Söin lautallisen kaalilaatikkoa seurauksena heti paha olo, mittasin sokerit 10min syömisestä niin oli 6,1. Noin puolituntia paha olo kesti. Olenko oikeassa että toi on normi sokeri kotona mitattu syömisen jälkeen?
Sinänsä outoa, että syomisen jälkeen tuleva paha olo helpottaa jos syö jäätelöä.
Esimerkiksi joskus syön pari viinirypälettä niin saa vapinatunteen (ulkopuoliset ei huomaa vapinaa) ja lihaksiin tulee jännä olo, tuttu kertoi että ottaisi lihaksista sokeria?
Olen mittaillut usein sokereita niin ovat olleet 4-7.5 välillä. Pitääkö kotimittari paikkaansa?
Kaalilaatikko verensokeri?
2
683
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on koko ajan ns. paastosokeri, eli liian alhaiset. Ainoastaan paastossa saisi verensokeri laskea 4:n eikä mielellään niinkään alas.
3 olisi jo hyvin lähellä koomaa, olen diapeetikkona kokenut senkin. Normaalisti syömällä, pitaisi olla alati 7-8 vähintään. Paitsi aamuisin tietenkin vähemmän.- Anonyymi
Matala verensokeri johtaa laskiessaan shokkiin, ja liian korkea puolestaan koomaan. Shokkiin johtaa normaalisti ainoastaan insuliinihoitoinen diabetes (jos insuliinia on suhteessa ravintoon ja liikuntaan liikaa.)
Ennen ateriaa ja paaston jälkeen 4-6 sokerit ok. Aterian jälkeen (1,5-2 tuntia ateriasta) mielellään alle 8. Eli ihan hyvät sokerit sinulla, ja aterian jälkeinen paha olo tuskin johtui sokereista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup563973Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262864Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432603Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652197Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4371797- 621267
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.711235- 561153
- 2591069
- 45988