Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi Viking Glory pörrää Marbeillassa?

Anonyymi

Viking Glory on jäänyt pörräämään välimerelle Marbeillan edustalle.
Se menee siellä ympyrää.

60

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinalaista laatua, veikkaisin.

      Tuli Nesteelle halpa kalliiksi, kun tilasivat tankereita aikoinaan Kiinasta.

      Autolautta/risteilijä on huomattavasti vaativampi rakentaa ja povaan tälle alukselle murheita murheen jälkeen, toivottavasti pääsevät Suomeen ja suoraan korjaustelakalle Naantaliin parsittavaksi.

      • Anonyymi

        Vielä kun paljastat mitä erikoista ja ihmeellistä vaativuutta on rakentaa autolautta tai risteilijä säiliöalukseen verrattuna? Missäs se tehtiinkään esim. tuo Viking Grace, aika vähillä ongelmilla on ajanut jo monta vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun paljastat mitä erikoista ja ihmeellistä vaativuutta on rakentaa autolautta tai risteilijä säiliöalukseen verrattuna? Missäs se tehtiinkään esim. tuo Viking Grace, aika vähillä ongelmilla on ajanut jo monta vuotta?

        Viking Grace kuule tehtiin ihan Turussa ja juuri sen takia on ajanut ongelmitta vuosia ja tulee ajamaan jatkossakin... Ei olisi vaatinut suurta salapoliisityötä ottaa tuokin asia selville ! Ja risteilijän ja säiliöaluksen tekemisessä on yhtä paljon eroa kuin koirankopin ja luksushuvilan tekemisen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun paljastat mitä erikoista ja ihmeellistä vaativuutta on rakentaa autolautta tai risteilijä säiliöalukseen verrattuna? Missäs se tehtiinkään esim. tuo Viking Grace, aika vähillä ongelmilla on ajanut jo monta vuotta?

        Grace rakennettiin, Suomessa.

        On aikaoaljon vaativampaa rakentaa risteilijä/autolautta hotelli/ravintola alueineen, eli tekniikkaa on reippaasti enemmän, kuin "pöntössä" joiksi tankkereita kutsutaan. Tankkeri on iso öljysäiliö jossa verattain vähän tekniikkaa.

        Tämä uusi viikkari josta kyse rakennettiin Kiinassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Grace rakennettiin, Suomessa.

        On aikaoaljon vaativampaa rakentaa risteilijä/autolautta hotelli/ravintola alueineen, eli tekniikkaa on reippaasti enemmän, kuin "pöntössä" joiksi tankkereita kutsutaan. Tankkeri on iso öljysäiliö jossa verattain vähän tekniikkaa.

        Tämä uusi viikkari josta kyse rakennettiin Kiinassa...

        Ja tarkemmin :rakennettiin Turussa, joten laatua on ! Parempia paatteja, kuin Turussa rakennetut, ei olekaan. Ja tämä on fakta, puhuttiin sitten pienveneistä tai laivoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Grace rakennettiin, Suomessa.

        On aikaoaljon vaativampaa rakentaa risteilijä/autolautta hotelli/ravintola alueineen, eli tekniikkaa on reippaasti enemmän, kuin "pöntössä" joiksi tankkereita kutsutaan. Tankkeri on iso öljysäiliö jossa verattain vähän tekniikkaa.

        Tämä uusi viikkari josta kyse rakennettiin Kiinassa...

        Kiinassa rakennettu hitaaaasti, vain kaksi vuotta aikataulusta jäljessä 😁

        Tämä kertoo jo paljon laadusta, tai sen puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa rakennettu hitaaaasti, vain kaksi vuotta aikataulusta jäljessä 😁

        Tämä kertoo jo paljon laadusta, tai sen puutteesta.

        Ei Viikkari sitä halunnut tyhjän pantiksi tänne seisomaan. Eikä ollu kassatilannekasn välillä ihan kunnossa. Nyt tietysti ahne ahvenanmaalainen vaatii myöhästymissakkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Viikkari sitä halunnut tyhjän pantiksi tänne seisomaan. Eikä ollu kassatilannekasn välillä ihan kunnossa. Nyt tietysti ahne ahvenanmaalainen vaatii myöhästymissakkoja!

        Meinaatko, että telakka sitten haluaa raadon makaavan vuodesta puoleentoista viemässä tilaa ja rahaa sitoutunut projektiin enemmän, kuin saatu.

        Viikkari ei osaa hommiaan, projektijohto sössii, vimeksi välimeren telakalla vihelsivät jo lähes runko almiin laivan valmistuksen poikki, onko unohtunut.

        Carace meni hyvi, kun rakennettiin maiman parhaalla proto laiva telakalla, siinä ei voi möhliä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että telakka sitten haluaa raadon makaavan vuodesta puoleentoista viemässä tilaa ja rahaa sitoutunut projektiin enemmän, kuin saatu.

        Viikkari ei osaa hommiaan, projektijohto sössii, vimeksi välimeren telakalla vihelsivät jo lähes runko almiin laivan valmistuksen poikki, onko unohtunut.

        Carace meni hyvi, kun rakennettiin maiman parhaalla proto laiva telakalla, siinä ei voi möhliä...

        Ei varmaan halua niin mutta minkä voi kun ei valmistu? Viikkari olisi mennyt varmaan konkkaan jos olisi pitänyt lunastaa laiva ajallaan tänne seisomaan! Kassa oli tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan halua niin mutta minkä voi kun ei valmistu? Viikkari olisi mennyt varmaan konkkaan jos olisi pitänyt lunastaa laiva ajallaan tänne seisomaan! Kassa oli tyhjä.

        Älä ole tyhmä, kyllä rahoitus on ollut kunnossa, kun tällainen projekti alkaa, ihan puuta heinää länkytät.

        Viikkari järjesti vähän aikaa sitten suunnatun osakeanninkin tasapainottamaan talouttaan, ei niillä hätää ole ollut, rahan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole tyhmä, kyllä rahoitus on ollut kunnossa, kun tällainen projekti alkaa, ihan puuta heinää länkytät.

        Viikkari järjesti vähän aikaa sitten suunnatun osakeanninkin tasapainottamaan talouttaan, ei niillä hätää ole ollut, rahan suhteen.

        Niin järjesti ja järjesti muutakin. Mutta kaikki vasta sen jälkeen kun laiva olisi alunperin pitänyt vastaanottaa! Eli kassa oli tyhjä. Piti tasapainottaa! Kyllä siinä rahoittajina alkaa nikottelemaan kun lainat alkaa realisoituu ja rahoitettavalla ei ole tuloja eikä säästöjä!
        Vai sinä viisasko väität että kassaa piti tasapainottaa sen takia että siellä oli liikaa rahaa?


    • Anonyymi

      Muutama sata kippoa pyörii samalla alueella....

    • Anonyymi

      satama suljettu kovan kelin takia..

      • Anonyymi

        ovat siis menossa satamaan miehistön vaihtoa varten jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ovat siis menossa satamaan miehistön vaihtoa varten jne

        Tämä selvä :D


      • Anonyymi

        Tuuli E 12m/s, ei kovin paha...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuuli E 12m/s, ei kovin paha...

        Pelkäävät hitsaus saumojen repeävän jos ryskyttää tai muiden asennuksien retkahtavan.

        Made in China laatua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäävät hitsaus saumojen repeävän jos ryskyttää tai muiden asennuksien retkahtavan.

        Made in China laatua...

        Ei kannata liikaa elämöidä.
        Muistan hyvin kun 60- luvulla alkoi tulemaan autoja Japanista.
        Sen aikaiset automiehet hekottelivat näille ”riisipusseille” ja pitivät kaiken maailman ilveet niiden kustannuksella.
        Ei mennyt kuin parikymmentä vuotta kun naamat palautuivat peruslukemille.
        Nykyisin oikein kerjätään Japanissa tehtyä autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata liikaa elämöidä.
        Muistan hyvin kun 60- luvulla alkoi tulemaan autoja Japanista.
        Sen aikaiset automiehet hekottelivat näille ”riisipusseille” ja pitivät kaiken maailman ilveet niiden kustannuksella.
        Ei mennyt kuin parikymmentä vuotta kun naamat palautuivat peruslukemille.
        Nykyisin oikein kerjätään Japanissa tehtyä autoa.

        Olen käynyt Kiinassa telakalla jossa rakennetaan risteilijää ja on se kyllä aika onnetonta vs telakat Euroopassa joissa olen tutustunut toimintaan, Ranskassa, Saksassa, Norjassa ja Suomessa.

        Ei ihan vielä tarvitse naaman palata peruslukemille, ero on sen vertaa.

        Tiedoksesi miksi viikkari rakensi aluksen Kiinassa, niin heidän ahneutensa pakottamana vedättivät Suomalais telakkaa liian pitkälle ja kas kummaa telakalla olikin tilauskirkan vuosiksi täynnä ja lilliputti viikinki ei olisi mahtunut tuotantoo, joten joutuivat etsimään muualta mieleisensä halpiksen.

        Olen 100% varma, että 20v elinkaarikustannuksella mitattuna Kiinan viikkari tulee olemaan vielä kallis investointi ja oppiraha varustamolle, tulevineen lvis ongelmineen ja mahdolliset muut murheet rakenteissa.

        Sitä saa mitä tilaa, eli 💩 saa pyytämättäkin


    • Anonyymi

      Nyt jo 2 päivää myöhässä aikataulusta

    • Anonyymi

      Mitä helvetin väliä sillä on meille täällä Turussa, vaikka paatti pyörii ympyrää Marbellassa ? Risteilyt alkaa silti sitten kun alkaa, hyvä kun tulee kiinalaista paattia testattua, voihan se olla,ettei kestä edes tätä ympyräajoa... Parempi huomata se siellä, kuin kajahtaa täällä Långnäsin kaijaan.

      • Anonyymi

        Mitä se Långnesissa tekisi, pullon pööki kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se Långnesissa tekisi, pullon pööki kiinni.

        Se tekisi Långnesissä samaa, kuin muutkin Turku -Tukholma paatit : poikkeaa mennessä yöllä sinne verovapauden takia ja osittain myös matkustajien takia. Kannattais käydä risteilyllä joskus, niin tietäisit tuonkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tekisi Långnesissä samaa, kuin muutkin Turku -Tukholma paatit : poikkeaa mennessä yöllä sinne verovapauden takia ja osittain myös matkustajien takia. Kannattais käydä risteilyllä joskus, niin tietäisit tuonkin...

        Maarianhaminassa ne pysähtyy, toi långees oli jonkin aikaa käytössä ei enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maarianhaminassa ne pysähtyy, toi långees oli jonkin aikaa käytössä ei enää

        Turku-Kongo-Tukholma, stoppi Långnesissa.


      • Anonyymi

        Sen verran on väliä, että kiinostaa.
        Miksi sinä suhtaudut niin tunteella siihen, että muilta kiinnostaa joku, mikä sinua ei?
        Oletko narsku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maarianhaminassa ne pysähtyy, toi långees oli jonkin aikaa käytössä ei enää

        Kyllä ne kuule joka risteilyllä toiseen suuntaan mennessä pysähtyy Långnesissä edelleen ja tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran on väliä, että kiinostaa.
        Miksi sinä suhtaudut niin tunteella siihen, että muilta kiinnostaa joku, mikä sinua ei?
        Oletko narsku?

        Juu, narskautin juuri Rellu-potun auki...


    • Anonyymi

      Kyllä Långnäs on edelleen käytössä. Amorella pysähtyy menomatkalla Maarianhaminassa päivällä, ja paluumatkalla Långnäsissä yöllä ennen kuin saapuu aamulla Turkuun. Näin se Glorykin sitten tekee. Haetaan verovapaus myynteihin.

      • Anonyymi

        Miksi se sieltä Långnesin satamasta tulee vs Maarianhamina?


    • Anonyymi

      Amorella poikkeaa Tukholma- Turku- matkalla Långnesissä ja Viking Grace poikkeaa siellä matkalla Turusta Tukholmaan.
      Ihan on varustamolta saatua tietoa!
      Löytyy myös tiedot yhteysmahdollisuuksista maitse Långnesistä Maarianhaminaan jos kuka tarvitsee.

      • Anonyymi

        Niin ja, lisään vielä että em. matkoilla laivat eivät käy Maarianhaminassa!


      • Anonyymi

        Långnäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Långnäs.

        Aivan, kiitos oikaisusta!


    • Anonyymi

      Onko Marbella sama kuin Marianhamina? Näytti olevan nyt Glory Gibralttarilla.

      • Anonyymi

        Onko joku väittänyt Maarianhaminan olevan Marbella?
        Viking Grace
        Viking Glory...


    • Anonyymi

      Viking Gloryllä juodaan kohta "Kulliviinat" ennenkuin saapuu Juutinraumaan ja sieltä Porvoolaisten Biscayalle ,sanos pumppumies Tini aikoinaan :)

      Vanha Skönö

      • Anonyymi

        Joo siellä oli baari avattu ja ilmaset viinat kaikille mukana olijoille.


    • Anonyymi

      Viking Glory Falkenbergin tienoilla Kattegattissa .- Kohta saavat juoda Kulliviinat ennen Juutinraumaa .- Sieltä sitten Porvoolaisten Biscayalle :)

      Vanha Skönö

      • Anonyymi

        Ois se yksi typerä kullikommenttisi riittänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois se yksi typerä kullikommenttisi riittänyt!

        Jokainen merimies tietää että kun sivutetaan Kullenin majakka niin on tarjottava Kulliviinat jos ei oo siitä ennen seilannut !!!

        Juntti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen merimies tietää että kun sivutetaan Kullenin majakka niin on tarjottava Kulliviinat jos ei oo siitä ennen seilannut !!!

        Juntti

        Tuolla nöitä tarjoajia onkin ennätysmäärä ja vielä niin että ohittavat majakan ensimmäistä kertaa "väärään" suuntaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla nöitä tarjoajia onkin ennätysmäärä ja vielä niin että ohittavat majakan ensimmäistä kertaa "väärään" suuntaan!

        Keitä on ennätysmäärä tarjoilemassa?
        Ei laivalla vielä ole ravintolahenkilökuntaa jos nöitä sitä tarkoittaa!
        Eikä nöitä muutenkaan ajattele aivan loogisesti, nimittäin mukana olijoista on yksi jos toinenkin ohittanut ko. majakan aiemminkin...


    • Anonyymi

      Sunnuntaina lipuu Turkuun uusi uljas alus, vuoden päästä alkaa ruoste kukkia sieltä täältä ja murheellinen rapistuminen käynnistyy.

      Ei tule pääsemään elinkaaressa Amorellan tai sisar aluksensa tasolle...

      Patarautaa aasiasta.

    • Anonyymi

      Ei tartte käyttää tuon paatin palveluksia. Valmistusvaiheessa oiottu kuitenkin kiinalaiseen tapaan. Ei ole pitkäikäinen investointi, on niin sanottu hukka investointi.

      • Anonyymi

        Hukka investointi?


      • Anonyymi

        Tuskin Kiina olisi maailman suurin laivanvalmistaja jos sieltä tulisi vain sutta ja sekundaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Kiina olisi maailman suurin laivanvalmistaja jos sieltä tulisi vain sutta ja sekundaa....

        Kiina ei ole mailman suurin valmistaja laivoissa jotka ovat risteilijöitä tai risteilijä/autolautta.

        Rahtialuksissa kyllä olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiina ei ole mailman suurin valmistaja laivoissa jotka ovat risteilijöitä tai risteilijä/autolautta.

        Rahtialuksissa kyllä olet oikeassa.

        ''Kiina ei ole mailman suurin valmistaja laivoissa jotka ovat risteilijöitä tai risteilijä/autolautta''

        Koko ajan lisääntyy pasiseerien rakentaminen joten eiköhän se ole vain ajan kysymys:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Kiina ei ole mailman suurin valmistaja laivoissa jotka ovat risteilijöitä tai risteilijä/autolautta''

        Koko ajan lisääntyy pasiseerien rakentaminen joten eiköhän se ole vain ajan kysymys:)

        Varmaan näin tulee tapahtumaan, mutta perinteiset isot varustamot eivät kiina paskaa osta vaan tilaavat laivansa tulevaisuudessakin Euroopasta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Niillä oli jotain ongelmaa ohjausjärjestelmän ja siihen liittyvän anroid sovelluksen kanssa. Odottivat netin kautta tulevaa päivitystä ja ajoivat sen aikaa ympyrää. Päivitys tehtiin pikaisesti kiinassa agile periatteiden mukaan ja ongelma ratkesi muutamassa päivässä.

      • Anonyymi

        Ei kyllä bugi oli ohjausjärjestelmän päässä, onneksi saatiin etänä päivitettyä vaikka ensimmäinen päivitys yritys epäonnistui ja järjestelmä meni perätilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä bugi oli ohjausjärjestelmän päässä, onneksi saatiin etänä päivitettyä vaikka ensimmäinen päivitys yritys epäonnistui ja järjestelmä meni perätilaan.

        Pitäisi päivittää sanat päivitys yritys sanaksi päivitysyritys, onnistuneeko kerralla vai meneekö perätilasynnytykseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi päivittää sanat päivitys yritys sanaksi päivitysyritys, onnistuneeko kerralla vai meneekö perätilasynnytykseksi?

        Päivitysyritys - Yritys joka tekee päivityksiä?


    • Anonyymi

      Pörrää nyt Turussa.
      Kiinalainen tekniikka ei olekaan niin huonoa kuin Volvosta voisi päätellä.

    • Anonyymi

      Missä Marbellassa se nyt pörrää en ymmärrä

      • Anonyymi

        Katso hieman lähemmin viestien päivämääriä, niin ehkä saat käsityksen missä mennään.

        Oli muuten oikein lehdessä kuva kun viime viikolla saapui Turkuun.
        Komean näköinen paatti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe