Millainen paikka on Illo? Koulu sieltä ainakin on lakkautettu. Onko se ihan autioituva kylä jossa väki vähenee ja vanhenee?
Illo - millainen paika?
20
2143
Vastaukset
- Anonyymi
autioituu parhaillaan. asunnot ei mene kaupaksi.osaa yritetty myydä jo 20 vuotta. jotkut pyytää 90 000 tai enemmän.
ainoat kaupaksi menneet on myyty 13 000-14000 euroa. pitkä kauppamatka myös keskustaan.
sammaljoki vähän samantyyppinen paikka. asuntokanta vain taitaa olla parempi sammaljoella. illosta myös purettu rakennuksia, kun ovat menneet pahaksi.
kiikka on haluttu paikkakunta kesä mökkiläisiä on paljon. kiikan asuntokanta on parempi ja hintavampi. menevät kaupaksi jopa yllättävän nopeasti.
tiedättekö stormin? häijään,karkun tilanteesta?- Anonyymi
Ei ainakaan etuovi.comissa ole kuin pari taloa illossa myynnissä.
- Anonyymi
Stormi, Häijää ja Karkku ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja, jos sijainti muutoin passaa omiin tarpeisiin. Stormin lähimmät palvelut pitää etsiä Sastamalan keskustasta. Häijää on palveluiden puolesta näistä vaihtoehdoista paras.
- Anonyymi
Aikanaan Illon VPK oli kova sana Tyrvään vapaapalokuntien ryhmässä. Joka vuosi oli kalustokilpailuja eri palokuntien kesken.
Niillä illolaisilla oli kaikkein kehnoin paloauto, vaan pelkkä joku vanha kuormuri, ei ollut vesisäiliöö eikä mitään. Kyllä ne kalustokisoissa silti kohtalaisen hyvin pärjäsi.- Anonyymi
Noi on mukavia noi vanhana ajan muistelot. Tässä on kuitenkin hiukan tuoreempaa kuvaa Illon VPK:n nykyisestä, uuden karheasta kalustosta.
https://aijaa.com/0MHyyi
Palohälytyksiä tulee vaan VPK:ille aika harvaan nykyään, kun Pirkanmaan pelastuspalvelut hoitaa ne kaikki itse nykyään.
- Anonyymi
70v taitaa olla keski ikä tässä illon maaseudun umpiperässä. pieni joki virtaa mutta puuttuu iso vesistö ja miellyttävät maisemat. kiikka vetää porukkaa koska siellä isompi vesistö ja kivat maisemat.
- Anonyymi
Vuosituhannen vaihteeseen mennessä oli nuoriso muuttanut Illosta pois. Mutta vielä 90-luvun alkupuoliskolla oli kylällä menoa ja vilskettä.
- Anonyymi
Oliko vielä nuoria naisiakin 90-luvun alussa Illossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko vielä nuoria naisiakin 90-luvun alussa Illossa?
Jo vain oli. Perä-Illosta, eli Punkalaitumen rajalta, aina Kiikan-Illoon saakka oli kymmenittäin nuorisoa. Lapsia Illon koulussa (1.-4. luokat) oli 90-luvun alussa n. 25-30. Lisäksi seurantalo ja Illon koulu oli ahkerassa harrastekäytössä useana viikonpäivänä. Kesäisin pelattiin koulun kentällä pesäpalloa ja talvisin luisteltiin. Varsinaiseen jääkiekkoon soveltui paremmin Kiikan-Illon koulun kenttä, jossa oli kaukalo. Urheiluseura Illon Jytinä taisi keskittyä lähinnä lentopalloon. Myös Illon VPK oli aktiivinen porukka ja kesäisin järjestettiin Kiikan-Illon koulun kentällä suuri kylätapahtuma VPK:n Letkurieha. Metsästysseura järjesti vuosittain kokoperheen grillaus ja ryypiskelyjuhlia, joissa nimellinen tarkoitus oli punoa vihtoja (olisko ollut vihtarieha nimellä). Talvikauden päätapahtuma taas oli kyläseuran pikkujoulut seurantalolla. Sitten on ollut seurantalolla tanssiaisia, Sikajuhlia ja Vesarannassa kesäteatteria. Pienemmillä porukoilla järjestettiin lisäksi paljon, paljon muuta.
Triviatietoa: parhaimmillaan Illon keskustassa on ollut peräti kolme kauppaa, pankkikontori ja postitoimisto!
- Anonyymi
>> Metsästysseura järjesti vuosittain kokoperheen grillaus ja ryypiskelyjuhlia, joissa nimellinen tarkoitus oli punoa vihtoja (olisko ollut vihtarieha nimellä).>>
Miten voit historiikin kertojana muistaa noin keskeisen asian nimen noin väärin.
Vihtojen tekemisen varjolla vietetyt tanssit ja kupin ottamiset ja sen sellaiset riekkujaiset on iän kaiken kulkenut Vihtaseurojen nimellä.- Anonyymi
Jaskan hallilla oli tansseja aikoinaan ketä muistaa paikan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaskan hallilla oli tansseja aikoinaan ketä muistaa paikan?
Jaskan halli ja Anttilankulman arvokkaat vaikuttaa Sammaljoella, ei Illossa.
Muistui myös mieleen Illon koulun perinteiset myyjäiset, joihin kyläseuran tukemana otti osaa aina suuri joukko. Illan päätapahtumina oli arvonta ja huutokauppa.
- Anonyymi
Oli siellä kyllä parhaillaan neljä kauppaa Illon keskustassa ynnä Kiika-Illossa lisää.
- Anonyymi
Kolme kauppaa oli joskus samaan aikaan, ja tietolähteenäni on jo aikaa sitten edesmennyt isäni täti, joka oli pitkään Illon postissa töissä. Kun muut kaupat olivat jo lopettaneet, niin vielä 90-luvulla avattiin entisen OP:n konttoriin kyläkauppa Hermanni, joka toimi parisen vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme kauppaa oli joskus samaan aikaan, ja tietolähteenäni on jo aikaa sitten edesmennyt isäni täti, joka oli pitkään Illon postissa töissä. Kun muut kaupat olivat jo lopettaneet, niin vielä 90-luvulla avattiin entisen OP:n konttoriin kyläkauppa Hermanni, joka toimi parisen vuotta.
Tuskin osuuspankissa mitään kauppaa ollut koskaan mutta Satarenkaassa ehkä. Neljä kauppaa oli parhaimmillaan kaksi aina vastatusten kaksi pankkia vastatusten posti, koulu, meijeri ja Kaukon kuljetukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin osuuspankissa mitään kauppaa ollut koskaan mutta Satarenkaassa ehkä. Neljä kauppaa oli parhaimmillaan kaksi aina vastatusten kaksi pankkia vastatusten posti, koulu, meijeri ja Kaukon kuljetukset.
Ja Posti
- Anonyymi
Kaikki vaihtunut korotukseen keskustan asfaltissa.
- Anonyymi
Vaimot lähtee pois.
- Anonyymi
Eivät pysy vaimot juu.
- Anonyymi
Pärnänmaan suora on lähellä se on hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569