Voi kehittyä jos koko elämän ajan ollut silmätikku, syntipukki ja oudoksuttu olio. Ei siinä paljon itseä osaa arvostaa kun kukaan muukaan ei arvosta mua.
Miten muka joku itsekunnioitus ja omanarvontunto
12
252
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti joku arvostaa sinua. Minulla oli huono kausi ja etsin vikaa menneisyydestä ja halusin syyttää muita ihmisiä. Mietin, että vaikka puhuisin suuni puhtaaksi ja/tai katkeroituisin, niin se ei muuttaisi mitään ainakaan paremmaksi. Mennyt on mennyttä. Piti alkaa katsomaan eteenpäin.
- Anonyymi
Mulla on olemattomia nuo edellä mainitut ja itsetunto myös olematon. Miten voi tykätä itsestään kun kukaan muukaan ei minusta tykkää? Nauttikaa te neurotyypilliset elämästänne täysillä, teillä ei ole mitään hätää toisinkuin aspergereilla, joita ei hyväksytä omana itsenään missään. T. Aloittaja
- Anonyymi
Älä lapsellinen mies viitsi maalata. Kyllä Aspergerit hyväksytään, tuo on joku oma fantasiasi että näin ei olisi ja tuota haluat hieroa kaikkien neuroepätyypillisten kasvoille. Monta päivää tyhjää puhetta tästä samasta aiheesta.
- Anonyymi
Miksi ihmisen pitäisi kunnioittaa itseään ja olla ylpeä itsestään ja pitää itseään suuressa arvossa? Kuulostaa melko epäterveelle. Häpeän ja katumuksen puuttuminen viestii ihmisen pahuudesta ja ihminen joka kunnioittaa itseään, on ylpeä itsestään ja pitää itseään suuressa arvossa, ei häpeä eikä kadu.
- Anonyymi
Terve itsekunnioitus merkitsee minulle sitä etten suostu ja alennu kaikkeen mitä toiset yrittävät oman pillinsä mukaan minulle milloinkin sanella, jopa painostaen, kiristämällä ja uhkailemalla. Jos et kunnioita itseäsi, ei kukaan muukaan sinua tule kunnioittamaan.
Terve itsetunto on että tuntee itsensä, tietää omat rajansa, vahvuutensa ja heikkoutensa, uskaltaa olla asioista myös toista mieltä jos tietää varmuudela olevansa oikeassa, mutta joustaa tarvittaessa kannoissaan ja teoissaan jos on esim. jo selkeästi ja todistettavasti osoitettu minun kantani olevan nyt väärässä/ristiriidassa faktoihin nähden. En anna häiritä sen mitä mieltä muut ovat eriävistä mielipiteistäni tai minusta ylipäätään ihmisenä.
- Anonyymi
Jos et itse arvosta itseäsi niin ei kukaan muukaan. Yksinkertaistettuna.
- Anonyymi
Et sinä täältä ainakaan siihen apua saa. Minuakin vaa muistutettiin mikä kaikki minussa ja elämässäni pielessä. Hanki jostain terveitä ihmisiä lähellesi. Eikä näitä ihmismyrkkyjä.
- Anonyymi
Totta. Itsekin tottunut siihen ett kohdellaan huonosti, ettei ole arvostettu, ett mussa on liikaa vikoja kelvatakseni muille. Kun ei saa muuta kuin dissaamista, väheksyntää osakseen, sitä pitää ansaittuna, ei ole oikeutettu muunlaiseen kohteluun. En mä ole ikinä luullut itsestäni liikoja, silti jollain on ollut tarve näyttää mulle paikkaa, pistää mut matalaksi, ehkä ärsytän, kun en enää reagoi, kun vittuillaan päin naamaa, eivät tajua, ett olen tottunut, turtunut sellaseen, ei hyödytä ruveta vittuilemaan takaspäin, annan vaan mennä toisesta korvasta ulos, ainoa reagointi on, ett välttelen kyseistä henkilöä etten enempää ärsytä. En vaan kelpaa ja se siitä.
- Anonyymi
en ole syönyt keskiviikon jälkeen hammassärky johon vedän mutsin selkäkipu lääkketiä jne on mulla tossa alkon tuotteita mutta kuitenkin ei hyvältä näytä eikä tunnu ainakaan vielä tiedä vaikka kuolisin niinkuin kikka tai topi halme et ei hyvältä näytä
- Anonyymi
Varkaat etsii varastettavaa.
- Anonyymi
Ihan hyvin voi ja sekös vasta vituttaa.-Sivusta
- Anonyymi
Voihan sitä arvostaa itseään ihan helvetisti, vaikka olisi vähän joutunut tyytymään osaansa koska katkeruudella ja vihalla tuhoaa vain lopulta itsensä eikä ole oikein järkeviä vaihtoehtoja. Viime aikoina olenkin joutunut kamppailemaan vihan tunteiden kanssa lähes päivittäin. Jotain kuukausia sitten kuulin parin puolitutun keskustelevan, että "eikö se ole vielä tullut kaapista ulos". Ohitin sellaiset jutut kun olin ihan sinut seksuaalisuuteni kanssa enkä viitsinyt alkaa edes korjaamaan väitettä vääräksi. No seuraavan parin viikon sisällä ainakin neljä muutakin vähintään vihjasi tai heitti huumoria "homoudestani". Se veti juuri parantuneet haavat uudelleen auki. Olin nimittäin puolitoista vuotta aikaisemmin niin varma, että tietoliikennettäni seurataan että kirjauduin pariksi päiväksi osastolle varmuuden vuoksi. Ihmiset tiesivät minusta asioita joita en ollut kertonut ja enimmäkseen jotain täysin irallisia tarinoita jotka eivät liittyneet minuun millään tavalla. Ajattelin loogisesti, että viestejä lähetellään puhelimestani kun en ole paikalla whatsappiin tai vaikka facebookin seinälle. Pari viikkoa voin loistavasti kunnes joku nuorisoporukka päätti huudella kotipihani vieressä minulle, että aika mennä takaisin sinne osastolle, olet selvästi psykoosissa. En uskaltanut kertoa asiasta kenellekään. Tilanne muuttui kuitenkin todeksi, ja jouduin hylkäämään haaveet esimerkiksi parisuhteesta ja aloin kamppailla selviämisestä. Meditaatiolla, internetistä lähes kokonaan kieltäytymällä ja Jeesuksen opetuksilla sain itseni kasaan. Uskalsin jopa ihan vähän kiinnostuakin yhdestä naisesta, mutta vaikka kuinka käsittelisit niitä tunteitasi ja ymmärtäisit, että egoa täytyy murtaa ettet pysy uhrina joka estää eheytymisen niin eihän sitä uskalla kenenkään toisen elämää enää riskeerata kun sama paska jatkuu vaikka on VPN yhteydet.
Bongasin vaan mm nimeni eilen palstalta ja tulin yön mietittyäni tulokseen vihdoinkin avautua asiasta kun on ihan totuus eikä sitä salailemalla menetä kuin ylpeyden kärsiä hiljaa. Olen ihan työssäkäyvä sosiaalinen mies, joka yrittää kohdella muita aina parhaansa mukaan oikein suosimatta, ketään ja muutenkin noudattaa parhaani mukaan kymmentä käskyä sekä antaa ihmisille anteeksi tiettyyn pisteeseen asti. Mutta kun en ole mikään reppana vaan ihan sanavalmis kaveri niin vähän kyllä ihmettelen tilannettani. Kaikesta selvitään, ja paha saa aina lopulta palkkansa tavalla tai toisella, mutta onhan raskasta käännellä poskeaan kuin joku Jeesus toivoen parasta tai olematta provosoitumatta. Heikoudesta hiljaisuus ei kuitenkaan johdu vaan ymmärryksestä ettei asiaan voi vaikuttaa jotain palstoja lueskelemalla tai ihmettelemällä jos joku käyttäytyy loukkaantuneesti ilman syytä. Mutta vuodet vierii ja joudut aina uudelleen kokoamaan itsesi niin aika uskaltaa puhua asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292468- 1322385
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141851Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151673Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731277- 1061234
- 171232
- 93967
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks134877Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19868