Miten jaetaan yksityistien kustannukset?.Tien käyttäjiä ovat vakituiset asukkaat,mökkiläiset,metsäpalstojen omistajat,joillakin on useampia palstoja sekä rakentamattomien tonttien omistajat.Onko kellään tietoa ???.
Yksityistien kustannukset?.
32
1094
Vastaukset
- Anonyymi
Yksityisteiden kustannukset aiheuttavat riitoja.Ei niitä kustannuksia koskaan voi jakaa että kaikki olisi tyytyväisiä.Onkohan olemassakaan sääntöä miten ne jaetaan.
- Anonyymi
Lueskele tuolta https://keskustelu.suomi24.fi/t/16365596/kokemuksia-yksityistiekunnasta-
Yksityistielaki ohjeistaa tiemaksun määräytymistä tiestä saadun hyödyn mukaan.
Metsäpalstan tiemaksuperuste löytyy maanmittauslaitoksen sivuilta. Sääntöjä jakamiseen on, mutta aina on tiekunnassa öykkäri haluamassa ajaa toisten kustannuksella. Yksi tiemaksun peruste on ajojen määrä, jonka jokainen voi valehdella miten kehtaa - ja kyllä ne kehtaa. 40 vuoden kokemuksen perusteella sanon, että älä rupea tiekunnan jäseneksi.- Anonyymi
Maanmittauslaitoksen ohjeet tiemaksujen jakamiseksi suosivat paikallisia asukkaita ja syrjivät mökkiläisiä. Yksityistielain vastaisia ne ovat. Mutta väliäkö sillä, Maanmittauslaitos on kuin valtio valtiossa. Sillä on omat oikeussäännöksensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanmittauslaitoksen ohjeet tiemaksujen jakamiseksi suosivat paikallisia asukkaita ja syrjivät mökkiläisiä. Yksityistielain vastaisia ne ovat. Mutta väliäkö sillä, Maanmittauslaitos on kuin valtio valtiossa. Sillä on omat oikeussäännöksensä.
Liike-elämä kärsii huonoista yksityisteistä ja sinä yksityistien ylläpitäjänä vielä enemmän maksaessasi tien ylläpitoa, joko ihan yksin tai yksityistiekunnan kautta. Täyteen lastattu jakeluauto on raskas ja se käy päivän mittaan monella yksityistiellä - tosin keventyen vähitellen päivän kuluessa.
Neljä vuosikymmentä sitten tehtiin oma tie kestämään sen aikaisten kuorma-autojen tavaroiden ja soran tuonti. Nykyisiä jakelu- ja muita tavara-autoja tie ei kestä.
Ajavat silti ja autoni pohja rohisee tien keskiharjanteessa. Tein tien itselleni, nyt toiset rikkovat sen. https://www.rakennusteollisuus.fi/INFRA/Ajankohtaista/tiedotteet2-kansio/2019/yksityistie-ei-ole-yksityisasia/
Jos tie ei ole yksityisasia, ei kunnossapidonkaan tulisi olla. Liike-elämä! Täytä itse tieheni painamasi raiteet murskeella. Ja vahvista tien pohja ettei vesi seiso raiteissa eikä tie leviä ojaan. En ole kuljetuksia tilannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liike-elämä kärsii huonoista yksityisteistä ja sinä yksityistien ylläpitäjänä vielä enemmän maksaessasi tien ylläpitoa, joko ihan yksin tai yksityistiekunnan kautta. Täyteen lastattu jakeluauto on raskas ja se käy päivän mittaan monella yksityistiellä - tosin keventyen vähitellen päivän kuluessa.
Neljä vuosikymmentä sitten tehtiin oma tie kestämään sen aikaisten kuorma-autojen tavaroiden ja soran tuonti. Nykyisiä jakelu- ja muita tavara-autoja tie ei kestä.
Ajavat silti ja autoni pohja rohisee tien keskiharjanteessa. Tein tien itselleni, nyt toiset rikkovat sen. https://www.rakennusteollisuus.fi/INFRA/Ajankohtaista/tiedotteet2-kansio/2019/yksityistie-ei-ole-yksityisasia/
Jos tie ei ole yksityisasia, ei kunnossapidonkaan tulisi olla. Liike-elämä! Täytä itse tieheni painamasi raiteet murskeella. Ja vahvista tien pohja ettei vesi seiso raiteissa eikä tie leviä ojaan. En ole kuljetuksia tilannut."Kun tiekunnissa ajaudutaan riitoihin, asiantuntija-apua haetaan usein Suomen tieyhdistyksen asiantuntijoilta. Tieyhdistyksen johtajan Jaakko Rahjan mukaan kysymykset koskevat tavallisesti tiemaksuja, tielinjauksia ja ulkopuolisten tiellä liikkumista.
– Mutta useimmiten todellinen syy on jossain muualla. Neuvonta yhdessä asiassa ei auta, jos välit ovat niin tulehtuneet, että kulman takana odottaa uusi erimielisyyden aihe, Rahja sanoo.
Esimerkkinä Rahja kuvaa uusimaalaista tiekuntaa, jonka riidat ovat työllistäneet yhdistyksen asiantuntijoita vuosia. https://www.ts.fi/uutiset/3463950"
Miten noin tyhmä laki on voitu laatia? Siitä on pirunmoinen riesa. Ja tiekunnat ottavat Suomen Tieyhdistyksen kautta oikeusturvavakuutuksia!
Riesa olisi ratkaistavissa nykytekniikan kameravalvonnalla. Pistäkää hanskat heilumaan siellä kuppikunnassa Tieyhdistys. Järjestäkää kameravalvonta, välitettihän oikeusturvavakuutuksenkin (IF).
Valvonta antaisi rekisterinumerot ja ajokerrat. Alkaisi riidat vähenemään ja rahaa kertymään tiekunnille tien ylläpitoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun tiekunnissa ajaudutaan riitoihin, asiantuntija-apua haetaan usein Suomen tieyhdistyksen asiantuntijoilta. Tieyhdistyksen johtajan Jaakko Rahjan mukaan kysymykset koskevat tavallisesti tiemaksuja, tielinjauksia ja ulkopuolisten tiellä liikkumista.
– Mutta useimmiten todellinen syy on jossain muualla. Neuvonta yhdessä asiassa ei auta, jos välit ovat niin tulehtuneet, että kulman takana odottaa uusi erimielisyyden aihe, Rahja sanoo.
Esimerkkinä Rahja kuvaa uusimaalaista tiekuntaa, jonka riidat ovat työllistäneet yhdistyksen asiantuntijoita vuosia. https://www.ts.fi/uutiset/3463950"
Miten noin tyhmä laki on voitu laatia? Siitä on pirunmoinen riesa. Ja tiekunnat ottavat Suomen Tieyhdistyksen kautta oikeusturvavakuutuksia!
Riesa olisi ratkaistavissa nykytekniikan kameravalvonnalla. Pistäkää hanskat heilumaan siellä kuppikunnassa Tieyhdistys. Järjestäkää kameravalvonta, välitettihän oikeusturvavakuutuksenkin (IF).
Valvonta antaisi rekisterinumerot ja ajokerrat. Alkaisi riidat vähenemään ja rahaa kertymään tiekunnille tien ylläpitoon.Hakemaasi sivua ei löytynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakemaasi sivua ei löytynyt.
Suomessa vain jahkaillaan: https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/tiemaksujen_teknistoiminnallinen_esiselvitys_raportti.pdf
Pitää matkustaa Tukholmaan ottamaan oppia. Tiemaksusysteemi pitää tilata Ruotsista ellei sitten anneta jonkin kamerafirman tehtäväksi. Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta kun mitään ei saada aikaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa vain jahkaillaan: https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/tiemaksujen_teknistoiminnallinen_esiselvitys_raportti.pdf
Pitää matkustaa Tukholmaan ottamaan oppia. Tiemaksusysteemi pitää tilata Ruotsista ellei sitten anneta jonkin kamerafirman tehtäväksi. Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta kun mitään ei saada aikaan...On se väärin jos ei jokamiehen oikeudella saa tietä käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se väärin jos ei jokamiehen oikeudella saa tietä käyttää.
"On se väärin jos ei jokamiehen oikeudella saa tietä käyttää."
No, Sinä rakensit tien omaan käyttöösi - vaikka mökille. Tie kestää hyvin kevyet ajoneuvosi, mutta sitten ilmaantuu tietäsi ajamaa raskaita ajoneuvoja. Painavat syvät raiteet, autosi pohja ryystää tiessä, vesi seisoo raiteissa ja tie pehmenee. Seuraava raskas ajoneuvo pursuttaa tiemaata ojaa kaventamaan. Ilmaantuu kiireisiä maastureita ja veden mukana lentää tiemaata metsään. Odottelet turhaan tien särkijöitä tietäsi korjaamaan. Jokamies käyttää tietä, sinä "yksimies" korjaat - onko kivaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On se väärin jos ei jokamiehen oikeudella saa tietä käyttää."
No, Sinä rakensit tien omaan käyttöösi - vaikka mökille. Tie kestää hyvin kevyet ajoneuvosi, mutta sitten ilmaantuu tietäsi ajamaa raskaita ajoneuvoja. Painavat syvät raiteet, autosi pohja ryystää tiessä, vesi seisoo raiteissa ja tie pehmenee. Seuraava raskas ajoneuvo pursuttaa tiemaata ojaa kaventamaan. Ilmaantuu kiireisiä maastureita ja veden mukana lentää tiemaata metsään. Odottelet turhaan tien särkijöitä tietäsi korjaamaan. Jokamies käyttää tietä, sinä "yksimies" korjaat - onko kivaa?Mistä niitä lisäkäyttäjiä tulee, jos on oma tie?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä niitä lisäkäyttäjiä tulee, jos on oma tie?
On ehkä myyty metsää lähellä tietä tai myyty kiinteistö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ehkä myyty metsää lähellä tietä tai myyty kiinteistö.
Ihan oma tie niin ei ole yksityistiekuntaa. Joudut kerjäämään puutavarayhtiöltä tienkorjausta. Ei yhtiön 7- akselinen auto ole voinut painaa raiteita tiehen, kun paino jakautuu niin monelle pyörälle! Mutta painoa on lisää ne monet akselit ja pyörätkin. Ja ne romppeet ajavat edestakaisin monta kertaa. Iso auto vie pienen kuorman useammin kuin täyden kuorman.
Tekee keräilypalvelua hakien monesta paikasta vähän. Tie takuulla painuu ja raiteita tulee. Itse täytät raiteet tai vaihdat autosi niin että maavaraa on lähes 30 cm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se väärin jos ei jokamiehen oikeudella saa tietä käyttää.
Joo, on se niin väärin. Pitäisi tarvita vaikka "Jokaisen" oikeus, kun sukupuolta ei kuitenkaan tarkasteta. Rasismin puolelle kallistuu. https://keskustelu.suomi24.fi/t/17949366/kuinkas-se-karmea-emrasismiem-on-nyt-haitannut-pa#comment-122196784
- Anonyymi
Vieläkö lentävät spagettihirviöt häiriköivät yksityistienaaparuussuhteita?
- Anonyymi
Ei enää.
- Anonyymi
Kyllä ja niihin kuuluu maanmittarit ja oikeuslaitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja niihin kuuluu maanmittarit ja oikeuslaitos.
Älä ala pelleilemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja niihin kuuluu maanmittarit ja oikeuslaitos.
Maanmittarit jakavat auliisti tieoikeuksia lohkomistoimituksissa, mutta eivät vaivaudu määrittämään vastuita tien rikkomisesta. Sinne toimitusasiakirjaan voisi kirjoittaa esim.: "Se, joka painaa tiehen raiteet on velvollinen täyttämään ne ja leventämään tienojan entiselleen."
Edelleen voisi antaa tieoikeuden saaneille velvoitteen seurata tien käyttöä ja rikkomista esim. kameravalvonnalla.
Mikäli kunnossapidosta on jokin velvoite kirjattu, on lakiin perustuen mahdollisuus vaatia tien kunnostamista.
Maanmittaustoimitus alkaa ennen ilmoitettua kellonaikaa: Mittaillaan ja suunnitellaan niiden kesken. jotka ovat käytännöstä tietoisia ja paikalle tulleet. Kellon lyötyä alkamisajan etenee toimitus "spagettihirviön" vauhdilla. Täsmällisesti paikalle tullut ei ehdi seurata ja ymmärtää riittävästi mitä tapahtuu. Maanmittarin pitää esittää asiakohtia ja kuunnella palkanmaksajiaan eikä öykkäröidä ja jättää ihmisiä epätietoisuuteen.
Voi toimituksesta valittaa maaoikeuteen (käräjäoikeuden kokoonpano). Hutiloinut maanmittari ei kuitenkaan ole enää osallinen vaan ne ovat vastakkain kenen asiat jäivät huonolle tolalle maanmittaustoimituksessa, Varsinkin tieoikeuksista käydään oikeutta usein, kun mittarilla oli kiire syömään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ala pelleilemään.
Ilkivalta ei kuulu joukkoon.
Kyltteja voi kyllä tienvarteen pystyttää, mutta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanmittarit jakavat auliisti tieoikeuksia lohkomistoimituksissa, mutta eivät vaivaudu määrittämään vastuita tien rikkomisesta. Sinne toimitusasiakirjaan voisi kirjoittaa esim.: "Se, joka painaa tiehen raiteet on velvollinen täyttämään ne ja leventämään tienojan entiselleen."
Edelleen voisi antaa tieoikeuden saaneille velvoitteen seurata tien käyttöä ja rikkomista esim. kameravalvonnalla.
Mikäli kunnossapidosta on jokin velvoite kirjattu, on lakiin perustuen mahdollisuus vaatia tien kunnostamista.
Maanmittaustoimitus alkaa ennen ilmoitettua kellonaikaa: Mittaillaan ja suunnitellaan niiden kesken. jotka ovat käytännöstä tietoisia ja paikalle tulleet. Kellon lyötyä alkamisajan etenee toimitus "spagettihirviön" vauhdilla. Täsmällisesti paikalle tullut ei ehdi seurata ja ymmärtää riittävästi mitä tapahtuu. Maanmittarin pitää esittää asiakohtia ja kuunnella palkanmaksajiaan eikä öykkäröidä ja jättää ihmisiä epätietoisuuteen.
Voi toimituksesta valittaa maaoikeuteen (käräjäoikeuden kokoonpano). Hutiloinut maanmittari ei kuitenkaan ole enää osallinen vaan ne ovat vastakkain kenen asiat jäivät huonolle tolalle maanmittaustoimituksessa, Varsinkin tieoikeuksista käydään oikeutta usein, kun mittarilla oli kiire syömään.Jos valitat maanmittarin kohtuuttomasta ratkaisusta maaoikeuteen niin maanmittari joutuu mahdollisesti korjaamaan sinua haittaavan virheensä. Lisäksi saatetaan tehdä korjauksia ratkaisuihin, joista et valittanut. Esim. lähes kymmentäkin kiinteistönomistajaa koskevia seikkoja muutetaan maanmittarin toimesta ja tehdään muutettu toimituskirja kaksinkertaisella infolla varustettuna ja arvaa mitä? Sinä maksat tonnikaupalla sellaisten seikkojen korjauksesta, joista et valittanut. Näin poliittinen ohjaus vaikuttaa.
- Anonyymi
Epävarsinainen laiminlyönti, se nappaa kenet tahtoo...
- Anonyymi
Laiminlyönti on puoluepoliittinen. Laki on poliittinen sopimus: Yksityisteitä kaikki haluavat käyttää, puolueesta riippumatta. Perustuslakivaliokunta on hämäystä, valmiita teitä käyttää mieluusti vasemmisto ja oikeisto. Tältä pohjalta yksityistielaki syntyi ja tästä ponnistaa maanmittauslaitoksen toiminta - tietoimituksissa annetaan jokaiselle tieoikeus tien päähän saakka. Tien ylläpidosta ei lausuta toimitusasiakirjassa mitään - siis ajetaan huoletta.
Olisi kyllä mahdollista toimituskirjaan laittaa määritys vastuista, mutta maanmittarilla on kiire syömään ja päivän työ on tehty puolilta päivin.
Pienimaavaraisen auton omistaja turhaan kinuaa kunnostusta puutavararekkojen tietuhoista.
Voi sattua, että yksi änkyrä valittaa maanmittaustoimituksesta maaoikeuteen. Seuraa puoluepoliittinen ratkaisu, kun ne maaoikeuden kokoonpanoon kuuluvat lautamiehet ovat kunnanvaltuuston jäseniä!
Edelleen oikeisto ja vasemmisto haluavat käyttää yksityisteitä edukseen. Kuulut yksityistiekuntaan - olet laillistetun riiston kohteena tien ylläpitäjänä.
Maaoikeus saattaa tarjota sovintoratkaisua maanmittarin aiheuttamassa kiistassa. Valittaja maksaa maaoikeusmaksun ja vastapuoli antaa vähän edustaan periksi, mutta ilmeisen väärä maanmittarin tekemä toimitus jää voimaan!
Maanmittari on oikeusistuin, jonka päätöksestä valitetaan maaoikeuteen. Maanmittari on tässä jo ulkona koko asiasta. Poliittinen oikeus on ainut, juridinen oikeus on teatteri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiminlyönti on puoluepoliittinen. Laki on poliittinen sopimus: Yksityisteitä kaikki haluavat käyttää, puolueesta riippumatta. Perustuslakivaliokunta on hämäystä, valmiita teitä käyttää mieluusti vasemmisto ja oikeisto. Tältä pohjalta yksityistielaki syntyi ja tästä ponnistaa maanmittauslaitoksen toiminta - tietoimituksissa annetaan jokaiselle tieoikeus tien päähän saakka. Tien ylläpidosta ei lausuta toimitusasiakirjassa mitään - siis ajetaan huoletta.
Olisi kyllä mahdollista toimituskirjaan laittaa määritys vastuista, mutta maanmittarilla on kiire syömään ja päivän työ on tehty puolilta päivin.
Pienimaavaraisen auton omistaja turhaan kinuaa kunnostusta puutavararekkojen tietuhoista.
Voi sattua, että yksi änkyrä valittaa maanmittaustoimituksesta maaoikeuteen. Seuraa puoluepoliittinen ratkaisu, kun ne maaoikeuden kokoonpanoon kuuluvat lautamiehet ovat kunnanvaltuuston jäseniä!
Edelleen oikeisto ja vasemmisto haluavat käyttää yksityisteitä edukseen. Kuulut yksityistiekuntaan - olet laillistetun riiston kohteena tien ylläpitäjänä.
Maaoikeus saattaa tarjota sovintoratkaisua maanmittarin aiheuttamassa kiistassa. Valittaja maksaa maaoikeusmaksun ja vastapuoli antaa vähän edustaan periksi, mutta ilmeisen väärä maanmittarin tekemä toimitus jää voimaan!
Maanmittari on oikeusistuin, jonka päätöksestä valitetaan maaoikeuteen. Maanmittari on tässä jo ulkona koko asiasta. Poliittinen oikeus on ainut, juridinen oikeus on teatteri.Pitää tutkia mikä yhteys on mielenterveysongelmilla ja yksityistiekuntaan kuulumisella.
Edelleen mikä yhteys on maanmittaustoimituksiin osallistumisilla ja mielenterveydellä.
Arvaanpa tuosta kentästä löytyvän kansallisen mielenterveysongelman.
Luottamus yhteiskunnan oikeudenmukaisuuteen on em. yhteyksiin joutuneilla alentunut.
Tutkijat! Herätys! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tutkia mikä yhteys on mielenterveysongelmilla ja yksityistiekuntaan kuulumisella.
Edelleen mikä yhteys on maanmittaustoimituksiin osallistumisilla ja mielenterveydellä.
Arvaanpa tuosta kentästä löytyvän kansallisen mielenterveysongelman.
Luottamus yhteiskunnan oikeudenmukaisuuteen on em. yhteyksiin joutuneilla alentunut.
Tutkijat! Herätys!Miten tommosta tutkitaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tommosta tutkitaan?
"Miten tommosta tutkitaan?" Katsotaan onko yksityistiekuntiin kuuluvilla enemmän mielenterveyden ongelmia kuin muilla. Jonkin asteinen ymmärryksen kankeus ainakin vaivaa yksityistiekuntiin hakeutuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten tommosta tutkitaan?" Katsotaan onko yksityistiekuntiin kuuluvilla enemmän mielenterveyden ongelmia kuin muilla. Jonkin asteinen ymmärryksen kankeus ainakin vaivaa yksityistiekuntiin hakeutuvia.
Jooo, ei ole viisasta hakeutua yksityistiekuntaan. Tie ei ole koskaan kunnossa. Iso tienkäyttäjä huolehtii ja tutkii ihan muuta kuin tietä ja sen käyttämisestä aiheutuvia päästöjä. https://nakoislehti.media.fi/keskisuomalainen/f083ec0b-835f-4d3b-94e6-e92d75fd7bc0/6
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jooo, ei ole viisasta hakeutua yksityistiekuntaan. Tie ei ole koskaan kunnossa. Iso tienkäyttäjä huolehtii ja tutkii ihan muuta kuin tietä ja sen käyttämisestä aiheutuvia päästöjä. https://nakoislehti.media.fi/keskisuomalainen/f083ec0b-835f-4d3b-94e6-e92d75fd7bc0/6
Mitähän seuraisi, jos kuluttaja-asiamies eksyisi yksityistieasioiden äärelle? Tien kuluttajaa jututtaisi, mutta onko olemassakaan tienkuluttajaa. Kuluttaa autoa ja polttoainetta, mutta tienkuluttaja? Kuka on tienkuluttaja? Suojaako häntä kuluttajansuojalaki? Tai mikään laki, kun uhataan järjestää venäläisiä tieosakkaiksi? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009787059.html
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän seuraisi, jos kuluttaja-asiamies eksyisi yksityistieasioiden äärelle? Tien kuluttajaa jututtaisi, mutta onko olemassakaan tienkuluttajaa. Kuluttaa autoa ja polttoainetta, mutta tienkuluttaja? Kuka on tienkuluttaja? Suojaako häntä kuluttajansuojalaki? Tai mikään laki, kun uhataan järjestää venäläisiä tieosakkaiksi? https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009787059.html
Mikäli tiekunnassa on syrjintää, voi kääntyä yhdenvertaisuusvaltuutetun puoleen.
Aluehallintoviraston tiedetään puuttuneen tiemaksujaan enemmän ajelleen toimintaan. Valittajalla on itsellään oltava todisteet, esim. muistiinpanoja. Viranomaiset eivät anna vinkkejä todisteiden keruusta vaan itse on kaikki mahdolliset huomiot kirjattava. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdenvertaisuusvaltuutettu
Tämä on jupinaa lainsäätäjän (kaikki puolueet) tahtoa vastaan. Puolueiden yhteinen tahto on: Yksityistiet jokaisen käyttöön.
Tuosta tahdosta puuttuu jokaisen osallistuminen kustannuksiin tienkäyttönsä määrän mukaisesti. Poistu yksityistien vaikutuspiiristä.
Mietittävää: Mikäli tiekunnassa on syrjintää, voi kääntyä yhdenvertaisuusvaltuutetun puoleen.
Aluehallintoviraston tiedetään puuttuneen tiemaksujaan enemmän ajelleen toimintaan. Valittajalla on itsellään oltava todisteet, esim. muistiinpanoja. Viranomaiset eivät anna vinkkejä todisteiden keruusta vaan itse on kaikki mahdolliset huomiot kirjattava. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdenvertaisuusvaltuutettu Itselläsi voisi olla Time Lapse kamera. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäli tiekunnassa on syrjintää, voi kääntyä yhdenvertaisuusvaltuutetun puoleen.
Aluehallintoviraston tiedetään puuttuneen tiemaksujaan enemmän ajelleen toimintaan. Valittajalla on itsellään oltava todisteet, esim. muistiinpanoja. Viranomaiset eivät anna vinkkejä todisteiden keruusta vaan itse on kaikki mahdolliset huomiot kirjattava. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdenvertaisuusvaltuutettu
Tämä on jupinaa lainsäätäjän (kaikki puolueet) tahtoa vastaan. Puolueiden yhteinen tahto on: Yksityistiet jokaisen käyttöön.
Tuosta tahdosta puuttuu jokaisen osallistuminen kustannuksiin tienkäyttönsä määrän mukaisesti. Poistu yksityistien vaikutuspiiristä.
Mietittävää: Mikäli tiekunnassa on syrjintää, voi kääntyä yhdenvertaisuusvaltuutetun puoleen.
Aluehallintoviraston tiedetään puuttuneen tiemaksujaan enemmän ajelleen toimintaan. Valittajalla on itsellään oltava todisteet, esim. muistiinpanoja. Viranomaiset eivät anna vinkkejä todisteiden keruusta vaan itse on kaikki mahdolliset huomiot kirjattava. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdenvertaisuusvaltuutettu Itselläsi voisi olla Time Lapse kamera.Turhaa jupinaa. Tie kun tie niin ajetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa jupinaa. Tie kun tie niin ajetaan.
Jep ja jep. Ajetaan ja asutaan ja kaivetaan miten mieleen juolahtaa ja laki ei suojaa miltään kuprulta. https://www.hs.fi/kaupunki/tuusula/art-2000009798460.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep ja jep. Ajetaan ja asutaan ja kaivetaan miten mieleen juolahtaa ja laki ei suojaa miltään kuprulta. https://www.hs.fi/kaupunki/tuusula/art-2000009798460.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
Koko hallinto pystytetty yksityistielain perusteilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko hallinto pystytetty yksityistielain perusteilla?
"Näpistyksestä rangaistuksena on sakko. Sakon suuruuteen vaikuttavat anastetun omaisuuden arvo ja näpistysten toistuvuus. Näpistäminen on rikos."
Yksityistien rikkominen ja maksuja suurempi käyttö ei ole rikos.
Ei sitten hallituksen tiedonanto puuttunut mitenkään tähän aihepiiriin.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009822537.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4555985Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2132127Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3811939- 1231120
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51054- 281011
- 77882
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60864- 39754
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55743