän kaukaa, koska nuin raidalla ja vailla rakkautta sitä tyrkytät.

        Näinhän se on. Jeesusta Wellut kiertävät kaukaa, saa nähdä minin päädyt?


      • Anonyymi

        Älä nyt. Pastoiri-ko on saanut minut ymmärtämään velluja paljon paremmin. Oikeasti.


    • Ymmärrän.
      Uskominen on vaikeaa, jos ei tiedä keneen uskoo?
      Sitä epäilee kaikkia asioita.
      Mutta kun etsii ja löytää Jeesuksen ja tekee parannuksen Häneen, kuten Paavali, kaikki aukeaa kerralla ja viitsii kuunnella vain kertomuksia Hänestä, ei toisen epäuskoisen juttuja.
      Ymmärrän tuskasi.
      Aloita tutkiminen Johanneksen evankeliumista jae kerrallaan ja mieti välillä, - mitä se minulle kertoo.
      Löydät sitten uskon kohteesi, se on Pelastaja, kaikkivaltias Jeesus.

      Siunauksella Pinnasänky.

      • Anonyymi

        Tuntuu slltä että kirkolle ja lahkoille Raamattu on Valitut Palat. Otetaan joku yksittäinen jae ja selitetään se uskottavasti. Usein sellaiset todistukset on revitty irti asiayhteydestä.
        Tahallista eksyttämistä.


    • Anonyymi

      Johanneksen ilmestykset ovat täyttä huttua!
      Niistä menee pää sekaisin.
      On sekaisin kun adventistit.

      • Voi yksittäinenkin jae olla kontekstissa määräävä ja saada aikaan kokonaisuuden, jossa on Pelastus.
        Mutta kun ei tunneta Jumalan sanaa, ja pidetään itseään eksklusiivisina pelastuksessa, tietää varmaa kadotusta.
        Nämä on lahkojen tasoitus pitää jäseniään hirttosilmukassa, kun kukaan muu ei sitä heidän oppia kuulemma toteuta?
        Ei voi muuta sanoa, kun että onneksi ei.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Voi yksittäinenkin jae olla kontekstissa määräävä ja saada aikaan kokonaisuuden, jossa on Pelastus.
        Mutta kun ei tunneta Jumalan sanaa, ja pidetään itseään eksklusiivisina pelastuksessa, tietää varmaa kadotusta.
        Nämä on lahkojen tasoitus pitää jäseniään hirttosilmukassa, kun kukaan muu ei sitä heidän oppia kuulemma toteuta?
        Ei voi muuta sanoa, kun että onneksi ei.

        Kaikki me katoamme. Ihan kaikki. Onneksi!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Voi yksittäinenkin jae olla kontekstissa määräävä ja saada aikaan kokonaisuuden, jossa on Pelastus.
        Mutta kun ei tunneta Jumalan sanaa, ja pidetään itseään eksklusiivisina pelastuksessa, tietää varmaa kadotusta.
        Nämä on lahkojen tasoitus pitää jäseniään hirttosilmukassa, kun kukaan muu ei sitä heidän oppia kuulemma toteuta?
        Ei voi muuta sanoa, kun että onneksi ei.

        Yksittäistä jaetta silti tulkitaan eri tavoin. Edes sellainen jae jota ei voi ymmärtää väärin, sille haetaan tulkinta oman opin tueksi. Silloin on poikettu totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäistä jaetta silti tulkitaan eri tavoin. Edes sellainen jae jota ei voi ymmärtää väärin, sille haetaan tulkinta oman opin tueksi. Silloin on poikettu totuudesta.

        Otetaampa esimerkki.
        Ennen sitä yksi asia, joka on esillä Uudessa Testamentissa, ja VAHVISTETTU Vanhassa Testamentissa, on totisinta totta, kuten Jeesus sanoo.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Se on myös esillä UT;ssa muutamassa kohden mm. Matt. 11:27.
        VT;n vahvistus Dan 7;14.

        Jumala on antanut Hänelle todella kaiken vallan, TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ.

        Vellut eivät sitä tunnusta, ja siksi Heillä ei ole pelastusta ja Jeesuksen jakaessa jonoihin, jossa on Pyhä ja heillä palkkatuomio, ei ei kadotustuomiota.
        Olen usein tähän liittyen näyttänyt heille, kyseisen jakeen, jossa on myös lähetyskäsky, seuraavassa jakeessa, niin paras luki luki sitä, ainakin minuutin, ja suu kävi, eli ilmeisesti tavasi, mutta sitten nosti päätään; - oli siinä mitä oli, mutta ei kuulu meidän opetukseen, enkä ole koskaan oikealta uskovalta tuota asiaa.

        Jatko; - Eikä se pidä paikkaansa, Jumala on meillä jota rukoillaan?

        Näytin seuraavana Johanneksen evankeliumin luvun Joh. 14 jaetta 6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan PÄÄSE ISÄN LUO MUUTA, KUN MINUN KAUTTANI.

        Vastaus oli se, että Heillä on Henki joka valaisee?
        Kerroin, että Henki valaisee Vain Kristusta ja jakaa armolahjoja, joita Teillä ei ole, niin Hän kieltäytyi keskustelemasta lisää.
        SRK ei ole Kristitty seurakunta, vaan uskonnollinen lahko, toisen kirkon sisällä ja eksklusiivinen ihmisoppi.


      • Pinnasänky kehoitti lukemaan Johanneksen evankeliumia, -ei ilmestyksiä ensin.


    • Anonyymi

      > Niinpä onkin parempi sulkea korvansa kaikilta selittäjiltä ja tulkitsijoilta ja kulkea omaa tietään.

      Parasta on kulkea Jeesuksen viitoittamaa tietä. :)

      • Anonyymi

        Niin teen. En voi ymmärtää väärin Joh.13:13 jossa Jeesus sanoi opetuslapsilleen että te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        Puhuttelen Jeesusta Herraksi, en jumalaksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe