Söin lautallisen kaalilaatikkoa seurauksena heti paha olo, mittasin sokerit 10min syömisestä niin oli 6,1. Noin puolituntia paha olo kesti. Olenko oikeassa että toi on normi sokeri kotona mitattu syömisen jälkeen?
Sinänsä outoa, että syomisen jälkeen tuleva paha olo helpottaa jos syö jäätelöä.
Esimerkiksi joskus syön pari viinirypälettä niin saa vapinatunteen (ulkopuoliset ei huomaa vapinaa) ja lihaksiin tulee jännä olo, tuttu kertoi että ottaisi lihaksista sokeria?
Olen mittaillut usein sokereita niin ovat olleet 4-7.5 välillä. Pitääkö kotimittari paikkaansa?
Kaalilaatikko verensokeri?
2
577
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on koko ajan ns. paastosokeri, eli liian alhaiset. Ainoastaan paastossa saisi verensokeri laskea 4:n eikä mielellään niinkään alas.
3 olisi jo hyvin lähellä koomaa, olen diapeetikkona kokenut senkin. Normaalisti syömällä, pitaisi olla alati 7-8 vähintään. Paitsi aamuisin tietenkin vähemmän.- Anonyymi
Matala verensokeri johtaa laskiessaan shokkiin, ja liian korkea puolestaan koomaan. Shokkiin johtaa normaalisti ainoastaan insuliinihoitoinen diabetes (jos insuliinia on suhteessa ravintoon ja liikuntaan liikaa.)
Ennen ateriaa ja paaston jälkeen 4-6 sokerit ok. Aterian jälkeen (1,5-2 tuntia ateriasta) mielellään alle 8. Eli ihan hyvät sokerit sinulla, ja aterian jälkeinen paha olo tuskin johtui sokereista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408