N a i n e n - poljetko autosi bedaaleja korkeilla koroilla ?

Anonyymi

Viikonlopun myräkkä on takana, mutta lumityöt lie vielä kesken.
Korkeilla koroilla liikkuva nainen, oliko tänään vaikeuksia lähteä liikkeelle normaalilla henkilöautolla ?
Useammalla renkaalla vetävä kulkupeli saattoi hyvinkin liikkua.

167

3495

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei niitä koroilla, jalan päkiällä.

      • Anonyymi

        Vai kuitenkin kengänpohjalla?


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo myräkkä antoi omat haasteensa..kaikille.Itse korkeissa koroissa ajelen kyllä.

      • Anonyymi

        Joo, ja kävelit parikyt senttisessä hangessa...


      • Anonyymi

        Kiehtova tilanne, kun nainen kävelee autolleen korkeakorkoisilla saappaillaan hangessa, putsaten auton ja sitten kaasuttaa kaistalle edeten helposti tai vähemmän helposti tuollaisen myräkän jälkeen.
        Tai sitten vähän helpommin tallista/katoksesta, jolloin korkosaappaat ei lumeennu ja autokin on puhdas lumesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiehtova tilanne, kun nainen kävelee autolleen korkeakorkoisilla saappaillaan hangessa, putsaten auton ja sitten kaasuttaa kaistalle edeten helposti tai vähemmän helposti tuollaisen myräkän jälkeen.
        Tai sitten vähän helpommin tallista/katoksesta, jolloin korkosaappaat ei lumeennu ja autokin on puhdas lumesta.

        Citymaasturilla ei ollut vaikeuksia lähdössä maanantai aamuna.
        Lunta ylsi korkosaappaiden nilkan korkeudelle, joten ajokin 20 cm maavara riitti hyvin.


      • Anonyymi

        Joku tiedusteli millainen on paras ajokorko ?
        Helppo vastata : piikkikorko !
        Korkojen korkeudella ei niin ole väliä, mutta korokepohjien korkeudella on.


    • Anonyymi

      Oli aamulla vaikeuksia lähtiessä ja kaupungilla usealla parkkipaikalla. Lunta yksinkertaisesti tuli liikaa kerralla. Autoa sai käskyttää parhaimpien taitojeni mukaan, eikä sekään riittänyt. Parkkipaikkojen lumivallit kun sai kierrettyä, niin korkosaappaiden puolivarteen riitti hetken lunta ennen, kun tuli aurattu katu eteen.

      • Anonyymi

        Oli haastavaa jo omassa pihassa kaivaa auto esiin hangesta,ei mitään katosta yms. Ensin auto käymään ja sitten puhdistaan sitä kovassa tuulessa.Lunta oli paikoin puoleen sääreen jalassa saappaat joiden tiukka varsi piti lumen pois saappaasta,perinteiset piikkarisaappaat joista tykkään. Sitten yrittään tielle aura vallin läpi ja heti toisella yrittämällä menikin. Tiet suht kunnossa mutta työpaikan parkki todella kaamea.Ja sieltä kahlata hangessa sisälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli haastavaa jo omassa pihassa kaivaa auto esiin hangesta,ei mitään katosta yms. Ensin auto käymään ja sitten puhdistaan sitä kovassa tuulessa.Lunta oli paikoin puoleen sääreen jalassa saappaat joiden tiukka varsi piti lumen pois saappaasta,perinteiset piikkarisaappaat joista tykkään. Sitten yrittään tielle aura vallin läpi ja heti toisella yrittämällä menikin. Tiet suht kunnossa mutta työpaikan parkki todella kaamea.Ja sieltä kahlata hangessa sisälle...

        Melkein samalla lailla, ei katosta ei tallia. Tuulessa sai harjata auton lumesta, vähintään saappaan puolivarteen yltävässä hangessa 12 sentin korot.
        Onneksi olin edellisenä iltana vähän lapioinut väylää auki pihallani.
        Silti liikkeelle lähtö oli tiukkaa, piti ottaa useasti edes taa reilusti kaasuttaen.
        Isommat tiet oli hyvin aurattu, mutta taajamassa oli pöperöä, kuten työpaikan seudulla.
        Yleensä on ollut riittävän pitkä pinna, mutta nyt alkoi hampaita kiristellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein samalla lailla, ei katosta ei tallia. Tuulessa sai harjata auton lumesta, vähintään saappaan puolivarteen yltävässä hangessa 12 sentin korot.
        Onneksi olin edellisenä iltana vähän lapioinut väylää auki pihallani.
        Silti liikkeelle lähtö oli tiukkaa, piti ottaa useasti edes taa reilusti kaasuttaen.
        Isommat tiet oli hyvin aurattu, mutta taajamassa oli pöperöä, kuten työpaikan seudulla.
        Yleensä on ollut riittävän pitkä pinna, mutta nyt alkoi hampaita kiristellä.

        Ei ole mitään uutta, jos maanantaina Hondalla oli vaikeuksia lähteä pihastani.
        Pienet eturenkaat veti sutia sen minkä vaan kerkesivät,,,lumipöperössä.
        Piikkikorkosaappaillani poljin polkimia välillä raskaamminkin, mutta ei auttanut, kuin jalkautua ja lapioida renkaiden edestä liiat lumet pois.
        Sen kun toistin useamman kerran 300 metrin matkalla, jolloin pääsin valtion auratulle kaistalle,,,pienen lumivallin yli.
        Kaupungissa useasti just ja just Hondani eteni, kun oli 10 cm tiivistä poljettua lunta vastuksena.
        Tänä aamuna Honda ei suostunut käynnistymään, joten jäin etätöihin,,,suosiolla.
        Nyt odotan kyytiä, joka vie Hondan korjaamolle.
        Perjantai aamuna saan kipaista bussipysäkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään uutta, jos maanantaina Hondalla oli vaikeuksia lähteä pihastani.
        Pienet eturenkaat veti sutia sen minkä vaan kerkesivät,,,lumipöperössä.
        Piikkikorkosaappaillani poljin polkimia välillä raskaamminkin, mutta ei auttanut, kuin jalkautua ja lapioida renkaiden edestä liiat lumet pois.
        Sen kun toistin useamman kerran 300 metrin matkalla, jolloin pääsin valtion auratulle kaistalle,,,pienen lumivallin yli.
        Kaupungissa useasti just ja just Hondani eteni, kun oli 10 cm tiivistä poljettua lunta vastuksena.
        Tänä aamuna Honda ei suostunut käynnistymään, joten jäin etätöihin,,,suosiolla.
        Nyt odotan kyytiä, joka vie Hondan korjaamolle.
        Perjantai aamuna saan kipaista bussipysäkille.

        Kuullostipa tutulle..ja taas pyryttää. Onneksi huomenna ei ole pakollista menoa heti aamulla.
        Ja kävi myös tuuri kun syksyllä arvoin että hankkiakko uudet talvirenkaat,hankin onneksi.
        Vanhoilla ei olisi varmaan ollut kuin ongelmia kun uusillakin muutama jumi tullut.
        Piikkikoroissako bussille menet,onko matka miten pitkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuullostipa tutulle..ja taas pyryttää. Onneksi huomenna ei ole pakollista menoa heti aamulla.
        Ja kävi myös tuuri kun syksyllä arvoin että hankkiakko uudet talvirenkaat,hankin onneksi.
        Vanhoilla ei olisi varmaan ollut kuin ongelmia kun uusillakin muutama jumi tullut.
        Piikkikoroissako bussille menet,onko matka miten pitkä?

        Tietenkin piikkikorkosaappailla, ilman ollen kylmä niin nahkasaappailla.
        Tänään lähdin bussipysäkille keinonahkasaappailla, kun oli lähes nollakeli.
        Illalla ja yöllä oli muutaman sentin satanut lunta ja kova tuuli ajoittaen sitä kinostanut.
        Sain Hondan korjaamolta, jolla sitten kiihdytin pihaani ruokakaupan kautta.
        Pihallani sain sudittaa viime yön lumisateen jäljiltä nuoskalumessa.
        Käsittääkseni renkaat on aika hyvät, mutta en aivan varmasti tiedä.
        Lauantaina oli mieletön myräkkä, jonka jälkiä sain eilen lapioida, vaikka auratraktori kävikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin piikkikorkosaappailla, ilman ollen kylmä niin nahkasaappailla.
        Tänään lähdin bussipysäkille keinonahkasaappailla, kun oli lähes nollakeli.
        Illalla ja yöllä oli muutaman sentin satanut lunta ja kova tuuli ajoittaen sitä kinostanut.
        Sain Hondan korjaamolta, jolla sitten kiihdytin pihaani ruokakaupan kautta.
        Pihallani sain sudittaa viime yön lumisateen jäljiltä nuoskalumessa.
        Käsittääkseni renkaat on aika hyvät, mutta en aivan varmasti tiedä.
        Lauantaina oli mieletön myräkkä, jonka jälkiä sain eilen lapioida, vaikka auratraktori kävikin.

        Miten pitkä on matka bussille piikkikoroissa? Vaikka ei sillä merkitystä meille piikkikorkojen käyttäjille.
        Kyllä oli melkoisesti lunta taas viikonloppuna ja sitten vielä meni tosiaan nuoskalumeksi.
        Tuntui että uudetkaan renkaat ei ottaneet pitos kun sellaista suolaloskaa melko paljon kaduilla ja risteyksissä.
        Oma pihatieni oli kyllä aurattu mutta ison tien auraaja oli palkinnut liittymäni melko kinoksella kun kotiin töistä tulin..siihenhän sitten jumahdin,ei mennyt eteen eikä taakse.
        Pihasta sitten lapiota noutamaan ja lapioimaan autoa irti.
        Tietty juuri silloin ei kukaan naapuri kulkenut ohi ja tullut auttamaan..puoli tuntia sain lapioida että irtosi.
        Lopuksi sitten vielä kiukussa lapioin liittymän paremmin puhtaaksi kun auto oli pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkä on matka bussille piikkikoroissa? Vaikka ei sillä merkitystä meille piikkikorkojen käyttäjille.
        Kyllä oli melkoisesti lunta taas viikonloppuna ja sitten vielä meni tosiaan nuoskalumeksi.
        Tuntui että uudetkaan renkaat ei ottaneet pitos kun sellaista suolaloskaa melko paljon kaduilla ja risteyksissä.
        Oma pihatieni oli kyllä aurattu mutta ison tien auraaja oli palkinnut liittymäni melko kinoksella kun kotiin töistä tulin..siihenhän sitten jumahdin,ei mennyt eteen eikä taakse.
        Pihasta sitten lapiota noutamaan ja lapioimaan autoa irti.
        Tietty juuri silloin ei kukaan naapuri kulkenut ohi ja tullut auttamaan..puoli tuntia sain lapioida että irtosi.
        Lopuksi sitten vielä kiukussa lapioin liittymän paremmin puhtaaksi kun auto oli pois.

        Pihatietä riittää yli 300 metriä ja sitten isompaa tietä saa talsia noin 200 metriä bussipysäkillle.
        Eihän tuo ole matka eikä mikään saapastella hyvällä kelillä, vaikka 10 sentin lumessa.
        Mutta räntä ja vesi sateella on tosi ikävää kävellä ja se tuli koettua usein.
        Monesti toivoin, jotta jaloissani olisi olleet 8-9 cm piikkikorot, jolloin juokseminen onnistuisi helpommin.
        Sinulle tulikin yllättävä lapiointi keissi. Tuollaista vallia voisi potkia piikkikorkosaappailla matalemmaksi, mutta en itse ainakaan millään kylillä käynti korkosaappailla.
        Myöhemmin oli helppo noin miettiä ja olen itse myös juuttunut tuollaiseen valliin, kyllä kenkutti.
        Ensimmäisillä kerroilla juututtuani, vähän rääkkäsin autoani, ehkä liikaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihatietä riittää yli 300 metriä ja sitten isompaa tietä saa talsia noin 200 metriä bussipysäkillle.
        Eihän tuo ole matka eikä mikään saapastella hyvällä kelillä, vaikka 10 sentin lumessa.
        Mutta räntä ja vesi sateella on tosi ikävää kävellä ja se tuli koettua usein.
        Monesti toivoin, jotta jaloissani olisi olleet 8-9 cm piikkikorot, jolloin juokseminen onnistuisi helpommin.
        Sinulle tulikin yllättävä lapiointi keissi. Tuollaista vallia voisi potkia piikkikorkosaappailla matalemmaksi, mutta en itse ainakaan millään kylillä käynti korkosaappailla.
        Myöhemmin oli helppo noin miettiä ja olen itse myös juuttunut tuollaiseen valliin, kyllä kenkutti.
        Ensimmäisillä kerroilla juututtuani, vähän rääkkäsin autoani, ehkä liikaakin.

        No se tuli tosiaan puskista ja näin jälkeenpäin miettien olisi voinut mennä vallista yli jos olisi ollut enemmän vauhtia.
        Olisi tosiaan tarvinnut pysähtyä ennen ja potkia vallia matalaksi ja kävi mielessä käydä vaihtaan käytetymmät saappaat mutta en sitten kuitenkaan tehnyt niin.
        Ja ehkä myös suditin liikaa luullen että irtoaa pakilla mutta lumi lensi kaaressa etupyöristä heti.
        Hieman kauhulla odotan kevättä ja millainen kelirikko pihatielleni iskee..joskus olen joutunut jättään auton puoliväliin tien pehmeyden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se tuli tosiaan puskista ja näin jälkeenpäin miettien olisi voinut mennä vallista yli jos olisi ollut enemmän vauhtia.
        Olisi tosiaan tarvinnut pysähtyä ennen ja potkia vallia matalaksi ja kävi mielessä käydä vaihtaan käytetymmät saappaat mutta en sitten kuitenkaan tehnyt niin.
        Ja ehkä myös suditin liikaa luullen että irtoaa pakilla mutta lumi lensi kaaressa etupyöristä heti.
        Hieman kauhulla odotan kevättä ja millainen kelirikko pihatielleni iskee..joskus olen joutunut jättään auton puoliväliin tien pehmeyden vuoksi.

        Omalla tielläni ei taida onneksi olla odotettavissa kelirikkoa.
        Polannetta tuntuu olevan ainakin piikkikorkojen korkeudelti ja se vähän pelottaa.
        Kuinka hankalaksi lumisohjo sitten kevään korvalla muodostuu, jää nähtäväksi.
        Jos lumen tulo vain jatkuu, niin polanne taitaa vain kasvaa.
        Keväällä sitten saa varautua keinonahkasaappaisiin, jotka ei laske kosteutta läpi lumisohjossa kävellessä, jos autoni juuttuu siihen sohjoon.
        Usein pakkasaamuina hyvin pääsee isolle tielle, mutta iltapäivällä palatessa tilanne on aivan toinen.
        Useasti olen saanut sohjossa autoani rääkätä, kun eteneminen on ollut vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla tielläni ei taida onneksi olla odotettavissa kelirikkoa.
        Polannetta tuntuu olevan ainakin piikkikorkojen korkeudelti ja se vähän pelottaa.
        Kuinka hankalaksi lumisohjo sitten kevään korvalla muodostuu, jää nähtäväksi.
        Jos lumen tulo vain jatkuu, niin polanne taitaa vain kasvaa.
        Keväällä sitten saa varautua keinonahkasaappaisiin, jotka ei laske kosteutta läpi lumisohjossa kävellessä, jos autoni juuttuu siihen sohjoon.
        Usein pakkasaamuina hyvin pääsee isolle tielle, mutta iltapäivällä palatessa tilanne on aivan toinen.
        Useasti olen saanut sohjossa autoani rääkätä, kun eteneminen on ollut vaikeaa.

        Olin eilen pidemmällä työmatkalla ja ajelin piikkikorkosaappaissa kolmisen sataa kilometriä.Perillä saikin sitten oikeasti käskyttää autoa kunnolla kun kaikki parkkikset oli huonolla hoidolla ja suolalumimössöä paksulti.
        Paikoin jo pelkäsin juuttuvan mutta ei onneksi niin käynyt,lähellä oli monta kertaa.
        Tietty kaikki vapaat ruudut oli jossain reunoilla ,pitkän kävelyn päässä.,kiva oli sitten paksussa mössössä kahlata.
        No onneksi oli saappaat kun hyvin moni matalissa kengissä,varsinkin nuoremmat,siis ihan tennareissa jne.
        Paluumatkalla pysähdyin liikenneasemalle tankkaamaan ja kahville. Sain hyvin miellyttäviä katseita paljon miehiltä,päät kääntyivät korkojen kopinasta ja katse suuntautui alaviistoon helpolla.
        Minua se ei haittaa ollenkaan,päinvastoin ;)..saatoin jopa kiusotellakin hieman tilanteessa.
        Puolivahingossa huomasin miten suolamössössä kävely oli liannut piikkikorot ja kuivuttuaan ne olivat aivan harmaana. Servetillä koetin puhdistaa niitä melko näyttävästi ja ainakin parissa pöydässä sitä seurattiin melko tarkkaavaisena. Kun lähdin pois autolle niin voisin sanoa että minua seurattiin parkkipaikalle..siis hyvässä mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin eilen pidemmällä työmatkalla ja ajelin piikkikorkosaappaissa kolmisen sataa kilometriä.Perillä saikin sitten oikeasti käskyttää autoa kunnolla kun kaikki parkkikset oli huonolla hoidolla ja suolalumimössöä paksulti.
        Paikoin jo pelkäsin juuttuvan mutta ei onneksi niin käynyt,lähellä oli monta kertaa.
        Tietty kaikki vapaat ruudut oli jossain reunoilla ,pitkän kävelyn päässä.,kiva oli sitten paksussa mössössä kahlata.
        No onneksi oli saappaat kun hyvin moni matalissa kengissä,varsinkin nuoremmat,siis ihan tennareissa jne.
        Paluumatkalla pysähdyin liikenneasemalle tankkaamaan ja kahville. Sain hyvin miellyttäviä katseita paljon miehiltä,päät kääntyivät korkojen kopinasta ja katse suuntautui alaviistoon helpolla.
        Minua se ei haittaa ollenkaan,päinvastoin ;)..saatoin jopa kiusotellakin hieman tilanteessa.
        Puolivahingossa huomasin miten suolamössössä kävely oli liannut piikkikorot ja kuivuttuaan ne olivat aivan harmaana. Servetillä koetin puhdistaa niitä melko näyttävästi ja ainakin parissa pöydässä sitä seurattiin melko tarkkaavaisena. Kun lähdin pois autolle niin voisin sanoa että minua seurattiin parkkipaikalle..siis hyvässä mielessä

        Melkoisen lenkin olit käynyt heittämässä. Itselleni ainakin kolmannes olisi jo liikaa.
        Piikkikorkosaappaista se ei johdu, muuten vaan alkaa pitempi ajomatka tuntumaan mälsältä.
        Kyllä piikkikorkosaappaat kääntää katseita, myös naisten.
        Talvisessa suomessa saappaat on tarpeen, eikä piikkikorot tee niistä epäkäytännöllisiä.
        Jos jossakin piikkikoroilla kävely on ikävää, niin pehmeässä hiekassa, johon siro päkiäkin painuu syvälle.
        Sellaisia tilanteita tulee esii todella harvoin.


    • Anonyymi

      Mersuni etenee yllättävän hyvin. Pari kertaa olen lumia korkosaappailla tämän parin päivän aikana varuilta kaapinut renkaiden edestä pois. Lapio en ole tarvinnut.

      • Anonyymi

        Sinulla menee sitten ihan kivasti. Täällä ainakin on toinen vkl. myräkkä peräkkäin.
        Viikko sitten su ja ma oli aika kauheet olot lumen suhteen ja eilen vielä pahempi.
        Onneksi elen ei ollut minnekkään lähtöä, ei kyllä olisi autollani päässyt ennen, kun auraustraktorin soiton jälkeen.
        Ensi yönä vielä peloittelee lumen tulolla, joten miten sitten aamulla pääsee ?
        Useasti olen saanut korkosaappaillani kaapia lunta pois renkaiden edestä.
        Piikkikorkosaappailla se ei edes liian hyvin suju.
        Vähän paremmilla saappailla ei sitäkään viitsisi tehdä, joita muuten raskii käyttää ajaessa.
        Joskus vuosia sitten ystävättären auton renkaiden edestä lunta potkin korkeilla kiilakorkosaappaillani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla menee sitten ihan kivasti. Täällä ainakin on toinen vkl. myräkkä peräkkäin.
        Viikko sitten su ja ma oli aika kauheet olot lumen suhteen ja eilen vielä pahempi.
        Onneksi elen ei ollut minnekkään lähtöä, ei kyllä olisi autollani päässyt ennen, kun auraustraktorin soiton jälkeen.
        Ensi yönä vielä peloittelee lumen tulolla, joten miten sitten aamulla pääsee ?
        Useasti olen saanut korkosaappaillani kaapia lunta pois renkaiden edestä.
        Piikkikorkosaappailla se ei edes liian hyvin suju.
        Vähän paremmilla saappailla ei sitäkään viitsisi tehdä, joita muuten raskii käyttää ajaessa.
        Joskus vuosia sitten ystävättären auton renkaiden edestä lunta potkin korkeilla kiilakorkosaappaillani.

        Eipä ne saappaat lumesta pilalle mene. Itse ainakin ihan hyvin voin saappailla lumet kaapia pois. Eri asia jos likaista sohjoa tms. Harjalla sitten putsaan saappaat lumesta ennen kuin laitan jalat polkimille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ne saappaat lumesta pilalle mene. Itse ainakin ihan hyvin voin saappailla lumet kaapia pois. Eri asia jos likaista sohjoa tms. Harjalla sitten putsaan saappaat lumesta ennen kuin laitan jalat polkimille.

        Näin talvella saa lumessa kyllä hyvin puhdistettua jos on joutunut suolasohjossa kävelemään mutta mokkapintaiset saa kyllä unohtaa. Tänään olin kaupungilla hoitelemassa asioita vapaapäivänäni.
        Siellä sitä sohjoa jokapaikassa,jalkaan otin tietoisesti jo käytetymmät nahkaiset piikkikorkosaappaat.
        Hoidettu ja suojattu nahka kyllä kestää hyvin sohjoakin eikä niissä jalat kastuneet.
        Viimeiseksi kävin vielä ostoskeskuksessa ja sen parkkipaikka oli melkoisessa kunnossa,monessa kohtaa auton pohja otti lumisohjoon kiinni eikä siinä meinannut pitoa löytyä.
        Renkaat suttasi helposti ja auto veteli minkä sattui,ei siinä piikkikoroissakaan ollut helppo kävellä kun pakosti joutui sellaisia kohtia ylittämään.
        Kotiin ajellessa olikin sitten kertynyt sohjoa/jäätä etulokasuosiin niin että rahnuttivat kääntäessä renkaisiin,pysähdyin p-alueelle ja kopistelin kokkareet piikkikoroilla pois..näin olen tehnyt ennenkin.
        Myös se alue oli heikosti aurattu ja reunassa helposti lähes nilkkoihin lumi jossa sitten puhdistin saappaat kävelemällä hangessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin talvella saa lumessa kyllä hyvin puhdistettua jos on joutunut suolasohjossa kävelemään mutta mokkapintaiset saa kyllä unohtaa. Tänään olin kaupungilla hoitelemassa asioita vapaapäivänäni.
        Siellä sitä sohjoa jokapaikassa,jalkaan otin tietoisesti jo käytetymmät nahkaiset piikkikorkosaappaat.
        Hoidettu ja suojattu nahka kyllä kestää hyvin sohjoakin eikä niissä jalat kastuneet.
        Viimeiseksi kävin vielä ostoskeskuksessa ja sen parkkipaikka oli melkoisessa kunnossa,monessa kohtaa auton pohja otti lumisohjoon kiinni eikä siinä meinannut pitoa löytyä.
        Renkaat suttasi helposti ja auto veteli minkä sattui,ei siinä piikkikoroissakaan ollut helppo kävellä kun pakosti joutui sellaisia kohtia ylittämään.
        Kotiin ajellessa olikin sitten kertynyt sohjoa/jäätä etulokasuosiin niin että rahnuttivat kääntäessä renkaisiin,pysähdyin p-alueelle ja kopistelin kokkareet piikkikoroilla pois..näin olen tehnyt ennenkin.
        Myös se alue oli heikosti aurattu ja reunassa helposti lähes nilkkoihin lumi jossa sitten puhdistin saappaat kävelemällä hangessa.

        Itse kävin myös tänään ostoskeskuksessa. Jalassani metallilapuilla varastetut piikkikorot. Koroissa korkeutta 125mm ja koron halkaisija 5.5mm. Kaupan lattia graniittilaattoja. Kaupan piha asfalttia joka nyt jään ja lumen peitossa. Ilmeisesti tuo 5.5mm halkaisijaltaan oleva korko löysi kuitenkin asfaltin josta sai pitoa. Linja-auton tietoja en osaa kertoa, todennäköisesti kulki kaasulla mutta auton merkkiä en katsonu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin myös tänään ostoskeskuksessa. Jalassani metallilapuilla varastetut piikkikorot. Koroissa korkeutta 125mm ja koron halkaisija 5.5mm. Kaupan lattia graniittilaattoja. Kaupan piha asfalttia joka nyt jään ja lumen peitossa. Ilmeisesti tuo 5.5mm halkaisijaltaan oleva korko löysi kuitenkin asfaltin josta sai pitoa. Linja-auton tietoja en osaa kertoa, todennäköisesti kulki kaasulla mutta auton merkkiä en katsonu.

        Ompa piikkikorkosi kapeat ! Kyllä tuollaiset piikkikorot löytää lumen alta pitoa.
        Noiden jo luulisi olevan metallikorot ?
        Itselläni tuon korkuiset muovikorot on 7mm vahvuiset ja näyttäen kapeilta.
        Voisi olettaa, jotta tuota ohkaisemmat muovikorot ei kestä, vaikka keskellä on se teräspuikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa piikkikorkosi kapeat ! Kyllä tuollaiset piikkikorot löytää lumen alta pitoa.
        Noiden jo luulisi olevan metallikorot ?
        Itselläni tuon korkuiset muovikorot on 7mm vahvuiset ja näyttäen kapeilta.
        Voisi olettaa, jotta tuota ohkaisemmat muovikorot ei kestä, vaikka keskellä on se teräspuikko.

        Terästä on korot. En tiedä onko hiiliterästä vai jotakin muuta. Kantalappu on metallia, tarkemmin messinkiä. Messinki ei ole niin liukas kuin rautalappu kaupan craniittilattioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terästä on korot. En tiedä onko hiiliterästä vai jotakin muuta. Kantalappu on metallia, tarkemmin messinkiä. Messinki ei ole niin liukas kuin rautalappu kaupan craniittilattioilla.

        Olet aivan oikeassa, metalli korkolaput on liukkaat kivilattioilla.
        Messinkilaput on paremmat liikkeiden lattioille ja sisätiloissa yleensä.
        Oli mukava, kun kerroit metallikoroistasi.
        Tahtoisin, tahdomme kuulla lisää kokemuksistasi piikkikoroistasi yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa piikkikorkosi kapeat ! Kyllä tuollaiset piikkikorot löytää lumen alta pitoa.
        Noiden jo luulisi olevan metallikorot ?
        Itselläni tuon korkuiset muovikorot on 7mm vahvuiset ja näyttäen kapeilta.
        Voisi olettaa, jotta tuota ohkaisemmat muovikorot ei kestä, vaikka keskellä on se teräspuikko.

        Minulla on ollut myös hyvin tuollaiset metallikorkoiset nilkkurit .Niissä kyllä korkeus oli 8sentin luokkaa ja vai korot alaosa,noin puolet oli metallinen.
        Vahvuus saattoi olla 5 mm luokkaa,ei koskaan tullut mitattua mutta ohuet olivat.
        Niillä en oikein voinut olla muuta kuin ulkona koska ne jättivät helposti jälkiä lattioihin ym.
        Pitoa ne kyllä antoivat talvella ja sulan maan aikaan upposivat tosi helposti lähes mihin vain.
        Muistan ottaneeni niillä pitoa esim. kostealla nurmikolla jossain rinteessä.
        Näin jälkeenpäin ajateltuna korkojen piti olla tosi hyvin kiinnitetty kun sellaista kesti.
        Muistaakseni niissä ei ollut erillistä korkolappua vaan kaikki oli samaa metallia,kiiltävää hopean väristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut myös hyvin tuollaiset metallikorkoiset nilkkurit .Niissä kyllä korkeus oli 8sentin luokkaa ja vai korot alaosa,noin puolet oli metallinen.
        Vahvuus saattoi olla 5 mm luokkaa,ei koskaan tullut mitattua mutta ohuet olivat.
        Niillä en oikein voinut olla muuta kuin ulkona koska ne jättivät helposti jälkiä lattioihin ym.
        Pitoa ne kyllä antoivat talvella ja sulan maan aikaan upposivat tosi helposti lähes mihin vain.
        Muistan ottaneeni niillä pitoa esim. kostealla nurmikolla jossain rinteessä.
        Näin jälkeenpäin ajateltuna korkojen piti olla tosi hyvin kiinnitetty kun sellaista kesti.
        Muistaakseni niissä ei ollut erillistä korkolappua vaan kaikki oli samaa metallia,kiiltävää hopean väristä.

        Itsekin muistan kun otin pitoa alumiinista luiskaa noustessani. Luiska oli jäässä mutta metallikorot antoi hyvin siinä pitoa ja varmaan sekin alumiinilevy otti osumaa kun löin koroilla sitä. Alaspäin tulin liukuen ja korot raastaen. Hyvin kuitenkin korot kesti ja kantoi minun painoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin muistan kun otin pitoa alumiinista luiskaa noustessani. Luiska oli jäässä mutta metallikorot antoi hyvin siinä pitoa ja varmaan sekin alumiinilevy otti osumaa kun löin koroilla sitä. Alaspäin tulin liukuen ja korot raastaen. Hyvin kuitenkin korot kesti ja kantoi minun painoni.

        Joskus laskin täkkialumiini liuskan koroillani alas, korkolaput karisi nopeasti pois.


    • Anonyymi

      Eilen sitten sai käskyttää autoa oikein kunnolla loskasohjossa.
      Sivukadut ja parkkikset aivan hirveässä kunnossa,pohja raapi sohjoon ja aina meniasi juuttua kiinni.
      Parin sentin pohja piikkikorkosaappaissa auttoi hieman kastumiselta mutta lopuksi saappaat kostuivat kunnolla mikä ei ole ihme kun vesi oli välillä niin syvää että tuli jalan päälle .

      • Anonyymi

        Eilen-tänään-huomenna ! Tällä viikolla lumikaaos lähes kaikkialla, minne vain erehtyi menemään.
        Vähintään sivukaduilla ja parkkialueilla teki tiukkaa päästä pienipyöräisellä torikassillani.
        Lunta ja sohjoa riittää, joten kävelymatkat pitenee.
        Kun jalkauduin, ei hätää, sillä piikkikorkosaappailla pääsin matalin korokepohjin, jolloin varpaani ei kastuneet.
        Torikassiani sai todella käskyttää sohjossa korkosaappaillani.
        Saatoin kytkimen epämielyttävän kärynkin aistia, vaikka ei sitä mielestäni luistattanut.
        Aamulla omalla tiellä oli kymmenen senttiä märkää lunta, joka jarrutti menoa kummasti.
        Risteyksessä vielä aurausvalli, johon osasin varautua, pieneen lapiointi urakkaan.
        Jos autoni on poloinen lumen saartamana, niin itse en ole piikkikorkosaappaissani.
        Hitsi näitä muita kulkijoita, kun yrittivät loikkia matalassa kengässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen-tänään-huomenna ! Tällä viikolla lumikaaos lähes kaikkialla, minne vain erehtyi menemään.
        Vähintään sivukaduilla ja parkkialueilla teki tiukkaa päästä pienipyöräisellä torikassillani.
        Lunta ja sohjoa riittää, joten kävelymatkat pitenee.
        Kun jalkauduin, ei hätää, sillä piikkikorkosaappailla pääsin matalin korokepohjin, jolloin varpaani ei kastuneet.
        Torikassiani sai todella käskyttää sohjossa korkosaappaillani.
        Saatoin kytkimen epämielyttävän kärynkin aistia, vaikka ei sitä mielestäni luistattanut.
        Aamulla omalla tiellä oli kymmenen senttiä märkää lunta, joka jarrutti menoa kummasti.
        Risteyksessä vielä aurausvalli, johon osasin varautua, pieneen lapiointi urakkaan.
        Jos autoni on poloinen lumen saartamana, niin itse en ole piikkikorkosaappaissani.
        Hitsi näitä muita kulkijoita, kun yrittivät loikkia matalassa kengässä.

        Juuh minäkin menin lumessa goottisaappaissa joissa platformia noin 10cm ja korkoa moiset 20cm. Ei kastunut varpaat. Hyvin niillä pärjäsin ja juoksinkin. Korko ei tolppa vaan aika terävä niin kivasti sai pidoa jäästä lumen allani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh minäkin menin lumessa goottisaappaissa joissa platformia noin 10cm ja korkoa moiset 20cm. Ei kastunut varpaat. Hyvin niillä pärjäsin ja juoksinkin. Korko ei tolppa vaan aika terävä niin kivasti sai pidoa jäästä lumen allani.

        Kyllä tuollaiset saappaat suojaa hyvin loskassa kun jalka niin korkealla maasta ja huima korko ottaa pitoa syvemmässäkin hangessa.
        Itse en ole koskaan käyttänyt kolmea senttiä enempää platformia ja nykyään on ehkä paksuimmat kaksi senttiä.
        Mutta hyvin heti huomaa kostealla kadulla yms. paikoissa miten platform auttaa pitämään jalat kuivina ja korko joka on yleensä 10 senttiä pitää kantapään kaukana kosteudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuollaiset saappaat suojaa hyvin loskassa kun jalka niin korkealla maasta ja huima korko ottaa pitoa syvemmässäkin hangessa.
        Itse en ole koskaan käyttänyt kolmea senttiä enempää platformia ja nykyään on ehkä paksuimmat kaksi senttiä.
        Mutta hyvin heti huomaa kostealla kadulla yms. paikoissa miten platform auttaa pitämään jalat kuivina ja korko joka on yleensä 10 senttiä pitää kantapään kaukana kosteudesta.

        Juuri noin. Joskus on ollut käytössäni 60 mm korkuiset platform korkosaappaat.
        Nykyisin ja harvoin max platform 40-50 mm, mutta enimmäkseen käytän 20-35 mm korkuisia platform piikkikorkosaappaita.
        Autoni polkimille asettuu hyvin 25-35 mm platformin olevat piikkikorkosaappaat.
        Gootti neidellä näkee hurjan korkeita korkoja, mutta he taitavat ajaa vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Joskus on ollut käytössäni 60 mm korkuiset platform korkosaappaat.
        Nykyisin ja harvoin max platform 40-50 mm, mutta enimmäkseen käytän 20-35 mm korkuisia platform piikkikorkosaappaita.
        Autoni polkimille asettuu hyvin 25-35 mm platformin olevat piikkikorkosaappaat.
        Gootti neidellä näkee hurjan korkeita korkoja, mutta he taitavat ajaa vähemmän.

        Ikäkä kyllä sanoa mutta monilla goottineideillä näkee vaikekusia kävellä niillä huippukorkeilla platform-pohjilla saati sitten auton ajaminen.
        Itse saan parhaan tuntuman polkimiin ohuilla pohjilla,korkea korko taasen tukee kivasti jalkaa ajaessa.
        Tänäänkin tuli huristeltua muutama kymmenen kilometriä.
        Onneksi nyt kelit paremmat kuin viime aikoina on ollut ja kaupungissa on saatu kadut ja parkkikset jonkinlaiseen kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäkä kyllä sanoa mutta monilla goottineideillä näkee vaikekusia kävellä niillä huippukorkeilla platform-pohjilla saati sitten auton ajaminen.
        Itse saan parhaan tuntuman polkimiin ohuilla pohjilla,korkea korko taasen tukee kivasti jalkaa ajaessa.
        Tänäänkin tuli huristeltua muutama kymmenen kilometriä.
        Onneksi nyt kelit paremmat kuin viime aikoina on ollut ja kaupungissa on saatu kadut ja parkkikset jonkinlaiseen kuntoon.

        On toki noinkin, mutta ihmeesti he vain niillä menevät.
        Itse en kyllä pystyisi,,,ainakaan sellaisilla tosi korkeilla tolppakoroilla.
        Torstai aamuna oli hyvinkin 15 sentin lumikerros odottamassa lähtöäni.
        En edes yrittänyt puskea autollani siihen lumimäärään.
        Harkitsin jo käveleväni bussille, mutta sitten lumitraktori tuli vähän myöhässä, jolloin pääsin autollani lähtemään kaupunkiin.
        Perjantaiksi olivat jo saaneet katuja paremmin auratuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki noinkin, mutta ihmeesti he vain niillä menevät.
        Itse en kyllä pystyisi,,,ainakaan sellaisilla tosi korkeilla tolppakoroilla.
        Torstai aamuna oli hyvinkin 15 sentin lumikerros odottamassa lähtöäni.
        En edes yrittänyt puskea autollani siihen lumimäärään.
        Harkitsin jo käveleväni bussille, mutta sitten lumitraktori tuli vähän myöhässä, jolloin pääsin autollani lähtemään kaupunkiin.
        Perjantaiksi olivat jo saaneet katuja paremmin auratuksi.

        Eikö nämä lumikelit nyt jo riittäisi! Aamulla taas arvoitus miten pääsee liikkeelle.
        Nahkasaappaita oli taas mukava pitää kun keinonahkaisilla pitin ne loskakelit mennä joista toinen pari alkoi päästämään hieman päkiältä kosteutta.
        Tosin en yhtään ihmettele kun niillä joutui kahlaamaan vesiloskassa vaikka miten paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä lumikelit nyt jo riittäisi! Aamulla taas arvoitus miten pääsee liikkeelle.
        Nahkasaappaita oli taas mukava pitää kun keinonahkaisilla pitin ne loskakelit mennä joista toinen pari alkoi päästämään hieman päkiältä kosteutta.
        Tosin en yhtään ihmettele kun niillä joutui kahlaamaan vesiloskassa vaikka miten paljon.

        Ei taida riittää, ainakaan täällä. Sateita on loppuviikolla luvassa.
        Ohutpohjaisissa liimasaumat on lujilla, kun pohjat taipuu kävellessä.
        Siksi suosin maltillisen korkeita korokepohjin olevia piikkikorkosaappaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh minäkin menin lumessa goottisaappaissa joissa platformia noin 10cm ja korkoa moiset 20cm. Ei kastunut varpaat. Hyvin niillä pärjäsin ja juoksinkin. Korko ei tolppa vaan aika terävä niin kivasti sai pidoa jäästä lumen allani.

        Kävin aamupäivällä kauppakeskuksessa, kun oli hyvä sää.
        Korkeilla piikkikorkosaappailla kävelin bussille, joka vei likelle kauppoja.
        Platformia löytyi saappaistani, mutta paljon vähemmän, kuin 10 cm.
        Nyt ei tarvinnut lumessa tarpoa, oli aika tasainen polanne johon piikkikorot hyvin upposi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä lumikelit nyt jo riittäisi! Aamulla taas arvoitus miten pääsee liikkeelle.
        Nahkasaappaita oli taas mukava pitää kun keinonahkaisilla pitin ne loskakelit mennä joista toinen pari alkoi päästämään hieman päkiältä kosteutta.
        Tosin en yhtään ihmettele kun niillä joutui kahlaamaan vesiloskassa vaikka miten paljon.

        Oli kylmä aamu vaihteeksi lähteä töihin. Nahkasaappaille oiva keli, joilla ajoin kaupunkiin.
        Entiset paremmat nahkasaappaat, joiden korkojen päällyste on alkanut viottua.
        Ei tarvitse enää sääliä näillä ilmoilla, joten otin ajosaappaiksi.
        Tiet ja parkkikset aika hyvin aurattu, mutta miten sitten huomenna, kun lämpenee !
        Pahimmassa tapauksessa perjantaina saa viimeistään saapastella sohjossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kylmä aamu vaihteeksi lähteä töihin. Nahkasaappaille oiva keli, joilla ajoin kaupunkiin.
        Entiset paremmat nahkasaappaat, joiden korkojen päällyste on alkanut viottua.
        Ei tarvitse enää sääliä näillä ilmoilla, joten otin ajosaappaiksi.
        Tiet ja parkkikset aika hyvin aurattu, mutta miten sitten huomenna, kun lämpenee !
        Pahimmassa tapauksessa perjantaina saa viimeistään saapastella sohjossa.

        Oli eilisestä keli muuttunut melkoisesti,eilen -21 ja tänään 1.
        Työpaikan ikkunasta katselen miten tulee vettä/räntää vaakassa lasiin.
        Jalkaan kyllä lähti nahkasaappaat jotka eilenkin oli. Näissä hyvä pitävä karkeahko kuminen pohja ja piiloplatformia kolmisen senttiä piikkikoron ollessa 12cm.
        Ovat olleet ahkerassa käytössä ja saattaa jäädä jo kevääksi käyttösaappaiksi. Ovat ahkeraan rasvattu joten oletan niiden selviävän melko rajuistakin olosuhteista.
        Niissä ei ole nahkakorko ja lähes uudet metallisey korkolaput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli eilisestä keli muuttunut melkoisesti,eilen -21 ja tänään 1.
        Työpaikan ikkunasta katselen miten tulee vettä/räntää vaakassa lasiin.
        Jalkaan kyllä lähti nahkasaappaat jotka eilenkin oli. Näissä hyvä pitävä karkeahko kuminen pohja ja piiloplatformia kolmisen senttiä piikkikoron ollessa 12cm.
        Ovat olleet ahkerassa käytössä ja saattaa jäädä jo kevääksi käyttösaappaiksi. Ovat ahkeraan rasvattu joten oletan niiden selviävän melko rajuistakin olosuhteista.
        Niissä ei ole nahkakorko ja lähes uudet metallisey korkolaput.

        Pitäviltä kuulostaa saappaittesi pohjat pikkupakkasille ja nolla kelille.
        Metalliset korkolaput varmistaa pidon !
        Vähän tuollaiset itselläni, mutta ovat pyöreäkärkiset ja melko rumat.
        Tulee mieleen sotilassaappaat noista omista.
        Yöllä oli puhaltanut irtolunta liki puolikaistaa umpeen omalla pätkällä.
        Just ja just pääsin läpi, kun muutaman kerran käskytin Hondan vauhtiin.
        Todella eilen oli kunnon pakkanen ja tänään sitten 1... 2 astetta ja navakka etelä tuuli, vesisateen kera.
        Luottosaappailla, keinonahkaisilla piikkikorko / korokepohjin olin tänään liikkeellä.


    • Anonyymi

      Eivät nuokaan ole mitenkään teräväkärkiset,mielummin pyöreähkö.
      Siksi ne saavat tulla arkisaappaiksi keväälle.
      Hyvin tuo hoidettu nahka piti koeteutta ja tosiaan metallinen kantalappu puri hyvin jäähän joka tosin ehkä hieman pehmennyttä.

      • Anonyymi

        Useisiin korkosaappaisiini olen suutarilla laitattanut pohjiin maastokuvio kumilätkät.
        Ainut epäkohta on lian kantautuminen sisälle, kun saappaita ei viittisi riisua pois.
        Metallikorkolaput on kaikissa piikkikoroissa !
        Ne varmistaa pidon maastopohjien ohella, etenkin talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useisiin korkosaappaisiini olen suutarilla laitattanut pohjiin maastokuvio kumilätkät.
        Ainut epäkohta on lian kantautuminen sisälle, kun saappaita ei viittisi riisua pois.
        Metallikorkolaput on kaikissa piikkikoroissa !
        Ne varmistaa pidon maastopohjien ohella, etenkin talvella.

        Onko maastopohjista ollut ollut hyötyä myös muuten kuin talvella?
        Kiinnostaa kuulla käytätkö saappaita miten huonossa maastossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maastopohjista ollut ollut hyötyä myös muuten kuin talvella?
        Kiinnostaa kuulla käytätkö saappaita miten huonossa maastossa?

        Joskus nilkkureilla liikkuessa kostealla nurmikolla, mut silloin uppoavat korotkin pitää.
        Kesäkoroissa ei ole maastopohjia.
        Vaativinta taitaa olla lumipenkkojen ylitykset, varsinkin näin runsaslumisena talvena.
        Lumisohjossa kävellessä ei olisi haitaksi kunnon tractor pohjat.
        Sohjo riemu odottaa nurkan takana ja kestää pahimmassa tapauksessa pitkälle huhtikuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useisiin korkosaappaisiini olen suutarilla laitattanut pohjiin maastokuvio kumilätkät.
        Ainut epäkohta on lian kantautuminen sisälle, kun saappaita ei viittisi riisua pois.
        Metallikorkolaput on kaikissa piikkikoroissa !
        Ne varmistaa pidon maastopohjien ohella, etenkin talvella.

        Tääläkin laitettiin suudarilla puolipohjaa korkjareihin mutta kitkapohjat. Samaa matskua kun auton pyörässä. Hyvin pitää joka kelillä kun apuna on messunkilapulla varustettu 138mm korkea piikkikorko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tääläkin laitettiin suudarilla puolipohjaa korkjareihin mutta kitkapohjat. Samaa matskua kun auton pyörässä. Hyvin pitää joka kelillä kun apuna on messunkilapulla varustettu 138mm korkea piikkikorko.

        Tuo on helppo uskoa. Täällä on myös piikkikorkoja messinkilapuin.
        Joissakin piikkikoroissa oli messinkiset korkolaput jo tehtaalla laitetut.
        Ne on yleisesti paremmat, kuin metalliset, mutta kyllä nekin kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on helppo uskoa. Täällä on myös piikkikorkoja messinkilapuin.
        Joissakin piikkikoroissa oli messinkiset korkolaput jo tehtaalla laitetut.
        Ne on yleisesti paremmat, kuin metalliset, mutta kyllä nekin kelpaa.

        Messinki on myös metallia vai mitä se sinusta sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on helppo uskoa. Täällä on myös piikkikorkoja messinkilapuin.
        Joissakin piikkikoroissa oli messinkiset korkolaput jo tehtaalla laitetut.
        Ne on yleisesti paremmat, kuin metalliset, mutta kyllä nekin kelpaa.

        Mitä messinki sinusta on jos ei metallia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus nilkkureilla liikkuessa kostealla nurmikolla, mut silloin uppoavat korotkin pitää.
        Kesäkoroissa ei ole maastopohjia.
        Vaativinta taitaa olla lumipenkkojen ylitykset, varsinkin näin runsaslumisena talvena.
        Lumisohjossa kävellessä ei olisi haitaksi kunnon tractor pohjat.
        Sohjo riemu odottaa nurkan takana ja kestää pahimmassa tapauksessa pitkälle huhtikuuta.

        Olin tänään ostoksilla ostoskeskuksessa jonka parkkipaikka aivan järkyttävässä kunnossa.
        Syviä lammikoita ja sohjoa johon auto meinasi juuttua.
        Autoja paljon ja vapaat ruudut hyvin kaukana ovista.
        Olin jo menettää toivon saada ostoskärryt auton luo..työntäen meno loppui heti kun pienet pyörät juuttui loskaan eikä auttanut kuin kiskoa takaperin ottaen pitoa piikkikoroilla kun en halunnut kantaa moneen kertaan loskan läpi ostoksia autolle.
        Olen myös hakenut pitoa kostealla nurmikolla koroilla,yleensä avokkaissa sileät pohjat joten piikkikorkoa upottamalla saa riittävästi pitoa ettei pyllähdä.Olen nähnyt miten sileäpohjaisilla ballerinoilla kaadutaan ja saadaan vaatteisiin likaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä messinki sinusta on jos ei metallia?

        Melkein arvasin, jotta joku kellokas tarttuu sana valintaani.
        Piikkikorkojen käyttäjät tietää mitä tarkoitetaan messinki ja metalli korkolapuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tänään ostoksilla ostoskeskuksessa jonka parkkipaikka aivan järkyttävässä kunnossa.
        Syviä lammikoita ja sohjoa johon auto meinasi juuttua.
        Autoja paljon ja vapaat ruudut hyvin kaukana ovista.
        Olin jo menettää toivon saada ostoskärryt auton luo..työntäen meno loppui heti kun pienet pyörät juuttui loskaan eikä auttanut kuin kiskoa takaperin ottaen pitoa piikkikoroilla kun en halunnut kantaa moneen kertaan loskan läpi ostoksia autolle.
        Olen myös hakenut pitoa kostealla nurmikolla koroilla,yleensä avokkaissa sileät pohjat joten piikkikorkoa upottamalla saa riittävästi pitoa ettei pyllähdä.Olen nähnyt miten sileäpohjaisilla ballerinoilla kaadutaan ja saadaan vaatteisiin likaa.

        Sorruin perjantai alkuillasta automarkettiin, kun oletin enimmän ruuhkan olevan jo takana.
        Parkit oli aivan täynnä, vain kauimmaiset paikat oli tyhjinä, jonne auto piti jättää.
        Yritin hillitä ostoksien hankinnassa, mutta silti kärryihin tuli liikaa painoa.
        Puolivälissä parkkiksen käytävällä meno tyssäsi sohjoon.
        Luottosaappaiden korokepohjien lievä kuvio ei riittänyt alkuunkaan, kun tyrkin kärryjä.
        Piikkikorkojen metallikorkolaput ei purreet riittävästi sohjon alla olevaan jäähän, kun yritin kiskoa kärryjä takaperin.
        Korkojen pito riitti vasta, kun siirsin koko painoni piikkikoroille.
        Sillai piti mennä muutama lyhyt sohjoisin pätkä, jolloin viimeinen kolmannes matkasta oli täyttä keinottelua, jolloin piikkikorkojen kiinnitys saatoi olla lujilla.
        Hansikoiduissa sormissa tuntui kärryjen väkinäinen kiskominen.
        Jo tyhjien kärryjen palautus oli tiukan takana, välillä niitä joutui vetämään.
        Usealla oli samoja ongelmia ilman piikkikorkojakin. 2-3 henkilön voimin kärryt liikkui helpon näköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorruin perjantai alkuillasta automarkettiin, kun oletin enimmän ruuhkan olevan jo takana.
        Parkit oli aivan täynnä, vain kauimmaiset paikat oli tyhjinä, jonne auto piti jättää.
        Yritin hillitä ostoksien hankinnassa, mutta silti kärryihin tuli liikaa painoa.
        Puolivälissä parkkiksen käytävällä meno tyssäsi sohjoon.
        Luottosaappaiden korokepohjien lievä kuvio ei riittänyt alkuunkaan, kun tyrkin kärryjä.
        Piikkikorkojen metallikorkolaput ei purreet riittävästi sohjon alla olevaan jäähän, kun yritin kiskoa kärryjä takaperin.
        Korkojen pito riitti vasta, kun siirsin koko painoni piikkikoroille.
        Sillai piti mennä muutama lyhyt sohjoisin pätkä, jolloin viimeinen kolmannes matkasta oli täyttä keinottelua, jolloin piikkikorkojen kiinnitys saatoi olla lujilla.
        Hansikoiduissa sormissa tuntui kärryjen väkinäinen kiskominen.
        Jo tyhjien kärryjen palautus oli tiukan takana, välillä niitä joutui vetämään.
        Usealla oli samoja ongelmia ilman piikkikorkojakin. 2-3 henkilön voimin kärryt liikkui helpon näköisesti.

        Itsekin kuljin eilen koroila. Paino oli kokoajan koroilla ja pidin päkiöitä ylhäällä kokoajan kävellässä. vain kaupassa laskin päkiät alas. Korkoa oli 150mm ja lappuina seosmedallista valmisteyut superkestävät korkolaput. Ovat kalliimmat mutta kedtövän rääkkiä ja eivät ole liukkaat. Voi surutta uupottaa kesälläkin korot nurmeen kun pitoa tarvitsee esimerkiksi kaupanparkkipaikalla kun vetää kärryjä keskinurmikon yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin kuljin eilen koroila. Paino oli kokoajan koroilla ja pidin päkiöitä ylhäällä kokoajan kävellässä. vain kaupassa laskin päkiät alas. Korkoa oli 150mm ja lappuina seosmedallista valmisteyut superkestävät korkolaput. Ovat kalliimmat mutta kedtövän rääkkiä ja eivät ole liukkaat. Voi surutta uupottaa kesälläkin korot nurmeen kun pitoa tarvitsee esimerkiksi kaupanparkkipaikalla kun vetää kärryjä keskinurmikon yli.

        Toisaalta kiva kuulla että samoja ongelmia muillakin ollut sohjoisilla parkkipaikoilla.
        Sanoisin että en olisi selviytynyt niin hyvin jos olisi ollut esim.kiilakorot tai tasapohjaiset saappaat.
        Eipä ollut hääppöisen näköistä kun nuoret hipsivät tennaseissa sohjo lätäköissä tennarit uppeluksissa..siihen sortuivat myös hieman vanhemmatkin 20- 25 vuotiaat.
        Kyllä suuri vaara koron kiinnityksen tai lenkkiraudan vioittua tuollaisessa rääkissä varsinkin jos vielä ovat kostuneet pahoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta kiva kuulla että samoja ongelmia muillakin ollut sohjoisilla parkkipaikoilla.
        Sanoisin että en olisi selviytynyt niin hyvin jos olisi ollut esim.kiilakorot tai tasapohjaiset saappaat.
        Eipä ollut hääppöisen näköistä kun nuoret hipsivät tennaseissa sohjo lätäköissä tennarit uppeluksissa..siihen sortuivat myös hieman vanhemmatkin 20- 25 vuotiaat.
        Kyllä suuri vaara koron kiinnityksen tai lenkkiraudan vioittua tuollaisessa rääkissä varsinkin jos vielä ovat kostuneet pahoin.

        Toinen kantakiila on selkeästi antanut piruksi omissa nilkkakantakengissä. 150mm ei kestä päinoani ja ilmeisesti tämä on syy. Lenkkimakkara on ilmeisesti silti pysynyt vahvana eikä ole katkunkut. Koronnahka on kuoriutunut pahoinkin pois mutta se eo menoa haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta kiva kuulla että samoja ongelmia muillakin ollut sohjoisilla parkkipaikoilla.
        Sanoisin että en olisi selviytynyt niin hyvin jos olisi ollut esim.kiilakorot tai tasapohjaiset saappaat.
        Eipä ollut hääppöisen näköistä kun nuoret hipsivät tennaseissa sohjo lätäköissä tennarit uppeluksissa..siihen sortuivat myös hieman vanhemmatkin 20- 25 vuotiaat.
        Kyllä suuri vaara koron kiinnityksen tai lenkkiraudan vioittua tuollaisessa rääkissä varsinkin jos vielä ovat kostuneet pahoin.

        Pieniä arkisia ongelmia olikin, mutta kuitenkin melko harmittomia.
        Voin väittää, jotta piikkikoroilla pärjäsin aika hyvin ja ainakin varpaani säilyi kuivina.
        Myönnän kuitenkin, jotta perjantainen kärryjen kiskominen tuntui myöhemmin jäsenissä.
        Vuosia sitten tuollainen sohjokeissi ei tuntunut missään.
        Oliko silloin sohjoa vähemmän tai jotain muuten paremmin. ?
        Taitaa lähestyvällä keski-iällä olla jotain vääjäämätöntä merkitystä.
        Saatan vain kuvitella, kuinka vanhukset pärjää vastaavissa oloissa.
        Jospa edes heille järjestyisi apuvoimia tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieniä arkisia ongelmia olikin, mutta kuitenkin melko harmittomia.
        Voin väittää, jotta piikkikoroilla pärjäsin aika hyvin ja ainakin varpaani säilyi kuivina.
        Myönnän kuitenkin, jotta perjantainen kärryjen kiskominen tuntui myöhemmin jäsenissä.
        Vuosia sitten tuollainen sohjokeissi ei tuntunut missään.
        Oliko silloin sohjoa vähemmän tai jotain muuten paremmin. ?
        Taitaa lähestyvällä keski-iällä olla jotain vääjäämätöntä merkitystä.
        Saatan vain kuvitella, kuinka vanhukset pärjää vastaavissa oloissa.
        Jospa edes heille järjestyisi apuvoimia tarvittaessa.

        Itse sama juttu. Sanotahan näin jotta piikkikoroilla jos ei sohjossa pärjää niin olla kulkematta ollengan. Korkoja en vaihda olisipia keli mikä tahansa niin niillö mennän vaikka korot irtoaisi. Ilmesrsti nuo korot on kuitenkin aika hyvin kiinni ja lisäksi se teräsmetallinen putkisokka sisällä tukee korkoa katkeamasta. Itsellä enempi korokepohja on ongelma kun se tahtoo rakoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin kuljin eilen koroila. Paino oli kokoajan koroilla ja pidin päkiöitä ylhäällä kokoajan kävellässä. vain kaupassa laskin päkiät alas. Korkoa oli 150mm ja lappuina seosmedallista valmisteyut superkestävät korkolaput. Ovat kalliimmat mutta kedtövän rääkkiä ja eivät ole liukkaat. Voi surutta uupottaa kesälläkin korot nurmeen kun pitoa tarvitsee esimerkiksi kaupanparkkipaikalla kun vetää kärryjä keskinurmikon yli.

        Mahdat olla erikoisen taitava menemään piikkikoroilla ja vielä korkeilla piikkikoroilla !
        Olen melkein hieman kade, kun noin korkeilla koroilla tikkaat.
        Kateuteni on kuitenkin tervettä ja kaikki sympatiani on puolellasi.
        Itse tikkasin korkojen varassa sohjossa, mutta kärryt oli tuntuvana tukena.
        Minulla ei ole tuollaisia superkestäviä korkolappuja.
        Kyllä ne metallisetkin tahtoo kulua, olen sen verran ahkera menemää piikkikorkoillani.
        Voinko tiedustella sinulta seosmetalli korkolappujen hintaa ?
        Kun noin osaat kertoa niiden hyvistä eduista.
        Tekisi mieli hankkia sellaiset omiin piikkikorkoihin, ainakin kokeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdat olla erikoisen taitava menemään piikkikoroilla ja vielä korkeilla piikkikoroilla !
        Olen melkein hieman kade, kun noin korkeilla koroilla tikkaat.
        Kateuteni on kuitenkin tervettä ja kaikki sympatiani on puolellasi.
        Itse tikkasin korkojen varassa sohjossa, mutta kärryt oli tuntuvana tukena.
        Minulla ei ole tuollaisia superkestäviä korkolappuja.
        Kyllä ne metallisetkin tahtoo kulua, olen sen verran ahkera menemää piikkikorkoillani.
        Voinko tiedustella sinulta seosmetalli korkolappujen hintaa ?
        Kun noin osaat kertoa niiden hyvistä eduista.
        Tekisi mieli hankkia sellaiset omiin piikkikorkoihin, ainakin kokeeksi.

        En ole sama henkilö vastaamaan mutta mielenkiinnosta googlasin korkolappujen hintoja ja ne oli monesti annettu vain esim. 16 - 28 € ns. tappilaput jotka on piikkikorkoihin kuten eräs suutari asian ilmoitti.
        Löysin yhden joka eroitteli normaalin tappilapun ja metallisen ,19,5€ normaali ja metallinen 23,00€.
        Ero ei suuri ja tulee helpolla kestävyydessä takaisin.
        Tietty metalisen kanssa on pieniä haasteita käytössä mutta kovassa käytössä käyttö koroissa paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdat olla erikoisen taitava menemään piikkikoroilla ja vielä korkeilla piikkikoroilla !
        Olen melkein hieman kade, kun noin korkeilla koroilla tikkaat.
        Kateuteni on kuitenkin tervettä ja kaikki sympatiani on puolellasi.
        Itse tikkasin korkojen varassa sohjossa, mutta kärryt oli tuntuvana tukena.
        Minulla ei ole tuollaisia superkestäviä korkolappuja.
        Kyllä ne metallisetkin tahtoo kulua, olen sen verran ahkera menemää piikkikorkoillani.
        Voinko tiedustella sinulta seosmetalli korkolappujen hintaa ?
        Kun noin osaat kertoa niiden hyvistä eduista.
        Tekisi mieli hankkia sellaiset omiin piikkikorkoihin, ainakin kokeeksi.

        Empä muista milloin viimeksi olisin heittänyt tikkaa korkkareilla ja tikannut kävellä taulun ostoskärryn väliä piikkikoroilla. Meillä on vamhat ostoskärryt nimityäin mökillä grilinä. Piikkarit on mökillä vähän haastavat kun ei ole vielä mökin piha sellainen kun haluan. Mies osti nuo kantalaput bulgariasta joskus ja suutarin kiinnitti ne niin en tiedä niiden hinta. Mutta kestävät ovat ja erilaiset kuin muut metallilaput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdat olla erikoisen taitava menemään piikkikoroilla ja vielä korkeilla piikkikoroilla !
        Olen melkein hieman kade, kun noin korkeilla koroilla tikkaat.
        Kateuteni on kuitenkin tervettä ja kaikki sympatiani on puolellasi.
        Itse tikkasin korkojen varassa sohjossa, mutta kärryt oli tuntuvana tukena.
        Minulla ei ole tuollaisia superkestäviä korkolappuja.
        Kyllä ne metallisetkin tahtoo kulua, olen sen verran ahkera menemää piikkikorkoillani.
        Voinko tiedustella sinulta seosmetalli korkolappujen hintaa ?
        Kun noin osaat kertoa niiden hyvistä eduista.
        Tekisi mieli hankkia sellaiset omiin piikkikorkoihin, ainakin kokeeksi.

        Katselin tuossa piikkikorkosaappaita joita viikonlopun käytin sohjossa kahlaten ja ostoskärryjä kiskoen. Myös niillä tänään liikkeellä mutta vaihdoin tietty sisäkengät.
        Piikkikorkot alkavat olemaan melko kärsineen näköiset ja pian niihin saa vaihtaa uudet korkolaput,ehkä metalliset,kysyn ainakin hintaa.
        Olen niiden korot maalannut ainakin pari kertaa ja näyttäisi olevan edessä taas,ehkä tänään.
        Tietty se pidon ottaminen korolla kulutti sitä mutta myös tuo autolla ajo,ainakin oikeaa saapasta.
        Niissä on koron kaarevuus juuri täydellinen kun korko kannattelee kantapäätä irti lattiasta ja kaikesta liasta mitä nyt väkisin matolla on.
        Näin ei nahka kulu läheskään niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin tuossa piikkikorkosaappaita joita viikonlopun käytin sohjossa kahlaten ja ostoskärryjä kiskoen. Myös niillä tänään liikkeellä mutta vaihdoin tietty sisäkengät.
        Piikkikorkot alkavat olemaan melko kärsineen näköiset ja pian niihin saa vaihtaa uudet korkolaput,ehkä metalliset,kysyn ainakin hintaa.
        Olen niiden korot maalannut ainakin pari kertaa ja näyttäisi olevan edessä taas,ehkä tänään.
        Tietty se pidon ottaminen korolla kulutti sitä mutta myös tuo autolla ajo,ainakin oikeaa saapasta.
        Niissä on koron kaarevuus juuri täydellinen kun korko kannattelee kantapäätä irti lattiasta ja kaikesta liasta mitä nyt väkisin matolla on.
        Näin ei nahka kulu läheskään niin paljon.

        Tarkastelin itsekin eilen luottosaappaita, jotka perjantaina oli rääkissä.
        Tietenkin jo kävellessä tunsin, jotta korot ei olleet löystyneet.
        Korkoihin ja jopa metallilappuihin oli ilmestynyt uusia naarmuja.
        Luultavasti hiekoitus sepelin aiheuttamia, jotka oli painuneet jäähän.
        Onneksi painoni on pysynyt kurissa, jotta piikkikorot ja sen kiinnitys kestävät tuollaisen tikkaamisen.
        Nahkasappailla lähdin aamulla liikkeelle, kun oli pakkasta.
        Keinonahkanilkkurit oli varalta mukana, jos joutuu sohjossa sössimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastelin itsekin eilen luottosaappaita, jotka perjantaina oli rääkissä.
        Tietenkin jo kävellessä tunsin, jotta korot ei olleet löystyneet.
        Korkoihin ja jopa metallilappuihin oli ilmestynyt uusia naarmuja.
        Luultavasti hiekoitus sepelin aiheuttamia, jotka oli painuneet jäähän.
        Onneksi painoni on pysynyt kurissa, jotta piikkikorot ja sen kiinnitys kestävät tuollaisen tikkaamisen.
        Nahkasappailla lähdin aamulla liikkeelle, kun oli pakkasta.
        Keinonahkanilkkurit oli varalta mukana, jos joutuu sohjossa sössimään.

        Maalasin korot joten huomenna voin lähteä töihin siisteillä piikkikoroilla. Puhdistaessa ennen maalausta huomasin myös syviä naarmuja koko koron mitalla,alhaalta puoleen korkoon eniten mutta ihan uusia myös korossa ylhäällä.
        Ilmeisesti ne oli tulleet kiskoessa ostoskärryjä parkkiksella ja otaen pitoa koko korolla.
        Kun nyt toit asian esiin niin luultavasti sopisi sepelin naarmuiksi ja ehkä jää myös voi naarmuttaa kun korkoa sinne poljin .
        Normi kävelyssäkin sen puoli korkoa painuvat helpolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastelin itsekin eilen luottosaappaita, jotka perjantaina oli rääkissä.
        Tietenkin jo kävellessä tunsin, jotta korot ei olleet löystyneet.
        Korkoihin ja jopa metallilappuihin oli ilmestynyt uusia naarmuja.
        Luultavasti hiekoitus sepelin aiheuttamia, jotka oli painuneet jäähän.
        Onneksi painoni on pysynyt kurissa, jotta piikkikorot ja sen kiinnitys kestävät tuollaisen tikkaamisen.
        Nahkasappailla lähdin aamulla liikkeelle, kun oli pakkasta.
        Keinonahkanilkkurit oli varalta mukana, jos joutuu sohjossa sössimään.

        Sama täällä. Raappasin korot puhtaaksi vanhoista maalin jäämistä ensin. Sitten kittasin kolot ja naarmut. Päälle primeri ja sitten päällysmaali. Lopuksi lakkaus. Katsoa vieläkö tarvitkseeko myllyttää pinta mutta notta se on sitten jonkun ammattilaisen heinää. Luottopiikkikorkosaappaat pysyy näin hyvinä. Auton ajoa naarmuttavine mattoineen kestää iham hyvin ja kadun karkeaa sepeliä kohtalaisesti. Viikon välein kun tämön tekee niin hyvin pärjää. Olettean että korot käytössä joka päivä. Kesä voisi tulla niin pääsisi nämä saappaat huilamahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Raappasin korot puhtaaksi vanhoista maalin jäämistä ensin. Sitten kittasin kolot ja naarmut. Päälle primeri ja sitten päällysmaali. Lopuksi lakkaus. Katsoa vieläkö tarvitkseeko myllyttää pinta mutta notta se on sitten jonkun ammattilaisen heinää. Luottopiikkikorkosaappaat pysyy näin hyvinä. Auton ajoa naarmuttavine mattoineen kestää iham hyvin ja kadun karkeaa sepeliä kohtalaisesti. Viikon välein kun tämön tekee niin hyvin pärjää. Olettean että korot käytössä joka päivä. Kesä voisi tulla niin pääsisi nämä saappaat huilamahan.

        Siellä hoidetaan piikkikorkoja hyvinkin tarkkaan, ellei peräti esimerkillisen tunnollisesti.
        Kukin taaplaa tyylillään ja eikä tuollainen toiminta ole keneltäkään poissa.
        Tämä edellinen nainen taitaa myös maalata piikkikorkoja melko ahkerasti.
        Minulla ei tahdo riittää kärsivällisyyttä maalaus touhuihin.
        Tuo lakkaus on kyllä ihan uutta, itse olen vain kynsiäni lakannut.
        Korkolaput kyllä pyrin pitämään kondiksessa, joilla saapastelen ihmisten ilmoilla.
        Nahkakenkien päällystettyjä korkoja kyllä hoidan parhaimman mukaan, sikäli kun ne säilyy siedettävän ehjinä.
        Kyllä se kesä tulee ajallaan, nähtäisiin pitkä kuiva kevät ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empä muista milloin viimeksi olisin heittänyt tikkaa korkkareilla ja tikannut kävellä taulun ostoskärryn väliä piikkikoroilla. Meillä on vamhat ostoskärryt nimityäin mökillä grilinä. Piikkarit on mökillä vähän haastavat kun ei ole vielä mökin piha sellainen kun haluan. Mies osti nuo kantalaput bulgariasta joskus ja suutarin kiinnitti ne niin en tiedä niiden hinta. Mutta kestävät ovat ja erilaiset kuin muut metallilaput.

        Kiitos vastauksestasi.
        Hyvä, että edes sinä olet saanut piikkikorkoihisi erinomaisen hyvät korkolaput.
        Jospa me muutkin piikkikorkojen käyttäjät jossain vaiheessa onnistuisimme hankkimaan lähes vastaavanlaiset seosmetalli korkolaput.
        Et ehkä ymmärtänyt juttuani ihan oikein, mutta mitäpä tuosta.
        Alkaa olla ruokatunti lopuillaan, joten täytyy rientää työpaikalle korot kopisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä hoidetaan piikkikorkoja hyvinkin tarkkaan, ellei peräti esimerkillisen tunnollisesti.
        Kukin taaplaa tyylillään ja eikä tuollainen toiminta ole keneltäkään poissa.
        Tämä edellinen nainen taitaa myös maalata piikkikorkoja melko ahkerasti.
        Minulla ei tahdo riittää kärsivällisyyttä maalaus touhuihin.
        Tuo lakkaus on kyllä ihan uutta, itse olen vain kynsiäni lakannut.
        Korkolaput kyllä pyrin pitämään kondiksessa, joilla saapastelen ihmisten ilmoilla.
        Nahkakenkien päällystettyjä korkoja kyllä hoidan parhaimman mukaan, sikäli kun ne säilyy siedettävän ehjinä.
        Kyllä se kesä tulee ajallaan, nähtäisiin pitkä kuiva kevät ensin.

        Kynsien lakkaus on sinänsä hassu nimi kun eikö niitä enempi maalata eri värein. Tuo korkolakka on kovaa detyylipohjaista ja kestää hyvin. Tekee sellaisen kalvon pintaan. Ikää kuin lasiamainen pinnoite ja kova. Jonkun sortin laminaatti. Haisee karmealle mutta onneksi haihtuvi nopsan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynsien lakkaus on sinänsä hassu nimi kun eikö niitä enempi maalata eri värein. Tuo korkolakka on kovaa detyylipohjaista ja kestää hyvin. Tekee sellaisen kalvon pintaan. Ikää kuin lasiamainen pinnoite ja kova. Jonkun sortin laminaatti. Haisee karmealle mutta onneksi haihtuvi nopsan.

        Parisuhteen seksi kestää raikkaana noin 2v tai 300 panoa. maksimissaan.
        Sen jälkeen seksi on rutiinia.
        Aktiivivuosia seksissä on kuitenkin yli 501
        Seksi on niin upea ja alkukantaisen voimakas juttu, että ihan varmasti jokainen tarvitsee pariuduttuaan uusia kumppaneita jossain vaiheessa.
        Se pitää elossa!
        En tunne kuin yhden uskollisen miehen.
        Tilastollisesti niitä on 13%.

        Jos taas kyse on henkisestä pettämisestä, se on eri juttu se ja siihen vaikuttaa niin moni asia, että en kommentoi.

        Nainen, 54v, pettänyt/petetty/realisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä hoidetaan piikkikorkoja hyvinkin tarkkaan, ellei peräti esimerkillisen tunnollisesti.
        Kukin taaplaa tyylillään ja eikä tuollainen toiminta ole keneltäkään poissa.
        Tämä edellinen nainen taitaa myös maalata piikkikorkoja melko ahkerasti.
        Minulla ei tahdo riittää kärsivällisyyttä maalaus touhuihin.
        Tuo lakkaus on kyllä ihan uutta, itse olen vain kynsiäni lakannut.
        Korkolaput kyllä pyrin pitämään kondiksessa, joilla saapastelen ihmisten ilmoilla.
        Nahkakenkien päällystettyjä korkoja kyllä hoidan parhaimman mukaan, sikäli kun ne säilyy siedettävän ehjinä.
        Kyllä se kesä tulee ajallaan, nähtäisiin pitkä kuiva kevät ensin.

        Taidan olla tuo edellinen nainen.
        Maalaan tarvittasessa piikkikorot kyllä ahkeraankin jos ne kuluvat.
        Tosin en tee sitä noin huollellisesti kuin edellinen.
        Pyyhkäisen puhtaaksi ja suihkautan maalikerroksen,joskus useammankin.
        Joskus alkuun koetin tehdä huolellisesti hiomalla ensin ja sitten useita kerroksia maalia.
        Mielestäni ei kuitenkaan kestäneet maalissa juurikaan sen pidempään vaivaan nähden jopa heikosti,joten luovuin ja aloin vain suihkaiseen maalia uudestaan.
        Eipä uusissakaan kestä piikkikorko kauaa jos on sellaista olosuhdetta jossa piikkikorot painuu syvälle,esim. oma hiekkapiha.
        Päällystettyjä piikkikorkoja koetan välttää mutta eihän se aina onnistu kun löytää jotkin ihanat ;).
        Ne kestää aikansa ja koetan niitä liimailla mutta sitten tulee se vaihe kun leikkaan kaikki päällysteet pois ja maalaan ne taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan olla tuo edellinen nainen.
        Maalaan tarvittasessa piikkikorot kyllä ahkeraankin jos ne kuluvat.
        Tosin en tee sitä noin huollellisesti kuin edellinen.
        Pyyhkäisen puhtaaksi ja suihkautan maalikerroksen,joskus useammankin.
        Joskus alkuun koetin tehdä huolellisesti hiomalla ensin ja sitten useita kerroksia maalia.
        Mielestäni ei kuitenkaan kestäneet maalissa juurikaan sen pidempään vaivaan nähden jopa heikosti,joten luovuin ja aloin vain suihkaiseen maalia uudestaan.
        Eipä uusissakaan kestä piikkikorko kauaa jos on sellaista olosuhdetta jossa piikkikorot painuu syvälle,esim. oma hiekkapiha.
        Päällystettyjä piikkikorkoja koetan välttää mutta eihän se aina onnistu kun löytää jotkin ihanat ;).
        Ne kestää aikansa ja koetan niitä liimailla mutta sitten tulee se vaihe kun leikkaan kaikki päällysteet pois ja maalaan ne taas.

        Siis tuo pettäjä viestin kirjoittanut nainen? Surullista mutta ymmärrän huolesi. Palatakseni korkoihin niin on viisampaa maalata korot bensselillä kun praysumutteella. Huomattavan paljon siistimpää. Näin minä teen. Lakkaus siihen päälle niin kestää. Tietysdi hitaampaa mutta kannattaa ja viikon ne todella kestää sittem. Ei ole iso työ jos koroillaa hintaa monia satoja niinpä tämä työ kanattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuo pettäjä viestin kirjoittanut nainen? Surullista mutta ymmärrän huolesi. Palatakseni korkoihin niin on viisampaa maalata korot bensselillä kun praysumutteella. Huomattavan paljon siistimpää. Näin minä teen. Lakkaus siihen päälle niin kestää. Tietysdi hitaampaa mutta kannattaa ja viikon ne todella kestää sittem. Ei ole iso työ jos koroillaa hintaa monia satoja niinpä tämä työ kanattaa.

        EN juurikaan se! Nämä viestit ei aina asetu siihen kohtaan näköjään mihin tarkoittaa...Tekstistä käy kyllä ilmi mitä tarkoitin..jos ymmärtää.Pensselistä jää jäljet ja maali kuivuu hitaasti ..spraylla kun maalaa ulkona niin jälki siisti ja voi lähteä puolen tunnin päästä ne jalassa...
        Max 200€ saappaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuo pettäjä viestin kirjoittanut nainen? Surullista mutta ymmärrän huolesi. Palatakseni korkoihin niin on viisampaa maalata korot bensselillä kun praysumutteella. Huomattavan paljon siistimpää. Näin minä teen. Lakkaus siihen päälle niin kestää. Tietysdi hitaampaa mutta kannattaa ja viikon ne todella kestää sittem. Ei ole iso työ jos koroillaa hintaa monia satoja niinpä tämä työ kanattaa.

        Pettäjä viestin naisen juttu taisi päätyä vika ketjuun ?
        Ainakaan siinä ei mainittu edes puolella sanalla korkeita korkoja / piikkikorkoja !
        Edellinen nainen on piikkikorkonainen ja hän kertoi jo aiemmin maalavansa korkoja !
        Kannatta lukea viestit huolellisesti, ennen kun tekee liian hätäisiä johtopäätöksiä.
        Piikkikorkojen maalaamis tavoista lienee turha kiistellä.
        Kaikki esille tulevat vaihto-ehdot kyllä luetaan,,,kiinnostuneena.
        Jatketaan piikkikorkojen parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettäjä viestin naisen juttu taisi päätyä vika ketjuun ?
        Ainakaan siinä ei mainittu edes puolella sanalla korkeita korkoja / piikkikorkoja !
        Edellinen nainen on piikkikorkonainen ja hän kertoi jo aiemmin maalavansa korkoja !
        Kannatta lukea viestit huolellisesti, ennen kun tekee liian hätäisiä johtopäätöksiä.
        Piikkikorkojen maalaamis tavoista lienee turha kiistellä.
        Kaikki esille tulevat vaihto-ehdot kyllä luetaan,,,kiinnostuneena.
        Jatketaan piikkikorkojen parissa.

        Notta sanotahan nyt niin ettei maalaustyylillä väliä ja pettäjänainen sotki. Mutta silti tämä tyty maalaa korot bensselillä! Jäljestä tulee hyvä kun ei hosu ja läärää. Kun on oikhia maali niin se tasoittuu täysin ja lakka siloithaa lopun. Praysumute ei ole hyvä juurikin kun sillä ei saa paksua kerrosta. Kuten sanoin näin tehden kestää viikon jos kävelet joka päivä kuten minä aito korkkarinainen. En käytä kenkiä pelkästään juhliessa tai istuessa vaan normikävelyilläkin. Siinä on piikit kovilla kun vuoden ajat vaihtuu ja on sepeliä ja jäätä, kivejä. Haluan pitää korkoni kunnossa ja tästä syystä en hötkyile maalatessa kuten muut. Maalaa vaan sinäkin praysumutteella mutta sillä et hyvää tai kestävää saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Notta sanotahan nyt niin ettei maalaustyylillä väliä ja pettäjänainen sotki. Mutta silti tämä tyty maalaa korot bensselillä! Jäljestä tulee hyvä kun ei hosu ja läärää. Kun on oikhia maali niin se tasoittuu täysin ja lakka siloithaa lopun. Praysumute ei ole hyvä juurikin kun sillä ei saa paksua kerrosta. Kuten sanoin näin tehden kestää viikon jos kävelet joka päivä kuten minä aito korkkarinainen. En käytä kenkiä pelkästään juhliessa tai istuessa vaan normikävelyilläkin. Siinä on piikit kovilla kun vuoden ajat vaihtuu ja on sepeliä ja jäätä, kivejä. Haluan pitää korkoni kunnossa ja tästä syystä en hötkyile maalatessa kuten muut. Maalaa vaan sinäkin praysumutteella mutta sillä et hyvää tai kestävää saa!

        Kyllä piikkikorot on ahkerassa käytössä,joka päivä vaihtelevissa olosuhteissa.
        Uskon kyllä että pensselimaalaus on varmasti parempi ja kestävämpi ja tietty lakka suojaa lisää pintaa.
        Tavallaan talvi on ehkä kuitenkin parasta aikaa piikkikoroille,pian alkaa oleen maa sulaa ja kun liikun myös asvaltin ulkopuolella niin korkojen kuluminen lisääntyy huomattavasti,kuten sanoit piikit on kovilla ja niiden siistinä pitäminen vaatii vaivannäköä kyllä.
        Aikaisemmin kun piikkikorot olivat muodissa enemmän näki nuorisolla melko hurjassakin kunnossa olevia piikkikorkoja ja syyllistyi samaan ehkä itse myös nuorempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä piikkikorot on ahkerassa käytössä,joka päivä vaihtelevissa olosuhteissa.
        Uskon kyllä että pensselimaalaus on varmasti parempi ja kestävämpi ja tietty lakka suojaa lisää pintaa.
        Tavallaan talvi on ehkä kuitenkin parasta aikaa piikkikoroille,pian alkaa oleen maa sulaa ja kun liikun myös asvaltin ulkopuolella niin korkojen kuluminen lisääntyy huomattavasti,kuten sanoit piikit on kovilla ja niiden siistinä pitäminen vaatii vaivannäköä kyllä.
        Aikaisemmin kun piikkikorot olivat muodissa enemmän näki nuorisolla melko hurjassakin kunnossa olevia piikkikorkoja ja syyllistyi samaan ehkä itse myös nuorempana.

        Itse en seuraille muiden korkoja. Vain omat korot ratkaisee. Talvi on huonoa aikaa, ihan sitä huonointa ja korot kärdivät eniten. Minulla on muut kengät asfaltin ulkopuolelle. En saa mitään tyydytystä jos jouduin koroilla ohi asfaltin. Hiekkatiellä joskus ehkä pakko mennä mutta muut saveikot ei ole piikkikoroille. Ne ovat kuin kuraleikkejä jos niihin erehtyy. Nämä keväät on paha aika kun hiekoitussepeli rikkoo pohjat. Seosmetallipiikkikorkokantalaput kyllä kestävät mutta kengät pohjat ei. Platformeistani on kaikista pohja puhki jollakintavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en seuraille muiden korkoja. Vain omat korot ratkaisee. Talvi on huonoa aikaa, ihan sitä huonointa ja korot kärdivät eniten. Minulla on muut kengät asfaltin ulkopuolelle. En saa mitään tyydytystä jos jouduin koroilla ohi asfaltin. Hiekkatiellä joskus ehkä pakko mennä mutta muut saveikot ei ole piikkikoroille. Ne ovat kuin kuraleikkejä jos niihin erehtyy. Nämä keväät on paha aika kun hiekoitussepeli rikkoo pohjat. Seosmetallipiikkikorkokantalaput kyllä kestävät mutta kengät pohjat ei. Platformeistani on kaikista pohja puhki jollakintavoin.

        Hiekoitussepeli kyllä tuhoaa pohjat kun sitä on paljaan asvaltin päällä ja todella epämiellyttävä kävellä sen päällä.
        Hiekkatiellä/pihassa on pakko kulkea kun asun maalla.En tietenkään lähde kävelylle piikkikorot jalassa täällä,korkeintaan postin saatan noutaa tien varresta. Savikot ei tosiaan ole piikkikoroille eikä tietty muillekkaan koroille,sinnehän ne uppoavat vaikka miten.
        Kyllähän pehmeään saveen/kuraan painuu paksumpikin korko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en seuraille muiden korkoja. Vain omat korot ratkaisee. Talvi on huonoa aikaa, ihan sitä huonointa ja korot kärdivät eniten. Minulla on muut kengät asfaltin ulkopuolelle. En saa mitään tyydytystä jos jouduin koroilla ohi asfaltin. Hiekkatiellä joskus ehkä pakko mennä mutta muut saveikot ei ole piikkikoroille. Ne ovat kuin kuraleikkejä jos niihin erehtyy. Nämä keväät on paha aika kun hiekoitussepeli rikkoo pohjat. Seosmetallipiikkikorkokantalaput kyllä kestävät mutta kengät pohjat ei. Platformeistani on kaikista pohja puhki jollakintavoin.

        Olen toista mieltä ! Talvihan on oikein mainio aika käyttää piikkikorkoisia nahkasaappaita !
        Joulu-tammikuun oli enimmäkseen oikeaa talvea nahkasaappaiden käytön kannalta.
        Marras ja helmikuussa piti turvautua keinonahkasaappaisiin.
        Kevään loska ja kurakelit on ikävintä kaikille jalkineille, sillä en käytä kumisaappaita.
        Kevät mennään keinonahkasaappailla ja nilkkureilla.
        Ohutpohjaisia saappaita ja nilkkureita olen käyttänyt piloille lukemattomia pareja.
        Itse korokepohjien osalta tuskin on hajonnut ainoakaan piikkikorko pari.
        Piikkikorkoja ei ole pakko käyttää, mutta itse käytän runsaasti.
        Selkäni myös tykkää korkojen käytöstä.
        Tilapäiset selkäkivut on haihtuneet, kun olen noussut korkeille koroille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen toista mieltä ! Talvihan on oikein mainio aika käyttää piikkikorkoisia nahkasaappaita !
        Joulu-tammikuun oli enimmäkseen oikeaa talvea nahkasaappaiden käytön kannalta.
        Marras ja helmikuussa piti turvautua keinonahkasaappaisiin.
        Kevään loska ja kurakelit on ikävintä kaikille jalkineille, sillä en käytä kumisaappaita.
        Kevät mennään keinonahkasaappailla ja nilkkureilla.
        Ohutpohjaisia saappaita ja nilkkureita olen käyttänyt piloille lukemattomia pareja.
        Itse korokepohjien osalta tuskin on hajonnut ainoakaan piikkikorko pari.
        Piikkikorkoja ei ole pakko käyttää, mutta itse käytän runsaasti.
        Selkäni myös tykkää korkojen käytöstä.
        Tilapäiset selkäkivut on haihtuneet, kun olen noussut korkeille koroille.

        En ymmärhä tätä keinonahkakeskustelua. Tämä aina nousee jankutuksena esiin. Yritin kertoa että korkojen kärsimisen takia talvi on huonoa aikaa. Hiekoitussepeli tuhuaa samoin jää tuhuaa korkojani. Minulla ei ole yhtään keinonahkakenkää. Tuntuu suorastaan naurettavalta vaihtaa kengät keinonahkaan koska kurakelit. En tiedä onko se sitten keinonahkafetissiä vai mitä mutta en ymmärä jos joku vaihtaa kengät niihin kevään tullen. Minun nahkakorkosaappaat on plankattu ja ne kestävät kuraakin jos ei nyt ihan hirveisiin paikkoihin mene. Johan noissa kuraleikeissä menee vaatteetkin pilalle. Laittakaa hyvät ihmiset kumpparit jalkaan jos on pakko kurassa mennä. Jätetään korkkarit silloin pois ettei näytä naurettavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärhä tätä keinonahkakeskustelua. Tämä aina nousee jankutuksena esiin. Yritin kertoa että korkojen kärsimisen takia talvi on huonoa aikaa. Hiekoitussepeli tuhuaa samoin jää tuhuaa korkojani. Minulla ei ole yhtään keinonahkakenkää. Tuntuu suorastaan naurettavalta vaihtaa kengät keinonahkaan koska kurakelit. En tiedä onko se sitten keinonahkafetissiä vai mitä mutta en ymmärä jos joku vaihtaa kengät niihin kevään tullen. Minun nahkakorkosaappaat on plankattu ja ne kestävät kuraakin jos ei nyt ihan hirveisiin paikkoihin mene. Johan noissa kuraleikeissä menee vaatteetkin pilalle. Laittakaa hyvät ihmiset kumpparit jalkaan jos on pakko kurassa mennä. Jätetään korkkarit silloin pois ettei näytä naurettavalta.

        Jos minulla on joku fetissi, niin se on nahkasaapas fetissi.
        Jo jalan kannalta nahkasaapas / nahkakenkä on paras.
        En voi sietää jotain suosittuja crocseja.
        Nahkasaappaiden päällystetyt korot takuulla kärsii talvella, vaikka kuinka varoen liikkuu.
        Pelkästään nahkasaappaiden hankinta on jo budjetti kysymys, ainakin minulle.
        Ei tietenkään ole ongelma, jos on runsaat tulot.
        En tiedä mistä kuraleikeistä kirjoitat, ei täällä ainakaan sellaisia harrasteta.
        Minulle on aivan yksi lysti jos joku naureksii piikkikorkojeni jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen toista mieltä ! Talvihan on oikein mainio aika käyttää piikkikorkoisia nahkasaappaita !
        Joulu-tammikuun oli enimmäkseen oikeaa talvea nahkasaappaiden käytön kannalta.
        Marras ja helmikuussa piti turvautua keinonahkasaappaisiin.
        Kevään loska ja kurakelit on ikävintä kaikille jalkineille, sillä en käytä kumisaappaita.
        Kevät mennään keinonahkasaappailla ja nilkkureilla.
        Ohutpohjaisia saappaita ja nilkkureita olen käyttänyt piloille lukemattomia pareja.
        Itse korokepohjien osalta tuskin on hajonnut ainoakaan piikkikorko pari.
        Piikkikorkoja ei ole pakko käyttää, mutta itse käytän runsaasti.
        Selkäni myös tykkää korkojen käytöstä.
        Tilapäiset selkäkivut on haihtuneet, kun olen noussut korkeille koroille.

        Minä en voi käyttää nilkureita. Yksinkertainen syy, ne eivät suojaa pohkeita kuten saappaat autooni mennässä. Jos auto on ja monesti nämä auton helma osat on likaisia. Ne likaavat housut pohkeiden kohdalta aina jos ei ole saappaita. Tämän takia en käytä nilkkureita kuin korkeintaan ihan harvoin pakkasella jolloin autoni helma osat pysyvät puhtaana. Saappaat on helppo pyyhkiä liasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en voi käyttää nilkureita. Yksinkertainen syy, ne eivät suojaa pohkeita kuten saappaat autooni mennässä. Jos auto on ja monesti nämä auton helma osat on likaisia. Ne likaavat housut pohkeiden kohdalta aina jos ei ole saappaita. Tämän takia en käytä nilkkureita kuin korkeintaan ihan harvoin pakkasella jolloin autoni helma osat pysyvät puhtaana. Saappaat on helppo pyyhkiä liasta.

        Syy tai selitys se on tuokin.
        Sellaista kyllä olen kuullut, jotta ei voi käyttää saappaita, kun pohkeet on liian paksut.
        Mielestäni autoon loikkaaminen sujuu helposti ilman saappaiden likaamista.
        Mutta pitkän hameen ja takin kanssa on sitten jo haastavaa.
        Silloin olisi parasta sipaista kurat pois helmapellistä ennen autoon istumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärhä tätä keinonahkakeskustelua. Tämä aina nousee jankutuksena esiin. Yritin kertoa että korkojen kärsimisen takia talvi on huonoa aikaa. Hiekoitussepeli tuhuaa samoin jää tuhuaa korkojani. Minulla ei ole yhtään keinonahkakenkää. Tuntuu suorastaan naurettavalta vaihtaa kengät keinonahkaan koska kurakelit. En tiedä onko se sitten keinonahkafetissiä vai mitä mutta en ymmärä jos joku vaihtaa kengät niihin kevään tullen. Minun nahkakorkosaappaat on plankattu ja ne kestävät kuraakin jos ei nyt ihan hirveisiin paikkoihin mene. Johan noissa kuraleikeissä menee vaatteetkin pilalle. Laittakaa hyvät ihmiset kumpparit jalkaan jos on pakko kurassa mennä. Jätetään korkkarit silloin pois ettei näytä naurettavalta.

        Minä kyllä ymmärrän hyvinkin. Käytän molempia ja mielummin menen kurakeliin 20€ keinosaappaissa kun 200€ nahkasaappaissa jos tietää etukäteen.
        Ja olen ollut kalliilla nahkaisilla piikkikorkosaappailla niin hirveissäkin paikoissa etten edes kehtaa kertoa...eikä ne siitä menneet piloille kun tosiaan olivat rasvattu ja plankattu kunnolla aiemmin.
        Vaatteeni ei silloin kyllä kuraantuneet/menneet pilalle kun pysyin pystyssä,jalkineethan sen kelin ensin "vastaanottavat".
        Kuraleikithän on lukunsa erikseen ja silloin taitaa olla muut asiat kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy tai selitys se on tuokin.
        Sellaista kyllä olen kuullut, jotta ei voi käyttää saappaita, kun pohkeet on liian paksut.
        Mielestäni autoon loikkaaminen sujuu helposti ilman saappaiden likaamista.
        Mutta pitkän hameen ja takin kanssa on sitten jo haastavaa.
        Silloin olisi parasta sipaista kurat pois helmapellistä ennen autoon istumista.

        Olen korkeilla koroilla autoileva nainen ja se sujuu oikein hyvin.
        Käytän usein pitkää hametta ja takkia. Niiden puhtaana pitäminen vaatiikin sitten jo tarkkuutta ja hyvää muistia.
        Korkeiden korkojen käyttöä ajaessa on kirjoiteltu jo vuosien ajan.
        Mutta naisten päällysvaatteiden käyttö on jäänyt vähälle huomiolle.
        Pelkääjän paikalle on helpompi istahtaa pitkän hameen ja takin kanssa, mutta ratin taakse se jo mutkistuu.
        Lähes aina joutuu olemaan tarkkana, jos aikoo selviytyä puhtain vaattein poistuessa ja istuessa autoon ratin taakse.
        Autoilu sormikkaat sitten, niistä tulee helposti tankkaus sormikkaat ja niitä onkin jo useampi pari, mistä valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy tai selitys se on tuokin.
        Sellaista kyllä olen kuullut, jotta ei voi käyttää saappaita, kun pohkeet on liian paksut.
        Mielestäni autoon loikkaaminen sujuu helposti ilman saappaiden likaamista.
        Mutta pitkän hameen ja takin kanssa on sitten jo haastavaa.
        Silloin olisi parasta sipaista kurat pois helmapellistä ennen autoon istumista.

        En tiedä miteen autoon voi loikata. Naiset nyt vaan menee eri tavoin tai ainakin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä ymmärrän hyvinkin. Käytän molempia ja mielummin menen kurakeliin 20€ keinosaappaissa kun 200€ nahkasaappaissa jos tietää etukäteen.
        Ja olen ollut kalliilla nahkaisilla piikkikorkosaappailla niin hirveissäkin paikoissa etten edes kehtaa kertoa...eikä ne siitä menneet piloille kun tosiaan olivat rasvattu ja plankattu kunnolla aiemmin.
        Vaatteeni ei silloin kyllä kuraantuneet/menneet pilalle kun pysyin pystyssä,jalkineethan sen kelin ensin "vastaanottavat".
        Kuraleikithän on lukunsa erikseen ja silloin taitaa olla muut asiat kyseessä.

        20e saappaat täytyy olla todella huonolaatuiset? Nykyään jotkin keinonahkasaappaat maksaa enemmän kuin halvimmat nahkasaappaat. Kuitenkin kurassa olet leikkinyt kuten sen tuossa kirjoitit. Minä en voi sietää kuraa jos olen kauniisti pukeutunut ja vaikka kyse olisikin vain kengistä tai niiden vastaanotosta kuraan joka sekin kuullostaa kovin oudolta niin siltikään en menisi koroillani kuraan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä ymmärrän hyvinkin. Käytän molempia ja mielummin menen kurakeliin 20€ keinosaappaissa kun 200€ nahkasaappaissa jos tietää etukäteen.
        Ja olen ollut kalliilla nahkaisilla piikkikorkosaappailla niin hirveissäkin paikoissa etten edes kehtaa kertoa...eikä ne siitä menneet piloille kun tosiaan olivat rasvattu ja plankattu kunnolla aiemmin.
        Vaatteeni ei silloin kyllä kuraantuneet/menneet pilalle kun pysyin pystyssä,jalkineethan sen kelin ensin "vastaanottavat".
        Kuraleikithän on lukunsa erikseen ja silloin taitaa olla muut asiat kyseessä.

        Minä olen päättänyt luopua keinonahkasaapaskokoelmasta. Minulla on monia saappaita juurikin keinonahkaisia. Joidenkin korot kaipaa suutarin hoitoa mutta pienellä fiksauksella korot voisi saada paremmiksi. Kaikki näistä tarvitsee uudet korkolaput. Nämä voisi olla sinulle vielä ihan käyttökelpoisia näihin kevään kuraisiin keleihin kenties?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen päättänyt luopua keinonahkasaapaskokoelmasta. Minulla on monia saappaita juurikin keinonahkaisia. Joidenkin korot kaipaa suutarin hoitoa mutta pienellä fiksauksella korot voisi saada paremmiksi. Kaikki näistä tarvitsee uudet korkolaput. Nämä voisi olla sinulle vielä ihan käyttökelpoisia näihin kevään kuraisiin keleihin kenties?

        Ei kaikki edullinen aina ole huonoa..joskus alessa saattaa olla juuri tuon hintaisia saappaita jopa nahkaa!
        Mitähän tuo kurassa leikkiminen nyt sitten taas tarkoittaa? Mielestäni en sellaista kyllä ole tehnyt.En minäkään minkään pellon poikki koroissa mene ehdontahdon.
        En kuitenkaan kiellä ettenkö menisi jos on niin pakottava tilanne kun tiedän niiden sen kestävän ja selviävän siitä.
        En kyllä riisu niitä ja mene paljain jaloinkaan..
        On tapaus jossa autoni juuttui kelirikkoon ja oli "jalkauduttava" jolloin kurassa kävelin piikkikorkosaappailla ehkä kilometrin verran apua hakemaan.
        Nekin saappaat kesti sellaisen ja pesun/puhdistuksen jälkeen korkojen maalaus riitti ne saamaan taas teatterikelpoisiksi.
        Saattaisi saappaasi olla minulle kelvolliset tosiaan ;)..olen innokas tuunaamaan kyllä itse niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki edullinen aina ole huonoa..joskus alessa saattaa olla juuri tuon hintaisia saappaita jopa nahkaa!
        Mitähän tuo kurassa leikkiminen nyt sitten taas tarkoittaa? Mielestäni en sellaista kyllä ole tehnyt.En minäkään minkään pellon poikki koroissa mene ehdontahdon.
        En kuitenkaan kiellä ettenkö menisi jos on niin pakottava tilanne kun tiedän niiden sen kestävän ja selviävän siitä.
        En kyllä riisu niitä ja mene paljain jaloinkaan..
        On tapaus jossa autoni juuttui kelirikkoon ja oli "jalkauduttava" jolloin kurassa kävelin piikkikorkosaappailla ehkä kilometrin verran apua hakemaan.
        Nekin saappaat kesti sellaisen ja pesun/puhdistuksen jälkeen korkojen maalaus riitti ne saamaan taas teatterikelpoisiksi.
        Saattaisi saappaasi olla minulle kelvolliset tosiaan ;)..olen innokas tuunaamaan kyllä itse niitä.

        Pellolla keinokuitukorkosaappaailla kannattaa varoa ettei kantakiila katkea kengän sisältä. Sen jälkeen kengät joutuvi melkeipä heittähän roskiin. Minulla on kävellesä kantakiila nahkasaappaissa katkennut ja voi herttinen miten paha niillä oli sen jälkeen kävellä. Notta sanotahan ettei ihan älyttömiä sentää korkakantakengätkään kestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pellolla keinokuitukorkosaappaailla kannattaa varoa ettei kantakiila katkea kengän sisältä. Sen jälkeen kengät joutuvi melkeipä heittähän roskiin. Minulla on kävellesä kantakiila nahkasaappaissa katkennut ja voi herttinen miten paha niillä oli sen jälkeen kävellä. Notta sanotahan ettei ihan älyttömiä sentää korkakantakengätkään kestä!

        Juttusi meni kyllä täysin ohi. Eli en ymmärtänyt mitä yritit kertoa.
        Mielestäni tiedän korkeista koroista hyvin paljon ja kokemusta korkojen käytöstä on kertynyt, vähintään omiksi tarpeiksi.
        Vähän kosteilla pelloilla olen piikkikoroilla kävellyt, eikä ole ollut minkäänlaista haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttusi meni kyllä täysin ohi. Eli en ymmärtänyt mitä yritit kertoa.
        Mielestäni tiedän korkeista koroista hyvin paljon ja kokemusta korkojen käytöstä on kertynyt, vähintään omiksi tarpeiksi.
        Vähän kosteilla pelloilla olen piikkikoroilla kävellyt, eikä ole ollut minkäänlaista haittaa.

        No tätäpä juuri että kannattaa varoa olipa koroilla pellola tai muulla pettävällä alustalla. Se kantakiila ei nimettäin hirveitä painonsiirtoja kuitengan kestä. Meilläpäin nimitetään tienraunaakin pelloksi niin ehkäpä tämä sai sinut hämmentyhämän. Nyt saa koroilla ajela katsoen kun alkaa olla roospuuttuaika sivuteillä. Olisi hirveää joutua jalkaantumaan likaiseen kuraan jos autoni jäisi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tätäpä juuri että kannattaa varoa olipa koroilla pellola tai muulla pettävällä alustalla. Se kantakiila ei nimettäin hirveitä painonsiirtoja kuitengan kestä. Meilläpäin nimitetään tienraunaakin pelloksi niin ehkäpä tämä sai sinut hämmentyhämän. Nyt saa koroilla ajela katsoen kun alkaa olla roospuuttuaika sivuteillä. Olisi hirveää joutua jalkaantumaan likaiseen kuraan jos autoni jäisi kiinni.

        Olen tosiaan ihan huuli pyöreänä..tarkoitetaankohan kantakiilalla lenkkirautaa jossa korko on kiinni,näin sen itse tulkitsisin.
        Pahinta sille on sellainen missä päkiä ei uppoa ja korko painuu syvään esim. nurmikolla.
        Piikkikorkoon tulee kova vääntö ja se saattaa taivuttaa rautaa tai jopa korko napsahtaa irti..lopulta rauta katkeaa sellaisessa käytössä ja korko heiluu.
        Ensin yritin autoa heijata irti mutta se vain vajosi syvemmälle..ilmeisesti ajoin liian varovasti alkuun kun se siihen juuttui tai sitten osuin pehmeimpään kohtaan.
        Jotan sitten kävelin lähimpään taloon hakemaan apua ja auto saatiinkin irti ilman vaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tosiaan ihan huuli pyöreänä..tarkoitetaankohan kantakiilalla lenkkirautaa jossa korko on kiinni,näin sen itse tulkitsisin.
        Pahinta sille on sellainen missä päkiä ei uppoa ja korko painuu syvään esim. nurmikolla.
        Piikkikorkoon tulee kova vääntö ja se saattaa taivuttaa rautaa tai jopa korko napsahtaa irti..lopulta rauta katkeaa sellaisessa käytössä ja korko heiluu.
        Ensin yritin autoa heijata irti mutta se vain vajosi syvemmälle..ilmeisesti ajoin liian varovasti alkuun kun se siihen juuttui tai sitten osuin pehmeimpään kohtaan.
        Jotan sitten kävelin lähimpään taloon hakemaan apua ja auto saatiinkin irti ilman vaurioita.

        En osaa noin teknisesti asioita ajatella. Onneksi minun ei naisena tarvitsekaan osata. Suutarini puhuu kantakiilasta ja minulla ei tietoa mikä se varsinaisesti on. Jokin osa korkokengässä. Notta kukin meistä tyylillään sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa noin teknisesti asioita ajatella. Onneksi minun ei naisena tarvitsekaan osata. Suutarini puhuu kantakiilasta ja minulla ei tietoa mikä se varsinaisesti on. Jokin osa korkokengässä. Notta kukin meistä tyylillään sitten.

        Oletko sinä ollut koroissa esim. pellolla tai kelirikkotiellä kurassa ja sitten ajanut ja polkenut autoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tosiaan ihan huuli pyöreänä..tarkoitetaankohan kantakiilalla lenkkirautaa jossa korko on kiinni,näin sen itse tulkitsisin.
        Pahinta sille on sellainen missä päkiä ei uppoa ja korko painuu syvään esim. nurmikolla.
        Piikkikorkoon tulee kova vääntö ja se saattaa taivuttaa rautaa tai jopa korko napsahtaa irti..lopulta rauta katkeaa sellaisessa käytössä ja korko heiluu.
        Ensin yritin autoa heijata irti mutta se vain vajosi syvemmälle..ilmeisesti ajoin liian varovasti alkuun kun se siihen juuttui tai sitten osuin pehmeimpään kohtaan.
        Jotan sitten kävelin lähimpään taloon hakemaan apua ja auto saatiinkin irti ilman vaurioita.

        Ihan samaa mietin. Kantakiilan voisi yhdistää kiilakorkoon ja sehän kestää tosi paljon.
        Piikkikorko kyllä voisi katketa ja irrotakin.
        Minulla on vain tolppakorko irronnut kävellessä.
        Ne hankin 16-ikäisenä Kenkä Meklarista, aika kapeat tolppakorot oli 15 cm korkeat.
        Onneksi heille tuli valikoimaan piikkikorkoinen nahkasaapas malli, jotka sain hankittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa mietin. Kantakiilan voisi yhdistää kiilakorkoon ja sehän kestää tosi paljon.
        Piikkikorko kyllä voisi katketa ja irrotakin.
        Minulla on vain tolppakorko irronnut kävellessä.
        Ne hankin 16-ikäisenä Kenkä Meklarista, aika kapeat tolppakorot oli 15 cm korkeat.
        Onneksi heille tuli valikoimaan piikkikorkoinen nahkasaapas malli, jotka sain hankittua.

        Juu sama täällä minä myös mietin. Samalla mietin kuinka tarkat detaljet teillä onkaan kengistä. Nyt puuttuu enää se venttiili ukko tästä. Se voisi sanoa mihin muuhun nuo teidän korot voisi kanssa upota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä ollut koroissa esim. pellolla tai kelirikkotiellä kurassa ja sitten ajanut ja polkenut autoa?

        Olen ollut pahoissakin paikoissa autoilemassa. Nyt kelirikkojen alkeassa saa ajaa todelakin tarkasti ettei jumitu mutaan hiekkasoratiellä. Siinä voi vaikka nivelvaihteisto särkyä jos liikaa sudittaa koroilla. Eikä ole ollengan kiva jos joutuu korkosaappailla autosta jalkautuman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pahoissakin paikoissa autoilemassa. Nyt kelirikkojen alkeassa saa ajaa todelakin tarkasti ettei jumitu mutaan hiekkasoratiellä. Siinä voi vaikka nivelvaihteisto särkyä jos liikaa sudittaa koroilla. Eikä ole ollengan kiva jos joutuu korkosaappailla autosta jalkautuman.

        Samma här..juututtu ja suditettu kelirikkoteillä korkosaappaissa tai nilkkureissa.
        Ehkä typerin paikka juuttua on oma piha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samma här..juututtu ja suditettu kelirikkoteillä korkosaappaissa tai nilkkureissa.
        Ehkä typerin paikka juuttua on oma piha!

        No jonpas tosiaan tyhmäpaikka juuttua omaanpihaan..mitens se nyt sillen kävi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut pahoissakin paikoissa autoilemassa. Nyt kelirikkojen alkeassa saa ajaa todelakin tarkasti ettei jumitu mutaan hiekkasoratiellä. Siinä voi vaikka nivelvaihteisto särkyä jos liikaa sudittaa koroilla. Eikä ole ollengan kiva jos joutuu korkosaappailla autosta jalkautuman.

        Vielä ei ole kelirikosta tietoakaan, ehkä kahden tai kolmen viikon kuluttua aikaisintaan.
        Paitsi jos tulee kunnon lämpöaalto ja se tietäisi todellista sohjosirkusta ja ojien tulvimista yli.
        Jalkautuminen piikkikorkosaappailla ei ole ongelma auton juuttuessa kelirikosta johtuen, kun vain ei ole parhaimmat nahkasaappaat jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä ei ole kelirikosta tietoakaan, ehkä kahden tai kolmen viikon kuluttua aikaisintaan.
        Paitsi jos tulee kunnon lämpöaalto ja se tietäisi todellista sohjosirkusta ja ojien tulvimista yli.
        Jalkautuminen piikkikorkosaappailla ei ole ongelma auton juuttuessa kelirikosta johtuen, kun vain ei ole parhaimmat nahkasaappaat jalassa.

        Herra tietävältä löytyy aina kommentti joka asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jonpas tosiaan tyhmäpaikka juuttua omaanpihaan..mitens se nyt sillen kävi?

        Olin just muuttanut enkä tietänyt pihasta mitään..tai siis olin muuttanut talvella.
        No kevään tullen piha ei juurikaan kantanut vaan meni aivan mutaiseksi..siihen se sitten jumahti eräänä kauniina päivänä..nyt piha on soritettu ja pitäisi toimia mutta eihän sitä voi taaskaan tietää kun lunta ja pakkasta on ollut reippaasti ja nyt taas sataa vettä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin just muuttanut enkä tietänyt pihasta mitään..tai siis olin muuttanut talvella.
        No kevään tullen piha ei juurikaan kantanut vaan meni aivan mutaiseksi..siihen se sitten jumahti eräänä kauniina päivänä..nyt piha on soritettu ja pitäisi toimia mutta eihän sitä voi taaskaan tietää kun lunta ja pakkasta on ollut reippaasti ja nyt taas sataa vettä...

        Miulla on vielä pahempi onkelma..muutin viikko sitten enkä tienny pihasta mitään. Tässä on kuullemma savipiha ja nurmikko..aika paha juttu siis. Miun goottipiikkikorkosaappaat jotka ostin joskus 14-ikäisenä monta vuotta sitten Andia-amosta saatta olla vaikeuksissa. 16cm korot on vielä. Jään varmaan jumiin autolla kun lumet lähtee..pahapaikka on sitten kävellä pois rikkomatta lenkkimakkaraa kengästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla on vielä pahempi onkelma..muutin viikko sitten enkä tienny pihasta mitään. Tässä on kuullemma savipiha ja nurmikko..aika paha juttu siis. Miun goottipiikkikorkosaappaat jotka ostin joskus 14-ikäisenä monta vuotta sitten Andia-amosta saatta olla vaikeuksissa. 16cm korot on vielä. Jään varmaan jumiin autolla kun lumet lähtee..pahapaikka on sitten kävellä pois rikkomatta lenkkimakkaraa kengästä.

        Tuon kaltaisilla piikkikorkosaappailla pärjäät hyvin pihallasi.
        Autosi laita on sit toinen juttu.
        Pari-kolme vuotta sitten, kun oli lumeton talvi, niin sain kuukausia talsia kuraisen ja liejuisen pihanurmikon yli.
        Korokepohjasaappaat pelasti silloin paljon.
        Ittelläni ei tietenkään ole noin korkeita arkisaappaita käytössä, jotain 13-14 cm piikkikoroin.
        Parhaimmissa nahkasaappaissani on 15 cm korot ja ne on harvoin jalassani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon kaltaisilla piikkikorkosaappailla pärjäät hyvin pihallasi.
        Autosi laita on sit toinen juttu.
        Pari-kolme vuotta sitten, kun oli lumeton talvi, niin sain kuukausia talsia kuraisen ja liejuisen pihanurmikon yli.
        Korokepohjasaappaat pelasti silloin paljon.
        Ittelläni ei tietenkään ole noin korkeita arkisaappaita käytössä, jotain 13-14 cm piikkikoroin.
        Parhaimmissa nahkasaappaissani on 15 cm korot ja ne on harvoin jalassani.

        Sama juttu..jouduin kerta toisensa jälkeen jättään auton kauemmass ja kauemmass.Pari juuttumis kertaa opetti ettei kannata ajaa liian pitkälle kun pitää aamulla lähteä,silloin opiskelemaan.
        Parina pakkaspäivänä olin ajanut lähemmäs taloa ja aamulla juutuin autoa kääntäessä,en myös opin että kannattaa jättää auto nokka lähtösuuntaan.
        Muutamat piikkikorkonilkkurit ja -saappaat sinä talvena kului mutta piikkikorkoni jää kyllä teidän korkojen varjoon ollen vain 10 -11 sm.
        Opin myös kantapään kautta sen että ei kannata jättää vaihtokenkiä autoon yöksi kylmettymään ,vaan ottaa ne sisältä aina mukaan..joskus unohdin ja rapaisilla piikkikorkosaappailla ajaen ,perillä sitten ensin veskiin pesemään ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu..jouduin kerta toisensa jälkeen jättään auton kauemmass ja kauemmass.Pari juuttumis kertaa opetti ettei kannata ajaa liian pitkälle kun pitää aamulla lähteä,silloin opiskelemaan.
        Parina pakkaspäivänä olin ajanut lähemmäs taloa ja aamulla juutuin autoa kääntäessä,en myös opin että kannattaa jättää auto nokka lähtösuuntaan.
        Muutamat piikkikorkonilkkurit ja -saappaat sinä talvena kului mutta piikkikorkoni jää kyllä teidän korkojen varjoon ollen vain 10 -11 sm.
        Opin myös kantapään kautta sen että ei kannata jättää vaihtokenkiä autoon yöksi kylmettymään ,vaan ottaa ne sisältä aina mukaan..joskus unohdin ja rapaisilla piikkikorkosaappailla ajaen ,perillä sitten ensin veskiin pesemään ne.

        Lumettomana talvena rapakorkoina enimmäkseen oli 11-12 cm piikkikorkosaappaat ja nilkkurit.
        Kuivimpina aamuna lähdin 13-14 cm korkuisilla piikkikorkosaappailla liikkeelle.
        Jätin usein vaihtokorot autoon yöksi, kun vain olivat kuivat.
        Saattoivat olla siellä jopa viikonkin käyttämättömänä.
        Ei ole sitä talvea ikävä, tosin tälle talvelle tyrkkäsi liikaa lunta, joten ei hyvä näinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumettomana talvena rapakorkoina enimmäkseen oli 11-12 cm piikkikorkosaappaat ja nilkkurit.
        Kuivimpina aamuna lähdin 13-14 cm korkuisilla piikkikorkosaappailla liikkeelle.
        Jätin usein vaihtokorot autoon yöksi, kun vain olivat kuivat.
        Saattoivat olla siellä jopa viikonkin käyttämättömänä.
        Ei ole sitä talvea ikävä, tosin tälle talvelle tyrkkäsi liikaa lunta, joten ei hyvä näinkään.

        Tänään vielä kuiva pakkasaamu,lähdin töihin normaalia aikaisemmin. Tapaan ystävättären pitkästä aikaa kahvien merkeissä.
        Lähdin vähän paremmilla nahkaisilla piikkikorkosaappailla,toivottavasti iltapäivällä ei vielä ole kovin loskaista kun kahvila on pienen kävelyn päässä puistossa.
        Saati sitten kotipiha sulanut kuraiseksi,eilen oli kuiva ja kova kun ei aurinko paistanut.
        Viikonlopuna sitten varmaankin menee kuraiseksi kun luvanneet läpi yön plus asteita.
        Toisaalta on ihanaa kun kevät tulee jos vain ei kurakausi veny moneen kuukauteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumettomana talvena rapakorkoina enimmäkseen oli 11-12 cm piikkikorkosaappaat ja nilkkurit.
        Kuivimpina aamuna lähdin 13-14 cm korkuisilla piikkikorkosaappailla liikkeelle.
        Jätin usein vaihtokorot autoon yöksi, kun vain olivat kuivat.
        Saattoivat olla siellä jopa viikonkin käyttämättömänä.
        Ei ole sitä talvea ikävä, tosin tälle talvelle tyrkkäsi liikaa lunta, joten ei hyvä näinkään.

        Mahtaa olla vaikea vaihtaa nuo vaihtokorot kun suutarillakin menee aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään vielä kuiva pakkasaamu,lähdin töihin normaalia aikaisemmin. Tapaan ystävättären pitkästä aikaa kahvien merkeissä.
        Lähdin vähän paremmilla nahkaisilla piikkikorkosaappailla,toivottavasti iltapäivällä ei vielä ole kovin loskaista kun kahvila on pienen kävelyn päässä puistossa.
        Saati sitten kotipiha sulanut kuraiseksi,eilen oli kuiva ja kova kun ei aurinko paistanut.
        Viikonlopuna sitten varmaankin menee kuraiseksi kun luvanneet läpi yön plus asteita.
        Toisaalta on ihanaa kun kevät tulee jos vain ei kurakausi veny moneen kuukauteen!

        Kuinka sujui nahkaisilla piikkikorkosaappailla kahvila kävelysi ?
        Oliko ystävättärelläsi myös korkosaappaat ?
        Omat tutut käyttää jonkin verran korkosaappaita, mutta piikkikorot on aika vähissä.
        Kuivia päiviä on viikon pitänyt ja lämmintä on nyt ennustanut, joten sohjo on tiedossa.
        Kevät on ihanaa aikaa, vaikka siihen liittyy ikäviäkin asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sujui nahkaisilla piikkikorkosaappailla kahvila kävelysi ?
        Oliko ystävättärelläsi myös korkosaappaat ?
        Omat tutut käyttää jonkin verran korkosaappaita, mutta piikkikorot on aika vähissä.
        Kuivia päiviä on viikon pitänyt ja lämmintä on nyt ennustanut, joten sohjo on tiedossa.
        Kevät on ihanaa aikaa, vaikka siihen liittyy ikäviäkin asioita.

        Se sujui aivan hyvin vaikka auto piti jättää melko kauas. Puistossa oli hiekoitettu hyvin missä vielä oli lunta/jäätä,hyvin paljon oli jo sulanutkin.
        Kuraroisketa tietty tuli mutta niistä selvisi kostealla liinalla pyyhkimällä. Hieman oli piikkikorot saaneet osumaa lisää.
        Oli hänellä sellaiset"palikkakorot" joiksi niitä itse nimitän..hyvin sellainen neliskanttinet kengän levyinen ehkä 5- 6 cm korkeat.
        Kyllä hänellä oli aiemmin piikkikorkojakin kun ne oli enemmän pintamuodissa.
        Kotiuduin noin tunti sitten käyden ostoksilla .. parkkipaikat melko sulia,suuria lammikoita ja paljon hiekoitushiekkaa.
        Saappaat samat kuin eilen ja nyt enemmä puhdistamista sekä omassa pihassa ostoksia kantaen kuraantuivat hieman lisää koska piha oli sulanut päivän aikana.
        Voi olla että tämän viikonlopun vielä ne käytössä ja sitten pitää siirtyä keinonahkaisiin taas joksikin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sujui nahkaisilla piikkikorkosaappailla kahvila kävelysi ?
        Oliko ystävättärelläsi myös korkosaappaat ?
        Omat tutut käyttää jonkin verran korkosaappaita, mutta piikkikorot on aika vähissä.
        Kuivia päiviä on viikon pitänyt ja lämmintä on nyt ennustanut, joten sohjo on tiedossa.
        Kevät on ihanaa aikaa, vaikka siihen liittyy ikäviäkin asioita.

        Hyvin sujui..korot hieman kuoriutui kun piti kävellä parisen kilometriä kahvilaan joka siis hieman syrjässä. Hiekkatie oli kurainen ja ihan säälitti tikata nahkakorkosaappailla siihen. Autokin temppuili pois lähtiessä mutta silti ihanaa nauttia keväästä kahvilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sujui..korot hieman kuoriutui kun piti kävellä parisen kilometriä kahvilaan joka siis hieman syrjässä. Hiekkatie oli kurainen ja ihan säälitti tikata nahkakorkosaappailla siihen. Autokin temppuili pois lähtiessä mutta silti ihanaa nauttia keväästä kahvilla.

        Sie sitten tykkäät kävellä piikkikoroilla, kuten miekii.
        Kyllä tuollainen tikkausmarssi jo alkaa näkymään koroissa.
        Pääsit kuitenkin liikkeelle, kun poljit bedaaleita korkosaappailla,,,riittävästi ?
        Talvella mieluiten kävelen lumipolanteella, johon nahkasaappaiden piikkikorot vähän uppoavat.
        Tietenkin paljaita katuja pitkin olisi sopivaa kävellä, viileässä poutasäässä.
        Jos autoni temppuilee tai juutun sohjoon / kuraan, niin itse jalkautuminen piikkikorkosaappailla ei haittaa.
        Muuten vain ketuttaa sit sen auton kanssa pelaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sie sitten tykkäät kävellä piikkikoroilla, kuten miekii.
        Kyllä tuollainen tikkausmarssi jo alkaa näkymään koroissa.
        Pääsit kuitenkin liikkeelle, kun poljit bedaaleita korkosaappailla,,,riittävästi ?
        Talvella mieluiten kävelen lumipolanteella, johon nahkasaappaiden piikkikorot vähän uppoavat.
        Tietenkin paljaita katuja pitkin olisi sopivaa kävellä, viileässä poutasäässä.
        Jos autoni temppuilee tai juutun sohjoon / kuraan, niin itse jalkautuminen piikkikorkosaappailla ei haittaa.
        Muuten vain ketuttaa sit sen auton kanssa pelaaminen.

        Olen samaa mieltä,kyllä tuollaisen määrän päällystetyillä piikkikoroilla"tikkaa". Siksi itse suosin mahdollisimman paljon päällystämättömiä piikkikorkoja enemmän käytössä olevissa piikkikoroissa.
        Onko siellä jo miten paljon tiet sulaneet eli piikkikorkot painuu väkisin varsinkin tuollaista matkaa ei enää pysty kävelemään painumatta kuraan.
        Samoin auton temppuilu ärsyttää paljon enemmän kuin piikkikorkosaappaiden kuraantuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä,kyllä tuollaisen määrän päällystetyillä piikkikoroilla"tikkaa". Siksi itse suosin mahdollisimman paljon päällystämättömiä piikkikorkoja enemmän käytössä olevissa piikkikoroissa.
        Onko siellä jo miten paljon tiet sulaneet eli piikkikorkot painuu väkisin varsinkin tuollaista matkaa ei enää pysty kävelemään painumatta kuraan.
        Samoin auton temppuilu ärsyttää paljon enemmän kuin piikkikorkosaappaiden kuraantuminen.

        Aika talviselta näyttää vielä, yöpakkasten myötä.
        Iltapäivällä on kunnolla asteita, eilen 7... 8, silti ei oikein sohjoa näyttänyt.
        Torstaina menin töihin paremmilla nahkasaappailla, joissa päällystetyt piikkikorot.
        Mennessä tankkasin ennätys kallista bensaa, mittarikentällä korkolaput naputtaen.
        Mittarikentän ympärys oli lumisohjosta kamissa ja ihmeen tasainen, jossa askeltaminen sujui hyvin.
        Kotiin mennessä poikkesin ruokakaupassa, jolloin lämpötila oli aavistuksen miinuksella.
        Muutamat suolasohjo lämpäreet kiertäen onnistuin saapastelemaan kuivin nahkasaappain.
        Vajaiden kärryjen työntö sujui hyvin nahkasaappaiden lievän pohjakuvioiden tuoden pitoa ja piikkikorkojen purren riittävästi jäiseen lumeen.
        Tulevina päivinä enemmän käytetyt nahkasaappaat muovikoroin jalkaan, joilla pärjää hyvin ainakin kuivemmassa lumisohjossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika talviselta näyttää vielä, yöpakkasten myötä.
        Iltapäivällä on kunnolla asteita, eilen 7... 8, silti ei oikein sohjoa näyttänyt.
        Torstaina menin töihin paremmilla nahkasaappailla, joissa päällystetyt piikkikorot.
        Mennessä tankkasin ennätys kallista bensaa, mittarikentällä korkolaput naputtaen.
        Mittarikentän ympärys oli lumisohjosta kamissa ja ihmeen tasainen, jossa askeltaminen sujui hyvin.
        Kotiin mennessä poikkesin ruokakaupassa, jolloin lämpötila oli aavistuksen miinuksella.
        Muutamat suolasohjo lämpäreet kiertäen onnistuin saapastelemaan kuivin nahkasaappain.
        Vajaiden kärryjen työntö sujui hyvin nahkasaappaiden lievän pohjakuvioiden tuoden pitoa ja piikkikorkojen purren riittävästi jäiseen lumeen.
        Tulevina päivinä enemmän käytetyt nahkasaappaat muovikoroin jalkaan, joilla pärjää hyvin ainakin kuivemmassa lumisohjossa.

        Tässähän tuli sääennusteet ja polttoaineen hinnat kerralla. Lisäksi sanoja joita en ole koskaan kuullut kenenkään muun naisen käyttävän. Kiva että löytyy tälläisiä teknisiä vähän miehisempiä naisia. Itse en osaa kävelystäni näin teknistä kertomusta antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tuli sääennusteet ja polttoaineen hinnat kerralla. Lisäksi sanoja joita en ole koskaan kuullut kenenkään muun naisen käyttävän. Kiva että löytyy tälläisiä teknisiä vähän miehisempiä naisia. Itse en osaa kävelystäni näin teknistä kertomusta antaa.

        Kun polun päällystää romiksen pedaaleilla, ne pitää tukea tosi hyvin. Muutoin maa kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tuli sääennusteet ja polttoaineen hinnat kerralla. Lisäksi sanoja joita en ole koskaan kuullut kenenkään muun naisen käyttävän. Kiva että löytyy tälläisiä teknisiä vähän miehisempiä naisia. Itse en osaa kävelystäni näin teknistä kertomusta antaa.

        Oliskohan kuitenkin mies joka haluaa jutella piikkikoroista!?! Tuossa muutama kohta sellainen ettei naiset ehkä sellaisesta kommentoi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan kuitenkin mies joka haluaa jutella piikkikoroista!?! Tuossa muutama kohta sellainen ettei naiset ehkä sellaisesta kommentoi...

        Palaa se märkäkin puu. Tosin kituvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sie sitten tykkäät kävellä piikkikoroilla, kuten miekii.
        Kyllä tuollainen tikkausmarssi jo alkaa näkymään koroissa.
        Pääsit kuitenkin liikkeelle, kun poljit bedaaleita korkosaappailla,,,riittävästi ?
        Talvella mieluiten kävelen lumipolanteella, johon nahkasaappaiden piikkikorot vähän uppoavat.
        Tietenkin paljaita katuja pitkin olisi sopivaa kävellä, viileässä poutasäässä.
        Jos autoni temppuilee tai juutun sohjoon / kuraan, niin itse jalkautuminen piikkikorkosaappailla ei haittaa.
        Muuten vain ketuttaa sit sen auton kanssa pelaaminen.

        Nyt alkaa oleen hiekkatiet kurassa ainakin täällä varsinais-suomessa sekä asvalttiteiden reunat.Piikkikorot painuu siihen kuraan ihan kokonaan ja varmaan sinne painuu paksumpikin korko kun niin vetelää paikoin.Pian varmaan tulee kelirikkoa ja paha sellainen.
        Voi sitten auto juuttua helpolla..
        Kävin itsekin tikkausmarssilla piikkikorkonilkkureilla,kyllä se kuluttaa piikkikorkoa reippaasti ja pesukuntoon ne menivät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun polun päällystää romiksen pedaaleilla, ne pitää tukea tosi hyvin. Muutoin maa kutsuu.

        Kokeile työntää pedaali jonnekin. Vaikka sinne jonne harvoin valo paistaa..sitten kävele sitä pedaalipolkuasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sujui aivan hyvin vaikka auto piti jättää melko kauas. Puistossa oli hiekoitettu hyvin missä vielä oli lunta/jäätä,hyvin paljon oli jo sulanutkin.
        Kuraroisketa tietty tuli mutta niistä selvisi kostealla liinalla pyyhkimällä. Hieman oli piikkikorot saaneet osumaa lisää.
        Oli hänellä sellaiset"palikkakorot" joiksi niitä itse nimitän..hyvin sellainen neliskanttinet kengän levyinen ehkä 5- 6 cm korkeat.
        Kyllä hänellä oli aiemmin piikkikorkojakin kun ne oli enemmän pintamuodissa.
        Kotiuduin noin tunti sitten käyden ostoksilla .. parkkipaikat melko sulia,suuria lammikoita ja paljon hiekoitushiekkaa.
        Saappaat samat kuin eilen ja nyt enemmä puhdistamista sekä omassa pihassa ostoksia kantaen kuraantuivat hieman lisää koska piha oli sulanut päivän aikana.
        Voi olla että tämän viikonlopun vielä ne käytössä ja sitten pitää siirtyä keinonahkaisiin taas joksikin aikaa.

        Tuollaisia palikkakorkojen tapaisia näkee silloin tällöin.
        Enemmän ratsusaapaan näköisiä ylipolven tai alle vartisia.
        Yleisimmät korot lie noin 10 senttiset tolppakorkonilkkurit matalin korokepohjin.
        Piikkikorkoja olen saappaissa ihmeen vähän nähnyt, vaikka talvi niiden käyttöä suosi.
        Sohjo ja kurakelit lähestyy vääjäämättömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisia palikkakorkojen tapaisia näkee silloin tällöin.
        Enemmän ratsusaapaan näköisiä ylipolven tai alle vartisia.
        Yleisimmät korot lie noin 10 senttiset tolppakorkonilkkurit matalin korokepohjin.
        Piikkikorkoja olen saappaissa ihmeen vähän nähnyt, vaikka talvi niiden käyttöä suosi.
        Sohjo ja kurakelit lähestyy vääjäämättömästi.

        Kurakeli on jo täällä päivittäistä,mahtaakohan pitkälle jatkua..pitää ehkä piikkikoroista hetkeksi luopua ainakin paremmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurakeli on jo täällä päivittäistä,mahtaakohan pitkälle jatkua..pitää ehkä piikkikoroista hetkeksi luopua ainakin paremmista.

        Täällä on menty jo viikko melko kurakelissä ja pahenee viekä lisää.
        Eilinen tihkusade lisäsi vain kuraa ja pehmeyttä.
        Autokin vetelee minne sattu hiekkatiellä pehmeyden vuoksi.
        Piikkikoroista ainakaan minä en luovu kelien vuoksi. Kävely kuitenkin näissä olosuhteissa vähäistä niin ne toimivat kuten muutkin jalkineen omalla kokemuksella.
        Korkea korko jopa suojaa kenkää upoten ensin kuraan ja harvoin annan koron painua kokonaan,päkiän sivut kuraantuu kuten muillakin kengillä.
        Voisi sanoa että puhdistusta on vähemmän kuin tasapohjaisissa joka on koko pohjalla uponnut kuraan.
        Tietenkin mokkapintaisten ja muiden vastaavien käyttöä vältän nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on menty jo viikko melko kurakelissä ja pahenee viekä lisää.
        Eilinen tihkusade lisäsi vain kuraa ja pehmeyttä.
        Autokin vetelee minne sattu hiekkatiellä pehmeyden vuoksi.
        Piikkikoroista ainakaan minä en luovu kelien vuoksi. Kävely kuitenkin näissä olosuhteissa vähäistä niin ne toimivat kuten muutkin jalkineen omalla kokemuksella.
        Korkea korko jopa suojaa kenkää upoten ensin kuraan ja harvoin annan koron painua kokonaan,päkiän sivut kuraantuu kuten muillakin kengillä.
        Voisi sanoa että puhdistusta on vähemmän kuin tasapohjaisissa joka on koko pohjalla uponnut kuraan.
        Tietenkin mokkapintaisten ja muiden vastaavien käyttöä vältän nyt.

        Taitaa olla vielä loska-aika täällä päin.
        Puolilta päivin yritin lähteä pihastani, mutta auton meno tyssäsi aika pian.
        Saapastelin noutamaan lapion ja poistin sohjoa riittävästi pois, jolloin pääsin peruuttaen pihaani, sekin oli kyllä tiukan takana.
        Iltapäivällä lumitraktori kävi siirtämässä sohjot syrjään.
        Sorapihani on kurainen, mutta siinä pääsee hyvin autolla.
        Tulevina päivinä kurakelit lisääntyy, mutta uskon pihatieni kantavan riittävästi autoani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vielä loska-aika täällä päin.
        Puolilta päivin yritin lähteä pihastani, mutta auton meno tyssäsi aika pian.
        Saapastelin noutamaan lapion ja poistin sohjoa riittävästi pois, jolloin pääsin peruuttaen pihaani, sekin oli kyllä tiukan takana.
        Iltapäivällä lumitraktori kävi siirtämässä sohjot syrjään.
        Sorapihani on kurainen, mutta siinä pääsee hyvin autolla.
        Tulevina päivinä kurakelit lisääntyy, mutta uskon pihatieni kantavan riittävästi autoani.

        Minun pitää varmaankin tilata hiekkaa tms. pihaani joka aivan mutaliejuinen nyt.
        Viimeviikolla viimeiset sohjot lähti ja siitä asti mutaa joka päivä päivältä upottavampaa ettei sorakuorma pian pääse pihatietä pihaan asti.
        oma auto kulkee vielä suht hyvin karkeilla talvirenkailla mutta kuivuuko siksi kun pitää kesärenkaat vaihtaa.
        Vielä ei upota piikkikorkoja kokonaan eli on varmaankin vielä liejun alta jäässä.
        Pian kuitenkin tulee se aika ettei piikkikorolle voi antaa painoa juurikaan tai se uppoaa pohjaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun pitää varmaankin tilata hiekkaa tms. pihaani joka aivan mutaliejuinen nyt.
        Viimeviikolla viimeiset sohjot lähti ja siitä asti mutaa joka päivä päivältä upottavampaa ettei sorakuorma pian pääse pihatietä pihaan asti.
        oma auto kulkee vielä suht hyvin karkeilla talvirenkailla mutta kuivuuko siksi kun pitää kesärenkaat vaihtaa.
        Vielä ei upota piikkikorkoja kokonaan eli on varmaankin vielä liejun alta jäässä.
        Pian kuitenkin tulee se aika ettei piikkikorolle voi antaa painoa juurikaan tai se uppoaa pohjaan asti.

        Pedaalipolku avun soisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pedaalipolku avun soisi.

        Olen oikeasti miettinyt sellaista laattapoljua autolta rapulle mutta eikös nekin pidä asentaa huolella ettei keiku ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oikeasti miettinyt sellaista laattapoljua autolta rapulle mutta eikös nekin pidä asentaa huolella ettei keiku ?

        Sellainen olisi kyllä ylellinen.
        Naapurissa joku vuosi laatoittivat melko isosti.
        Runsaasti soraa ja jotain keltaista styroxia.
        Varovaisesti kierrätellen kysyin urakan hintaa.
        Se kuulosti lähes tähtitieteellisen korkealta, ainakin minun varoilleni.
        Tietty murto-osa siitä laatoituksesta riittäisi pihalleni, aluksi.
        Rappuni edessä on kaksi riviä betonilaattoja, joten se on todella vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen olisi kyllä ylellinen.
        Naapurissa joku vuosi laatoittivat melko isosti.
        Runsaasti soraa ja jotain keltaista styroxia.
        Varovaisesti kierrätellen kysyin urakan hintaa.
        Se kuulosti lähes tähtitieteellisen korkealta, ainakin minun varoilleni.
        Tietty murto-osa siitä laatoituksesta riittäisi pihalleni, aluksi.
        Rappuni edessä on kaksi riviä betonilaattoja, joten se on todella vähän.

        Notta sanotahan näin, että tuollainen laatta on hyvä ratkaisu mutta ne rakoset ovat hirveitä piikkikoroille. Meidän pihaan kun lattoja laitettiin niin olin piikkareilla vahtimassa ettei rakoset jää liian isoiksiksi. Pirullinen jos koron tuo mokama rako sieppaa sisäänsä. Kurakelit on pientä siihen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Notta sanotahan näin, että tuollainen laatta on hyvä ratkaisu mutta ne rakoset ovat hirveitä piikkikoroille. Meidän pihaan kun lattoja laitettiin niin olin piikkareilla vahtimassa ettei rakoset jää liian isoiksiksi. Pirullinen jos koron tuo mokama rako sieppaa sisäänsä. Kurakelit on pientä siihen nähden.

        Tuo on kyllä niin totta. Parit piikkarit naarmuttanut koroista itsekin ja harmitti tosi paljon. Ja kun se on sitten aina varottavana,kurakelit on onneksi vain hetken joten minäkin mielummin puhdistan piikkikorkoja muutaman viikon kun ne kuitenkin jossain aina kurastuu kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin totta. Parit piikkarit naarmuttanut koroista itsekin ja harmitti tosi paljon. Ja kun se on sitten aina varottavana,kurakelit on onneksi vain hetken joten minäkin mielummin puhdistan piikkikorkoja muutaman viikon kun ne kuitenkin jossain aina kurastuu kuitenkin.

        Omat vähiset laatat ovat melko tiukasti pysyneet toisissaan, joten ei ole vaaraa piikkikoroille.
        Mitä olen muutamissa paikoissa vieraillut, niin voin sanoa samaa, en piikkikoroille vaaraksi olevia rakoja ole huomannut.
        Kaupungissa kyllä on monen tasoisia / kuntoisia ja ikäisiä laatoituksia.
        Siellä on useat korkolaput vahingoittuneet ja muutamat tarttuneet kiinni.
        Todella kaipaisin omaan pihaani lisää laatta pinta-alaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vähiset laatat ovat melko tiukasti pysyneet toisissaan, joten ei ole vaaraa piikkikoroille.
        Mitä olen muutamissa paikoissa vieraillut, niin voin sanoa samaa, en piikkikoroille vaaraksi olevia rakoja ole huomannut.
        Kaupungissa kyllä on monen tasoisia / kuntoisia ja ikäisiä laatoituksia.
        Siellä on useat korkolaput vahingoittuneet ja muutamat tarttuneet kiinni.
        Todella kaipaisin omaan pihaani lisää laatta pinta-alaa.

        Tällä viikolla kohtuulliset kelit vielä liikkua piikkikorkoisissa nahkasaappaissa.
        Aamusin peippaasti pakkasta,kotiin palatessakaan ei ole ihan hirveäksi liejuksi sulattanut.
        Autolla pääsee taas portaiden läheisyyteen eikä maa upota piikkikorkojen alla vaikka normaalisti antaa painoa.
        Käytössä on olleet sellaiset kakkos nahkasaappaat,jo pari vuotta ikää.
        Voi huoletta ajaa ja ei harmita jos korot painuu mutaan kotiin tullessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun pitää varmaankin tilata hiekkaa tms. pihaani joka aivan mutaliejuinen nyt.
        Viimeviikolla viimeiset sohjot lähti ja siitä asti mutaa joka päivä päivältä upottavampaa ettei sorakuorma pian pääse pihatietä pihaan asti.
        oma auto kulkee vielä suht hyvin karkeilla talvirenkailla mutta kuivuuko siksi kun pitää kesärenkaat vaihtaa.
        Vielä ei upota piikkikorkoja kokonaan eli on varmaankin vielä liejun alta jäässä.
        Pian kuitenkin tulee se aika ettei piikkikorolle voi antaa painoa juurikaan tai se uppoaa pohjaan asti.

        Tänään oli pihani ylivoimaisesti kuraliejuisin tänä keväännä.
        Vesi ja räntäsade on pehmittänyt pihan totaalisesti. Onkohan lähipäivinä vielä luvassa paljon sateita?
        Olin onneksi liikenteessä keinomateriaalisilla piikkikorkosaappailla.
        Jo töistä lähtiessä jouduin kahlaamaan loskaisen parkkipaikan läpi autolle. Kotiin ajellessa mietin miten pihani mahtaa olla pehminnyt.
        Pihaan ajaessa totuus tuli ilmi,onneksi en juuttunut ja jouduin jättämään auton eri peikkaan mistä aamulla olin päässyt ihan hyvin.
        Koetin ensin kiertää rapulle mutta maa oli pehminnyt jokapaikasta joten menin kuitenkin suorinta reittiä mistä yleensäkin kuljen.
        Jouduin turvautumaan piikkikorkojen antamaan pitävyyteen etten kaatunut koska pohjan kuviointi ei juurikaan pitänyt mudassa vaikkeivat olekaan aivan sielät pohjista.
        Heti päästyävi sisään pesin saappaat ja niistä irtosi muta hyvin kosteana ja varmasti lähden niillä aamullakin töihin. Että tällaiset kelit nyt täällä,toivottavasti ei jatkuisi enää pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli pihani ylivoimaisesti kuraliejuisin tänä keväännä.
        Vesi ja räntäsade on pehmittänyt pihan totaalisesti. Onkohan lähipäivinä vielä luvassa paljon sateita?
        Olin onneksi liikenteessä keinomateriaalisilla piikkikorkosaappailla.
        Jo töistä lähtiessä jouduin kahlaamaan loskaisen parkkipaikan läpi autolle. Kotiin ajellessa mietin miten pihani mahtaa olla pehminnyt.
        Pihaan ajaessa totuus tuli ilmi,onneksi en juuttunut ja jouduin jättämään auton eri peikkaan mistä aamulla olin päässyt ihan hyvin.
        Koetin ensin kiertää rapulle mutta maa oli pehminnyt jokapaikasta joten menin kuitenkin suorinta reittiä mistä yleensäkin kuljen.
        Jouduin turvautumaan piikkikorkojen antamaan pitävyyteen etten kaatunut koska pohjan kuviointi ei juurikaan pitänyt mudassa vaikkeivat olekaan aivan sielät pohjista.
        Heti päästyävi sisään pesin saappaat ja niistä irtosi muta hyvin kosteana ja varmasti lähden niillä aamullakin töihin. Että tällaiset kelit nyt täällä,toivottavasti ei jatkuisi enää pitkään.

        Nyt kannattaa kävellä pedaaleilla. Ei kengät kastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli pihani ylivoimaisesti kuraliejuisin tänä keväännä.
        Vesi ja räntäsade on pehmittänyt pihan totaalisesti. Onkohan lähipäivinä vielä luvassa paljon sateita?
        Olin onneksi liikenteessä keinomateriaalisilla piikkikorkosaappailla.
        Jo töistä lähtiessä jouduin kahlaamaan loskaisen parkkipaikan läpi autolle. Kotiin ajellessa mietin miten pihani mahtaa olla pehminnyt.
        Pihaan ajaessa totuus tuli ilmi,onneksi en juuttunut ja jouduin jättämään auton eri peikkaan mistä aamulla olin päässyt ihan hyvin.
        Koetin ensin kiertää rapulle mutta maa oli pehminnyt jokapaikasta joten menin kuitenkin suorinta reittiä mistä yleensäkin kuljen.
        Jouduin turvautumaan piikkikorkojen antamaan pitävyyteen etten kaatunut koska pohjan kuviointi ei juurikaan pitänyt mudassa vaikkeivat olekaan aivan sielät pohjista.
        Heti päästyävi sisään pesin saappaat ja niistä irtosi muta hyvin kosteana ja varmasti lähden niillä aamullakin töihin. Että tällaiset kelit nyt täällä,toivottavasti ei jatkuisi enää pitkään.

        Eilen ajelin kotipuolessa (maalla). Jalassa oli sellaiset Jeffrey Campell- tyyliset nilkkurit,ei aidot. Kuraa/mutaa oli pihapiirissä ihan kivasti,nilkkurien korkea etupohja ja korkea tolppakorko toimi hyvin eikä muta yltänyt jalan päälle asti.Piikkikorot ei olisi olleet kovin kivat :/.
        Pesu vain ja ne oli ihan hyvät,lähteissä piti hieman katsoa mistä autolle menee ettei olisi olleet aivan mudassa.
        Ihan hyvät ajaa vaikka moni moittiikin tuollaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ajelin kotipuolessa (maalla). Jalassa oli sellaiset Jeffrey Campell- tyyliset nilkkurit,ei aidot. Kuraa/mutaa oli pihapiirissä ihan kivasti,nilkkurien korkea etupohja ja korkea tolppakorko toimi hyvin eikä muta yltänyt jalan päälle asti.Piikkikorot ei olisi olleet kovin kivat :/.
        Pesu vain ja ne oli ihan hyvät,lähteissä piti hieman katsoa mistä autolle menee ettei olisi olleet aivan mudassa.
        Ihan hyvät ajaa vaikka moni moittiikin tuollaisia.

        Miulla on aidot Cappelit ja malli lida. Hyvin niillä voi ajaa. Ei mitään ongelmaa kaasuttaa meneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla on aidot Cappelit ja malli lida. Hyvin niillä voi ajaa. Ei mitään ongelmaa kaasuttaa meneen.

        Mulla ne on se Lita malliset..korko tukee kivasti jalkaa polkimilla..ooks mennyt niillä mudassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ajelin kotipuolessa (maalla). Jalassa oli sellaiset Jeffrey Campell- tyyliset nilkkurit,ei aidot. Kuraa/mutaa oli pihapiirissä ihan kivasti,nilkkurien korkea etupohja ja korkea tolppakorko toimi hyvin eikä muta yltänyt jalan päälle asti.Piikkikorot ei olisi olleet kovin kivat :/.
        Pesu vain ja ne oli ihan hyvät,lähteissä piti hieman katsoa mistä autolle menee ettei olisi olleet aivan mudassa.
        Ihan hyvät ajaa vaikka moni moittiikin tuollaisia.

        Hyvin saman tyylisesti kului pääsiäisen vietto minullakin. Oli ihanan aurinkoista mutta piha kyllä paheni entisestään kun routa suli. Onneksi nämä pienet aamupakkaset vielä helpottaa mutta iltapäivällä piha melkoinen kurakko.
        Muuten liikuin keinonahkaisilla piikkikorkosaappailla mutta eilen oli paremmat nahkaiset jalassa kun kävimme vanhempieni kanssa syömässä ulkona.
        Kotiin tullessa ne kuraantuivat pakosta ja melko runsaasti..odottavat nyt
        kuivuivumista/puhdistusta rauhassa.
        Heti tuorreeltaa sain niistä paksummat kurat pois mutta en kosteana pyyhkinyt pintaa jottei nahka vaurioidu. Oletan kuitenkin niiden selviävän hyvin koska olen ne suojannut kunnon värittömällä saapasrasvalla useasti viime talvenakin.
        Piikkikorot ja korkolaput näyttivät aivan hyviltä ja eihän ne tuollaisessa pehmeässä mudassa niin vaurioidu kuin hiekalla/soralla.
        Tänään puhdistan ne huolella ja rasvaan vielä ja ilmeisesti sitten jäävät jo odottamaan nesi talvea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla on aidot Cappelit ja malli lida. Hyvin niillä voi ajaa. Ei mitään ongelmaa kaasuttaa meneen.

        Kyllä poljen korkeissa koroissa,se sujuu aivan hyvin kun on aina ajanut korot jalassa.
        Kaikenlaisia tilanteita ja kommelluksia on sattunut mutta mikään ei ole johtunut siitä että ajan korot jalassa.
        Kiva jos teillä on fetissi tällaisesta!


    • Anonyymi

      Auton polkimien painaminenko seksiä?

      • Anonyymi

        Ei sentään mutta FETISSI voi olla ääliö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentään mutta FETISSI voi olla ääliö!

        Fetissi ainakin ja muutenkin upeeta, kun korkeakorkoiset nahkasaappaat polkee polkimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentään mutta FETISSI voi olla ääliö!

        Sitä minäkin. Ei siinä ole yhtään mitään seksikästä.


      • Anonyymi

        Onhan se seksikkäämpää kuin matojen syönti?


    • Anonyymi

      Ukko haki romikselta pedaaleja ja nyt on polku rapuilta autolle pedaalipolku. Poljen siis aina mennessäni autolle. Voi ku on kiimasta. Ihan pöksyt kostuu ja haluvesi suusta valuu.

      • Anonyymi

        Nyt tuli venttiilikumiukko tännekin. Mihin muuhun kokeilit pedaaleja?


      • Anonyymi

        Eli sie olet gay..


    • Anonyymi

      H­e­­­i! Ku­­­ts­um­­­me sinu­t kä­­ym­­ään uudess­­­a chatis­sa! Meitä on yl­i miljo­ona! 👉 http://7290000.com/H/0kRZ 👈

    • Anonyymi

      Pedaalipolulla on kiva kulkea. Joka askeleella tulee poljettua.

      • Anonyymi

        Kiva fantasia siulla. Liittyykö peppuleikkeihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva fantasia siulla. Liittyykö peppuleikkeihin?

        Parasta mitä mies voi miehelle tarjota!


      • Anonyymi

        Korkokengillä pedaalipolulla kävely vaatii tasapainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkokengillä pedaalipolulla kävely vaatii tasapainoa.

        Kehittyypä sitten kävelyn tasapaino!


    • Anonyymi

      Olisi hieno idea koristella piano auton ohjaamoksi. Silloin pedaalisen painelusta olisi jotain kunnon hyötyäkin.

    • Anonyymi

      Vappuna tuli ajeltua korkosaappailla melko paljon. Olin kuskina kun tyttöporukalla liikuttiin.Keli oli niin kylmä että saappaat oli ihan jopa tarpeen.Miten muilla Vappu meni,juhlitteko korkeissa koroissa ja vielä saappaissa :) ?

      • Anonyymi

        Naitiin kunnolla porukalla eikä sängyssä saappailla tai muilla kuteilla tee silloin mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naitiin kunnolla porukalla eikä sängyssä saappailla tai muilla kuteilla tee silloin mitään.

        Meillä vaimo pukee mielellään korkosaappaat sänkyyn tai muualle koska tietää saavansa kunnolla kyrpää joka suunnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vaimo pukee mielellään korkosaappaat sänkyyn tai muualle koska tietää saavansa kunnolla kyrpää joka suunnasta

        Huomenna Äitienpäivän viettoon kotipuoleen,ajelua korkeissa koroissa tiedossa.
        Saa nähdä mien mutaista on kotipihassa ja onko miten paha kelirikko siellä.
        Auton saan varmaan tosi kuraiseksi jos sataa kun soratietä on noin 10 km ja jos se vielä savihautainenkin.Pitää huomenna illalla laittaa viestiä tänne uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna Äitienpäivän viettoon kotipuoleen,ajelua korkeissa koroissa tiedossa.
        Saa nähdä mien mutaista on kotipihassa ja onko miten paha kelirikko siellä.
        Auton saan varmaan tosi kuraiseksi jos sataa kun soratietä on noin 10 km ja jos se vielä savihautainenkin.Pitää huomenna illalla laittaa viestiä tänne uudestaan.

        Miulla sama edessä. Mutahautainen tie on paha ja siihen kohtaan saa ottaa vauhtia ettei jää kiinni mihkään. Piikkoroilla meen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla sama edessä. Mutahautainen tie on paha ja siihen kohtaan saa ottaa vauhtia ettei jää kiinni mihkään. Piikkoroilla meen.

        Miten sinulla kävi? Omat piikkikorkonilkkurit mutaantui melkoisesti,se oli kyllä odotettavissa ja siksi valitsin sellaiset kiiltopintaiset .
        Ne hylkii likaa ja kosteutta hyvin ja on helppo pestä mudasta.
        Lupauduin vielä lähtiessä viemään mummin haudalle ruukkuruusun jonka istutin siellä.
        Sadekuurot ei yhtään helpottaneet nilkkureiden puhtaana pysymiseen.
        Hyvä kun lumet oli sieltä sulaneet,mutainen upottava nurmikko oli eikä sellainen maaseudun hautausmaa nyt muutenkaan ollut kunnossa.


    • Anonyymi

      En polje.

    • Anonyymi

      Tänäänkin poljin piikkikoroissa

    • Anonyymi

      Vihdoin pääsee ajeleen oikeissa piikkareissa! Nilkkurit ja saappaat oli ennätyspitkään tänä keväänä käytössä ja olivat kyllä tarpeen. Nyt alkaisi näyttämään kelit sellaisilta että ne voi viedä varastoon odottamaan syksyä.

    • Anonyymi

      Kallis auto -> paljon lainaa -> korkea korko

    • Anonyymi

      Poljin autoa piikkikoroissa ja kivaa oli,hyvät ajaa.Saavuin kotiin ja kävelin tosi kostealla nurmikolla ja kivaa oli sekin,korot upposi kivasti. Ihmettelen kun toiset naiset kokee sen hankalana kun korko uppoaa. Itse annan korkojen upota esim. ulkokonserteissa/keikoilla koska niin on paljon mukavampi seistä pidempään eikä kengät siitä juurikaan kärsi jos ei nyt mokkaiset ole. Harrastaakohan muut tuollaista?

    Ketjusta on poistettu 552 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe